Całkiem nowe muzyczno-ruchowe zabawy grupowe to zbiór 14 propozycji zabaw integrujących grupę i rozwijających sprawność motoryczną. Wszystkie zostały opracowane w oparciu o wpadające w ucho, autorskie piosenki. Publikacja ta jest kontynuacją hitu wydawniczego, który kilka lat temu ukazał się nakładem naszego wydawnictwa oddajemy ją w Państwa ręce, aby jeszcze bardziej urozmaicić repertuar zabaw sprzyjających budowaniu relacji.W skład publikacji wchodzą: książeczka zawierająca opisy zabaw; 2 płyty CD z 14 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich. Obserwując bawiące się dzieci, nauczyciel ma możliwość oglądu, jak radzą sobie w relacjach społecznych. Czy są akceptowane przez grupę, czy przestrzegają reguł społecznego funkcjonowania, czy nie mają problemów z interakcjami itp. Może również prowadzić ocenę tego, czy dzieci robią postępy w wyżej wskazanych aspektach. Jest to także okazja do oceny funkcjonowania dziecka w fizycznym obszarze rozwoju. Z publikacji tej z powodzeniem można korzystać w przedszkolach i szkołach, ale znajdzie swoje zastosowanie także jako pomoc dla animatorów czy rodziców planujących organizację urodzin lub innych dziecięcych imprez.
W Porusz dłonie, porusz ciało zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu wspieranie rozwoju motoryki małej i ogólnej sprawności ruchowej u dziecka. Motoryka mała to sprawność dłoni ze szczególnym uwzględnieniem sprawności palców, czyli zdolność do ruchu bardziej precyzyjnego (np. pisanie, rysowanie, majsterkowanie, zapinanie guzików). By mogła się ona rozwijać, potrzeba wielu prób i powtórzeń oraz ciągłych okazji do jej ćwiczenia. Warto więc w tym obszarze proponować dzieciom zorganizowane zabawy. Nie wolno jednak zapominać o ogólnym rozwoju ruchowym i o tym, że żeby móc zwiększyć skuteczność ćwiczeń z zakresu motoryki małej, trzeba najpierw rozruszać cały organizm i zadbać o rozwój motoryki dużej. Poziom rozwoju motoryki dużej ma znaczny wpływ na poziom rozwoju motoryki małej. W niniejszej publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw, mające na celu rozwój dużej i małej motoryki u dzieci w wieku przedszkolnym oraz u dzieci starszych, u których występują problemy motoryczne i grafomotoryczne.
W publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu rozwój sprawności motorycznej i aparatu artykulacyjnego u dziecka. Zachęcają one nie tylko do zabawy dźwiękami, lecz także do ćwiczeń motorycznych, które sprzyjają rozwojowi mowy i zwiększają atrakcyjność zajęć.Dzieci zazwyczaj bardzo lubią zabawy ruchowo-dźwiękonaśladowcze i chętnie do nich wracają. Dzięki temu z zapałem będą wykonywać przedstawione tu ćwiczenia i skutecznie ćwiczyć aparat mowy i ogólną sprawność ruchową, dobrze się przy tym bawiąc. Udoskonalą przy tym także pamięć słuchową i rozwiną koncentrację uwagi. To wszystko przełoży się na coraz wyraźniejsze mówienie, a co za tym idzie lepsze funkcjonowanie w kontaktach społecznych. Co ważne, zaproponowane zabawy zachęcą do komunikacji także te dzieci, które mają opory w tym zakresie.W skład publikacji wchodzą:książeczka zawierająca opisy zabaw;2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.Piosenki dołączone do publikacji są proste i łatwo wpadają w ucho, a ich śpiewanie pozwala na skuteczne wspomaganie rozwoju aparatu mowy. Ćwiczy też głos, słuch fonematyczny, posługiwanie się melodią, akcentem i rytmem, a w konsekwencji wpływa na lepszą artykulację.Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Warto jednak wykorzystać ją także w realizacji zadań z dziećmi starszymi, u których rozwój mowy jest opóźniony bądź zaburzony. Nadaje się ona zarówno do zabawy indywidualnej, jak i grupowej, a więc sprawdzi się w przedszkolu, w szkole i w domu. Mogą z niej z powodzeniem korzystać nauczyciele, logopedzi oraz rodzice.
Żeby dziecko czuło się komfortowo w otaczającym je świecie, musi znać swoje ciało i jego możliwości oraz dobrze orientować się w przestrzeni. To pomaga zarówno we wszystkich czynnościach dnia codziennego (od ubierania i mycia się, poprzez chodzenie, bieganie, jedzenie, aż po zabawę), jak i w nauce takich czynności, jak rysowanie, pisanie, czytanie czy chociażby opisywanie, co widać wokół lub na obrazku.Dzieci najlepiej poznają części ciała, rozwijają świadomość własnego ciała i poznają najbliższą przestrzeń poprzez ruch i dotyk. Ruch ułatwia im też uczenie się takich określeń, jak: nad, przed, obok, za, na, pod, dookoła, góra, dół, mały, duży, wysoko, nisko itp. Wspomaga także opanowanie pojęć lewy i prawy, co wielu dzieciom sprawia sporą trudność.Orientuj się! to zbiór propozycji zabaw do piosenek, które rozwijają orientację w schemacie ciała i przestrzeni właśnie poprzez ruch. W skład publikacji wchodzą:książeczka zawierająca opisy ćwiczeń;2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.Publikacja nadaje się zarówno do zabawy grupowej, jak i indywidualnej, a więc bardzo dobrze sprawdzi się nie tylko w przedszkolu czy w szkole, ale także w domu. Mogą z niej z powodzeniem korzystać nauczyciele oraz rodzice. Przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym (część zabaw nadaje się także dla dzieci ze starszych grup żłobkowych), ale warto również proponować ją młodszym uczniom oraz tym dzieciom, których rozwój jest zaburzony bądź spowolniony. Całość została skonstruowana tak, że wraz z każdą kolejną zabawą zwiększa się poziom trudności.
Muzyczno-ruchowe zabawy grupowe to zbiór 16 propozycji zabaw integrujących grupę i rozwijających sprawność motoryczną. Wszystkie zabawy zostały opracowane w oparciu o wpadające w ucho, autorskie piosenki. Zabawy te, skupiające się na ruchu i rytmie, integrują dzieci, dają poczucie sprawstwa, uczą współdziałania, zaufania do innych, umiejętności naśladowania, wczuwania się w przeżycia innych oraz przestrzegania reguł. Wprawiają w dobry humor, a przy okazji doskonalą motorykę, orientację w schemacie ciała i przestrzeni, koncentrację uwagi, samokontrolę, pamięć i rozwijają poczucie rytmu.W skład publikacji wchodzą:- książeczka zawierająca opisy zabaw;- 2 płyty CD z 16 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich.Opracowane propozycje dają nauczycielowi możliwość oglądu, jak dzieci radzą sobie w interakcjach społecznych. Pozwalają także na prowadzenie przez nauczyciela dyskretnej obserwacji rozwoju fizycznego w jaki sposób dziecko wykonuje ćwiczenie ruchowe na danym poziomie trudności. Umożliwiają także ocenę tego, czy dzieci robią postępy (zdecydowana większość zabaw powtarzana jest kilka razy, niektóre dodatkowo w coraz szybszym tempie, dzięki czemu nauczyciel łatwiej zauważy nawet niewielkie zmiany).Publikacja ta przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z grupą przedszkolaków, ale warto proponować ją również dzieciom w wieku wczesnoszkolnym oraz takim, których rozwój jest zaburzony bądź spowolniony.
Piosenki z charakterem to publikacja wspierająca kształtowanie się dojrzałości społeczno-emocjonalnej przedszkolaków oraz dzieci w wieku wczesnoszkolnym.Pubikacja jest wydana w formie digipacku, czyli książeczki z dołączoną na 3 stronie okładki płytą CD.Na płycie CD zamieszczono 14 piosenek w różnych stylach muzycznych (m.in. pop, rock, country, a nawet hip-hop!) mających za zadanie rozwijać u dziecka m.in.:poczucie własnej wartości i optymizmsamodzielność i odwagęzdolność współdziałania z innymiwrażliwość i szacunek do innych ludzicierpliwość, spokój i opanowanieumiejętność komunikowania sięwytrwałość w dążeniu do celu.W książeczce znajdziemy słowa piosenek, propozycje zagadnień do poruszenia z dziećmi oraz propozycje pracy plastycznej do wykonania przez dzieci.Piosenki świetnie nadają się do codziennych wspólnych zabaw w przedszkolu i domu, a ich rytmy i teksty zachęcają do aktywności. Można przy nich tańczyć, można ilustrować ich treść ruchem i gestem. Można też usiąść i w skupieniu ich wysłuchać.
Publikacja „Radzę sobie śpiewająco” zawiera 14 piosenek, które pomogą dzieciom radzić sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego w przedszkolu. Walorem tych utworów jest to, że zachęcają najmłodszych do wykonywania różnych gestów, ruchów i wydawania dźwięków (np. do wygrywania rytmu za pomocą własnego ciała, naśladowania odgłosów) oraz do bezsłownego porozumiewania się. Tego typu zabawy zazwyczaj wprawiają dzieci w dobry humor, odprężają je, dają też tak ważne dla ich rozwoju poczucie sprawstwa. Są również ważnym elementem w nauce komunikacji.
Dzięki dobrze dobranym ćwiczeniom ruchowym i dźwiękonaśladowczym dziecko może także dotlenić organizm i zrytmizować jego funkcjonowanie. Będzie to korzystnie działało na jego układ nerwowy i zachodzące w nim procesy.
Wskazane jest, by wszystkie zabawy towarzyszące piosenkom przeprowadzać w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Szczególnie dotyczy to piosenek, które mają pomóc dzieciom się zrelaksować i ułatwić im odpoczynek. Po publikację warto sięgnąć szczególnie wtedy, kiedy chce się pomóc dzieciom:
zaczynać z radością nowy dzień w przedszkolu;
łatwiej nawiązywać kontakty społeczne;
poczuć się w przedszkolu bezpiecznie i obdarzyć zaufaniem grupę;
lepiej skoncentrować się przed zajęciami wymagającymi skupienia;
rozluźnić się po okresie wzmożonej koncentracji;
zrelaksować się i wyciszyć, kiedy zaczynają być zmęczone i rozdrażnione;
zmniejszyć tęsknotę za domem;
poradzić sobie ze złością w sposób akceptowany społecznie;
„rozćwiczyć buzię” i opanować tremę przed publicznymi występami;
łatwiej komunikować się werbalnie i niewerbalnie.
Mam nadzieję, że dzięki korzystaniu z materiałów zawartych w tej publikacji codzienny komfort przedszkolaków będzie stale wzrastał, a nauczycielom będzie się pracowało łatwiej i przyjemniej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?