Daria moves to sweden to reset her life. She looks for a job and starts working under the table as a waitress in one of Malmo's many restaurants. She soon discovers that things aren't guite as they should be. Together whit a journalist and her union, she starts to investigate the employment practices at her workplace - and many this in her life change.Wage Slaves is a story about union struggle when you are somebody marginalized by socjety. But also the story of a journey to a new country. Daria tries to get a new life and make new friends. She parties, falls in love, works, learns the new language and starts a band.
In the depths of pushcha, an ancient woodland, Ignat the beekeeper tends bees in beehives up in the trees, just as his father, grandfather, and their forefathers did. People say that Ignat gets everything he needs from the forest, that he knows every backwood and passage in the pushcha, that he talks with animals and trees Even though Ignat lives in a world outside time, does not know and wishes not to know what year it is, the course of history does not slow down. The peaceful life according to old lore is abruptly interrupted. Pushcha falls into the hands of new owners who see the forest only as a source of income from selling thousands of pine and oak trees.
Zavka to jedna z najciekawszych polskich artystek komiksowych, mistrzyni psychodelicznego koloru i hipnotycznych rytmów, gwarantujących doświadczenia rzadko wywoływane przez komiks.
Marceli Szpak
Komiks prezentuje przygody młodej kosmonautki Zosi, która wraz ze swoją trzyosobową załogą bada różne zakątki wszechświata. Bohaterowie podczas podróży nie tylko poznają nowe miejsca, lecz również pozyskują informacje z bardzo szerokiego spektrum wiedzy. Jednocześnie uczą się reagować na zaskakujące sytuacje i nieustannie weryfikują swoje poglądy i zachowanie.
Wojciech Ciesielski (1979), ukończył Muzealnictwo na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
W latach 2006 – 2018 pracował w Muzeum Sztuki Współczesnej, oddziale Muzeum Narodowego w Szczecinie. Wykładał „Historię sztuki, kultury i designu” na Zachodniopomorskim Uniwersytecie technologicznym, obecnie „Psychofizjologię widzenia” na Akademii Sztuki w Szczecinie. Autor
licznych artykułów z zakresu historii sztuki oraz szeroko pojętej krytyki artystycznej. Kurator licznych wystaw sztuki współczesnej. Autor komiksowego bloga Komiks TV
Poetic, somewhat absurd and in some places dark - such are the short folktales of this book. Most of them come out of traditional African folklore though, in the rendition of children storytellers, with a rather distinctive flavour.
Hilda to dziewczynka z niezwykłą zdolnością do zjednywania sobie nawet najdziwniejszych stworzeń, które nawiedzają jej dom. Jednak gdy w środku nocy armia „niewidzialnych elfów” obrzuca kamieniami jej salon, krzycząc o „przymusowej eksmisji”, Hilda musi się sporo nagłowić, zanim spróbuje przeciągnąć je na swoją stronę. Nie chcąc stracić ukochanego domu, Hilda wyrusza w podróż, by bronić swych naturalnych praw i odkryć, kim jest tajemniczny nocny olbrzym - jeśli w ogóle istnieje.
„Lawirując między Tove Jansson a Hayao Miyazakim, Pearson osiąga tu jeszcze większe mistrzostwo, tworząc kadry tak żywe i czarowne, jak w najlepszych, uniwersalnych komiksach francusko-belgijskich. Hilda to nieustraszona bohaterka, która idealnie wpisuje się w zniewalający folklor XXI wieku.”
-Paul Gravett, autor 1001 komiksów, które musisz przeczytać przed śmiercią.
Antologia „Krew” obrazuje wielość znaczeń krwi, poczynając od jej wymiaru mitycznego (magiczna moc przypisywana krwi menstruacyjnej), poprzez symbolikę dziedziczenia, nieuchronności kontynuacji genealogicznej, ale i zemsty, przemocy, aż po bardzo konkretną konotację z cielesnym cierpieniem. Także estetycznie „Krew” dotyka wielu warstw sztuki, nie tylko komiksowej – znajdujemy tu nawiązania do drzeworytowych pre-komiksów Fransa Maseerela czy Lynda Warda, subtelność graficznego portretu, cartoonową oszczędność kreski, fotomontaż i psychodeliczne nawiązania do science fiction. Wyjątkowość i aktualność antologii leży już w samym umieszczeniu krwi w tytule, a więc i programie, realizowanym wyłącznie z udziałem artystek komiksowych: Beaty Sosnowskiej, Natalii Kulki, Marii Kadyszewskiej, Anny Krztoń, Olgi Wróbel, Agi Gójskiej, Zavki, Marty Zabłockiej, Katarzyny Kowalczyk. Zasygnalizowany tu dyskurs gender pozostawia za sobą czarno-białe przypisania patriarchalno-martyrologiczno-ojczyźniane i ujawnia, po mistrzowsku unikając dosłowności, kulturowe uwarunkowania takich kategorii, jak płeć, klasa, gatunek. „Krew” przez swoją kontrowersyjną koncepcję, a przy tym wielorakość semantyczną, oferuje niejako polską odpowiedź na niedawno powstałe feministyczne i genderowe komiksy Liv Strömquist i tak jak one i tak jak one ma szansę stać się wydarzeniem na rynku komiksowym.
Kalina Kupczyńska
Hilda to dziewczynka z niezwykłą zdolnością do zjednywania sobie nawet najdziwniejszych stworzeń, które nawiedzają jej dom. Jednak gdy w środku nocy armia „niewidzialnych elfów” obrzuca kamieniami jej salon, krzycząc o „przymusowej eksmisji”, Hilda musi się sporo nagłowić, zanim spróbuje przeciągnąć je na swoją stronę.
Nie chcąc stracić ukochanego domu, Hilda wyrusza w podróż, by bronić swych naturalnych praw i odkryć, kim jest tajemniczy nocny olbrzym - jeśli w ogóle istnieje.
„Lawirując między Tove Jansson a Hayao Miyazakim, Pearson osiąga tu jeszcze większe mistrzostwo, tworząc kadry tak żywe i czarowne, jak w najlepszych, uniwersalnych komiksach francusko-belgijskich. Hilda to nieustraszona bohaterka, która idealnie wpisuje się w zniewalający folklor XXI wieku.”
Paul Gravett, autor "1001 komiksów, które musisz przeczytać przed śmiercią".
Wąż to przewrotna historia stara jak świat. Trzy siostry, zazdrość, królewicz. Ale Zavka kolejny raz pokazuje mistrzostwo przewrotności i nieprzewidywalności. Rażące kolory towarzyszą rażącej niesprawiedliwości a okrucieństwo jest jak malowane.
ZAVKA (Katarzyna Zawadka)
Ilustratorka, autorka komiksów i graficzka. Absolwentka ASP w Warszawie. Laureatka nagrody za najlepszą grafikę w konkursie na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu Boomfest w Rosji w 2013 r. oraz „Złotego Kurczaka” 2016 – nagrody komiksu niezależnego w kategorii Rysunek za komiks „Głodny Jaś i żarłoczna Małgosia”. Swoje prace publikuje w fanzinach polskich i zagranicznych.
My parents are not my real parents Moi rodzice nie są tak naprawdę moi.Wszystkie teksty w książce są w języku: polskim, angielskim i niemieckim.Na początku każdy z nas patrzył na świat w sobie tylko właściwy sposób. Z czasem to spojrzenie twórcze, chociaż chaotyczne przybrało formę naszych przekonań. Ta książka przedstawia niektóre z tych wczesnych wyobrażeń, które powstały w dzieciństwie i zachowały się jako wspomnienia w dorosłości. Inspiracji tym nietypowym historiom dostarcza nasze ograniczone doświadczenie, ale chodzi w nim o coś więcej niż tylko o to, że wszyscy wierzyliśmy w Gwiazdora.
Over 200 works were received for Wake Up competition during 1st Prague Comics Art Festival Frame. The anthology includes 96 works by artists from Argentina, Austria, Belgium, Brazil, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Germany, Hungary, Ireland, Italy, Japan, Lithuania, Macedonia, Mexico, Norway, Poland, Portugal, Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Sweden, The Netherlands, Turkey, UK, USA
Zainspirowana prawdziwa historia zasiedlenia Grenlandii opowiesc o Dzikiej Polnocy, mistrzowsko poprowadzona przez dunskiego autora Sorena Mosdala.W roku 982 Eryk Thordwaldsson, znany jako Eryk Rudy, opuscil Islandie w nastepstwie krwawej wasni z sasiadami. Wyruszyl na poszukiwanie tajemniczej wyspy na polnocy. Wyspe te odnalazl i nazwal Grenlandia - ""Zielona Kraina"" - w nadziei ze przyciagnie ona wielu nowych osadnikow.Dzieki podarunkom i przekupstwie sprawowal wladze na kolonia, z dala od chrzescijanskich ksiezy i krolow, az do poczatku roku 1000 n.e. Komiks w angielskiej wersji językowej.
Zna to każda. Te sobotnie noce, które ciągną się do świtu i nie umieją skończyć. Wracasz do domu z kacem, złamanym sercem i dziwnym gościem na dokładkę. Disco Cry jest zapisem jednej takiej nocy, przypomina to co byśmy najchętniej zapomnieli.
Marianna świetnie operuje tworzywem papieru, które wykorzystuje z zamiłowaniem do ornamentu. Niecierpliwe rysunki, szalona kolorystyka nasilają się wraz z upływem nocy żeby eksplodować wraz z końcem historii.
To wszystko ukoi wasze wyrzuty z przepuszczonej nocy. Tylko uwaga na gości w krokodylich butach.
Klara Sladkova, No Ordinary Heroes
Nie czytałam ale mi się podoba
Jenny, Tooting Broadway
Zainspirowana prawdziwą historią zasiedlenia Grenlandii opowieść o Dzikiej Północy, mistrzowsko poprowadzona przez duńskiego autora Sorena Mosdala.
W roku 982 Eryk Thordwaldsson, znany jako Eryk Rudy, opuścił Islandię w następstwie krwawej waśni z sąsiadami. Wyruszył na poszukiwanie tajemniczej wyspy na północy. Wyspę tę odnalazł i nazwał Grenlandią - "Zieloną Krainą" - w nadziei że przyciągnie ona wielu nowych osadników.
Dzięki podarunkom i przekupstwie sprawował władzę na kolonią, z dala od chrześcijańskich księży i królów, aż do początku roku 1000 n.e.
Praca to szaleństwo. Dla niektórych „szczęściarzy” nawet 3 doby z ich życia. Opowiadając sobie historie i słuchając innych, które były mniej lub bardziej związane z pracą, z jej szukaniem, czy porzucaniem, wymyśliłyśmy ten album.
Spisałyśmy opowieści i wybrałyśmy te, które były bliskie naszemu doświadczeniu. Narysowane przez nas i Gościówy historie, nawiązując do pracy opowiadają o nas, jak odczuwamy życie definiowane pracą, gdy się budzimy i do czego wstajemy. Nasz album jest wielogłosem w formie i w treści, zaś historie opowiedziane za pomocą rysunkowych epizodów tworzą pathworkową rzeczywistość, taką, jaka ona nam się jawi.
Groza, śmiech i łzy – jeśli tego doświadczycie podczas lektury „Prac i robótek”, to znaczy, że wasza praca czytelnicza została wykonana! Premii nie będzie…
Dream Team
Dziesięcioletnia Matylda spędza wakacje w mieście dużo czyta, pisze pamiętnik i nie może doczekać się powrotu Mai, najlepszej przyjaciółki, która pojechała z rodzicami na wczasy do Hiszpanii.Na razie Matylda musi zadowolić się towarzystwem starszej siostry Kornelii, która wpadła do rodzinnego domu, by uzupełnić zapasy słodkiej wody. Brzmi dziwnie? Być może. Kornelia para się bowiem trudną i nietypową działalnościąDo kroćset! to książka dla dzieci, głównie tych około trzydziestego roku życia.To jest świat przedstawiony, w którym chciałabym żyć: świat w którym nos widzi wakacje, piosenki są świeże i chrupiące, a rodzaje wiatrów wyglądają jak warkocze. Kupujcie dzieciom i czytajcie sami. Tak wspaniale skondensowanej formy wyobraźni nie widziałam od czasu Żółtej Łodzi Podwodnej.Małgorzata Halber
Dwóch przyjaciół jest w drodze na spotkanie Ku-Klux-Klanu landu Badenia-Wirtembergia. Głupio tylko, że instrukcje w mailu nie były wystarczająco dokładne.
Historia oparta jest na prawdziwych wydarzeniach.
Na początku pierwszej dekady XXI wieku. wyszło na jaw, że dwóch niemieckich policjantów należało do grupy powiązanej z Ku-Klux-Klanem, działającej w landzie Badenia-Wirtembergia. Podczas przesłuchania w ramach późniejszego śledztwa dwaj policjanci zaprzeczyli oskarżeniom o rasizm, twierdząc, że do klanu dołączyli wyłącznie w celu poznania nowych ludzi, zwłaszcza płci przeciwnej. Skrytykowali również ceremonię inicjacyjną klanu, która odbyła się w lesie podobno była źle zorganizowana. Wobec obu funkcjonariuszy zostało wszczęte postępowanie dyscyplinarne, jednak z uwagi na ich rzekomą naiwność pozwolono im zachować pracę w niemieckiej policji.
Największą tajemnicą Batmana nie jest Bruce Wayne. Pewnego razu było sobie dwóch młodych komiksiarzy. Jeden nazywał się Bill Finger, a drugi Bob Kane. Bill uwielbiał wymyślać przygodowe historie, a Bob rysować. Kiedyś wymyślili razem nowy rodzaj bohatera - nocnego mściciela, który sączy terror w serca przestępców. Nazwali go Batmanem. Reszta to historia. Tylko czyja? Na każdym komiksie z Batmanem widniało nazwisko Boba - dzięki temu zyskał sławę i bogactwo. Ale nazwisko Billa nie pojawiło się tam ani razu. Umarł w biedzie, nieznany praktycznie nikomu. Jak mogło do tego dojść? Marc Tyler Nobleman, autor przełomowej książki Boys of Steel: The Creators of Superman łączy siły z Ty'em Templetonem, znanym rysownikiem Batmana, by wspólnie walczyć o sprawiedliwość dla Billa Fingera. Operając się na własnym, wyczerpującym śledztwie, autorzy Cudownego chłopaka Billego po raz pierwszy w historii odkrywają przed nami nieznanego dotąd człowieka, który stoi za znaną na cały świat legendą. Oto prawdziwa opowieść o tym, jak powstał Batman.
Te samice nie są podobne do żadnej znanej mi kobiety. Są zupełnie inaczej wychowane. Jakikolwiek przyjacielski kontakt z nimi jest niemożliwy. Ich broń i sieci są bardzo dobrej jakości. Mają talent. Swój brak siły rekompensują dużą zręcznością. Ta `wada` świadczy o ich inteligencji.
`Marta Zabłocka znana jest jako utalentowana rysowniczka, która potrafi spuentować jedną kreską to, co ktoś opowiadałby godzinami. W najnowszej książce przedstawia na pozór odrębne historie, jednak mające punkty wspólne: postaci, wątki znane z dotychczasowej twórczości Marty. W końcu atmosferę. Niepokojącą, nieostrą, chwilami pozornie zawieszoną. Czytelnik i czytelniczka powinni sami poprowadzić się przez narrację. Jeśli podejmą próbę to z pewnością przejdzie im niejeden dreszcz po plecach. Ale warto zaryzykować i dać się ponieść w dziwne martowe światy.` Sylwia Chutnik
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?