Dla małych przedsiębiorstw doradztwo biznesowe to jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które wykorzystują nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz wprowadzają nowe rozwiązania w swoich produktach, procesach czy modelach biznesowych.
W prezentowanej monografii poddano gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. Wnioski z badań jakościowych i ilościowych wskazują na istotne powiązanie doradztwa biznesowego z konkurencyjnością firm. Na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy.
Publikacja jest adresowana do przedstawicieli świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Stanowi też wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych oraz praktyków z sektora doradztwa biznesowego.
Rola sektora publicznego w gospodarce jest przedmiotem sporów już od czasów ekonomii
klasycznej, kiedy to jej przedstawiciele krytycznie odnieśli się do merkantylistycznego
interwencjonizmu państwowego. Według merkantylistów kontrolowanie gospodarki za
pomocą odpowiednich regulacji prawnych miało przyspieszyć pomnażanie bogactwa narodu.
Odejście w XVIII w. od protekcjonizmu państwowego przez ekonomistów klasycznych
podyktowane było nowym wzorcem porządku społecznego opartym na szeroko rozumianej
wolności. Idea kierowania się własnym interesem oparta na wolności gospodarczej,
racjonalnych decyzjach oraz dążeniu do maksymalizacji korzyści miała skutkować
uruchomieniem „niewidzialnej ręki rynku”, czyli mechanizmu rynkowego zapewniającego
najlepszą alokację zasobów. Rola państwa sprowadzała się do ochrony prywatnej własności,
wolności osobistej oraz swobody działalności gospodarczej.
Ze wstępu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?