Georges Simenon nie dostał za życia żadnej ważnej nagrody literackiej ? ani we Francji, ani w ojczystej Belgii, ani w żadnym innym kraju. A jednak to właśnie w jego powieściach znaleźć można więcej prawdy o mrocznej stronie zwykłych ludzi niż w setkach książek noblistów. Sebastian Chosiński, esensja.pl Maigret znalazł się w holenderskim miasteczku Delfzijl, bo oskarżono tam francuskiego wykładowcę prawa o popełnienie zbrodni. To Jean Duclos był tam z odczytem, a później ściskał w dłoni rewolwer, z którego zastrzelono Conrada Popingę, lokalnego notabla. Duszna atmosfera tutejszej społeczności wcale nie pomoże Maigretowi, który nawet nie zna miejscowego języka, ale przecież zachowania ludzkie wszędzie są takie same... Georges Simenon (1903-1989) to pisarz wielbiony za swój styl od pokoleń. Jako autor ponad 200 powieści zasłużył sobie na miano mistrza fabuły, a jako twórca postaci komisarza Maigreta na miejsce w każdej encyklopedii literatury kryminalnej. ?Maigret w Holandii? to kolejny z kilkudziesięciu nowych tomów z cyklu o Maigrecie, jakie w ciągu najbliższych lat ukażą się nakładem naszego wydawnictwa.
Odkryj świat literatury pięknej poprzez wiersze, poematy i piosenki jednego z najwybitniejszych polskich twórców XX wieku - Edwarda Stachury. Jego twórczość to prawdziwa uczta dla miłośników poezji, którzy pragną zgłębić emocje ukryte w słowach.O autorze - Edward Stachura Edward Stachura (18 VIII 1937 24 VII 1979) to postać, która na stałe wpisała się w historię poezji polskiej. Jego twórczość jest pełna pasji i głębokich przemyśleń, które skłaniają do refleksji nad życiem. Stachura, znany z unikalnego stylu, łączył w swojej poezji wrażliwość na piękno świata z krytycznym spojrzeniem na ludzką egzystencję.Dlaczego warto sięgnąć po "Poezje"? Poezja i dramat: Zbiór ten jest doskonałym przykładem, jak poezja może być narzędziem do analizy ludzkich emocji i relacji. Wybór utworów: W skład książki wchodzą zarówno znane, jak i mniej popularne teksty, co czyni ją idealną dla każdego miłośnika literatury. Inspirujące cytaty: Wiersze Stachury nie tylko zachwycają formą, ale również skłaniają do głębszej refleksji nad życiem: "Życie to jest teatr, mówisz ciągle, opowiadasz;"
ZIESIĘĆ OPOWIADAŃ, KTÓRE DO DZIŚ PRZERAŻAJĄ I ZACHWYCAJĄ. Tytułowa opowieść tego zbioru, pisana na przełomie 1934 i 1935 roku, była ostatnim z wielkich tekstów Lovecrafta. Kosmiczna skala tego dzieła - jak pisał S.T. Joshi w biografii HPL-a (polski przekład Mateusza Kopacza) - stawia je na wysokim miejscu w dorobku mistrza nadnaturalnego horroru. Z kolei "Zeznanie Randolpha Cartera", "Szczury w murach" i "Model Pickmana" należały do tych ulubionych przez samego autora. A spośród innych jakże proroczo brzmi treść historii "Gdy dna już wyschną mórz"...
„Tak oto dążymy naprzód, kierując łodzie pod prąd, który nieustannie znosi nas w przeszłość”. Jedno z najsłynniejszych zdań w literaturze światowej - w niedościgłym przekładzie Ariadny Demkowskiej-Bohdziewicz - kończy tę opowieść o biednym chłopaku i bogatej dziewczynie, pozornie rodem z taniego romansu. Ale kiedy historię Jaya Gatsby’ego i Daisy Buchanan opowiada tak zawile i przekornie jej świadek, wielkoduszny agent giełdowy Nick Carraway, ten złudny „wyciskacz łez” zamienia się w błyskotliwą kronikę zwodniczego świata szalonych lat dwudziestych w Ameryce.
Francis Scott Fitzgerald (1896-1940) to najwybitniejszy przedstawiciel tzw. straconego pokolenia pisarzy amerykańskich, a wydana w roku 1925 powieść „Wielki Gatsby” zagwarantowała mu poczesne miejsce w panteonie literackich sław.
ARCYDZIEŁO DWUDZIESTOWIECZNEJ PROZY
W ten czerwcowy słoneczny dzień 1923 roku Clarissa Dalloway organizuje w swym londyńskim domu kolejne przyjęcie dla śmietanki towarzyskiej. I tego samego dnia Septimus Warren Smith, udręczony weteran wojenny, podejmie najśmielszą w swym życiu decyzję. A chociaż oboje się nie spotkają, tragiczna postać Septimusa zakłóci porządek rutynowego i nudnego przyjęcia w domu Clarissy – wydaje się, że tylko na jedną chwilę...
Virginia Woolf (1882-1941) to jedna z najwybitniejszych pisarek dwudziestego wieku. W roku 1925 ukazała się „Pani Dalloway”, dwa lata później „Do latarni morskiej”, a w roku 1931 „Fale” – trzy kanoniczne dziś przykłady literatury modernistycznej.
Rudyard Kipling (1865-1936) był nazywany piewcą brytyjskiego imperializmu. I chociaż do historii literatury przeszedł jako autor „Księgi dżungli” i powieści „Kim”, to wielbiciele jego twórczości cenią opowieści spod znaku horroru i grozy - i nie tylko te rozgrywające się w indyjskim krajobrazie. Osiem zebranych w tym tomie nowel dowodzi niebywałego talentu Kiplinga w łączeniu realizmu z niesamowitością. Krążą na tych stronach widmowe riksze, widzialne i niewidzialne dzieci, ale także pozornie ciche i skromne panny do towarzystwa...
Wszystko miało wyglądać inaczej, gdy mieszkający w malowniczym Dordogne emerytowany kolega z Policji Kryminalnej zaprosił komisarza na urlop. Już w pociągu Maigret trafił na uciążliwego współpasażera. A gdy ten wyskakuje pomiędzy stacjami, komisarz bez wahania go naśladuje. I wtedy zostaje postrzelony... Kiedy budzi się w szpitalu w miasteczku Bergerac, wszyscy biorą go za szaleńca, który grasuje w okolicy i napada na kobiety...
Georges Simenon (1903-1989) to pisarz wielbiony za swój styl od pokoleń. Jako autor ponad 200 powieści zasłużył sobie na miano mistrza fabuły, a jako twórca postaci komisarza Maigreta na miejsce w każdej encyklopedii literatury kryminalnej. „Maigret i szaleniec” to kolejny z kilkudziesięciu nowych tomów z cyklu o Maigrecie, jakie w ciągu najbliższych lat ukażą się nakładem naszego wydawnictwa.
Algernon Blackwood (1869-1951) odegrał kluczową rolę w rozwoju literatury grozy XX wieku. Przede wszystkim jako autor dwóch chyba najlepszych opowiadań w tym gatunku: „Wierzby” i „Wendigo”. Jednak to zbiór „Niewiarygodne przypadki”, wydany w 1914 roku, sam S.T. Joshi nazwał arcydziełem za jego niesłychane bogactwo opisywanych wrażeń. Tych pięć historii dzieje się „za zasłoną rzeczywistości” i niewiele ma wspólnego z tradycyjnymi opowieściami o duchach. Pogańska ceremonia, alpinistyczna wyprawa, nawiedzony dom, starożytna kraina czy wieczna miłość to w mistrzowskim ujęciu słowa u Blackwooda tylko punkty wyjścia dla rozważań nad tajemną siłą Natury – złowróżbną, niepojętą dla gatunku ludzkiego.
Margaret Oliphant (1828-1897) to szkocka przedstawicielka epoki wiktoriańskiej w literaturze. Choć większość jej dorobku stanowią powieści i studia historyczne, to po latach najwyżej oceniane są - zgodnie przez krytyków i czytelników - jej nowele grozy, objętościowo zwykle dłuższe od tradycyjnych historii o duchach. Spośród zebranych w tym tomie opowiadań, dwa uznawane są za wybitne przykłady literatury grozy. Okno biblioteki zyskało status kultowego, trafiając do legendarnego zbioru "Opowieści z dreszczykiem". A tytułowe Otwarte drzwi to zdaniem samego M.R. Jamesa - autora "Opowieści starego antykwariusza" - jedna z najlepszych nowel w całym gatunku.
Joseph Gastin to nauczyciel z nadmorskiej wioski niedaleko La Rochelle. Wyjechał stamtąd potajemnie, oskarżany o zamordowanie Lonie Birard, najbardziej wrednej staruszki w okolicy. Chce uprosić komisarza, by ten pojechał z nim do Saint-Andr i wytropił prawdziwego mordercę. W końcu Maigret dzieciństwo spędził na wsi i zna te realia... Maigret marzył o krótkim urlopie i mógłby na to przystać. Ale chyba najbardziej skłoniła go do tej podróży wizja tarasu w hoteliku, gdzie przy szumie morza będzie zajadał ostrygi i popijał miejscowe białe wino... Georges Simenon (1903-1989) to pisarz wielbiony za swój styl od pokoleń. Jako autor ponad 200 powieści zasłużył sobie na miano mistrza fabuły, a jako twórca postaci komisarza Maigreta na miejsce w każdej encyklopedii literatury kryminalnej. ?Maigret w szkole? to kolejny z kilkudziesięciu nowych tomów z cyklu o Maigrecie, jakie w ciągu najbliższych lat ukażą się nakładem naszego wydawnictwa.
TE WIDMA,WIEDŹMY I KLĄTWY W GOTYCKICH HISTORIACH DO DZIŚ WYWOŁUJĄ DRESZCZE I DZIAŁAJĄ NA WYOBRAŹNIĘ...
Émile Erckmann (1822-1899) i Alexandre Chatrian (1826-1890) stworzyli spółkę autorską, która zasłynęła z wybornych opowieści grozy. We francuskiej literaturze tego gatunku Erckmann-Chatrian obok Guy de Maupassanta i Théophile’a Gautiera to najważniejsi jej przedstawiciele. A pochwały, jakich doczekali od mistrzów tej prozy, H.P. Lovecrafta i M.R. Jamesa, wystarczą tytułem rekomendacji. Wybór siedmiu najsławniejszych historii – od legendarnej noweli „Hugon Wilk” po niesamowitego „Pająka” czy szokującą tytułową opowieść – pozwoli czytelnikowi polskiemu zapoznać się po latach (a nawet wiekach!) z tą owianą legendą twórczością Francuzów.
Jako właściciel kilku dobrze prosperujących nocnych kabaretów na Montmartrze, Emile Boulay mógł mieć wrogów. Zwłaszcza gdy odmówił płacenia haraczu gangsterowi Mazottiemu, a ten niedługo później został zastrzelony... Dlatego wszyscy w rodzinie Boulaya drżą na myśl, co naprawdę mogło go spotkać, gdy którejś nocy nie wrócił do domu. A wcześniej wyszedł z lokalu, mocno zdenerwowany, na spotkanie z nieznajomym. I nawet komisarz Maigret długo pozostaje bezradny, nie trafiając na żaden trop... Georges Simenon (1903-1989) to pisarz wielbiony za swój styl od pokoleń. Jako autor ponad 200 powieści zasłużył sobie na miano mistrza fabuły, a jako twórca postaci komisarza Maigreta na miejsce w każdej encyklopedii literatury kryminalnej. ?Gniew Maigreta? to kolejny z kilkudziesięciu nowych tomów z cyklu o Maigrecie, jakie w ciągu najbliższych lat ukażą się nakładem naszego wydawnictwa.
"Ty, który nie pogardzasz liści wirowaniem / I płomieniem jesieni na popiół je spalasz - / Przyjmij ten słów ofiarnych uroczysty taniec, / Który wielkość Twej woli wśród klęski wychwala". Wojciech Bąk (1907-1961) Wybór wierszy jednego z najwybitniejszych przedstawicieli poezji przedwojennej i powojennej. Edycja w 60-tą rocznicę śmierci poety.
Wybór wierszy amerykańskiej poetki nagrodzonej za swoją twórczość Pulitzerem. "Czyje to usta były, gdzie i po co / Mnie całowały, rzecz to zapomniana, / I czyje ręce leżały do rana / Pod moją głową; ale teraz nocą / Deszcz pełen duchów wzdycha, w szyby stuka, / Czeka, co powiem; a mnie boli serce, / Bo z zapomnianych chłopców żaden więcej / Nie krzyknie w nocy, że ratunku szuka". Edna St. Vincent Millay (1892-1950)
Fascynująca powieść, która nie pozwoli Ci się oderwać. Przekonaj się, jak skomplikowane mogą być ludzkie losy, opisane bez owijania w bawełnę. "Bogacz" to zajmująca książka skupiająca się na mężczyźnie, który w zasadzie ma wszystko. Tytułowy bogacz jest ważną osobistością w wiosce Marsilly. Victor Lecoin, bo tak się nazywa, prowadzi hodowlę małży i ostryg. Jego żoną jest miejscowa nauczycielka, z którą obecnie pozostaje bardziej z przyzwyczajenia. Na szczęście ma na wyciągnięcie ręki mnóstwo innych kobiet, z którymi spotyka się na piętrze w pobliskim lokalu. Mimo wszystko wciąż brakuje mu bliskości, jakiej nie potrafi mu zapewnić żadna z nich. Tymczasem w domu Lecoina pojawia się nastoletnia służąca, a jej obecność daje mężczyźnie nadzieję na nagłą odmianę losu. Czy się nie zawiedzie? Georges Simenon, a właściwie Georges Joseph Christian Simenon, był pisarzem pochodzenia belgijskiego, który zasłynął ze stworzenia postaci komisarza Maigreta. Specjalizował się w powieściach kryminalnych, a tworzył w języku francuskim. Urodził się trzynastego lutego 1903 roku w Liege, a zmarł czwartego września 1989 roku w Lozannie. W trakcie całego swojego życia zdołał stworzyć więcej niż czterysta pięćdziesiąt powieści oraz krótszych form. Wiele spośród jego powieści zostało zekranizowanych.
Stefan Grabiński (1887-1936) jako twórca opowieści niesamowitych pochłonięty był własną koncepcją metafantastyki - gatunku literackiego, w którym zjawiska spirytystyczne, mediumizm i nadnaturalny horror łączył z odkryciami psychologii początku XX wieku. W „Cieniu Bafometa” spróbował rozbudować do formy powieściowej to, co w noweli grozy doprowadził do perfekcji. I jest to próba w jego twórczości najbardziej udana. Choć nie przydała mu poklasku za życia, współczesny czytelnik może ją docenić na nowo - nie tylko jako jeden z najatrakcyjniejszych fragmentów w jego dorobku, ale i spotykając się z autorem już w pełni literacko ukształtowanym i dojrzałym. To, co pozostawił nam Stefan Grabiński, stanowi jeden z najjaśniejszych punktów w historii literackiego horroru. Jest wyjątkowy, wyrazisty i niezwykle sugestywny. Nie ma tu miejsca na dystans, niesamowitość tej prozy wciąga bez powrotu, dlatego tak ważne jest, by nie popadła w zapomnienie. Paweł Mateja, Carpe Noctem
"Pisarze są o wiele bliżsi spowitych mgłą tajemnicy prawd... Tylko tym, którzy z rozmachem rozwijają skrzydła wyobraźni, udaje się czasami musnąć skraj odległego, niewidzialnego świata..." To słowa z tytułowej noweli gotyckiej. I jeszcze poprzedzająca ją dedykacja: „Dla mojego Mistrza, Henry’ego Jamesa”. Bo amerykańska pisarka Gertrude Atherton (1857-1948) wysoko ceniła twórczość Jamesa, szczególnie tę z wątkami nadnaturalnymi.
Sama napisała takich historii niewiele, są jednak na tyle znaczące dla gatunku, że do dziś wydawcy umieszczają je w antologiach. A „Syrenę mgłową” wykorzystał w filmowej serii „Alfred Hitchcock przedstawia” sam mistrz suspensu. Bo też gotyckie pisarstwo Gertude Atherton to nie tylko klasyczna groza z duchami w tle, ale i groza sytuacji, w jakich postawiła swych bohaterów, na pozór tak zwyczajnych... Tworzyła w czasie, kiedy światem literatury rządzili Henry James, Edith Wharton czy Ambrose Bierce - by pozostać przy twórcach literatury grozy - i godnie im dotrzymywała kroku, o czym przekonuje sześć tych misternych historii.
ZBIÓR CZTERDZIESTU LEGENDARNYCH BALLAD W ORYGINALE I POLSKICH PRZEKŁADACH DOROTY TUKAJ
Te najsłynniejsze to „The Irish Rover” w wykonaniu The Dubliners z grupą The Pogues i „Scarborough Fair” w interpretacji duetu Simon & Garfunkel. Ale jest i kilkadziesiąt innych historycznych ballad znanych z wykonań Joan Baez, Loreeny McKennitt czy z młodszego pokolenia The Unthanks, Lankum i Ye Vagabonds. I jeszcze pieśń pamiętna z filmu „Wiatr buszujący w jęczmieniu” Kena Loacha.
A wszystko w tłumaczeniach Doroty Tukaj - mającej już w swym dorobku przekłady poezji Branwella Brontë, Emily Brontë, Johna Keatsa, Edny St. Vincent Millay.
Lakoniczność, żelazna logika i świetnie sportretowane środowiska to główne walory kryminałów Simenona. Jacek Szczerba, „KSIĄŻKI. MAGAZYN DO CZYTANIA”
Do Paryża przybywa inspektor Pyke ze Scotland Yardu, bo do Anglii dotarła sława Maigreta i teraz policja brytyjska chce przyjrzeć się, jakimi metodami Maigret osiąga tak znakomite wyniki w ściganiu przestępców. Potem Maigret dostaje informację, że na śródziemnomorskiej wyspie Porquerolles został zamordowany niejaki Marcel Pacaud. A zanim ktoś pozbawił życia tego byłego kryminalistę, chwalił się on wszystkim, że Maigret jest... jego przyjacielem. I teraz Maigretowi nie pozostaje nic innego, jak w towarzystwie brytyjskiego kolegi, który chce obserwować go w akcji, dotrzeć na wyspę i odkryć mordercę swego domniemanego „przyjaciela”...
Georges Simenon (1903-1989) to pisarz wielbiony za swój styl od pokoleń. Jako autor ponad 200 powieści zasłużył sobie na miano mistrza fabuły, a jako twórca postaci komisarza Maigreta na miejsce w każdej encyklopedii literatury kryminalnej.
„Mój przyjaciel Maigret” to kolejny z kilkudziesięciu nowych tomów z cyklu o Maigrecie, jakie w ciągu najbliższych lat ukażą się nakładem naszego wydawnictwa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?