W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Autor odkrywa, jakie techniki relaksacyjne i medytacyjne wykorzystywane w buddyzmie, pozwalają ubogacić życie, rozwój duchowy i filozofię każdego człowieka. Dzięki jego poradom uwolnisz umysł od przymusu przejmowania kontroli nad wszystkimi aspektami życia i ustawisz priorytety. Poprzez medytację natłok negatywnych emocji zastąpisz szczęściem, miłością i harmonią. Pełen duchowości i pozytywnej energii zaczniesz w pełni doświadczać każdej przeżywanej chwili i przestaniesz żyć przeszłością, zamartwiać się przyszłością. Wśród proponowanych technik Autor prezentuje medytację metta i rozszerzanie miłości na tych, których się kocha i nie tylko. Uda Ci się także wyeliminować blokady, niechęć czy gniew, a zastąpisz je mocą życzliwości, która do Ciebie powróci, gdy będziesz jej potrzebował. Buddyjska recepta na lepsze życie.
Czy neuronauka może mieć związek z rozwojem duchowym? W jaki sposób współczesna psychologia kwantowa odkryła to, co buddyzm i jego filozofia głoszą od tysiącleci? Kim jesteśmy? Jak uzyskać równowagę naszej świadomości? Ta przełomowa książka rzuca wyzwanie z góry ustalonym wyobrażeniom o mózgu i umyśle. Autor, doktor neuropsychologii, pomoże ci rozgryźć dylemat własnego ,,ja"" i w interesujący sposób wyjaśni, jak działa twój umysł. A zawarte w książce proste ćwiczenia i ciekawe eksperymenty myślowe - niczym forma skutecznej terapii - pomogą w zmianie twojego sposobu doświadczania świata. To pomoże uspokoić umysł, a negatywne emocje i niepokój zastąpić radością. Odkryj, jak działa umysł, a zrozumiesz siebie.
Przełomowe, integracyjne i praktyczne podejście do zaburzenia osobowości typu borderline
Jeśli zdiagnozowano u ciebie zaburzenie borderline, możesz odczuwać wiele emocji, w tym szok, wstyd, smutek, poczucie opuszczenia, pustki czy bezradności, a nawet złość.
Spokojnie, odetchnij głęboko. Jesteś w stanie sobie z tym poradzić, a pomoże ci właśnie ten poradnik.
Z powodu borderline prawdopodobnie nie potrafisz regulować emocji i zachowań, które cechują duża impulsywność i chwiejność. Jesteś osobą bardzo wrażliwą, łatwo cię zranić, dotknąć. Wszystko przeżywasz niezwykle intensywnie, a twoje życie obfituje w dramaty. Wpadasz ze skrajności w skrajność: od entuzjazmu do czarnej rozpaczy. Nieustannie żyjesz na krawędzi. Masz skłonność do wchodzenia w burzliwe związki. Nie ufasz sobie i swoim uczuciom. Trudno ci dostrzec pozytywną stronę rzeczy, z łatwością przychodzą ci zaś samokrytyka, nienawiść do siebie i zwątpienie. Pielęgnujesz urazy i traumy, co potęguje poczucie przytłoczenia i przygnębienie. Często masz poczucie pustki i tkwienia w pułapce. Prawdopodobnie masz trudności z równoważeniem swoich myśli, zachowań i emocji. Jak to wszystko zrozumieć i nauczyć się funkcjonować mimo tych trudności?
Zaburzenie borderline wpływa na to, jak postrzegasz swoje życie i jak je przeżywasz. Nie musi jednak definiować cię na zawsze. Z tą książką przygotujesz się do stawienia czoła trudnej diagnozie i podjęcia działań prowadzących do trwałego dobrego samopoczucia.
W tym przełomowym poradniku nie znajdziesz jednego, rzekomo uniwersalnego podejścia. Autor proponuje w zamian integracyjny program oparty na zasadach terapii: dialektyczno-behawioralnej, akceptacji i zaangażowania, poznawczo-behawioralnej oraz interpersonalnej.Dzięki temu wyjątkowemu podejściu zrozumiesz, czym jest borderline, a także:
• dowiesz się, jak rozpoznać sytuacje podwyższonego ryzyka i radzić sobie z nimi,
• nauczysz się panować nad gwałtownymi reakcjami,
• zmienisz negatywne, dysfunkcjonalne przekonania na zdrowe i konstruktywne,
• opanujesz techniki wyciszające,
• zyskasz kontrolę nad sobą i swoim zachowaniem,
• zbudujesz stabilne relacje i nauczysz się rozwiązywać konflikty interpersonalne,
• odzyskasz swoje życie.
Poznaj możliwości analizy łańcuchowej w terapii DBT Podstawę skutecznej terapii stanowi właściwa ocena problemów klienta, a narzędziem, które pomoże jej dokonać, jest analiza łańcucha behawioralnego. Shireen Rizvi, doświadczona psycholożka i trenerka DBT, w swojej książce szczegółowo opisuje poszczególne elementy analizy łańcuchowej, wyjaśnia jej znaczenie w terapii i pomaga uniknąć typowych błędów. Autorka prezentuje różnice między pierwszym a powtórzonym łańcuchem, łańcuchami mikro i makro, a także tłumaczy, jak włączyć do analizy inne strategie DBT. Zawarte w publikacji wskazówki, przykładowe pytania i strategie angażowania klientów sprawdzą się zarówno w terapii indywidualnej, jaki grupowej oraz podczas interwencji telefonicznej. Książka Analiza łańcuchowa w terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) to rodzaj szkolenia, które wyposaży terapeutów w wiedzę na temat tego, jakie pytania zadać, by zdobyć najistotniejsze informacje, jakich pytań unikać i kiedy uzyskane dane wystarczą, by przejść do kolejnego etapu terapii. Dobrze dobrane przykłady kliniczne nie tylko w żywy sposób przekazują najistotniejsze koncepcje oceny w DBT, ale przede wszystkim modelują podejmowanie decyzji klinicznych niezbędnych w pomaganiu klientom ze złożonymi problemami. Publikacja ta daje dostęp do wiedzy, która zazwyczaj jest osiągalna tylko w ramach superwizji eksperckiej. Pozycja obowiązkowa dla klinicystów. Kelly Koerner, PhD, Eyidence-Based Practice Institute, Seattle, Washington Podczas gdy analizy łańcuchowe są zwykle stosowane do oceny jawnych zachowań dysfunkcyjnych, Rizvi radzi, jak stosować je w przypadku zachowań ukrytych, takich jak problematyczne myśli i impulsy. Autorka przystępnie wyjaśnia, jak poruszać się między analizą łańcuchową a innymi strategiami DBT. Krótko mówiąc, niniejsza pozycja stanowi najbardziej wszechstronne i praktyczne omówienie analizy łańcuchowej i powinna być standardową lekturą terapeutów DBT. Charles R. Swenson, MD, Department of Psychiatry, Uniyersity of Massachusetts Medical School Tom zawiera: • Podstawy analizy łańcuchowej • Wskazówki dotyczące orientowania klientów i współdziałania przy tworzeniu analiz • Identyfikacja zachowania docelowego. Wstępna ocena problemu • Podtrzymywanie zaangażowania klienta (i terapeuty!) • Włączanie rozwiązań w analizy łańcuchowe • Gdy zachowanie się nie zmienia • Analizy myśli, impulsów i nieobecnych zachowań • Analizy łańcuchowe w zespołach konsultacyjnych, na treningach umiejętności i w konsultacjach telefonicznych Shireen Rizvi (PhD, ABPP) jest profesorem psychologii klinicznej w Graduate School of Applied and Professional Psychology w Rutgers Uniyersity w New Jersey. Jej zainteresowania badawcze obejmują poprawę skuteczności, szkolenia i promocję terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) w leczeniu złożonych i ciężkich zaburzeń psychicznych. Była prezeską International Society for the Improyement and Teaching of DBT. Wyszkoliła setki terapeutów z całego świata. Dr Rizvi otrzymała nagrodę Spotlight on a Mentor od Association of Behayioral and Cognitiye Therapies i stypendium Presidential Pellowship for Teaching Excellence za osiągnięcia dydaktyczne od Rutgers Uniyersity.
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat nareszcie ukazuje się w Polsce. Co czyni ją tak wyjątkową? Stanowi ona doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. Tekst został napisany niezwykle przystępnym językiem, pozbawionym sztampowego żargonu psychologicznego, dzięki czemu czyta się go jednym tchem. Dlatego W pułapce myśli to nie tylko fascynujący przewodnik po ludzkim umyśle, ale przede wszystkim rewolucyjne narzędzie służące zmianie własnego życia.
Autorzy proponują zupełnie nowe podejście do starych problemów natury psychicznej: depresji, lęku, stresu czy chronicznego bólu. Terapia ACT (terapia akceptacji i zaangażowania), na której założeniach opiera się książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na bolesnych przeżyciach i toksycznych emocjach, być bardziej uważnym na bieżącą chwilę i skupić się na tym, co jest naprawdę ważne. To właśnie za sprawą uważności i akceptacji możemy podążać w wybranym kierunku i dokonywać odpowiednich wyborów.
Dzięki książce czytelnicy: • przezwyciężą depresję i lęk, • przestaną negatywnie myśleć o sobie, • uporają się z bólem emocjonalnym, • nauczą się akceptować siebie i swoje uczucia.
Autor bestsellera “Jak czytać ludzi radzi agent FBI“ tym razem o sprawdzonych (nie tylko w FBI) sposobach na zjednywanie sobie ludzi!
Wiesz, że można nauczyć się doskonałej komunikacji z otoczeniem? Opanować umiejętności, które pozwolą przekonać każdego, by powierzył ci najskrytsze sekrety, tajemnice bankowe albo szczegóły działań sprzecznych z twoimi interesami? I to bez przymusu? Ludzie potrafiący tego dokonać wcale nie są obdarzeni nadzwyczajnymi zdolnościami, których brakuje tobie. Podobne umiejętności wykorzystujesz codziennie i nawet o tym nie wiesz. Różnica polega tylko na tym, że oni znają pewne techniki i wiedzą, jak ich używać.
To wyjątkowa książka opisująca konkretne działania i pokazująca, że trzeba traktować innych w sposób, w jaki sami chcielibyśmy być traktowani. Czyli jak? Autor, bazując na własnych doświadczeniach oficera marines, agenta FBI i szefa specjalnego Programu Analizy Behawioralnej FBI, dzieli się metodami, które pozwalają najskuteczniej radzić sobie w życiu zawodowym i prywatnym. Poczynając od tego, jak sprawić, by ludzie dobrze się czuli w twoim towarzystwie i chcieli spędzać z tobą czas, po wpływanie na innych, by robili to, co ci odpowiada.
Niezależnie jednak od celu, jaki sobie postawisz, klucz tkwi w skupianiu się NA INNYCH. Dziesięć prostych metod agenta FBI, zastosowanych razem lub wybiórczo, podniesie nie tylko jakość twojego życia, ale również poprawi relacje w twoim domu, pracy, podczas zabawy czy w kontaktach z nieznajomymi.
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne. Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
Medytacja jest jednym z tematów, co do których istnieje bardzo wiele nieporozumień. Dzieło to prezentuje metody poprawnej medytacji wiodącej do zrozumienia swojej najgłębszej istoty. Przygotowaniem do medytacji jest koncentracja, a książka opisuje ze szczegółami jak uczyć się jej w sposób bezpieczny, jak zapanować nad błądzącym umysłem, jak wyeliminować wszelkie zmartwienia, czy jak całkowicie wyłączyć proces myślowy, by po raz pierwszy w życiu doświadczyć wolności od kieratu własnych myśli i emocji.
Celem medytacji może być wiele dążeń ? nabywanie i wzmacnianie odpowiednich cech charakteru, rozszerzanie świadomości, osiąganie jedności z Mistrzem, czy ze Źródłem Wszechrzeczy. Autor zaczyna od aspektów przyziemnych ? jak powinno się oddychać, jaką przyjąć posturę, w jakich godzinach najlepiej medytować. Dzieło zawiera przykłady dla różnych sposobów medytacji, np., nad oddechem, współczuciem czy Jednością. Kolejnym krokiem czy rozszerzeniem medytacji jest kontemplacja.James Ingall Wedgwood pisze w Koncentracja medytacja kontemplacja: „Student, który wytrwa w swoich wysiłkach i zacznie wkraczać w cuda i piękno wielkich koncepcji, które będzie rozważał, stopniowo będzie osiągał coraz więcej duchowych doświadczeń stanowiących pomost nad przepaścią pomiędzy człowiekiem wiedzy a człowiekiem mądrości. Zdobędzie również świadomość wewnętrznego pokoju i egzaltacji duszy. Albowiem medytacja harmonizuje ciała, przez które się wyrażamy, umożliwiając, by światło ducha błyszczało w dół i rozświetlało ciemne zakamarki świadomości na jawie.”
Wyspa spokoju nie jest zwykłem poradnikiem. To osobista opowieść o tym jak Zuzanna Ziomecka i jej dwunastu bohaterów i bohaterek, z pomocą mindfulness, poradziło sobie z poważnymi wyzwaniami w życiu prywatnym i zawodowym.Wyzwania są częścią życia każdego z nas. Niezależnie od tego, ile zarabiasz, jakie posiadasz wykształcenie, umiejętności i talenty, nie unikniesz przeszkód na swojej życiowej drodze. Wyspa spokoju jest zaproszeniem, by ze świadomości, że życie jest ścieżką pełną zakrętów, przejść do umiejętności pokonywania ich z opanowaniem i spokojem. Mindfulness właśnie temu służy.Znajdziesz tutaj teorię wspartą wiedzą naukową, praktyczne ćwiczenia, nagrane instrukcje do medytacji. rady dla początkujących oraz historie osób, które dzielą się swoim doświadczeniem jak mindfulness pomaga im w życiu.Dzięki Wyspie spokoju dowiesz się:na czym polega mindfulness i co zmienia w mózgujak praktykować formalnie przez medytację i nieformalnie w codziennych sytuacjachjak się uspakajać się i odkrywać swoje rzeczywiste potrzebyjak zaufać swojej intuicji i jej używaćjak radzić sobie ze swoim krytycznym wewnętrznym głosemjak rozpoznać i radzić sobie ze stresemjak wychodzić z konfliktówjak podejmować trudne decyzjejak stawiać czoło sytuacjom bez wyjścia
Kolejna książka twórcy teorii poliwagalnej skierowana do psychoterapeutów Niniejsza książka to zbiór tekstów Stephena W. Porgesa, twórcy rewolucyjnej teorii poliwagalnej, napisanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego praktyki badawczej. Autor to światowej sławy ekspert w dziedzinie psychofizjologii rozwojowej i behawioralnej neurologii rozwojowej. W swoich tekstach zawarł zapis powstawania teorii poliwagalnej, która zakłada, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele. Teoria poliwagalna łączy ewolucję regulacji neuronalnej serca z doświadczeniem afektywnym, wyrażaniem emocji, mimiką, komunikacją głosową i zachowaniami społecznymi będącymi reakcją na zachowanie innych ludzi. Porges pokazuje klinicystom, terapeutom, wykładowcom, a nawet pracownikom społecznym, w jaki sposób zapobiegać chorobom psychicznym, identyfikować je i leczyć. W kolejnych rozdziałach autor wnikliwie wyjaśnia poszczególne aspekty swojej teorii, pokazując jej potencjalne zastosowanie w tera-pii lęku, depresji, traumy i zaburzeń ze spektrum autyzmu. Teorię Porgesa wykorzystują psychoterapeuci na całym świecie, udowadniając, że autonomiczny układ nerwowy ściśle wiąże się z zaangażowaniem społecznym, zaufaniem i poczuciem bliskości. „Teoria poliwagalna Stephena Porgesa to wielki dar dla neurobiologii interpersonalnej. Ta przełomowa książka zaspokaja naszą potrzebę dostępnej teorii naukowej o praktycznym zastosowaniu wyjaśniającej zależności między zachowaniem a hierarchicznym funkcjonowaniem układu nerwowego, oferując równocześnie nowe spojrzenie na leczenie problemów z regulacją afektu i praktycznie wszystkich zaburzeń psychicznych. Teoria poliwagalna radykalnie zmieniła sposób, w jaki postrzegam moich pacjentów, śledzę ich stany somatyczne, traktuję ich problemy, a także znacząco wpłynęła na moje metody uczenia klinicystów". Pat Ogden, założycielka i dyrektorka Sensorimotor Psychotherapy Institute w Boulder, Kolorado, USA Tom zawiera: • Podstawy teoretyczne. • Regulacja biobehawioralna w okresie wczesnego rozwoju człowieka. • Komunikacja społeczna i relacje z innymi. • Perspektywy terapeutyczne i kliniczne. • Zachowanie społeczne a zdrowie. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej i Uniwersytetu Maryland. Pelnil funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associationsin Behavioral & Brain Sciences. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Północnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Północnej i Uniwersytetu Maryland. Pełnił funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associations in Behavioral & Brain Sciences. Opublikował ponad dwieście pięćdziesiąt recenzowanych artykułów naukowych z takich dziedzin, jak anestezjologia, inżynieria biomedyczna, fizjologia wysiłku fizycznego, neurologia, psychiatria, psychologia oraz badanie i terapia uzależnień. Stephen W. Porges jest twórcą zaprezentowanej w 1994 roku teorii poliwagalnej, łączącej ewolucję autonomicznego układu nerwowego ssaków z zachowaniem społecznym i podkreślającej rolę stanu fizjologicznego w problemach z zachowaniem i zaburzeniach psychiatrycznych. Teoria poliwagalna jest dzisiaj podstawą innowacyjnych form terapii uwzględniających mechanizmy fizjologiczne leżące u podstaw symptomów obserwowanych w wielu zaburzeniach psychicznych, fizycznych i behawioralnych. W 2018 roku prof. Porges został laureatem nagrody Pioneer Award przyznawanej przez Amerykańskie Towarzystwo Psychoterapii Somatycznej (United States Association for Body Psychotherapy).
Medytacja wglądu to kolejna książka Josepha Goldsteina, jednego z najbardziej doświadczonych nauczycieli buddyjskich na Zachodzie.Stanowi owoc doświadczeń nabytych w ciągu jego dwudziestoletniej kariery nauczycielskiej, a jednocześnie jest swego rodzaju odpowiedzią na często formułowane przez adeptów medytacji pytania i wątpliwości.Podzielona na kilkadziesiąt zwięzłych rozdziałów książka ma charakter przekrojowy. Przedstawia fundamentalne nauki buddyjskie, takie jak Cztery Szlachetne Prawdy, współzależne powstawanie, karma, czy nietrwałość. Wprowadza do praktyk medytacyjnych, omawiając pojawiające się w toku praktyki trudności i przeszkody, głównie natury psychologicznej, i daje wskazówki, jak sobie z nimi radzić. Osadza też filozofię i praktykę buddyjską w kontekście codziennego życia, dokonywanych w nim wyborów i podejmowanych działań, czy relacji z ludźmi. Wskazuje również na ważną w buddyzmie perspektywę wspólnoty i solidarności ze wszystkimi istotami, ilustrując ją słowami Issy, japońskiego mistrza poezji: Pod kwitnącą wiśnią nie spotkasz obcego.
Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci? Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania. *** Dawno nie czytałem tak interesującej, praktycznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, że możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je tworzyć. Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną. Magazyn BizEd *** Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego. Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy.
W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy.
Pacjenci z dysfunkcjami ze spektrum poalkoholowych zaburzeń rozwojowych stanowią dla psychologów trudne diagnostycznie wyzwanie ze względu na heterogenność objawów związanych z uszkodzeniami strukturalnymi oraz funkcjonalnymi mózgu. Psycholodzy borykają się z mitami diagnostycznymi, szczególnie dotyczącymi diagnozy małego dziecka czy diagnozy dziecka w pieczy zastępczej, a także z trudnościami w wyborze najbardziej czułych diagnostycznie narzędzi oceny psychologicznej.
Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD stanowi cenne kompendium wiedzy dla wszystkich diagnostów pracujących w zespołach ds. FASD.
Dla psychologów niniejsza pozycja może stać się wskazówką dotyczącą złotego standardu narzędzi diagnozy neuropsychologicznej w badaniu dzieci z FASD. Pozostałym specjalistom pomoże w zrozumieniu specyfiki tych zaburzeń oraz podjęciu odpowiednich kroków diagnostycznych.
Zdefiniowany profil neuropsychologiczny umożliwi przyspieszenie diagnozy na wcześniejszym etapie rozwojowym, a co za tym idzie właściwe dobranie terapii.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne.
Czytelnik znajdzie tu:
Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym.
Z tekstu
Pierwsze wydanie psychiatryczne w serii „W gabinecie lekarza specjalisty”, pod redakcją prof. dr hab. n. med. Marka Jaremy, zostało poświęcone postępom w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych. Publikacja kierowana jest do psychiatrów, psychiatrów dziecięcych, lekarzy pozostałych specjalności, którzy mają kontakt z pacjentem psychiatrycznym oraz psychoterapeutów.
Kluczem do szczęścia i równowagi jest życie z większą świadomością Każdy z nas goni za szczęściem. Żyjemy za szybko. Nasze życia wypełnione są pracą, rodziną, przyjaciółmi, obowiązkami. Spadają na nas coraz to nowe kłopoty. Rozpamiętujemy przeszłość, zamartwiając się o przyszłość. Doprowadzamy się do kresu wytrzymałości, chwytając się byle czego, by tylko odmienić nasz los. Gonimy za coraz to nowym celem. Nękani przez niepokój, nieustannie o coś zabiegamy, do czegoś dążymy, nie znajdując w niczym satysfakcji. Choć każda chwila jest dobra, by odpowiedzieć sobie na pytanie, kim naprawdę jesteśmy, niewielu z nas chce poznać odpowiedzi. Otóż życie z większą świadomością i refleksją pomoże Ci być szczęśliwszym i bardziej zrównoważonym we wszystkim, co robisz. Taką „terapię” oferuje wgląd w filozofię i zasady buddyzmu zen.
Jak dzięki sile emocji odnieść sukces, zrealizować cele, stworzyć pełen miłości i szczęścia związek, naprawić relacje? Czy można to osiągnąć dzięki duchowemu rozwojowi? Książka z przykładami afirmacji i medytacjami do komunikacji z Uniwersum to Twoja motywacja, która przyniesie odpowiedzi na pytanie, jak zmienić swoje życie. Gdy otworzysz umysł, zrozumiesz ukrytą moc kierowania emocjami i kreowania życia, jakiego pragniesz. Czujesz się bezsilny, smutny? Zastosuj jedną z prostych medytacji, aby wznieść się ponad strach. Chcesz poczuć się bogaty, zainspirowany? Jedna z głębokich kontemplacji zawartych w książce pomoże Ci zmienić Twoją teraźniejszość z wykorzystaniem Prawa Przyciągania. Stwórz wymarzone życie z pomocą Wszechświata.
Odzyskaj kontrolę nad swoim życiem
Apatia, ciągłe zmęczenie fizyczne i psychiczne, brak energii… i poczucie dezorientacji, bo dotychczas satysfakcjonująca i lubiana praca nagle stała się koszmarem i pułapką, z której nie sposób się wyrwać. Wypalenie zawodowe, jeszcze niedawno bagatelizowane, urosło do rangi choroby cywilizacyjnej. Problem jest na tyle poważny, że Światowa Organizacja Zdrowia zdecydowała się umieścić ten syndrom w Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób.
W zalewie poradników dających łatwe rozwiązania książka Anselma Grüna wyróżnia się całościowym podejściem do człowieka. Doświadczony psychoterapeuta i współczesny autorytet w dziedzinie psychologii proponuje działania, które pomogą zintegrować umysł, ciało i ducha. Radzi: nie walcz za wszelką cenę o lepszą organizację dnia, a zadbaj o relacje z innymi i przede wszystkim z samym sobą.
Autor nie poprzestaje na teoretycznych poradach, ale podsuwa konkretne rozwiązania – rytuały, które pozwolą odzyskać wewnętrzną równowagę i utraconą satysfakcję.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?