W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
W przeszłości pozycja artysty w wielkim stopniu zależała od jego technicznych zdolności, umiejętności wiernego odtwarzania realnego świata. Portret miał być prawdziwą i wierną podobizną, a krajobrazy rozpoznawalne w każdym szczególe. Jednak, zwłaszcza po pojawieniu się fotografii, wielu artystów zrezygnowało z tworzenia tego "prawdziwego" podobieństwa na rzecz bardziej bezpośrednich, pogłębionych obrazów, które wyrażały uczucia dotyczące malowanego tematu. Od początku tych ogromnych zmian artystycznych ambicji krytycy mylili pozorny brak umiejętności warsztatowych z brakiem artyzmu i finezji, wyśmiewając ekspresyjne prace i porównując je do niepodlegających ocenie merytorycznej wysiłków dzieci.W tej prowokującej do myślenia książce Susie Hodge przygląda się 100 dziełom sztuki, które wywołały ogromną wrogość krytyków - od nabazgranej przez Cy Twombly'ego "Olimpii" (1957), prymitywnego, ale spontanicznego "Drzewa życia" (1994) Johna Hoylanda do pozornie naturalnego bałaganu "Mojego łóżka" (1998) Tracey Emin - i tłumaczy, dlaczego nie są one nieistotnymi nowinkami, ale pełnym inspiracji logicznym rozwinięciem artystycznych idei minionych czasów.Autorka wyjaśnia, w jaki sposób głośne dzieła, takie jak "Nierzeźbione klocki" (1975) Carla Andre - prostokątna aranżacja brył czerwonego drewna cedrowego, którą faktycznie mogłoby łatwo skopiować dziecko - wypełniają pustą niszę w historii idei, pokazując zarówno wpływy wcześniejszych twórców, jak i zainspirowanych przez nie artystów. Pięciolatkowi mogłoby powieść się wykonanie obrazu wirowego podobnego do tych, jakie tworzy Damien Hirst, ale nie zrozumiałby stojących za nim idei oraz miejsca, jakie zajmuje w historii dążeń artystycznych. Susie Hodge gruntownie i wyczerpująco tłumaczy, dlaczego sztuka współczesna nie jest i nigdy nie była dziecięcą zabawą. Hodge umieszcza każdą pracę w kontekście kulturowym, wspierając się ilustracjami dzieł od Hansa Arpa do Andy'ego Warhola, aby zaprezentować dokonania współczesnych artystów. Książka pomaga zrozumieć, w jaki sposób sztuka ewoluuje od realistycznych dzieł wcześniejszych stuleci, zmieniając nasze nastawienie do prezentowanych prac podczas wizyt w galeriach.
David Lynch, twórca serialu Twin Peaks, to jeden z najbardziej kontrowersyjnych i cenionych reżyserów amerykańskiego kina, który wymyka się wszelkim schematom. Wywiady z różnych lat jego kariery pozwalają na tyle, na ile jest to możliwe zbliżyć się do tajemnicy: kim tak naprawdę jest David Lynch. Jak powiedział autor książki: Wywiad z Davidem Lynchem przypomina próby przygwożdżenia bardzo gadatliwego grzechotnika, który jest do rozmówcy cholernie przyjaźnie nastawiony. Lynch w istocie uwielbia rozmawiać. Czerpie wyraźną przyjemność z opowiadania różnych historii i dowcipów, spontanicznych filozoficznych dygresji i tym podobnych. Pewne tematy jednak skrzętnie omija. Nie lubi zdradzać szczegółów życia prywatnego ani wykładać sensu swoich filmów unika nawet jasnych deklaracji na temat znaczenia twórczości dla niego samego jako artysty. () Jako zwolennik kina, które wprowadza widza w stan snu na jawie, Lynch stawia sobie za cel tworzenie filmów, które na zawsze pozostaną tajemnicze.
Publikacja poświęcona twórczości Teresy Tyszkiewicz, artystki której szczególnie nasycona emocjami sztuka badała kobiecą cielesność. Była wyrazem jej osobistego doświadczania, poszukiwania znaczeń i ekspresji. Praktyka artystyczna Teresy Tyszkiewicz opiera się na procesie i organiczności. Wyrasta z cielesnego doświadczenia i fascynacji materią. W sposób radykalny przekracza granice "życia" i "formy". Otwarcie manifestuje kobiecość i przekształca zastane wzorce jej przedstawiania. Realizuje się w ruchu i zmaganiu między erotyzmem i fizjologią, delikatnością i ekspresją siły fizycznej, fetyszyzmem spojrzenia i intymnością dotyku. Wreszcie między ciałem i jego obrazem. Książka zawiera bogaty materiał ikonograficzny, prezentujący prace artystki w różnorodnych mediach i technikach od filmów na taśmie 16 mm, przez performanse, fotografie, obiekty i instalacje, po charakterystyczne kompozycje szpilkowe. Reprodukcjom towarzyszą cztery eseje krytyczne oraz kalendarium, w których opisano twórczość Teresy Tyszkiewicz na tle przemian estetycznych i społecznych XX i XXI wieku.
W prowizorycznym studio podcastowym, zorganizowanym z tyłu kampera, były żołnierz i niedoszły policjant Markus Heger bada sprawy kryminalne. ""Krzyk, którego nikt nie usłyszał"" miał być cyklem audycji o siedmioletniej Leah Forsberg, która zaginęła w Fagernes 15 lat temu, jednak zakończył się już po jednym odcinku. Mimo że ciała nigdy nie odnaleziono, za winnego zabójstwa dziewczynki uznano jej ojca. Kiedy znika zainteresowana tematem młoda dziennikarka, Markus wraca do sprawy Leah, a nowe informacje każą mu zadać sobie pytanie: czy rzeczywiście właściwa osoba trafiła za kratki?Zdarzenia nabierają tempa, a jednocześnie coraz silniej do głosu dochodzi przeszłość Markusa, o której próbował zapomnieć. Nieobecny w jego życiu ojciec pisze do niego z więzienia, prosząc o spotkanie. Być może rozmowa z ojcem nie tylko pomoże w odbudowaniu rodzinnej relacji, lecz rzuci także nowe światło na śledztwo.Bardzo wciągająca.""Stavanger Aftenblad""Osobno są wspaniali, ale razem stanowią, moim zdaniem, najlepszy kryminalny duet Norwegii, a to, że połączyli siły, jest prawdziwym prezentem dla wszystkich miłośników gatunku. [] To bez wątpienia jedna z najlepszych powieści kryminalnych roku. Można by szukać podobnej książki za granicą [], ale nikt jeszcze nie stworzył czegoś tak wszechstronnego. []Podczas lektury nieraz można się spocić razem z Hegerem.Randaberg24 Historia opowiedziana jest w tak angażujący sposób, że czytelnik pozostaje zaintrygowany od pierwszej do ostatniej strony. [] To kryminalna współpraca na najwyższym poziomie. Uwielbiam w niej wszystko. Styl Fjella i Horsta jest orzeźwiający, a ich język - żywy, dialogi są świetne i niezwykle barwne, podobnie jak przedstawienie bohaterów, świata i historii. To po prostu świeże, nowe i ekscytujące. Po lekturze Krzyku jedno jest pewne: chcemy więcej Markusa Hegera!Krimlitteratur
Dziennikarz Piotr Jagielski prowadzi nas przez niezwykłą historię amerykańskiej muzyki jazzowej. Od roztańczonego Nowego Orleanu przez loftowy Nowy Jork po bezpretensjonalne Chicago - opisuje losy i dokonania najważniejszych reprezentantów muzycznego panteonu. Niczym pełen entuzjazmu kustosz oprowadza nas po muzeum jazzu, nie kryjąc przy tym własnych fascynacji i zaangażowania. Rozmawia z muzykami, słucha płyt i wędruje tropem najważniejszych reprezentantów gatunku. Nie zapomina również o historii rasizmu w Ameryce, bo dzieje amerykańskiego jazzu to nie tylko losy muzycznych pionierów, ale przede wszystkim historia czarnych mieszkańców Ameryki XX wieku.Święta tradycja, własny głos to wciągająca opowieść o narodzinach i rozwoju jazzu, jednego z najważniejszych gatunków muzycznych na świecie. To on, w nieustannym napięciu między tradycją a nowoczesnością, regułą a improwizacją, dawał i daje niedosiężną wolność.
Od puchatych kociaków oraz śpiących szczeniaczków po drapieżne lwy i polujące niedźwiedzie - w tej książce Christopher Hart, autor najlepszych podręczników dla początkujących artystów, daje wskazówki, jak rysować rozmaite zwierzęta w różnych pozach i sytuacjach. Analizuje ich anatomię bez wchodzenia w niepotrzebne szczegóły i porównuje ją do budowy człowieka, dzięki czemu rysowanie zwierząt staje się łatwiejsze. W prosty sposób objaśnia, jak stosować perspektywę i światłocień, żeby ożywić świat zwierząt na papierze. Rysuj fachowo i bez trudu: psy, koty, konie, jelenie, niedźwiedzie, lwy, słonie i inne zwierzęta z przodu, z profilu, w półprofilu, w biegu, w skoku, w siadzie, stojące.
Nazywano ich dziwolągami i wybrykami natury. Poznaj historię ludzkich osobliwości pokazywanych w cyrkach i teatrach objazdowych. Choć wystawianie na pokaz ludzi zdeformowanych od urodzenia bądź wskutek chorób nie było niczym nowym, bo tego typu spektakle urządzano już na średniowiecznych rynkach, to koniec dziewiętnastego stulecia, wraz z rodzącymi się środkami masowego przekazu, show-biznesem i reklamą, przyniósł rozkwit tego zjawiska. Julia Pastrana, Generał Tomcio Paluch czy bracia syjamscy Chang i Eng byli gwiazdami, światowymi celebrytami, a ich historie weszły do kanonu popkulturowego. Nie byli jednak jedyni, zaś życie ludzi wystawianych na pokaz było raczej pełne cieni niż blasku. Historie tych niezwykłych osób są często tragiczne, pełne okrucieństwa, niezrozumienia i wyzysku, choć pojawiały się też w nich momenty wielkiej sławy w świetle reflektorów scenicznych, emancypacji i walki o swoje prawa. Książka opowiada o losach ludzi, którzy byli bohaterami freak shows, i czasach, kiedy te pokazy święciły największe triumfy. Autorka poprzez te biografie przygląda się dziejom freak shows, bada źródła ich popularności, a także analizuje kontekst historyczno-kulturowy kolonializmu i rasizmu oraz przemiany w świadomości społecznej, które przyniosły kres tego typu występom. Książka ukazała się pierwszy raz w 2023 roku pod tytułem Dziwolągi. Historie ludzi wystawianych na pokaz. Joanna Zaręba absolwentka Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego uwielbiająca zgłębiać tajemnice ludzkiego umysłu i odkrywać niewidzialne ogniwa łączące ludzi ze sobą i światem przyrody. Profesjonalna life i biznes coachka oraz coachka kreatywności pomagająca ludziom osiągać swoje cele w pracy i życiu prywatnym. Autorka m. in. błyskotliwych książek Krótka historia psychologii i O mężczyźnie, który widział dźwięki. W niezwykły sposób łączy doświadczenie i pasję nauczycielki z energią i umiejętnościami przywódczymi liderki zespołu
Co stało się z teatrem XXI wieku? Odpowiedzi na to pytanie Kazimierz Braun szuka, rozważając, jak funkcjonują w teatrze pamięć oraz różnorodne tradycje; jakie są mechanizmy tworzenia metafor w widowisku; jakim przemianom podlegała sztuka reżyserii. Na tym tle autor sytuuje przypuszczenia, jakie są przyczyny radykalnych przemian teatru kultury Zachodu.
Nauka rysowania to świetna zabawa! Przekonajcie się, że ziemniak może być początkiem niedźwiedzia, wiewiórki, leniwca, ślimaka czy nawet krokodyla! Dzięki książce ponad 60 ziemniaków o różnych kształtach zmienicie w zabawne zwierzaki, i to zaledwie w parę chwil!risz Agócs - węgierska ilustratorka. Studiowała antropologię kultury i etnografię, po czym zupełnie zmieniła obraną drogę i zaczęła robić to, co lubiła od zawsze - malować i rysować, zwłaszcza dla dzieci. Jej przezabawne książki "Nauka rysowania. Zacznij od ziemniaczka" oraz "Jeszcze więcej nauki rysowania. Zacznij od ziemniaczka" zachęciły tysiące dzieci i dorosłych do sięgnięcia po kredki i ołówki. Więcej o autorce na jej stronie.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Angelus Silesius, Bernhard Rosa i Michael Willmann, czyli sztuka i mistyka na Śląsku w czasach baroku to podróż w epokę, gdy Śląsk stanowił centrum duchowej i artystycznej Europy.
Kluczową rolę w opowieści odgrywają trzy postacie, które wyznaczały kierunki rozwoju swoich czasów: Angelus Silesius (Johannes Scheffler) – protestant nawrócony na katolicyzm, lekarz, mistyk i poeta, którego pisma inspirowały wiele pokoleń artystów (jego utwory tłumaczył Adam Mickiewicz); Bernhard Rosa – opat klasztoru w Krzeszowie, który przez sztukę umacniał ludową wiarę; oraz Michael Willmann – nazywany śląskim Rembrandtem malarz, którego monumentalne dzieła na trwałe wpisały się w sztukę nie tylko Śląska. Efektem ich wyjątkowej w skali europejskiej współpracy było połączenie elementów doświadczenia mistycznego z różnymi formami masowej pobożności o kontrreformacyjnym charakterze. Co ważne, wszystkie te formy były ściśle połączone z wykorzystaniem dewocyjnych dzieł sztuki (obrazów, rzeźb, grafik), projektowanych głównie przez Willmanna. Stały się one jednymi z najpopularniejszych przedstawień w kulturze religijnej Śląska aż do końca XVIII wieku i dzisiaj możemy je śmiało uznać za ewenement w europejskim baroku.
Książka Andrzeja Kozieła to pierwsze całościowe opracowanie relacji między sztuką a mistyką w XVII wieku, które ożywia zapomnianą nieco potęgę śląskiej sztuki barokowej.
Kalendarz prezentujący znane i cenione dzieła Jerzego Nowosielskiego.13-kartkowy kalendarz pionowy, spiralowany, o wymiarach 297 420 mm, drukowany na matowym kredowym papierze, o gramaturze 170 gsm.
Canadian-born Agnes Martin was one of the pre-eminent painters of the second half of the twentieth century, whose work has had a significant influence both on artists of her own time and for subsequent generations. A contemporary of the abstract expressionists though often identified with minimalism, Martin was of the few woman artists who came to prominence in the predominately masculine art world of the late 1950s and 1960s, and became a particularly important role model for younger women artists.
This groundbreaking survey provides an overview of Martin’s career, from lesser-known early experimental works through her striped and grided grey paintings and use of colour in various formats, to a group of her final works that reintroduce bold forms. A selection of drawings and watercolours is also included.
With essays by leading scholars that give a context for Martin’s work – her life, relationship with other artists, the influence of South Asian philosophy – alongside focused shorter pieces on particular paintings, the book will appeal to art students, academics and all those interested in abstract art. Presenting new research, and beautifully designed, the book is also an opportunity to introduce the life and work of Agnes Martin to those unfamiliar with her oeuvre.
Please note that we cannot ship to the following countries due to licensing restrictions: United States and Canada
"Dzięki zastosowaniu podejścia interdyscyplinarnego niniejsza monografia tworzy niezmiernie potrzebną platformę wymiany poglądów między teoretykami i praktykami zajmującymi się zagadnieniem ochrony zabytków i opieki nad nimi z perspektywy różnych obszarów badawczych nauki prawa i innych nauk in genere. Ten właśnie element stanowi o unikatowej roli i miejscu publikacji na tle innych prac naukowych. W ramach wspomnianej interdyscyplinarności nie jest zatem możliwe ani celowe dążenie do kompletności ujęcia tematu, zwłaszcza w kontekście doraźnych i wielotorowych reakcji na nieprzewidziane sytuacje kryzysowe, do których należą konflikty zbrojne. Należy jednak z całą mocą podkreślić, że w literaturze poświęconej zagadnieniom systemu ochrony zabytków udało się już wypracować względnie spójny katalog instrumentów, również instytucji i narzędzi prawnych, dlatego ważnym zadaniem badawczym recenzowanej monografii było poszukiwanie i zaproponowanie adekwatnych mechanizmów identyfikujących zagrożenia i zapobiegających im w trakcie pokoju i w czasie wojny. Tak pojmowany zamysł został w pełni zrealizowany, a dzięki trafności wniosków formułowanych w poszczególnych artykułach oraz czytelnemu wywodowi okazuje się on bardzo przekonujący. Adekwatnie do interdyscyplinarnego podejścia autorów przyjęta metodologia badań pozostaje mocno zróżnicowana, przy czym prawie zawsze punktem wyjścia do rozważań jest zastosowanie metody formalno-dogmatycznej, gdyż to właśnie obowiązujące przepisy prawne stanowią element referencyjny diagnozy i oceny zagrożeń ochrony zabytków zaobserwowanych w procesie stosowania prawa".dr hab. Renata Kusiak-Winter, adiunkt w Instytucie Nauk Administracyjnych Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
„My Walk” – opowieść o podróży i fotografiachTomasz Gudzowaty i jego wizja świataTomasz Gudzowaty to uznany polski fotografik, który swoimi pracami opowiada o wyjątkowych momentach życia i ludzkich doświadczeniach. W albumie „My Walk” autor dzieli się siedmioletnią podróżą, która nie tylko zmieniła jego spojrzenie na świat, ale i pozwoliła na uchwycenie esencji ludzkich emocji. Fotografie w książce są osobistą historią artysty, który podkreśla, że każda opowiedziana historia jest także częścią jego własnych przeżyć. To nie tylko zbiór zdjęć, ale także introspekcyjna refleksja nad życiem. Przygoda zapisana w kadrachAlbum „My Walk” to zapis mniejszych i większych przygód, które Tomasz Gudzowaty przeżył w trakcie swojej wędrówki przez życie i fotografię. Zdjęcia są efektem spotkań, rozmów i chwil spędzonych z bohaterami jego opowieści. Każdy kadr niesie ze sobą emocje i historię, które pozostają z widzem na długo.Ta podróż fotograficzna to przykład na to, jak pasja i zaangażowanie mogą stać się mostem między różnymi światami. Fotografia jako osobista narracja„My Walk” to album, w którym fotografia staje się środkiem wyrażania emocji i osobistych refleksji.Autor podkreśla, że każda z jego prac jest nie tylko obserwacją rzeczywistości, ale także częścią jego własnej historii. Z aparatem w ręku Gudzowaty towarzyszył swoim bohaterom, dokumentując ich losy i dzieląc się własnymi doświadczeniami. To dzieło, które ukazuje, jak blisko fotografia może być powiązana z ludzkim życiem. Album „My Walk” – siedmioletnia podróż Tomasza GudzowategoHistoria zapisana w siedmiu latachTomasz Gudzowaty przez siedem lat tworzył opowieść, która stała się treścią albumu „My Walk”. To historia pełna różnorodnych doświadczeń, spotkań i refleksji. Zdjęcia wykonane w tym okresie pokazują, jak zmieniała się perspektywa artysty i jakie wartości były dla niego najważniejsze. Ta wyjątkowa publikacja to nie tylko dokumentacja podróży, ale także zapis wewnętrznego rozwoju fotografa. Krajobrazy, ludzie i emocjeFotografie w „My Walk” ukazują różnorodność świata, od surowych krajobrazów po intymne portrety ludzi. Tomasz Gudzowaty oddaje piękno chwil, które często mijamy w codziennym pośpiechu. Jego zdjęcia to pełne emocji obrazy, które skłaniają do zatrzymania się i refleksji. W każdej fotografii widać wrażliwość artysty oraz jego umiejętność uchwycenia ulotnych momentów. Spotkania, które kształtują człowieka„My Walk” to także hołd dla ludzi, których Tomasz Gudzowaty spotkał na swojej drodze. Autor podkreśla, że każde spotkanie było dla niego ważnym doświadczeniem, które wpłynęło na jego spojrzenie na życie i twórczość. Fotografie przedstawiają nie tylko bohaterów, ale także relacje, które z nimi nawiązał. Dzięki temu album jest niezwykle osobisty i autentyczny. „My Walk” jako wyraz artystycznej dojrzałościFotografia jako sztuka narracjiAlbum „My Walk” to dowód na to, że fotografia może być formą opowiadania historii. Tomasz Gudzowaty w mistrzowski sposób łączy obrazy z emocjami, tworząc dzieło, które jest jednocześnie piękne i głęboko poruszające. To album, który pokazuje, jak ważna jest wrażliwość i umiejętność obserwacji w pracy fotografa. Każdy kadr to opowieść, która zostaje z widzem na długo. Refleksja nad sensem podróży„My Walk” to nie tylko dokumentacja fotograficzna, ale również refleksja nad podróżą – zarówno fizyczną, jak i duchową. Tomasz Gudzowaty dzieli się swoimi przemyśleniami na temat życia, relacji z ludźmi i znaczenia pasji. Album inspiruje do zastanowienia się nad własną drogą i tym, co jest naprawdę ważne w życiu.To dzieło, które łączy piękno obrazu z głębią treści. Artysta w roli narratoraW „My Walk” Tomasz Gudzowaty występuje nie tylko jako fotograf, ale także jako narrator, który prowadzi widza przez swoje doświadczenia. Jego zdjęcia są pełne autentyczności, a jednocześnie przemyślane w każdym detalu. Artysta zaprasza odbiorców do wspólnej podróży, dzieląc się tym, co dla niego najważniejsze. To album, który pokazuje, że sztuka może być zarówno osobista, jak i uniwersalna.
Tomasz Gudzowaty swoją twórczością zwraca uwagę na potrzebę ochrony dzikiej natury. Dzięki swoim zdjęciom przypomina o harmonii, która może istnieć między człowiekiem a światem przyrody.Album „Following Wild Trails” jest tego doskonałym przykładem – nie tylko ukazuje piękno naszej planety, ale i inspiruje do działań na rzecz jej zachowania. Fotograf pełni w ten sposób rolę ambasadora przyrody, której głos wciąż jest zbyt słabo słyszalny. Międzynarodowe uznanie i prestiżTwórczość Tomasza Gudzowatego zdobyła uznanie na całym świecie.Liczne nagrody, w tym prestiżowa World Press Photo, świadczą o wysokim poziomie artystycznym jego fotografii.Jego prace były publikowane w najbardziej prestiżowych magazynach i wystawiane w galeriach na całym świecie. Dzięki takim albumom jak „Following Wild Trails”, artysta umacnia swoją pozycję jako jednego z najwybitniejszych współczesnych fotografów. Fotografia jako forma sztukiFotografie Tomasza Gudzowatego przekraczają granice dokumentacji, stając się formą sztuki.Jego wyjątkowe podejście do tematu i techniki sprawiają, że każde zdjęcie to opowieść pełna emocji i znaczeń.W albumie „Following Wild Trails” artysta nie tylko ukazuje piękno natury, ale i zaprasza do głębszego spojrzenia na relację człowieka ze światem przyrody. To wyjątkowe dzieło, które na długo pozostaje w pamięci każdego odbiorcy.
Krzysztof Medyna, nestor polskiego jazzu, urodził się 18 kwietnia 1949 roku w Jeleniej Górze. Wychowywał się w rodzinie o wieloletnich tradycjach muzycznych. Jego dziadek, Aleksander Szwarc, był przedwojennym dyrygentem Reprezentacyjnej Orkiestry Wojska Polskiego. Matka studiowała pianistykę w Konserwatorium Muzycznym w Warszawie (dziś: Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina).
W latach siedemdziesiątych był członkiem m.in. Quidam Jazz Quartet oraz współzałożycielem grupy Breakwater. W tym czasie był także kierownikiem zespołu akompaniującego Jerzemu Połomskiemu na trasach w Polsce, Czechosłowacji, NRD i Związku Radzieckim.
Do USA wyjechał w styczniu 1982 roku, gdzie jako profesjonalny saksofonista nawiązał współpracę z hermetycznym środowiskiem jazzowym Nowego Jorku.
W lutym 2007 roku wraz z kwintetem Komeda Project wziął udział w nagraniu płyty Crazy Girl. W 2009 roku koncertował wspólnie z wybitnym polsko-amerykańskim pianistą jazzowym Adamem Makowiczem.
UWIELBIANA, POŻĄDANA I SAMOTNA. PORYWAJĄCA BIOGRAFIA LEGENDARNEJ DIWYByła jedną z najbardziej pożądanych kobiet swoich czasów. Jej zachwycające arie operowe rzucały na kolana tłumy.Jaka jest prawda?Ukochana primadonna, schodząc ze sceny, stawała się porywcza i wybuchowa. Z wyrachowaniem zdradzała męża. Los nie pozostawał jej dłużny. Arystoteles Onassis - najbogatszy wówczas człowiek na świecie - zmusił Callas do ukrywania ciąży, a później dziecka, które zmarło kilka dni po porodzie. Wreszcie porzucił ją dla Jacqueline Kennedy. Życie Callas to opowieść o wzlotach i upadkach. O licznych skandalach, samotności i odrzuceniu. O złotej erze opery, triumfach na legendarnych scenach La Scali i Metropolitan Opera oraz o współpracy z największymi artystami epoki.
Wpatrując się w ikonę Trójcy Świętej Rublowa, możecie osiągnąć level master życia małżeńskiego Dlaczego ikona Rublowa symbolicznie przedstawiająca Trójcę Świętą od wieków uznawana jest za jedno z najbardziej tajemniczych i fascynujących dzieł sztuki? Ponieważ w kompozycji, kolorystyce i przedstawionych gestach oraz motywach artysta ukrył kilkadziesiąt symboli będących genialną opowieścią o miłości Boga do ludzi. A dla ks. Krzysztofa Porosło to punkt wyjścia do opowieści o miłości człowieka do człowieka – o narzeczeństwie i małżeństwie. Autor objaśnia symbolikę niezwykłej ikony, odnosząc ukryte w niej przesłanie do ludzkiej miłości. Przywołuje poruszające, a niekiedy zabawne przypadki wielu par, którym od lat towarzyszy jako kapłan, tłumaczy bliskie sercu papieża Franciszka idee zawarte w Amores laetitia – najważniejszym tekście papieża o miłości w rodzinie – a przy okazji zadaje nieoczywiste pytania, które na aktualne od wieków problemy małżeńskie rzucają zupełnie nowe światło. Ks. Krzysztof Porosło (ur. 1988) - doktor teologii dogmatycznej, wykładowca na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, centralny duszpasterz akademicki archidiecezji krakowskiej przy kolegiacie św. Anny w Krakowie. Autor i redaktor ponad 30 książek naukowych i popularnonaukowych. Nagrania jego konferencji i homilii można znaleźć na stronie www.baptysterium.pl.
Twórczość zmarłego pięć wieków temu brabanckiego mistrza od stuleci fascynuje krytyków i wielbicieli sztuki, inspiruje kolejne generacje twórców: malarzy, poetów, filmowców, a także filozofów i psychologów. W pełnej pasji opowieści autorka prezentuje artystę oraz jego dzieło na naszkicowanym z rozmachem tle przełomu średniowiecza i renesansu. Analizując słynne obrazy, prowadzi czytelnika przez gąszcz znaczeń, symboli, wizji i sennych koszmarów budujących potęgę wyobraźni Hieronima Boscha.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?