W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
Ten podręczny tomik jest niezastąpionym kieszonkowym przewodnikiem pomagającym zrozumieć architekturę epoki nowoczesnej. Pokazuje, jak historia nowoczesności zapisana jest w cegłach, betonie, stali i szkle oraz w jaki sposób nowoczesne budynki symbolizują ponad sto pięćdziesiąt lat nieustających innowacji i inspiracji.Oprowadzając czytelnika po nowoczesnej architekturze, prezentując jej najbardziej charakterystyczne i znaczące budynki, ten zaskakująco obszerny podręcznik pokazuje, jak rozpoznawać cechy charakterystyczne każdego stylu architektonicznego i dostrzegać je w otaczających nas budynkach. Omówione i poddane analizie zostały wszystkie główne kierunki architektury nowoczesnej, od art dco i Arts and Crafts przez styl międzynarodowy i modernizm do wzlotów i upadków współczesności. Przyglądając się uważnie najważniejszym elementom architektonicznym i ukrytym detalom budynków realizowanych w określonym stylu, dowiadujemy się, co jest istotne i gdzie tego szukać. To zarówno fascynująca historia architektury, jak i podręcznik uczący świadomie patrzeć i dostrzegać - lektura obowiązkowa dla każdego zainteresowanego tematem.
Digital games are collaborative endeavors, yet poststructural theory’s deconstruction of the auteur concept overlooks its potential. This study proposes reformulating the auteur category to empower non-Western and non-heteronormative female developers. The auteur concept, currently seen as serving Western, white, heterosexual male interests, can be pivotal in subjectifying diverse developers and teams. Through examining works of Muriel Tramis, Elizabeth LaPensée, Christine Love, and Meg Jayanth, this research illustrates benefits of designating these individuals as female auteurs. Using an intersectional framework, the author argues that the auteur category is crucial for protecting rights of women and sexual minorities in gaming. These developers represent their communities, regardless of their specific roles. The study posits that integrating digital games and auteur theory can benefit underrepresented groups. It contributes to discussions on authorship in digital media, diversity in game development, and the intersection of identity and creative expression in gaming. Filip Jankowski is a post-doctoral fellow in the Institute of Audiovisual Arts at the Jagiellonian University. His articles, focusing on the game history and theory, were published in journals such as Games and Culture, Game Studies, and Journal of Gaming & Virtual Worlds.
Brick by Brick
The world’s most innovative brick buildings
Of all building materials in the world, brick is one of the most enduring and ubiquitous. Traces of brickmaking date back to 7500 BC and fired brick first made its appearance in about 3500 BC. Since then, the trusty brick has shown amazing resilience and remains one of the mainstays of contemporary architecture. Rooted in tradition in countries as different as China and the Netherlands, it is inexpensive, flexible in use, and can also be ecologically fabricated.
This comprehensive volume tours the world to cover the most exciting and innovative brick buildings of the past 35 years, from Paraguay to New Zealand. True to all TASCHEN architecture tomes, it includes new talents like Sanchit Arora from RENESA as well as established starchitects such as Renzo Piano and Peter Zumthor. Featured buildings showcase the variety of brick applications across cultural, domestic, infrastructure, and leisure spaces, including Tate Modern Switch House in London by Herzog & de Meuron, D’Houndt + Bajart’s Boa School Restaurant in Lille-Lomme, and MASS Design’s Maternity Waiting Village in Kasungu, Malawi.
The Best Years of Our Lives
The seminal architecture journal resurrected
From the end of World War II until the mid-1960s, exciting things were happening in American architecture. Emerging talents were focusing on innovative projects that integrated at once modern design and low-cost materials. The trend was most notably embodied in the famous Case Study House Program, a blueprint for modern habitation championed by the era’s leading American journal, Arts & Architecture.
The complete facsimile of the ambitious and groundbreaking Arts & Architecture was published by TASCHEN in 2008 as a limited edition. This new curation—directed and produced by Benedikt Taschen—brings together the magazine’s highlights from 1950 to 1954, with a special focus on mid-century American architecture and its luminary pioneers including Richard Neutra, Eero Saarinen, and Charles & Ray Eames.
A celebration of a politically, socially and culturally engaged publication, this special selection is also a testimony to one of the most unique and influential eras in the history of American architecture.
3174 filmy mojego życia to fascynująca podróż przez historię polskiego i światowego kina z perspektywy Juliusza Machulskiego, jednego z najważniejszych reżyserów współczesnej Polski. W rozmowie z Krzysztofem Vargą twórca takich kultowych produkcji jak Seksmisja, Kingsajz, Vabank czy Kiler opowiada o swoim życiu z kinem w tle: o początkach kariery, sukcesach i porażkach, codzienności pracy reżysera, o pisaniu scenariuszy i współpracy z aktorami. To jednak coś więcej niż garść wspomnień - to rozważania o sensie tworzenia, potrzebie opowiadania historii i o tym, jak kino potrafi kształtować nie tylko rzeczywistość, lecz także tożsamość widzów. Machulski i Varga z pasją dzielą się swoimi filmowymi fascynacjami, nie brakuje zachwytów, śmiechu, ale i gorzkich ocen. Rozmawiają o reżyserach, którzy ich inspirują, oraz tych, którzy zawiedli. Przywołują zapomnianych mistrzów i przeceniane gwiazdy, a zarazem pokazują, jak kino i literatura nadają głębię naszej codzienności.
Nieprzeciętna artystka, która rzuciła wyzwanie jednemu z największych malarzy XX wieku. Zdobyła go, gubiąc przy okazji siebie.Paryż, rok 1928. Henriette Theodora Markovitch, córka Francuzki i Chorwata, stara się o przyjęcie do paryskiej Academie des beaux-arts - bezskutecznie. To jednak nie powstrzymuje ambitnej dziewczyny przed rozpoczęciem kariery fotografki. Tak rodzi się Dora Maar, ikona fotografii awangardowej. Jej zdjęcie Portret Ubu staje się sensacją i swoistym manifestem surrealizmu w tej dziedzinie.Dora trafia do środowiska francuskiej bohemy i zaprzyjaźnia się z takimi sławami jak Man Ray, Andr Breton, Paul luard, Jean Cocteau, Lee Miller, Gerda Taro i Robert Capa. Pragnie jednak zbliżyć się do najjaśniejszej gwiazdy środowiska artystycznego - Pabla Picassa. Gdy wreszcie jej się to uda, dojdzie do zderzenia, które wpłynie na bieg historii sztuki.Powieść Dora Maar. Dwa oblicza miłości przybliża postać wybitnej artystki - kogoś więcej niż kochanki i muzy Picassa - która odegrała znaczącą rolę w rozwoju fotografii XX wieku. To również historia miłości dwóch potężnych osobowości artystycznych, pełna euforycznych uniesień i bolesnych upadków.Kobieta zagadka. Awangardowa artystka ze skłonnością do mistycyzmu. Skryta i wyniosła, wrażliwa i w głębi serca nieśmiała. Bettina Storks podąża śladami Dory Maar i opowiada jej losy z rozmachem powieściopisarki. Jak zdolna rysowniczka Henriette Theodora Markovitch przeobraziła się w znakomitą fotografkę Dorę Maar? W jakich okolicznościach poznała, uwiodła i pokochała Pabla Picassa? I dlaczego kochanek nazywał ją "kobietą płaczącą" oraz "maszynką do cierpienia"?"Ktokolwiek spotyka Dorę, ulega czarowi jej okrytej tajemnicą natury, inteligencji, błyskotliwości i magicznej aury, która ją otacza. Paryż cię kocha, ma chre" - zwykł o niej mówić Paul luard.Małgorzata CzyńskaBettina Storks składa hołd imponującej kobiecie i artystce, która zbyt długo stała w cieniu geniusza u jej boku."Mnchner Merkur"
Monografię tworzy dziesięć tekstów związanych z historią polskiej kultury muzycznej końca XVIII, XIX oraz XX wieku. Ich tematyka jest różnorodna, ale scala je jeden istotny aspekt - dotyczą wyłącznie faktów i zjawisk związanych z dziejami kultury muzycznej na terenach historycznych ziem polskich oraz z dziejami kultury muzycznej Polaków działających za granicą.
Super Mario does marvelous Rio
Inspired by the boys and girls from Copacabana
Mario Testino is one of the world’s most successful fashion and portrait photographers, whose images are noted for their freshness and intimacy. Peruvian by birth, Testino has been fascinated by Rio de Janeiro since his earliest summer vacations. "When I was 14, on holiday, and going from my house to the beach and seeing everyone walk everywhere in their tiny bathing suits—the girls and boys were so sexy and carefree and wild—I just could not believe it."
This easy sensuality, sexual freedom and lust for life left a deep impression; Testino has been going back ever since, for work and fun, passion and inspiration. Featuring candid shots of exquisite cariocas baring nubile flesh, including supermodel Gisele Bündchen, MaRIO DE JANEIRO Testino captures the essence of this incomparably seductive city and its sultry citizens. From its breathtaking sunset panoramas, to the throbbing chaos of its world-famous carnival, this is Testino’s love poem to the Brazilian metropolis that captured his teenage heart, and never let go.
The visual of vinyls
The most daring of record designs
This electrifying vinyl edition creates a new and edgy definition for “album art.” Produced in collaboration with Colors magazine, it brings together more than 500 remarkable records from the collection of Alessandro Benedetti and Peter Bastine.
This book forms a junction between photography, music, and design, celebrating vinyl for the integrity of sound recording and its artistic potential as a material form. With featured artists including Pink Floyd, The Beatles, Prince, Michael Jackson, Bon Jovi, and beyond, it offers compelling insight into the most intricate details of a performer’s visual identity, from a vivid color to a futuristic mirror effect.
The discs are arranged thematically to span monochrome vinyl; unusual vinyl (including silver, gold, or mirror vinyl as well as extremely rare glow-in-the-dark vinyl); multicolored vinyl; etched vinyl (where music is pressed onto only one side); shaped vinyl (cut into forms that are different from the classic round disc); and picture discs (where a photograph or design is stamped onto the surface of the record).
In addition, there is a rare view into the records known today as “ribs” or “bone music.” Produced in the USSR, where western music and culture were forbidden, these were made by engraving discarded x-rays with special machines and creating bootleg disks of hit singles of artists such as David Bowie and Pink Floyd.
Page after page, this kaleidoscopic encyclopedia of innovative and ingenious vinyl is a colorful journey through era-defining records and artists.
Kinbaku-bi, Anyone?
Araki’s Striking Photos of Traditional Japanese Bondage
He’s been called a genius and a poet, but also a misogynist, a pornographer, a monster—but Nobuyoshi Araki’s work transcends simple moralistic classifications. He has said of his work: “There is no conclusion. It’s completely open. It doesn’t go anywhere.” One of the greatest Japanese photographers of our time, Araki’s oeuvre is marked by an unmistakable mastery of composition, color, and tone.
Meaning “the beauty of tight binding,” Kinbaku-bi, the traditional Japanese art of erotic bondage has long fascinated the photographer, becoming one of his most important subjects. Araki plays with patterns of subjugation and emancipation, death and desire and with the slippage between serene image and shock. Whether literally or figuratively, his models are certainly immobilized, but in the most tantalizing ways—girls lay bound but defiant, suspended from the ceiling, in traditional dress or nude, face-on, sometimes with a flower subtly positioned between their legs.
Araki picks his all-time favorite images of bondage. The result is a testament to his ability to tantalizing balance sexual vulnerability and seduction like no other.
For the Love of Letters
A history of fonts and graphic styles from 1628 to 1938
This comprehensive collection offers a thorough overview of typeface design from 1628 to the mid-20th century. Derived from a distinguished Dutch collection, a series of exquisitely designed catalogues traces the evolution of the printed letter via specimens in roman, italic, bold, semibold, narrow, and broad fonts. Borders, ornaments, initial letters, and decorations are also included, along with lithographic examples, letters by sign writers, inscription carvers, and calligraphers.
The first part of the book covers pre-20th-century typefaces, with texts by editor Cees de Jong and collector Jan Tholenaar. The second part deals with the period from 1900 to the mid-20th century, and contains a historical outline by Alston W. Purvis. Featured type designers include: William Caslon, Fritz Helmuth Ehmcke, Peter Behrens, Rudolf Koch, Eric Gill, Jan van Krimpen, Paul Renner, Jan Tschichold, A. M. Cassandre, Aldo Novarese, and Adrian Frutiger.
Hello, HAL
On the set of 2001: A Space Odyssey
Get closer than ever to the movie that changed the movies. This behind-the-scenes spectacular of 2001: A Space Odyssey sheds light on the lead actors, senior production designers, special-effects experts and masterminds of Stanley Kubrick and Arthur C. Clarke, who together revolutionized science fiction and the art of cinema.
Previously available as part of the multi-volume and instant sell-out Collector's Edition, this comprehensive visual record includes on and off set photographs, pre-production paintings, and conceptual designs from the Kubrick archives. These dazzling images offer insight both into Kubrick's meticulous directorial methods, and into the mysteries and magnetism of a film at once vast in scope and intricate in its exploration of our relationship to technology.
Written and researched over several years by the outer space, special effects, and technology journalist Piers Bizony, this compendium is both an exhaustive labour of love and a monument to a masterpiece of 20th century culture.
Venice was a major centre of art in the Renaissance: the city where the medium of oil on canvas became the norm. Nowhere else has been depicted by so many great painters in so many diverse styles and moods. Venetian views were a speciality of native artists such as Canaletto and Guardi, but the city has also been represented by outsiders: J. M. W. Turner, Claude Monet, John Singer Sargent, Howard Hodgkin, and many more. Then there are those who came to look at and write about art. The reactions of Henry James, George Eliot, Richard Wagner and others enrich this tale. Nor is the story over. Since the advent of the Venice Biennale in the 1890s, and the arrival of Peggy Guggenheim in the late 1940s, the city has become a shop window for the contemporary art of the whole world, and it remains the site of important artistic events.
In this elegant volume, Gayford – who has visited Venice countless times since the 1970s, covered every Biennale since 1990, and even had portraits of himself exhibited there on several occasions – takes us on a visual journey through the city’s past five centuries.
„Z ogromną radością dzielę się z Państwem efektami pracy uczestniczek i uczestników kilkumiesięcznych mistrzowskich warsztatów fotograficznych Reinterpretacje, które miałem
przyjemność poprowadzić na zaproszenie Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Od samego początku przyświecał nam cel, by spojrzeć na teatr w nowy sposób, dotrzeć do osób, przestrzeni i przedmiotów, które na co dzień są niedostępne albo w ogóle nie kojarzą się z teatrem, a są z nim związane. W wielu przypadkach fotografia stała się pretekstem do spotkań i odkrywania nowych warstw – emocji, napięć, gestów, symboliki, które są często niewidoczne na pierwszy rzut oka, ale stanowią o prawdziwej sile teatru. Moja rola czasami ograniczała się do towarzyszenia i udzielania drobnych wskazówek, a innym razem wspólnie, od początku tworzyliśmy założenia, szukaliśmy rozwiązań i kontekstów oraz punktów odniesienia. Wszystkie projekty powstawały od podstaw, a niektóre z nich znacznie ewoluowały w trakcie warsztatów, stając się coraz bardziej złożone i świadome – nie tylko pod względem narracyjnym i interpretacyjnym, ale także technicznym. Mam nadzieję, że te prace będą inspirować do poszerzania perspektywy fotografii związanej z teatrem. Cieszę się, że mogłem być częścią tych artystycznych poszukiwań i świadkiem procesu twórczego.
Dziękuję wszystkim za zaufanie, zaangażowanie i otwartość na eksperymenty – praca z Wami była prawdziwą przyjemnością!”
Bartek Warzecha
Zostań na chwilę i posłuchaj. O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium. Księga 1
Dwie firmy. Dwie odmienne kultury. Jedno imperium gier wideo warte miliardy dolarów.
Zostań na chwilę i posłuchaj. O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium. Księga 1 zaprasza czytelników do odkrycia początków Blizzard North – studia stworzonego przez graczy i dla graczy – oraz Blizzard Entertainment, zespołu projektantów zdeterminowanych, by podbić branżę.
Książka, oparta na dogłębnych badaniach i setkach osobistych wywiadów, opowiada o spotkaniu, które doprowadziło obie firmy do współpracy, konfliktach, które je podzieliły, oraz przemianie z demokratycznej społeczności w korporacyjne imperium.
W centrum tej historii znajduje się Diablo – gra hack-and-slash, prowadząca graczy przez najmroczniejsze otchłanie piekieł, która na zawsze zmieniła oblicze gier.
W książce znajdują się wypowiedzi najważniejszych osób z historii obu Blizzardów: Mike’a Morhaime’a, Allena Adhama, Davida Brevika, braci Maxa i Ericka Schaeferów, a także wielu innych. Księga 1 opowiada o wydarzeniach, które doprowadziły do powstawania Blizzard Entertainment i Blizzard North, przywołuje czasy pracy nad Lost Vikings i Warcraftem, planowanie Diablo jako gry turowej i zmianę tego kierunku, która doprowadziła do rewolucji w świecie gier.
Książka zawiera także dodatkowe wywiady: z Brianem Fargo, założycielem Interplay Productions; Feargusem Urquhartem, producentem w firmie Interplay Productions; Scottem Colemanem i Jayem Cottonem, twórcami programu Kali, pozwalającemu na grę po sieci; Efraimem Wyethem i Mikiem Sigalem, założycielami firmy FM Waves.
Fragment:
Gdy wszyscy rozeszli się do domów na weekend, Dave usiadł przy swoim komputerze i otworzył kod Diablo. Przeanalizował go dokładnie i natrafił na coś istotnego. Gra była napisana tak, że każda akcja – ruch, walka, wypicie mikstury leczenia – zajmowała określoną ilość czasu. Z kolei potwory poruszały się natychmiast po tym, jak gracz wydał komendę. Kiedy czas potrzebny na wykonanie akcji upływał, gra cofała zegar i cykl tury gracz–potwór zaczynał się od nowa. Wystarczyło tylko skrócić czas między akcjami do zera.
Dave zaczął pisać. Światło słoneczne wpadające przez okno bledło, aż w końcu zapadła noc, pozostawiając go w blasku monitora. Od czasu do czasu przez okno wpadał powiew wiatru, szeleszcząc żaluzjami i poruszając plakatami hokejowymi, wiszącymi nad jego dwoma biurkami. Ani razu jednak nie podniósł wzroku znad ekranu.
Kilka godzin później nowa wersja gry była gotowa. Chwycił myszkę i zaczął grać.
David Brevik: Pamiętam ten moment, jakby to było wczoraj. Siedziałem i kodowałem grę. Miałem Wojownika z mieczem, a po drugiej stronie ekranu był szkielet. Pracowałem nad kodem, żeby postacie poruszały się płynnie, przeprowadzałem mnóstwo testów, a wcześniej rozmawialiśmy o tym, jak powinno działać sterowanie i interakcje.
Chcieliśmy, żeby sterowanie było instynktowne. Klikasz – machasz, klikasz – machasz. Chcieliśmy, żeby wszystko działo się automatycznie: klikasz na potwora – postać podchodzi i macha mieczem.
Pamiętam to bardzo wyraźnie: kliknąłem na potwora, postać podeszła i rozwaliła go. Rozpadł się na kawałki.
Światło z nieba padało przez okno na klawiaturę. Powiedziałem: „O mój Boże, to jest niesamowite!”. Wtedy zdałem sobie sprawę, że to była właściwa decyzja i Diablo będzie ogromnym sukcesem. To był najbardziej przełomowy moment w mojej karierze, ale także dla tego gatunku gier.
W tamtej chwili narodził się nowy gatunek gier. To było naprawdę niesamowite uczucie: być osobą, która to napisała i stworzyła. Byłem tam sam, kodując to wszystko. Niezapomniane doświadczenie.
Patroni medialni: Stare Konie, Fakes Forge, NaEkranie.pl, Gry Które Zapadły Nam w Pamięć, GryOnline.pl, ARHN.eu, Rozgrywka Podcast
This practical guide from photography expert, Tom Ang, will help you achieve the best shot possible in every scenario – from creating a silhouette to impromptu still lifes.
In our online world, taking a good photograph has become an essential life skill.
Full of essential advice, hints, and tips, How to Photograph Absolutely Everything gives you straightforward step-by-step guidance on what equipment you will need, the best approach for each subject, how to think about composition and find the right light, and how to frame each shot effectively. Checklists allow you to focus on what is important, while “tricks of the trade” show you how to turn a good picture into an amazing one.
From cityscapes to landscapes, and tackling children’s parties to capturing the magic of seasonal celebrations, How to Photograph Absolutely Everything is the essential guide to improving your digital photography skills and getting the most out of your digital camera (or smartphone).
Obraz Gdańska i jego zabudowy z pierwszej połowy XIX wieku jest dzisiaj właściwie nieobecny w powszechnej świadomości. Kolejne przebudowy i modernizacje, a przede wszystkim zniszczenia drugiej wojny światowej i przyjęty po 1945 roku model odbudowy zatarły obecność setek obiektów, które świadczyły o przynależności miasta do Królestwa Prus. Te zachowane do dzisiaj są zwykle postrzegane przez pryzmat epoki, w której powstały – czasu stagnacji, a nawet regresu.
Magdalena Staręga w swojej monografii pokazuje, w jaki sposób sytuacja polityczna, gospodarcza i społeczna znajdowała odbicie w rodzaju i w skali powstającej w mieście architektury. Autorka próbuje odtworzyć kształt porozbiorowego Gdańska, zdefiniowanego przez funkcję garnizonową oraz działalność centralnych urzędników budowalnych, upodabniających go do innych ośrodków pruskich.
Książka Element szczególny w otoczeniu – interakcje (dwujęzyczna – j. polski i j. angielski) to zbiór ponad 150 fotografii, które powstały na terenach Skansenu Kolejowego w Chabówce w ramach pleneru artystycznego stanowiącego integralną część konferencji KRAJart, wzbogacony o skojarzone z nimi refleksje autorów, dające wyraz głębi wrażeń i przeżyć, jakie otwierają się przed tymi, którzy potrafią dostrzec interakcję pomiędzy człowiekiem, jego wytworami a otoczeniem. Ten składnik książki, ściśle powiązany z dyscypliną: sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki, stanowi wartość samą w sobie. Uczestnicy pleneru, kierując się inspiracją artystyczną, starali się odczytać i udokumentować unikatowe walory estetyczne związane z historycznymi obiektami zgromadzonymi w skansenie. I tak, odcienie zniszczonych ścian i przestrzeni wagonów w destrukcie to nie tylko obraz fizycznej degradacji, ale zastanowienie nad przemijaniem. Każdy strzęp farby, każda warstwa rdzy skrywała sekret, obrazy faktur były łącznikiem z przeszłością, a ściany wagonów stały się płótnem malarskim. Stare wagony, niegdyś pulsujące życiem centrum komunikacji, przypominały nam o ulotności i nietrwałości materii. Docenił to recenzent, prof. Myczkowski, pisząc: Fenomenalne ujęcie różnej skali, kolorystyki, faktury. Kadry i kompozycje „zardzewiałego świata” wprawić mogą i wprawiają w zamyślenie, ale też w tych najwyższej próby artystycznych ujęciach pozwalają na konstatację, że pozorny „chaos świata rdzy” jest po prostu …malowniczy! Książka Element szczególny w otoczeniu – interakcje adresowana jest do studentów sztuk plastycznych, amatorów i znawców fotografii, których zainteresuje na pewno różnorodność w postrzeganiu i dokumentowaniu niekiedy tych samych eksponatów znajdujących się w skansenie, wynikająca z szerokiej gamy specjalności zawodowych reprezentowanych przez autorów zdjęć. Dla miłośników starych lokomotyw jest to podróż przez historię kolejnictwa, zatrzymaną w czasie i uwiecznioną w różnorakich obiektywach, a miłośnicy kinematografii rozpoznają zapewne na jednej z fotografii peron kolejowy znany z filmu „Lista Schindlera” Stevena Spielberga.
The Book of Temples offers a visually stunning and spiritually enriching exploration of sacred sites worldwide, appealing to those interested in architecture, spirituality, and travel. Its comprehensive and inclusive approach, featuring diverse and carefully curated temples and places of worship, combines stunning photography and detailed illustrations with informative and thought-provoking essays.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?