W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
Manet, Pissarro, Morisot, Cézanne, Seurat, Gauguin, Van Gogh and their colleagues made some of the most beautiful drawings in the history of art. This book sets drawings by the Impressionists and Post-Impressionists in the context of late 19th-century France and explains why these particular works are as important as their paintings in the representation of modernity.
A new approach to materials and a wholly inclusive attitude to exhibitions gave drawings a more elevated status in this period than ever before, which avant-garde artists welcomed in their preference for scenes from contemporary life. For the first time also, painting and drawing shared the same stylistic principles of spontaneity, freer handling and lack of finish. Pastels by Degas, watercolours by Cézanne, pen-and-ink drawings by Van Gogh and mixed media works by Toulouse-Lautrec have an autonomy of their own, which proved instrumental in the development of modern art.
The distinguished art historian Christopher Lloyd examines the drawings of twenty of the leading Impressionist and Post-Impressionist artists, highlighting an aspect of French avant-garde art that remains relatively unexplored and was of immense importance for the art movements that followed.
An indispensable guide to the international history of illustrated images, from 1750 to the present day.
Illustration: A Concise History is a dynamic visual journey through the landscape of illustration that maps the evolution of the discipline from the industrial revolution to the post-digital age and showcases over 180 of its most iconic practitioners, including Laura Knight, Antonio Lopez, Käthe Kollwitz and Hayao Miyazaki. By contextualizing the subject within a framework of key political events, cultural innovations and technological advances, Andrew Hall redefines how we might think about illustration and the place that it has in our ever-evolving global network.
The second half of this introductory volume follows on from the ten chapters charting the chronology of illustration to provide a more in-depth look at its specific commercial genres across eleven feature sections, each including mini-histories, practical career advice and biographies of inspirational practitioners who operated within the field.
Na progu przeszłości to wybór esejów Siegfrieda Kracauera (1889-1966), wybitnego filozofa fotografii i sztuki filmowej oraz myśliciela historycznego. Wybór obejmuje zarówno teksty o charakterze teoretycznym, jak i z obszaru krytyki artystycznej. Kracauer rozważa role fotografii we współczesnym mu świecie, analizuje problem relacji fotografii do świata przedstawionego, zastanawia się nad naturą fotografii i filmu jako mediów oraz nad złudzeniami, które fotografia tak łatwo wywołuje w odbiorcy. Eseje te cechuje precyzja i elegancja wywodu, wyczulenie na paradoksy, wnikliwość obserwacji. Kracauer nieomylnie wyławia społeczne i polityczne implikacje obrazów fotograficznych i ukazuje rozmaite pułapki, jakie czyhają na tę dziedzinę twórczości w nowoczesnym świecie. Zaprezentowane teksty stanowić będą nieodzowny punkt odniesienia dla wszystkich, którym bliska jest sztuka fotografii.
Architect Albert Frey (1903–1998) saw a modernist utopia in the desert. Born in Zurich, he studied in Europe with Le Corbusier before moving to the United States in 1930, convinced it was the land of architectural opportunity. On a visit to Palm Springs, he fell under the desert spell. It was here, amid the arid and empty landscape, that he could truly envisage a perfect modern future.Like fellow Californian luminary, John Lautner, Frey would spend the rest of his career nurturing the consonance of architecture and nature: studying the fall of sunlight and rain, and merging aluminum, steel, and glass with the boulders and sands of the West Coast wilds. His vision centered in particular on Palm Springs, capitalizing on the city’s postwar population boom to create a bastion of the sleek, leisurely modernism that defines midcentury California.In this dependable architect introduction, we follow Frey’s long and prestigious career from his European beginnings through to the apogee of his Californian practice, taking in his notes on De Stijl, Le Corbusier, and Bauhaus, and exploring the stylistic, material, and geographic makings of his unique “desert modernism.”
Stanisław Wyspiański is widely regarded as Poland’s greatest artist and as the founder of modern Polish drama.
Stanisław Wyspiański (1869–1907), is widely regarded as Poland’s greatest artist whose work is just beginning to be appreciated outside of Central Europe. Best known as the founder of modern Polish drama, he was also an artist and applied arts designer. During his short career he made a number of striking portraits in pastel of his family and and contemporary Cracovians which collectively provide a fascinating insight into the cultural life of a nation under partition and striving for independence.
This illustrated publication showcases 70 of Wyspiański’s portraits. Full of colour and vitality, his works draw on indigenous folk traditions, but are executed in a progressive expressive style influenced by the years Wyspiański spent in Paris, and epitomise the ideals and aspirations of the Young Poland movement with which he is closely associated.
W okresie transformacji kasety wideo zawładnęły wyobraźnią Polaków. Podczas gdy pozbawione państwowego mecenatu kina pustoszały lub były przerabiane na sklepy i magazyny, wideo przeżywało prawdziwy rozkwit Polacy masowo kupowali magnetowidy, wypożyczalnie VHS powstawały na każdym rogu, a zakładane przez sprawnych przedsiębiorców firmy dystrybucyjne oferowały setki nowych filmów miesięcznie. W ciągu zaledwie kilku lat Polska stała się prawdziwą potęgą wideo nie tylko na tle innych państw byłego bloku wschodniego, ale także wielu krajów zachodnich. Elektroniczny bandyta to nostalgiczna podróż do czasów, kiedy polscy widzowie uwolnili się od jarzma zarówno cenzury, jak i arbitrów gustu, by masowo oglądać reglamentowane wcześniej filmy gatunkowe pochodzące ze zgniłego Zachodu. To także opowieść o czasach drapieżnej transformacji obejmującej wszystkie dziedziny życia, która z jednej strony dawała Polakom dostęp do nieznanych wcześniej doznań, ale z drugiej wymagała ukończenia przyspieszonego kursu kapitalizmu, który niejednokrotnie miał więcej wspólnego z gangsterką niż z dojrzałym biznesem.
Jerzy Jaworowski (1919-1975) wybitny grafik czasu PRL-u, projektant książek, ilustrator. Pracował głównie dla wydawnictwa Czytelnik, ale też PIW-u, Iskier, Więzi. Mało kto wiedział, że w zaciszu domowym tworzył rysunki prywatne i właśnie im poświęcona jest ta książka. Każdego dnia powstawała kolejna praca wykonywana jedną z autorskich technik na bazie tuszy rozcieńczanych acetonem. Pośmiertna wystawa, na której zaprezentowano tę twórczość, zachwyciła publiczność i krytykę. Z pracami Jaworowskiego wraca wiara w pierwszy fundament sztuki, którym jest rysunek. Rysunek będący najprostszym instrumentem twórczej wrażliwości, pierwszą definicją złożoną w języku sztuki i jednocześnie podstawą wszelkich studiów nad plastyką pisała Danuta Wróblewska. Na Henryku Tomaszewskim, bliskim przyjacielu Jaworowskiego, wrażenie zrobiły szybko, szeroko szkicowane, takie lecące przez powietrze figury tańczących. A także jakby znaki, jakby stemple. Szarość oraz czerń i biel. Jeden ruch ręki. Jestem podejrzliwy co do spontaniczności gestu. Sam u siebie sprawdzam, czy nie za łatwo idzie. Tu była spontaniczność, ale tak kontrolowana, jak u największych mistrzów, że ręka poza planowany tor nie zboczy ani na milimetr.
Heavily illustrated, this catalogue explores the role of the automobile as both object and subject in interwar France, a period of exceptional creativity, innovation, and turbulence. Expansive and interdisciplinary, Roaring illuminates the rich creative ecosystems that nourished this golden age oft French automotive design.
Accessible yet original, this comprehensive guide to Salvador Dalí contains over 400 colour reproductions and a unique selection of historical photographs. Dalí in 400 images explores the full range of one of the most significant Surrealist painters of the twentieth‐century. The exhaustive selection of works will reveal key masterpieces by perhaps the most famous of the Surrealists, as well as less familiar works including drawings and objects. Spanning the entire scope of the artist's career, this volume shows the complexity of the artist's vision from the early works inspired by Post‐Impressionism and his engagement with Cubism in the mid‐1920, his major Surrealist paintings of the 1930s, through the American years (1940s), the artist’s embracing of Classicism in the 1950s, with his return to Spain, and finally his reengagement with avant‐garde experimentation in the 1960s and beyond. The 400 reproductions of Dalí's work are complemented by a unique selection of historical photographs. Alive with images and information, this compact gem is is a must‐have for all art enthusiasts and connoisseurs.
Home Ancient India: living traditions
Ancient India: living traditions
£35.00
In stock
Quantity
Delivery
Returns and FAQs:
Skip to the end of the images gallery
Special Museum price
Skip to the beginning of the images gallery
About Product Information
Take a deeper look into the history, art and faith of India with the Ancient India: living tradition book – the beautifully illustrated official hardback from the British Museum’s major exhibition. This accessible and engaging volume offers a fresh perspective on Jainism, Buddhism and Hinduism, and how these living traditions shaped everyday life and creativity over two thousand years ago.
Through stunning imagery and expert storytelling, the book explores how sacred art evolved between 200 BCE and 600 CE – from early nature spirits to some of the first depictions of the Buddha, Jain teachers (jinas), and Hindu deities. You'll learn how these devotional images came to include familiar symbols, animal companions and intricate details still seen in religious art today.
It also shows how spiritual ideas and artistic traditions spread far beyond India, leaving a lasting influence across Central, East and Southeast Asia through sculpture, temple design and iconography.
Whether you're interested in religion, art or ancient history, the Ancient India: living traditions hardback book makes a thoughtful gift or a valuable addition to your own collection.
How did a urinal become art? And a can of tomato soup, a tent, a pickled shark... How do you get at one of the world’s most powerful governments by smashing an old vase? How did what seemed like a prank at the New York Armory Show of 1917 explode to become today's global multi-billion dollar art world? This graphic novel answers these questions by following the lives of seminal contemporary artists and the stories behind their groundbreaking works.
Against a backdrop of armed conflict and rapid societal change, this book tells the story of contemporary art from Marcel Duchamp’s repurposed urinal to Maurizio Cattelan’s taped banana. Literal bombs explode and conventions go up in flames as a series of art objects shock and electrify society: canned excrement, a pickled shark, a stuffed hare, human blood.
The story moves from Paris to New York and London, and then captures the geographical spread of a rapidly globalizing cultural scene by jumping to events in Tokyo, Belgrade, Rio de Janeiro, Lagos and Beijing, and culminating in Miami – and in the ether, everywhere and nowhere, on the internet.
Chapters follow a series of chain reactions as artists meet or inspire each other across the generations and decades. Over a period of 100 years everything changes – and yet the cry of ‘It’s not art!’ never goes away. No matter how long people have had to get used to it, contemporary art continues to upset expectations and disrupt conventions – and inspire anew.
Józef Elsner(1769-1854) - kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny - znany przede wszystkim jako nauczyciel i przyjaciel Chopina. Urodzony w Grodkowie w śląskiej rodzinie mówiącej po niemiecku, już od dziecka miał styczność z muzyką. We Wrocławiu w szkołach u dominikanów i jezuitów śpiewał w chórach i grał na skrzypcach, wcześnie też zaczął komponować. Ze Śląska trafił do polskiego Lwowa, w którym jego utwory i działalność kapelmistrzowska spotkały się z aprobatą publiczności. Tamże poznał Wojciecha Bogusławskiego, za którego namową zaczął się uczyć polskiego i komponować polskie opery. W roku 1799 przeniósł się wraz z Bogusławskim do Warszawy, rozpoczynając nowy, ponad 50-letni rozdział swego pracowitego życia. W stolicy był wieloletnim dyrektorem muzyki w Teatrze Narodowym (skomponował dla niego ponad 20 oper), wydawał miesięcznik nutowy "Wybór Pięknych Dzieł Muzycznych i Pieśni Polskich", opublikował m. in.Rozprawę o metryczności i rytmiczności języka polskiego, tworzył i prowadził szkoły muzyczne - ze Szkołą Główną Muzyki na czele, w której pod jego profesorskim okiem studiował Fryderyk Chopin. Całkowicie spolonizowany, stał się gorącym polskim patriotą. Od swych studentów-kompozytorów otrzymał pierścień z napisem "Twórcy muzyki polskiej, młodzież".
Mów mi Michał. Michał Figurski.Mam licencję na wszystko. Radio? Proszę bardzo. Gdy mam powiedzieć w porze największej słuchalności ogłaszając zabójcze wyniki wyborów: "Drodzy Państwo! KURWA MAĆ!" - nie ma problemu. Zorganizować koncert Perfectu w ścisłym centrum, zakorkować Warszawę o ósmej rano w poniedziałek i dogadać się z policją, żeby przed kamerami skuła Grzegorza Markowskiego? Przyjemność po mojej stronie. Poprowadzić program telewizyjny na żywo w trakcie udaru krwotocznego? Do usług.To wszystko ja. Taki już jestem.Tylko że to pozór. Mam osiemnaście lat, gdy słyszę wyrok: cukrzyca insulinozależna typu 1. Raz ważę 63 kilogramy, innym razem 136. Niemal tracę wzrok, a moje ciało się rozpada. Impreza trwa jednak w najlepsze, jutra przecież nie ma! Aż w końcu słyszę głos pielęgniarki: - Zamknij się wreszcie! Nie jesteś w telewizji!Nie żyje się dwa razy, a tryb nieśmiertelności się skończył. W każdej chwili może pojawić się napis GAME OVER.To moja historia.
Artur Andrus rusza w trasę z Alicją Majewską i Włodzimierzem Korczem. Wybierz się razem z nimi!Artur Andrus wyrusza w trasę koncertową z legendarnym artystycznym duetem - Alicją Majewską i Włodzimierzem Korczem. Słuchamy wielkich przebojów: Być kobietą, Odkryjemy miłość nieznaną, Jeszcze się tam żagiel bieli czy uwielbianej przez fanów serialu 07 zgłoś się piosenki Przed nocą i mgłą.Ta opowieść odkrywa przed nami niezwykłą, ciepłą, przyjacielską i pełną humoru relację tej pary artystów. Z właściwym sobie dowcipem, językową elegancją i brawurą prowadzi nas przez ich artystyczne i życiowe drogi. Drugiej takiej książki nie ma i długo nie będzie!Wiem z doświadczenia: konferansjer czasem nie tylko zapowie, lecz także przepowie. Wydaje się, że coś palnął, że może to nawet głupie. A potem się okazuje, że miał rację. Za dowód profetycznych zdolności prowadzących niech posłużą autentyczne zapowiedzi występów bohaterów tej książki. Dwóch konferansjerów na dwóch różnych koncertach. Jeden zakończył słowami: "To nie żaden pic! To Alicja Majewska!", drugi: "A teraz będzie z grubej rury! Alicja Majewska i Włodzimierz Korcz!". Obaj mieli rację.Artur Andrus
Why should an artist’s way of looking at the world have any meaning for us? Any artwork reflects the artist’s intentions, but also its times: therefore all art is political
In Permanent Red, John Berger argues that the contemporary artist should strive for a realism that aims for hope, to transform the world. Surveying the work of historical artists as well as that of near contemporaries such as Picasso, Léger and Matisse, he explores the role of the artist, dividing these figures into those that struggle, those that fail, and the true masters. He explains why we should study the work of the past: in order to understand the present and to rethink the future.
First published in 1960, Permanent Red established John Berger as a firebrand critic willing to broadcast controversial opinions on some of the most important British artists of the day, including Henry Moore and Barbara Hepworth.
An inspirational, visual account of an epic journey by converted truck to a bucket list of destinations. Life on the Road chronicles an expanded, multi-year road trip that maps a circuitous journey to mind-blowing landscapes around the world, taking in territories in Europe, the Middle East, Central Asia, Indonesia, Australia, North America and beyond.
To pierwsza na polskim rynku rzetelna biografia sensu stricto Józefa Czapskiego, napisana przez zafascynowanego nim Amerykanina. (w 2007 r. Zeszyty Literackie wydały „Portet Józefa Czapskiego” Wojciecha Karpińskiego.) Józef Czapski – żołnierz, postać publiczna, świadek historii, pamiętnikarz, pisarz i malarz. Jego życie objęło niemal cały wiek dwudziesty. W czasie Rewolucji był studentem w Petersburgu, w szalonych latach dwudziestych – malarzem w Paryżu. Jako polski oficer rezerwy wróciwszy do ojczyzny walczył z Niemcami na początku II wojny światowej, przez Sowietów został wzięty do niewoli i cudem ocalał z masakry tysięcy jego towarzyszy broni. Potem nie wrócił do Polski, pracował w powojennym Paryżu, zdając relacje z tragicznego położenia swojego kraju niszczonego przez totalitarny ustrój. Wydane tuż po wojnie, choć mniej znane, wspomnienia Czapskiego z sowieckiego obozu „Na nieludzkiej ziemi”, wyprzedzają „Archipelag Gułag” Sołżenicyna o ćwierć wieku. Czapski narzucił sobie również ścisłą dyscyplinę jako malarz – twórczość ta nadawała sens jego życiu i przez dziesięciolecia zajmował się nią codziennie. Ze wstępu autora: Mój pierwszy kontakt z życiem i twórczością Józefa Czapskiego nastąpił całkowicie niespodziewanie. Do pewnego czerwcowego dnia nigdy o nim nie słyszałem, a nazajutrz byłem nim zafascynowany. Dzięki wspaniałomyślnemu odruchowi starego znajomego, który lubi zaspokajać mój apetyt na krytyczne myślenie, pewnego ranka otrzymałem pocztą z Paryża niewielką francuską książkę na temat Marcela Prousta. Nazwisko autora, Józefa Czapskiego, nie było mi znane. Nie bardzo pamiętam, co się stało po otwarciu paczki. Niczym stworzenie zagrzebujące się w swoim naturalnym siedlisku, opadłem na fotel i zacząłem ją od razu czytać. (…) Byłem wdzięczny za to nieoczekiwane pojawienie się książki Czapskiego w moim życiu. Następnego dnia wielokrotnie, niemal bezustannie myślałem o tym, co Czapski napisał o Prouście i jak to napisał. (…) Józef Czapski, postać na ogół nieznana czytelnikom i artystom anglojęzycznym, przeżył swoich dziewięćdziesiąt sześć lat w wielu życiowych rolach – jako żołnierz, postać publiczna, świadek historii, pamiętnikarz, eseista i malarz. Jego życie objęło niemal cały wiek dwudziesty. Mimo gorliwego zaangażowania w walkę z totalitaryzmem i pomoc innym Czapski uważał się przede wszystkim za malarza. Malowanie, jak dowie się czytelnik, nadawało sens jego życiu. (…) Według jednego z przyjaciół Czapskiego „ bardziej podziwiano go za charakter niż za twórczość malarską. Ci, który kupowali jego prace, robili to głównie z przyjaźni dla tego człowieka. Jego malarstwo pozostaje praktycznie nieznane”. I tak jest nadal. Obrazów Czapskiego prawie nie ma w zbiorach publicznych, większość znajduje się w prywatnych kolekcjach w różnych miejscach Europy. Wiele dziesięcioleci temu obrazy Czapskiego zostały zakupione i oficjalne zarejestrowane w narodowych zbiorach w Polsce i Francji, ale ich tytuły pojawiają się jedynie z numerami inwentaryzacyjnymi przyporządkowanymi pracom przechowywanym w magazynach. Tylko nieliczne płótna są wystawiane publicznie. (…) Zapis w jego dzienniku ukazuje rezultaty kilkudniowej pracy poświęconej rysowaniu różnych kwiatów. Czapski, potrafiący wykraczać poza własne dostrzeżone niepowodzenia, odnotowuje zniechęcenie faktem, że zdołał uchwycić tylko odrobinę ich witalności. „Kiedy rysujesz, czujesz każdą kreskę prowadzoną na papierze jako coś żyjącego, nieodwołalnego, i naraz rysunek zaczyna żyć. (…) Potem dwie – jedną kreską – notatki tulipanów wydały mi się nagle żywiej istniejące. Dlaczego? Bo je czułem podczas rysowania, czułem ten związek niezdarnego, niepewnego, zdeformowanego trochę rysunku, jakby między końcem mojego ołówka a mną nie było żadnej przerwy. Ja byłem na końcu ołówka.” Mam nadzieję ożywić Czapskiego w sposób, w jaki opisuje rysowanie tych tulipanów. On i ja spotykamy się na końcu mojego ołówka.
Biografia jednej z najbardziej charyzmatycznych postaci brytyjskiego teatru i kina, napisana przez Michaela Coveneya, to wnikliwy portret Maggie Smith, który ukazuje nie tylko jej niezwykły talent, ale także osobowość, która na trwałe wpisała się w historię sztuki aktorskiej. Zaczynając od skromnych początków, artystka zyskała uznanie dzięki wyjątkowym umiejętnościom, które pozwalały jej na przekazywanie emocji za pomocą drobnych gestów i mimiki. Jej charakterystyczne, lekko ironiczne spojrzenie oraz figlarne przekrzywienie głowy stały się znakiem rozpoznawczym, które przyciągało uwagę widzów.Wyjątkowe osiągnięcia artystyczne W ciągu swojej sześciodekadowej kariery, Maggie Smith zdobyła wiele prestiżowych nagród, w tym dwa Oscary, trzy Złote Globy oraz nagrody Emmy, BAFTA i Tony. Choć jej największa sława przyszła pod koniec życia, kiedy to zagrała profesor Minerwę McGonagall w ekranizacjach Harry'ego Pottera oraz hrabinę Violet Crawley w popularnym serialu Downton Abbey, jej talent był dostrzegany i doceniany przez całe dziesięciolecia. Co ciekawe, nigdy nie obejrzała żadnego odcinka Downton Abbey, co pokazuje jej podejście do pracy i życia artystycznego.Osobowość i podejście do pracy Maggie Smith była osobą, która potrafiła łączyć poczucie humoru z powagą. Uwielbiała plotkować, a jednocześnie do każdej roli podchodziła z niezwykłą starannością, niczym naukowiec w laboratorium. Jej wyczucie absurdu oraz umiejętność żartowania sprawiały, że była nie tylko utalentowaną aktorką, ale także osobą, która potrafiła zjednać sobie sympatię innych. Współpracowała z największymi nazwiskami w branży, takimi jak Laurence Olivier, Judi Dench czy Richard Burton, co tylko potwierdza jej status w świecie sztuki.Portret artystki w biografii Biografia stworzona przez Michaela Coveneya to nie tylko zbiór faktów i osiągnięć, ale także głęboki wgląd w życie i karierę Maggie Smith. Autor z ogromną sympatią przedstawia jej drogę zawodową, ukazując zarówno blaski, jak i cienie życia artysty. To książka, która z pewnością zainteresuje nie tylko fanów aktorki, ale także wszystkich, którzy pragną poznać historię brytyjskiego teatru i kina z perspektywy jednej z jego najwybitniejszych postaci. Sięgnij po tę biografię, aby odkryć fascynującą historię życia Maggie Smith, która na zawsze pozostanie w pamięci miłośników sztuki. To lektura, która zainspiruje i dostarczy wielu emocji, a także pozwoli lepiej zrozumieć, jak wielki wpływ na kulturę miała ta niezwykła aktorka.
Krzysztof Mroziewicz dziennikarz, komentator Polityki i TVP, znawca problematyki międzynarodowej, doradca w MSZ, korespondent wojenny, wreszcie ambasador Polski w Indiach, którym poświęcił książki Ćakra, czyli kołowa historia Indii, Ucieczka do Indii, Pastwisko świętych byków, a w innych jego pracach spore fragmenty Indii dotyczyły.Tu jednak, w książce Teat Wspaniały Krzysztof Mroziewicz - reporter, korespondent wojenny, dyplomata i ceniony komentator spraw międzynarodowych, dzieli się z nami swoją pasją do teatru.Nie jest to zjawisko w życiu autora nowe ani marginalne, mowa wszak o aktorze Teatru Hybrydy, ważnej postaci studenckiego ruchu teatralnego czasów, gdy to właśnie studenckie teatry poszerzały przestrzeń wolności, a także zwłaszcza w ostatnich latach stałym recenzencie teatralnym.W prezentowanym Czytelnikowi zbiorze esejów, Mroziewicz prowadzi nas od źródeł teatru w najstarszych, świętych księgach ludzkości, poprzez awangardę XX wieku ku jej godnej kontynuacji w czasach współczesnych. Znajdziemy tu zarówno subtelne analizy z pogranicza filozofii sztuki i historii, recenzje ważnych z punktu widzenia wywodu spektakli, jak i laudacje na cześć wybitnych współczesnych twórców teatru.Stanowiący trawestację postulatu Leona Schillera tytuł zbioru wskazuje na konieczność i możliwość uzupełnienia marzeń ludzi teatru sprzed stu lat. Sama zresztą książka, której lekturę serdecznie polecamy Czytelnikowi, nie będąc ogromną, pozostaje w naszej ocenie wspaniała!
Zbigniew Nyczak Artysta na Szlaku Wielkiej PrzygodyTa książka to fascynująca opowieść o artystycznym sukcesie i drodze do uznania w elitarnych kręgach Hollywood. Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, Zbigniew Nyczak, opuszcza Polskę tuż po ukończeniu studiów na Wydziale Architektury Wnętrz, nie przypuszczając, że jego podróż zamieni się w wieloletnią przygodę na amerykańskiej ziemi. Stan wojenny w Polsce przedłuża jego pobyt, a sam artysta do dziś żartuje: Nie wiem, czy ciągle jestem tu na wakacjach, czy na stałe.Z perspektywy twórcy Nyczak odsłania kulisy świata filmu, ekskluzywnych wyścigów konnych, prestiżowych wydarzeń związanych z magazynem Playboy, a nawet mrocznych epizodów, takich jak porwanie w Meksyku. Jego sztuka podbija Dubaj, a wędrówki po legendarnym Dzikim Zachodzie znajdują odzwierciedlenie w malarskich kompozycjach.To historia człowieka, który nie tylko przeniknął do towarzyskiej śmietanki Ameryki, ale przede wszystkim stworzył własną artystyczną narrację, zamkniętą w tematycznych obrazach olejnych. Książka ta to nie tylko zapis niezwykłego życia to także podróż przez świat sztuki, pełen barw, pasji i inspiracji.Prof. Andrzej Targowski, WESTERN MICHIGAN UNIVERSITY (USA)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?