W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
Och, ta heroiczna, pełna chwały i szaleństwa Nowa Fala Brytyjskiego Heavy Metalu! Był rok 1979, kiedy to przedstawiciele tego nowopowstałego, szalonego gatunku heavy metalu sypali ziemię na trumnę muzyki punk, jednocześnie opłakując usuwające się w cień a może raczej doświadczające swojego upadku gwiazdy wczesnego hard rocka, to znaczy Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath oraz Uriah Heep.W książce Wheels of Steel Eksplozja Nowej Fali Brytyjskiego Heavy Metalu Martin Popoff prezentuje cały długi okres przygotowania do wybuchu tej metalowej manii, od początku lat 70-tych aż do pierwszych latpanowania tego fenomenu, to znaczy lat 1979 i 1980.Wykorzystując typową dla swojej twórczości narrację, bogatą w szczegółowe, chronologiczne wpisy, będące ramą dla całej historii, Popoff rozważa wszystkie powody, dla których NWOBHM musiało się wydarzyć, a następnie prezentuje całą listę wszystkich singli, albumów, koncertów i trendów koncepcyjnych dotyczących tych dwóch niezwykłych lat okresu, który w gruncie rzeczy stanowił jedną wielką imprezę powitalną z okazji nadejścia heavy metalu.Przyłącz się do Martina i wielu jego starych, dobrych, heavymetalowych kumpli, i zanurz się w lekturze ich wspólnych opowieści o narodzinach tego specyficznego gatunku, o jego łobuzerskim, buntowniczym dorastaniu i początkach istnienia. Od tamtej pory heavy metal już nigdy nie był taki, jak wcześniej. O powodach takiego stanu rzeczy, przedstawionych gruntownie i skrupulatnie, przeczytasz, oczywiście, w niniejszej książce.
Wybór najważniejszych prac malarskich Józefa Pankiewicza, którego dzieła znajdują się w największych polskich muzeach. Wybitny portrecista, twórca epoki realizmu oraz wzięty impresjonista. Znaczną część swojego życia związał z Francją, która odcisnęła piętno na jego twórczości, za co był wielokrotnie nagradzany. Pozostawił po sobie olbrzymi dorobek artystyczny, w tym niesamowitą ilość francuskich krajobrazów i pejzaży.
Minialbum „Hołdanowicz. Plakaty” stanowi kontynuację popularnej serii poświęconej najwybitniejszym przedstawicielom polskiego plakatu. Leszek Hołdanowicz – jeden z reprezentantów polskiej szkoły plakatu, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Warszawie, obecnie wykładowca warszawskiej akademii. Laureat wielu nagród, wielokrotny medalista Polskiego Biennale Plakatu w Katowicach oraz Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Tworzy plakaty o tematyce społecznej, sportowej i kulturalnej, okładki książkowe i płytowe, informacje wizualne. Prace Hołdanowicza cechują lapidarność formy, powtarzalność elementów oraz asceza kolorystyczna.
Minialbum zawiera ponad 50 prac jednego z najwybitniejszych współczesnych twórców szkoły polskiego plakatu – Błażeja Ostoji Lniskiego. Zostały w nim zaprezentowane najlepsze dzieła tego nietuzinkowego malarza, plakacisty, projektanta i pedagoga. Na kunszt tego wybitnego artysty składa się wyszukana forma, abstrakcyjne pojmowanie rzeczywistości oraz stonowana kolorystyka. Album jest kolejnym z serii poświęconej najwybitniejszym twórcą polskiej szkoły plakatu.
Powszechna Wystawa Krajowa zorganizowana w 1929 roku była wydarzeniem nie tylko największym w międzywojennej historii miasta, ale także wyjątkowym w skali całego kraju. Obejmowała całokształt osiągnięć pierwszego dziesięciolecia II Rzeczypospolitej w dziedzinie przemysłu, rolnictwa i handlu, opieki społecznej, higieny i sportu oraz dokonań w sferze nauki, kultury i sztuki, nie pomijając działalności rządu i samorządów. Była również wielkim projektem propagandowym, ukazującym bogaty dorobek gospodarczy i kulturowy oraz różnorodność Polski międzywojennej.Wielorakie oblicze PWK zostało ukazane w publikacji na tle wcześniejszych poznańskich ekspozycji. Wiele uwagi poświęcono formule urbanistycznej wystawy z uwzględnieniem związanych z nią założeń ogrodowo-parkowych oraz charakterystyce pawilonów wystawienniczych na tle panujących w pierwszej dekadzie XX wieku tendencji stylistycznych pomiędzy ariergardą a awangardą, od neoklasycyzmu poprzez art dco po funkcjonalizm. Nie pominięto także Poznania, miasta, które na przyjęcie PWK odmieniło swój wizerunek, a po jej zakończeniu zaczerpnęło inspirację do dalszego rozwoju.O wyjątkowości opracowania świadczy również bogaty materiał ikonograficzny: zdjęcia, mapy oraz dokumenty, pozyskane ze zbiorów Archiwum Międzynarodowych Targów Poznańskich, Biblioteki Uniwersyteckiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Muzeum Historii Miasta Poznania i Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków.Publikacja powstała we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, które są sukcesorem zachowanego dziedzictwa oraz kontynuatorem wielkiej tradycji wystawienniczej w Poznaniu.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.
Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:
1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;
2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.
Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.
Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
Lekkość zaproponowanego dyskursu utkanego ze wspomnień odbiorczych uwikłanych w okoliczności oglądania filmów: nastrój, czas czy osoby, które z opisywanymi filmami się kojarzą, sprawia, iż dajemy się ponieść narracji Autora, który uwodzi nas wspominkami, doprowadzając do konkluzji/hipotez naukowych. Pitrus przyjął przemyślaną strategię i napisał książkę zarówno osobistą, jak i intymną. Jest ona bowiem wyrazem osobistych fascynacji Autora, zaś każdy rozdział inspirowany był osobistą historią, która oparta jest na relacji z babcią Heleną, którymś z kolegów sprzed lat albo najbliższych teraz osób. Nie należy jednak tej propozycji traktować jako albumu wspominkowego, jest to raczej zapis rekonstrukcji okoliczności odbiorczych, przywołanie stanu świadomości widza kiedyś i skonfrontowanie go z obecnymi kompetencjami uniwersyteckimi.
Z recenzji dr hab. Barbary Kity
Andrzej Pitrus
Jest potomkiem znanego rodu kanadyjskich kuguarów. W obecnym wcieleniu dorabia jako profesor w Instytucie Sztuk Audiowizualnych
Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pisze o sztuce współczesnej, kinie i mediach. Jest autorem powieści pod tytułem Marieke naga. Lubi pomarańcze i dobre wino, a nie przepada za PiS-em i dlatego postanowił zamieszkać w Hiszpanii. Do pracy lata prywatnym odrzutowcem. Obecnie pracuje nad książką Kino od nowa o idiolektycznych strategiach w twórczości filmowej. Biorąc pod uwagę, że na świecie jest tyle przyjemności, to jeszcze chwilę popracuje.
Monumentalne malowidło z 1897 r. ukazujące zdobycie Sybinu w 1849 r. przez powstańców węgierskich pod dowództwem polskiego generała Józefa Bema, na którym przedstawiony został również jego adiutant, węgierski poeta romantyczny Sándor Petőfi. Dzieło nie doczekało się stałej ekspozycji jak Panorama Racławicka. Zostało więc pocięte przez malarza na wiele oddzielnych obrazów, które do dziś wędrują po całym świecie. Muzeum Okręgowe w Tarnowie zgromadziło wiele jego fragmentów. Książka ta jest próbą rekonstrukcji całości fascynującego malowidła i ukazania bohaterskiego zrywu wolnościowego Węgrów w okresie Wiosny Ludów.
Az 1897-ben született monumentális festmény azt mutatja be, hogy a lengyel Bem József tábornok magyar honvédei miként veszik be Nagyszebent 1849 tavaszán.
A festményen látható a romantika korának nagy magyar költője, Petőfi Sándor,
a tábornok hadsegéde is. A szebeni csatakörkép nem kapott állandó kiállítási helyet, ellentétben a Racławicei csatakörképpel. Egyik festője darabokra szabdalta,
s a festményrészletek szétszóródtak a nagyvilágban. A Tarnówi Körzeti Műzeum számos darabját összegyűjtötte. E könyv kísérlet arra, hogy az izgalmas festményt rekonstruálja és a magyarok 1848–49-es hősi szabadságküzdelmét bemutassa.
„Wojna się skończyła, czemu zabijacie?” ? tym jednym zdaniem można streścić Trojanki w reżyserii Jana Klaty.
Eurypides, pisząc swoją tragedię, bezczelnie złamał koturn tradycji. Opowiedział o mieście od którego odwrócili się bogowie. Pokazał bohaterów Homera, którzy nie potrafili zmierzyć się z własnym zwycięstwem. Oddał głos pokonanym ? kobietom, członkiniom królewskiego rodu, zepchniętym na samo dno egzystencji...
Trojanki to jednak nie tylko spektakl o wojnie i okrucieństwie, również o wektorach relacji w pięknym świecie rodzinnej nienawiści. Za murami Troi też były problemy, przemilczenia…
Książka Trojanki Jana Klaty została napisana, by zachować w pamięci dźwięk przesypującego się piasku i zapach spalonych manekinów. Pokazuje naszą pracę nad tym spektaklem i opowiada o ryzyku, jakie wiąże się z wystawieniem antycznego dramatu – zawsze jest to niepewne balansowanie na granicy sensów greckiego oryginału.
Książka Trojanki Jana Klaty jest bytem złożonym i niedefiniowalnym gatunkowo. Łączy w sobie formę eseju, dziennikarskiego wywiadu, dziennika, komentarza, reportażu i naukowego wykładu. Przynosi obraz pracy reżysera, który z równym zaufaniem i ciekawością odnosi się do własnych wyobrażeń, jak i do komentarzy specjalisty filologa, historyka, teatrologa. Ta nowatorska praca tworzy wzorzec dla profesjonalnego standardu: życzyłbym sobie, aby każdy spektakl stanowiący adaptację dawnego tekstu dramatycznego posiadał tak opracowaną dokumentację procesu twórczego, z tak profesjonalnym podejściem do źródła.
dr hab. Krzysztof Bielawski, Instytut Filologii Klasycznej UJ
W centrum zdarzeń, a zatem w centrum rozpaczy, jest Hekabe Doroty Kolak. Matka tracąca dzieci obumiera, chwila po chwili, kawałek po kawałku. Rola jest wstrząsająca, bo pozbawiona źdźbła aktorskiej histerii. Na pierwszym planie, a wtopiona w całość. Kolak z siwymi włosami, niższa od młodszych partnerek, ma w sobie tyle siły, jakby wypełniała całą scenę. To w jej Hekabe skupia się wszystko, co w gdańskich Trojankach najważniejsze – wojna widziana przez kobiety, ich zduszony krzyk niezgody na taki świat, oczy suche już bez łez. Patrzę na Dorotę Kolak i przechodzą mnie dreszcze. Wiadomo nie od wczoraj, że to jest wielka aktorka. Tyle że teraz – z większą niż jeszcze nie tak dawno intensywnością – pokazuje, że może zrobić wszystko, trafiając idealnie w każdy ton. Jako Hekabe ma w sobie esencję tragedii Eurypidesa, ale i cierpienie każdej matki, wraz z dziećmi tracącej uzasadnienie do życia.
Jacek Wakar, Ziemia jałowa. O Trojankach Jana Klaty w Teatrze Wybrzeże, więź.pl
Zarówno w części teoretycznej jak i praktycznej treść książki dotyczy relacji pomiędzy sferą materialnego doświadczania rzeczywistości a obrazem. Tryptyk pt. Sceny leśne, na który składają się obrazy malarskie i filmy wideo jest podstawą podejmowanych badań. Trzy różne krajobrazy leśne pełnią rolę tła dla rozgrywającej się wobec nich symbolicznej dramaturgii. Jej oś przebiega na linii człowiek-przyroda.
Obrany proces pracy ujawnia wyraźny układ sił, który wiąże ciało w czasie i przestrzeni z pokrewnym im wizerunkiem. Napięcia równoważą się tworząc zamknięty układ, wokół którego wydziela się kluczowe dla omawianych zagadnień zjawisko aury.
Konstrukcja publikacji wynika z kształtu refleksji nad poruszaną problematyką, zazębiając się z częścią praktyczną w miejscach centralnych splotów znaczeniowych. Całość składa się z trzech części, które dotyczą kolejno: Materii/ Ciała/ Podmiotu, Czasoprzestrzeni/ Śmierci/ Transfiguracji, i wreszcie: Światła/ Obrazu/ Aury. Wyprowadzony z powyższych rozważań schemat ideowy sugeruje, że obraz – na wzór ciała – znajduje się w punkcie granicznym rzeczywistości.
In every crisis situation, children are the greatest victims. Physically weak, they are often the first to succumb to hunger, disease, and dehydration. Innocent to the workings and failings of the world, they are unable to understand why there is danger, why there are people who want to hurt them, or why they must leave, perhaps quite suddenly, and abandon their schools, their friends, and their home.
In this companion series to Exodus, Sebastião Salgado presents 90 portraits of the youngest exiles, migrants, and refugees. His subjects are from different countries, victims to different crises, but they are all on the move, and all under the age of 15. Through his extensive refugee project, what struck Salgado about these boys and girls was not only the implicit innocence in their suffering but also their radiant reserves of energy and enthusiasm, even in the most miserable of circumstances. From roadside refuges in Angola and Burundi to city slums in Brazil and sprawling camps in Lebanon and Iraq, the children remained children: they were quick to laugh as much as to cry, they played soccer, splashed in dirty water, got up to mischief with friends, and were typically ecstatic at the prospect of being photographed.
For Salgado, the exuberance presented a curious paradox. How can a smiling child represent circumstances of deprivation and despair? What he noticed, though, was that when he asked the children to line up, and took their portraits one by one, the group giddiness would fade. Face to face with his camera, each child would become much more serious. They would look at him not as part of a noisy crowd, but as an individual. Their poses would become earnest. They looked into the lens with a sudden intensity, as if abruptly taking stock of themselves and their situation. And in the expression of their eyes, or the nervous fidget of small hands, or the way frayed clothes hung off painfully thin frames, Salgado found he had a refugee portfolio that deserved a forum of its own.
The photographs do not try to make a statement about their subjects’ feelings, or to spell out the particulars of their health, educational, and housing deficits. Rather, the collection allows 90 children to look out at the viewer with all the candor of youth and all the uncertainty of their future. Beautiful, proud, pensive, and sad, they stand before the camera for a moment in their lives, but ask questions that haunt for years to come. Will they remain in exile? Will they always know an enemy? Will they grow up to forgive or seek revenge? Will they grow up at all?
Sebastião Salgado began his career as a professional photographer in Paris in 1973 and subsequently worked with the photo agencies Sygma, Gamma, and Magnum Photos. In 1994 he and his wife Lélia Wanick Salgado created Amazonas Images, which exclusively handles his work. Salgado’s photographic projects have been featured in many exhibitions as well as books, including Sahel, L'Homme en détresse (1986), Other Americas (1986), Workers (1993), Terra (1997), Migrations (2000), The Children (2000), Africa (2007), Genesis (2013), The Scent of a Dream (2015), and Kuwait, A Desert on Fire (2016).
Trzy osobowości, trzej różni wiekiem mężczyźni, trzy różne drogi życiowe, trzej różni „ojcowie”, a w centrum ich dyskusji: KOBIETA. Zapis pełnych napięć, burz, emocji, rozbieżności i konsensusów rozmów, jakie prowadził Paweł Królikowski – ojciec senior, Janek Królikowski – syn i... ojciec oraz ks. Marek Chrzanowski, czyli ojciec duchowy. Zapis filmowej opowieści i wywiadów dały iskrzącą, pełną werwy narrację z błyskotliwą wymianą zdań, poglądów oraz szeregiem piętrzących się anegdot, które na długo pozostaną w pamięci.
Książka, która bawi, zmusza do refleksji, uczy i z całą pewnością nie pozostawia obojętnym. Niezaprzeczalnym wzbogaceniem publikacji jest wyodrębniona w niej część liryczna, będąca zapisem twórczości poetyckiej ks. Marka, a także dołączona do książki płyta CD Tajemnice Radosne z niebanalnym zapisem muzycznym wierszy poety. Płyta jest autorskim projektem muzycznym Janka Królikowskiego.
Kreatywny świat MY3 to oryginalna, niezwykła i pełna optymizmu książka, jakiej jeszcze nie było! To mega zabawa z dziewczynami z zespołu MY3, które kochają dzieci i młodzież w całej Polsce, i ich super gośćmi. To zbiór wielu ciekawych pomysłów na kreatywne i aktywne spędzenie wolnego czasu z bff, rodzeństwem czy całą rodziną. W książce znajdziecie mądre i rozwijające wyobraźnię zadania. Będziecie zachwyceni tą książką, a czas, który z nią spędzicie, będzie czasem pełnym zabawy i radości!!!
"Chorał Kościoła zachodniego – podręcznik" (tytuł ang. "Western plainchant: a handbook", Oxford University Press) Davida Hileya to fundamentalna pozycja, która w sposób systematyczny, jasny i wyczerpujący porusza problematykę związaną z historią, systematyką, notacją, znaczeniem i interpretacją chorału gregoriańskiego. Książka autorstwa Davida Hilleya, profesora Instytutu Muzykologii w Ratyzbonie, jest pozycją bardzo cenioną wśród muzykologów i specjalistów w dziedzinie chorału, wyczerpująco i klarownie wprowadzającą w jego świat i jest podręcznikiem przydatnym zarówno dla osób, które dopiero poznają to zagadnienie, jak i do pogłębionych studiów. Podręcznik omawia wszelkie kwestie związane ze śpiewem kościoła, od opisu nabożeństw, do których śpiew chorałowy był przeznaczony, różnych rodzajów chorału oraz typów notacji począwszy, poprzez opis średniowiecznych źródeł i traktatów teoretycznych, rozwój repertuaru od czasów najstarszych, aż do odnowienia roli tego śpiewu we współczesności. Znajdziemy też porównanie różnic i relacji pomiędzy chorałem gregoriańskim a starorzymskim, ambrozjańskim, mozarabskim i innymi tradycjami chorałowymi, poznamy jego najważniejsze centra i historię rozprzestrzeniania się chorału w Europie. Książka zawiera ponad 200 wartościowych przykładów muzycznych, a także odniesienia do niezwykle szerokiej bibliografii, dając wskazówki do jeszcze bardziej szczegółowych studiów. Wydanie polskie jest najnowszą, aktualizowaną przez autora wersją książki.
Książka poświęcona birdwachingowi, czyli coraz bardziej popularnemu w Polsce obserwowaniu i fotografowaniu ptaków. Autor dzieli się z czytelnikami swoim doświadczeniem i zdobytą przez lata wiedzą. Bogato ilustrowana praca zawiera m.in. informacje o: sposobach i miejscach obserwacji ptaków, tajnikach fotografii przyrodniczej, biologii, zmysłach i wyglądzie ptaków. Znaczną część poradnika stanowi przegląd wybranych gatunków ptaków. Jednak najważniejsza, zdaniem wydawcy, jest przekazana w książce praktyczna wiedza Autora.
Mietek, Bobek, Dudek, Wiesio, czyli Czechowicz, Kobiela, Dziewoński, Michnikowski. Czterech przypisanych i kojarzonych z komedią aktorów. Znakomitych.
Czy ta kwalifikacja zawodowa odebrała im możliwość zmierzenia się z tzw. poważnym repertuarem? To pytanie i kilka innych kwestii oraz mijający bezpowrotnie czas doprowadziły do napisania książki.
Wyspiański. Posłowie jest kolejnym katalogiem Muzeum Narodowego w Krakowie poświęconym twórczości Stanisława Wyspiańskiego. Publikacja zawiera katalogi prac prezentowanych w ramach dwóch kolejnych wystaw Wyspiański. Posłowie i Wyspiański. Skarby ze Lwowa.Część pierwsza to podsumowanie poszukiwań nieznanych dzieł Wyspiańskiego w zbiorach obcych. Na apel Dyrekcji MNK zgłosiło się kilkudziesięciu prywatnych kolekcjonerów, którzy w swych zbiorach mają pastele, rysunki i sztukę użytkową artysty oraz pamiątki związane z jego życiem i twórczością. Ich opisowi i analizie, jak również losom dzieł Wyspiańskiego w rękach prywatnych, poświęcony został krótki esej. Poruszono w nim także kwestię zuchwałych fałszerstw arcydzieł Stanisława Wyspiańskiego w okresie dwudziestolecia międzywojennego.W drugiej części omówiona została kolekcja dzieł artysty przechowywana w zbiorach Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuki. W jej skład wchodzą cztery pastele oraz 64 rysunki wykonane ołówkiem i tuszem. Prace te w większości zostały w 1906 roku nabyte przez ówczesną Galerię Miejską bezpośrednio od samego artysty, pastele zaś w latach 19051907 podarowali prywatni właściciele. W tekście omówiona została historia kolekcji, a także kontakty artystyczne Wyspiańskiego ze Lwowem.
Winylowa reedycja szóstego albumu studyjnego zespołu Perfect. Na jej potrzeby wszystkie utwory z płyty przeszły dokładny remastering. Oryginalnie płyta ukazała się w 2004 roku i towarzyszyła jej nietypowa forma wydania. Początkowo, jako pierwszy album muzyczny w Polsce, była dostępna jedynie w postaci plików mp3, dopiero później trafiła na CD oraz winyl. Producentem wszystkich utworów ze ""Schodów"" jest Dariusz Kozakiewicz, zaś autorem wszystkich tekstów - Bogdan Olewicz.
Legendy polskiej sceny to seria kompilacji dedykowana najważniejszym wykonawcom w historii rodzimej muzyki rozrywkowej. Każdy tytuł poświęcony jest innemu, ale za każdym razem tak samo istotnemu, artyście lub całemu zespołowi. Takiemu jak na przykład Brygada Kryzys. Na płycie znalazło się aż czternaście najlepszych utworów z dorobku grupy. Tracklista tej kompilacji pęka w szwach od wielkich przebojów. Począwszy od Centrali, przez Ganję, Wojnę!, Nie ma nic, ""Nie daj się i Przestań śnić, aż do To co czujesz, to co wiesz.
„Legendy polskiej sceny” to seria kompilacji dedykowana najważniejszym wykonawcom w historii rodzimej muzyki rozrywkowej. Każdy tytuł poświęcony jest innemu, ale za każdym razem tak samo istotnemu, artyście lub całemu zespołowi. Takiemu jak na przykład Andrzej Zaucha. Na płycie znalazło się aż czternaście utworów z dorobku artysty. Tracklista tej kompilacji pęka w szwach od wielkich przebojów. Począwszy od „Piosenki na przebudzenie”, przez „Lady Love”, „Siódmy rok”, „Jak zmienić świat”, „Nas nie rozdzieli” i „Spróbuje mnie dogonić”, aż po słynne „Byłaś serca biciem”.
tracklista:
1. Byłaś serca biciem
2. Myśmy byli sobie pisani
3. Siódmy rok
4. Piosenka na przebudzenie
5. Mus męski blues
6. Jak zmienić świat
7. Lady Love
8. Sam Pan wie
9. Szczęście nosi twoje imię
10. Just the Way You are
11. Obojętnie kim jesteś
12. Nas nie rozdzieli
13. Spróbuj mnie dogonić
14. Piosenka z klawesynem
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?