KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

28,86 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,00 zł

78,00 zł
99,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,92 zł

41,27 zł
68,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,74 zł

50,02 zł
79,91 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,61 zł

37,48 zł
42,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,47 zł

43,69 zł
72,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,37 zł

176,71 zł
219,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 176,71 zł

59,87 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,97 zł

13,84 zł
19,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,00 zł
Okładka książki Współczesna teoria społeczna

74,00 zł 58,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,30 zł

Współczesna teoria społeczna to coś więcej niż zwykłe wprowadzenie w arkana najważniejszych idei i pomysłów teoretycznych XX i początku XXI wieku. Anthony Elliott, jeden z najbardziej znanych teoretyków społecznych młodego pokolenia, w przystępny a zarazem krytyczny sposób omawia najważniejsze nurty współczesnej myśli – od szkoły frankfurckiej po teorie globalizacji – oraz kluczowe prace tak znaczących teoretyków, jak Theodor Adorno, Herbert Marcuse, Michel Foucault, Jacques Lacan, Jacques Derrida, Pierre Bourdieu, Anthony Giddens, Julia Kristeva, Judith Butler, Manuel Castells, Zygmunt Bauman, Ulrich Beck czy Slavoj Žižek. Umiejscawiając każdą z omawianych teorii z szerszym kontekście politycznym i historycznym, daje niezwykle klarowny obraz różnorodności podejmowanych tematów i ich interpretacji przez najbardziej znanych analityków.
Okładka książki Kreacja wizerunku osobowego

27,70 zł 22,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,38 zł

Znaczenie imageu w życiu człowieka jest ogromne, a zainteresowanie badaczy właściwościami jego kształtowania i prawami funkcjonowania wciąż wzrasta. Autorka monografii przeprowadza rozgraniczenie między imagologią pragmatyczną, skierowaną realizację zadań zdobywania władzy i pomnażania bogactwa, a imagologią humanistyczną, której celem stają się rozumienie mechanizmów autoekspresji człowieka oraz pomoc w modelowaniu procesów adekwatnej prezentacji człowieka otoczeniu. Paradygmat humanistyczny stał się treściowo nośnym kontekstem książki.
Okładka książki Historia ciała, T.3. Różne spojrzenia. Wiek XX

96,00 zł 63,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,16 zł

W żadnym innym stuleciu ciało ludzkie nie doświadczyło takich zmian. To w wieku XX zmienił się związek pomiędzy zdrowiem a chorobą, pomiędzy ciałem zgodnym z normami a ciałem niefunkcjonującym prawidłowo, pomiędzy życiem a śmiercią w zmedykalizowanym społeczeństwie. Autorzy trzeciego tomu monumentalnej i bogato ilustrowanej Historii ciała przyglądają się również ciału w masowym dobrobycie i ciału poddanemu masowej przemocy i eksterminacji. Ciału wyzwolonemu z rygorów religii i moralności oraz ciału sprowadzonemu do rangi przedmiotu. W konsekwencji pada pytanie o istotę człowieczeństwa w społeczeństwie, w którym zaciera się granica między ciałem fizycznym i wirtualnym: Czy moje ciało nadal jest moim ciałem?
Okładka książki Wielka fikcja. Państwo w epoce schyłku

53,67 zł 36,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,92 zł

Różnorodność wzajemnie sprzecznych pomysłów przyczyniła się do tego, że dziś poszukiwanie jednego ,,prawidłowego"" rozwiązania nierzadko wydaje się złudne. Jak jednak postaram się wykazać, poprawne rozwiązanie istnieje; nie ma zatem powodu, by ulegać moralnemu relatywizm
Okładka książki Europa

59,00 zł 46,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,49 zł

W swojej najnowszej książce Giddens łączy socjologię z publicystyką, nauką ze społecznym zaangażowaniem. Analizuje strefę euro, politykę fiskalną, problemy na rynku pracy, zagrożenia dla modelu państwa opiekuńczego, ubóstwo i nierówności społeczne w państwach UE, starzenie się Europy połączone z nowymi faktami migracji.
Okładka książki Czas pokera

69,00 zł 52,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,12 zł

"Czas pokera" to lektura obowiązkowa i dla tych, którym się wydaje, że wszystko wiedzą, i dla tych, którzy się gubią w dzisiejszym świecie narastającej niepewności, ogromu i szybkości przepływu informacji, globalizacji, postępu technologii, rozwoju. Stawka jest co prawda coraz wyższa, ale i ryzyka coraz większe. 99 krótkich, wcześniej pojedynczo publikowanych tekstów (można je czytać w dowolnej kolejności), które, zebrane razem, w zaskakujący sposób objaśniają, inspirują, oswajają z regułami tej "przymusowej gry", jaką niesie współczesność. Henryka Bochniarz, Konfederacja Lewiatan Felietony Andrzeja Koźmińskiego to nie tylko chłodny i precyzyjny opis naszego często nieprzewidywalnego życia gospodarczego. Ich niezwykłą wartością jest pokazywanie polskich wydarzeń w europejskim i globalnym kontekście, napełniając nas często dumą, ale czasami wstydem. Paweł Jabłoński, Rzeczpospolita To swoiste mikroświaty, których sens zawarty jest w kilkudziesięciu zdaniach. Autor potrafi ze swadą przedstawić problemy sztucznej inteligencji czy kryzys Doliny Krzemowej nadając im aktualny kontekst gospodarczy i polityczny. Artur Kurasiński, Aula Polska
Okładka książki (KO)media. Konteksty dyskursu medialnego

86,00 zł 61,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,66 zł

Działalność mediów - kontekst prawny, ekonomiczny i edukacyjny Analiza dyskursu medialnego Komunikacja medialna i marketingowa Odpowiedzialność dziennikarza, odpowiedzialność mediów Komunikacja w sieci - stereotypy, strategie, wspólnoty
Okładka książki Smoleńsk 10 kwietnia 2010 - Piotr Kraśko

9,99 zł 6,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 6,07 zł

To opowieść o tym, co wydarzyło się w Smoleńsku tuż po katastrofie, gdy biegliśmy w stronę szczątków samolotu, wierząc, że jednak ktoś przeżył. O tym, co działo się tam przez kilka następnych dni. O tysiącach Rosjan, którzy dzień i noc przychodzili, by złożyć biało-czerwone kwiaty. O wciąż zadawanym pytaniu: Jak to możliwe? O niezwykłym, milczącym pożegnaniu prezydenta na pustym lotnisku i o tłumach stojących na trasie przejazdu konduktu z Okęcia do pałacu Namiestnikowskiego. O ludziach, którzy byli tam także potem, gdy miasto zamierało, patrząc na dziesiątki kolejnych trumien. O tym, jak po kilku godzinach od zapalenia pierwszej świeczki na Krakowskim Przedmieściu zapłonęły ich tam tysiące. O pogrzebach, które okryły żałobą tyle polskich miast. Nikt nie wie, co w nas zostanie z tych niezwykłych dni. Czy będziemy lepsi? Czy będziemy inni? Ale na pewno warto te dni pamiętać.
Okładka książki Blogowanie

39,90 zł 30,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,24 zł

Blogowanie – mimo że uprawiane jest od około 10 lat - ma głęboki wpływ na współczesny Internet. Książka pozwala dokładne przyjrzeć się temu zjawisku w kontekście historycznym i teoretycznym Autor, jednocześnie bloger i badacz zjawiska – ciekawie analizuje przykłady, które pokazują, jak blogi i pokrewne im gatunki zmieniają współczesne media i komunikację. Pokazuje różne typy (polityczne blogi, dziennikarstwo obywatelskie, blogi-wyznania i blogi konsumenckie). Co ciekawe analizuje też blogi w kontekście popularnych mediów społecznościowych. Jill Walker Rettberg jest profesorem na Uniwersytecie w Bergen (Norwegia).
Okładka książki Oblicza buntu. Praktyki i teorie sprzeciwu w kulturze współczesnej

40,00 zł 26,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,32 zł

Praca penetruje obszar, który bardzo rzadko był przedmiotem systematycznej refleksji. Nie da się ukryć, że problematyka szeroko pojętego buntu należy do najciekawszych tematów nowoczesności. Kwestia ta wciąż wydaje się być atrakcyjna zarówno dla badaczy, jak i szerokiego odbiorcy niezwiązanego ze światem sztuki. Antropologiczny punkt widzenia okazuje szczególnie ożywczy w prowadzonych na terenie humanistyki dyskusjach na temat buntu. Monografia ma z jednej strony charakter komplementarny wobec koncepcji pojawiających się na gruncie np. filozofii czy socjologii, z drugiej zaś strony stanowi przecież wyrazistą i odrębną propozycję. Redaktorzy pracy opracowali przekonującą, spójną i uporządkowaną wizję problemu. Zaproponowany przez nich podział książki zasadnie oddaje najważniejsze obszary współcześnie obserwowalnych ? zarówno w teorii jak i praktyce ? form sprzeciwu.
Okładka książki Feminizm - June Hannam

25,00 zł 17,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,70 zł

Książka June Hannam to niezwykle pożyteczny przewodnik po historii feminizmu, który śledzi jego rozwój jako ogólnoświatowego ruchu społecznego - od początków XVIII wieku, przez sufrażystki, międzywojnie, ""drugą falę"", aż po współczesność. Feminizm przedstawia kluczowe postacie, wydarzenia i konflikty na kilku kontynentach, a w obszernych notach bibliograficznych dostarcza wskazówek do dalszych poszukiwań (autorka Polskę niestety pomija, ale starałam się tę lukę uzupełnić w aneksie do polskiego wydania). Mimo swej syntetycznej formy ta książeczka pokazuje, że feminizm nigdy nie był jednorodny, że w różnych kontekstach politycznych i kulturowych jego cele i strategie różniły się zasadniczo, a wewnątrz ruchu wciąż toczyły się spory. Hannam w przejrzysty sposób wyjaśnia meritum kluczowych dla ruchu kobiecego dylematów: relacji między różnicą a równością, stosunku kobiet do kategorii narodu i nacjonalizmu, feministycznych wyzwań wobec państwa opiekuńczego. Książka pokazuje feminizm zarówno w czasach burzy i naporu, jak i w czasach kryzysu. Wskazuje na kruchość wizji powszechnego ""siostrzeństwa"", stawia pytanie o to, jak gender ma się do różnic między kobietami, a także do takich kategorii jak klasa i rasa. Co ważne i rzadkie, autorka nie faworyzuje Stanów Zjednoczonych ani Wielkiej Brytanii, a nawet Europy, lecz zmusza do szerszego, prawdziwie międzynarodowego spojrzenia na ruch kobiecy."" Agnieszka Graff, autorka ""Świata bez kobiet""
Okładka książki Twitter and Society

Twitter and Society

Weller, Katrin

223,70 zł 214,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 214,30 zł

Since its launch in 2006, Twitter has evolved from a niche service to a mass phenomenon; it has become instrumental for everyday communication as well as for political debates, crisis communication, marketing, and cultural participation. But the basic idea behind it has stayed the same: users may post short messages (tweets) of up to 140 characters and follow the updates posted by other users. Drawing on the experience of leading international Twitter researchers from a variety of disciplines and contexts, this is the first book to document the various notions and concepts of Twitter communication, providing a detailed and comprehensive overview of current research into the uses of Twitter. It also presents methods for analyzing Twitter data and outlines their practical application in different research contexts.
Okładka książki Manifest komunistyczny

15,00 zł 9,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9,12 zł

"Widmo krąży po Europie - widmo komunizmu" - tym słynnym zdaniem rozpoczyna się "Manifest komunistyczny", napisany wspólnie przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa. Nowe wydanie ukazuje się z uwspółcześnionym tłumaczeniem i obszernym wstępem dr Edwarda Karolczuka. "Manifest" został po raz pierwszy wydany drukiem w lutym 1848 roku w Londynie. "Czymś naprawdę niezwykłym w "Manifeście" jest to, że w ogóle ma jakiś oddźwięk współcześnie. W księgarni w Londynie doliczyłem się ostatnio ni mniej, ni więcej, tylko dziewięciu angielskich wydań. Nawet Karol Marks, który nigdy nie grzeszył przesadną skromnością, nie przypuszczałby, że pod koniec tysiąclecia jego nieduży traktat wciąż będzie bestsellerem" - napisał w jednej z najnowszych biografii Marksa Francis Wheel. Publikacja adresowana głównie do studentów nauk politycznych i osób zainteresowanych historią myśli społecznej.
Okładka książki Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych

63,00 zł 47,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,59 zł

Kampania wyborcza przed wyborami prezydenckimi w 2010 roku była wyjątkowa z wielu powodów. Poprzedzające ją tragiczne wydarzenia warunkowały jej specyficzny charakter. Podczas „kampanii w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych” wizerunki pretendentów do urzędu prezydenta odgrywały nie mniej ważną rolę jak ich poglądy i programy wyborcze. W książce omówiono dwa kluczowe aspekty kampanii wyborczej: kreowanie wizerunków kandydatów przez sztaby wyborcze oraz sposób prezentowania kandydatów przez media. Autor uwypuklił rolę mediów, będących zarówno narzędziem sztabów wyborczych, jak i samodzielnym podmiotem kampanii.
Okładka książki Miasta, aglomeracje, metropolie w nurcie globalnych przemian

42,00 zł 31,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,73 zł

Tematyka miast, aglomeracji i obszarów metropolitalnych jest niewątpliwie aktualna i ważna. Ma ona duże znaczenie metodologiczne, poznawcze oraz praktyczne. W jej ramach pojawiają się nowe wyzwania i zjawiska wymagające interdyscyplinarnych podejść badawczych. Z tego punktu widzenia walory publikacji zasługują na wysoką ocenę [...] Przemawiają za tym względy merytoryczne, związane z podjęciem ważnej i aktualnej problematyki badawczej oraz jej wieloaspektowe ujęcie. Z recenzji dr. hab. Andrzeja Miszczuka, prof. nadzw.
Okładka książki Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory

39,90 zł 20,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,75 zł

Nowoczesny i praktyczny przewodnik, z którego dowiesz się, jak: przygotować strategię swojej kampanii wyborczej (m.in. wyznaczać cele, określać grupy docelowe i formułować przekaz); prowadzić kampanię bezpośrednią; przygotować atrakcyjne i praktyczne materiały wyborcze; radzić sobie podczas wystąpień publicznych; współpracować z mediami; wykorzystać internet w kampanii wyborczej; zaplanować i efektywnie realizować działania z zakresu wyborczego PR. Dodatkowo otrzymasz wiele cennych informacji przydatnych zarówno przed kampanią wyborczą czy w jej trakcie, jak i po jej zakończeniu. Książka jest skierowana do kandydatów startujących w różnych wyborach, polityków działających na szczeblu ogólnokrajowym i samorządowym, osób zaangażowanych w kampanię wyborczą, dyrektorów biur i asystentów poselskich, liderów organizacji pozarządowych, specjalistów PR, studentów zainteresowanych tematyką kampanii wyborczej i marketingu politycznego, a także do obserwatorów życia politycznego, którzy chcą zrozumieć rządzące nim mechanizmy.
Okładka książki Komunikacja elektroniczna Zagrożenia i ich skutki dla organizacji

48,30 zł 41,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,44 zł

Internet i środki komunikacji elektronicznej rewolucjonizują nasze życie, w tym codzienność organizacji, w których funkcjonujemy. Nowoczesne narzędzia komunikacji zmieniają się bardzo szybko, tymczasem ludzka natura potrzebuje dużo więcej czasu na dostosowanie się. Poczta elektroniczna, komunikatory, portale intranetowe, wideokonferencje zwiększają szybkość obiegu informacji oraz ułatwiają dostęp do ludzi, przynoszą jednak także skutki uboczne. Łatwość komunikacji przyczynia sie do "zalewu informacjami", pracownicy muszą sobie radzić z coraz większą ilością informacji w coraz krótszym czasie. Coraz trudniej jest znaleźć przestrzeń w czasie, wolną od zakłóceń, konieczną do rozwiązywania złożonych problemów. Popularyzacja nowych rozwiązań zwiększa dostępność pracowników dla pracodawcy, także w czasie wolnym od pracy. Nadmierne wykorzystywanie takich możliwości prowadzi do zaburzania równowagi między życiem osobistym i zawodowym wśród pracowników, a negatywne skutki zjawiska odczuwane są zarówno przez zatrudnionych jak i organizacje. Nowe środki komunikacji przyczyniają się do rozproszenia informacji cyfrowych w firmach. W rezultacie pogłębiają się trudności w wyszukiwaniu informacji oraz rośnie ryzyko ich wycieku. Dostępność internetu w miejscu pracy kreuje pokusy do nadużywania tego narzędzia do celów prywatnych kosztem obowiązków służbowych. Dodatkowo pojawia się ryzyko odpowiedzialności prawnej pracodawcy za nielegalne aktywności zatrudnionych w internecie przy wykorzystaniu służbowego sprzętu. Celem monografii jest poznanie natury wybranych zagrożeń dla organizacji wynikających ze stosowania środków komunikacji elektronicznej oraz wskazanie możliwości ich minimalizowania. Badane zagrożenia obejmują: 1/ przeciążenia informacyjne, 2/ ograniczenie skuteczności procesów zarządzania informacjami, 3/ zaburzanie równowagi między życiem prywatnym a pracą w wyniku regularnego wykonywania obowiązków służbowych poza czasem pracy, 4/ nadużywanie internetu przez pracowników w czasie pracy do celów prywatnych. Zagrożenia będące przedmiotem analizy występowały już w przeszłości, jednak zastosowanie nowych rozwiązań technicznych zmienia ich zasięg oraz częstotliwość występowania, inne są mechanizmy powstawania zagrożeń, a zagrożenia wymagają innych działań zapobiegających i minimalizujących. Oryginalność pracy, w zamyśle autora, polega na zbadaniu dotychczasowych zagrożeń w nowych uwarunkowaniach.
Okładka książki Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli...

49,90 zł 27,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,95 zł

New York Times okrzyknął ją w 2013 roku mianem bestsellera, Sunday Time nazwał ją w 2012 roku najbardziej prowokacyjną, a według The Guardian i Prospect Magazin jest najlepszą z książek psychologicznych 2012 roku. Zastanawiasz się, co wzbudziło aż tak wielkie zainteresowanie? Autorem „Prawego umysłu” jest Jonathan Haidt, sławny psycholog społeczny. Analizując genezę podziałów wśród ludzi, stawia najbardziej kluczowe i fundamentalne pytania oraz dąży do tego, by usprawnić wzajemnie zrozumienie. Zgodnie z jego wiedzą i doświadczeniem, podłożem wszystkich ludzkich postaw i zachowań są tzw. intuicje moralne. Intuicjami moralnymi nazywa natychmiastowe odczucia, czyli pierwsze wrażenia, myśli i doznania, jakie mamy w odniesieniu do innych ludzi oraz ich zachowań. Intuicje są bardzo silnymi odczuciami. Wydają nam się tak bardzo oczywiste, że wszystkim tym, którzy są odmiennego zdania, wmawiamy, że nie mają racji. Intuicje ponadto – według spostrzeżeń Haidta – w różnych kulturach są różne. Taka rozbieżność jest widoczna np. między członkami lewicy i prawicy politycznej, czym autor dość obszernie zajmuje się w niniejszej publikacji. Nie mniej ciekawą zagwozdką jest fakt, że moralność konserwatystów jest znacznie klarowniejsza niż liberałów, co niejednokrotnie potwierdziły ich działania. Jonathan Haidt wychodzi z założenia, że ludzie są istotami grupowymi. Silna i nieprzejednana potrzeba łączenia się w grupy przysparza nam nie tylko wiele radości, ale nastręcza też problemów. To właśnie przez nią dochodzi do konfliktów na tle religijnym czy politycznym, to przez nią rodzą się podziały. Konkluzja z ostatniego, genialnego wręcz rozdziału tej książki skłania do refleksji, że aby osiągnąć sukces i stworzyć sprawne społeczeństwo, potrzebujemy wszystkich tych przekonań. Siła, albowiem, leży w różnorodności. 
Opakowanie W kręgu rodziny epok dawnych Dzieciństwo

63,00 zł 43,97 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,97 zł

Dzieciństwo zostało potraktowane jako odrębna kategoria kulturowa, a problem pozycji dziecka w rodzinie i jego relacji z otaczającym go światem został ujęty bardzo szeroko, zarówno w sensie geograficznym, jak i w aspekcie czasowym. Autorzy skupili się na wymiarze świata dziecięcego w kontekście uwarunkowań historycznych, antropologicznych i kulturowych. W obszarze ich zainteresowań znalazły się również zagadnienia codzienności — pożywienia, higieny, stanu zdrowia, zabaw oraz tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych z narodzinami, chrztem, wychowaniem i śmiercią dziecka, ale nie zabrakło również odniesień do sfery materialnej, emocjonalnej i duchowej dzieciństwa — stosunku do dziecka w rodzinie i poza nią, socjalizacji, przekazywanych wzorców, przestrzeni prawnej, społecznej, edukacyjnej i religijnej. Istotnie miejsce zajmuje również problematyka relacji między pokoleniami.
Opakowanie Między ideologią a socjotechniką

73,90 zł 48,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,96 zł

Myślą przewodnią tomu stała się próba odpowiedzi na pytania, na ile polityka narodowościowa poszczególnych państw bloku wschodniego była konsekwencją założeń ideologicznych, a w jakim stopniu stanowiła splot zabiegów socjotechnicznych, za pomocą których kreowano użyteczny w danej chwili obraz mniejszości narodowych. Co kryło się za fasadą internacjonalistycznych haseł? [...] Czy koncepcje polityczne władz komunistycznych, zakładające różne formy asymilacji, stawały się tym samym formą nacjonalizmu? Na ile represyjny charakter podejmowanych działań odpowiadał realnemu zagrożeniu ze strony mniejszości narodowościowych? Komparatystyczne ujęcie polityki narodowościowej w krajach znajdujących się w orbicie wpływów ZSRR, takich jak m.in. Polska, Czechosłowacja, Węgry, Bułgaria, czy będących dawniej częścią Imperium, jak Gruzja czy Ukraina, umożliwiło m.in. zwrócenie uwagi na rolę, jaką w procesie recepcji komunizmu odgrywały uwarunkowania kulturowe i społeczne w poszczególnych krajach. Niewątpliwie jednak punktem odniesienia dla konkretnych działań podejmowanych przez struktury partyjne i aparat bezpieczeństwa w krajach satelickich była aktualna polityka realizowana przez ZSRR [...] Warto podkreślić, że wiele zjawisk opisywanych w tomie nie zakończyło się wraz ze zmianami politycznymi z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,11 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,59 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,12 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,55 zł
Okładka książki Rzeźnik

44,59 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,27 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,34 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,25 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,66 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,68 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj