KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

67,57 zł
129,95 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,34 zł

29,02 zł
45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,52 zł

63,75 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,75 zł

39,40 zł
55,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,48 zł

25,94 zł
46,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,63 zł

25,94 zł
46,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,94 zł

31,86 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,17 zł

37,18 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,53 zł

57,41 zł
89,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,41 zł

35,66 zł
59,85 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,66 zł

43,35 zł
71,41 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,99 zł
Okładka książki Humanistyka stosowana

80,00 zł 50,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,82 zł

Książka, pod wieloma względami niezwykła, powstała w poprzek podziałów dyscyplinarnych w humanistyce i naukach społecznych oraz przeciw sztucznym, biurokratycznym rozgraniczeniom obu tych wielkich obszarów badań humanistyczno-społecznych. Posługuje się tropami m. innymi z filozofii, pedagogiki, socjologii, psychologii, psychoanalizy, semiotyki kultury, literatury pięknej i literaturoznawstwa, estetyki, ekologii umysłu, zarządzania, pracy socjalnej i resocjalizacji, jako obszarami refleksji wpisanymi w postulowaną zintegrowaną formułę „humanistyki stosowanej”. Upomina się także o zespalanie refleksji teoretycznej, odniesień praktycznych oraz nowego podejścia w rekonstrukcjach historycznych i analitycznych do tradycji myśli w rozwiązań instytucjonalnych w tych obszarach. Łącznie służy to wypracowaniu narzędzi rozumienia praktyki różnych profesji społecznych oraz uczestniczy w trosce o nową jakość samokrytycznej autorefleksji i innowacyjnych przeobrażeń w ramach instytucjonalnych. Autor ma za sobą głębokie i obszerne studia monograficzne nad wybranymi kategoriami (autorytet, cykl życia, edukacja, profesjonalizm, rozwój, sfera publiczna, tożsamość, zmiana społeczna) oraz dorobkiem wybranych wielkich postaci myśli współczesnej (Bachtin, Bauman, Bateson, Erikson, Gonseth, Giroux, Habermas, Radlińska). Część w tych tomów została opublikowana przez Oficynę Wydawniczą „Impuls”, co obrazują obok miniaturki okładek (pełny opis na naszej stronie internetowej). Książka niniejsza jest syntezą ponad 40-letniego dorobku autora, dopełniając tomy monograficzne o zebrane prace z ostatnich lat, dotąd rozproszone i dostępne w niewielkim nakładzie. Powinna znaleźć się w podręcznej bibliotece ambitnych studentów, doktorantów, pracowników naukowych i praktyków społecznych w/w dyscyplin i innych, inspirując inicjacje, ilustrując pasje i stymulując wirtuozerię analityczną i odwagę krytyczną. Zapraszamy do lektury i do dyskusji z Autorem. Wojciech Śliwerski dyrektor Oficyna Wydawnicza „Impuls” Kraków
Okładka książki Fukushima a społeczeństwo obywatelskie

42,00 zł 34,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,77 zł

W połowie 2012 roku, czyli ponad rok po wypadku jądrowym w elektrowni Fukushima Daiichi, jednym z największych w dziejach ludzkości, dziesiątki tysięcy Japończyków wyszły na ulice, by zaprotestować przeciwko polityce energetycznej rządu. Dlaczego rok po wypadku? Kto protestował i dlaczego? Jakie były skutki tych protestów? Książka jest próbą odpowiedzi na te pytania. Na podstawie własnych badań terenowych i przeglądu dotychczasowej literatury autorka przedstawia genezę, formy organizacji i działania ruchu społecznego skierowanego przeciwko elektrowniom atomowym oraz omawia wpływ, jaki ruch ten wywarł na politykę energetyczną państwa. Powyższe zagadnienia przedstawione są na tle wcześniejszych wypadków i zdarzeń jądrowych, sytuacji politycznej w czasie wypadku, systemu decyzyjnego zdominowanego przez tzw. „nuklearną wioskę” oraz sposobu zarządzania kryzysowego przez władze. Warto dodać w kontekście polskich dyskusji na temat Fukushimy, że nie bez znaczenia był fakt, jak orzekła niezależna parlamentarna komisja badawcza ds. wypadku, że przyczyną „nie była ‘katastrofa naturalna’ [trzęsienie ziemi i tsunami], ale że była to jednoznacznie ‘katastrofa wywołana przez człowieka’ [jinsai]”.
Okładka książki Świat po apokalipsie

46,20 zł 33,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,17 zł

Nowatorska analiza tekstów kultury popularnej (powieści, opowiadań, filmów, komiksów itd.), które przedstawiają świat po zagładzie niszczącej cywilizację. Po przebadaniu ponad pół tysiąca dzieł autor pokazuje, co mówią nam one o nowoczesnym społeczeństwie. W popularnych utworach dostrzega wyparte strachy i lęki, figury obcego, formy dominacji i represji, do których świadomie nikt nie chciałby się przyznać. Książka Lecha Nijakowskiego (…) to wielkie osiągnięcie intelektualne, najpewniej pierwsza tego typu praca w krajowej humanistyce, która nie ma także wielu precedensów w literaturze światowej. Jej ukazanie się będzie gratką zarówno dla specjalistów z kręgów akademickich, jak i fanów gatunku postapo, a tzw. zwykły czytelnik dowie się z niej, że wyobraźnia socjologiczna jest – jak pisał Charles Wright Mills – „najbardziej potrzebną cechą umysłu”. prof. dr hab. Wojciech J. Burszta Autor stara się w swych rozważaniach przede wszystkim przyjmować pozycję socjologa – (…) głównym przedmiotem jego zainteresowań są społeczne wyobrażenia związane z tekstami postapokaliptycznymi, ulokowanymi w przestrzeni kultury popularnej. Trzeba przyznać, że autor konsekwentnie analizuje te wątki, wydobywając ich kluczowe schematy znaczeniowe. prof. dr hab. Eugeniusz Wilk Lech M. Nijakowski, dr hab., kierownik Zakładu Socjologii Ogólnej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, stały doradca Komisji Mniejszości Narodowych i Etnicznych Sejmu RP (od 2001 roku), członek redakcji „Przeglądu Humanistycznego”, „Studiów Socjologiczno-Politycznych” oraz „Zdania”. Autor, współautor lub redaktor naukowy ponad 20 książek i kilkudziesięciu artykułów. Stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej (2004–2005), laureat m.in. Nagrody im. Stanisława Ossowskiego oraz Nagrody Naukowej Wydziału I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk im. Ludwika Krzywickiego. Ostatnio opublikował m.in.: Pornografia. Historia, znaczenie, gatunki (Iskry, 2010), Rozkosz zemsty. Socjologia historyczna mobilizacji ludobójczej (Scholar, 2013).
Okładka książki Power Protest

34,90 zł 20,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,10 zł

Podręcznik protestowania skierowany do osób zaniepokojonych zmianami – lub przeciwnie, brakiem zmian – w kraju w którym żyją, w instytucji, w której uczą się lub pracują, czy w najbliższym sąsiedztwie. Chodzi tu zwłaszcza o osoby, które podjęły pierwszą próbę zaangażowania – uczestniczyły w marszu, podpisały petycję, czy przekazały pieniądze na wybrany cel – ale nadal mają poczucie, że ich działania nie przynoszą efektu. Jak doprowadzić do wymiernych efektów, jak przekuć energię protestu w konkretne, skuteczne działania, jak przejść od definicji problemu do określenia celów i środków? To z jednej strony zbiór inspirujących historii o tym, jak zwykli ludzie wspólnym wysiłkiem doprowadzili do rewolucyjnych zmian, a z drugiej - praktyczny zestaw konkretnych porad i kroków, które po kolei należy podjąć, by przekuć swoje niezadowolenie w zmianę, jakiej pragniemy. Matthew Bolton doskonale wie, o czym mówi - jest wicedyrektorem grupy Citizens UK, zrzeszającej organizacje i ruchy społeczne i odpowiedzialnej za wiele kampanii na rzecz poprawy jakości życia mieszkańców Wielkiej Brytanii - w tym dwóch najważniejszych tamtejszych kampanii ostatniego dwudziestolecia: dotyczącej płacy minimalnej oraz przyjmowania uchodźców. Jest również coachem, który szkoląi działaczy społecznych.
Okładka książki Normy widzialności

49,00 zł 30,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,29 zł

Normy widzialności. Tożsamość w czasach transformacji Magdy Szcześniak to podróż do lat 90. śladami wizerunków „normalności” – od biznesmenów ze zdjęć stockowych, przez podróbki zachodnich towarów, po wyklęte białe skarpetki. „Normalność”, słowo-klucz polskiej transformacji, to nieprecyzyjne, ale wygodne pojęcie przywołujące powab Europy, Zachodu, właściwego i rzekomo neutralnego porządku (gospodarczego, społecznego, estetycznego).Uznaje się ją za stan „naturalny”, który pojawia się samoistnie wraz ze zmianą systemową. Jednocześnie w latach 90. normalność była czymś, czego należało się nauczyć poprzez uważne naśladowanie zachodnioeuropejskich wzorów i standardów, których źródłem były przede wszystkim krążące w transformacyjnej sferze publicznej obrazy. Magda Szcześniak opisuje m.in. wyłanianie się dominującego wizerunku polskiej klasy średniej oraz przygląda się dyskusjom o wizerunku nowoczesnego „geja” wewnątrz zmarginalizowanej mniejszości seksualnej. Jest to pierwsza książka z serii wizualnej prowadzonej wspólnie z Instytutem Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Z serca Kościoła

41,90 zł 27,57 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,57 zł

Autorka, profesor nowojorskiego Niagara University, w swej refleksji nad nauczaniem społecznym Kościoła wykracza poza redukcyjne sposoby jego pojmowania w kierunku pojęcia katolickiej tradycji społecznej, oddającego pełnię jego eklezjalną tożsamość. Do tradycji tej należy nie tylko tradycja encyklik społecznych, ale także refleksja teologiczna podejmująca problem relacji miedzy wiarą, kulturą a społeczeństwem oraz nauczanie społeczne episkopatów katolickich. Książka ta może być uważana za podręcznik katolickiej nauki społecznej, tym ciekawszy, że ujmujący tę problematykę z perspektywy amerykańskiej i to w duchu bardziej komunitarystycznym aniżeli liberalnym, jak to miało miejsce w przypadku propagowanych u nas do tej pory autorów amerykańskich takich jak Michael Novak czy Richard Neuhaus. Obowiązkowa lektura dla wszystkich zainteresowanych myślą społeczną Kościoła i problemem obecności wiary w życiu publicznym.
Okładka książki Dynamika wolności mediów na świecie

39,90 zł 31,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,76 zł

Dynamika wolności mediów na świecie to przekrojowa analiza stanu wolności mediów na świecie i jej związków z polityką poszczególnych państw, ich sytuacją wewnętrzną i konfliktami zbrojnymi, które się w nich rozgrywają. W odróżnieniu od innych prac podejmujących tematykę wolności mediów książka traktuje ten temat z perspektywy empirycznej. Autorka opiera swoje badania na danych rozpoznawalnych organizacji międzynarodowych, takich jak Freedom House czy Reporterzy bez Granic, porównując uzyskane przez nie wyniki i zestawiając je z licznymi globalnymi wskaźnikami politycznymi. Dzięki temu możliwe stało się wskazanie wielu zależności zachodzących między sytuacją wewnętrzną i międzynarodową poszczególnych państw a stanem wolności ich mediów. Publikacja z pewnością zainteresuje zarówno medioznawców, jak i politologów oraz socjologów. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko wyniki badań i ciekawe wnioski autorki, lecz także przegląd dotychczasowych badań dotyczących wolności słowa. Przedstawiona w przystępny sposób warstwa teoretyczna i metodologiczna zagadnienia wolności mediów przyda się również studentom dziennikarstwa i komunikacji społecznej, służąc im za kompendium wiedzy oraz inspirację do dalszych badań. „Na rynku wydawniczym brakuje publikacji dotyczącej dynamiki wolności mediów w ujęciu globalnym. Niniejsza praca wypełnia tę lukę”. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas Katarzyna Lorenc – medioznawczyni związana z Wydziałem Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka licznych publikacji i wystąpień na temat wolności mediów, bezpieczeństwa i stosunków międzynarodowych.
Okładka książki Social Psychology, Global Edition

269,85 zł 218,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 218,01 zł

For courses in Social Psychology Show how the ever-changing field of Social Psychology is useful in students' everyday lives. Social Psychology, Fourteenth Edition retains the hallmark of its past success: up-to-date coverage of the quickly evolving subject matter written in a lively manner that has been embraced by thousands of students around the world. Authors Nyla Branscombe and Robert Baron-both respected scholars with decades of undergraduate teaching experience-generate student excitement by revealing the connections between theory and real-world experiences. The Fourteenth Edition offers updated content to engage students, as well as new "What Research Tells Us About..." sections in each chapter that illustrate how research findings help answer important questions about social life.
Okładka książki Social Psychology

794,85 zł 642,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 642,16 zł

NOTE: You are purchasing a standalone product; MyPsychLab does not come packaged with this content. If you would like to purchase both the physical text and MyPsychLab, search for 0134131037 / 9780134131030 Social Psychology plus MyPsychLab with eText - Access Card Package, 9/ePackage consists of:* 0133936546 / 9780133936544 Social Psychology, 9/e* 0205206514 / 9780205206513 MyPsychLab with eText - Valuepack Access Card - for Social Psychology, 9/eMyPsychLab should only be purchased when required by an instructor.For courses in Social PsychologyMake research relevant through a storytelling approach.Social Psychology introduces the key concepts of the field through an acclaimed storytelling approach that makes research relevant to students. Drawing upon their extensive experience as researchers and teachers, Elliot Aronson, Tim Wilson, Robin Akert, and new co-author Sam Sommers present the classic studies that have driven the discipline alongside the cutting-edge research that is the future of social psychology. Also available with MyPsychLab (R)This title is also available with MyPsychLab - an online homework, tutorial, and assessment program designed to work with this text to engage students and improve results. Within its structured environment, students practice what they learn, test their understanding, and pursue a personalized study plan that helps them better absorb course material and understand difficult concepts. Students, if interested in purchasing this title with MyPsychLab, ask your instructor for the correct package ISBN and Course ID. Instructors, contact your Pearson representative for more information.Social Psychology, Ninth Edition is also available via REVEL (TM), an immersive learning experience designed for the way today's students read, think, and learn. Integrated videos and media content allow students to explore topics more deeply at the point of relevancy.
Okładka książki W 80 lat dookoła Polski

44,99 zł 30,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,94 zł

Daniel Passent, jedna z najbardziej wyrazistych autorskich osobowości w historii polskiej prasy kończy w tym roku 80 lat, z czego 60 spędził w tygodniku POLITYKA. Czytelnicy często przyznają, że zaczynają lekturę od jego felietonów. Z tej okazji oddajemy w Państwa ręce autorski wybór tekstów, które ukazywały się w latach 1965-2018.. Zapraszamy do spaceru przez kilkadziesiąt lat polskiej historii z klasykiem felietonu. „Był Passent, przez wszystkie lata uprawiania swego ironicznego i złośliwego pisarstwa, krytykowany, pomawiany, atakowany z każdej politycznej i ideologicznej strony. Z tego zbioru da się odczytać dlaczego : otóż Daniel Passent jest radykalnym – jak byśmy dziś powiedzieli – symetrystą, poszukiwaczem złotego środka, zasadniczo zdystansowanym wobec każdej historycznej epoki , jakby wciąż zdziwionym, że można tak brzydko i źle się różnić. (…). Co prawda, mam wrażenie, że Jego symetryzm ostatnio słabnie , ale to może być kwestia optyki: po prostu żyjemy w bardzo pokrzywionych czasach, jakby świat zaczął stawać na głowie, tracił kierunki i stałe punkty oparcia. Robi się nieswojo i niedobrze. W tych okolicznościach warto utrzymywać kontakt wzrokowy z Passentem. Regularne przyjmowanie jego felietonów ułatwia powrót do równowagi , a dawka książkowa może nawet działać jak szczepionka”. Jerzy Baczyński, redaktor naczelny POLITYKI
Okładka książki Młodzi. Przeciw czemu się buntują? Czego pragną...

49,00 zł 33,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,71 zł

Publikacja jest interesującym głosem w dyskusji nad kategorią badawczą jaką jest młodzież. Pozwala się przyjrzeć zróżnicowanym polom problemowym i wielości podejść do niezwykle złożonej i niejednoznacznej kondycji młodzieży w epoce późnej nowoczesności. Inspiruje czytelnika do własnych przemyśleń na temat problemów edukacji, współczesnych wyzwań i nieodkrytych bądź pomijanych możliwości dialogu na tematy istotne w rożnych przestrzeniach edukacyjnych. Recenzowana książka nie daje gotowych recept, nie rozstrzyga kwestii edukacyjnych, ale pokazuje stosunek badaczy z różnych środowisk akademickich do ważnych – w ich ocenie – fenomenów społecznych i kwestii pedagogicznych organizujących się wokół kategorii młodzieży. Autorki i Autorzy analizują różne kwestie, dzielą się swoimi spostrzeżeniami, pokazują niekiedy dobre praktyki. Z recenzji dr hab. Danuty Wajsprych, prof. OSW
Okładka książki Feminizm po polsku Tom 2

29,40 zł 23,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,75 zł

Siedem lat temu ukazała się praca ważna z punktu widzenia badań kwestii walki o prawa kobiet pt. Feminizm po polsku. Niniejsza publikacja, przygotowana przez zespół autorski w częściowo zmienionym składzie, stanowi efekt kolejnego stadium badań. Publikacja składa się z czterech dopełniających się części – autorskich wypowiedzi – w których przedstawione są konkretne płaszczyzny konfliktu z udziałem kobiet bądź dotyczących kobiet. Każda z części odnosi się do innej przestrzeni konfliktogennej występującej w polskich realiach, co pozwala wskazać i zbadać złożoność problematyki Ramą spajającą rozważania pomieszczone w czterech częściach opracowania jest założenie, iż emancypacja kobiet w przestrzeni publicznej związana jest przede wszystkim z walką o uznanie. Autorzy opracowania wybrali zagadnienia ważne obecnie w świecie w sporach ideologicznych i politycznych dotyczących kondycji kobiet, ukazując ich specyficzny, polski wymiar.
Okładka książki Znak 754 3/2018 Spór o Franciszka

19,90 zł 12,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,70 zł

Kto ma rację w sporze o Franciszka? Dlaczego Polacy mają kłopot z papieżem? Czy można być katolikiem i nie chcieć przyjmować uchodźców? Skąd konflikt o komunię dla rozwiedzionych? W Temacie Miesiąca odpowiadają: Dlaczego popieram Franciszka Tomáš Halík (tłum. Karolina Ćwiek-Rogalska) Dlaczego mam kłopot z Franciszkiem Russell Ronald Reno w rozmowie z Mateuszem Burzykiem i Michałem Jędrzejkiem Polski spór o Franciszka Teologia ludu Pierre de Charentenay SJ (tłum. Piotr Napiwodzki) Subiektywne kalendarium pontyfikatu Janusz Poniewierski
Okładka książki Nowa nietolerancja religijna. Przezwyciężyć politykę strachu w niespokojnych czasach

39,99 zł 27,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,51 zł

Nowa nietolerancja religijna to niezwykle mocny głos w dyskusji o islamie, wielokulturowości i wolności religijnej. W książce napisanej w dziesięć lat po atakach na Wolrd Trade Center Nussbaum analizuje najbardziej palące spory na temat obecności innych kultur i religii w świecie zachodnim (spór o minarety w Szwajcarii czy spór o burkę we Francji i Belgii) i daje odważną odpowiedź. Jako spadkobierczyni myśli Johna Rawlsa robi to z pozycji tradycji liberalnej. Z jednej strony kładzie nacisk na neutralność religijną państwa, z drugiej na potrzebę zachowania szacunku dla religijnych przekonań innych obywateli i wykształcenie w sobie współczującej wyobraźni.W dobie kryzysu zaufania, z jakim mamy do czynienia po serii zamachów terrorystycznych w Europie oraz w obliczu kryzysu uchodźczego, książka Nussbaum jest jednym z najbardziej oryginalnych liberalnych głosów w dyskusji o przyszłości wieloreligijnej Europy.
Okładka książki Solitude : In Pursuit of a Singular Life in a Crowded World

40,95 zł 33,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,08 zł

`An elegant, thoughtful book . . . beautifully expresses the importance and experience of liberation from the battery-hen life of constant connection and crowds.' Daily Mail `A compelling study of the subtle ways in which modern life and technologies have transformed our behaviour and sense of self.' Times Literary Supplement In a world of social media and smartphones, true solitude has become increasingly hard to find. In this timely and important book, award-winning writer Michael Harris reveals why our hyper-connected society makes time alone more crucial than ever. He delves into the latest neuroscience to examine the way innovations like Google Maps and Facebook are eroding our ability to be by ourselves. He tells the stories of the remarkable people - from pioneering computer scientists to great nineteenth-century novelists - who managed to find solitude in the most unexpected of places. And he explores how solitude can bring clarity and creativity to each of our inner lives. Urgent, eloquent and beautifully argued, Solitude might just change the way you think about being alone. `Speaks to a long-overdue conversation we still haven't properly had in our society.' Vice `A timely, elegant provocation to daydream and wander.' Nathan Filer, author of The Shock of the Fall `A poetic, contemplative journey into the benefits of solo sojourning.' Elle
Okładka książki The Souls of China

56,86 zł 44,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,23 zł

'Masterfully opens up a little explored realm: how the quest for religion and spirituality drives hundreds of millions of Chinese' Pankaj Mishra'A fascinating odyssey ... a nuanced group portrait of Chinese citizens striving for non-material answers in an era of frenetic materialism' Julia Lovell, Guardian 'The reappearance and flourishing of religion is perhaps the most surprising aspect of the dramatic changes in China in recent decades...this is a beautiful, moving and insightful book' Michael SzonyiIn no society on Earth was there such a ferocious attempt to eradicate all trace of religion as in modern China. But now, following a century of violent antireligious campaigns, China is awash with new temples, churches, and mosques - as well as cults, sects, and politicians trying to harness religion for their own ends. Driving this explosion of faith is uncertainty - over what it means to be Chinese, and how to live an ethical life in a country that discarded traditional morality and is still searching for new guideposts.The Souls of China is the result of some fifteen years of studying and travelling around China. The message of Ian Johnson's extraordinary book is that China is now experiencing a 'Great Awakening' on a vast scale. Everywhere long-suppressed religions are rebuilding, often in new forms, and reshaping the values and behaviours of entire communities.Ian Johnson is as happy explaining the wonders of the lunar calendar as talking to the yinyang man who ensures proper burials. He visits meditation masters and the charismatic head of a Chengdu church. The result is a rich and funny work that challenges conventional wisdom about China. Xi Jinping, China's current leader, has put a return to morality and Chinese tradition at the heart of his ideas for his country - but, Johnson asks, at what point will the rapid spread of belief form an unmanageable challenge to the Party's monopoly on power?
Okładka książki Truth

60,90 zł 49,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,21 zł

We like to think that there is a clear distinction between true and false. Unfortunately, the reality is far murkier. Hector Macdonald has spent his entire career exploring the ways that two completely true statements about the same thing can give wildly different impressions to the people listening. For instance, the internet can be described as a place that spreads knowledge or a place that spreads misinformation and hatred. Both statements are true, but they would paint radically different pictures of the internet for person who had never heard of it before. Now, in Truth: A User's Guide, Macdonald explains how and why these so-called 'competing truths' are used intentionally and unintentionally by businesses, media, politicians, advertisers and even regular people having regular conversations. He shows how understanding competing truths makes us better at navigating the world and more influential within it. Combining great storytelling with practical takeaways and a litany of fascinating, funny and insightful case studies, Truth is a sobering and engaging read about how profoundly our mindsets, attitudes and actions are influenced by the truths that those around us choose to tell.
Okładka książki Ecowskie inspiracje

Ecowskie inspiracje

praca zbiorowa

44,90 zł 33,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,36 zł

Tom powstał jako efekt współpracy kilkunastu autorów z polskich i włoskich ośrodków akademickich, a jednocześnie uczestników międzynarodowej konferencji semiotycznej, która odbyła się z udziałem Umberta Eco w Łodzi w 2015 roku. Badacze nawiązują do łódzkiego wykładu Umberta Eco i wyrażonej wówczas idei dotyczącej perspektyw semiotyki ogólnej i semiotyk szczegółowych, które rozwijają się obecnie w wielu kierunkach, świadcząc o potencjale metodologii semiotycznych w ujmowaniu różnych zjawisk komunikacji i kultury. Te próby nowego oglądu tradycji semiotycznej (z rozmaitych perspektyw) dowodzą, że semiotyka jest teorią wciąż aktualną i możliwą do interpretacyjnego wykorzystania, przede wszystkim przez wydobywanie jej pomijanych aspektów i włączanie wywiedzionych z niej wątków w nowe konteksty badawcze. Redaktorzy
Okładka książki Enlightenment Now

47,25 zł 38,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,18 zł

Oneof the world's greatest contemporary thinkers and author of The Better Angels of Our Nature (described by Bill Gates as 'the most inspiring book I have ever read') shows how to think afresh about the human condition and to meet the challenges that confront us Is modernity really failing? Or have we failed to appreciate progress and the ideals that make it possible? If you follow the headlines, the world in the 21st century appears to be sinking intochaos, hatred, and irrationality. Yet Steven Pinker shows that this is an illusion - a symptom of historical amnesia and statistical fallacies. If you follow the trendlines rather than the headlines, you discover that our lives have become longer, healthier, safer, happier, morepeaceful, more stimulating and more prosperous - not just in the West, but worldwide. Such progress is no accident: it's the gift of a coherent and inspiring value system that many of us embrace without even realizing it. These are the values of the Enlightenment: of reason, science, humanism and progress. The challenges we face today are formidable, including inequality, climate change, Artificial Intelligence and nuclear weapons. Butthe way to deal with them is not to sink into despair or try to lurch back to a mythical idyllic past; it's to treat them as problems we can solve, as we have solved otherproblems in the past. In making the case for an Enlightenment newly recharged for the 21st century, Pinker shows how we can use our faculties of reason and sympathy to solve the problems that inevitablycome with being products of evolution in an indifferent universe. We will never have a perfect world, but - defying the chorus of fatalism and reaction - we can continue to make it a better one.
Okładka książki Hit Makers

49,80 zł 25,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł

What makes a hit a hit? In Hit Makers, Atlantic Senior Editor Derek Thompson puts pop culture under the lens of science to answer the question that every business, every producer, every person looking to promote themselves and their work has asked. Drawing on ancient history and modern headlines - from vampire lore and Brahms's Lullaby to Instagram - Thompson explores the economics and psychology of why certain things become extraordinarily popular. With incisive analysis and captivating storytelling, he reveals that, though blockbuster films, Internet memes and number-one songs seem to have come out of nowhere, hits actually have a story and operate by certain rules. People gravitate towards familiar surprises: products that are bold and innovative, yet instantly comprehensible. Whether he is uncovering the secrets of JFK and Barack Obama's speechwriters or analysing the unexpected reasons for the success of Fifty Shades of Grey, Thompson goes beyond the cultural phenomena that make the news by revealing the desires that make us all human. While technology might change, he shows, our innate preferences do not, and throughout history hits have held up a mirror to ourselves. From the dawn of Impressionist art to the future of Snapchat, from small-scale Etsy entrepreneurs to the origin of Star Wars, Derek Thompson tells the fascinating story of how culture happens - and where genius lives.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,81 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,57 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,49 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,18 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,68 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,34 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,01 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,34 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,64 zł
Okładka książki Książę

20,75 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,66 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,92 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj