Znaczenie tej książki dla współczesnej refleksji muzykologicznej zasadza się na dwóch podstawach. Jedną stanowi sam fakt podjęcia problematyki kanonu, marginalnie obecnej we współczesnych badaniach muzykologicznych, i pokazanie jej istotnej roli w konstruowaniu swoistej samoświadomości dyscypliny.
Druga wynika z kompetentnego i wnikliwego, a przy tym niepozbawionego indywidualnych rysów i niezmiernie inspirującego ujęcia tego zagadnienia. Wydaje się, iż w takiej formule praca stać się może zaczynem szerszej dyskusji zarówno w przestrzeni badań muzykologicznych, jak i kulturoznawczych, a także stanowić impuls do namysłu nad kwestią kanonu (kanonów) w szeroko rozumianej sferze kultury.
dr.hab Rafał Ciesielski
Książka Karoliny Golinowskiej stawia sobie za cel wprowadzenie czytelnika w gąszcz zagadnień teoretycznych powiązanych z zagadnieniem polityki kulturalnej i kulturowej. [...] Od strony merytorycznej wypada ocenić Polityki kultury bardzo wysoko. Jest to praca rzetelna, nieoperująca ułatwieniami, uczciwie i dokładnie zdająca sprawę z wszelkich trudności, przed jakimi stoi namysł nad polityką kulturalną. Choć linie sympatii i antypatii Autorki są oczywiście czytelne, to ton wypowiedzi cechuje ostrożność i wyważenie, a przede wszystkim troska o rzeczywiste zrozumienie zagadnienia. Uważam, że dzięki tym zaletom, a także dzięki spójnej i logicznej konstrukcji, Polityki kultury mogą stać się niemal obowiązkowym wprowadzeniem w analizowane przez Autorkę problemy"". prof. Krzysztof Moraczewski
Siedem lat temu ukazała się praca ważna z punktu widzenia badań kwestii walki o prawa kobiet pt. Feminizm po polsku. Niniejsza publikacja, przygotowana przez zespół autorski w częściowo zmienionym składzie, stanowi efekt kolejnego stadium badań.
Publikacja składa się z czterech dopełniających się części – autorskich wypowiedzi – w których przedstawione są konkretne płaszczyzny konfliktu z udziałem kobiet bądź dotyczących kobiet. Każda z części odnosi się do innej przestrzeni konfliktogennej występującej w polskich realiach, co pozwala wskazać i zbadać złożoność problematyki
Ramą spajającą rozważania pomieszczone w czterech częściach opracowania jest założenie, iż emancypacja kobiet w przestrzeni publicznej związana jest przede wszystkim z walką o uznanie.
Autorzy opracowania wybrali zagadnienia ważne obecnie w świecie w sporach ideologicznych i politycznych dotyczących kondycji kobiet, ukazując ich specyficzny, polski wymiar.
Sztuka globalna stanowi dobitny przejaw kultury płynności, w której globalizacja rozsadziła wszelkie sztywne ramy pojęciowe i terytorialne. Kultura płynności emanuje nowym porządkiem wyznaczanym przez ponadnarodowe sieci powiązań, czyniąc rzeczywistość na poziomie lokalnym przestrzenią hybrydyczną. Jej poszczególne komponenty nie tworzą precyzyjnie wytyczonych obszarów, lecz swoiste krajobrazy o nieostrych granicach wypełnionych punktami stycznymi. Taka też właściwość charakteryzuje sztukę globalną, której płynność pochwycona zostaje przez działania o charakterze rynkowym. W strukturach instytucjonalnych pojawiają się nie tylko podmioty związane z historią sztuki, działalnością muzeów czy krytyką artystyczną, lecz także prywatne inicjatywy i indywidualni kolekcjonerzy kształtujący upodobania lokalnych grup odbiorców sztuki. Jednoczeście w świecie sztuki globalnej zacierają się podziały na sztukę etniczną, artystyczną, wysoką czy popularną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?