KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 
Okładka książki TY W SOCIAL MEDIACH PODRĘCZNIK BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ DLA KAŻDEGO WYD. 2

39,90 zł 25,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ty plus inni ludzie Każdy z nas jest marką. Ja, Ty, on i ona — jesteśmy sobą dla siebie, matką dla córki, ojcem dla syna, dzieckiem dla rodzica, mężem dla żony, szefową dla podwładnego. Twoja marka osobista to Ty plus — czyli Ty oraz otaczający Cię ludzie. Social media to także — ni mniej, ni więcej — ludzie. Nie aplikacje, nie narzędzia do ustawiania reklam, nie słodkie kotki ani równie słodkie pieski. Social media są niczym wielki rynek, agora, gdzie spotykamy znajomych i nieznajomych, robimy na nich pierwsze, drugie i trzecie wrażenie, rozmawiamy z nimi, zgadzamy się, spieramy… By móc wykorzystać media społecznościowe na swoją rzecz, musisz nauczyć się sprawnie w nich poruszać, czyli: wchodzić w adekwatne do Twoich potrzeb interakcje z obecnymi w nich ludźmi. Może myślisz teraz: „Eee, to nie dla mnie”. Może nie prowadzisz aktywnie konta na Instagramie. Może na Facebooku jesteś tylko obserwatorem i czytelnikiem. Może nie masz swojego bloga i nie zaglądasz na blogi innych ludzi. Może Twitter Cię odstręcza. Jeśli potwierdzasz, że tak właśnie jest, musisz to zmienić! Bo dziś Twoja nieobecność w mediach społecznościowych oznacza nieobecność w ogóle! Jak w minutę dowiedzieć się czegoś o potencjalnym kontrahencie, pracowniku, nowo poznanej osobie? Wejść do internetu. Wszyscy to robią! Ty zapewne też. Nim zaczniesz czytać tę książkę, zrób eksperyment: wpisz w wyszukiwarkę swoje imię i nazwisko i sprawdź, co mówią o Tobie wyniki. Nic nie mówią? Mówią za mało, zbyt enigmatycznie? Mówią, ale nie tak, jak chcesz? Czas to zmienić. Daj się znaleźć i poznać innym!
Okładka książki Values in Society and Economy

59,00 zł 32,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Values are the core of every society; they determine its function, effectiveness and development, as well as the life-satisfaction and success of its citizens. But the meaning of the concept is far from clear. The aim of this book is to discuss and specify the idea of social values from the perspective of two disciplines of the social sciences: sociology and economics. In some areas congruent, in others disparate, both approaches are helpful in understanding the current events and processes in social and economic domains.
Opakowanie Perswazja językowa w różnych dyskursach. Tom 4

35,70 zł 30,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Oddajemy do rąk Czytelnika kolejny, czwarty tom z cyklu Perswazja językowa w różnych dyskursach, powstały pod auspicjami Katedry Pragmatyki Komunikacji i Akwizycji Języka Instytutu Rusycystyki i Studiów Wschodnich Uniwersytetu Gdańskiego oraz Pracowni Badań nad Perswazją Językową afiliowanej przy Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Dynamiczne zmiany zachodzące w paradygmacie nowej sytuacji socjokulturowej i mocno stechnicyzowanych nowoczesnych mediów masowych implikują złożoną refleksję o aspektach sztuki komunikacji perswazyjnej i pozwalają na nowo odczytać znane słowa Hansa Georga Gadamera: „Kto ma język, ten «ma» świat”. Wielowymiarowość podejścia do pragmatykonu mechanizmów oddziaływania językowego, opierającego się na idei rozumienia mowy jako narzędzia inicjującego działalność kognitywną i behawioralną człowieka, skłoniła do refleksji nad komunikacją sugestywną i manipulacyjną przedstawicieli różnych dziedzin naukowych i szkół badawczych – lingwistów, medioznawców, literaturoznawców, psychologów, politologów, socjologów, historyków sztuki i pedagogów – z ośrodków polskich i zagranicznych.
Opakowanie On Fire

58,00 zł 46,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

The fight for a green world is the fight of our lives. And with On Fire, Naomi Klein gives us the ammunition to do it. In frank, personal terms, she shows us how the only way forward out of a polluted world of our own making is only through policy reform - a concrete set of actions to combat the mounting threat of total environmental catastrophe. What's needed, she argues, is something with radical verve and guaranteed protections: in other words, a New Deal. On Fire finds Klein at her most canny and prophetic, and the stakes of our imperiled global situation higher than ever before. In wide-ranging essays reporting from varying stages of ecological crisis - from prescient clarion calls from years ago to our panicked present - Klein wakes us up from our environmental sleepwalk and sets us on a course of potent, necessary action.
Okładka książki Flirty tradycji z popkulturą

32,55 zł 24,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca jest przykładem inteligentnie pomyślanej i zrealizowanej socjologii współczesności, która zwracając się ku historii, antropologii, politologii czy kulturoznawstwu, nawiązuje do ogólniejszej refleksji nad kulturą oraz nad zmieniającym się nieustannie światem, gdzie pamięć staje się instrumentem zabawy, a zabawa nie może obejść się bez „miejsc pamięci". Książka odsłania kulisy socjologicznych zmagań z materią skomplikowanego związku przenikniętej metakulturą współczesności z problemem pamięci kulturowej, tradycji i stosunku do przeszłości. To kawał świetnej naukowej roboty i autorom należą się gratulacje. Efekt ich solidnej pracy daje wielką satysfakcję czytelniczą, a co najważniejsze prowokuje do zastanowienia się, w jakim miejscu znaleźliśmy się – na równi zakorzenieni w lokalności i funkcjonujący w Sieci – w końcu pierwszej dekady XXI wieku.
Opakowanie Psychologia społeczna  1-2 2009 Tom 4

15,75 zł 11,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kapitał kulturowy - założenia i perspektywy zastosowań teorii Pierre'a Bourdieu Mierzenie jakości kapitału ludzkiego a nieuczciwość edukacyjna Związek między sieciami społecznymi a zaufaniem społecznym - mechanizm wzajemnego wzmacniania? Kwestionariusz do Pomiaru Indywidualnego Kapitału Społecznego KPIKS - wstępna propozycja oparta na idei generatora zasobów Toma Snijdersa Uwagi o przydatności porównań historycznych w psychologii społecznej Wymiary dyferencjacji profili spostrzeganych cech osobowości polskich polityków: analiza danych zagregowanych
Opakowanie Psychologia społeczna  Tom 2 (3-4) 2007

15,75 zł 11,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Psychospołeczne aspekty Internetu Czy możliwe są prawa uniwersalne w psychologii społecznej: dyskusja
Opakowanie Psychologia społeczna  2(2) 2006

15,75 zł 11,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zbiór esejów poświęconych temetyce psychologi społecznej. Kwartalnik Psychologia Społeczna jest organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologi Społecznej - stanowiącego płaszczyznę współpracy wszystkich polskich psychologów społecznych. Pragniemy, aby nasze czasopismo aktywnie włączało się w realizację misji Stowarzyszenia, a więc sprzyjało rozwojowi naukowej psychologii społecznej w kraju oraz pomagało w integrowaniu środowiska psychologów. Dlatego też czasopismo ma charakter środowiskowy: jego właścicielem nie jest żadna instytucja, żaden konkretny uniwersytet, żadna konkretna szkoła wyższa.
Okładka książki Polacy i Żydzi Zderzenie stereotypów

27,30 zł 20,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Wiemy zatem, że polskie stereotypy Żydów i żydowskie stereotypy Polaków przetrwały zwycięsko najcięższe próby i wyzwania, na jakie wystawione zostały oba narody. Uporały się ze świadectwami bliższego poznania i próbami współpracy w latach międzywojnia, budując swą siłę na narastającym antagonizmie. Zastygły na pozycjach wyjściowych - z dramatycznie różnych punktów widzenia - historii lat wojennych. Wymuszona następnie siłami zewnętrznymi zmiana ustroju wprowadziła jedynie pewne zmiany akcentów, nowe odniesienia dla starych mitów.
Okładka książki Człowiek cząstką wszechświata

99,00 zł 80,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Filozofia człowieka i jego rola dla społeczności, wspólnotowości a także dla całego rodu ludzkiego stanowi żywotny gwarant dla filozofii prawa i organizowania się systemu państwa. Spoiwem, tworzywem łączącym te dwie materie przedmiotu poznania jest sfera racjonalizmu i sfera kondycji emocjonalno-wolitywnej jednostki. Ukierunkowanie na myślenie optymistyczne, odważne i kreatywne ogarniające także głęboką wiarę w zasady i potencjały rozwojowe osoby ,uznającej rozwój swojego środowiska wewnętrznego i zewnętrznego za wyraz sięgania do ideałów i realizowania wartości. Ażeby zrozumieć stan harmonii człowieka z otoczeniem poprzez domaganie się urzeczywistnienia potrzeb wyższego rzędu jako duchowych uwzględniających akceptację wartości indywidualnych oraz grupowych należy przyjąć paradygmat wielopoziomowości i wielopłaszczyznowości do ukazania tejże relacyjności. Takie podejście metodologiczne pozwoli zobrazować dynamizm zmiany obrazu samoświadomości, samopotwierdzania i samowychowania jednostki w stronę integralnego rozwoju osobowościowego będącego stanem dojrzałości intelektualnej, emocjonalnej i uczuciowo-wolitywnej na rzecz dobra wspólnego.
Okładka książki Bez atomu w naszym domu.

34,90 zł 24,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Czy katastrofa w Czarnobylu przyczyniła się do upadku komunizmu? Skąd wziął się polski ruch ekologiczny i dlaczego po 1989 roku nie stworzył silnej politycznej reprezentacji? Niniejsza monografia umiejscawia antyatomowe protesty, które przetoczyły się przez Polskę w latach 1985–1990, w szerszym kontekście. Energetyka jądrowa była przez kilka dekad symbolem nowoczesności, jednak od początku budziła kontrowersje przez skalę związanego z nią ryzyka. Wybuch w Czarnobylu był iskrą, która zapaliła zupełnie nowe ognisko społecznego protestu wobec władz PRL. Autorzy, korzystając między innymi z drugoobiegowych źródeł i wywiadów z uczestnikami wydarzeń, pokazują, jak pozorna apolityczność ekologii, szeroki rezonans kwestii zdrowia obywateli, nośność antyjądrowych haseł i nowe formy protestu wytworzyły jakościowo nowe zjawisko na opozycyjnej scenie. Zielony wkład w rozmontowywanie systemu w drugiej połowie lat 80. pozostawał dotąd mało zbadany. Jednocześnie najostrzejsze protesty wokół budowy Elektrowni Jądrowej „Żarnowiec” doczekały się kulminacji już po wyborach czerwcowych. Tym samym historia protestów ekologicznych wymaga opowieści o roku 1989 jako początku procesu, a nie błyskawicznym przejściu z komunizmu w demokrację. Każe też zadawać pytania o zderzające się wizje demokracji i jej jakość. Historia projektu jądrowego, który wznowiono po 2010 roku, pokazuje, jak silne pokusy autorytaryzmu idą w parze z tą specyficzną technologią energetyczną.
Okładka książki Warszawa Czyje jest miasto ?

39,90 zł 29,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka jest dziełem Autorów wywodzących się z trzech dyscyplin naukowych: antropologii kulturowej, geografii i socjologii. Jest to więc praca interdyscyplinarna, której wspólny mianownik stanowi Warszawa. Zamysł jest jednak szerszy, ponieważ na konkretnym przykładzie Autorzy chcieli odpowiedzieć na pytanie: czyje jest współczesne miasto, do którego należą ulice i place, jaki jest zakres prywatyzacji przestrzeni? Czy istnieją jeszcze obywatele miasta, czy tylko jego użytkownicy? Czy miasto należy jeszcze do jego mieszkańców, czy tylko do wielkich korporacji i deweloperów, których działalności przyglądają się biernie bezsilne i nieudolne władze miasta. Książka przedstawia miasto deweloperów, którzy budują dzielnice biznesu i zamknięte, otoczone murami osiedla mieszkaniowe, pokazuje jak mieszkańcy radzą sobie w mieście i jak użytkują jego przestrzeń. Architekci, urbaniści, działacze samorządowi oraz ludzie związani z miastem sentymentem i pasją wyrażają swoje opinie o warszawskiej metropolii, jaka jest i jaką chcieliby ją widzieć. Książka zawiera także dyskurs o Warszawie, który toczy się na łamach prasy i internetowych forach.
Opakowanie Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku

35,10 zł 25,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku jest książką dość niezwykłą, i to nie tylko dlatego, że składają się na nią teksty Autorów reprezentujących dwanaście dyscyplin zajmujących się miastem, lecz przede wszystkim dlatego, że jest już trzecią taką publikacją od 1969 roku. Czytelnik, który zada sobie trud dotarcia do poprzednich edycji Miasta jako przedmiotu badań naukowych, będzie mógł prześledzić zmiany zachodzące w teorii i metodach badawczych, jednym słowem – w perspektywie oglądu miasta na przestrzeni blisko pięćdziesięciu lat. Tekst zamykający tom nawiązuje do poprzednich edycji, co umożliwia retrospektywne spojrzenie.
Okładka książki Polska lokalna 2007

30,45 zł 21,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Polska lokalna 2007 prezentuje część wyników badań podjętych z inicjatywy rządu przez CBOS w 2007 roku, których celem był wszechstronny opis warunków życia społeczeństwa polskiego. Praca jest raportem podsumowującym wywiady z przedstawicielami instytucji lokalnych w 63 wybranych gminach, przeprowadzone przez zespół EUROREGu. Omawia też zogniskowane wywiady grupowe zespołu ERESTE z mieszkańcami siedmiu gmin, reprezentujących różne typy jednostek lokalnych.
Okładka książki Factfulness Illustrated

138,00 zł 111,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Things aren’t as bad as we think. Fact. When asked simple questions about global trends – why the world’s population is increasing; how many young women go to school; how many of us live in poverty – we systematically get the answers wrong. So wrong that a chimpanzee choosing answers at random will consistently outguess journalists, Nobel laureates, and investment bankers. In Factfulness, legendary statisticians Hans, Anna and Ola Rosling offer a radical new explanation of why this happens, and reveal the ten instincts that distort our perspective. It turns out that the world, for all its imperfections, is in a much better state than we might think. But when we let the bad news take on outsize proportions instead of embracing a worldview based on facts, we can lose our ability to focus on the things that threaten us most. Inspiring and revelatory, filled with lively anecdotes and moving stories, Factfulness is an urgent and essential book that will change the way you see the world.
Okładka książki Truth

56,00 zł 45,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

This is a book about TRUTH – and all the ingenious ways, throughout history, that we’ve managed to avoid it. We live in a ‘post-truth’ age, we’re told. The US has a president who openly lies on a daily basis (or who doesn’t even know what’s true, and doesn’t care). The internet has turned our everyday lives into a misinformation battleground. People don’t trust experts any more. But was there ever really a golden age of truth-telling? As the editor of the UK’s leading independent fact-checker, Tom Phillips deals with complete bollocks every day. Here, he tells the hilarious story of how we humans have spent history lying to each other – and ourselves – and asks an important question: how can humanity move towards a truthier future?
Okładka książki Corporate Social Responsibility, Public Relations and Community Engagement

199,45 zł 129,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Diverse in economic development, political and mass media systems, the countries in Southeast Asia cast a unique light on the parallels between development-cum-participative communication and corporate social responsibility. In our globalized environments, knowledge of power, culture and the colonial histories that influence and shape business and governance practices are increasingly important. Focusing on six countries—Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam—the book discusses how public relations (PR) and corporate social responsibility (CSR) discourse are constructed, interpreted, communicated and enacted in this diverse emerging region. By connecting the disparate disciplines of participatory and development communication with PR and CSR discourse, this innovative text explores the tensions between concepts of modernity and traditional values and their role in engendering creativity, compliance or resistance. This book will be of interest to researchers, educators and advanced students in the fields of public relations, communication, corporate social responsibility, corporate communications and Southeast Asia studies.
Okładka książki Social Media Campaigns

798,00 zł 518,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Social media has ushered in a new era of communication between organizations and key stakeholders. This text guides readers through a four-step process of developing a robust social media campaign. Covering the latest industry standards and best practices to engage digital audiences through social listening, strategic design, creative engagement and evaluation, each chapter also includes expert insights from social media professionals. Focusing on principles rather than a specific platform, this is a text dedicated to developing social media competency that can adapt to any organization or environment.
Opakowanie Global Media Giants

219,40 zł 142,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Global Media Giants takes an in-depth look at how media corporate power works globally, regionally, and nationally, investigating the ways in which the largest and most powerful media corporations in the world wield power. Case studies examine not only some of the largest media corporations (News Corp., The Microsoft Corporation) in terms of revenues, but also media corporations that hold considerable power within national, regional, or geolinguistic contexts (Televisa, The Bertelsmann Group, Sony Corporation). Each chapter approaches a different corporation through the lens of economy, politics, and culture, giving students and scholars a thoughtful and data-driven guide with which to interrogate contemporary media industry power.
Okładka książki Crisis Communications

289,23 zł 187,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Crisis Communications: A Casebook Approach presents case studies of organizational, corporate, and individual crises, and analyzes the communication responses to these situations. Demonstrating how professionals prepare for and respond to crises, as well as how they develop communications plans, this essential text explores crucial issues concerning communication with the news media, employees, and consumers in times of crisis. Author Kathleen Fearn-Banks addresses how to choose the best possible words to convey a message, the best method for delivering the message, and the precise and most appropriate audience, in addition to illustrating how to avoid potential mismanagement. The fifth edition of Crisis Communications includes updated cases that provide wider coverage of international crises and media technologies. It includes a new section on social media in crisis communication scenarios and includes additional comments from social media experts throughout various chapters. New case studies include "Police Departments and Community Trust," "The Oso Mudslide in Washington," "School Shootings: Communications To and For Children," and two additional international case studies - "Ebola Strikes Liberia: Firestone Strikes Ebola" and "Nut Rage and Korean Airlines." Previous case studies no longer in this edition can be found on the book’s companion website, which also includes the Instructor’s Manual with exercises in crisis responses, guidelines for crisis manual preparation, and other teaching tools: www.routledge.com/cw/fearn-banks. Looking at both classic and modern cases in real-world situations, Crisis Communications provides students with real-world perspectives and insights for professional responses to crises. It is intended for use in crisis communications, crisis management, and PR case studies courses. Also available for use with this text is the Student Workbook to Accompany Crisis Communications, providing additional discussion questions, activities, key terms, case exercises, and further content for each chapter.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj