KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

42,43 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,36 zł

28,44 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,44 zł

39,69 zł
54,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,69 zł

32,57 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,95 zł

31,13 zł
54,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,13 zł

33,88 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,88 zł

19,44 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,20 zł

32,36 zł
48,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,36 zł

36,18 zł
50,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,18 zł

38,43 zł
44,80 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,43 zł

40,91 zł
57,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,91 zł
Okładka książki Szkoła w domu

44,90 zł 28,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,12 zł

Edukacja domowa dziś dotyczy wszystkich! Jak uczyć dziecko w domu i nie zwariować?Julie Bogart może sprawić, że dzieci będą uczyć się skuteczniej i lepiej niż w szkole!Lockdown i czas zamknięcia szkół upłynęły Wam pod znakiem nauki zdalnej, prac plastycznych wykonywanych w domu i zajmowania się tym, co dotychczas w znacznej mierze spoczywało na barkach nauczycieli? Co nas jeszcze czeka?... Julie Bogart zainspiruje Was, doda otuchy i sprawi, że czas spędzony z dziećmi będzie dla wszystkich wartościowy! Oto książka, która stała się wyjątkowo ważna w czasach, gdy po prostu KAŻDY rodzic musi w jakimś stopniu zmierzyć się z wyzwaniami dotyczącymi edukacji domowej.Autorka stwierdza: Dorośli próbują. Używamy stopni, małych statuetek i deserów lodowych, żeby zachęcić dzieci do czytania, rozbioru logicznego zdań i gry na pianinie. Tymczasem te same dzieci wytrwają pięć godzin w palącym słońcu, trenując rzuty za trzy punkty, aby pobić swój życiowy rekord. Nie oczekując żadnej nagrody prócz satysfakcji.Na kartach Szkoły w domu Julie Bogart dzieli się z czytelnikami entuzjazmem, olśnieniami, zwątpieniem i momentami załamania wszystkim, czego doświadczyła, organizując domową szkołę dla pięciorga własnych dzieci. W tej książce znajdziecie istotne przemyślenia na temat oficjalnego systemu edukacji, wnikliwe uwagi dotyczące dziecięcej duszy, przepisy na twórcze spędzanie wspólnego czasu, a także bardzo konkretne porady i pomysły:- Jak urządzić kącik plastyczny, który zawsze będzie gotów dla małych artystów?- Czym podsycić zapał dzieciaków i jak go nie ugasić?- Jak wprowadzić magię do edukacji?- Do czego inspirują kreskówki?- Jak wykorzystać gry wideo do nauki mitologii, a Star Treka do językoznawstwa?Przeczytajcie tę niezwykłą książkę, przyjrzyjcie się uważnie i bez oceniania swoim dzieciom, a wspólnie spędzony czas bez wątpienia okaże się fascynującą przygodą.
Okładka książki Księga Adsów Twój przewodnik po dżungli social mediów

49,00 zł 28,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,26 zł

Firma w sieci Facebooka, LinkedIna i Snapchata... ... oraz innych mediów społecznościowych. Promowanie swojej biznesowej aktywności w sieci wygląda dziś zupełnie inaczej, niż dziesięć, a nawet pięć lat temu. W każdym razie - wyglądać powinno. Dawno, dawno temu, w czasach, gdy królowały wielkie portale horyzontalne piszące o wszystkim i skierowane do każdego, firmy wydawały majątki na graficzne banery reklamowe, za których wyświetlanie płaciło się właścicielom owych portali. Potem modne stało się prowadzenie własnych blogów, reklamowanie w sieci Google Adwords, wymienianie się linkami i zbieranie leadów sprzedażowych za pomocą landing page'y. Te wszystkie narzędzia nadal działają, jednak... ... to nie wystarczy. Jeśli chcesz prowadzić skuteczny marketing online w roku 2020 i w kolejnych latach, musisz szybko zaprzyjaźnić się z mediami społecznymi oraz zaznajomić z formami reklam, jakie te media oferują. Z nich wszystkich najważniejszy jest Facebook i jego młodszy brat - Instagram. To w ich towarzystwie coraz częściej spędzamy wolny czas, to za ich pośrednictwem dowiadujemy się, co słychać u naszych znajomych, to dzięki nim coraz częściej zapoznajemy się z ofertą ulubionych, albo nowych dla nas marek. Jeśli ktoś Ci kiedyś powiedział, że "Facebook nie sprzedaje", włóż tę wypowiedź między bajki - może kiedyś nie, dziś jednak Facebook sprzedaje bardzo skutecznie. O ile oczywiście potrafi się skorzystać z jego prosprzedażowych mocy. Autorzy tej książki potrafią to robić, a swoja wiedzą i umiejętnościami chętnie się z Tobą podzielą. O autorze Franciszek Gieorgiejew - założyciel i szef Social Tigers. Strateg z 9-letnim doświadczeniem w kampaniach dla setek firm każdej wielkości. Ma na koncie setki szkoleń z SM dla korporacji, domów mediowych i instytucji rządowych. Autor kompleksowej publikacji na temat systemu reklamowego Facebooka – Księga Adsów 3.
Okładka książki Praca i kariera na globalnym rynku

45,00 zł 35,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,46 zł

Książka przedstawia przemiany charakteru pracy i zmiany wzorców zawodowej kariery, jakie dokonały się na progu XXI wieku, głównie w efekcie procesów globalizacyjnych. Świat pracy przedstawiony w książce to świat niepewny, nieprzewidywalny, świat, który pozbawił nas możliwości pełnego zatrudnienia i pracy na całe życie. Ale to także świat, który jest prawdziwą szansą dla tych, którzy chcą podjąć odpowiedzialność za swój rozwój zawodowy i za swoją karierę. Nowa, kryzysowa rzeczywistość, którą zgotowała nam ogólnoświatowa pandemia, wskazała na cykliczność wielu problemów przedstawionych w książce, przyszłość pokaże, które z nich ulegną niewielkim zmianom, które być może przestaną istnieć, a jakie nowe problemy zrodzi nam nieznany dziś jeszcze świat. Publikacja adresowana jest zarówno do doradców zawodowych, jak i do studentów i pracowników naukowych zainteresowanych psychologią pracy i organizacji.
Okładka książki Planowanie procesów rewitalizacji miast

49,90 zł 40,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,22 zł

W publikacji zaprezentowano wyniki badań autorskich, mających na celu weryfikację zgodności procesów planowania rewitalizacji podjętych w miastach polskich z modelem teoretycznym ukazywanym w literaturze przedmiotu. Jako materiał porównawczy posłużyły doświadczenia takich państw, jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy czy Stany Zjednoczone. Przedstawione rozważania mają wymiar zarówno teoretyczny, jak i aplikacyjny. Sposób realizacji tematu przyjęty przez Autorkę umożliwił kompleksowe ujęcie problematyki rewitalizacji w kontekście przemian współczesnych miast i stojących przed nimi wyzwań. Walory aplikacyjne książki wynikają przede wszystkim z opracowanego na potrzeby realizacji celu badawczego uniwersalnego zestawu wskaźników, który umożliwia przeprowadzenie analiz zgodności z modelem procesu planowania rewitalizacji dla każdego miasta w Polsce. Narzędzie to może okazać się przydatne między innymi na etapie weryfikacji i oceny programów rewitalizacji przez urzędy marszałkowskie jako instytucje zarządzające alokacją funduszy unijnych. * Publikacja jest potrzebna zarówno teoretykom, jak i praktykom rewitalizacji miast. Do jej podstawowych zalet należy zaliczyć wybór ważnego, teoretycznie i praktycznie, zagadnienia badawczego, będącego de facto luką badawczą, oraz kompleksowość opracowania tematu. Książka kierowana jest do teoretyków, którzy będą manipulować przy istniejącym modelu rewitalizacji, a chcąc uczynić go lepszym, najpierw powinni przeczytać monografię Katarzyny Olbińskiej; praktyków stosujących ten model; studentów uczących się o problemach rewitalizacji miast oraz wszystkich, którzy planują procesy rewitalizacyjne w miastach - decydentów i członków zespołów ich wspomagających. Prof. zw. dr hab. Marek Bryx
Okładka książki Determinanty zachowań transportowych mieszkańców Łodzi

42,90 zł 32,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,11 zł

Zatłoczenie transportowe, zanieczyszczenie powietrza oraz emisja hałasu należą do szczególnie uporczywych efektów zewnętrznych rosnącej motoryzacji i stanowią najbardziej aktualne wyzwania dla miejskiej polityki transportowej. Problemy te są szczególnie widoczne w dużych aglomeracjach, w których historyczne uwarunkowania architektoniczne utrudniają procesy infrastrukturalnego usprawniania systemu transportowego. Jedynym skutecznym rozwiązaniem może być wpływanie na codzienne zachowania mieszkańców miast skłaniające ich do rezygnacji z samochodu na rzecz bardziej ekologicznych środków transportu. Głównym celem monografii było określenie czynników wpływających na wybory środka lokomocji używanego w codziennych podróżach przez mieszkańców Łodzi. Naukowe rozpoznanie przyczyn tych decyzji przeprowadzono na podstawie mikroekonometrycznych modeli wyborów dyskretnych. W książce wykorzystano dane z badań socjologicznych do określenia determinant zachowań transportowych. Uwzględniono więc bardzo szeroki zestaw zmiennych mogących wpływać na decyzje transportowe łodzian, niespotykany dotąd w innych badaniach tego typu. W publikacji przeanalizowano literaturę dotyczącą modelowania determinant zachowań transportowych, omówiono i uzasadniono przypadek Łodzi jako interesującego naukowo miasta poprzemysłowego. Przedstawiono wyniki badań z wykorzystaniem kilku rodzajów modeli dyskretnego wyboru oraz wnioski, które mogą zainteresować zarówno badaczy tematu, jak i decydentów szukających sposobów na usprawnienie miejskiej polityki transportowej.
Okładka książki Aktorzy polskich publicznych teatrów dramatycznych

44,90 zł 36,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,19 zł

Książka stanowi socjologiczne studium dotyczące aktorów polskich publicznych teatrów dramatycznych i zawiera analizę wielu aspektów profesji aktorskiej. Ramy czasowe publikacji obejmują okres ostatnich 30 lat (od transformacji ustrojowej w 1989 roku do chwili obecnej). Jednak dla pełnego obrazu autorka nawiązuje do dziejów polskiego teatru, by na ich tle ukazać zmianę społecznego statusu aktorstwa. Monografia jest kierowana zarówno do socjologów, teatrologów, kulturoznawców, jak i szerokiego grona czytelników zainteresowanych społecznym kontekstem teatru. * Publikacja wraz z wcześniejszą książką tej samej autorki (Społeczny świat teatru. Areny polskich publicznych teatrów dramatycznych) stanowi łącznie wyjątkowe i unikalne w Polsce przedsięwzięcie wydawnicze. Nikt wcześniej nie przeprowadził bowiem tak wszechstronnej i pogłębionej analizy środowiska aktorów w Polsce. Z recenzji prof. Przemysława Kisiela
Okładka książki How To Be an Antiracist

89,87 zł 72,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,61 zł

Not being racist is not enough. We have to be antiracist. In this rousing and deeply empathetic book, Ibram X. Kendi, founding director of the Antiracism Research and Policy Center, shows that when it comes to racism, neutrality is not an option: until we become part of the solution, we can only be part of the problem. Using his extraordinary gifts as a teacher and story-teller, Kendi helps us recognise that everyone is, at times, complicit in racism whether they realise it or not, and by describing with moving humility his own journey from racism to antiracism, he shows us how instead to be a force for good. Along the way, Kendi punctures all the myths and taboos that so often cloud our understanding, from arguments about what race is and whether racial differences exist to the complications that arise when race intersects with ethnicity, class, gender and sexuality. In the process he demolishes the myth of the post-racial society and builds from the ground up a vital new understanding of racism - what it is, where it is hidden, how to identify it and what to do about it.
Okładka książki Women Who Run With The Wolves

79,00 zł 63,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,82 zł

In the classic Women Who Run With The Wolves, Clarissa Pinkola Estes tells us about the 'wild woman', the wise and ageless presence in the female psyche that gives women their creativity, energy and power. For centuries, the 'wild woman' has been repressed by a male-orientated value system which trivialises women's emotions. Using a combination of time-honoured stories and contemporary casework, Estes reveals that the 'wild woman' in us is innately healthy, passionate and wise. Thoughtfully written and compelling in its arguments, Women Who Run With The Wolves gives readers a new sense of direction, a self confidence and purpose in their lives.
Okładka książki Etyczne potępienie myślistwa

42,00 zł 27,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,63 zł

Książka ta warta jest jak największego propagowania, ma ona bowiem walory naukowe i zarazem pozwala na rozszerzenie wiedzy o omawianym zjawisku, co czyni z niej również książkę o walorach dydaktycznych. (…) Pokazuje ona z szerokiej perspektywy problem myślistwa: prawnej, językowej, etycznej, ewolucyjnej, kulturowej, społecznej, egzystencjalnej i teologicznej. Jest niezwykle dogłębnie przemyślanym zbiorem tekstów zawierających argumentacje przeciwko myślistwu (…) i określa strategie zmian społecznych związanych z eliminacją myślistwa z kulturowych wzorców zachowań. dr hab. Joanna Hańderek, prof. UJ W sytuacji, kiedy mamy do czynienia z pogłębiającą się katastrofą ekologiczną i wyginięciem wielu gatunków, bezcelowe zabijanie zwierząt (…) nie znajduje żadnego usprawiedliwienia. Stąd jednoznaczne potępienie myślistwa przez autorów tej książki, którzy pogląd swój opierają na wywodach społecznych, kulturowych, psychologicznych, pedagogicznych, prawnych i filozoficznych, sięgając do praktyki myślistwa oraz do bogatej literatury przedmiotu. W konfrontacji z dzisiejszym rynkiem mięsnym i kryzysem ekologicznym, ten rodzaj specyficznego hobby jakim jest myślistwo rekreacyjne jest godny jedynie potępienia. (…) To niczym nie usprawiedliwione morderstwo dokonane z rozmysłem na bezbronnych zwierzętach. dr hab. Ewa Podrez, prof. UKSW W 2005 roku ukazała się ? pod redakcją naukową Władimira Borejki, ukraińskiego naukowca, zoologa i aktywisty na rzecz ochrony przyrody ? praca zbiorowa Rzuć polowanie – zostań człowiekiem. Borejko zebrał w jednym tomie artykuły naukowców i eseje pisarzy z różnych krajów, potępiające i obnażające okrucieństwo oraz bezsens tej „paskudnej zabawy w zabijanie”, jak to określił rosyjski pisarz Władimir Czertkow. Wszak myślistwo w obecnych czasach nie jest dyktowane biologiczną potrzebą przeżycia; to kulturowy archaizm, „demoniczna namiętność”, wobec czego „powinno tak jak niewolnictwo trafić do lamusa historii”. W 2020 roku, piętnaście lat później, kontynuując dzieło Władimira Borejki, oddaję do rąk czytelników pracę zbiorową pod moją redakcją, zatytułowaną Etyczne potępienie myślistwa. Do współpracy zaprosiłam wybitnych polskich badaczy: etyków, psychologów, pedagogów, prawników i biologów, reprezentujących różne ośrodki akademickie. Teza tej książki jest zdecydowanie ? i mocno ? postawiona, podobnie jak to uczynił Borejko, i ma związek z fundamentalną zasadą moralną – aksjologiczno-normatywną podstawą naszej kultury: „dobro pochwalaj, a zło potępiaj”. Nie bądźmy bierni, nie przechodźmy obojętnie wobec cudzej krzywdy, zarówno ludzkiej, jak i zwierzęcej. Albowiem, jak pisał filozof Edmund Burke, „złu wystarczy, aby dobrzy ludzie nic nie robili”. Tym samym naszą moralną powinnością powinno być aktywne sprzeciwianie się okrucieństwu czynionemu nie tylko ludziom, ale również zwierzętom, i potępianie sprawców, ponieważ brak naszej negatywnej reakcji wzmacnia ich niegodziwość. Do tej fundamentalnej zasady moralnej odwoływał się między innymi Albert Schweitzer ? jeden z najwybitniejszych etyków, działacz społeczny i lekarz, laureat Pokojowej Nagrody Nobla z 1952 roku. Według Schweitzera, myślistwo w czasach współczesnych jest przejawem zła w czystej postaci i należy o tym głośno mówić oraz głośno ten proceder krytykować. Pisał o tym również polski teolog i etyk, ks. prof. Tadeusz Ślipko, według którego współczesne myślistwo o charakterze hobbystycznym „uchybia godności człowieka jako osoby i z tego powodu należy je zakwalifikować do kategorii działań moralnie nagannych”. Traktuję te słowa jako moralny imperatyw ? stąd pomysł na książkę i jej etyczne przesłanie.
Okładka książki Kapitalizm Sieci

44,99 zł 25,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,28 zł

Kapitalizm Sieci
Okładka książki Dysforia i niezgodność płciowa

194,00 zł 166,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 166,43 zł

"Oddajemy w Państwa ręce książkę poświęconą tematyce dysforii i niezgodności płciowej. Oba te zjawiska są, jak się wydaje, częstym doświadczeniem osób transpłciowych, które z ich powodu poszukują specjalistycznej pomocy. Jest to jednocześnie obszar wiedzy i praktyki klinicznej podlegający w okresie ostatnich lat niezwykle dynamicznym i rozległym przemianom. Dotyczą one zarówno teorii, praktyki i języka, jak również postaw społecznych".Z PrzedmowyDoświadczenie innej - niż przypisana przy urodzeniu płci - przestało być rozumiane przez specjalistów jako zaburzenie psychiczne wymagające terapii, a uwaga klinicystów przeniesiona została na stan uporczywej rozbieżności między własnym ja, ciałem i rolą społeczną.Ta rozbieżność doświadczana bywa niezwykle boleśnie jako cierpienie utrudniające funkcjonowanie (dysforia płciowa) lub w postaci poczucia niespójności między wewnętrznym przeżywaniem swojej płci, a realnością cielesną i społeczną (niezgodność płciowa). Obie sytuacje mają status diagnoz medycznych - odpowiednio w DSM-5 (APA, 2013) i ICD-11 (WHO, 2018).Nowoczesne spojrzenie na problematykę jest niezwykle mało znane w Polsce. Specjaliści i różne ośrodki nie zawsze znają i stosują najnowsze standardy, dlatego publikację należy uznać za niezbędną na rynku wydawniczym.Mocną stroną książki jest zarówno ogromna wiedza autorów, ich działalność naukowa, dydaktyczna, jak i doświadczenie nabywane w codziennej praktyce klinicznej, prowadzenie oceny i kwalifikacji pacjentów do tranzycji medycznej i formalno-prawnej, czy tworzenie grup wsparcia dla osób transpłciowych i ich rodzin.Publikacja z pewnością zainteresuje lekarzy, psychologów, seksuologów, psychoterapeutów, socjologów i prawników, a także studentów.
Okładka książki Manual information design

50,00 zł 30,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,26 zł

Grupa publikacji, których nowym otwarciem jest niniejsza książka, ma wskazywać na węzłowe punkty projektowania komunikacji jako dyscypliny relewantnej względem nauk społecznych i sztuki (projektowania). Ponadto celem Manuala jest tworzenie otwartego forum pozwalającego na wyrażanie różnych punktów widzenia w zakresach wskazanych przez tytuły kolejnych tomów. Stoimy na stanowisku, że skoro można projektować i badać język (językoznawstwo) bądź literaturę (literaturoznawstwo), tak samo można badać i projektować komunikację w sensie społecznym. () Manualem rozpoczęliśmy dyskusję w grupie naukowców, chcemy ją kontynuować, a także poszerzać nasze grono o artystów i projektantów (komunikacji).Fragment Wstępu
Okładka książki Encyklopedia socjologii. Suplement

63,00 zł 47,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,80 zł

Encyklopedia socjologii jest pomyślana jako kompendium ważniejszych zagadnień podejmowanych współcześnie przez socjologię, ze szczególnym uwypukleniem problemów żywych w polskim środowisku socjologicznym. Dzieło to jest adresowane do profesjonalnych socjologów, przedstawicieli innych nauk społecznych, nauczycieli, profesjonalnych i nieprofesjonalnych organizatorów życia społecznego, publicystów i – co nie mniej ważne – do rzeszy słuchaczy uniwersyteckich studiów socjologicznych, a także wszystkich innych czytelników zainteresowanych socjologią nie ze względów profesjonalnych, lecz powodowanych bezinteresowną ciekawością poznawczą. Hasła Encyklopedii socjologii koncentrują się wokół kilku głównych działów tematycznych: wielkie teorie społeczeństwa i kultury; epistemologiczne i metodologiczne zagadnienia socjologii; teoretyczne kategorie analizy socjologicznej; doktryny społeczno-gospodarcze, prądy ideologiczne i ruchy społeczne; dzieje socjologii; główni twórcy i teoretycy; zagadnienia, którymi socjologia zajmuje się wespół z innymi naukami; wreszcie zastosowania socjologii w praktyce społecznej.
Okładka książki Tęczowa Matka Boska, orzeł i polka walcząca

25,00 zł 14,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,05 zł

Tęczowa Matka Boska, orzeł i polka walcząca
Okładka książki Nienawiść sp. z o.o.Jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem

49,90 zł 28,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,44 zł

Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji Nienawiść sp. z o.o. Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo – bo jak inaczej traktować działania mediów, w których „różnorodność intelektualna” rozumiana jest jako „po jednym reprezentancie z każdej partii”, nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji. Szanowni Państwo, zapraszamy do reality show Ameryka kontra Ameryka! Wygrywają wszystkie stacje, przegrywają obywatele. Gwarantujemy – takiej porcji nienawiści nie zobaczycie nigdzie indziej. „Polemika, reportaż, analiza historii, wściekła tyrada. Tym wszystkim jest książka, którą trzymasz w rękach. Taibbi bezbłędnie opisuje Amerykę, jaką się staliśmy. „Nienawiść sp. z o.o.” jest tak dobra, że przeczytałem ją dwa razy. Serio.” Charlie LeDuff „Błyskotliwie i bezkompromisowo Taibbi bada tajemnice kampanii politycznych i ujawnia medialne sekrety.” „The New York Times” „Taibbi nie zostawia suchej nitki na amerykańskiej branży medialnej, którą oskarża o jednostronność i manipulowanie odbiorcami dla zysku.” „The Washington Post” „Pobudzający głos krytyki przeciwko taktykom stosowanym przez media do manipulowania widzami i dzielenia ich.” „Kirkus”
Okładka książki Sztuka rozwoju w nowej epoce

51,33 zł 31,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,20 zł

Jest ona edukacyjnym uzupełnieniem Przemian na Ziemi, jednak przygotowanym bardziej pod kątem praktycznych służących rozwojowi głównie dzieci. Jest jej rozwinięciem, jednak zawierającym bardzo wiele informacji nowych i cennych, np. informacje na temat rozwoju człowieka zawarte w skądinąd niezwykle wartościowym, wspominanym przeze mnie wcześniej raporcie Szkoła dla innowatora (który dosłownie zmieszał z błotem nasz system edukacji) oraz konkretne wnioski, jakie wyciągnąłem z nauczania dzieci, bo są one bardzo ważne i ciekawe jest w niej pełen opis stosowanego przeze mnie podejścia, opis lekcji. Ogólnie, z punktu widzenia przemian na Ziemi, książka ta jest podobnie ważna, jak Przemiany na Ziemi jako wrota do przyszłości. Szczególnie istotną jej częścią jest opis poświęcony technikom integracji osobowości, jako zupełnie pomijanemu dotychczas kluczowi do rozwoju człowieka, a przede wszystkim do kreatywności bo również nie znajdziemy tego w żadnej dostępnej w naszym kraju publikacji na temat rozwoju człowieka, edukacji, rozwoju świadomości i kreatywności. Już więc z samego tego tytułu książka ta prezentuje nową jakość, nie ustępując poziomem Przemianom na Ziemi. Sporo miejsca w tej publikacji zajął też opis zagrożeń, jakie wiszą nad ludzkością jest to przedstawienie tego, co ludziom i ludzkości grozi, jeśli programu rozwijania świadomości nie przyjmą. I to ostatnie zostało poparte miażdżącymi wręcz dowodami, polskim czytelnikom zupełnie nieznanymi. To również nie ma odpowiednika w jakimkolwiek innym źródle i również jest bardzo ważne.
Okładka książki Intryguj

42,90 zł 32,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,14 zł

Jak tworzyć intrygujące treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do produktu czy współpracowników do pomysłu? Co można zrobić, by budować prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania? Twitter pozwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków. Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niż 200 słów. Według magazynu „Fast Company” jedna osoba na cztery rezygnuje z przeglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niż cztery sekundy. Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a jednocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby pozwalające pokonać chroniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Znajdziesz je w tej książce. Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, przedstawia konkretne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, by odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach. Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE pokazuje, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i skuteczną komunikację dwustronną. Horn na bazie konkretnych case studies omawia m.in. innowacyjne sposoby inicjowania konwersacji podczas spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia podczas wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów za pomocą krótkiej prezentacji. Jeżeli chcesz skutecznie dotrzeć do kogoś ze swoim przekazem, musisz przygotować interesującą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę. I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, by ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia. N (New) Nowe. Nie wystarczy, by była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność informacji. T (Time-Efficient) Właściwe wykorzystanie czasu. Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swoich wypowiedzi. R (Repeatable) Łatwe do powtórzenia. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym. I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć. G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby. U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy. E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Spraw, by odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii. Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci skutecznie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika. *** Bez względu na to, czy prezentujesz jakiś nowy produkt, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać. Daniel H. Pink, autor książek Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację oraz Jak być dobrym sprzedawcą Nawet nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki. Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki zwiększania zaangażowania pracowników i klientów poprzez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera. Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers” Wystarczyło dziesięć sekund przeglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym przez Sam. To najbardziej praktyczna, inspirująca i dająca się wykorzystać w życiu(!)
Okładka książki Ciało. Instrukcja dla użytkownika

54,90 zł 37,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,90 zł

Całe życie spędzamy w jednym ciele, a jednak wielu z nas nie ma pojęcia, ani jak ono dokładnie działa, ani z czego się konkretnie składa. Ideą, która przyświecała mi podczas pisania książki, była próba zrozumienia tego niezwykłego i tajemniczego mechanizmu, jakim jest każdy z nas. Bill Bryson Bill Bryson po raz kolejny udowadnia, że jest niezrównanym towarzyszem podróży, gdy oprowadza nas po zakamarkach ludzkiego ciała – wyjaśnia, jak ono funkcjonuje, podkreśla jego niebywałe zdolności do samoleczenia i sygnalizuje sytuacje, w jakich może nas ono (niestety) zawieść. Ciało. Instrukcja dla użytkownika to książka pełna niezwykłych faktów (od momentu, kiedy zacząłeś to czytać, twój organizm zdołał już wyprodukować kolejny milion czerwonych krwinek), jak i nieodzownych anegdot będących znakiem firmowym Billa Brysona. Jak pisze autor: „Spędzamy nasze życie w tym ciepłym, chybotliwym ciele, a traktujemy je jako coś zupełnie oczywistego”. Ciało pozwoli przezwyciężyć tę obojętność hojnymi dawkami cudownych, czasem nieznanych powszechnie faktów i informacji, które obowiązkowo należy poznać. „Bryson opisuje tajemnicę chorób, fizjologię bólu oraz postępy poczynione w zakresie ich leczenia i czyni to wszystko w wielkim stylu. Ton Brysona jest z jednej strony pouczający, a z drugiej pełen humoru, co zachęca czytelnika, by wraz z autorem dzielić zachwyt wobec budowy ciała i tego, do czego jest ono zdolne”. „Publishers Weekly”
Okładka książki Młodzi radykalni? O tożsamości polskiego ruchu nacjonalistycznego i jego uczestników

62,00 zł 42,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,03 zł

Książka poświęcona jest tożsamości młodych nacjonalistów – uczestników ruchu nacjonalistycznego w Polsce. Celem prowadzonych w jej ramach badań było pogłębienie wiedzy na temat tego, kim są nacjonaliści we współczesnej Polsce. Publikacja mieści się w obszarze socjologii interpretatywnej, a prowadzone badania opierają się na połączeniu założeń metodologii teorii ugruntowanej, wywiadów biograficzno-narracyjnych, analizy dyskursu oraz koncepcji ram interpretacyjnych. Głównym materiałem empirycznym zebranym w trakcie badań są gromadzone w latach 2011-2015 wywiady biograficzno-narracyjne z uczestnikami organizacji nacjonalistycznych. Dodatkowo analizie poddane zostały materiały publikowane na stronach internetowych tych organizacji: deklaracje ideowe oraz materiały dotyczące rekrutacji i ogólnej prezentacji organizacji. To książka ważna i bardzo potrzebna, bogata w etnograficzny detal, a zarazem oferująca szerszą perspektywę teoretyczną. Mam nadzieję, że sięgną po nią nie tylko przedstawiciele i przedstawicielki nauki oraz osoby zainteresowane dynamiką ruchów społecznych, ale też wszyscy ci, którzy angażują się w społeczeństwo obywatelskie czy politykę i chcieliby zrozumieć, jak można stać się nacjonalistą. Z recenzji dr hab. Elżbiety Korolczuk Książka ta stanowi ważny głos w dyskusji na temat ruchu nacjonalistycznego oraz prowadzących do niego dróg biograficznych. Będzie ona z pewnością ważnym publicznie głosem o przyczynach wzrostu nastrojów nacjonalistycznych w naszym kraju, a zwłaszcza wśród młodzieży. Pozwala na bliższe i głębsze zrozumienie zjawiska współczesnego ruchu nacjonalistycznego i daje wgląd w znaczenie radykalnego „gorącego” nacjonalizmu w Polsce. Z recenzji dra hab. Sławomira Łodzińskiego, prof. UW Justyna Kajta, doktor nauk społecznych UWr, socjolożka, badaczka, post-doc w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, sekretarz Ośrodka Badań Regionalnych i Obszarów Pogranicza oraz wrocławskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Sekcji Socjologii Etniczności PTS . Do jej głównych zainteresowań naukowo-badawczych należą: nacjonalizm, ruchy społeczne, socjologia pogranicza, przemiany w Europie Środkowo-Wschodniej oraz badania jakościowe, głównie metoda biograficzna i analiza dyskursu.
Okładka książki Everyday hardship

33,00 zł 28,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,31 zł

The three separate research projects selected for the book fall into place and the well-thought-out whole features: (a) coherence of the theoretical perspective, which is a combination of classical anthropological concepts and the traditions of sociological research over urban collectivities, (b) continuity in research interests focused on everyday and widespread impacts of the economic restructuring, the effects of which came to be suffered by the next generation of Upper Silesia’s population, (c) as a result of which the conducted explorations orbit around the processes of pauperization of the population (here, admittedly, of whole estates) traditionally connected with heavy industry, (d) of which the researchers seem to be most interested in is how the economic transformation has led to a comprehensive reorganization of the cultural foundations on which the existence of native Silesian communities was based. Add to that the adopted (e) methodology, whose invariable link with the qualitative procedures additionally enhance the sense of continuity, which makes various research undertakings seen from the time perspective fit into one picture, description of changes in the social and cultural identity of (post)mining collectivities. (From the review of Professor Krzysztof Frysztacki) Introduction Part one. Everyday life in the old working-class districts of the industrial towns and cities of Upper Silesia Chapter 1. Working class estates of Upper Silesia region – the social world of their residents 1.1. The city from the perspective of everyday life 1.2. Anthropological approach in the sociology of the city 1.3. Working-class estates of Upper Silesia – the social world of their residents 1.4. Upper Silesian region in the process of transformation Chapter 2. Transformation processes and changes of urban space of Upper Silesian towns 2.1. Social consequences of restructuring of old industrial districts in Upper Silesia 2.2. Place and memory: the case of Ksawera estate 2.2.1. Place and Memory 2.2.2. Paryż/Zawadzki/Paryż mine 2.2.3. Ruins and “ghosts of the past” 2.2.4. Spatial symbolic representation of capitalism 2.2.5. Conclusions Part two. Old and new poverty in Upper Silesia Chapter 3. Urban anthropology in the research on poverty 3.1. The concept of “urban villagers” by Herbert Gans in the study on enclaves of poverty. An Upper Silesian perspective 3.2. Underclass in the city Chapter 4. The Social History of Poverty in Central Europe. A research method 4.1. New and Old Poverty in Upper Silesia 4.1.1. Methodology 4.1.2. Old and New Poverty in a cultural border region: two case studies 4.1.3. Summary Part three. Poverty and resilience Chapter 5. RESCuE Project 5.1. General assumptions of the project 5.2. Cultural sources of resilience. Theoretical basis for the research carried out in Upper Silesia 5.3. The research area and participants against the backdrop of Polish economic crisis 5.3.1. Urban Case 5.3.2. Rural Case 5.4. Observations from the field 5.4.1. Observational strategies 5.4.2. Results from the observation 5.4.3. Field access and contacting 5.4.4. Sampling criteria 5.4.5. Conducting interviews Chapter 6. Cultural practices and resilience. An analysis of research material 6.1. Symbolic capital 6.2. (Socio)economic capital 6.3. Social capital 6.4. Cultural capital (...)
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,47 zł
Okładka książki Nauki Don Juana

16,18 zł
27,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,18 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,59 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,39 zł
Okładka książki Pić czy nie pić?

36,87 zł
64,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,81 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,71 zł
Okładka książki Droga artysty

39,70 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,25 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj