KATEGORIE [rozwiń]

Lakomy Mirosław

Okładka książki Współczesne zagrożenia demokracji

45,00 zł 33,95 zł


Niniejsza publikacja dotycząca zagrożeń współczesnej demokracji koncentruje się na analizie komunikowania perswazyjnego, które stało się powszechne w związku z amerykanizacją kampanii wyborczych. W monografii skoncentrowano się zatem na opisie tego zjawiska, ze szczególnym uwzględnieniem erystyki jako narzędzia prowadzenia sporów politycznych. Osnową tych analiz jest kazus wyborów z 2005 roku, które uznano za najbardziej interesujące w ostatnim dwudzie-stopięcioleciu III RP. Zasadniczym celem pracy jest analiza zjawiska komunikowania perswazyjnego z perspektywy kandydatów biorących udział w polskich kampaniach prezydenckich. Ze Wstępu do książki Książka porusza ważne i aktualne zagadnienia zagrożeń demokracji poprzez zaburzenia sfery komunikacji społecznej. Trudno nie zgodzić się z Autorami, że specyfiką współczesnych demokracji są decyzje podejmowane na podstawie rzeczywistości medialnej. Jeśli zatem poszukujemy w przedstawionym tekście odpowiedzi na pytanie o problem erystyki, komunikowania perswazyjnego w funkcjonowaniu współczesnych demokracji, to z pewnością taką odpowiedź znajdujemy [...]. Pracę można uznać za interesującą i pożyteczną, dzięki niej otrzymujemy bardzo konkretną analizę wyników brzemiennej w skutkach kampanii prezydenckiej 2005 roku z punktu widzenia wysiłków na polu perswazji, której znaczenie przyjdzie nam doceniać w coraz większym stopniu. Z recenzji prof. dra hab. Joachima Dieca
Okładka książki Doktryna Bernaysa

56,70 zł 41,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Mirosława Lakomego jest ważnym na polskim gruncie przedsięwzięciem naukowym i wydawniczym, podejmującym aktualną tematykę manipulacji masami w komunikowaniu politycznym. Autor uzasadnia w monografii przyjętą hipotezę, że Edward Bernays wypracował doktrynę niejawnego i nieetycznego sprawowania władzy przez elity biznesowe i polityczne w ustrojach demokratycznych w oparciu o technologię fabrykowania przyzwolenia (engineering of consent) oraz kreowania informacji (creating news). Publikacja jest nowatorska, ponieważ pokazuje nie tylko całokształt dorobku politologicznego Edwarda Bernaysa, ale również dostarcza solidnej empirycznej wiedzy na temat faktycznego wykorzystywania narzędzi propagandowo-perswazyjnych w społeczeństwach demokratycznych, rządzonych przez elitę technokratyczną manipulującą ludźmi według starych reguł psychologii zbiorowości. ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII Treść monografii jest umieszczona z jednej strony w szerokim kontekście historycznym, z drugiej – dostarcza szczegółowych informacji na temat działań podejmowanych przez Edwarda Bernaysa. Niezwykle interesująco wybrzmiewają w niej kwestie do dziś stanowiące problem dla ludzi z branży PR nie tylko w Polsce – jak działać skutecznie, ale etycznie? Jak komunikować się z otoczeniem w paradygmacie public relations (czyli z poszanowaniem zasad etyki zawodowej) w dobie fake newsów czy deepfejków? Pod względem merytorycznym mamy do czynienia z dojrzałą, samodzielną i niezwykle wartościową pracą. dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska Mirosław Lakomy – dr hab., profesor Akademii Ignatianum w Krakowie, politolog, medioznawca. W swoich zainteresowaniach naukowych koncentruje się na roli mediów (nowych mediów) w procesach politycznych. Prowadzi badania dotyczące: fenomenu cyberdemokracji (demokracja 2.0), roli nowych mediów w komunikowaniu politycznym, zjawiska kryptopolityki i panoptycyzmu jako elementu rywalizacji politycznej, nowych ruchów społecznych. Interesuje się zagadnieniami związanymi ze sztuczną i kolektywną inteligencją w kontekście implikacji zarówno społecznych, jak i politycznych. W badaniach przyjmuje paradygmat informacjonistyczno-technologiczny. Odwołuje się do szkoły cybernetycznej Norberta Wienera, której kontynuatorem jest Manuel Castells (społeczeństwo sieci). Jednocześnie akceptuje wizję świata opisaną przez przedstawicieli szkoły z Toronto: Herberta Innisa, Marshalla McLuhana czy Derricka de Kerkhove’a. Szczególną atencją darzy Alberta-László Barabásiego za jego opis sieci bezskalowych, a także Stanleya Milgrama, Duncana Wattsa i Stevena Strogatza (teoria grafów, koncepcja małych światów). Ważne miejsce w jego badaniach zajmuje również kategoria prawdy w dyskursie publicznym oraz komunikowanie nieetyczne w kontekście propagandy i public relations.
Okładka książki E-kampanie prezydenckie w USA i w Polsce

49,90 zł 43,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Rozwój Internetu oraz powiązanych z nim narzędzi komunikacyjnych całkowicie przewartościował strategie zachowania na rynku, w tym również na rynku politycznym. Kampanie wyborcze oraz polityczne prowadzone w czasach dzisiejszych wyglądają diametralnie inaczej niż wyglądały jeszcze na początku lat 90. XX wieku. Pojawienie się Internetu sprawiło, że stratedzy kampanijni zaczęli inaczej akcentować swoje działania, określać priorytety oraz planować budżety kampanijne. Należy zwrócić uwagę, że zmiany te przebiegają co prawda szybko, ale raczej ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie. Rynek polityczny w pewnym względzie podąża tu za trendami wyznaczanymi przez rynek komercyjny, a innowacje wprowadzane są w większości przypadków w sposób bardziej zachowawczy, niż by się mogło wydawać. Niniejsza książka pokazuje proces coraz szerszego wykorzystywania narzędzi internetowych w kampaniach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych oraz Polsce, zwracając uwagę na czynniki społeczne, polityczne oraz technologiczne wpływające na ich wykorzystywanie.
Okładka książki Zarządzanie i nowe technologie ICT...

35,00 zł 26,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W 1948 roku Norbert Wiener, inżynier pracujący w Instytucie Technologicznym w Massachusetts, opublikował pracę pod tytułem Cybernetics: Or Control and Communication in the Animal and Machine, rozpoczynając tym samym nowy okres w rozwoju zarówno komunikologii, jak i nauk o zarządzaniu, klasyfikowany dzisiaj jako szkoła cybernetyczna. Przedmiotem jego zainteresowań były dynamiczne systemy sterowania, realizowane w żywej przyrodzie, jak i w technice oraz w społeczeństwie. Wiener wskazywał wówczas na ogromne znaczenie informacji w społeczeństwach, które proroczo nazwał informacyjnymi. Kontynuatorami tego nurtu stali się kilka lat później dwaj twórcy z ośrodka naukowego w Toronto: Harold Innis i Marshall McLuhan. Głównym założeniem reprezentowanego przez nich paradygmatu było stwierdzenie, że wszystkie zjawiska społeczne i kulturowe warunkowane są czynnikami technologicznymi. […] Jeśli chodzi o teorię zarządzania, to dotychczasowy rozwój nauki w tej dziedzinie przebiegał w kilku etapach: szkoła klasyczna, z dwoma nurtami – naukowe zarządzanie (tayloryzm i fordyzm) oraz zarządzanie administracyjne (Henri Fayol); szkoła stosunków międzyludzkich (human relations), nazywana szkołą behawioralną lub psychologiczną; szkoła ilościowo-systemowa, na którą składają się ilościowe teorie zarządzania oraz analiza systemowa. Obecnie mówimy o podejściu integracyjnym jako najbardziej charakterystycznym dla współczesnego zarządzania. Dostrzegalna jest tendencja wskazująca na powstanie tzw. „nowej fali” w naukach o zarządzaniu, a mianowicie zarządzania wiedzą. Publikacja niniejsza jest prezentacją tekstów wybitnych teoretyków i praktyków z dziedziny zarządzania, co wzmacnia jej walor pragmatyczny.
Okładka książki Rozgłośnia radiowa jako przedsiębiorstwo

18,20 zł 13,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca stanowi opis rozgłośni radiowej z punktu widzenia działalności rynkowej w postaci przedsiębiorstwa, które zgodnie z wymogami prawa musi przyjąć określoną formę organizacyjno-prawną. Utrzymanie się na rynku medialnym wymaga od menedżerów określenia misji i wizji oraz wyboru strategii, których różne rodzaje omówiono w publikacji.
Okładka książki Rynek medialny

18,17 zł 13,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Wielu medioznawców wieszczy koniec epoki Gutenberga. Jej schyłek dostrzegamy coraz bardziej, obserwując przemiany, jakim w szybkim tempie podlegają media elektroniczne. Dynamiczny rozwój nowych mediów, a szczególnie internetu, pogłębia proces konwergencji, który przynosi ze sobą nieznane wcześniej zjawiska społeczne i rynkowe, zmuszając dysponentów mediów do podejmowania wysiłku w celu utrzymania się na rynku". ze wstępu Autora
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj