KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Głupcy

32,90 zł 21,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Cały świat jest rolą W świecie, w którym można uprowadzić nie tylko człowieka, ale sam jego umysł, nie można niczego uznawać za pewnik... na czele z własną tożsamością. Kiedy Marva, rzutka aktorka metodyczna, budzi się w holograficznym stawie w ekskluzywnym klubie, ubrana w nowe drogie ciuchy, w dodatku z grubym plikiem banknotów... wie, że dzieje się coś dziwnego. A gdy zaczyna ją dręczyć wspomnienie morderstwa, wie, że wpadła w prawdziwe kłopoty i że powinna się czym prędzej dowiedzieć, czyim życiem żyje. Tropiona przez zabójców z tajemniczych Usług Eskortowych i wszelkiej maści wykolejonych psychopiratów, musi się zapuścić do okrytego złą sławą podmieścia i sprawdzić, kto napisał scenariusz najtrudniejszej roli w jej karierze. Jesteś czyjąś kopią. Czujesz to. Ale nic nie możesz zrobić. Tylko nielicznym udało się zdobyć Nagrodę im. Arthura C. Clarke’a dwukrotnie. Pat Cadigan otrzymała ją za powieści: Wgrzesznicy (Solaris 2003) i Głupcy (Solaris 2010). Jednym z rozlicznych talentów Pat Cadigan jest wyjątkowa umiejętność tworzenia niezrównanego, hard-corowego cyberpunka. Bruce Sterling Sądzi się, że to Philip K. Dick tworzył najbardziej porąbane, zachodzące na siebie fikcyjne rzeczywistości, ale poczytajcie Pat Cadigan, a zmienicie zdanie. Wojtek Sedeńko
Okładka książki Requiem

32,90 zł 21,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Narodziny są początkiem, śmierć końcem. To były jedyne pewniki w życiu Toma Webstera. Dopóki śmierć jego żony Katie wszystkiego nie zmieniła? W Requiem Joyce mierzy się z egzotyką współczesnej Jerozolimy, posługując się bogatym zapleczem kulturowym tego miasta jako tłem dla porywającej historii o religii, spisku i miłości przekraczającej granice śmierci. Tom Webster, dręczony poczuciem winy po bezsensownej, przypadkowej śmierci swojej żony, rzuca pracę w angielskiej szkole i jedzie do Jerozolimy, do swojej wieloletniej przyjaciółki i byłej kochanki, Sharon, obecnie wykonującej zawód psychoterapeutki. Wkrótce zaczyna mieć halucynacje. Jednak może to wcale nie omamy, może z otchłani czasu i przestrzeni sięgają po niego dżiny? Tom wchodzi w posiadanie pewnego, nieznanego dotąd, Zwoju znad Morza Martwego. Czy jego autorem jest sam Jezus? A może ktoś, czyją rolę u jego boku chrześcijaństwo od wieków stara się zdyskredytować? Treść tego starożytnego manuskryptu może zburzyć podstawy całego świata chrześcijańskiego, a w jego posiadanie chcą wejść wszyscy gracze ? Żydzi, Arabowie i Watykan. Graham Joyce (ur. 1954) ? pisarz brytyjski, którego twórczość to fascynujące połączenie horroru, fantasy i prozy psychologicznej. Zadebiutował w 1991 roku powieścią Dreamside. Największy rozgłos oraz wiele prestiżowych nagród (British Fantasy Society oraz World Fantasy Award) przyniosły mu powieści Requiem (1995), Indygo (1999) oraz The Facts of Life (2002). Większość jego opowiadań została zebrana w tomie Partial Eclipse and Other Stories (2005). Powieść The Limits of Enchantment (2005) była nominowana do World Fantasy Award. Joyce jest 5-krotnym zwycięzcą British Fantasy Award, za: Indygo, Requiem, The Facts of Life, Dark Sister i The Tooth Fairy. Prócz kariery pisarskiej, Graham Joyce prowadzi zajęcia z twórczości literackiej na uniwersytecie w Nottingham. Od lat jest również zaangażowany w społeczne programy promocji literatury i pisania w więzieniach brytyjskich. Mieszka w Leicester, wraz z żoną Suzanne i dziećmi: Josephem i Ellą. Requiem to historia miłosna; thriller; i potężna opowieść o nowożytnej magii, chrześcijaństwie i seksie? poruszająca powieść, pewna cudów i zaskoczeń - M. John Harrison ?Stałem się zagorzałym fanem Grahama Joyce?a od pierwszego kontaktu z jego książką?. - Peter Straub
Okładka książki Małe duże

45,00 zł 29,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Pewien młody człowiek wyrusza z wielkiego Miasta do skrytej pośród leśnych ostępów urzekającej swą niezwykłością osady Edgewood. Ma się tam odbyć jego ślub z tajemniczą Alice Drinkwater, w której się zakochał. Tam też ma się on przekonać, że prawdziwa natura rzeczywistości wykracza daleko poza jego wyobrażenia. Tak rozpoczyna się opowieść o rodzinie Drinkwaterów, której dana została wielka tajemnica o świecie, wiedza o tym, że sam w sobie jest on cudowną, magiczną i zdumiewającą Opowieścią. Małe, duże jawi mi się jako coś tak cudownego, jak Shakespeare albo Lewis Carroll; to tak, jakby ta książka istniała od zawsze - tak samo, jak od zawsze istnieli Falstaff i Humpty Dumpty, zaś Shakespeare i Carroll znaleźli ich. Toteż nieodmiennie postrzegam tę powieść jako coś, co John Crowley znalazł, zabrał do domu i podarował nam. HAROLD BLOOM Tę książkę trudno opisać: wspaniałe szaleństwo albo zachwycający umiar, a może obie te rzeczy jednocześnie. Książka jedyna w swoim rodzaju. Ci, którzy wkroczą do jej świata, mogą być pewni, że opuszczą go odmienieni. URSULA K. LE GUIN Małe, duże to widoczny z dala kamień milowy na szlaku rozwoju współczesnej fantastyki. A termin „realizm magiczny” sprawia czasem wrażenie stworzonego specjalnie dla Johna Crowleya. ANDRZEJ SAPKOWSKI John Crowley (ur. 1942) należy do najwybitniejszych współczesnych prozaików amerykańskich. Jego twórczość łączy w sobie elementy realizmu magicznego, fantastyki, postmodernizmu. Jako powieściopisarz zadebiutował w roku 1975 utworem The Deep. Kolejne powieści - Beasts z roku 1976 oraz Późne lato z 1979 - ugruntowały jego pozycję w Stanach Zjednoczonych jako jednego z najbardziej cenionych oraz wpływowych twórców literatury współczesnej. W 1981 roku pisarz opublikował powieść Małe, duże, która stała się sztandarowym dziełem nowej prozy amerykańskiej, przełamującym wszelkie podziały gatunkowe, z niespotykaną dotąd swobodą łączącym realizm magiczny, literaturę klasyczną, fantasy, a nawet literaturę dziecięcą. Utwór zyskał nie tylko ogromne uznanie krytyki (do arcydzieł dwudziestowiecznej prozy amerykańskiej zaliczył go sam Harlod Bloom, zaś wielu określiło go mianem północnoamerykańskiej odpowiedzi na Sto lat samotności Gabriela Garcii Marqueza) i uwielbienie czytelników, lecz również podziw takich twórców, jak Ursula K. Le Guin.
Okładka książki Miasto szaleńców i świętych

44,90 zł 29,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ambergris – moloch rozciągający się wzdłuż Bulwaru Albumuth nad niezbyt przyjaznymi wodami Moth. Założone przez Kappana Manzikerta I, byłego dowódcę floty wielorybniczej, a w późniejszym czasie również pirata, człowieka nieobliczalnego, przy byle okazji sięgającego po broń, by bez mrugnięcia okiem zabić swych (nie tylko) przeciwników. Miasto, które z czasem popadło w stan funkcjonalnej anarchii. Miasto pełne szaleńców i świętych. Miasto artystów, którzy zupełnie nieoczekiwanie doznają przemiany i stają się geniuszami. Miasto Żywych Świętych, karłów i szalonych pisarzy. Pod którego powierzchnią czają się hordy tajemniczych Szarych Kapeluszy, pierwotnych mieszkańców tego miejsca, kiedyś noszącego dumną nazwę Cinsorium. Dwukrotny zdobywca World Fantasy Award, Jeff VandeerMeer, zabierze cię w podróż pełną niespodzianek i zagadek, pozornie niepowiązanych wydarzeń, pozlepianych fragmentów starych dokumentów, do miejsc, które - gdy najmniej tego oczekujemy - odkrywają przed nami swe drugie dno i prawdziwy sens. Przygotuj się na śmiertelnie fascynującą podróż, misternie utkaną ręką prawdziwego wirtuoza historię nieistniejącego - czyżby? – miasta szaleńców i świętych. Ambergris Jeffa VanderMeera znajduje się gdzieś pomiędzy pulpą a surrealizmem, czerpiąc z obu tradycji to, co w nich najlepsze. Niepokojące, erudycyjne, mroczne, przyprawione nieoczekiwanym humorem opowieści absorbują uwagę czytelnika, by prowokować i stanowić dla niego niekończące się wyzwanie. Ambergris jest jednym z moich ulubionych miejsc, jakie tylko zaistniały na kartach literatury. China MIÉVILLE Miasto Jeffa VanderMeera jest zaproszeniem do zdumienia, bramą do zmieniającego umysł doświadczenia, katalizatorem dla wyobraźni, narracją, której powikłana złożoność klaruje i rozjaśnia zamiast mieszać i gmatwać; ożywiającą rzeczywistość fantazją. Nie jestem w stanie przypomnieć sobie żadnej z wydanych ostatnio książek, względem której byłbym tak pewien, że stanie się klasykiem. Jeffrey FORD Przepięknie napisane pozorne dzieło halucynacji... Koneserzy wspaniałości postmodernistycznego pisarstwa odbiorą lekturę Miasta jako kolosalnie i niesamowicie wartą spędzonego nad nią czasu. “PUBLISHERS WEEKLY”
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj