Książki o różnych religiach: chrześcijaństwo, islam, judaizm, historia religii i teologia, księgi kanoniczne i teksty święcone, religie Dalekiego Wschodu, religie pierwotne i starożytne, sekty, sanktuaria i cmentarze. Praktyczne przewodniki odnośnie wiary, kazania dla dzieci. Ksiązki o Maryi, o świętych, pisma święte nowego i starego testamentu, ewangelie, śpiewniki - zapraszamy.
Książeczka o człowieku wierzącym zrodziła się z przekonania, że wbrew rozpowszechnionemu poglądów tajemnica świata nie jest przede wszystkim problemem kosmologicznym, nie dotyczy więc powstania, początków i rozwoju fizycznego wszechświata, lecz odnosi się do dobra i zła. Jest ona próbą możliwie wszechstronnej analizy motywów, przesłanek lub relacji, które leżą u podstaw wiary religijnej. W punkcie wyjścia nie przyjmuję żadnych założeń co do natury i istnienia Boga, lecz staram się ukazać, jak dostrzeżenie tajemnicy, którą jest świat, motywuje ludzi do przyjęcia postawy wiary. Jedną z zasadniczych myśli, wokół których obraca się dyskurs zawarty w Książeczce, jest to, że wiara nie tylko stanowi kwestię woli i rozumu, lecz przede wszystkim serca.
Praktyki medytacyjne buddyzmu tybetańskiego zwane Wielką Doskonałością (dzogczen) i Wielką Pieczęcią (mahamudra) prowadzą do pierwotnego stanu przejrzystej przytomności, wolnego od gonitwy codziennych myśli oraz intelektualnych konstrukcji. Marcia Schmidt, wieloletnia uczennica Tulku Urdziena Rinpocze, zebrała w niniejszym tomie nauki na ten temat w formie podręcznika przeznaczonego do studiowania przez osoby poważnie zainteresowane praktykowaniem buddyjskiej ścieżki. Autorami nauk są wybitni mistrzowie buddyjscy, tak współcześni, jak i historyczni.:
Tulku Urdzien Rinpocze, Czogjam Trungpa Rinpocze, Czieki Njima Rinpocze, Drubłang Tsokni Rinpocze, Dzongsar Khjentse Rinpocze, Patrul Rinpocze, Khenczen Thrangu Rinpocze, Szantidewa, Dziamgon Kongtrul Rinpocze, Padmasambhawa, Thinlej Norbu Rinpocze, Milarepa. ?
Książka Obraz i pielgrzymka jest szczegółową analizą dwóch aspektów praktyki pielgrzymowania, niezwykle ważnych z perspektywy antropologicznej. Jednym z nich jest kontekst, czyli teologiczne tło każdej pielgrzymki, oraz tradycje ludowe, dzięki którym pielgrzymi uświadamiają sobie inicjacyjny charakter tego wydarzenia. Drugi to zespół symboli i wizerunków ucieleśniających doświadczenie pielgrzymki, nakładających się w bardzo różny sposób na pierwotne objawienie. Autorzy przedstawiają fascynującą interpretację fenomenu pielgrzymek w kulturze chrześcijańskiej w różnych regionach świata oraz oferują narzędzia teoretyczne do analizy zjawiska stanowiącego przedmiot zainteresowania także polskich antropologów. Książka w podziwu godny sposób łączy symboliczne i poznawcze podejście do kultury z funkcjonalizmem społecznym. Może być przydatna zarówno dla studentów pierwszego roku, jak i specjalistów z zakresu antropologii, religioznawstwa i socjologii. Choice
Stan wiedzy ludów środkowoamerykańskich pozwalał im na obserwację nieba, umożliwił stworzenie kalendarza, wzniesienie piramid, wynalezienie pisma. Decydującą jednak rolę w tych kulturach odgrywały wierzenia i rytuały, a wśród nich ofiary z ludzi. Autorka omówiła nie tylko najlepiej poznane kultury Majów i Azteków, ale wiele uwagi poświęciła ludom i plemionom wcześniejszym: ludziom-jaguarom, czyli Olmekom, Totonakom, Huastekom, Zapotekom, Mistekom i Toltekom.
Książka jest pierwszą tego typu kompleksową próbą rekonstrukcji filozofii prawa Czesława Martyniaka. Dzieła tego tragicznie zmarłego uczonego są pionierską - na gruncie polskim - próbą zbudowania kompleksowej teorii opartej na fundamencie tomistycznym. Dzięki takiemu zabiegowi myśl katolicka stawała się ponadnarodowa i aholistyczna.
Nieokreśloność to punkt wspólny, w którym spotykają się zgodnie wszystkie nurty myśli chińskiej: konfucjanizm, taoizm, buddyzm. Nie traktuje się w nich nieokreśloności w sposób abstrakcyjny, jak przedmiotu badań teoretycznych, ale też nie uważa się, że jest ona czymś niepoznawalnym, dostępnym jedynie mistyce. Także to ją właśnie ukazuje - poprzez surowość ujęcia i zarazem jego bogactwo - sztuka chińska: malarstwo, muzyka, poezja.
W jakiejś postaci ziściła się zatem protoromantyczna wizja Herdera: oto Żydzi wywłaszczeni z bogactwa własnej tradycji, przechowujący ją w szafach z pamiątkami, stwarzają siebie od nowa, bez względu na to, co sądzi na ten temat otaczający ich świat, czy sprzyja im, czy nie. Są w pełni zasymilowani, są normalni. Mają państwo, którego chcą bronić. Koncepcja suwerenności państwa izraelskiego polega na zdolności do obrony własnego terytorium, włącznie z prawem wypowiadania wojny. Jeśli więc słychać nasilające się głosy sprzeciwu wobec „agresywnej polityki Izraela”, należy wiązać je z nierozsądnym, lewicowym pacyfizmem, jak też z kryzysem idei państwa narodowego na kontynencie europejskim. Dawniej, gdy Żydzi nie mieli swego państwa, byli z tego powodu znienawidzeni przez obcy im świat. Dziś odczuwają ten sam rodzaj nienawiści właśnie dlatego, że udało im się z sukcesem takie państwo stworzyć. Circulus vitiosus. Myliłby się jednak ten, kto ograniczałby syjonizm wyłącznie do ideowego zaplecza państwa stanu wyjątkowego. Syjonizm pozostawił po sobie piękną ideę kibucu, w którą umiał tchnąć życie. Inną jego trwałą zdobyczą jest Uniwersytet Hebrajski, stanowiący kulturalną oazę w państwie znajdującym się w połowie drogi między Jerozolimą a Lacedemonem. O tym wszystkim w pasjonujący sposób pisze w swoich Pismach żydowskich Hannah Arendt.
Księga relacjonuje czterdziestoletni marsz Jisraela przez pustynię do Świętej Ziemi oraz wojny, bunty i wiele dramatycznych wydarzeń, które wtedy nastąpiły. Tak jak poprzednie tomy tłumaczenia, Bemidbar wraz z komentarzami chce ukazać nierozerwalny w judaizmie związek Tory Pisanej i Ustnej, wskazuje miejsca, skąd wywodzona jest halacha (religijne prawo żydowskie), zawiera wiele skarbów żydowskiej religii (np. siedemdziesiąt imion Boga).
Wariacje Tischnerowskie to książka uzdrawiająca. Jarosław Makowski podążył za swym Mistrzem na szczyt, tam, gdzie oddycha się wolnością. I wiarą, że można żyć lepiej w lepszym świecie. że można być dobrym, kochać, ufać, myśleć i rozumieć. Plaster na rany dla wszystkich grzeszników, wątpiących i poszukujących.Aleksandra Klich, Gazeta WyborczaJarosław Makowski myśli, czuje i pisze Tischnerem. To świadectwo wierności Kaznodziei Solidarności porusza i inspiruje w czasach, gdy w polskim katolicyzmie Tischnera jest coraz mniej. Polecam. Adam Szostkiewicz, PolitykaKsiądz Tischner żyje! Co ciekawe - staje się inspiracją dla nowoczesnego myślenia. A najpełniejszym dowodem jest książka Makowskiego, który łączy wrażliwość człowieka myślącego o Bogu ze zdolnością zadawania najtrudniejszych pytań. To tytuł dla wszystkich, którzy dążą do tego, by dwa słowa: myślenie i religia, nie musiały wywoływać przeraźliwego zgrzytu. Witold Bereś (Polska Ma Sens)Spotkanie z filozofią ks. Józefa Tischnera jest dla Jarosława Makowskiego jak słuchanie muzyki. Nikt i nic nie jest w stanie jej zagłuszyć. Podobnie rzecz się ma z tekstami Tischnera. Raz przeczytane, kołaczą się w sercu i głowie. Autor pokazuje, że diagnozy Tischnera nic, ale to nic się nie zestarzały.Jarosław Makowski - filozof, teolog i publicysta. Stale publikuje w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Polityce i Newsweeku. Ostatnio wydał: Mistrzowie w krainie życia. Rozmowy nie tylko o filozofii (2001), Kobiety uczą Kościół (2007).
„Ateizm jest odpowiedzialny za zbrodnie Stalina, Hitlera i Pol Pota. Ateiści nie uznają żadnych wartości. Ateizm to po prostu inna religia…”
Na pewno słyszałeś takie rzeczy o ateizmie i ateistach, a jeśli nie takie, to bardzo podobne. Twierdzenia te są, rzecz jasna, fałszywe, ale to nie przeszkadza, by powtarzano je od lat. Tego typu ataki na ateizm często wyrastają z silnych emocji, pewnie dlatego, że zagraża on wartościom kojarzonym z religią (przy-najmniej w mniemaniu tych, którzy czują się w obowiązku jej bronić). Gdy ktoś przyzna się do ateizmu, natychmiast zostaje zarzucony gradem (dyżurnych, chciałoby się rzec) pytań:
* Co zostaje z moralności, jeśli odrzucimy boga? * Jaki jest cel życia, jeśli nie ma boga? * Jeśli nie wierzysz w boga, jak w ogóle możesz być czegokolwiek pewien? * Do kogo człowiek ma zwrócić się w kłopotach, jeśli bóg nie istnieje? * Kto nagrodzi dobro i ukarze zło, skoro nie ma nic po śmierci? * Jak bez boga oprzeć się ateistycznemu komunizmowi? * Co z przyrodzoną godnością człowieka i świętością ludzkiego życia, jeśli nie stoi za nimi bóg? * Jak bez boga człowiek może osiągnąć szczęście? [z „Wprowadzenia”].
50 mitów o ateizmie to książka, która pokazuje, jak na takie (absurdalne w większości) pytania logicznie i rzeczowo odpowiadać.
Biblia często mówi o nieskończonej Bożej miłości i troskliwej opiece. Podziel się tymi bezcennymi słowami z ukochanym dzieckiem, aby rozważyło je w swoim sercu i znalazło w nich siłę i radość.
Ta książka pokazuje, czego Bóg pragnie dokonywać dla nas. Jest to tak cudowne, że aż trudno w to uwierzyć. Bóg chce bowiem, aby zwyczajni ludzie błogosławili i uzdrawiali siebie nawzajem w swych rodzinach. Kiedy, zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tej książce, zaczniesz modlić się wspólnie z bliskimi, zobaczysz, jak niezwykłe cuda będą przytrafiać się tobie i tym, których kochasz. Czytając tę książkę, uwierzysz w to, że Jezus naprawdę może uzdrawiać ludzi dzięki twojej modlitwie. Autor, od lat posługujący modlitwą o uzdrowienie i zachęcający do niej zwykłych chrześcijan na całym świecie, postanowił napisać krótki, prosty poradnik, który mógłby służyć wszystkim pragnącym nauczyć się tej formy modlitwy. Tym właśnie poradnikiem
jest ta książka. Jeśli zastosujesz rady, które są w niej zawarte, możesz się przekonać, że Jezus nadal dokonuje cudów i leczy nasze choroby. Dar modlitwy za innych ludzi, dar uzdrawiania nie jest bowiem zarezerwowany dla przyciągających tłumy charyzmatyków. Uzdrowienia, które dokonują się w dużych zgromadzeniach, stają się głośne i służą zbudowaniu wiary
wielu. Ale jeśli tylko zdobędziesz się na odwagę i spróbujesz, Bóg może posłużyć się tobą, aby – bez rozgłosu, ale równie skutecznie – uzdrawiać członków twojej rodziny czy twoich przyjaciół.
„Bądź pewien, że Jezus cię kocha i ma zarówno pragnienie, jak i moc, by cię uzdrowić. Uwierz w to, a z czasem będziesz mógł tego doświadczyć. W końcu będziesz wiedział z całą pewnością, której nic nie będzie w stanie osłabić, że Jezus darzy nas wielką miłością i bardzo chce, by Jego umiłowani odzyskiwali zdrowie”. fragment książki
Próba zakreślenia obszaru badań: globalizacja, religia, postmodernizm
Religie uniwersalistyczne w obliczu globalizacji
Nowe formy ekspresji religijnej pod wpływem globalizacji
Fundamentalizm religijny jako wykwit globalizacji
Religia w diasporze
Próby pokonania oddalenia między Bogiem a człowiekiem: kościoły charyzmatyczne
Pozycja religii w kulturze popularnej
Religia w cyberprzestrzeni
Kim jest diabeł? Przez jakie furtki wchodzi? W jaki sposób możemy się od niego uwolnić? Jaka jest rola księdza egzorcysty? Oto pytania, na które o. Fropo odpowiada w swojej książce. Jego świadectwo pokazuje, że władza diabła ma swoje granice i że Kościół daje nam środki do skutecznej walki z nim.
Ojciec Jean-Régis Fropo w trakcie pełnienia posługi egzorcysty pomógł niemal dwu tysiącom osób. Opierając się na bogatym doświadczeniu, w swojej książce przekonuje nas, że diabeł istnieje naprawdę. Stając wobec manifestacji diabelskich mocy i wobec ludzkiego cierpienia, które manifestacje te wywołują, o. Fropo działa jednak z dużą ostrożnością, rozróżnia bowiem między stanami chorobowymi a wpływami demonicznymi.
Część trzecia trylogii. Od modlitwy charyzmatycznej do mistycznej.
James, narrator-bohater powieści dzieli się z czytelnikiem swoją duchową przygodą, która wiąże się z doświadczeniem różnych form modlitwy.
Część druga trylogii. Wewnętrzne znaczenie modlitwy.
Peter Calvay opowiada o swoich poszukiwaniach znaczenia modlitwy w różnych tradycjach monastycznych Wschodu i Zachodu.
Część pierwsza trylogii. Droga osobistej modlitwy
Tytułowy bohater opisuje historie różnych osób, pokazując, jak zmieniła je miłość, i to w chwili, kiedy wszystko wydawało się już stracone...
Nawróceni to przede wszystkim ciekawe historie ludzi, którzy na pewnym etapie swojego życia zostali dotknięci w szczególny sposób przez Boga. Wiele z tych osób to postacie bardzo znane, o których wiele wiemy, na ogół jednak mniej lub prawie nic nie wiadomo na temat ich duchowej przemiany.My opowiadamy historie, które już się wydarzyły. Nawrócenie jednak to temat zawsze aktualny. Doświadczali go przecież zarówno żyjący w odległych nam czasach, jak i współcześni. Być może więc historia nawróceń to również Twoja historia, drogi Czytelniku...Czym jest nawrócenie? Kim jest człowiek nawrócony?Jak można go scharakteryzować? Jak sam siebie określa?""Nawrócenie rozpoczyna się od niespokojności ludzkiego serca, które nie może znaleźć na ziemi żadnego miejsca, gdzie mogłoby spocząć""- pisała amerykańska konwertytka Emilie Griffin.(...) To Bóg bowiem pociąga człowieka, okazując mu swoją łaskę, ""wdzierając się"" z nią w jego życie, a człowiek - dysponując wolną wolą - może posłuchać Jego głosu lub ""zamknąć"" nań swoje uszy. Nawrócenie nie dzieje się bowiem poza wolą człowieka - wymaga jego przyzwolenia, poddania się przekształcającej mocy Bożej miłości albo zwyczajnego nieprzeszkadzania w działaniu Bożej mocy.
Mitologia"", najbardziej znana książka Jana Parandowskiego, zyskała kilkanaście wydań i od dawna pozostaje w kanonie lektur polskiej inteligencji. ""Hellenizm, który jest przede wszystkim zasadą świata, najpotężniej oddziaływał na tych, co przeszli doń ze świata nieco ciemnego, gdzie przeważają posępne pierwiastki"" - zauważył niegdyś Parandowski. Warto pamiętać, że ""Mitologię"", po raz pierwszy wydaną w roku 1924, czytywano zachłannie w kraju o posępnej historii najnowszej, który przez ostatnie półwiecze nie bywał na ogół krajem ""ani moralnego, ani intelektualnego rozradowania"". Wybór i propagowanie ""zasady światłą"" było tutaj obroną śródziemnomorskiej tradycji humanistycznej przed zalewem barbarzyństwa i kulturą parweniuszy.
Autor przedstawia początki ruchu neotalibów w sposób wyważony, obiektywny, bez szukania zbędnej sensacji. Uwzględnia różne punkty widzenia oraz spostrzeżenia licznych uczestników konfliktu i analityków, a równocześnie prezentuje własne przemyślenia. W ten sposób otwiera nowe perspektywy, ważne w badaniach nad Afganistanem.
Peter Marsden, autor książki The Taliban: War, Religion and the New Order in Afghanistan (1998)
Zapowiedzi rychłego zwycięstwa nad talibami były powtarzane nieustannie od czasu alianckiej inwazji na Afganistan w 2002 roku, a szczególnie po wyborach prezydenckich w 2004 roku. Niektórzy komentatorzy utrzymywali, że polityka „odbudowy i rozwoju” zdobyła serca mieszkańców, nie zważając na liczne głosy krytyki. W marcu 2006 roku, tuż przed serią wyjątkowo zaciętych starć, wysocy urzędnicy, zarówno afgańscy, jak i amerykańscy, nadal twierdzili, że „talibowie nie są już zdolni do prowadzenia dużych bitew”. W drugiej połowie roku nastroje w środkach masowego przekazu zmieniły się. Pojawił się defetyzm, a nawet przeczucie zbliżającej się katastrofy. W rzeczywistości już w latach 2003–2005 było coraz więcej dowodów kwestionujących oficjalną interpretację konfliktu. Giustozzi dowodzi, że powstanie neotalibów nie było bynajmniej „niespodzianką 2006 roku”, gdyż ruch zapuścił w Afganistanie mocne korzenie już w 2003 roku. Właśnie to zjawisko jest przedmiotem jego badań w tej jakże aktualnej i prowokującej do myślenia książce.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?