KATEGORIE [rozwiń]

Relacje międzyludzkie

O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy. 

37,92 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,51 zł

24,03 zł
34,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,03 zł

27,89 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,89 zł
Okładka książki Język ciała

52,90 zł 38,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,93 zł

Każdy człowiek posługuje się językiem ciała, porozumiewając się z innymi. Jednak większość osób robi to nieświadomie. Komunikacja niewerbalna wzmacnia lub osłabia znaczenie wypowiadanych słów. Książka ta ułatwi czytelnikowi doskonalenie własnych umiejętności w tym zakresie, a także trafne interpretowanie języka ciała innych osób. Można w niej znaleźć odpowiedzi między innymi na następujące pytania: Co to jest język ciała? W jaki sposób należy interpretować poszczególne gesty i zachowania? Dlaczego tak duże znaczenie w skuteczności przekazu mają ton i natężenia Jakich gestów unikać, aby nie zniechęcać rozmówcy? Po czym poznać, że ktoś kłamie? W jaki sposób zwiększyć efektywność własnego przekazu? Jakie znaczenie w komunikacji ma umiejętność słuchania? Na co zwrócić uwagę, prowadząc prezentację? Jak dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Warto podkreślić, że autor nie daje prostych odpowiedzi, bo sprowadzanie tematyki języka ciała do uproszczonych wskazówek przynosi więcej szkody niż pożytku. Omawiając poszczególne zagadnienia, prezentuje praktyczną wiedzę, opartą na wynikach badań naukowych. Ponadto walorami poradnika są przystępny język i ciekawe przykłady. Książka jest adresowana do wszystkich osób, które chcą odnosić sukcesy w życiu zawodowym i towarzyskim dzięki biegłej znajomości języka ciała.
Okładka książki Coaching kadry kierowniczej

49,90 zł 40,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,32 zł

Wobec coraz bogatszej oferty coachingowej specjaliści HR i ich firmy, stojąc, mają coraz większe trudności z dokonaniem właściwego wyboru metod działania. Książka stanowi cenną pomoc dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, czego mają oczekiwać od coacha. Coaching kadry kierowniczej, czyli executive coaching, to zindywidualizowany proces rozwoju przywództwa, który zwiększa zdolności lidera w zakresie osiągania krótko- i długoterminowych celów organizacji. Organizacja, kierownik oraz executive coach pracują wspólnie w taki sposób, aby osiągnąć maksymalne wyniki. Autorzy opracowali problematykę executive coachingu z perspektywy trenera. Przedstawili modelowy sposób postępowania (ACHIEVE coaching model) oparty na 7 kluczowych kompetencjach coacha (np. umiejętność słuchania, zadawania pytań, udzielania informacji zwrotnych, jasnego określania celu) i 7-etapowej procedurze realizacji coachingu. Wskazanie podstawowych kompetencji zawodowych wymaganych w pracy coacha przekonuje Czytelnika, że wbrew obiegowym opiniom nie każdy może być trenerem, co ma duże znaczenie w dobie budowania tożsamości tego zawodu. Książka zawiera liczne przykłady oraz spis popularnych narzędzi psychometrycznych i ich zastosowanie, co ułatwi osobom pracującym w obszarze coachingu planowanie scenariuszy własnych programów i sesji. Może także służyć menadźerom jako źródło informacji przydatnych do oceny pracy coachów .
Okładka książki Perswazja

52,90 zł 39,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,96 zł

Perswazja to sztuka przekonywania innych, wpływania na ich opinie, postawy i działania. Ułatwia ona zdobycie zaufania ludzi i wzbudzenie ich zainteresowania swoim przekazem. Perswazji można się nauczyć, najlepiej korzystając z wiedzy i doświadczenia światowej klasy eksperta w tej dziedzinie ? Jamesa Borga. Książka ta nie tylko ułatwia czytelnikowi doskonalenie własnych umiejętności w tym zakresie, lecz także umożliwia rozpoznanie technik perswazji stosowanych przez inne osoby. Można się z niej dowiedzieć między innymi: Co to jest perswazja? Jaką rolę w przekonywaniu innych odgrywa język ciała? Dlaczego uważne słuchanie jest kluczowe w komunikacji? Co to jest psycholingwistyka? Dlaczego i w jaki sposób warto trenować pamięć? Jak efektywnie komunikować się przez telefon? Co powinien wiedzieć każdy skuteczny negocjator? W jaki sposób dostosować swój przekaz do różnych typów osobowości? Autor prezentuje praktyczną wiedzę, opartą na wynikach badań naukowych i własnych obserwacjach. Walorami poradnika są przystępny język i ciekawe przykłady. Książka jest lekturą obowiązkową dla wszystkich osób, które chcą odnosić sukcesy w życiu zawodowym i towarzyskim dzięki biegłej znajomości sztuki perswazji.
Okładka książki Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce AUDIO - Audiobook
audiobook

29,90 zł 19,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,81 zł

Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce! Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek. ? W jaki sposób kreować swój wizerunek? ? Jak budować pozytywne relacje z ludźmi? ? Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały? ? Jak prowadzić interesującą rozmowę? ? Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie? ? Jak się zachować? ? Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić? ? Co zrobić z telefonem komórkowym? Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach ? słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym. Grażyna Białopiotrowicz ? psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Jest osobistym doradcą wielu prominentnych przedstawicieli świata polityki i biznesu w zakresie rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnego wizerunku własnej osoby. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Przez wiele lat prowadziła zajęcia ze studentami w Zakładzie Psychologii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Obecnie jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in..: Sztuka aktywności; Kobieta?mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie, oraz artykułów w czasopismach fachowych.
Okładka książki Zarządzanie projektem

47,90 zł 36,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,18 zł

Realizacja niemal każdego projektu stanowi złożone zadanie. Wzrastające koszty i niedotrzymane terminy spędzają sen z powiek kierownikom projektów. Jednak nie musi tak być. Można zarządzać projektami w sposób harmonijny i racjonalny. W książce autorzy przedstawili najbardziej efektywne techniki zarządzania projektami. Radzą, jak realizować projekt, aby zakończył się sukcesem, jakie ryzyko wiąże się z tą realizacją, jak wykorzystywać dostępne zasoby, jak zbudować zespół, jak zapewnić dobrą jakość produktu, jak powinny przebiegać kreatywne zebrania, jakie doświadczenia płyną z realizacji projektów. Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, kierowników różnych szczebli oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Okładka książki Negocjacje i mediacje

39,90 zł 27,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,05 zł

Negocjowanie czy też mediowanie są to czynności będące częścią aktywności każdego z nas. Odbywają się one na różnych poziomach, począwszy od życia prywatnego, poprzez negocjacje w biznesie, aż po poziom dyplomacji międzynarodowej. Każdy z tych poziomów posiada swoją specyfikę, ale także elementy wspólne. Znajomość zasad negocjacji może przyczyniać się do wzrostu satysfakcji w wielu dziedzinach życia, poprzez zwiększenie skuteczności osiągania swych celów. Autorka zaprezentowała najważniejsze aspekty negocjacji oraz mediacji. Początkowe rozdziały zawierają zagadnienia psychologii społecznej, których znajomość jest nieodzowna w kontekście skuteczności negocjacyjnej. Poszczególne zagadnienia zilustrowane zostały przykładowymi sposobami działania, które mogą być bezpośrednio wykorzystywane w codziennej praktyce. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje specyficzne cechy, to jednak występuje też wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala skuteczniej osiągać założone cele. Natomiast pokazane przykładowe sposoby działania można wykorzystywać w codziennej praktyce. Prezentowane treści oparte są na szerokim przeglądzie literatury naukowej polskiej i zagranicznej, a także na własnych doświadczeniach autorki zdobytych podczas pracy jako doradca negocjacyjny oraz mediator rodzinny. Akty prawne dotyczące mediacji są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości (www.ms.gov.pl/mediacje/mediacje.php). Książka jest przeznaczona dla: studentów psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji; menedżerów i przedsiębiorców; osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne. Wstęp Rozdział 1. Zasady komunikacji interpersonalnej Cechy i elementy procesu komunikowania Komunikacja werbalna Komunikacja niewerbalna Rozdział 2. Reguły wywierania wpływu społecznego oraz zasady autoprezentacji Wpływ społeczny Autoprezentacja Rozdział 3. Konflikty interpersonalne Rodzaje konfliktów Działania w sytuacji konfliktu Procedury rozwiązywania konfliktów Działania ugodowe w warunkach ostrego konfliktu Formy zakończenia konfliktu Konflikt jako źródło stresu Uwarunkowania funkcjonowania w warunkach stresu Asertywność Rozdział 4. Negocjacje Style negocjacji oraz typy negocjatorów Etapy negocjacji Strategie negocjacyjne Negocjacje windykacyjne Rozdział 5. Mediacje Ogólne zasady mediacji Mediacje karne Spory zbiorowe Mediacje gospodarcze Mediacje rodzinne Bibliografia Załączniki Kodeks Etyczny Mediatorów Polskich Standardy szkolenia mediatorów
Okładka książki Zespoły

47,90 zł 36,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,18 zł

Nigdy wcześniej błyskotliwi liderzy i członkowie zespołów nie byli tak cenieni jak dziś. Pracazespołowa to siła napędowa każdej organizacji ? jeśli układa się dobrze, może przynieść oszałamiające efekty, jeśli się nie układa, kłopoty są nieuniknione. Zespoły to poradnik, który pomoże tobie i twojemu zespołowi wspiąć się na wyżyny doskonałości. Dowiesz się z niego, co należy robić, żeby zabłysnąć jako lider i członek zespołu, a także jakich powszechnie popełnianych błędów należy unikać. Wskazówki zawarte w książce opierają się na wieloletnim doświadczeniu autora w pracy z różnymi zespołami, dlatego wytyczają pewną drogę do sukcesu. Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy w szkołach biznesu oraz uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie. Wstęp CZĘŚĆ I: JAK STWORZYĆ DOSKONAŁY ZESPÓŁ Rozdział 1. Wszystko zaczyna się od jednostki Osobisty wkład Kto się pozna, że nie pokazuję pełni swoich możliwości? Zaangażowanie i nastawienie Uskrzydlenie zespołu Rozdział 2. Relacje w zespole Nastawienie do kolegów z zespołu Trzy filary Inteligencja wieloraka i emocjonalna Inteligencja emocjonalna Kompetencje osobiste Kompetencje społeczne Empatia Umiejętności interpersonalne Wspólna nauka Trzy podejścia do uczenia się Rozdział 3. Czym jest błyskotliwy zespół? Role zespołowe Twoja rola w zespole Doskonalenie własnej roli Współpraca z wykonawcami/przedstawicielami poszczególnych ról Podział ról a wyniki zespołu Rozdział 4. Zespoły i przywództwo Przywództwo w wykonaniu zwykłych członków zespołu Przywództwo w wykonaniu formalnego lidera Rozdział 5. Formułowanie celów zespołu Kryteria prawidłowości celów (SMARTER) Ćwiczenia z kreowania wizji Formułowanie celów Nowoczesna metoda formułowania celów 10 rad dotyczących formułowania celów zespołu Trójkąt celów zespołowych Rozdział 6. Zebrania zespołu Jak pokazać się od najlepszej strony Zebrania wolne od nudy Podnoszenie efektywności zebrań Rozdział 7. 10 pułapek czyhających na zespoły 1. Po co tu jesteśmy? 2. Nasz świat to cały świat 3. Obsesyjne wałkowanie jednego zagadnienia 4. Wypaczony obraz rzeczywistości 5. Rozrost biurokracji 6. Brak nowych bodźców 7. Wszyscy zgadzają się ze sobą 8. Zaradność 9. Nieaktualny obraz sytuacji 10. Słaba komunikacja CZĘŚĆ II: ZESPOŁY O OKREŚLONEJ CHARAKTERYSTYCE Rozdział 8. Zespoły kreatywne i rozwiązujące problemy Od czego zaczynać burzę mózgów? Proces zespołowego generowania pomysłów Hiperaktywny zespół Rozdział 9. Zespoły projektowe Zalecenia dla członków zespołów projektowych Zalecenia dla kierowników projektów Rozdział 10. Zespoły rozproszone Z dala od centrali Co robić, gdy centrala jest daleko? Ogniwa jednego łańcucha Zespoły przyszłości? Zakończenie Źródła i podziękowania
Okładka książki Przywództwo. Złote zasady. Audiobook
audiobook

29,90 zł 23,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,56 zł

Wykorzystaj żyłę złota! Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach. John Maxwell chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu potencjału, dzieląc się z tobą Złotymi myślami przywództwa. Po prawie czterdziestu latach bycia liderem odkrył on złotą żyłę, wobec czego ty nie musisz już tego robić. W każdym z dwudziestu sześciu rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu. Razem składają się na sześciomiesięczny program mentoringu, przeprowadzany przez prawdziwego eksperta od spraw przywództwa. W książce tej poruszono między innymi takie oto tematy: ? Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów ? Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy ? Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj ? Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie ? Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem ? zdecyduj teraz, jakie ono będzie Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz ?Czas mentoringu? ? część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki. Zdobywanie wiedzy na temat przywództwa przypomina odkrywanie złotej żyły. Nie chodzi jednak o gromadzenie nic niewartych kamieni, tylko szlachetnego kruszcu. Znajdziesz go właśnie tutaj. Każdego roku niezliczone rzesze ludzi proszą o radę międzynarodowego eksperta w dziedzinie przywództwa, Johna C. Maxwella. Jak jeden człowiek może uczyć tak wiele osób rozproszonych po całym świecie? Odpowiedzią jest właśnie ta książka. Przywództwo. Złote zasady to ? jak do tej pory ? najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też ?złote bryłki? mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. John Maxwell chce się tym wszystkim z tobą podzielić. Każdy rozdział przypomina indywidualną sesję, w której mentorem jest człowiek uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. ?Od lat chciałem napisać tę książkę. Przyrzekłem sobie jednak, że nie powstanie ona, dopóki nie przekroczę sześćdziesiątki ? mówi Maxwell. ? Pragnąłem opisać w niej najtrudniejsze lekcje przywództwa, jakie otrzymałem od życia, by można je było wykorzystać do rozwoju liderów. Przesiałem wiele piachu, by dokopać się do złota?. Początkującym liderom przydadzą się podstawy zawarte w Złotych myślach przywództwa. Liderzy doświadczeni wykorzystają bardziej zaawansowane idee Maxwella. Przywódcy, którzy są również mentorami, posłużą się tą książką, by wychowywać kolejne pokolenia liderów. Wszyscy mogą skorzystać z zawartej w niej mądrości. John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad 2 miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services. Każdego roku wygłasza on przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League. Jego książki zostały uznane za bestsellery przez ?New York Times?, ?Wall Street Journal? i ?Business Week?. John Maxwell został uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. Był także jednym z zaledwie dwudziestu pięciu autorów i artystów, którzy znaleźli się w Galerii Sław Amazon.com, stworzonej z okazji dziesięciolecia istnienia portalu. Każda z jego trzech książek ? The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader ? osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy. Czyta: Tomasz Kućma
Okładka książki Błyskotliwa kariera

29,90 zł 18,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,63 zł

Czy jesteś na tyle zdecydowany i przebojowy, by przyjąć te porady? • Zasada nr 11 o rozmowach kwalifikacyjnych: Istnieją głupie pytania. Dowiedz się, jakich pytań nigdy nie powinieneś zadawać i na jakie nie powinieneś odpowiadać. • Zasada nr 17 o zarządzaniu: Problemem prawdopodobnie nie jest twój kolega z pracy, tylko ty. Najpierw obwiniaj samego siebie. • Zasada nr 32 o e-mailach: Pięć wiadomości, jakich nigdy nie powinieneś wysyłać. • Zasada nr 37 o robieniu tego, co do ciebie należy: Nie bądź tym pracownikiem, który pracuje najciężej. Oryginalne i niezwykle skuteczne zalecenia autorki pomogą czytelnikom przyjąć zorientowane na cel, śmiałe i samodzielne podejście, które jest niezbędne, by odnosić sukcesy zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Ten niezwykle przydatny przewodnik zawiera 45 nowych zasad gwarantujących sukces, obejmujących problemy takie jak: • Polityka biurowa: Bycie lubianym jest ważniejsze niż bycie kompetentnym. • Poszukiwanie pracy: Zastanów się nad tym, czy nie wykonać strategicznego ruchu i nie wprowadzić się znów do rodziców. • Szefowie: Nie ma złych szefów, tylko marudni pracownicy. Zasady sukcesu się zmieniły i jeśli nie chcesz pozostać w tyle, przydadzą ci się „bezczelne”, ale bardzo skuteczne porady zawarte w tej książce. Na pewno dzięki niej będziesz myślał z większym rozmachem, śmielej działał i przecierał szlaki, które kiedyś wydawały ci się niedostępne, i odniesiesz sukces w życiu zawodowym na własnych warunkach. Ten niezastąpiony podręcznik dla pragnących zrobić karierę bynajmniej nie udziela standardowych porad kolejnemu pokoleniu pracowników. Penelope Trunk – w niezwykle charakterystyczny i szczery sposób – udziela bardzo pomocnych rad milionom ludzi z pokolenia X i Y. Zdaje sobie sprawę z faktu, że w dzisiejszych czasach młodzi pracownicy dokonują przełomowych zmian w świecie biznesu i poszukują nowych sposóbów realizacji swoich celów zawodowych – na własnych warunkach. W Błyskotliwej karierze Trunk prezentuje najlepsze strategie pozwalające osiągnąć szczyty w świecie biznesu bez konieczności wspinania się po korporacyjnej drabinie, do czego przywykło pokolenie ich rodziców.
Okładka książki Jednominutowy menedżer buduje wydajne zespoły MP3 - Audiobook
audiobook

19,90 zł 15,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,67 zł

Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Jednominutowy Menedżer oraz Cała naprzód!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności ? rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo. Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera? jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół. Niezbędny podręcznik dla każdego i dla wszystkich, którzy są liderami lub członkami grupy. Pełen bezcennych rad. Harvey Mackey - autor Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć oraz Dig Your Well Before You're Thirsty Odkryłem, że te koncepcje pozwoliły moim przełożonym osiągnąć postęp, którego nie zapewniało podejście tradycyjne. Doskonałe narzędzie dla każdego, kto jest zainteresowany szkoleniem menedżerskim lub budowaniem zespołów. Michael Stacey - menedżer Działu Zasobów Ludzkich, Simplex Time Recorder Corporation Ta książka sprawia, że koncepcje rozwoju grup i przywództwa stają się żywe. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się budowaniem zespołów. dr Diane Flaherty - kierownik Działu Szkolenia i Rozwoju Kadr, Uniwersytet Massachusetts
Okładka książki Zagadka daru

40,95 zł 33,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,08 zł

Zagadka daru jest książką wyjątkową ze względu na społeczne zaangażowanie autora, jego głęboką wiedzę, rozległość horyzontów, mistrzostwo w analizie porównawczej. Prof. dr hab. Zofia Sokolewicz Godelier podejmuje rozważania nad jednym z podstawowych , a być może fundamentalnym pojęciem antropologii współczesnej ? pojęciem ?daru? i jego wymiany. Czyni to stawiając pytania o funkcję strukturalną ?wymiany darów? nie tylko w społeczeństwach prymitywnych , ale również o jego znaczenie dla społeczeństw współczesnych dotkniętych zjawiskami bezrobocia, wykluczenia społecznego, osłabienia państwa opiekuńczego, społeczeństw w których obserwowany jest powrót do tradycyjnych, spontanicznych form pomocy społecznej i podziału bogactw w formie akcji charytatywnych. Prof. dr hab. Ewa Bogalska-Martin Perspektywa przyjęta przez Maurice?a Godeliera całkowicie zmienia nasze dotychczasowe rozumienie pojęcia daru. Począwszy od analizy prac Marcela Maussa i Claude?a Lévi-Straussa, opierając się na własnych badaniach z Melanezj, autor wykazuje, że można dać jakiś przedmiot i jednocześnie go zatrzymać. Podarowane zostaje prawo do używania przedmiotu jako daru, a tym, co się zatrzymuje, jest nienaruszalne prawo własności. Należy jednak wytłumaczyć, dlaczego ta zasada odnosi się do cennych przedmiotów, które się daje, ale nie stosuje się do przedmiotów świętych, które się zatrzymuje. Sprawa wyjaśnia się, kiedy rozpozna się, co kryje się w takim przedmiocie, a jest to wyobrażenie związane z władzą. Wydaje się zatem, że każde społeczeństwo łączy dwa zbiory przedmiotów: te wyłączone z wymiany, z praktyki dawania, z rynku tworzą ustalone punkty oparcia niezbędne, by inne przedmioty mogły krążyć w tych wymianach. Na tym właśnie polega redefinicja podstawowego umocowania faktów społecznych, która jest ważnym problemem badawczym współczesnej myśli politycznej.
Okładka książki Mobbing w ujęciu psychologiczno-prawnym

85,00 zł 72,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,92 zł

Mobbing w ujęciu psychologiczno-prawnym to publikacja, w której zjawisko mobbingu, w niektórych krajach określane jako bullying, jest oceniane przez pryzmat konkretnych spraw sądowych przez psychologa oraz prawnika. Interdyscyplinarne ujęcie mobbingu wynika z faktu, że jest on kategorią prawną, ale równocześnie jest nieodłącznym elementem psychiki ludzkiej – dotyka on psychiki ofiary, psychiki prześladowcy oraz pozostałych, czynnych lub biernych, „uczestników” dręczenia. Bez głębszego zrozumienia mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw tego zjawiska rozstrzygnięcie sporu o mobbing nie jest możliwe. Książka jest przeznaczona dla sędziów orzekających w sprawach z zakresu prawa pracy, biegłych wydających opinie, a ze względu na powszechność występowania zjawiska także dla pracowników i pracodawców jako stron stosunku pracy, którzy mogą stać się mobberami lub osobami mobbingowanymi.
Okładka książki Tańcowała żyrafa z szakalem

24,90 zł 16,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,50 zł

Wyobraź sobie, że jesteś wściekła na swojego partnera i potrafisz tak to powiedzieć, że on cię rozumie i nie odbiera twoich słów jako ataku. Albo wyobraź sobie, że twoja partnerka robi ci wyrzuty, a ty, zamiast czuć się urażony, rozumiesz jej potrzeby. Ta napisana prostym językiem książka zapozna cię z podstawowymi krokami efektywnej komunikacji, dzięki której zyskają wszyscy. Wspomniana komunikacja odwołuje się do empatii i zrozumienia, a nie do rywalizacji i rozstrzygania o tym, kto ma rację. Metoda opiera się na Porozumieniu Bez Przemocy Marshalla Rosenberga, światowej sławy mediatora.
Okładka książki Zrozumieć bliźniego

29,00 zł 18,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,30 zł

Każdy dobry człowiek winien być bardziej skory do ocalenia wypowiedzi bliźniego niż do jej potępienia. św. Ignacy Loyola Dotychczas mało zajmowano się ignacjańskim praesupponendum czyli złotą regułą komunikacji międzyosobowej. Być może dlatego, że uważano je za zasadę oczywistą, która nie potrzebuje obszerniejszych komentarzy. Praesupponendum broni godności każdego człowieka, a za jedyną słuszną postawę wobec drugiego uznaje autentyczną miłość chrześcijańską. W refleksji Aleksandra Jacyniaka SJ - doświadczonego kierownika duchowego i cenionego rekolekcjonisty - zasada ta jawi się jako źródło ponadczasowej, uniwersalnej mądrości.
Okładka książki Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy - wyd. roz

29,90 zł 17,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,70 zł

Pełna zadziorności książka, która sprawi, że kobiety będą się czuły bardziej pewne siebie (…) Mężczyźni naprawdę nie lecą na kobiety miłe. Lecą na interesujące! Publishers Weekly Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy to poradnik śmiały i zabawny. Sherry Argov wyjaśnia kobietom, jak z przygodnego związku stworzyć głęboki i trwały. Bez cackania się, ze szczerością i zadziornością wyjaśnia, dlaczego bycie miłą do bólu niekoniecznie sprawi, że facet będzie bardziej oddany. Albowiem kobietą, jakiej on pragnie, jest zołza. Autorka przytacza autentyczne rozmowy z mężczyznami, którzy bez cienia skrępowania udzielają drobiazgowych odpowiedzi na takie oto pytania: W jaki sposób mężczyźni manipulują związkiem, chcąc go utrzymać na niezobowiązującej stopie? Czy mężczyźni świadomie sterują emocjami kobiet? Jak ona może go przekonać, że zaangażowanie w związek było jego pomysłem? W jaki sposób kobieta może sprowokować oświadczyny, nie mówiąc słowa o małżeństwie? Bez względu na to, czy jesteś singielką, mężatką, świeżo po rozstaniu, czy po prostu masz dość rodzinki, która radzi ci złowić męża, „bo czas leci”, Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy to nieodzowny poradnik, który pokaże ci, jak tryskać pewnością siebie, zdobyć jego serce i otrzymać miłość oraz szacunek, na jakie zasługujesz. „Sherry Argov namawia kobiety, by rozwijały w sobie poczucie niezależności”. Playboy Sherry Argov, autorka bestsellerowych poradników Dlaczego mężczyźni kochają zołzy i Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy, wystąpiła w wielu znanych programach telewizyjnych. Jej książki, wydane w ponad 30 językach na wszystkich kontynentach, doczekały się wysoko ocenionej przez krytyków adaptacji teatralnej. Publikowano je w ponad 50 magazynach, włączając „Cosmopolitan”, „Elle”, „Glamour”, „Esquire” i „People”.
Okładka książki Dlaczego mężczyźni kochają zołzy - wyd. roz

29,90 zł 18,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,17 zł

Dlaczego mężczyźni kochają zołzy to poradnik dla kobiet, które są „zbyt mile". Słowa „zołza" nie należy traktować całkiem serio - używam go w sposób żartobliwy, współbrzmiący z humorystycznym tonem tej książki. Tytuł i treść odnoszą się do tego, o czym wiele kobiet myśli, ale nie mówi. Każdej kobiecie zdarzyło się czuć zażenowanie, gdy zbyt otwarcie okazywała, że zależy jej na jakimś mężczyźnie. Każdej kobiecie zdarzyło się oczarować mężczyznę, który stracił zapał, gdy tylko mu uległa. Każda kobieta wie, jakie to uczucie, gdy mężczyzna przestaje o nią zabiegać. Te problemy są wspólne większości kobiet, zarówno mężatek, jak i tych niezamężnych. Dlaczego więc mężczyźni kochają zołzy? Należy dokonać wyraźnego rozróżnienia pomiędzy pejoratywnym znaczeniem tego słowa, w jakim jest najczęściej używane, a tym, w jakim używam go tutaj. W żadnym wypadku nie chodzi o kobiety o zgryźliwym usposobieniu. Zołza, o jakiej mówię, nie jest jędzą ani wrednym babsztylem, jakiego gra Joan Collins w Dynastii. Nie jest też klasyczną zołzowa-tą biurwą znienawidzoną przez wszystkich w pracy. Kobieta, jaką opisuję, ma życzliwe usposobienie, a jednocześnie jest silna. Ma siłę, która przejawia się bardzo subtelnie. Taka kobieta nie rezygnuje z własnego życia i nie ugania się za mężczyznami. Nie pozwala, żeby mężczyzna myślał, że ma ją w garści. I umie postawić na swoim, gdy on się zagalopuje. Wie, czego chce, ale nie sprzeniewierzy się samej sobie, żeby to dostać. Przy tym wszystkim jest kobieca, jak stalowa magnolia - na zewnątrz delikatna jak kwiat, wewnątrz twarda jak stal. Używa tej kobiecości dla własnej korzyści. Co nie znaczy, że wykorzystuje z premedytacją mężczyzn, bo ona gra fair. Ma jedną rzecz, której pozbawiona jest gąska: przytomność umysłu, dzięki której nie daje się ponieść romantycznym mrzonkom. Ta przytomność umysłu pozwala jej używać swojej siły wtedy, gdy jest to konieczne. Na dodatek nie traci głowy, gdy znajdzie się po czyjąś presją. Podczas gdy kobieta, która jest „zbyt miła", daje i daje, aż zostanie z niczym, kobieta trzeźwo myśląca wie, kiedy się wycofać. Spośród setek mężczyzn, z którymi przeprowadziłam wywiad na użytek tej książki, dziewięćdziesiąt procent zareagowało śmiechem i bez namysłu zgodziło się z tytułem. Niektórzy chichotali pod nosem, jak gdybym odkryła ich najlepiej strzeżony sekret. „Mężczyźni lubią być intrygowani", mówili. To był powracający temat w kolejnych rozmowach. Każdy z przepytywanych przeze mnie mężczyzn wyrażał to w nieco inny sposób, ale przesłanie się nie zmieniało. „Mężczyźni lubią kobiety z pazurkami", mówili. W sumie dwie rzeczy stały się jasne: po pierwsze, z reguły używali pojęcia „intrygować" do opisania kobiet, które nie sprawiają wrażenia zdesperowanych. Po drugie, słowo „zołza" kojarzyło im się z czymś intrygującym, a więc było to skojarzenie pozytywne. Gdy używałam wyrażenia „intrygować" w wywiadach z mężczyznami, wszyscy od razu wiedzieli, co mam na myśli, natomiast spośród setek kobiet, z którymi rozmawiałam, mało która rozumiała, o co mi chodzi. Kobiety odnosiły to pojęcie raczej do inteligencji niż do sposobu, w jaki zdradzają swoją desperację. Te wywiady nie tylko potwierdziły moje przeczucia, ale umocniły świadomość celu. Pomyślałam, że coś, co jest aż tak oczywiste dla mężczyzn, nie powinno pozostać tajemnicą dla kobiet. Ta książka porusza dokładnie te sprawy, o których z reguły nie mówią mężczyźni. On nigdy nie powie: „Kotku, nie bądź popychadłem", „Nie mów zawsze: tak", „Nie pozwól, żeby cały twój świat obracał się wokół mnie". Ta książka jest potrzebna, bo mówi o rzeczach, których żaden mężczyzna nie wytłumaczy jasno swojej partnerce. W kolejnych rozdziałach znajdziecie jedno wyraźne przesłanie: sukces w miłości nie zależy od wyglądu, tylko od naszej postawy. Media robią wszystko, abyśmy wierzyły, że jest inaczej. Nastolatka otwiera kolorowe czasopismo i czyta: „Zwab tego chłopaka jakimś ciuchem albo innym szczegółem wyglądu". „Ten kolor paznokci albo szminki powali go na kolana", zapewnia magazyn. Czego się uczy ta dziewczyna? Jak obsesyjnie zabiegać o czyjeś uznanie. Inna sprawa to sposób, w jaki media traktują starzenie się. Nastoletnia kobieta z dobrym samopoczuciem staje się kobietą dwudziestokilkuletnią i oto proszę - media zaczynają ją bombardować negatywnymi obrazami starzenia się. Przesłanie jest takie: dwie zmarszczki plus rozstęp i trafiasz na „przecenę" jak towar z minionego sezonu. I czego się uczy ta nieszczęśnica? Jak obsesyjnie przejmować się brakiem czyjegoś uznania. Więc co jest przesłaniem tej książki? To, że odrobina lekceważącego dystansu jest konieczna, żeby zachować poczucie własnej wartości. Nie chodzi jednak o lekceważenie ludzi, lecz tego, co inni ludzie o nas myślą. Zołza jest silną kobietą, która czerpie swą siłę ze zdolności do samodzielnego myślenia, i to w świecie, który wciąż uczy kobiety sztuki samowyrzeczeń. Ta kobieta nie żyje według narzuconych standardów, bo ma własne. To kobieta, która sama ustala reguły gry, jest pewna siebie i ma poczucie wolności. I to poczucie, mam nadzieję, wyniosą kobiety z lektury tej książki. Kobieta, która ma pozytywne relacje z mężczyznami, posiada pewne niezwykle subtelne przymioty: poczucie humoru i jakąś aurę wokół siebie, którą mężczyźni postrzegają jako komunikat: Ja tu trzymam ster". Taka kobieta dzięki przytomności umysłu robi to, co jest dla niej najlepsze, i swoją postawą mówi: Ja nie muszę tu być. Jestem tu z wyboru". Kobiety zołzy, tak kochane przez mężczyzn, nie przejmują się byle czym i, owszem, mają pazurki, a mężczyźni wprost za tym przepadają. Ale szczególnie wyróżnia je to, że nie muszą się na nic silić, że niczego nie udają; one mają to coś w sobie. Dlaczego mężczyźni kochają zołzy Spis Treści:   Wstęp 1. Od popychadła do superbabki Ceń się wysoko, a uwierzy, że jesteś jego wygraną na loterii Miła dziewczyna Ona ma w sobie to coś Nowa i ulepszona zołza 2. Dlaczego mężczyźni wolą zołzy Złamanie szyfru: Co każda mila dziewczyna wiedzieć powinna Zabawa w kotka i myszkę Kompleks mamusi i dziwki Publiczna czarownica Reguła otwartej klatki Potęga wyboru 3. Sklep ze słodyczami Jak wykorzystać najpełniej siłę swojej kobiecości i seksualności Po jednym cukierku na raz Symptomy metapsychicznego ataku Słodsze zwycięstwo Plan racjonowania cukierków Sama słodycz 4 Przebiegła jak lis Jak go przekonać, że jest panem sytuacji, podczas gdy ty trzymasz ster Przebiegła lisica obchodzi się z jego ego w aksamitnych rękawiczkach Przebiegła lisica jest dobrym negocjatorem Przebiegła lisica jest bardziej tajemnicza Przebiegła lisica jest wierna sobie 5 Grzech nadgorliwości Kiedy kobiety odsłaniają karty i stają się zdesperowane Nowa szkoła: Kto tu rządzi? Od sentymentalnej gąski do rogatej duszy ABC zołzy 6 Koniec zrzędzenia Co robić, kiedy on cię zaniedbuje, a zrzędzenie nie działa Kochanka czy matka? Lek na receptę: traktuj go jak przyjaciela Lepiej pokazywać niż mówić 7 Sekrety strategii drużyny przeciwnika Co podejrzewałaś, ale nigdy nie słyszałaś, żeby o tym mówił Co myślą mężczyźni o kobiecych sposobach komunikacji Piętnaście sygnałów, że kobieta jest zdesperowana Piętnaście powodów, dla których mężczyźni grają twardzieli Piętnaście męskich recept na podtrzymanie iskry namiętności Piętnaście rzeczy, które odstręczają mężczyzn Piętnaście powodów, dla których mężczyźni wolą kobiety z charakterem Dziesięć sposobów na ustalenie, czy mężczyzna jest zakochany 8 Zachowanie tytułu własności Powody, dla których utrzymanie niezależności finansowej daje silę Niezależność materialna: Kto ma prawo do ciebie? Kasa i brak klasy 9 Nowa mobilizacja Jak wskrzesić na nowo tę iskrę Krok pierwszy: Zamiast kazać jemu skupić się na tobie, skup się na sobie Krok drugi: Zerwij z rutyną Krok trzeci: Odzyskaj poczucie humoru 10 Panowanie nad emocjami Pytania i odpowiedzi - listy od czytelniczek Zakochane do szaleństwa 11 Nowa i ulepszona zołza Szkoła przetrwania dla kobiet, które są zbyt miłe Zołza broni swego Zołza nigdy nie da sobą do końca zawładnąć Zołza sama wie, kim jest i czego chce Zołza ma silną wolę i wiarę w siebie Aneks Zasady atrakcyjności Podziękowania  
Okładka książki Jak elegancko rozstać się z zakochaną kobietą

19,99 zł 13,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,11 zł

Współczesny przewodnik po życiu w wielkomiejskiej rzeczywistości, głównie w jej dwu najważniejszych sferach - miłosnej i zawodowej. Historie ludzi w różnych codziennych sytuacjach, opowiedziane w 33 krótkich esejach literackich. Autor komentuje postępowanie swoich bohaterów, ocenia je i wyraźnie wskazuje, jak powinni byli postąpić, żeby odnieść sukces lub przynajmniej zachować twarz. Jak delikatnie dać do zrozumienia kobiecie, z którą flirtowało się na przyjęciu, że nie będzie dalszego ciągu; jak zachować się na rozmowie wstępnej o pracę; jak powinien zareagować profesor przyłapany w bibliotece z asystentką w sytuacji intymnej; jak zachować się w przypadku wyrzucenia z pracy; jak zachować sympatię szefa i nie robić sobie niepotrzebnych wrogów. Krótko mówiąc, czytelnik znajdzie w tej książce zestaw dobrych rad, które sprowadzają się właściwie do jednej: trzeba umieć założyć właściwą maskę w każdej sytuacji.
Okładka książki Asertywność i sztuka celnej riposty

39,00 zł 26,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,83 zł

Wypracuj w sobie szybkość reagowania. Skorzystaj z licznych rad i wskazówek z zakresu psychologii, doskonalenia zdolności językowych oraz mowy ciała. Ta pełna przykładów, ćwiczeń i pomysłów książka to idealna pomoc dla wszystkich, którzy chcą ripostować szybko i pewnie - zarówno w sytuacjach zawodowych, jak i prywatnych.
Okładka książki Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia... MP3 - Audiobook
audiobook

19,90 zł 12,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,20 zł

Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem. Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione "ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami". Opisane są w niej cztery ważne zasady, dzięki którym może szybko wrócić do formy i ponownie spojrzeć na życie z odpowiedniej perspektywy. Prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność, obniżysz poziom stresu i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz.
Okładka książki Przyjaźń jako wartość w relacjach społecznych dzieci i młodzieży

28,00 zł 21,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,15 zł

Książka przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli praktyków, jak i studentów pedagogiki. Publikacja ma charakter teoretyczno-praktyczny. W dwóch pierwszych rozdziałach autorki przedstawiły pojęcie i rodzaje wartości oraz ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży, a także ogólnie w relacjach interpersonalnych. W kolejnych dwóch rozdziałach natomiast omówiły sposoby badania zjawiska przyjaźni, jego uwarunkowań i zaprezentowały wyniki badań obejmujących dzieci i młodzież. Na zakończenie zamieszczono autorski „rozwojowy model przyjaźni” oraz przykłady programów autorskich, stanowiące cenną pomoc w realizacji zajęć o przyjaźni. Tematyka książki pozwala na rozwiązywanie aktualnych problemów w szkole oraz wpisuje się w zalecane i promowane programy ministerialne.
Bestsellery
Okładka książki Gra życia

39,90 zł
49,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,90 zł
Okładka książki Integralność

29,51 zł
52,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,21 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,48 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,51 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,52 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,52 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,88 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,89 zł
Okładka książki Jak czytać ludzi

13,78 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,99 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj