Polecamy całą serię najlepszych książek psychologicznych. Znajdziecie tu najciekawsze i najbardziej popularne poradniki i podręczniki. Setki tytułów, do których chętnie się wraca. Polecamy szczególnie książkę psychiatry Viktora Frankla, która opisuje jego traumatyczne przeżycia z obozów koncentracyjnych podczas II wojny światowej oraz podstawy jego metody leczenia zaburzeń psychicznych. To jedna z najbardziej wpływowych książek w literaturze psychiatrycznej. Ponadto proponujemy również słynną książkę autorstwa Cialdini Robert B.To znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływ na ludzi.
Stary człowiek w starym samochodzie jedzie z Zagrzebia przez Chorwację i Bośnię do Sarajewa, gdzie wzywa go tajemniczy telegram. Stary samochód to nie freelander, a stary człowiek nie ma powodów, by oczekiwać miłej niespodzianki. Jest, chciałoby się powiedzieć, genetycznym konformistą, boi się, lecz jedzie, bo jego życie jest puste i samotne. W ciągu dwóch dni spędzonych w drodze przeszłość wraca do niego, zderza się ze współczesnością za oknem. Stary człowiek mija powojenne ruiny i cmentarze, spotyka ludzi przegranych i takich, którym się udało, cierpiących i spryciarzy, a zapomniane obrazy z własnej przeszłości atakują go ze zdwojoną siłą, nie potrafi jednak rozliczyć się ze swoim życiem, tak jak nie rozumie tego, co widzi dzisiaj. Kiedy w końcu dociera do Sarajewa, jak w dobrym kryminale tajemnica telegramu i tytułu zostaje rozwiązana.
Magdalena Petryńska
W księżycową jasną noc to wspaniała opowieść, w której William Wharton w poetycki i głęboko poruszający sposób przedstawia bezsens i okrucieństwo wojny. Akcja powieści toczy się na tyłach frontu w Ardenach w grudniu 1944 roku. Sześciu młodych Amerykanów natyka się na grupę żołnierzy niemieckich, podobnie jak oni zagubionych w chaosie wojny. Wszyscy stają wobec niezwykłego dylematu: mają już dość zabijania, ale nie chcą też umierać. Do spotkania dochodzi w księżycową jasną noc...
Opowiadania wybrane z całego okresu twórczości Tadeusza Różewicza, składające się na opis często gorzkich i trudnych zależności oraz stosunków międzyludzkich. Autor bez sentymentalizmu, z pozorną oschłością, pokazuje swoich bohaterów uwikłanych w historię, relacje społeczne bądź rodzinne. To cenne dopełnienie jego twórczości poetyckiej i dramatycznej.
Poradnik domowy kilera to nie przewodnik dla zdesperowanych gospodyń domowych. To niebezpiecznie wciągająca opowieść drogi, w której trup ściele się gęsto, a kobiety są zabójczo piękne.
Kosmopolityczna opowieść o problemach tożsamości, ludzkim przeznaczeniu i walce obecnych w nas pierwiastków dobra i zła, okraszona hektolitrami czarnego humoru.
Tomislav Bokšić, weteran wojny na Bałkanach, znany pod pseudonimem Toxic, staje w obliczu odwiecznego dylematu płatnego zabójcy: żyć czy dać żyć? Po nieudanej akcji desperacko ucieka przed FBI. Przez przypadek trafia do ortodoksyjnej rodziny na Islandii w przebraniu telewizyjnego kaznodziei z południa Stanów. Na ulicach Reykjaviku na każdym kroku czeka go prawdziwy szok kulturowy. Plac w centrum miasta przypomina raczej opuszczony parking, domki są malutkie, brakuje zgiełku, broni, gangów. Trudno uwierzyć, że imprezuje tu sam Quentin Tarantino. Ludzie noszą dziwaczne imiona i mówią niezrozumiale. Pewne cechy okazują się jednak ponadnarodowe?
Poradnik domowy kilera to szalenie zabawna komedia pomyłek, wartka opowieść o losach twardziela o miękkim sercu, a jednocześnie poruszający obraz przemocy i wojny. To także barwny portret egzotycznej Islandii autorstwa jednego z najbardziej poczytnych islandzkich pisarzy, twórcy bestsellerowego 101 Reykjavik.
Jest brutalnie, mało przyzwoicie, ale przede wszystkim zabawnie. Hallgrímur Helgason ma błyskotliwe poczucie humoru i niewyczerpane zapasy celnych metafor, które porywają czytelnika od pierwszej strony powieści.
Fokus
"Oryginał Laury" Vladimira Nabokova, to powieść, która istnieje tylko we fragmentach
jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic literatury, niedokończone arcydzieło wielkiego pisarza, które przez ponad trzydzieści lat leżało skryte głęboko w skarbcu szwajcarskiego banku i omal nie zostało zniszczone.
Dr Philip Wild, człowiek błyskotliwy, inteligentny, obdarzony majątkiem i potężną posturą doznaje bolesnego upokorzenia za sprawą swej żony, młodej, szczupłej i bez żenady prowadzącej bogate życie erotyczne Flory. W powieści, "doprowadzającym do obłędu arcydziele", dokumentującym jej zdrady małżeńskie, napisanej przez jednego z jej kochanków i przekazanym doktorowi, pojawia się ona jako "Moja Laura"... Okryty niesławą, Wild nadal czerpie życiową przyjemność pozwalając sobie na wirtualną samoanihilację, rozpoczętą usunięciem palców u nóg.
Czując, że nie dane mu będzie dokończyć Oryginału Laury, Nabokov sporządził instrukcję nakazującą spalenie rękopisu po śmierci autora. Przez trzydzieści lat wdowa po nim oraz jego sym Dmitri zastanawiali się, czy spełnić życzenie pisarza. Obecnie owa niemal zniszczona powieść po raz pierwszy jest dostępna czytelnikom, towarzyszy jej przedmowa Dmitriego Nabokova mówiąca o ostatniej wielkiej książce jego ojca i swej trudnej decyzji o jej opublikowaniu.
Księga Hioba wspomina o jego żonie jeden raz w Pieśni II:
- Co! Trwasz jeszcze w swej prawości?...
Złorzecz Bogu i umieraj - rzekła do niego.
- Mówisz jak kobieta szalona - odpowiada Hiob.
Czyż można wyjaśnić tę postać, która pojawia się nagle na pierwszym planie, potem znika? Czy można dać głos i ucieleśnić tę małżonkę, jednocześnie czułą lub zbuntowaną? Czy można ją natchnąć życiem w tej wzruszającej przygodzie, tej długiej wspólnej egzystencji?
Między archaizmem a nowoczesnością usiłuję sprawić, poprzez to stare małżeństwo, by dał się słyszeć trwały język serca i ciała, nieustanne zapytania umysłu.
A.C.
W niesamowity i niepowtarzalny sposób renomowany malarz Scumbler mierzy się ze starościąAutor Ptaśka, Stada i Frankyego FurboScumbler jest wolny jak ptak. Spędza całe dni, jeżdżąc motocyklem po Paryżu. Zatrzymuje się tu i ówdzie, by malować obrazy, a po zapadnięciu zmroku wraca do swego ""gniazda"", do żony i dzieci. Odniósł sukces zawodowy. To z pewnością najlepszy okres jego życia - właściwie powinien być zadowolony. Nie pozwalają mu jednak na to pierwsze oznaki starości i zbliżającej się śmierci, uczucie, że powoli osuwa się w pustkę...Kolejne znakomite psychologiczne studium autorstwa jednego z najpopularniejszych pisarzy w Polsce.""Powieści Williama Whartona cechuje jedyny w sowim rodzaju język - świeży i szybki, wprost wylewa się ze stron"".""Sunday Times
Jack Canfield i Mark Victor Hansen, autorzy serii Balsam dla duszy, prezentują tym razem zbiór opowieści dla nauczycieli
Balsam dla duszy nauczyciela jest źródłem bezcennej wiedzy o potędze miłości, odwadze i zdobywaniu autorytetu. W tych opowieściach o nadziei i miłości, które nierozerwalnie splatają się z szarą rzeczywistością, rozpoznasz z pewnością siebie i swoich uczniów. Zrozumiesz, że kolejne wyzwania, jakie stawia przed Tobą ta praca, otwierają nowe możliwości, które pozwolą ci zmienić czyjeś życie.
Opowieści z tomu Balsam dla duszy nauczyciela, napisane przez nauczycieli, pedagogów i byłych uczniów, pomogą ci zrozumieć zmagania, cierpienia, udręki i zwycięstwa, które stają się udziałem wszystkich wychowawców, oraz przypomną, że również i ty – podobnie jak wszyscy, którzy pracują z dziećmi – masz wielki wpływ na kształtowanie osobowości swoich uczniów.
Lauren, adoptowana jako dziecko, jest spragniona wiedzy na temat swojej tajemniczej przeszłości. Kiedy odkrywa, że mogła zostać odebrana swojej prawdziwej amerykańskiej rodzinie, jej dotychczasowe życie staje się jednym wielkim oszustwem.
Dlaczego nikt nie chce odpowiedzieć na jej pytania? W jaki sposób ma odnaleźć biologicznych rodziców?
Zaginiona Sophie McKenzie została nagrodzona:
Red House Children?s Book Award for Older Readers (2007), najbardziej prestiżową nagrodą przyznawaną przez młodych brytyjskich czytelników najlepszym autorom
Richard and Judy Best Kids? Book (2007)
Manchester Book Award (2008)
Bolton Children?s Book Award (2007)
Grampian Children?s Book Award (2008)
John Lewis Solihull Book Award (2008)
Sakura Medal Award (2008), przyznaną
przez International School Libraries of Japan
Lewisham Children?s Book Award (2008)
· kolejna, po bestsellerowym Lektorze, prezentowana w MUZIE książka Bernharda Schlinka
· zbiór opowiadań wydanych w 2000 roku, który utorował autorowi drogę do sławy
· opowiadanie Ten inny zostało sfilmowane, w roli głównej wystąpił Antonio Banderas
Siedem opowieści o miłości, których bohaterowie uwikłani są w przeszłość Niemiec. Mamy tu między innymi portrety młodzieńca zafascynowanego pewnym obrazem, portret uczestnika rewolucji 1968 roku uwikłanego w zawiłości liberalnego związku, mamy parę wschodnich berlińczyków, którzy popełniają zdradę, aby ratować swoje małżeństwo, i Niemca walczącego o miłość amerykańskiej Żydówki.
Wzruszająca walka o nowe życie po zniknięciu matki.
Żona Pawła Anderena zniknęła bez śladu.
Porzuciła męża i dwoje małych dzieci?
A może przydarzyło jej się coś złego?
Paweł wie, że nie wolno mu się zadręczać. Choć jest zdruzgotany, musi stworzyć dom swoim dzieciom. Wraca do rodzinnej Bretanii i chce tam zacząć nowe życie. Ale nawet w malowniczym miasteczku nad oceanem trudno znaleźć spokój i ukojenie.
Olivier Adam maluje wnikliwy portret psychologiczny człowieka, który w dramatycznej sytuacji próbuje wziąć odpowiedzialność za rodzinę i na nowo określić swoje relacje ze światem. To głęboko poruszający zapis zmagań z rozpaczą, dający jednak wiarę w niezwykłą moc więzi międzyludzkich.
?Droga pod wiatr" to kolejna po ?Dziecku z chmur" i ?Milczeniu? nowość w serii Zbliżenia, opowiadającej o ludziach, którzy dzień po dniu mierzą się z wyzwaniami współczesnego świata. Prezentowane książki, zarówno powieści, jak i autobiograficzne relacje, dotyczą powszechnych problemów, z jakimi może się zetknąć każdy z nas.
Znakomity komiks alzackiego scenarzysty i rysownika, Christophe?a Chabouté, znanego polskiemu czytelnikowi z takich albumów, jak Henri Désiré Landru i Czyściec.
W oddalonej od brzegu latarni morskiej żyje człowiek. Nikogo nie widuje, z nikim nie rozmawia. Nie pojawia się na nabrzeżu nawet wtedy, gdy raz w tygodniu przybija tam łódź z zaopatrzeniem. Kim jest i dlaczego ukrywa się przed światem? Co robi całymi dniami? Chabouté w tym poetyckim komiksie stara się pokazać, jak funkcjonuje ludzka wyobraźnia nieskażona wykształceniem i stereotypami. Próbuje jednocześnie odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest życie w samotności?
Klimat opowieści tworzą surowe, dynamiczne rysunki i sposób kadrowania przypominający technikę filmową. Samotnik jest znakomitym przykładem dzieła komiksowego, które opowiada niemal wyłącznie obrazem, nie tracąc przy tym czytelności i siły wyrazu.
Po raz pierwszy na świecie zebrane w jednym tomie opowiadania wybitnego włoskiego pisarza, Caudia Magrisa.
Przybrane w formę monologu teksty układają się w niezwykle spójną całość, a jednocześnie zawierają najistotniejsze motywy twórczości Magrisa. Łączą się tu w jedno: rzeka i morze mieniące się wielością znaczeń, historia i wieczne trwanie, ruch i bezruch, wędrówka i cel.
Słowo wstępne Autora napisane zostało specjalnie na potrzeby niniejszej edycji. Wchodzi ono w swoisty dialog z posłowiem Tłumaczki; oba teksty dopełniają i zwielokrotniają "Głosy".
"Zawstydzeni, czyli skazani na.. samotność" to książka ukazująca życie osób chorobliwie nieśmiałych. W dwóch, jakże różnych opowiadaniach poznamy ich codzienne trudności oraz próby pokonania własnych słabości. W końcu nikt nie potrafi lepiej zrozumieć człowieka samotnego, niż inny samotny. Miłej lektury.
Antonina Kostrzewa
Miłość jest wszystkim – początkiem i końcem. Najlepsze, co możemy uczynić na tym świecie, to zawierzyć miłości… i nareszcie zacząć kochać.
Zawarte w niniejszej książce teksty Phila Bosmansa, pełne serdecznego ciepła i głębokiej refleksji, prowadzą nas poprzez pory roku, które są jednocześnie porami życia oraz ludzkiej duszy. Z książki tej bije typowe dla Bosmansa ciepło - ciepło serca.
Poświęć czas na to, by być człowiekiem. Poświęć czas na to, by być człowiekiem dobrym. Kto kocha, znajdzie czas. Dzisiaj.
"Ostatnia kwadra Księżyca" to powieść, której akcja ma swoje początki w późnych latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Na świecie dobiega końca rewolucja społeczno-obyczajowa, dogasają ruchy hipisowskie. Grupa młodych ludzi wchodzi w dorosłe życie. Wśród nich jest ambitna i wrażliwa dziewczyna z tak zwanego dobrego domu. Niestety w wyniku tragicznego rozwoju wypadków trafia do więzienia o zaostrzonym rygorze. Wychodzi na wolność po dwudziestu latach odarta ze złudzeń, okaleczona. Samotna, bezdomna, z bagażem trudnych do zniesienia wspomnień, wraca do innego świata i próbuje się w nim odnaleźć. Jedyną podporą mają być jej dawni znajomi, przyjaciele z przeszłości. Tymczasem przez dwadzieścia lat wiele się w ich życiu zmieniło. Założyli rodziny, firmy, jedni odnieśli sukcesy, inni ponieśli porażki. Jak pomóc koleżance naznaczonej piętnem przeszłości, kiedy ich losy są też trudne i nie mniej zagmatwane?
W niniejszym tomie znalazły się trzy opowiadania: Armelle, Fascynacja oraz Koniec i początek. Ironiczny (a może raczej gorzki?) tytuł tomu — Związki uczuciowe — zakreśla horyzont poszukiwań, lęków, marzeń protagonistów tych opowieści. Rozłożona na trzy głosy historia mówi o porażce. O klęsce imaginacji. O nieuniknionej konfrontacji wyobrażeń z rzeczywistością. O powolnym dochodzeniu do zwątpienia. O stopniowym osadzaniu się w realności. To zapis procesu „wchodzenia w świat”, którego końcem wcale niekoniecznie musi być bycie-w-świecie.
Ireneusz Iredyński, autor irredenty prozą wymierzoną w PRL. Wariat, chuligan — i dlatego kochaliśmy go czytać w pospolitej realności sprzed lat. Dziś ani pomnik z niego, ani wieszcz. Za to żywy człowiek — owszem. Czytając, pojmujemy: Iredyński żyje.
Piotr Siemion
Nowy przekład Ryszarda Wojnakowskiego
Powieść Na Zachodzie bez zmian należy do najgłośniejszych dzieł literatury XX wieku. Jej bohaterowie, podobnie jak sam autor, należą do „straconego pokolenia”: pokolenia, którego młodość przepadła w okopach pierwszej wojny światowej.
Osiemnasto-, dziewiętnastolatkowie trafiają na front niemal prosto ze szkolnej ławy, namawiani przez nauczycieli do spełnienia obowiązku wobec ojczyzny. Czymże jednak jest ten obowiązek? – pytają siebie, świadomi, że strzelają do takich jak oni młodych, tęskniących za domem i pokojem i pytających o sens wojny wrogów.
Okrucieństwo machiny wojennej, w której są zaledwie trybikami, odbiera im najpierw poczucie człowieczeństwa, a w końcu i życie – i w tym sensie są oni dosłownie „straconym pokoleniem”.
Mistrzowskie wniknięcie w emocje bohatera, gwałtowność opisu ataków z lądu i powietrza, atmosfera nieuchronności śmierci – wszystko to sprawia, że Na Zachodzie bez zmian do dziś przejmuje grozą.
Erich Maria Remarque (1898-1970), nim zyskał sławę dzięki pacyfistycznej powieści Na Zachodzie bez zmian, parał się dziennikarstwem, był też księgowym i organistą.
Po dojściu do władzy Hitlera książki Remarque’a trafiły na stos, a ich autor został pozbawiony obywatelstwa niemieckiego. Lata II wojny światowej spędził w USA, gdzie powstała jedna z jego najlepszych powieści – Czas życia i czas śmierci.
Autor Łuku triumfalnego nie był eksperymentatorem. Uznanie czytelników i krytyki zdobył za jędrny styl, „publicystyczną” aktualność tematyki, mistrzowskie budowanie scenerii i sylwetek bohaterów.
Dom Wydawniczy REBIS spośród jego utworów opublikował m.in. Trzech towarzyszy, Nim nadejdzie lato, Hymn na cześć koktajlu, Cienie w raju, Noc w Lizbonie, a także w nowym przekładzie Ryszarda Wojnakowskiego Łuk triumfalny.
Balsam dla duszy matki składa hołd macierzyństwu – temu uniwersalnemu powołaniu, które wymaga umiejętności najlepszych rozjemców i mentorów, mistrzów kucharskich i doradców. Te nadzwyczaj ciepłe opowieści ukazują najważniejsze momenty macierzyństwa, zarówno te najbardziej triumfalne, jak i te banalne: od porodu po kształtowanie w sobie macierzyńskiej intuicji, od powstawania szczególnych wspomnień i walki o rodzinne szczęście do chwili, w której matka wypuszcza swe dziecko w świat.
Najnowsza powieść Pétera Esterházyego Niesztuka nawiązuje do powstałego w latach osiemdziesiątych cyklu Wstęp do literatury pięknej, a zwłaszcza Czasowników posiłkowych serca, uznawanych przez węgierską krytykę za jedno z najwybitniejszych dokonań nurtu tzw. nowej prozy węgierskiej. Autor, podobnie jak w większości swoich powieści, sięga do własnego życiorysu, analizując dzieciństwo, a zwłaszcza trudną relację z matką. O ile w Czasownikach widzimy ukochaną matkę umierającą na oczach zrozpaczonego syna, w Niesztuce Esterházy kreśli obraz matki dalekiej od ideału, niekiedy burzącej jego wyobrażenia o rodzinie. Opuszczona przez męża kobieta zmaga się z siermiężną, trywialną rzeczywistością przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, starając się stworzyć wolny od dramatów dom nieświadomym brutalnych realiów dzieciom.
Niesztuka to powieść pełna czarnego humoru, przywołująca tragikomiczny klimat tamtych lat, bardzo sugestywna w opisie, zniewalająca prawdziwością bohaterów, a jednocześnie wpisująca się w kanon specyficznego węgierskiego postmodernizmu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?