W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Jak buduje się firmę wartą miliardy? Co sprawia, że niektóre start-upy przebijają się na globalnym rynku, a inne znikają w cieniu? Jakie decyzje prowadzą do sukcesu, a jakie mogą go przekreślić? Startupowcy to pierwsza tak szczegółowa analiza polskiego ekosystemu start-upowego. Książka pokazuje, jak dwunastu przedsiębiorców, często zaczynając od zera, zbudowało firmy technologiczne wyceniane na setki milionów, a nawet miliardy złotych. To historie o innowacjach, ryzyku i strategicznych wyborach, które pozwoliły im zdobyć międzynarodowe rynki – od Europy po Amerykę Północną i Południową. W książce znajdziesz: sposoby polskich start-upów na zdobywanie światowych rynków strategie wzrostu, finansowania i skalowania biznesu kluczowe decyzje w budowie zespołu, sprzedaży i ekspansji zagranicznej wyzwania, z którymi mierzą się founderzy – od presji inwestorów po stres i wypalenie.
To nie tylko zbiór inspirujących historii, ale przede wszystkim praktyczna wiedza o tym, jak budować biznes w dynamicznym i wymagającym świecie technologii. Sukces ma swoją cenę – ta książka pokazuje, jaka ona jest naprawdę. Krzysztof Domaradzki – dziennikarz „Forbesa” specjalizujący się w tematyce biznesowej, technologicznej i start-upowej. Od ponad dekady analizuje sukcesy polskich przedsiębiorców, bada strategie wzrostu firm i mechanizmy rządzące rynkiem innowacji. Współtwórca rankingu „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie” oraz polskiej edycji listy „30 przed 30”. Artur Kurasiński – przedsiębiorca, inwestor i ekspert w dziedzinie nowych technologii. Od ponad 20 lat obserwuje trendy rynkowe, doradza start-upom i pomaga w budowaniu strategii biznesowych. Współtwórca Auli Polska – jednego z najstarszych cykli spotkań dla start-upów – oraz konkursu Aulery. Autor jednego z najpopularniejszych polskich blogów o innowacjach i cyfrowej gospodarce.
Naucz się rysować urocze pieski, które robią różne zabawne rzeczy. Skorzystaj w tym celu z ponad 100 samouczków krok po kroku. Twoją nauczycielką będzie popularna artystka z Instagrama Bichi Mao (@bichi.mao). Doskonale pokazuje ona sylwetki psów podczas zabawy, spania, jedzenia, gonienia własnego ogona, bycia Twoim najlepszym przyjacielem, a także przedstawia je w żartobliwych kostiumach! Uczy, jak narysować ulubione rasy i szczenięta. Wraz z samouczkami Bichi Mao udostępnia: wprowadzenie do estetyki kawaii, propozycje narzędzi do rysowania, wskazówki dotyczące rysowania i kolorowania piesków, katalog rysowania emocji, strony pełne słodkich psiaków do ćwiczeń z kolorowania. Przygotuj się więc na naukę od podstaw lub doskonalenie swoich umiejętności rysowania. Czerp inspirację do tworzenia własnych psich postaci lub ilustrowania codziennych zachowań swojego ulubionego zwierzaka. Olive Yong jest twórczynią popularnego Instagrama @bichi.mao. Urok jej grafiki tkwi w prostocie. Dzięki temu nauka rysowania jest łatwa i przyjemna dla wszystkich grup wiekowych, a także dla osób początkujących. Jej ilustracje w zabawny i uroczy sposób promieniują pozytywną energią. W serii: Koty Kawaii. Naucz się rysować krok po kroku. 75 kociaków
With her music and boundless passion for life, Tina Turner enchanted millions of fans around the world and inspired the stars of tomorrow. Peter Lindbergh was a lifelong friend of the Queen of Rock 'n' Roll and shot intimate portraits of her over many years.
Lindbergh’s photographs do more than just document her iconic status; they reveal the powerful, joyful, and at times introverted woman behind the public persona. Through his lens, Peter Lindbergh captured Tina Turner’s radiant energy with an incredible sensitivity and his impeccable understanding of dramatic composition. His work shows Tina in all her complexity, blending her fierce spirit with quieter, more reflective moments.
Across numerous settings―from the stage to the beach, from the streets to the iconic Eiffel Tower, with the city of Paris sprawling beneath her―Peter portrayed Tina throughout the years, always capturing the real Tina. His photos depict her singing, dancing, and simply being herself, effortlessly showcasing the depth of her character. Each image tells a story, a testament to her vitality and complexity, both on stage and in life. In each of these portraits, Tina is immediately recognizable.
The book, which includes a personal foreword by Tina Turner’s husband Erwin Bach, is a heartfelt tribute to the friendship and deep connection between two artists who shaped the cultural landscape of the 20th century. It’s more than a collection of photographs; it’s a celebration of a shared journey of creativity, trust, and mutual respect.
“We were partners in crime,” remembers Tina. “He was willing to try anything―and so was I! Together, we made magic!” The magic they made together lives on in Peter Lindbergh’s photographs. This book―a collection of images created during their long professional collaboration and enduring friendship―tells their special story.
Oddajemy do rąk Czytelników kolejny piąty tom Kliniki Dziennikarstwa, tym razem zatytułowany Politycy i dziennikarze. Udało się nam zebrać w nim ważne głosy ekspertów, ich zdania są często rozbieżne, ale to tylko świadczy o skali problemu, z którym każdy z odbiorców mediów musi się dzisiaj zmierzyć. To także zachęta do przyjęcia zaproszenia do dyskusji o mieszaniu ról dziennikarza i polityka. Nie każdy z Czytelników musi zgadzać się z poglądami tu prezentowanymi. Najważniejsze jest to, że każdy z badaczy mediów starał się mocno uzasadnić swój pogląd, wzbogacając wywód konkretnymi przykładami po to, by uśmiadomić użytkownikom mediów, aby pochopnie nie wyciągali wniosków na palące tematy, a jeśli kogoś bardzo one pochłaniają, niech raczej szuka rozwiązań i odpowiedzi w rzetelnej wiedzy, której przykładem są zamieszczone tu teksty.
[] zgromadzeni wokół książki autorzy podjęli się swoistej, antycypującej wydarzenia diagnozy współczesnych mediów i dziennikarstwa w kontekście zmodyfikowanego przez epokową zmianę sposobu komunikowania w sieci z powodu ewolucji kanałów i formatów Internetu oraz zmian społecznych wywołanych COVID-ową pandemią. Redaktorom i autorom zależy, aby wiedza o przemianach komunikacji i statusu użytkownika mediów stała się udziałem wszystkich, którzy uprawiają współczesne formy medialnych narracji, przede wszystkim ze względu na stopień definicyjnej i pragmatycznej samowoli w doraźnym definiowaniu i modyfikowaniu komunikacji przez samych dziennikarzy, ale i przez specyficzne regulacje prawne oraz mutujące stosunki właścicielskie w mediach.fragment recenzji prof. dra hab. Leszka Pułki
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa.
W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
Mała Dorotka nie lubi chodzić do kościoła, bo jej się tam bardzo nudzi. Ksiądz mówi coś monotonnym głosem, organista gra jakieś ponure pieśni, mama każe stać grzecznie. Ale któregoś dnia spotyka tam rezolutnego kornika, który zamieszkuje w kościelnej ławce. Kornik bardzo się dziwi, że ktoś może się nudzić na Mszy Świętej. Przecież dzieją się tam tak niezwykłe rzeczy, można doświadczyć cudów i poznać wielkie tajemnice. Dorotka prosi go, by jej o tym wszystkim opowiedział, co jej nowy przyjaciel czyni z wielką ochotą podczas ich spotkań w kościele. Dorotka nie może się doczekać kolejnej Mszy, aby usłyszeć następną opowieść kornika. Posłuchaj razem z nią, co tak niezwykłego wydarza się podczas Mszy Świętej, a na pewno, tak jak ona, przestaniesz narzekać na nudę w kościele i zapragniesz jak najczęściej uczestniczyć w tych cudownych tajemnicach, z jakimi tam się spotykamy. Opowieści kornika to książka dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, która pomaga im w zrozumieniu i przeżywaniu liturgii eucharystycznej. Emilia Litwinko to absolwentka Politechniki Gdańskiej, żona kochającego męża, mama dwuletniego Antosia i dwumiesięcznego Adasia; w 2007 roku została wyróżniona w ogólnopolskim konkursie literackim „Ja i mój świat”; autorka wydanej przez Wydawnictwo eSPe książki Babcia; nieustannie zachwycona miłością – tą mniejszą, ludzką, i tą Największą, Jedyną i Wieczną.
Książka „Nienawiść. Jak cenzura niszczy nasz świat” rozwiewa nieporozumienia trapiące nasze odwieczne dyskusje na temat „mowy nienawiści vs. wolności słowa”, pokazując, że podejście oparte na Pierwszej Poprawce promuje wolność słowa i demokrację, równość i harmonię społeczną. Ponieważ „mowa nienawiści” nie ma ogólnie przyjętej definicji, słyszymy wiele błędnych założeń, że jest ona albo całkowicie nieskrępowana, albo całkowicie ocenzurowana. Prawo Stanów Zjednoczonych zezwala rządowi na karanie nienawistnych lub dyskryminujących wypowiedzi w określonych kontekstach, gdy bezpośrednio powodują one poważne szkody. Władza nie może jednak karać takich treści tylko dlatego, że ich przesłanie jest nieprzychylne, niepokojące lub budzi niejasne obawy, że może przyczynić się do przyszłych szkód. Zwolennicy cenzury „mowy nienawiści” podkreślają potencjalne szkody, jakie może ona wyrządzić — dyskryminację, przemoc i urazy psychiczne. Niewiele jest jednak analiz dotyczących tego, czy cenzura skutecznie przeciwdziała tym szkodom. Przytaczając dowody z wielu krajów, niniejsza książka pokazuje, że „mowa nienawiści” jest w najlepszym przypadku nieskuteczna, a w najgorszym przynosi efekt przeciwny do zamierzonego. Dlatego też wybitni obrońcy sprawiedliwości społecznej na całym świecie utrzymują, że najlepszym sposobem na przeciwstawienie się nienawiści i promowaniu równości nie jest cenzura, ale raczej dynamiczna „kontra” i aktywizm.
Trzy lata po otwarciu wystawy głównej Co robi zdjęcie? Muzeum Fotografii w Krakowie oddaje w ręce czytelników książkę pod tym samym tytułem. Nie jest to jednak klasyczny katalog, lecz zbiór esejów, artykułów i opowiadań o fotografii, skierowany do wszystkich, którzy lubią robić i oglądać zdjęcia.Wystawa główna MuFo to jedyna w Polsce ekspozycja w całości poświęcona fotografii jako fenomenowi kulturowemu. Ukazuje widzom, jak od niemal dwustu lat medium to towarzyszy człowiekowi. Tytułowe pytanie, zarówno wystawy, jak i książki, skłania do refleksji na temat tego, czym jest fotografia, ale również jaki ma wpływ na naszą rzeczywistość. Książka zachęca do krytycznego patrzenia na fotografię, a tytuł Co robi zdjęcie? prowokuje, by udzielać własne odpowiedzi. To publikacja przede wszystkim do czytania, ale też do oglądania - teksty zostały uzupełnione bogatym wyborem zdjęć ze zbiorów MuFo i nie tylko.W gronie autorów odpowiadających na tytułowe pytanie znaleźli się: Aleksandra Boćkowska, David Campany, Jacek Dehnel, Weronika Kobylińska, Zofia Krawiec, Maciej Marcisz, Adam Mazur, Wojciech Nowicki, Kaja Puto, Radek Rak, Milena Soporowska, Filip Springer, Marcin Stachowicz, Monika Szewczyk-Wittek oraz Łukasz Zaremba. Teksty poruszają szeroki wachlarz tematów - od fotografii jako narzędzia ekspresji i emancypacji, przez jej rolę w kształtowaniu wizerunków i prowadzeniu wojen, aż po relację ze sztuczną inteligencją.Książka wydana wspólnie z Muzeum Fotografii w Krakowie
Kompleksowy i praktyczny przewodnik dla dyrektorów instytucji kultury oraz osób odpowiedzialnych za ich zatrudnianie i nadzór. W publikacji znajdziesz praktyczne informacje, takie jak: procedury konkursowe, sposoby powoływania dyrektora, zasady wynagradzania, obowiązki w zakresie zamówień publicznych, podróży służbowych czy kontroli organizatora. Książka zawiera także omówienie nowych wymogów wynikających z dyrektywy NIS-2 oraz przegląd najważniejszych wyroków sądowych i rozstrzygnięć nadzorczych. Pobierz dokumenty związane z powołaniem i codzienną pracą dyrektora instytucji kultury.
• Jak powinno wyglądać ogłoszenie o konkursie
• Jakie opinie należy uzyskać przed powołaniem dyrektora bez konkursu
• Na czym polega zasada jednoosobowego kierownictwa
• Czym różni się tryb pozakonkursowy od konkursowego
• Kto podpisuje umowę z dyrektorem samorządowej instytucji kultury
• Jak ustala się wynagrodzenie dyrektora zgodnie z ustawą kominową
• Kiedy może nastąpić odwołanie dyrektora
• Czy naruszenie przepisów zamówień publicznych może być podstawą zwolnienia
• Czy podróże zagraniczne powinny być wpisane do planu działalności
• Dyrektywa NIS-2 - Jakie sektory i instytucje kultury obejmuje
• Jak wygląda procedura odwołania
Doświadczanie terapii poznawczo-behawioralnej. Podręcznik samodzielnej praktyki i refleksji dla terapeutów to publikacja, która w wyjątkowy sposób łączy solidne podstawy naukowe z osobistym, refleksyjnym podejściem do rozwoju terapeuty poznawczo-behawioralnego. To książka, która trafia w samo serce pytania, które od lat rozbrzmiewa w środowisku terapeutycznym: czy terapeuta potrzebuje terapii własnej? W tym kontekście jest ona niezwykle cenną publikacją. Autorzy prezentują program Self-Practice/ Self-Reflection (SP/SR), który nie jest tylko propozycją doświadczonych psychoterapeutów i superwizorów, lecz przebadanym programem, opartym na latach doświadczeń. W czasach, gdy w dyskusji o regulacjach w psychoterapii wiele mówi się o potrzebie odbycia terapii własnej (często wieloletniej) przez psychoterapeutów, w większości bez jakichkolwiek, poza osobistą opinią, danych empirycznych, ta książka dostarcza solidnych podstaw badawczych, pokazując że samodzielne stosowanie metod CBT wobec siebie może prowadzić do realnej zmiany kompetencji i postawy terapeutycznej.
Choć tematy wydają się znajome – myśli automatyczne, przekonania, emocje, techniki poznawcze, konceptualizacja – to wiedzieć o nich, to nie to samo, co ich doświadczyć. Autorzy zachęcają, by potraktować każdy moduł nie jak materiał edukacyjny, lecz jak osobisty eksperyment. I w tym tkwi siła SP/SR: refleksyjny terapeuta może odbyć tę podróż we własnym tempie, w ciszy, z kubkiem herbaty, w szczerości wobec siebie – nie jako obowiązek szkoleniowy, ale jako część świadomego rozwoju zawodowego i osobistego.
Współczesną psychoterapię można rozumieć na dwóch uzupełniających się wymiarach: jako leczenie (czyli pracę z rozpoznanym problemem klinicznym – z którego terapeuta, jak każdy, może skorzystać w razie potrzeby), oraz jako rozwój osobisty, możliwy poprzez zaangażowanie w proces kształcenia i autorefleksji. Książka Experiencing CBT from the Inside Out harmonijnie łączy oba te wymiary – opierając się na nauce, doświadczeniu i autentyczności.
Z przedmowy redaktora naukowego
5 ran a twoje życie zawodowe, czyli jak radzić sobie z emocjami w miejscu pracy
Ta poświęcona życiu zawodowemu książka przeniesie cię w głąb świata ran duszy i ukaże ich znaczenie dla rozwoju człowieka. Krok po kroku nauczy cię rozpoznawać maski, które nosimy w pracy i pozwoli ci zrozumieć ich wpływ na ogólne zadowolenie z tego właśnie aspektu naszego życia.
Odpowiadając na pytania w niej zawarte i analizując liczne przykłady, które pomogą ci lepiej poznać samego siebie, będziesz mógł skuteczniej zastosować otrzymane rady. W rezultacie lepiej zrozumiesz swoje potrzeby zawodowe i nauczysz się je zaspokajać.
Być szczęśliwym w życiu zawodowym – tego można się nauczyć!
LISE BOURBEAU
Lise Bourbeau, uznana autorka dwudziestu ośmiu bestsellerów, które sprzedały się w ponad ośmiu milionach egzemplarzy na całym świecie. Zbudowała swój sukces dzięki piętnastoletniemu doświadczeniu w trzech międzynarodowych korporacjach i dzięki czterdziestoletniemu prowadzeniu swojej szkoły „Écoute Ton Corps” oraz dzięki wydawnictwom. Każdy etap jej kariery świadczy o jej zaangażowaniu i nieustającym sukcesie.
NATHALIE SAINTE-MARIE
Mając za sobą dwadzieścia pięć lat doświadczenia w różnych sektorach biznesu, od sprzedaży po stanowisko menedżera ds. klientów i dyrektora regionalnego, w 2017 roku zdecydowała się na pracę na własny rachunek. Od tego czasu prowadzi szkolenia i specjalizuje się w pomocy psychologicznej, wspierając ludzi w przezwyciężaniu emocjonalnych trudności związanych z karierą zawodową.
Silent Hill: Początki – części 1-4 to autorskie spojrzenie na pierwsze lata istnienia legendarnej serii, obejmujące kulisy powstawania jej pierwszych czterech odsłon, towarzyszących im ekranizacji, remasterów, remake’ów czy produktów pobocznych, takich jak gry mobilne, komiksy czy nowelizacje. Ale to także solidna dawka publicystyki, spoglądająca na przedstawione w niej zagadnienia ze świeżej perspektywy – przeczytacie o inspiracjach i znaczeniach ukrytych w pracy japońskich artystów, sektach i kultach, prawdziwych miejscach wykorzystanych w grach, a także tematach trudnych do przełknięcia – samotności mężczyzn, stalkingu, przemocy wobec dzieci czy psychologizacji przestrzeni, wszystko rzecz jasna kontekście wydarzeń przedstawionych w cyklu.
Wersja książki z okładką z gry Silent Hill.
Silent Hill: Początki – części 1-4 to autorskie spojrzenie na pierwsze lata istnienia legendarnej serii, obejmujące kulisy powstawania jej pierwszych czterech odsłon, towarzyszących im ekranizacji, remasterów, remake’ów czy produktów pobocznych, takich jak gry mobilne, komiksy czy nowelizacje. Ale to także solidna dawka publicystyki, spoglądająca na przedstawione w niej zagadnienia ze świeżej perspektywy – przeczytacie o inspiracjach i znaczeniach ukrytych w pracy japońskich artystów, sektach i kultach, prawdziwych miejscach wykorzystanych w grach, a także tematach trudnych do przełknięcia – samotności mężczyzn, stalkingu, przemocy wobec dzieci czy psychologizacji przestrzeni, wszystko rzecz jasna kontekście wydarzeń przedstawionych w cyklu.
Wersja książki z okładką z gry Silent Hill 3.
Silent Hill: Początki – części 1-4 to autorskie spojrzenie na pierwsze lata istnienia legendarnej serii, obejmujące kulisy powstawania jej pierwszych czterech odsłon, towarzyszących im ekranizacji, remasterów, remake’ów czy produktów pobocznych, takich jak gry mobilne, komiksy czy nowelizacje. Ale to także solidna dawka publicystyki, spoglądająca na przedstawione w niej zagadnienia ze świeżej perspektywy – przeczytacie o inspiracjach i znaczeniach ukrytych w pracy japońskich artystów, sektach i kultach, prawdziwych miejscach wykorzystanych w grach, a także tematach trudnych do przełknięcia – samotności mężczyzn, stalkingu, przemocy wobec dzieci czy psychologizacji przestrzeni, wszystko rzecz jasna kontekście wydarzeń przedstawionych w cyklu.
Wersja książki z okładką z gry Silent Hill 2.
Silent Hill: Początki – części 1-4 to autorskie spojrzenie na pierwsze lata istnienia legendarnej serii, obejmujące kulisy powstawania jej pierwszych czterech odsłon, towarzyszących im ekranizacji, remasterów, remake’ów czy produktów pobocznych, takich jak gry mobilne, komiksy czy nowelizacje. Ale to także solidna dawka publicystyki, spoglądająca na przedstawione w niej zagadnienia ze świeżej perspektywy – przeczytacie o inspiracjach i znaczeniach ukrytych w pracy japońskich artystów, sektach i kultach, prawdziwych miejscach wykorzystanych w grach, a także tematach trudnych do przełknięcia – samotności mężczyzn, stalkingu, przemocy wobec dzieci czy psychologizacji przestrzeni, wszystko rzecz jasna kontekście wydarzeń przedstawionych w cyklu.
Wersja książki z okładką z gry Silent Hill 4.
Dlaczego dzieci stają się częścią zjawiska, jakim jest prześladowanie? Czy cyberprzemoc różni się od tradycyjnego prześladowania? W jaki sposób można zapobiegać prześladowaniu w szkole? W Psychologii prześladowań w szkole zgłębiamy, czym jest prześladowanie i jakie czynniki prowadzą do tego, że dzieci wchodzą w role prześladowców, ofiar, obrońców, świadków czy też nawet kombinacje tych ról. Książka zawiera omówienie strategii zapobiegawczych zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia prześladowania w szkole, a także przegląd działań, jakie placówka może podjąć, jeśli będą w niej miały miejsce incydenty związane z prześladowaniem. Prześladowanie ma daleko idące konsekwencje, a jego skutki są czasami tragiczne, więc niezbędne jest zrozumienie, dlaczego i w jaki sposób do niego dochodzi. Psychologia prześladowań w szkole umożliwia poszerzenie wiedzy na ten temat w celu podejmowania efektywnych interwencji.
Monografia zawiera rozdziały o dość zróżnicowanej tematyce. Ich wspólnym mianownikiem są metody ilościowe, głównie ekonometryczne, wykorzystywane w obliczeniach przez autorów. W pracy dominują tematy z zakresu ekonomii i finansów, zarządzania, a także bliskiej naukom ekonomicznym psychologii zarządzania.Beata Basiura i Iwona Skalna w rozdziale pierwszym porównały wydajność modeli ARIMA i sieci neuronowych w prognozowaniu wybranych indeksów giełdowych, podkreślając ich mocne strony i ograniczenia. Zadaniem analizy badawczej przedstawionej w rozdziale Marii Katarzyny Grzegorzewskiej i współautorów było zwrócenie szczególnej uwagi na problem mobbingu w miejscu pracy. Zawarta w publikacji analiza zjawiska została wsparta wynikami badań ankietowych wykonanych i opracowanych przez autorów. Artur Machno w trzecim rozdziale starał się przedstawić rzeczywisty wpływ rozmaitych działań na popyt, przeanalizował różne typy interakcji w systemach przyczynowych i pokazał ich znaczenie dla zrozumienia wpływu zmiany ceny i promocji na popyt. Celem rozdziału czwartego napisanego przez Krzysztofa Posłusznego była identyfikacja pojęcia konkurencyjności sektorowej, wskazanie podstawowych problemów analizy na tym poziomie agregacji oraz zaproponowanie wskaźników mierzących konkurencyjność sektorową na podstawie dostępnych zbiorów danych. Dubravko Sabolić w rozdziale piątym wskazał, że szybka integracja odnawialnych źródeł energii (OZE) z sieciami elektroenergetycznymi stanowi przełomowy krok w kierunku realizacji globalnych celów dekarbonizacji, ale jednocześnie wprowadza istotne wyzwania związane z dynamiką rynku i ramami regulacyjnymi. Celem ostatniego rozdziału, autorstwa Juranda Skrzypka, jest zwiększenie wiedzy na temat mechanizmów prowadzących do efektu odbicia w zakresie poprawy efektywności energetycznej, autor ukazał metodę pomiaru efektu odbicia oraz zakreślił podejścia do modelowania omawianego efektu w wiodących nurtach ekonomii. Podkreślił także konieczność włączenia modelowania efektu odbicia do analiz wykonywanych na potrzeby dokumentów strategicznych kształtujących przyszłość polskiego systemu energetycznego.
Projekt stworzenia pisma wynikł ze wspólnych rozmów między Gustawem [Herlingiem-Grudzińskim], Zosią [Hertz] i mną. Nazwę wymyśliłem chyba ja. Pierwotnie Kultura miała być biletem wizytowym, kwiatkiem do kożucha, i była pomyślana odpowiednio do tego jako kwartalnik raczej czysto literacki. Pierwszy numer przygotowaliśmy wespół z Gustawem. Ale naprawdę ważne były dla nas wtedy książki. *** Początkowo, wiedząc o ogromnym czytelnictwie w wojsku i na emigracji, chcieliśmy oprzeć działalność Instytutu na wydawaniu książek. Kiedy okazało się, że gdy ludzie przestają dostawać stosunkowo wysoki żołd i muszą szukać pracy, ograniczają przede wszystkim swoje wydatki na kulturę, musieliśmy się całkowicie przestawić. Liczyłem jednak, że pismo zastąpi książki, gdyż będzie tańsze i bardziej skuteczne. Pismo dawało też możliwość oddziaływania na Kraj, na czym zależało mi od początku. W każdym razie już pod koniec pobytu w Rzymie naszą najważniejszą sprawą stała się Kultura, która w związku z tym zmieniła formułę: z kwartalnika stała się miesięcznikiem, a z pisma literackiego pismem wszechstronnym, przeznaczającym wiele miejsca na politykę i sprawy społeczne.
Z Warszawy wróciliśmy jeszcze do Nieborowa, a stamtąd w pierwszych dniach września odjechaliśmy do Bellevue, gdzie zastałam mego chłopca w dobrem zdrowiu.Brat męża, Ludwik, odprowadził nas do Berlina. Chcąc zwiedzić przyszłe męża dziedzictwo, obróciliśmy drogę na Kalisz, Ostrów i Przygodzice.Droga prowadząca do tych miejscowości, nie była ani malownicza, ani wygodna. Ostrów, było to miasteczko zamieszkałe wyłącznie przez żydów, którzy na nasze spotkanie wyjechali konno. W braku odpowiedniego ubrania, dla uczczenia przyszłych dziedziców przywdziali aksamitne suknie swoich żon. Można sobie wyobrazić, jak wspaniale przedstawiała się naszym oczom cała ta kawalkada.W Przygodzicach zatrzymaliśmy się tylko na dwadzieścia cztery godziny, bo wioska ta, jakkolwiek bardzo intratna, dająca duży dochód ze stawów i lasów, nie posiadała ani pałacu, ani nawet domu, w którym by można było mieszkać.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?