W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W książce w praktyczny sposób wyjaśniono przepisy RODO, wskazano wiele dokumentów i rozwiązań, dzięki którym czytelnik będzie mógł postępować zgodnie z tą regulacją unijną. Autorzy wykorzystali opinie Grupy Roboczej Art. 29 oraz GIODO, normy ISO z obszaru bezpieczeństwa informacji, a także bogate doświadczenie z własnej krajowej i międzynarodowej praktyki ochrony danych osobowych, cyberbezpieczeństwa i cloud computingu, w tym prace dla Grupy Roboczej Art. 29 i Komisji Europejskiej. W publikacji czytelnik znajdzie m.in.: - projekt polityki ochrony danych osobowych, która obejmuje obowiązki administratora i podmiotu przetwarzającego, - wzór umowy powierzenia danych, - wzory klauzul informacyjnych, w których zawarto kategorie informacji, - listy standardowych zagrożeń bezpieczeństwa informacji i potencjalnych naruszeń praw i wolności mogących wyniknąć z naruszenia ochrony danych osobowych. Autorzy wyjaśniają również zagadnienia mogące stwarzać szczególne trudności przy stosowaniu RODO, jak np. art. 11 RODO dotyczący danych niezidentyfikowanych.
Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka:
- definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii;
- identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji;
- dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty.
Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju
Książka dr hab. Małgorzaty Rozkwitalskiej pt. Uczenie się pracowników a kontekst mono –
i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu to ambitna monografia naukowa, mająca na celu zarówno naświetlenie problematyki uczenia organizacyjnego (zwłaszcza nieformalnego), jak i kulturowego aspektu procesów przekazywania wiedzy. (…) Monografia jest ciekawa i nietuzinkowa. (…) Jest to pozycja wartościowa naukowo, solidnie opracowana i wypełniająca istotną lukę w polskiej literaturze na temat zarządzania.
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
Książka dotyczy tematyki komunikacji marketingowej, która stanowi element komunikacji społecznej, a jednocześnie część systemu działań przedsiębiorstwa zmierzających do identyfkowania i kształtowania zachowań uczestników rynku: konsumentów, pośredników handlowych i konkurentów. Autorka opisuje w niej sposoby wykorzystania mechanizmów perswazyjnych związanych z kształtowaniem opinii, postaw i zachowań klientów wobec przedsiębiorstw i ich ofert. Wskazuje na funkcję konkurencyjną komunikacji marketingowej będącej ważnym elementem rywalizacji podmiotów rynkowych o uwagę, wybory i lojalność konsumentów.
Szczegółowo przedstawia m.in.:
– istotę komunikacji marketingowej, jej cechy i funkcje,
– zadania komunikacji marketingowej oraz wykorzystywanych do ich realizacji narzędzi i kanałów przekazu,
– specyfkę komunikacji marketingowej wybranych kategorii dóbr oferowanych na rynku,
– uwarunkowania projektowania i realizacji komunikacji marketingowej,
– czynniki wpływające na osiąganie zakładanych przez przedsiębiorstwo celów komunikacji marketingowej,
– modele ujmowania i pomiaru efektów komunikacji marketingowej,
– rezultaty komunikacji marketingowej w czasie (m.in. mediowe, komunikacyjne i biznesowe, kapitał marki i kapitał relacyjny).
O nowatorskim charakterze tej publikacji stanowią szerokie i wieloaspektowe analizy uwarunkowań realizacji komunikacji marketingowej.
„Ze względu na duże walory merytoryczne oraz oryginalny sposób ujęcia problematyki książka pani profesor Teresy Taranko z pewnością zainteresuje pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami komunikacji marketingowej, studentów różnych kierunków studiów ekonomicznych i społecznych, właścicieli i pracowników agencji reklamy i komunikacji zintegrowanej, a także menedżerów poszukujących atrakcyjnych i skutecznych form komunikowania się swoich frm i organizacji z rynkiem i otoczeniem”.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor
Fuzje i przejęcia są złożonymi przedsięwzięciami opartymi na precyzyjnej koordynacji zróżnicowanych działań ekonomicznych, prawnych, technicznych i społecznych. Czynnikiem sukcesu podjętej inicjatywy mariażowej jest zatem właściwie zaplanowana i wdrożona procedura postępowania. W literaturze, na przykład u Perkinsa, Frąckowiaka, Sudarsanama czy Schulera, można spotkać wiele propozycji mniej lub bardziej detalicznie strukturyzujących omawiany proces. Wszyscy wspomniani autorzy wymieniają jednak fazę integracji jako jeden z najważniejszych czynników sukcesu fuzji i przejęcia. Podobną wartość nadają oni działaniom ujmowanym w ramy funkcji personalnej jako szczególnie wrażliwej w procesie zmian. Zastosowane działania due diligence mogą być w tym przypadku szczególnie owocne.Badania pokazują, że planowane cele fuzji i przejęć są zwykle osiągane tylko częściowo. Źródeł tego faktu można upatrywać we wszystkich fazach procesu koncentracji. Najczęściej wymieniane są: brak strategii działania, źle sprecyzowane cele, niewłaściwa wycena potencjału rynkowego łączących się podmiotów, przeszacowanie korzyści z oczekiwanego efektu synergii, zbyt wysoka cena przejmowanego podmiotu, niedopasowanie kulturowe, zakłócenia w relacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi, utrata kluczowych pracowników. Część wymienionych przyczyn niepowodzeń wiąże się z początkową fazą fuzji i przejęcia, część zaś z końcową czyli z fazą integracji, w której dopasowanie zasobów ludzkich organizacji często przesądza o tempie zakończenia całego procesu i o jego sukcesie.Faza integracji po zakończonych formalnych procesach mariażowych jest jednak rzadziej opisywana i badana. Brakuje zatem propozycji modeli teoretycznych czy sytuacyjnych, które wsparłyby i ułatwiły realizację wspomnianych praktyk. Niniejsza praca przyczynia się do wypełnienia tej luki.Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK
Książka pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w sieci, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w niej krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować kampanię marketingową przedsiębiorstwa w Internecie. Każdy etap procedury został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami.
W książce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
• Co kryje się pod pojęciem marketing i jaka jest różnica pomiędzy jego formą tradycyjną a internetową?
• Co to jest marketing internetowy?
• Jak prawidłowo przygotować stronę WWW przedsiębiorstwa oraz jak ją rozwijać, by przynosiła korzyści przedsiębiorcy?
• Jak zoptymalizować swój biznes w Internecie w interakcji z użytkownikami i wyszukiwarkami?
• Jak dokonywać eksploracji kolejnych elementów, które są niezbędne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem?
• Jakich narzędzi internetowych używać, by prowadzić skuteczną kampanię marketingową w sieci?
Czy w twojej piersi bije serce przywódcy?
Lepiej, żeby tak było. Ponieważ nawet w zwykłych warunkach tylko najbardziej skupieni, skuteczni i inspirujący liderzy mają to, czego potrzeba, by zmotywować zespoły do osiągania wspaniałych sukcesów – a dziś, gdy nawigujemy po burzliwych wodach wymagających czasów, konkurencja jest ostrzejsza i bardziej zdeterminowana niż kiedykolwiek wcześniej. Niezależnie od tego, jaki cel postawisz przed sobą, osiągnięcie szczytu będzie zależało nie tylko od tego, czy dowiesz się, jak przewodzić… ale także od tego, czy będziesz jednym z najlepszych w praktycznym zastosowaniu tej wiedzy.
Brian Tracy, znany na całym świecie ekspert w dziedzinie osiągnięć biznesowych i osobistych, pomógł tysiącom menedżerów i firm w opanowaniu umiejętności przywódczych, jakich potrzebowali, by osiągnąć to wszystko, do czego dążyli, a nawet więcej. A teraz – w swojej pierwszej książce traktującej o przywództwie – ten autor bestsellerów, pokazuje, jak pokonać nawet najtrudniejsze wyzwania i przeszkody, by osiągnąć spektakularny sukces w biznesie.
W niniejszej książce Tracy dzieli sztukę i naukę przywództwa w biznesie na siedem fundamentalnych obowiązków, które mistrzowsko opanowują najlepsi liderzy. Mają one podstawowe znaczenie dla sukcesu dowolnej organizacji i na dowolnym stanowisku przywódczym. A oto i one:
Wyznaczanie i osiąganie celów. Przywództwo to nie abstrakcja – musisz zdecydować, dokąd zmierzasz, i zrealizować zadania, które tam prowadzą. Pielęgnowanie innowacyjności. Stała poprawa produktów, usług, procesów i metod promocji jest jedynym sposobem utrzymania przewagi nad konkurencją. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. Jak pisze Tracy: „Jedynymi przeszkodami, które stają na drodze do pożądanego sukcesu, są problemy, trudności, przeszkody i bariery. Zasadnicze znaczenie dla odniesienia sukcesu ma twoja umiejętność przejścia ponad albo pod tymi problemami lub ich sprytnego obejścia”. Ustalanie priorytetów. Mistrzowskie opanowanie umiejętności skutecznego rozmieszczenia trzech najważniejszych zasobów – ludzi, pieniędzy i czasu – ma żywotne znaczenie dla kondycji firmy. Wyznaczanie wysokich standardów – i przewodzenie własnym przykładem. To prosta, lecz głęboka prawda: twoi ludzie mogą pójść za tobą jedynie tak daleko, jak daleko ich poprowadzisz. Inspirowanie i motywowanie innych. Przekroczenie etapu „polecenie-kontrola” jest kluczem do trwałego sukcesu w roli przywódcy. Osiąganie najlepszej pracy i wyników. To bezpośredni rezultat realizacji powyższych sześciu obowiązków, jak również miara, według której zostaniesz ostatecznie oceniony. Przywództwo to nauka ścisła, ale prosta, wywodząca się z klarownej wizji i odwagi, wiedzy o sobie samym i spójności, ze skupienia i pewności siebie. Dzięki przenikliwemu wglądowi i naprawdę przystępnym wskazówkom Briana Tracy’ego, zawartym w poradniku Jak przewodzą najlepsi liderzy, okaże się, że możesz łatwo sięgnąć po te potężne atrybuty i osiągnąć wielkość jako lider.
***
Brian Tracy jest jednym z najlepszych mówców zawodowych na świecie; każdego roku przemawia do ponad ćwierć miliona ludzi w całych Stanach Zjednoczonych, Europie, Azji i Australii. Przemówienia Briana, jego wykłady i seminaria zyskały opinię „inspirujących, zabawnych i ciekawych, motywujących i pouczających”. Do jego słuchaczy zaliczają się przedsiębiorstwa z rankingu „Fortune 500”, jak również firmy i stowarzyszenia różnej wielkości.
Sekrety negocjacji dla biznesmenów to nowa, uaktualniona i tematycznie częściowo zmieniona wersja wydanych w latach dziewięćdziesiątych Sekretów udanych negocjacji. Poprzedni poradnik spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i przyczynił do spopularyzowania sztuki negocjacji w Polsce.
Autor, światowej sławy negocjator praktyk, jeden z najpopularniejszych prelegentów w USA, nagrodzony wielokrotnie za swoje zdolności krasomówcze, był dwa razy zaproszony do Polski, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu. Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi prowadzących negocjacje zawodowo, alewiele z poruszanych w niej tematówbędzie przydatnych każdemu, bo nawet nie zdając sobie z tego sprawy, niemal bez przerwy prowadzimy jakieś negocjacje: czy to w zakładzie pracy, podczas zakupów, spotkań towarzyskich, czy to w domu rodzinnym. Jeśli nawet niektóre techniki negocjacyjne mogą nam się wydać nieetyczne lub nie fair, to warto je poznać, aby nie być bezbronnym, gdy ktoś użyje ich przeciwko nam.
Poradnik zawiera szereg cennych rad, które mogą wydawać się oczywiste, ale których zastosowanie w praktyce nie zawsze jest łatwe, jeżeli nie zostanie uprzednio przećwiczone zgodnie ze wskazówkami podanymi przez autora. Omawia on taktyki stosowane przez doświadczonych negocjatorów oraz metody ich kontrowania. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, powoduje, że nie czyta się jej jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
Osiągnij sukces w negocjacjach, pozostawiając równocześnie drugą stronę z poczuciem wygranej!
***
Roger Dawson, światowej sławy negocjator i prelegent, za swoje osiągnięcia oratorskie otrzymał szereg nagród, w tym dwie najważniejsze przyznawane przez Amerykańskie Stowarzyszenie Mówców. Magazyn „Success Magazine” nadał mu tytuł „Czołowego Negocjatora Ameryki”.
Ma zarówno rozległą wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne doświadczenie w obszarze zarządzania dużymi korporacjami. Był m.in. prezesem jednej z największych kalifornijskich firm zajmujących się obrotem nieruchomościami, posiadającej 28 biur i generującej obrót roczny na poziomie 400 milionów dolarów. Szkolił kadrę zarządzającą i doradzał przedstawicielom takich firm, jak General Motors, Xerox, Merck, Abbott, Nestle, Black & Decker, Merrill Lynch, IBM, PricewaterhouseCoopers, ABB, Cadbury, Hewlett-Packard, 3M, Prudential, Nationwide czy AT&T.
Jest autorem 16 książek bijących rekordy sprzedaży na całym świecie. W polskiej wersji językowej ukazały się m.in. Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów i Sekrety podejmowania trafnych decyzji.
Ekonomista Robert P. Murphy i informatyk Silas Barta, połączyli siły, by w przystępny sposób wytłumaczyć szerszej publiczności:czym jest Bitcoin,jak działa protokół, na którym jest oparty,jak zadbano o bezpieczeństwo transakcji,dlaczego kryptowaluty są potrzebne,dlaczego miłośnicy wolności powinni kibicować ich popularyzacji.Niniejszy przewodnik [] oferuje intuicyjne wyjaśnienia podstawowych kwestii związanych z gospodarczymi aspektami Bitcoina, ale w osobnych podrozdziałach wyjaśnia także faktyczny mechanizm kryjący się za jego funkcjonowaniem.Gdy pojmie się już istotę rewolucyjnego charakteru technologii Bitcoin, trudno nie doceniać niezwykłych możliwości, jakie ona daje. Co więcej, najgorliwsi z entuzjastów uważają narodziny [kryptowalut] za ważny, milowy krok w rozwoju technologicznym i kulturowym ludzkiego gatunku.Fragment książki
UX pochodzi od słów user experience. Jest to strategia, dzięki której tworzy się udane aplikacje, czyli takie, które lubią użytkownicy. UX wymaga umiejętnego powiązania etapu planowania biznesu z fazą projektowania. Aby zweryfikować decyzje projektowe i potrzeby biznesowe, trzeba przeprowadzić szereg badań. Jest to bardzo ważny element cyklu projektowego, jednak wymaga opanowania określonego zestawu narzędzi i technik. Poza zagadnieniami technicznymi przydaje się wiedza z zakresu psychologii i socjologii. To wszystko sprawia, że badania produktów są uważane za skomplikowane, a zasady ich prowadzenia są osnute aurą tajemniczości.
Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatnych badań.
Książkę podzielono na cztery części: krótkie wprowadzenie do tematyki badań UX, planowanie i przygotowania, facylitacja badań oraz prowadzenie analiz i raportowanie. Bardzo szczegółowo opisano, w jaki sposób należy wykonywać badania, wskazano również, czego robić nie wolno. Krótkie ćwiczenia, które znalazły się w każdym rozdziale, z pewnością pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.
W tej książce znajdziesz między innymi:
Wprowadzenie do tematyki UX i przegląd zadań przygotowawczych
Zasady koordynacji sesji badawczej i doboru potrzebnych technik
Techniki improwizacyjne podczas prowadzenia badań
Metody współpracy z uczestnikami badań
Analizę zebranego materiału badawczego i formułowanie wniosków
UX: użytkownik pokocha to „coś”!
Autorzy są ekspertami w projektowaniu UX.
Brad Nunnally często wypowiada się o metodach badawczych i technikach projektowania. Prowadzi badania, modeluje, projektuje i testuje aplikacje. Współpracuje z klientami z takich branż jak finanse, medycyna, farmacja i usługi publiczne. Mieszka w St. Louis w stanie Missouri.
David Farkas współpracował z firmami o różnej wielkości. Zajmował się tworzeniem procesów projektowych od podstaw i rozwijał istniejące. Tworzył między innymi systemy usług finansowych i sklepy internetowe. Mieszka w Filadelfii w stanie Pensylwania.
Przedsprzedaż
Realizacja zamówień od 2018-03-09
Autorki skupiły się na problematyce kapitału społecznego wewnatrz organizacji przyjmując definicję, w której kapitał społeczny rozumiany jest jako całość sieci wartości społecznych i norm determinujących relacje międzyludzkie umożliwiające osiągnięcie efektu współpracy. Fundamentem tej całości jest zaufanie.
Autorki podjęły próbę udzielenia odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- jak kształtowała się koncepcja i zakres pojęciowy kapitału społecznego
- jakie funkcje pełni kapitał społeczny wewnątrz organizacji; skąd bierze się zainteresowanie nauk o zarządzaniu tą problematyką
- czy są podstawy do tego, aby kapitałem społecznym można było zarządzać w organizacjach
- za pomocą jakich instrumentów można kształtować kapitał społeczny w organizacji
Podręcznik z zakresu ekonomii przeznaczony dla studentów kierunku Turystyka i rekreacja, a także kierunków pokrewnych. Jako pierwszy na rynku łączy w sobie treści, które w tradycyjnym systemie kształcenia przekazywane są w ramach dwóch komplementarnych względem siebie, ale jednak odrębnych przedmiotów: Ekonomii i Ekonomiki turystyki i rekreacji.
Autorzy w ramach jednej publikacji zebrali niezbędną studentom ogólną wiedzę ekonomiczną z wiedzą przedmiotową – poszczególne zagadnienia ekonomiczne zostały od razu przeniesione na grunt kierunkowych zainteresowań studenta. Ułatwia to odbiór prezentowanych treści i poprawia efektywność procesu dydaktycznego – tak w zakresie poznania podstaw ekonomii, jak i w aspekcie kierunkowym – związanym ze zrozumieniem mechanizmów kierujących ekonomicznymi wyborami uczestników turystyki i rekreacji.
Struktura podręcznika została określona na podstawie programów przedmiotów Ekonomia i Ekonomika turystyki i rekreacji. Treści zostały dobrane tak, aby podręcznik mógł być zrealizowany w ramach godzin wynikających z powszechnych standardów kształcenia, tj. w wymiarze łącznym ok. 120 godzin lekcyjnych.
Zespół autorski tworzą pracownicy Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.
Czy i Ty oczekujesz od życia czegoś więcej?
Niemal niezauważalnie zmieniasz obozy – z obozu dla młodych na obóz dla starych. Kim jesteś i jak inni będą mówić o Tobie w przyszłości? A przecież miało być inaczej. Czy jesteś tam, gdzie chcesz być, i masz to, co chciałeś mieć? Czy życie zrobiło Ci psikusa?
A może chciałbyś swoje życie odzyskać dla siebie?
Jest jak jest, ponieważ jesteś mentalnym analfabetą. W tym elementarzu znajdziesz wszystkie wskazówki pozwalające Ci nauczyć się myśleć. Poprawnie myśleć. Jeśli akurat Ty uważasz, że potrafisz poprawnie myśleć, skuś się, przeczytaj tę książkę, a przekonasz się, jak daleki jesteś od umiejętności poprawnego myślenia. Jeśli jednak uważasz, że to Ciebie nie dotyczy, bo Ty jesteś inny, to w tym przypadku, trzymając się powiedzenia „Wyjątek potwierdza regułę”, istnieje duże prawdopodobieństwo, że się nie myliłem.
Ta lektura jest dla Ciebie! Życzę Ci głębokich przemyśleń i mnóstwa refleksji.
Książka wypełnia lukę w polskiej literaturze ekonomicznej na temat istoty, roli i znaczenia przedsiębiorstw państwowych w gospodarce. Publikacja zawiera analizę stanu, celów i zasad funkcjonowania przedsiębiorstw państwowych w kilkunastu wybranych, reprezentatywnych krajach świata (m.in. wielkie i znaczące w skali globalnej gospodarki - Chiny, Rosja, Indie, Brazylia; mniejsze, szybko rozwijające się gospodarki - Indonezja, RPA; gospodarki krajów wysokorozwiniętych - Niemcy, Włochy, Norwegia, Stany Zjednoczone). Oddzielny rozdział został poświęcony przedsiębiorstwom państwowym w Polsce - ich roli gospodarczej, zasadom funkcjonowania oraz sposobom wypełniania przez państwo praw własności. Co istotne, w książce zidentyfikowane zostały tendencje rozwojowe dotyczące zakresu i roli przedsiębiorstw państwowych we współczesnej, globalnej gospodarce.
Publikacja jest cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji państwowej i analityków. Może być również wykorzystywana jako literatura uzupełniająca na wydziałach ekonomicznych w ramach przedmiotów takich jak: polityka gospodarcza, sektor publiczny w gospodarce, rola państwa w gospodarce.
Książka wypełnia lukę w polskiej literaturze ekonomicznej na temat istoty, roli i znaczenia przedsiębiorstw państwowych w gospodarce. Publikacja zawiera analizę stanu, celów i zasad funkcjonowania przedsiębiorstw państwowych w kilkunastu wybranych, reprezentatywnych krajach świata (m.in. wielkie i znaczące w skali globalnej gospodarki - Chiny, Rosja, Indie, Brazylia; mniejsze, szybko rozwijające się gospodarki - Indonezja, RPA; gospodarki krajów wysokorozwiniętych - Niemcy, Włochy, Norwegia, Stany Zjednoczone). Oddzielny rozdział został poświęcony przedsiębiorstwom państwowym w Polsce - ich roli gospodarczej, zasadom funkcjonowania oraz sposobom wypełniania przez państwo praw własności. Co istotne, w książce zidentyfikowane zostały tendencje rozwojowe dotyczące zakresu i roli przedsiębiorstw państwowych we współczesnej, globalnej gospodarce.Publikacja jest cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji państwowej i analityków. Może być również wykorzystywana jako literatura uzupełniająca na wydziałach ekonomicznych w ramach przedmiotów takich jak: polityka gospodarcza, sektor publiczny w gospodarce, rola państwa w gospodarce.
Monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu nowoczesnych technik zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie, obejmującego opracowanie, wdrożenie i realizację strategii. Składa się z sześciu rozdziałów.
Pierwsze trzy dotyczą controllingu, z uwzględnieniem funkcjonowania centrów odpowiedzialności oraz sterowania strategią firmową.
Kolejne dwa rozdziały zawierają typologię poszczególnych form zarządzania strategicznego, obejmującą zbilansowaną i kompleksową kartę dokonań.
Pracę wieńczy (rozdział szósty) studium zbadanych w praktyce przypadków implementacji i realizacji strategii za pomocą kart dokonań.
Naczelną ideą podręcznika jest całościowe, systemowe ujęcie problematyki finansów gospodarki narodowej. Omawiane zagadnienia zostały podzielone na trzy części. Pierwsza część dotyczy pieniądza i niepieniężnych instrumentów finansowych. Część drugą poświęcono podmiotom systemu finansowego: finalnym wierzycielom i dłużnikom oraz pośrednikom finansowym. W trzeciej części natomiast przedstawiono rynki finansowe: natychmiastowe (spot) i terminowe. Szczegółowo opisano mechanizm funkcjonowania rynków o podstawowym znaczeniu dla gospodarki, tj. rynków walutowych, lokat międzybankowych, kapitałowych.Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, kształcących się w zakresie zarządzania, finansów i bankowości. Jest adresowana zarówno do osób zawodowo związanych z pośrednikami oraz rynkami finansowymi, jak i korzystających z ich usług.
Stwórz produkt, który pokochają klienci
Na jeden udany produkt, który cieszy się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu produktu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać potrzeby użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej niż dostępne produkty konkurencji. W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dopasowanie produktu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product.
Opisana w tej książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dopasowania produktu do rynku. Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg istotnych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono również pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji produktu.
Najważniejsze zagadnienia:
- zasady dopasowania produktu do rynku
- kroki procesu Lean Product wraz ze studium przypadku
- MVP — projektowanie i testowanie z udziałem klientów
- kluczowe wskaźniki i pętla optymalizacji wskaźnika
- optymalizacja za pomocą testów A/B
„Przewodnik Dana jest oczekiwaną z wytęsknieniem instrukcją wdrażania zasad metody Lean Startup. Ta wyczerpująca, bezpośrednia książka omawia wszystko, co musisz wiedzieć, aby stworzyć udany produkt”.
— Sean Ellis, prezes Qualaroo i GrowthHackers.com
„Przewodnik po tworzeniu udanych produktów Dana nadaje metodzie Lean Startup nową jakość! Ta książka jest rzeczywiście skierowana do wszystkich — od projektantów po inżynierów i przedsiębiorców”.
— Kaaren Hanson, dyrektor ds. projektowych Medallia i była dyrektor ds. innowacji projektowych w Intuit
„Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka ukazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania produktu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze udoskonalanie go z biegiem czasu”.
— Ken Fine, dyrektor ds. klientów Medallia
Dan Olsen jest przedsiębiorcą, konsultantem i ekspertem metody Lean Product. Wśród jego klientów znalazły się m.in. Facebook, Box, YouSendIt (obecnie Hightail), Microsoft, Epocrates, Financial Engines czy One Medical Group. Kilka lat temu pracował w Intuit, gdzie kierował zespołem produkcyjnym Quicken, zapewniając rekordowe wyniki sprzedaży. Obecnie Olsen pracuje w Dolinie Krzemowej, gdzie prowadzi comiesięczne spotkania Lean Product Meetup. Lubi dzielić się swoimi pomysłami z szerokim gronem odbiorców. Często organizuje prezentacje i warsztaty.
Przedsprzedaż
Realizacja zamówień od 2018-02-09
Nie dziw się, że klient reaguje jak kupiec, skoro ty zachowujesz się jak sprzedawca.W psychologii sprzedaży roi się od samozwańczych guru proponujących mniej lub bardziej wyrafinowane techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z wiedzą naukową nie mają wiele wspólnego, a i ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera dzwoniącego z ofertą bezkonkurencyjnego ubezpieczenia albo fantastycznej oferty telewizji kablowej?).Paweł Fortuna, doświadczony psycholog biznesu i trener, pokazuje, że skuteczna komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji. Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek proponuje sprzedawcom grę w białe szachy sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania oznacza realizację w przestrzeni handlu takich wartości jak uczciwość i prawda, działanie pozbawione manipulowania i ukrytych intencji, a także sposób na tworzenie społeczności zadowolonych klientów.Sprzedaż bez sprzedawania jest książką wyjątkową pod co najmniej czterema względami. Po pierwsze, stanowi przegląd palących i realnych problemów, z jakimi spotykają się wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj biznesu, jakim się zajmują. Po drugie, autor nie zadowala się jedynie stworzeniem rzetelnego opisu zagrożeń i dylematów, lecz także przedstawia własne propozycje ich rozwiązań, z precyzyjnymi wskazówkami co i jak należy robić. Po trzecie, jego porady są ugruntowane w solidnej wiedzy na temat psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka w organizacji, co chroni nas czytelników przed merytorycznymi nadużyciami, jakie pojawiają się (zbyt) często w poradnikach, a które wywołane są wybujałą fantazją piszących albo wręcz brakiem wiedzy. I wreszcie po czwarte, książka jest napisana w sposób zrozumiały (co wciąż jest wyjątkiem w polskim piśmiennictwie naukowym), a na dodatek ze swadą i humorem. Wymienić można chociażby iście mistrzowski styl, w jakim pokazane są przykłady działania Systemu 1 i Systemu 2 w codzienności działań sprzedażowych. Sądzę że prof. Kahneman mógłby śmiało posiłkować się nimi w swoich wystąpieniach.Z recenzji prof. dr. hab. Rafała Ohme
Uwierzyć w sens i skuteczne działanie marketingu wielopoziomowego. Co to znaczy? To znaczy szanować jego naturalną strukturę.
Jeżeli będziesz traktować klientów i dystrybutorów z niższych poziomów jedynie jako źródło dochodów, nie wyjdziesz na tym dobrze. Dostrzegą oni, że jesteś zainteresowany tylko sobą, i szybko Cię opuszczą. Jeżeli jednak dojrzysz w tym wszystkim okazję do służenia i popierania innych, wtedy klienci i współpracownicy odczują to i więzi między wami się wzmocnią.
Okazja do popierania i służenia innym. Chcę mocno podkreślić wagę tego stwierdzenia. Jeśli z całej książki zapamiętasz tylko to jedno zdanie, to i tak będziesz miał klucz do sukcesu w biznesie zwanym marketingiem wielopoziomowym.
Odczuwamy zarówno niedostatki życia, jak i jego bogactwo i stosownie do tego otwieramy się na nie lub przed nimi bronimy i w tym stylu modelujemy nasze życie, które dokładnie odzwierciedla to, co czujemy. Dostrzeżemy bogactwo, jakie niesie ze sobą życie, i zaczniemy zastanawiać się nad tym, co robić, aby z tego bogactwa mogli korzystać zarówno inni, jak i my sami.
John Kalench - czołowy szkoleniowiec, konsultant i wizjoner marketingu wielopoziomowego, w 1979 roku został wprowadzony w tajniki tego przedsięwzięcia i bardzo szybko się do niego przekonał. W ciągu paru lat zbudował trzy wysoce dochodowe sieci dystrybucji. W 1985 roku stworzył Millionaires In Motion (MIM) z myślą o prowadzeniu specjalistycznych programów szkoleniowych doskonalących wiedzę dystrybutorów. Programy szkoleniowe Kalencha zostały rozpowszechnione w Stanach Zjednoczonych i w wielu innych krajach. W efekcie tysiące przedsiębiorców na całym świecie, działających w MIM, uczestniczyło w seminariach i warsztatach, również prowadzonych przez niego osobiście.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?