W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Z książki dowiesz się:- jakie są metody i frameworki Agile,- które podejście lepiej pasuje do Twojej konkretnej sytuacji,- w jaki sposób można najlepiej wykorzystać budżet,- jak szybko zdobywać przewagę nad konkurencją,- jak sprawić, żeby projekt odniósł sukces nawet jeśli nie wszystkie wymagania zostaną dostarczone,- jak planować tworzenie wartościowych produktów,- jak robić tylko tyle ile potrzeba i pracować produkt iteracyjnie i przyrostowo,- co robić, żeby uniknąć najczęstszych błędów,- jak sprawdzać postęp i reagować na zmiany,- jak minimalizować straty i optymalizować pracę,- jak kilkukrotnie zwiększyć wydajność zespołów,- jak szacować, planować, zawierać kontrakty,- na czym polega Agile Coaching,- jak wprowadzić Agile do Twojej organizacji,- jak możesz wykorzystać potencjał pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań,- jak stworzyć środowisko pracy, w którym Developerzy chcą pracować.Autor położył duży nacisk na poprawność przekazywania wiedzy poprzez uprzednie sprawdzenie wprost u źródeł. Książka zawiera w sobie ponad dziesięć lat doświadczenia w pracy z polskimi i międzynarodowymi Zespołami oraz setki godzin szkoleń.Pomimo tak dużej dawki wiedzy, Scrum i nie tylko jest pozycją, którą łatwo się czyta..Książka przeznaczona jest dla zespołów projektowych, programistów, testerów, managerów, profesjonalistów z pasją do tworzenia niesamowitych produktów. Tematy przedstawione są w przystępny sposób zarówno dla osób pracujących w paradygmacie Agile, jak również dla tych, którzy chcą przejść z tradycyjnego modelu Waterfall.Dla organizacji, które chcą wytwarzać oprogramowanie wysokiej jakości i często dostarczać nowe wersje na rynek jest to pozycja obowiązkowa. Dla firm, które chcą się wyróżnić na rynku i dotrzymać kroku klientom, jest to pozycja konieczna.Krystian Kaczor znany jest w środowisku profesjonalistów IT jako wpływowy specjalista od Agile. Dzieli się swoim bogatym i zróżnicowanym doświadczeniem nie tylko przez prowadzone szkolenia, ale także artykuły i wystąpienia na konferencjach. Propagator pragmatycznego podejścia opartego na empiryzmie i sprawdzaniu efektów. Jako konsultant uważnie obserwuje środowisko i podejmuje się niemożliwych wyzwań, żeby pomagać klientom osiągać niemożliwe. Trener, który nadal pracuje jako Agile Coach i Scrum Master, żeby utrzymać więź z praktyką.Już od 12 lat współpracuje z firmami, których logo jest łatwo rozpoznawalne. Od mroźnej Szwecji po pustynny Iran usprawniając Zespoły, procesy, projekty i całe organizacje.Bogate doświadczenie od pracownika wsparcia technicznego do program managera pozwala temu profesjonaliście spojrzeć na proces powstawania systemów informatycznych z wielu różnych stron.Jako Agile Coach i konsultant buduje i prowadzi Zespoły Agile, przeprowadza transformacje organizacji i ulepsza wdrożone praktyki. Posiada doświadczenie w pracy z Zespołami w zakresie od małych, lokalnych zespołów do geograficznie rozproszonych korporacji, pracujących w modelach skalowanego i rozproszonego Agile.Autor książek, e-booków i szeregu innych publikacji w prasie polskiej i zagranicznej. Prelegent na polskich i zagranicznych konferencjach z obszarów Agile i Jakości. Jeden z niewielu trenerów w randze Professional Scrum Trainer w Polsce, PMI-ACP, Akredytowany Trener ISTQB, ICF ACC, SAFe Program Consultant.
Rozmaite zagadnienia ekonomiczne na przemian zyskują i tracą na popularności w zależności od aktualnych polityczno-intelektualnych nastrojów. Obecnie, w dyskusjach na temat gospodarki, na absolutnym topie jest problem nierówności społecznych, o których znów zrobiło się głośno po publikacji książki o kontrowersyjnym tytule Kapitał (ze skromnym dopiskiem w XXI wieku), autorstwa Francuza, Thomasa Piketty'ego.Piketty, którego rodzice byli Trockistami (choć deklarują, że zmienili poglądy polityczne zanim narodził się młody Thomas), reprezentuje typową dla współczesnych socjalistów postawę: Jako że poprzeć socjalizmu wprost nadal nie wypada, przyznaje on wyższość gospodarki rynkowej nad centralnie planowaną. Po tym jednak dodaje, że wolny rynek ma niestety pewne wady, które wymagają interwencji państwa. Następnie przedstawia rzekome zawodności rynku, proponuje postępowe reformy iI wychodzi z tego wszystkiego system, który z wolnym rynkiem ma niewiele wspólnego, za to z socjalizmem wiele.Piketty wyjątkowo nie lubi bogatych. Generalnie uważa, że mają za dużo i chciałby im trochę pozabierać. Tym bardziej, że jego zdaniem bogactwo bogatych hamuje rozwój gospodarczy i przyczynia się do ludzkiej biedy. Neguje tym samym prawo Saya, że każda podaż ma swój popyt i tworzenie bogactwa samo w sobie wytwarza popyt ze strony tych, którzy je współtworzą. Kwestie takie jak tworzenie bogactwa czy produktywność nie mieszczą się w kręgu jego zainteresowań. Całkowicie pomija związek rozkładu bogactwa z procesem jego produkcji. Wkracza w sytuację zastaną bogactwo istnieje, a jego rozkład jest bardzo nierównomierny i oferuje swoją wizję lepszego świata. Pytania skąd to bogactwo się wzięło i dlaczego jego rozkład wygląda tak, a nie inaczej w ogóle nie zadaje.Na szczęście zadaje je Robert Gwiazdowski w swojej najnowszej, niezwykle interesującej i błyskotliwie napisanej książce, którą z dumą prezentujemy. Odpowiedź Autora, którą podpiera on szczegółowymi danymi i statystykami, zdejmuje z nierówności społecznych swoistą aurę mistyczności, która sprawia, że duża część społeczeństwa za ich przyczynę uznaje spisek bogatych.Otóż prawda jest taka, że równość i nierówność mają charakter moralnie neutralny, zaś przyczyn nierówności na świecie było i jest multum, a co najważniejsze nierówności pełnią bardzo ważną, korzystną rolę w rozwoju gospodarczym i poprawie standardu życia.Więcej (i zapewne w ciekawszy sposób) opowie Państwu o tym profesor Robert Gwiazdowski.Polecamy!Fijorr Publishing.
Młoda kobieta rzuca studia doktoranckie i zaczyna grać w pokera. Wdrożywszy sięw system analizowania możliwych scenariuszy i wyliczania szans na ich ziszczenie, potrafi określić z góry błędy swoich przeciwników i staje się jedną z najlepszych zawodniczek na świecie.Grupa specjalistów Google przez cztery lata gromadzi dane na temat funkcjonowania najlepszych zespołów pracowniczych, aby ogłosić, że ważniejsze jest to, co łączy grupę, niż jej personalny skład.Generał piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych, widząc niskie morale ochotników, układa od nowa program szkolenia w obozie dla rekrutów. Okazuje się, że wypracowanie postawy ukierunkowanej na działanie może zmienić nawet najbardziej rozchwianych nastolatków w niepokonanych zdobywców.Termin premiery Krainy lodu wytwórni Walt Disney Pictures zbliża się wielkimi krokami. Katastrofa wisi w powietrzu, jednak zespół produkcyjny otrząsa się z niemocy, przeżywa twórczy przełom i w efekcie powstaje jeden z najlepszych filmów animowanychw historii kina.Co łączy tych wszystkich ludzi?Wiedza, że efektywność to umiejętność dokonywania wyborów i podejście do codziennych obowiązków. To odpowiednie postrzeganie małych celów na tle dużych wyzwań, to kultury organizacyjne, które budujemy jako liderzy, nie zamykając się na postęp. To wreszcie stosunek do informacji. Te aspekty różnią ludzi produktywnych od zapracowanych.Mądrzej, szybciej, lepiej traktuje o ośmiu kluczowych obszarach od motywacjii umiejętności wyznaczania celów aż po zagadnienie koncentracji i dokonywanie wyborów które tłumaczą, jak to się dzieje, że niektórzy ludzie i niektóre firmy tak wiele potrafią zrobić. Opierając się na najnowszych badaniach naukowych w dziedzinie neurologii, psychologii i ekonomii behawioralnej, jak również na doświadczeniach dyrektorów generalnych, reformatorów oświaty, generałów wojska, agentów FBI, pilotów samolotów pasażerskich i scenarzystów z Broadwayu, autor udowadnia, że najbardziej produktywni ludzie, firmy i organizacje faktycznie działają inaczej, ale to nie wszystko.Oni zupełnie inaczej widzą świat i inaczej podejmują decyzje.Charles Duhigg zdobywca Nagrody Pulitzera, jest dziennikarzem śledczym w The New York Times i autorem bestsellerowej książki Siła nawyku. Otrzymał nagrody National Academy of Sciences, National Journalism i Gorge Polk. Jest absolwentem Harvard Business School oraz Uniwersytetu Yale. Mieszka na Brooklynie z żoną i dwójką dzieci.
Po wydaniu bestsellera Patricka Lencioniego zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej jego wielbiciele chcieli wiedzieć więcej na temat tego, jak wdrażać idee przedstawione w tej książce.
W Przezwyciężaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Lencioni zamieszcza bardziej szczegółowe, praktyczne porady dotyczące przezwyciężania pięciu dysfunkcji – opisuje narzędzia, ćwiczenia, modele oceny, a także przytacza przykłady z własnej praktyki. Stawia pytania, na które każdy zespół musi sobie odpowiedzieć, takie jak: „Czy naprawdę jesteśmy zespołem?”, „Jaka jest nasza obecna efektywność?”, „Czy jesteśmy przygotowani na to, by zainwestować czas i energię i stać się wspaniałym zespołem?”.
Napisany w zwięzły i przejrzysty sposób przewodnik daje liderom, menedżerom liniowym i konsultantom narzędzia potrzebne do tego, by mogli pomagać zespołom działać szybko i efektywnie.
Niniejszy przewodnik jest kontynuacją bestsellera „New York Timesa” zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
Podręcznik poświęcony zagadnieniom dotyczącym działalności gospodarczej w branży elektrycznej, napisany zgodnie z nową podstawą programową kształcenia w zawodach. Opisano w nim warunki i zasady funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej w odniesieniu do branży elektrycznej, zasady planowania własnej działalności, procedurę postępowania przy zakładaniu własnej firmy jednoosobowej, obowiązki przedsiębiorcy w zakresie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, koszty i przychody działalności gospodarczej, obowiązki pracodawcy związane z zatrudnieniem pracownika, zasady prowadzenia korespondencji firmowej, programy komputerowe wspomagające prowadzenie firmy oraz podstawowe zasady przestrzegania prawa autorskiego. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania i ćwiczenia kontrolne umożliwiające samoocenę stopnia przyswojenia wiedzy, również dwa testowe sprawdziany wiadomości.Książka jest przeznaczona dla uczniów kształcących się w zawodach technika elektryka i elektryka.
W książce PIĘĆ DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ Patrick Lencioni opowiada bajkę o przywództwie, niezwykle pouczającą i wciągającą czytelnika. Koncentruje się na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich.
Kathryn Petersen, dyrektor generalny firmy DecisionTech, staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości.
W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Lencioni stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
W latach 70. XX wieku ekonomista Arthur Laffer dowiódł ponad wszelką wątpliwość, że podnoszenie podatków powyżej pewnej granicy przynosi skutek odwrotny do zamierzonego: im wyższe podatki, tym niższe wpływy do budżetu. Lafferowi nie uwierzyła Europa - i mamy skutki: zamiast wzrostu, niemal recesja.
Nie uwierzyła mu także Polska - dlatego ciągle nowe rządy, na wszystkie problemy budżetowe mają tylko jedną odpowiedź - podwyższanie podatków. Tymczasem recepta na gospodarczy cud jest dokładnie odwrotna - obniżanie podatków.
Jak to należy robić? Odpowiedź znajduje się w tej książce.
Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodach z branży budowlanej.
Ta publikacja to wyczerpujące kompendium wiedzy na temat przepisów prawa z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej (PDG) w branży budowlanej, zasad działalności budowlanej na rynku oraz różnych form działalności gospodarczej. Autor rzetelnie scharakteryzował dokumenty niezbędne do uruchomienia własnej firmy i jej prowadzenia. Dużym wsparciem dla ucznia będą zamieszczone przykłady formularzy dokumentów typowych dla branży oraz wiadomości na temat zasad zarządzania przedsiębiorstwem budowlanym, branżowego marketingu, przepisów dotyczących prawnej ochrony pracy i różnych form zatrudnienia. Duża liczba pytań kontrolnych pomoże przyszłemu technikowi budownictwa sprawdzić stan swojej wiedzy.
Neoweberyzm jest interesującą propozycją wyjaśnienia i konceptualizacji reguł oraz mechanizmów funkcjonowania administracji publicznej państw, które przynależą do kręgu kulturowego Europy kontynentalnej. Zdaje się także oferować wartościowe i praktyczne podpowiedzi dla osób oraz instytucji inicjujących reformy i procesy modernizacyjne sektora publicznego.
dr hab. Stanisław Mazur, prof. UEK
Ustalenie, czy neoweberyzm zasługuje już na miano nowego paradygmatu w zarządzaniu publicznym, stało się podstawowym wyzwaniem autorów prezentowanej książki, badaczy związanych z Katedrą Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W celu odpowiedzi na tak postawione pytanie omawiają oni m.in. takie zagadnienia, jak: geneza neoweberyzmu, analiza jego społeczno-politycznych oraz gospodarczych uwarunkowań, podstawowe założenia, dyrektywy i reguły – formułowane w ramach tego nurtu, a także wiele przykładów jego zastosowania w praktyce zarządzania. Autorzy ukazali neoweberyzm również w kontekście tzw. nowego zarządzania i współzarządzania publicznego oraz jego wewnętrznych niespójności i innych „paradygmatycznych zagadek”. Książka ta bez wątpienia zapełni wyraźną lukę w dotychczasowej literaturze przedmiotu, a dzięki przystępnemu stylowi z pewnością znajdzie też wielu różnych odbiorców.
dr hab. Andrzej Bukowski
Jest to pierwsza na rynku polskim praca, która w wieloaspektowy sposób przedstawia zagadnienia związane z bezpieczeństwem i jakością żywności. Tematyka ta należy obecnie do jednego z głównych nurtów rozważań w obszarze współczesnych problemów rozwoju gospodarki światowej.
Globalizacja ukształtowała nowe struktury ekonomiczne, włączając w nie także sferę agrobiznesu i wyżywienia. Konsekwencją tego stanu rzeczy są zarówno zjawiska i tendencje pozytywne, jak i groźne procesy negatywne. Do takich należy przede wszystkim wzmożone zjawisko oszustw żywnościowych i w efekcie utrata bezpieczeństwa żywności. Ma to swój wymiar zdrowotny, związany z walorami odżywczymi żywności i ich utratą w wyniku skażenia oraz ekonomiczny, polegający na pozyskaniu nieekwiwalentnej w stosunku do kosztów nabycia wartości użytkowej w następstwie zakupu żywności zafałszowanej.
W książce przedstawiono ważne dla współczesnego wytwórcy oraz konsumenta zagadnienia, jak koncepcje bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia, suwerenność żywnościowa, jakość żywności, jej fałszowanie oraz obrona żywności przed działaniami o charakterze bioterrorystycznym. Praca zawiera unikatowe rozważania na temat systemów bezpieczeństwa żywności na świecie, modeli ryzyka w tym obszarze, skali fałszerstw żywnościowych na świecie, w tym koncepcję tzw. drugiej fali oszustw żywnościowych, sformułowaną na bazie analizy wykazu ponad 700 znaczących incydentów żywnościowych z ostatnich 200 lat. Rozważania te są uzupełnione prezentacją wybranych, znaczących inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa na świecie tak w wymiarze międzynarodowych (Codex Alimentarius), jak i regionalnym (System RASFF), wreszcie krajowym. Autor proponuje również działania, jakie powinny być podjęte na szczeblu globalnym i regionalnym, by zapewnić bezpieczeństwo żywności współczesnemu konsumentowi.
„Publikacja oferuje czytelnikowi szczegółowy i wyczerpujący zasób wiadomości na temat prawa żywnościowego Unii Europejskiej i nie jest zwykłym kompendium wiedzy, ale również pokazuje uwarunkowania międzynarodowe, ekonomiczne dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności.”
Prof. dr hab. Mieczysław Obiedziński
Chcesz zdobyć pracę, o jakiej marzysz? Wiesz, o czym masz pamiętać, zanim przystąpisz do rozmowy kwalifi kacyjnej? Dobre przygotowanie do walki o atrakcyjne stanowisko to połowa sukcesu. Warto skorzystać z poradnika, który podpowie, jak zrobić dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy, jak zaprezentować swoje mocne strony oraz jak wystrzegać się ewentualnych pułapek. Manfred Lucas i Putti von Rahden zawarli w swej książce mnóstwo informacji oraz praktycznych rad dla wszystkich, którzy wybierają się na te swoiste, trudne pertraktacje, czy to do małej rodzinnej fi rmy, czy do wielkiego, międzynarodowego koncernu. Sztuka autoprezentacji jest nieoceniona i stwarza przed Tobą wielkie szanse. Wykorzystaj je!
Oddajemy do rąk Czytelników najpopularniejszą na świecie książkę dotyczącą negocjacji, w której pokazano prostą i wszędzie możliwą do zastosowania metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych. Autorzy proponują sprawdzoną metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez wszystkie strony i we wszelkich rodzajach konfliktów bez względu na to, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, współpracowników, klientów firmy. Dzięki opisanej metodzie negocjacji można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami.Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji, menedżerów, przedsiębiorców, osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne.
Dzisiejszy samorząd nie jest tym samym podmiotem działalności, którym był na początku ustrojowej transformacji, Funkcjonuje w nowej rzeczywistości, wynikającej z rozwoju społeczeństwa informacyjnego, coraz bardziej nowoczesnych metod komunikacji, procesów zachodzących w otoczeniu globalnym, konieczności konkurowania i bycia konkurencyjnym. Wszystko to zmusza władze samorządowe do aktywnej postawy, jeżeli chodzi o zarządzanie, starania związane z zahamowaniem odpływu mieszkańców, osiedlaniem się nowych osób, utrzymaniem bądź pozyskiwaniem inwestorów, napływem turystów, czy w przypadku ośrodków akademickich - studentów.Autorzy publikacji szukają odpowiedzi na pytania: jak wygląda wykorzystanie narzędzi marketingu terytorialnego w rzeczywistości lokalnej? Czy przedstawiciele samorządów w Polsce poza deklaratywnym zapotrzebowaniem na poznanie i wdrożenie zasad marketingu realnie korzystają z jego technik i narzędzi? Czy ograniczają się do działań doraźnych, a głównym narzędziem marketingu jest promocja? Czy są w Polsce gminy, których liderzy tkwią w przekonaniu, że nie potrzebują polityki promocyjnej?Z Wprowadzenia
Podręcznik, który w całości porusza problematykę z zakresu zarządzania innowacjami techniczno-organizacyjnymi. Autor omawia m.in. modele działalności innowacyjnej, strategie innowacyjne przedsiębiorstw, rynek technologii.Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków: Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz Inżynieria Produkcji, na których wykładane są przedmioty: Zarządzanie Innowacjami, Zarządzanie Wiedzą i Zarządzanie Technologiami. Stanowi także cenny materiał uzupełniający do przedmiotów: Przygotowanie Produkcji, Zarządzanie i Sterowanie Produkcją oraz Organizacja Obsługi Produkcji."By utrzymać się w wyścigu ekonomicznym trzeba wprowadzać nie tylko innowacje w postaci nowych wyrobów i nowych usług, nowych procesów technologicznych, ale też umiejętnie nimi zarządzać. Każda firma musi być dzisiaj zorientowana proinnowacyjnie. Innowacje przenikają obecnie wszystkie fazy biznesu, dlatego edukacja społeczeństwa w tym obszarze jest tak bardzo ważna, aby, jak słusznie Autor zauważa "nie tylko mówić, ale zacząć robić innowacje".W sposób przejrzysty a zarazem profesjonalny Autor przedstawia podstawowe problemy działalności innowacyjnej, rodzaje innowacji oraz modele procesu innowacyjnego wskazujące na różnice i wspólne elementy działalności innowacyjnej, prac B+R i prac z zakresu Technicznego Przygotowania Produkcji.Wszystkie rozdziały książki są bardzo ciekawe i zawierają duży ładunek wiedzy. Szczególnym walorem książki jest jej wartość dydaktyczna. Zawiera wiele dobrze ustrukturalizowanych treści. () Z pewnością pozwoli łatwiej zrozumieć istotę procesów innowacyjnych. () Zawarta w niej wiedza z pewnością może się dobrze przysłużyć szczególnie studentom na kierunkach Zarządzanie, Zarządzanie i Inżyniera Produkcji."prof. dr hab. Stanisław ŚlusarczykDr inż. Kazimierz Szatkowski jest starszym wykładowcą na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Przez wiele lat był także pracownikiem naukowym w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu.
Najnowsza książka dotycząca Big Data przedstawia zastosowanie tego narzędzia analitycznego w przemyśle. Prezentuje rozwiązania, które coraz szerzej będą stosowane w coraz większej liczbie firm z różnych gałęzi gospodarki, również w przemyśle (np. zgodnie z badaniami firmy Gartner aż 80% procesów biznesowych w firmach będzie oparte na Big Data w 2020 r.)!W książce skoncentrowano się na tym, jak firmy, używając tej metodologii, mogą wyodrębniać i poddać analizie tylko najważniejsze dla siebie informacje - takie, które pozwolą zbudować lub utrzymać przewagę konkurencyjną. Zawierając w sobie liczne "case studies", np. z przemysłu stalowego i innych, książka oferuje praktyczny przewodnik, który umożliwi Czytelnikowi zrozumienie w przystępny sposób analizy Big Data.Nacisk w książce położony jest m.in. na: metodologię analizy sieci - zbierania danych, przetwarzania i ich interpretacji. Przedstawiono wykorzystanie w praktyce programów: UCINET, NetMiner, R, NodeXL, Gephi.
Przewodnik pozwalający osiągać wyniki dzięki skupieniu, zaangażowaniu i odpowiedzialności. Dwunastotygodniowy rok to system, który narodził się w świecie sportu. Był używany przez najlepszych zawodników, a z czasem został zaadaptowany przez Briana P. Morana i Michaela Lenningtona tak, by można go było używać w codziennym życiu i działalności zawodowej.To nie jest książka teoretyzująca. 12-tygodniowy rok został sprawdzony przez tysiące klientów i setki przedsiębiorstw, a oprócz tego bazuje na wieloletnim doświadczeniu autorów. Tym, co odróżnia wspaniałych specjalistów i organizacje od licznego grona przeciętniaków, jest umiejętność skutecznego wykorzystywania posiadanej wiedzy. Większość z nas wie, że powinna podjąć takie czy inne działania, ale pomiędzy wiedzą teoretyczną, a tym, co faktycznie jesteśmy gotowi zrobić, istnieje spory rozdźwięk. To właśnie sprawia, że większość ludzi i firm nie jest w stanie w pełni wykorzystać posiadanego potencjału.12-tygodniowy rok prezentuje sprawdzone sposoby postępowania i zasady skutecznego działania w kontekście dwunastotygodniowych cykli realizacji planów. Z książki dowiesz się, jak wypracować klarowny obraz tego, co naprawdę się liczy i jak wywołać w sobie potrzebę pilnego podjęcia działań. Dzięki niej zrozumiesz, co musisz zrobić, by:- odzyskać kontrolę nad sobą,- zwiększyć własne przychody,- osiągnąć równowagę między różnymi Twoimi priorytetami,- obniżyć poziom odczuwanego stresu,- osiągnąć swoje cele w rekordowo krótkim czasie.12-tygodniowy rok to poradnik przygotowany z myślą o pojedynczych osobach oraz całych organizacjach to tekst dla każdego, kto marzy o tym, by w ciągu dwunastu tygodni przebić roczne dokonania większości ludzi.
Pomagaj innym w ruszaniu z miejsca i osiąganiu upragnionego celu.Coaching jest uznaną i niezwykle skuteczną metodą pomagania ludziom w pokonywaniu kryzysu. Firmy, kościoły, rodziny i indywidualne osoby zwracają się do coachów o pomoc w radzeniu sobie z okresami przejściowymi, przeszkodami, relacjami i innymi aspektami życia. Książka Coaching w ujęciu chrześcijańskim zawiera materiał, dzięki któremu możemy dowiedzieć się o aktualnych trendach i normach coachingowej branży. Dr Collins podaje nam biblijne zasady, metody, praktyczne formy i narzędzia doskonalenia coachingowych umiejętności.Nauczysz się, jak:- rozwinąć umiejętności słuchania i zadawania pytań,- stosować zasady coachingowe w różnych dziedzinach życia,- takich jak kościół, praca i małżeństwo,- wykorzystywać formularze na końcu książki w udoskonalaniu twojego coachingu,- skuteczniej pomagać ludziom w odkrywaniu i wdrażaniu Bożych celów w ich życiu.Oprócz tego, że jest to uznany podręcznik i źródło wiedzy dla chrześcijańskich przywódców, duchownych doradców, może on również stać się najbardziej odprężającą lekturą na temat coachingu. Jest ona pełna życiowej mądrości i intrygujących historii, które ułatwią ci pomoc innym ludziom w ruszaniu z miejsca i docieraniu do upragnionego celu.Coaching w ujęciu chrześcijańskim to pierwsza w Polsce książka uwzględniająca w coachingu personalną relację klienta z Bogiem. Autor nie tylko przekazuje solidną dawkę wiedzy teoretycznej, ale też dzieli się przykładami z własnej praktyki oraz Biblii.Anna Kacprowiczcoach, doradca zawodowy, prowadząca Studium Coachingu w ujęciu Chrześcijańskim (SPCh), współtwórca Akademii Coachów ChrześcijańskichTo kompendium wiedzy, zarówno dla początkujących, jak i bardzo doświadczonych coachów. To także lektura dla każdego, kto pragnie świadomie kształtować swoje życie i wprowadzać trwałe zmiany zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej.Magdalena Matwiejczukcoach, psycholog, psychoterapeuta, trener biznesu,prowadząca Studium Coachingu w ujęciu Chrześcijańskim (SPCh)
Czy jesteś dobrym organizatorem i menedżerem? Czy wybrałeś właściwy styl kierowania? Jaką masz szansę na zrobienie kariery? Czy planowanie jest Twoją mocną stroną? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w Vademecum managera autorstwa Andrzeja Sieradzkiego - praktycznym poradniku skierowanym zarówno do menedżerów działających w dużych, jak i małych firmach, a także do wszystkich potencjalnych kandydatów do tego zawodu. Zamieszczone tu porady mają bezpośrednie odniesienie do nas, do naszych problemów, do konkretnych sytuacji i do cech naszego charakteru. Sugerowane rozwiązania będą pomocne w doskonaleniu metod zarządzania, podejmowaniu decyzji, radzeniu sobie z konfliktami w firmie, opanowaniu stresu w pracy. Atutem tej książki są dodatkowe testy dla menedżera, które mają na celu lepsze poznanie swoich mocnych i słabych stron oraz uświadomienie sobie tego, jak nas postrzegają podwładni, współpracownicy i partnerzy zawodowi. Żywimy nadzieję, iż Vademecum managera pomoże przypomnieć i uporządkować wiadomości niezbędne do skutecznego zarządzania firmą.
Na polskim rynku sporo jest książek dotyczących zarządzania pracownikami, ale z perspektywy rynku amerykańskiego, nie zawsze porady te przystają do polskich realiów.Autorki podczas swojej pracy konsultanckiej i trenerskiej w polskich firmach, od lat gromadzą różnego rodzaju studia przypadków. Dzięki temu książka będzie składała się nie tylko z praktycznych porad i wskazówek jak efektywnie zarządzać zespołem ale również będzie zawierała case`y z polskich firm.Trenerki (szkolą z budowania autorytetu, przywództwa, budowaniai zarządzania zespołami, zarządzania przez coaching, komunikacji w oparciu o metodę nonviolent communication, asertywności, budowania partnerskich relacji w życiu i w biznesie, work-life balance, zarządzania własną efektywnością). Absolwentki CoachWise Essencials, programu akredytowanego przez International Coaching Federation).Prowadzą sesje executive & business coachingu oraz life coachingu. Szkolą menedżerów, w jaki sposób mogą wykorzystywać metody coachingowe do zwiększania efektywności pracy swoich pracowników.Wdrażają projekty HR z zakresu budowania modeli kompetencyjnych, systemów ocen okresowych, projektowania ścieżek karier i wyłaniania Talentów. Pracują z sukcesorami na stanowiska menedżerskie.
Na pracę programisty składa się bardzo wiele zadań. Nawet jeżeli 90% czasu spędzamy na klepaniu w klawiaturę, to w trakcie tych działań wykonujemy całą gamę najróżniejszych czynności.Sprawne sterowanie swoją uwagą, planowanie zadań czy umiejętność ich oszacowania to wiedza, której brakuje większości programistów. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy z istnienia problemów spowalniających naszą pracę.W niniejszej książce Autor przedstawia bogaty wachlarz wyzwań stojących przed świadomym programistą. Nie poprzestaje na tym: wysuwa propozycje samodoskonalenia. Opisuje sprawdzone recepty pomagające zrozumieć codzienne problemy, rozbija je na czynniki pierwsze i przygotowuje do walki o lepszą organizację czasu.Maciej Aniserowicz, Programista i szkoleniowiec, twórca bloga devstyle.pl oraz podcasta devtalk.pl
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?