W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Most new businesses fail. But most of those failures are preventable. The Lean Startup is the approach to business that's being adopted around the world.
It is changing the way companies are built and new products are launched. The Lean Startup is about learning what your customers really want. It's about testing your vision continuously, adapting and adjusting before it's too late.
Współczesny świat opiera się na wiedzy, wynalazkach i nowoczesnych technologiach. Niekwestionowanym faktem stała się gwałtowna automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja. Ponadto coraz istotniejsze znaczenie mają niematerialne czynniki rozwoju, a wśród nich wiedza i informacja. Celem książkijest wskazanie roli i znaczenia polityki wiedzy, której istota polega na przemyślanych działaniach prowadzących do osiągnięcia powziętych zamierzeń w tworzeniu innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem związku pomiędzy jakością systemu innowacyjnego a polityką wiedzy, rozwijaną na różnych poziomach zarządzania organizacją. W procesie innowacyjnym, w skali mikro, efektywne zarządzanie wiedzą oznacza optymalne wykorzystanie wszystkich zasobów organizacji. Z kolei w skali makro szczególną rolę odgrywają sprawne systemy innowacyjne, przyjmujące charakter sieciowy. Ze względu na wysokie ryzyko procesu badawczo-rozwojowego coraz więcej organizacji decyduje się na współpracę,w tym o charakterze międzynarodowym. W przypadku polskich uczelni, ośrodków badawczych i firm duże znaczenie ma ich udział w programach z dziedziny zarządzania wiedzą realizowanych w ramach Unii Europejskiej. Zagadnienia omówione w książce, poza ich niezwykle ciekawym wymiarem intelektualnym, mają znaczenie praktyczne zarówno na poziomie firm, jak i całej gospodarki. Dr hab. inż. Małgorzata Golińska-Pieszyńska – pracownik naukowy Politechniki Łódzkiej w Katedrze Systemów Zarządzania i Innowacji na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji, absolwentka Wydziału Chemicznego PŁ, ukończyła także studia z zakresu ekonomii na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w zagadnieniach transferu i komercjalizacji wyników badań naukowych. W centrum zainteresowań autorki znajduje się nowoczesna organizacja i relacje z otoczeniem z punktu widzenia procesów innowacyjnych.Uczestniczyła w wielu projektach Unii Europejskiej z zakresu zarządzania wiedzą i procesami innowacyjnymi w organizacjach. Prowadzone badania przekłada na praktyczne działania prowadzące do podnoszenia innowacyjności i wzrostu konkurencyjności firm i gospodarki.
Fascynująca opowieść o naszej rzeczywistości i głos, którego potrzebujemy, by odzyskać wiarę w przyszłość. Świat, jaki znamy, na naszych oczach gwałtownie się zmienia. Masowe migracje powodowane wojną i biedą. Rosnące ceny podstawowych produktów. Katastrofy ekologiczne. Rewolucja technologiczna. Jak sobie z nimi radzić? Gdzie szukać perspektywy, która pomoże uporządkować poplątany obraz? W ekonomii? Gdy w Wielkiej Brytanii i USA zapytano ludzi, której grupie zawodowej ufają najmniej, ekonomiści uplasowali w czołówce niechlubnego wyścigu. Tylko politycy wypadli gorzej. Być może dlatego, że ekonomia rodem z Wall Street już dawno przestała służyć ludziom – to oni mieli służyć ekonomii.
Ta książka ma szansę wreszcie to zmienić. Abhijit Banerjee i Esther Duflo, laureaci ekonomicznego Nobla, przywracają należne miejsce prawdziwym ludzkim potrzebom, a podszyte ideologią fake newsy zastępują rzetelnymi dowodami. Czy niekontrolowany rozwój technologiczny to szansa czy zagrożenie? Co z oddziaływaniem gospodarki na katastrofę klimatyczną? Jak naprawdę napływ imigrantów odbija się na lokalnych pracownikach? Good Economics ustawia te dyskusje w nowym świetle i jednocześnie przywraca wiarę w misję i znaczenie ekonomii.
Książka zawiera omówienie zagadnień dotyczących gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych, koncentrując się na ich rachunkowości. Będzie stanowić użyteczne źródło wiedzy teoretycznej i praktycznej z obszaru: • funkcjonowania sektora finansów publicznych, • jego organizacji, • zasad gospodarki finansowej, • sporządzania planów finansowych, • zastosowania klasyfikacji budżetowej, a w szczególności wiedzy dotyczącej rachunkowości i sprawozdawczości typowych podmiotów tego sektora (tj. państwowych i samorządowych jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, jednostek samorządu terytorialnego) Książka jest przeznaczona dla pracowników administracji samorządowej, ekonomistów, księgowych, a także osób zamierzających podjąć pracę w jednostkach sektora publicznego. Będzie cennym źródłem wiedzy dla studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, audytu wewnętrznego.
Opanuj techniki modelowania biznesowego i analiz wykorzystujące Microsoft Excel i przekształć swoje dane w uży-teczne wnioski. Wayne Winston, zdobywca wielu nagród akademickich, dzieli się swoim ogromnym doświadczeniem i pokazuje, jak zadawać właściwe pytania i uzyskiwać dokładne, przydatne odpowiedzi. Nowe wydanie, rozszerzone bardziej, niż którekolwiek z poprzednich, obejmuje zagadnienia rozciągające się od analizy jednym kliknięciem po HISTORIA.AKCJI, od dynamicznych tablic po Power Query i zawiera sześć nowych rozdziałów. Osiągnij biegłość, roz-wiązując ponad 900 problemów opartych na prawdziwych wyzwaniach, przed którymi stają analitycy.
Rozwiązuj prawdziwe problemy biznesowe w programie Excel i zyskaj przewagę konkurencyjną
• Szybkie przejście od podstaw do zaawansowanych analiz
• Użycie nowych ulepszeń Power Query do pobierania i przekształcania danych z wielu rozmaitych źródeł
• Wykorzystanie funkcji LAMBDA do budowania własnych funkcji bez korzystania z VBA
• Nowe typy danych dla importowania cen akcji, danych pogodowych, informacji geograficznych, danych o filmach i muzyce
• Budowanie wyrafinowanych wykresów
• Wykorzystanie nowej funkcji XLOOKUP do zrewolucjonizowania formuł wyszukiwania
• Nowe formuły oparte na tablicach dynamicznych, które pozwalają sortować i filtrować dane i wyszukiwać wartości unikatowe
• Usprawnianie podejmowania decyzji dzięki prowdopodobieństwu, analizom bayesowskim i symulacjom Monte Carlo
• Używanie linii trendu, regresji wielokrotnej i wygładzania wykładniczego w analizach predykcyjnych
• Wykorzystanie modelu danych i Power Pivot do skutecznego budowania i wykorzystywania relacyjnych źródeł danych
O autorze
Wayne L. Winston jest emerytowanym profesorem Decision and Information Sciences w Bauer College of Business Uniwersytetu Houston, gdzie zdobył ponad 40 nagród za efektywne nauczanie. Wykładał najbardziej efektywne techniki wykorzystania programu Excel do rozwiązywania problemów i podejmowania lepszych decyzji. Jest współtwórcą systemu śledzenia i oceniania graczy drużyny Dallas Mavericks, a także autorem wielu książek, w tym Practical Management Science, Mathletics, oraz Marketing Analytics. Dwukrotny zwycięzca konkursu Jeopardy!
Książka ta została napisana dla tych, którzy poszukują większej satysfakcji w roli handlowca, szanują swój zawód i chcą być profesjonalistami. Jest to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy obsługują klienta i sprzedają produkty swojej firmy.Specyfiką tej książki jest to, że dotyczy polskiego rynku, polskich klientów i polskich handlowców. Autorzy, korzystając z dziesięcioletniego doświadczenia w szkoleniu pracowników firm handlowych, opisują konkretne narzędzia:zjednywanie klienta i rozpoznawania jego potrzeb,radzenia sobie z grami kupieckimi,budowania profesjonalnej podstawy handlowej.Handlowanie to sztuka zadowolenia klienta bez ulegania jego wygórowanym żądaniom. Do każdego klienta prowadzi jakaś droga, tylko nie zawsze handlowcy mają odwagę na nią wkroczyć.Na płycie VCD znajduje się film Debiuty handlowe, który pozwoli Ci uniknąć wielu błędów w pierwszym etapie negocjacji handlowych. W tej fazie celem kupujących jest osłabienie sprzedającego, ustawienie rozmowy na jak najlepszych warunkach dla siebie. Ten film podpowiada, jak nie wpaść w żadną z zastawionych przez kupującego pułapek.Ukazane są typowe zachowania klientów, jak również sposoby skutecznego radzenia sobie z nimi. Cennym uzupełnieniem materiału jest zaprezentowanie sposobów rozpoznawania podświadomych motywów klienta i jak tę wiedzę wykorzystać w praktyce.
Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. ""turkusowym"" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo ""dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś"". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.Andrzej Jeznach, inżynier, doktor nauk ekonomicznych. Pracował na odpowiedzialnych stanowiskach w międzynarodowych korporacjach, był dyrektorem przedstawicielstwa BMW w Rosji. Od trzech dekad przedsiębiorca i prezes kilku firm z siedzibami w Hamburgu i Moskwie. W 2019 roku przekazał stery swojej firmy młodszym kolegom. Jest autorem książek Sztuka życia, Szef, który ma czas i Szef, który myśli. Dwie ostatnie były w latach 2017 i 2019 nominowane przez Dziennik Gazetę Prawną do nagrody Economicus dla najlepszej książki biznesowo-ekonomicznej.
PSYCHOLOGIA PRZYWÓDZTWO SPOŁECZEŃSTWO Książka ma formę studium interdyscyplinarnego z pogranicza nauki i kultury, odwołuje się do wielu różnych dziedzin wiedzy i dyscyplin naukowych (m.in. psychologii i antropologii przywództwa, zarządzania organizacją, psychologii humanistycznej i społecznej, antropologii kultury, antropologii teatru, filmoznawstwa, historii literatury, socjologii, politologii). Autor podejmuje próbę opisu, wyjaśnienia i analizy trzech kluczowych kategorii: przywództwa, transgresji i demokracji. Zestawienie tych elementów w formie jednej triady ma służyć pokazaniu ich wzajemnego przenikania się i oddziaływania. Przywódcy, dokonując aktów transgresji (destruktywnych lub konstruktywnych), mogą w istotny sposób wpływać na osłabienie bądź wzmocnienie procesów demokratycznych w danym społeczeństwie. Liczne odniesienia do dzieł poetów, pisarzy, twórców filmowych i teatralnych pozwalają lepiej zrozumieć fenomen zmiany kulturowej, która jest wynikiem transgresji twórczych oraz efektem zderzenia się kultury zachowawczej i transgresyjnej. Jednym z kluczowych zagadnień omawianych w książce jest mit przywództwa, będący groźną pułapką zarówno dla liderów, jak i osób podążających za nimi. Autor przeprowadził pogłębione analizy dotyczące zarówno destruktywnych, jak i konstruktywnych zachowań transgresyjnych liderów. Wśród tych analiz znajdują się przykłady pozytywnych transgresji skierowanych przeciwko rasizmowi oraz tych służących obronie wolności jednostki. Dokonano także opisu i analizy procesu niszczenia demokracji przez populistycznych autokratów. Ważną część publikacji stanowią opisy i analizy oddolnych działań i projektów realizowanych przez młodych liderów, przedsiębiorców i innowatorów z pokolenia Z i Y.
Monografia ma formę studium empirycznego z zakresu zachowań organizacyjnych i jest poświęcona problematyce związanej z predyspozycjami do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Chociaż w literaturze dotyczącej zarządzania jasno są określone warunki, kiedy wysoka rutynizacja pracy jest potrzebna, a kiedy wręcz szkodliwa, to problem różnych indywidualnych predyspozycji pracowników do takiej pracy jest często pomijany. Książka autorstwa dr. Wojciecha Karczewskiego zagospodarowuje tę lukę. Autor dokonał przeglądu literatury i wyników dotychczasowych badań z zakresu rutynizacji zarówno na poziomie organizacji, jak i na poziomie indywidualnym. Następnie, bazując na dotychczasowym dorobku naukowym oraz własnych badaniach, przedstawił model pomiaru predyspozycji pracowników do wykonywania takiej pracy. Model ten pozwala określić, którzy pracownicy mogą wykonywać pracę wysoko zrutynizowaną bez uszczerbku dla swojego zdrowia, a którzy nie. Wskazuje też na pułapki pomiaru tych predyspozycji. Wysokość zarobków i dopasowanie kompetencji do stanowiska pracy to najczęstsze kryteria, jakimi kierują się ludzie przy wyborze pracy. Niestety skuszeni wysokimi zarobkami pracownicy często podejmują pracę niezgodną ze swoimi predyspozycjami, ponosząc ogromne koszty psychologiczne, co z kolei skutkuje niekorzystną dla pracodawcy fluktuacją kadr. Praca zrutynizowana ma potencjał do tego, aby w przyszłości zostać w pełni zautomatyzowana. Propagatorzy czwartej rewolucji przemysłowej przekonują, że wkrótce sztuczna inteligencja wyręczy ludzi w takiej pracy. Jak dotąd dużą część schematycznej pracy wykonują jednak ludzie – i o nich traktuje ta publikacja. Monografia stanowi interesujące i użyteczne studium zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Rozprawa ma charakter unikatowy i pionierski. W literaturze brak jest prac z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poświęconych badaniom procesów decyzyjnych, które analizują i oceniającą predyspozycje pracowników do wykonywania prac wysoko zrutynizowanych. To jedna z nielicznych publikacji zawierających wszechstronny przegląd wyników badań widzianych holistycznie z perspektywy naukowców, menedżerów i praktyków. Problem podjęty w rozprawie jest niezwykle aktualny i stanowi istotne wyzwanie. Autor poddał krytycznej ocenie zarówno rutynizację wprowadzaną przez organizacje, jak i predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Zastosowanie metod oraz analiz statystyczno-matematycznych w określeniu głównych determinantów predyspozycji do wykonywania takiej pracy stanowi istotny wkład w rozwiązanie tego ważkiego problemu zarówno w aspekcie naukowo-badawczym, jak i utylitarnym. z recenzji dr. hab. inż. Wiktora Adamusa, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego We współczesnych organizacjach widoczne są procesy rutynizacji pracy i coraz częściej nie ograniczają się one tylko do automatyzowania tradycyjnych procesów produkcyjnych przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Ekonomia jest nauką społeczną i odnosi się do zachowań oraz funkcjonowania wspólnot ludzkich. Musi więc uwzględniać wiedzę humanistyczną i społeczną, osiąganą w innych niż ona dziedzinach nauki. Jest niebezpieczną i zwodniczą iluzją, że można zachowaniami ludzkimi kierować jedynie przez odpowiednio dobrane stymulatory i bodźce ekonomiczne, a wydajną aktywność gospodarczą uzyskiwać niezależnie od otoczenia politycznego, społecznego, kulturowego, a nawet ekologicznego. A skoro takie czynniki należy uwzględniać, to trzeba je rozpoznać i zbadać.W książce Janusz A. Majcherek przedstawia autorską interpretację różnorodnych uwarunkowań procesów prowadzących do wzrostu bogactwa i rozwoju społecznego lub biedy i destrukcji społecznych struktur.Praca Janusza Majcherka jest przemyślanym i dopracowanym wywodem odnoszącym się do zawsze ważnych i zawsze aktualnych kwestii społeczno-gospodarczych. Jestem przekonany, że wywoła ona żywą dyskusję, gdyż w wielu punktach stanowisko Autora jest - w dobrym znaczeniu - kontrowersyjne.prof. dr hab. Jerzy Hausner (z recenzji)
Komunikacja jest kluczem.Prowadzenie biznesu często oznacza działania globalne kontakty z klientami, partnerami czy odbiorcami na całym świecie. Niezbędne jest zatem skuteczne przekazywanie wiadomości zarówno online, jak i w kontakcie bezpośrednim.W tym wszechstronnym instruktażowym poradniku dwóch wykładowców Uniwersytetu Nowojorskiego przedstawia praktyczne podejście do globalnej komunikacji w ważnych obszarach:- skutecznej korespondencji elektronicznej,- wystąpień publicznych na arenie światowej,- międzynarodowych negocjacji oraz zarządzania relacjami i transakcjami,- networkingu i budowania globalnej sieci kontaktów.Książka ta zawiera sprawdzone strategie, które można natychmiast wykorzystać, a także ćwiczenia mające na celu zwiększenie umiejętności porozumiewania się z osobami z całego świata. Czytelnik zapozna się tu również ze stylami wypowiedzi oraz mową ciała charakterystycznymi dla przedstawicieli różnych kręgów kulturowych.
„Wspólny mianownik prezentowanej w pracy narracji stanowi zestaw tez o umiędzynarodowieniu działalności (a) jako naturalnej konsekwencji mechanizmów ekonomicznych, (b) ale warunkowanej procesami politycznymi, (c) coraz mocniej ingerującej w kształt zachowań konsumenckich oraz idee społeczne. [… ] Opracowanie ma w równym stopniu charakter monografii naukowej, co przewodnika badawczego, dzięki zadawanym w nim inspirującym, a czasem prowokacyjnym pytaniom [… ]. Co determinuje człowieka bardziej: biologia czy wolna wola? W jakim stopniu ludzkie zachowania są wynikiem uwarunkowań biologicznych, a w jakim kulturowych? Co i pod jakimi warunkami przeważa: instynkty zwierzęce czy wpływy społecznych relacji, takich jak rodzina, środowisko edukacji, przyjaciele? Do jakiego stopnia człowiek może być biernym adresatem komunikatów o biologicznie i psychologicznie determinowanych, a więc zautomatyzowanych reakcjach? [… ] Liczne wątki dla przyszłych badań, które wyłaniają się z pracy, powodują, że jest to ciekawa lektura dla ekonomisty, menadżera, ale także socjologia, a nawet antropologa badającego kulturę”. Z recenzji prof. dr. hab. inż. Andrzeja Matczewskiego Barbara Fryzeł, doktor habilitowana nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownik Zakładu Zachowań Organizacyjnych, interesuje się zagadnieniami społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki behawioralnej, a także rolą międzynarodowego biznesu we współczesnym świecie. Jest laureatką Fundacji na rzecz Nauki Polskiej i stypendystką post-doc w University College London. Ma doświadczenie menadżerskie w biznesie międzynarodowym w branży paliwowej oraz doradztwa w obszarze nieruchomości komercyjnych. Opublikowała między innymi Building Stakeholder Relations and Corporate Social Responsibility (Palgrave Macmillan, Basingstoke–Hampshire–New York, 2011) oraz Ethics, Misconduct and the Financial Services Industry, Towards a Theory of Moral Business (Routledge, London–New York, 2021).
Książka Nowe zasady marketingu i PR • 6 miesięcy na liście bestsellerów „BusinessWeek” • Prestiżowa recenzja w magazynie „Publishers Weekly” • Dostępność w 29 językach, od albańskiego po wietnamski • Tekst źródłowy na ponad 300 uczelniach i uniwersytetach na całym świecie • Ponad 400 000 sprzedanych egzemplarzy Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się iście niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie? Książka "Nowe zasady marketingu i PR" da ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź na poziomie osobistym i generować jak największe zainteresowanie swoim biznesem. Poznasz najnowsze podejścia do efektywnych działań public relations, marketingu i komunikacji z klientami. Ten przewodnik po przyszłości marketingu pomoże ci: • wdrożyć nowe zasady i stać się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego, • prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu technik takich jak newsjacking, służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi, • korzystać z możliwości marketingowych na platformach takich jak Facebook Live i Snapchat, • tworzyć interesujące strony internetowe, wpisy na blogu, posty w mediach społecznościowych, filmy wideo i podcasty oraz wybierać tematy, które docenią klienci, • wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji rutynowych zadań, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na strategii marketingowej i działaniach PR, • uzyskać cenne wskazówki dzięki analizom przypadków i autentycznym przykładom zaczerpniętym z doświadczeń przedsiębiorców, • sprzedać dowolny produkt, usługę lub pomysł – i to za ułamek kosztów pochłanianych przez tradycyjne działania marketingowe i PR-owe. Internet oferuje olbrzymie możliwości w zakresie bezpośredniego docierania do klienta i jeśli zastosujesz właściwe narzędzia, możesz zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż - nawet jeśli nie dysponujesz pokaźnym budżetem. *** „Kiedy przeczytałem tę książkę po raz pierwszy, doznałem olśnienia. David bezbłędnie rozszyfrował dynamikę relacji między nabywcą a sprzedawcą i stworzył klasyczny tekst, dzięki któremu marketingowcy mogą czerpać z niej korzyści”. Brian Halligan, dyrektor generalny HubSpota; współautor książki Inbound Marketing „David informuje, bawi i inspiruje!
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć. Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala: (a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci; (b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami; (c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć; (d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz (e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów. Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić. *** Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego konkretna firma czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, zawsze odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia. Nie wiedziałem natomiast, że tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, by twoja firma wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a nawet poczucie sensu. To książka dla wszystkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i tworzy wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia. B. Joseph Pine II, współautor książki The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Money To książka pełna znakomitych pomysłów i wiedzy, można się z niej naprawdę wiele dowiedzieć. Mimo to ani przez chwilę nie miałam poczucia, że ktoś prawi mi kazania. Miałam raczej poczucie udziału w mądrej rozmowie, w której Aga Szóstek dzieli się ze mną inspirującymi przykładami, wskazówkami biznesowymi, poradami projektowymi, badaniami psychologicznymi oraz anegdotami z życia prywatnego i zawodowego.
Edukacja finansowa dla wszystkich Ta książka jest o niezależności finansowej. Dla sprzedawczyni. Dla 16-latka, który chce sfinansować swoją edukację, bo jego rodzicom nie starcza na to pieniędzy. Dla 57-latki, która uświadamia sobie, że jako kobieta otrzyma emeryturę o 46 procent niższą niż mężczyzna. Niezależność finansowa jest możliwa. Ale nie jest łatwa. Nie ma tu fantastycznej strategii na tak zwany „pasywny dochód”, który pozwoli ci na beztroskie życie w luksusie. Nie dowiesz się również, jak można kupić rzekomo totalnie niedoszacowane nieruchomości lub akcje, a następnie szybko sprzedać je z oszałamiającym zyskiem. Zasady dotyczące pieniędzy są proste — ale nikt ich nam nie pokazuje Mimo że żyjemy w systemie kapitalistycznym opartym na zasadach finansowych, nie uczymy się o pieniądzach. Luka edukacyjna nie pozwala nam rozwinąć odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy i właściwych zachowań finansowych. Dlatego znany trener finansowy Philipp J. Müller postanowił napisać niniejszą książkę, by krok po kroku przeprowadzić nas przez ogromną i często skomplikowaną finansową dżunglę. Bo jeśli chodzi o pieniądze, przedsiębiorczość i wolność, nigdy nie było lepszego czasu niż teraz. 30 lat temu nie było ani komputerów i internetu, ani dostępu do akcji, do know-how, do niezbędnej wiedzy. Dzisiaj to wszystko jest możliwe. O zarabianiu, oszczędzaniu, wydawaniu i inwestowaniu Ten założyciel największej akademii inwestycyjnej w Europie pomaga nam zrozumieć, czym są dla nas pieniądze, i wyjaśnia, dlaczego droga do dobrobytu zaczyna się od rozwoju osobistego. W kolejnych rozdziałach pokazuje, jak można skutecznie zarządzać finansami osobistymi, czyli jak zadbać o domowy budżet, wychodzić z długów, pomnażać oszczędności i samemu zadbać o godziwą emeryturę. Jest to prostsze, niż się większości ludzi wydaje. I również mniej czasochłonne. W zupełności wystarczy jedna godzina tygodniowo, może nawet pół, aby zbudować dobre relacje z pieniędzmi, zapanować nad swoimi finansami i pomnożyć dochody. Pieniądze rodzą pieniądze: handlu akcjami można się nauczyć Dla tych, którzy nie chcą zostawić swoich pieniędzy na koncie oszczędnościowym i pozwalać im tracić wartość z powodu inflacji, Müller prezentuje podstawowe zasady, które pomogą zwiększyć dochody dzięki mądrym inwestycjom i regularnym zarobkom z giełdy. Dzięki jego rozsądnym radom nie tylko zadbasz o swoje pieniądze, ale również osiągniesz bezpieczeństwo i wolność osobistą nawet w niepewnych czasach. *** Philipp J. Müller jest mentorem finansowym, a także właścicielem i dyrektorem zarządzającym największej w Europie akademii finansowej PJM Investment Akademie GmbH. Przedsiębiorca od młodości pasjonuje się pieniędzmi, dzięki własnym wysiłkom jest multimilionerem pod względem dochodów i majątku, przekazuje także duże sumy pieniędzy na pomoc innym. Jego misja: chce przekazywać nową wiedzę o pieniądzach jak największej liczbie ludzi, aby uwolnić ich z finansowego błędnego koła i poprowadzić do dobrobytu – poza powierzchowne bogactwo z egocentryczną konsumpcją. W swojej akademii uczy niezbędnego do tego celu rozwoju osobowości i sprawdzonego systemu, który pozwala wziąć swoje finanse we własne ręce i generować regularny dochód na giełdzie.
Rewolucyjne spojrzenie na kulturę bezpieczeństwa i higieny pracy.Jesteś pracodawcą, przełożonym, pracownikiem służby bhp? Ciąży na tobie odpowiedzialność za bezpieczeństwo podwładnych? Męczą cię sformalizowany język, skomplikowane akty prawne i brak zrozumienia?Jeśli tak - koniecznie przeczytaj tę książkę! Magdalena Kozłowska, kierownik działu bhp z wieloletnim doświadczeniem, proponuje rewolucyjne podejście do zagadnień istotnych dla każdego, kto poważnie podchodzi do kwestii ochrony życia i zdrowia w miejscu pracy. W jasny i skuteczny sposób wprowadza w świat bezpieczeństwa XXI wieku, podpowiada, jak osiągnąć sukces w tej dziedzinie oraz podaje praktyczne rozwiązania, a przy okazji bezpardonowo rozprawia się z mitami dotyczącymi behapowców. Nie pozostawiajmy decyzji o przyszłości bezpieczeństwa przypadkowi i szczęściu - zmian nie da się uniknąć, ale warto zastanowić się, jak stawić im czoła!
Tego typu przeglądowe i porządkujące pozycje są niezwykle ważne i potrzebne zarówno dla badaczy jak i szerszego grona czytelników. Funkcjonują one jako swoiste „drogowskazy” czy punkty orientacyjne w gąszczu szczegółowych studiów i analiz. Wyróżniającą zaletą tej konkretnej monografii jest sposób pokazania dynamiki i powiązań dwóch kluczowych kategorii, czyli przywództwa i zarządzania w kontekście kryzysu, a więc stanu, który coraz częściej będzie towarzyszył naszemu życiu indywidualnemu i zbiorowemu, czy tego chcemy, czy nie.
prof. UJ dr hab. Andrzej Bukowski,
Uniwersytet Jagielloński Istotnym przedsięwzięciem zrealizowanym w ramach monografii jest wykorzystanie ustaleń naukowych dotyczących przywództwa, w nowej niejako odsłonie, pod którą kryją się sytuacje nadzwyczajne i momenty kryzysowe. […] Monografia stanowi bardzo cenny wkład do badań nad przywództwem w administracji publicznej, szczególnie w perspektywie zarządzania kryzysowego.
dr hab. Sebastian Kozłowski, Uniwersytet Warszawski
"Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy" pokazuje zasady, którymi kieruje się Cloutier, aby jego firma zawsze przynosiła zysk. Pokazuje też jak pieniądze uciekają z firmy i jak temu zaradzić.
Książka podzielona jest na 15 rozdziałów, gdzie każdy stanowi osobną zasadę zysku.
Autor napisał książkę w oparciu o własne doświadczenia. Śmiało można stwierdzić, że przedstawia gotową receptę na zysk. Książka momentami jest jak uderzenie pioruna, które wstrząśnie Czytelnikiem.
Autor jest bezwzględnie szczery i mówi wprost, że to od Ciebie - Twojej odpowiedzialności i decyzji zależy kondycja Twojej firmy! Stosowanie się do ZASAD ZYSKU gwarantuje, że firma jeszcze bardziej zwiększy swoje dochody.
W książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- Co sprawia, że jedna firma sobie swietnie radzi finansowo, a druga ledwo wiąże koniec z końcem?
- Jak dbać o płynnośc finansową przedsiębiorstwa?
- Kiedy powinna się zapalić czerwona lampka nad finansami firmy?
- Jak zawsze mieć środki na bieżące działania?
- Dlaczego zysk jest najważniejszy?
Kultura jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości to ważne kategorie zasobów każdej organizacji, decydujące o jej niepowtarzalności. Kształtują one nie tylko tożsamość danej organizacji, ale także mają wpływ na jej zdolność do spełniania potrzeb różnych grup interesariuszy oraz na szeroko rozumianą reputację na rynku. Każda z tych kultur wyraża się poprzez swoiste założenia, normy, wartości oraz artefakty. Stanowią one fundament skutecznego i efektywnego wdrożenia koncepcji zarządzania jakością, modeli doskonałości oraz określonych podejść projakościowych, służących rozwojowi organizacji oraz zarządzaniu wielowymiarowym ryzykiem jej funkcjonowania.Treści zawarte w niniejszej książce umożliwiają Czytelnikowi zapoznanie się z istotą:zjawiska jakości, bezpieczeństwa, doskonałości oraz ryzyka w organizacji,podstawowych koncepcji zarządzania wspierających jakość, bezpieczeństwo oraz doskonałość, ze szczególnym uwzględnieniem podejść o charakterze normatywnym,kultury i klimatu jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości,kultury sprawiedliwego traktowania - just culture,narzędzi służących diagnozie kultury jakości, bezpieczeństwa, doskonałości, just culture oraz metod wykorzystywanych w zarządzaniu ryzykiem.
Dlaczego kultura różnych krajów nadal ma znaczenie w dobie globalizacji? Jak różnorodność kulturowa wpływa na biznes, relacje z szefem i współpracownikami? Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier.To dzięki tej książce poznasz trafne i przekonujące odpowiedzi na następujące pytania:- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?- Jaki związek ma religia z biznesem?- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?- Gdzie czas to pieniądz"", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajachgestem akceptacji?- Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?- Gdzie rozmowy biznesowe obficie podlewa się"" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?- Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?