W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
NIEUŚWIADOMIONE UPRZEDZENIA WPŁYWAJĄ NA WYDAJNOŚĆ TWOJĄ, TWOJEGO ZESPOŁU ORAZ CAŁEJ FIRMY BEZ WZGLĘDU NA TO, CZY O TYM WIESZ, CZY NIE. Jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak? Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, by poradzić sobie z przytłaczającą ilością informacji, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji oraz ograniczyć wydajność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy. Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia. Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami, ale również zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest łatwe, ale możliwe. Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania. Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program oraz ponad trzydzieści unikalnych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi. To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej firmy. Badania pokazały, że uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność. Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, sprawność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku. Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia pozwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia, ale przede wszystkim rozwijać relacje i tworzyć wysoce wydajne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, lecz także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji. *** „Rzadko można spotkać książkę bardziej potrzebną dla osiągnięcia sukcesu przez organizacje i społeczeństwa! Liderzy, którzy zdecydują się poznać swoje nieuświadomione uprzedzenia, będą mogli znacząco wzmocnić zaufanie w swoich zespołach i swoje przywództwo. Ta wartościowa książka pokazuje liderom wymierny i pożyteczny proces, pozwalający zarówno zrozumieć swoje uprzedzenia, jak i podjąć działania, aby im zaradzić”. Stephen M.R. Covey, autor bestsellerów „New York Timesa” The Speed of Trust oraz Smart Trust „Ludzie się liczą! I każda osoba ma uprzedzenia. Musimy pogodzić się z tym, że uprzedzenia są życiowym faktem i że trzeba się do nich odnieść – do uprzedzeń u siebie i u innych. Autorzy Fuller, Murphy i Chow napisali wnikliwą książkę, która praktycznie informuje i edukuje, zapewniając pomocne narzędzia do rozpoznania i pokonania uprzedzenia.
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i tak, że obiecujący projekt pochłania mnóstwo pieniędzy, czasu i energii, zanim w końcu staje się jasne, że oparto go na opiniach, a nie na faktach. Czy można jakoś uniknąć podobnych frustracji?Można, wystarczy zrozumieć i stosować wzorce tworzenia wartości - i właśnie o tym jest ta książka. Pokazano w niej, jak wykorzystać pozyskane informacje do opracowania propozycji, które bezpośrednio pomogą klientom w rozwiązaniu ich problemów. Przedstawiono techniki harmonizowania zespołu, służące poprawie komunikacji między jego członkami, a także jakości tworzonych wartości. Sporo miejsca poświęcono testowaniu koncepcji, co pozwala na równoczesne minimalizowanie ryzyka porażki i realizację nowatorskich zamierzeń. Te wszystkie trudne zadania stają się o wiele łatwiejsze, jeśli do ich wykonania stosuje się odpowiednie narzędzia. Również one zostały tu wyczerpująco opisane.Dzięki tej książce: zrozumiesz wzorce tworzenia wartości zaczniesz w pełni wykorzystywać doświadczenia i umiejętności ludzi z Twojego zespołu unikniesz marnowania zasobów na błędne koncepcje zaczniesz opracowywać, testować i dostarczać to, czego chcą klienci nauczysz się korzystać z odpowiednich narzędzi podczas opracowywania propozycji wartościPozwól klientom docenić to, co dla nich przygotujesz!
Dzieci mieszkające w Bitkowicach wspomagają się nawzajem w zaspokajaniu swoich potrzeb i pragnień poprzez wymienianie się rozmaitymi dobrami oraz usługami. Po jakimś czasie dostrzegają, że potrzebują narzędzia, dzięki któremu mogłyby handlować ze sobą w łatwiejszy i wygodniejszy sposób. Podczas gdy one eksperymentują z różnymi formami pieniądza, do miasteczka wprowadza się tajemniczy chłopiec, który proponuje im zupełnie nowe rozwiązanie...Nasz pieniądz Bitcoin to opowieść dla Czytelników w każdym wieku. W niezwykle prosty i czytelny sposób pomaga odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego Bitcoin?.
Stylistka fryzur, artystka, pionierka niezależnego biznesu. W latach transformacji jej cięcie przeobrażało Polki w istoty nowoczesne, wzmacniało w nich wolę przetrwania. Od ćwierćwiecza jej fryzury są znakiem jakości stylu i mody w Polsce. Oglądamy je w operze, w teatrach, w filmie, na dyplomowych pokazach studentów wydziału mody warszawskiej ASP. Jaga urodziła się w Ziemi Kłodzkiej, w pół drogi między Kłodzkiem a Nową Rudą. ,,Praca, praca, praca, nauka, nauka, nauka i dużo modlenia się"" - tak jej siostra streszcza matczyne wychowanie. Mistyczne uniesienia Jagi przy muzyce organów w kościele Świętego Jerzego w Wojborzu przemieniły się w zachwyt nastolatki nad muzyką Depeche Mode, Velvet Underground i Duran Duran. Od pracy i nauki nie odstąpiła nigdy.
Wmawiają Ci, że szkoła jest najważniejsza. Bez matury i studiów będziesz nikim. Zakompleksieni i przesiąknięci strachem rodzice i nauczyciele walczą o swoje racje, które są nieaktualne jak cały system edukacji. Nie uczymy się, jak być szczęśliwymi, kochać i wybaczać bliźnim, dbać o zdrowie ciała i ducha, rozwijać naturalne talenty, a przede wszystkim jak zarabiać ogromne pieniądze, realizując się w pasjach. Zarabiaj jak 1% najbogatszych Polaków. Uwolnij się z ograniczających przekonań. Zacznij budować wolność finansową już dziś. Pozyskaj od praktyków wiedzę, jak zacząć od zera, bez kapitału na start. Stwórz strategię, pozyskaj klientów i pomnażaj majątek. Stań się rasowym przedsiębiorcą w młodym wieku. Zamień marzenia na cele i realizuj je jedno za drugim. Osiągnij w rok to, czego inni nie potrafią przez całe życie. Jeżeli masz wielkie ambicje i poszukujesz sposobów na zarabianie dużych pieniędzy w młodym wieku - ta książka jest dla Ciebie.
Biznes to przygoda: Ta książka poprowadzi Cię przez Twoją własną podróż - od początkującego przedsiębiorcy po świadomego przedsiębiorcę, który nie boi się sięgać po więcej i z odwagą rozwija żagle swojej firmy. Poznasz w niej pierwsze kroki ku stworzeniu i budowaniu swojego przedsiębiorstwa. "Sztuka przedsiębiorczości" to skarbnica pomysłów i wiedzy, dzięki którym wejdziesz na wyższy poziom, przybliżysz się do wolności finansowej i zaczniesz zmieniać świat z pomocą swoich produktów i usług. Dowiesz się m.in,: Jak rozpocząć karierę przedsiębiorcy i czego potrzebujesz na start? Gdzie i jak pozyskać inwestorów? Jak się do tego przygotować i kiedy jest najlepszy moment? Czy do założenia firmy konieczny jest kapitał? Jak znaleźć swoją niszę? Czy warto wejść w konkurencyjny rynek, czy stworzyć własny błękitny ocean? I jak lepiej działać - lokalnie czy globalnie? Jak zwiększać dochody firmy? Jak unikać błędów i radzić sobie z przeciwnościami losu?
Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie.Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału.Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m. in.:teorie zarządzania,społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa,środowisko przedsiębiorstwa,proces podejmowania decyzji,planowanie,organizowanie,zarządzanie kadrami,zachowanie organizacyjne,przewodzenie,przedsiębiorczość,kontrolowanie.Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzaniu e-biznesem.
Firmy ubezpieczeniowe, w związku ze zmienioną dyrektywą Wypłacalność II, mogą dziś stosować znacznie szerszy zakres modeli i metod aktuarialnych niż jeszcze kilka lat temu. W odpowiedzi na to, powstała książka, która zawiera poszerzony i pogłębiony materiał w stosunku do wcześniejszych publikacji tego rodzaju. Dotyczy metod takiego określenia składki ubezpieczeniowej, aby osiągnąć jednocześnie dwa cele:zapewnić wypłacalność zakładu ubezpieczeń z odpowiednio dużym prawdopodobieństwem,zachować konkurencyjność ubezpieczyciela na rynku.Ponieważ wypłacalność ubezpieczyciela zależy od wielkości całkowitej składki dla portfela polis, a konkurencyjność od wielkości indywidualnej składki pojedynczego klienta, głównym obiektem zainteresowania autora jest badanie wzajemnej relacji tych składek.W publikacji omówione zostały podstawowe modele opisujące ryzyko pojedynczych klientów i ich zbiorowości. Przedstawione są modele wypłacalności ubezpieczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem modeli dyskretnych. Specjalną uwagę poświęcono przełącznikowemu modelowi Sparre Andersena, na temat którego w literaturze można znaleźć niewiele wyników. Książka zawiera też przegląd podstawowych reguł naliczania składek oraz prezentuje metodę bonus-malus indywidualizacji składki pojedynczego klienta z uwzględnieniem historii jego szkodowości. Autor przedstawia teorię zaufania i jej związek z metodą bonus-malus, omawia podejście bayesowskie, model Bhlmanna-Strauba oraz metody tworzenia rezerw dla ubezpieczeń majątkowych.Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych, zajmujących się tą dziedziną. Przydatna będzie również dla aktuariuszy oraz kandydatów na aktuariuszy w zakładach ubezpieczeń majątkowych.
*** PEŁNE WYDANIE ***W 1926 roku George S. Clason opublikował pierwszą z serii broszur poświęconych oszczędzaniu, które najpewniejszą drogą prowadzą do sukcesu finansowego. Aby dowieść swych racji, autor posłużył się przypowieściami osadzonymi w realiach starożytnego Babilonu. Owe broszury zyskały nieprawdopodobne powodzenie i były masowo kolportowane przez banki i firmy ubezpieczeniowe.Nic więc dziwnego, że w krótkim czasie ukazały się w formie książki opatrzonej tytułem Najbogatszy człowiek w Babilonie. Od pierwszego wydania książka ta świetnie napisana lekkim piórem, dowcipnie i ze swadą sprzedawała się w ogromnych nakładach.Najbogatszy człowiek w Babilonie nie dostarcza szybkich rozwiązań, ale znakomicie radzi, jak spłacać długi, zapewnić sobie stały dochód i w rezultacie budować majątek.Te rady są tak samo skuteczne obecnie, jak skuteczne były osiem tysięcy lat temu w Babilonie. A Babilończycy wiedzieli co nieco o pieniądzach.To jedna z najlepszych, najpraktyczniejszych książek motywacyjnych poświęconych finansom osobistym i sztuce inwestowania.George Samuel Clason urodził się w Luizjanie, w stanie Missouri, 7 listopada 1874 roku. Studiował na University of Nebraska Lincoln . Służył w armii w czasie wojny amerykańsko-hiszpańskiej. Założył wydawnictwo Clason Map Company w Denver i wydał pierwszy atlas drogowy Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jego Najbogatszy człowiek w Babilonie uważany jest za książkę wszech czasów.
Cyfryzacja ubezpieczeń staje się coraz bardziej widocznym procesem zachodzącym w działalności ubezpieczeniowej. Obejmuje ona wszystkie składowe łańcucha wartości tego sektora oraz wszystkie aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw ubezpieczeniowych. W jej skład wchodzą zarówno ubezpieczenia na życie, jak i ubezpieczenia majątkowe, ubezpieczenia detaliczne, ubezpieczenia korporacyjne. Staje się ona coraz ważniejszym elementem określającym konkurencyjność podmiotów rynkowych oraz ich zdolność do osiągania korzystnych wyników ekonomicznych. Rodzi wiele nowych możliwości, ale i dostarcza wielu nowych zagrożeń i wyzwań.Ze Wstępu AutorówKsiążka łączy w sobie cechy podręcznika akademickiego, gdyż w sposób wyczerpujący, usystematyzowany i - co należy podkreślić - przystępny ujęto w niej całościowo wiedzę z zakresu teorii i praktyki funkcjonowania ubezpieczeń cyfrowych, i pracy naukowej, gdyż wiedza w niej zawarta jest w znaczącej części rezultatem żmudnych badań literaturowych, w części praktycznej wynikiem oryginalnych własnych prac badawczych prowadzonych przez Autorów. Może nie tylko służyć studentom kierunków ekonomicznych, ale także być źródłem cennej wiedzy dla osób prowadzących badania naukowe z zakresu finansów, analityków i ekspertów rynku ubezpieczeniowego.Warto także podkreślić, że publikacja jest, wciąż jeszcze rzadkim w Polsce, przykładem ścisłej współpracy wielu osób z różnych ośrodków naukowych, których wiedza i doświadczenie wykorzystane zostały w sposób zapewniający wysoki efekt końcowy, w postaci bardzo wartościowej i potrzebnej pozycji na polskim rynku wydawniczym.Autorzy prezentują nowe spojrzenie na analizowane problemy, oceniają aktualny stan i dokonują predykcji na podstawie danych współczesnych i historycznych oraz obserwowanych tendencji. Jest to pozycja godna polecenia zarówno ludziom nauki, jak i praktykom z dziedziny ubezpieczeń, a nawet szerzej z finansów.Prof. dr hab. Wanda Sułkowska
Recenzowana książka […] dotyczy aktualnej i ciekawej problematyki, jeszcze nie w pełni rozpoznanej na gruncie polskim. Z tych względów może być pozycją użyteczną dla teoretyków i praktyków zajmujących się nadzorem korporacyjnym i finansami przedsiębiorstw.
prof. dr hab. Magdalena Jerzemowska, Uniwersytet Gdański
Recenzowane opracowanie […] wpisuje się w popularny zarówno w Polsce, jak i na świecie nurt badań na temat różnorodności organów statutowych, które są prowadzone w obszarze ładu korporacyjnego. […]
Należy podkreślić, że przeprowadzone badania, w szczególności poprzez swoją kompleksowość, zarówno w zakresie przeglądu literatury, jak i podejścia badawczego, wypełniają lukę badawczą, jaka istniała w obszarze ładu korporacyjnego, i w znaczący sposób przyczyniają się do poszerzenia naszej wiedzy na temat różnorodności rad nadzorczych i zarządów polskich spółek publicznych. W tym kontekście należy zaznaczyć nowatorski charakter pracy oraz dobre rozwiązanie w niej problemów naukowych od strony metodycznej.
dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. Uniwersytetu Łódzkiego
Autorka podjęła się naświetlenia interesującego i niezmiernie aktualnego problemu. Książkę można ocenić wysoko zarówno z uwagi na warsztat naukowy, jak i ze względu na to, że może ona potencjalnie zainteresować i przyciągnąć bardzo różnych czytelników – w tym naukowców, praktyków biznesu, a także osoby studiujące. Praca zakorzeniona jest w tradycji badań dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi, zawiera jednak liczne wątki interdyscyplinarne, co czyni ją szczególnie interesującą. Publikacja ta stanowi doskonałe dopełnienie dorobku Autorki i zarazem pokazuje jej biegłość w opisywanej tematyce.
Prof. dr hab. Beata Glinka, Uniwersytet Warszawski
Autorka podkreśla, iż różnorodność zasobów ludzkich może być rozpatrywana zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym oraz uwzględnia różne perspektywy, tj. całej organizacji, zespołów i pracowników. […] Cel, czyli „[…] identyfikacja najważniejszych nurtów badawczych i teorii zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji” oraz wskazanie, „w jakim kierunku, wobec obserwowanych zmian społecznych, problemów cywilizacyjnych, migracyjnych i kulturowych może się rozwijać teoria różnorodności”, został osiągnięty. Problematyka […] jest aktualna i ważna w świetle wyzwań stojących przed współczesnymi przedsiębiorstwami, zaś monografia wypełnia istniejącą lukę poznawczą w polskim piśmiennictwie z zakresu zarządzania.
Prof. dr hab. Aleksy Pocztowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Monografia ukazuje (...) nie tylko złożoność i multidyscyplinarność rozumienia zdrowia oraz specyfiki jego promocji, ale także wyjaśnia zagadnienia związane z marketingiem społecznym i kampaniami społecznymi, a przede wszystkim pozwala na zapoznanie się z polskimi kampaniami społecznymi promującymi zdrowie tworzonymi przez instytucje publiczne, organizacje społeczne i podmioty komercyjne. (...) Jestem przekonana, że spotka się z zainteresowaniem badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe oraz twórców kampanii społecznych, będzie mogła również być wykorzystywana w dydaktyce akademickiej. Dla teoretyków zajmujących się zagadnieniami związanymi z promocją zdrowia może stać się cenną podstawą do analiz porównawczych, a dla praktyków tworzących kampanie - źródłem wiedzy o aktualnych trendach w tej dziedzinie.Z recenzji prof. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz
Sformułowane przez autorki cele badawcze uważam za w pełni zasadne i zarówno merytorycznie, jak również metodologicznie uzasadnione. Hipotezy badawcze (może nie implicite) zostały również właściwie sformułowane i są one istotne z punktu widzenia wkładu w rozwój w dyscypliny ekonomia i finanse. Dobór metod badawczych jest właściwy i uzasadniony merytorycznie oraz metodologicznie. Recenzowana monografia jest dziełem znakomitym. Sądzę, że praca będzie znakomitą lekturą zarówno dla naukowców zajmujących się finansami przedsiębiorstw, praktyków finansistów i księgowych, jak również dla zaawansowanych w finansach studentów, dziennikarzy gospodarczych, a nawet polityków gospodarczych. Z recenzji prof. dr. hab. Sławomira Ireneusza Bukowskiego
Autor bestselleru Krew, pot i piksele powraca z kolejną dogłębną, zakulisową analizą branży gier wideo. Opowiada, jak upadały najgłośniejsze studia ostatniej dekady, snując opowieści te triumfalne i te tragiczne o tym, co stało się potem.Przemysł gier jest zarówno prestiżowy, jak i nieprzewidywalny. Opierając się na licznych wywiadach z producentami przełomowych gier, takich jak BioShock Infinite, Epic Mickey czy Dead Space, Jason Schreier pisze o szokujących decyzjach, które doprowadziły do zamknięcia firm odpowiedzialnych za te produkcje. Wciśnij reset opowiada o osobach z krwi i kości, których życie diametralnie zmieniło się po nagłej likwidacji studia ludzie ci z czasem doszli do siebie i zrobili krok naprzód lub zupełnie porzucili świat gier.Schreier kreśli prawdziwy portret branży, nie unikając kontrowersyjnych historii dotyczących wrogich przejęć, szefów tyranów, korporacyjnych dramatów czy czeków bez pokrycia. Przypomina losy Curta Schillinga z Boston Red Sox, który wymyślił sobie, że stanie na czele studia, które zdetronizuje World of Warcraft. Autor zadaje niewygodne pytania: skoro branża rośnie jak nigdy przedtem, to czemu tak trudno wyżyć z tworzenia gier i czy biznes ten ma szansę się zmienić, zanim będzie za późno.
Karolina Pawlak – doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor uczelni na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. W badaniach koncentruje się na zagadnieniach związanych z handlem międzynarodowym i konkurencyjnością międzynarodową sektora rolno-spożywczego oraz zastosowaniach modeli równowagi do oceny skutków zmian polityki rolnej i handlowej dla sektora rolno-spożywczego. Autorka lub współautorka około 150 prac naukowych. Kierownik lub wykonawca kilkunastu krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Stypendystka Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (edycja 2010–2011). Stażystka na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie (Niemcy), Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis (USA), Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (USA) oraz Uniwersytecie Jiangnan (Chiny). Jest członkiem: międzynarodowej sieci badawczej GTAP, International Institute of Social and Economic Sciences i zarządu Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; a od 2019 roku Przewodniczącą Rady Naukowej Dyscypliny Ekonomia i Finanse Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
W monografii podjęto aktualną i ważną z punktu widzenia badań naukowych problematykę handlu międzynarodowego artykułami rolno-żywnościowymi, ze szczególnym uwzględnieniem relacji transatlantyckich, postrzeganych z perspektywy europejskiej. Połączenie analiz empirycznych i szerokiego przeglądu literatury przedmiotu sprawia, że mamy do czynienia z wszechstronnym dyskursem naukowym w zakresie omawianej problematyki oraz interesującym źródłem inspiracji metodycznych i analitycznych.
Z recenzji dra hab. inż. Piotra Kułyka, prof. UZ
Autorka łączy w książce uporządkowanie i krytyczną ocenę dorobku naukowego ze znaczącym wkładem empirycznym i analitycznym w badane dziedziny. Wnosi też istotny wkład teoretyczny i poznawczy zarówno w ekonomię rolnictwa, jak i w ekonomię międzynarodową. Ze względu na szerokie odniesienie do dobranych teorii ekonomicznych oraz analizę zgromadzonych danych statystycznych, monografia zainteresuje naukowców, praktyków i studentów, zarówno takich, którzy posiadają już ugruntowaną wiedzę na zaprezentowany temat, jak i takich, którzy chcieliby rozpocząć jego zgłębianie.
Z recenzji dr hab. Renaty Marks-Bielskiej, prof. UWM
Ty też możesz być świetnym menedżerem! Poznaj najważniejsze narzędzia zarządzania ludźmi i sprawdź, jak wprowadzić je w życie. Znajomość najważniejszych praw psychologii pomoże ci zrozumieć, jak wpływać na pracowników i ich motywować. Poznasz sprawdzone zasady działania w typowych sytuacjach: od zatrudniania pracownika, przez budowanie zespołu i kontrolę nad jego działaniem, aż po zwalnianie podwładnego. Dowiesz się, jak utrzymywać kreatywność w zespole, udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej i odpowiednio delegować działania. W książce znajdziesz pytania nurtujące najbardziej wnikliwych menedżerów – oraz konkretne odpowiedzi i wskazówki eksperta. Poznaj techniki sprawdzone w polskich realiach i wybierz sposób najlepszy dla siebie – tak by zachować zdrowy rozsądek i nie dać się zwariować licznym teoriom. Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno: - zwraca uwagę na kwestie i problemy, o których zwykle nie mówi się na uczelniach czy szkoleniach - uwzględnia polskie realia i specyfikę pracy menedżerów w Polsce - zawiera ćwiczenia i kwestionariusze przydatne w określeniu poziomu kompetencji menedżerskich i w planowaniu ich rozwoju - zwraca uwagę na najważniejsze aspekty psychologiczne niezbędne w efektywnym zarządzaniu ludźmi - zawiera odpowiedzi eksperta na pytania nurtujące menedżerów i rozwiewa wątpliwości Marta Pawlikowska-Olszta - psycholog pracy i organizacji. Specjalista rozwoju pracowników, trener i coach z 10-letnim doświadczeniem. Ukończyła m.in. studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, audytu wewnętrznego, mediacji biznesowej oraz doradztwa zawodowego na UW, SGH i Uczelni Łazarskiego.
Masaaki Imai, założyciel Instytutu Kaizen oraz pionier koncepcji ciągłego doskonalenia, tym razem podjął wyzwanie opracowania i wdrożenia ogólnej strategii biznesowej kaizen/lean, która może odmienić działania operacyjne firmy. W dzisiejszym świecie firmy ocenia się i wycenia zawsze na podstawie ich wyników finansowych. Czy zatem sprawność operacyjna nie ma żadnego znaczenia? Czy marnotrawstwo zasobów, niska wydajność i niepotrzebnie wykonywane czynności zupełnie się nie liczą? Kwoty w milionach czy miliardach dolarów niewiele nam mówią na temat potencjału firmy. Na tej podstawie nie da się niczego o nim wywnioskować. KAIZEN ™ jako strategia to nowe spojrzenie na zarządzanie operacyjne w skali globalnej. Imai zachęca swoich czytelników, aby przestali kłaść nacisk na wolumen i tempo sprzedaży, a za to skupili się na nowym, efektywniejszym podejściu, jakim jest Ocena FSL™ (przepływ, synchronizacja, poziomowanie). Zgodnie z koncepcją przepływu sekwencja pracy powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, aby każdy element przemieszczał się między procesami bez zakłóceń i przestojów. Imai przedstawia podstawowe założenia struktury idealnego systemu operacyjnego i produkcyjnego, a następnie krok po kroku opisuje proces wdrażania FSL™ w celu oceny wyników operacyjnych i wprowadzenia usprawnień, które pozwolą istotnie podnieść wydajność procesów i oszczędzać zasoby. W jego książce znajdziemy także liczne analizy przypadków, zaczerpnięte z doświadczeń wielu różnych firm z całego świata. Masaaki Imai odegrał ogromną rolę w budowie i rozwoju globalnego ruchu na rzecz ciągłego doskonalenia się. Optymalizacja logistyki metodą FSL™ to koncepcja i zbiór wskazówek, które mogą pomóc w ograniczeniu marnotrawstwa, zwiększeniu efektywności i wprowadzeniu firmy na zupełnie nowy poziom. W swojej trzeciej książce Masaaki Imai zadaje bardzo ważne pytanie: „Dlaczego po tylu latach tak niewiele firm stosuje rozwiązania lean?”. Winą za taki stan rzeczy obarcza dyrektorów generalnych i członków rad dyrektorów, którzy dbają przede wszystkim o akcjonariuszy, w mniejszym zaś stopniu o klientów. Geniusz tej książki tkwi w tym, że Imai proponuje jednoznaczne i szczegółowe rozwiązania, które pozwalają z tym problemem się uporać. Jego ocena FSL (przepływ, synchronizacja, poziomowanie) pozwala określić aktualny status firmy przez pryzmat sprawności operacyjnej i realizacji założeń lean. Imai po raz kolejny oferuje menedżerom z całego świata cenną porcję wiedzy. - Art Byrne, były dyrektor generalny Wiremold Company, autor książek Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management oraz Jak wdrożyć Lean. Praktyczny poradnik Masaaki Imai wprawnie opisuje szanse i zagrożenia strategiczne, które wiążą się z przechodzeniem do modelu lean. W zwięzły sposób podsumowuje największe wyzwania, mówiąc: „Tradycyjne firmy w maksymalnym stopniu wykorzystują swoje zasoby, żeby uzyskać minimalne wyniki, natomiast firmy lean w minimalnym stopniu wykorzystują zasoby, żeby uzyskać maksymalne wyniki”. Liderzy nie powinni – nie mogą – przejść obok tego wyzwania obojętnie. W książce KAIZEN ™ jako strategia czytelnik znajdzie liczne przykłady na to, że kazein może pozytywnie wpływać na organizację, otwierając jej drogę do wyników, o jakich marzy każdy lider. - profesor Bob Emiliani, Connecticut State University Wspaniałe domknięcie trylogii o podejściu KAIZEN™, za którym stoi niespotykana dojrzałość, wiedza i doświadczenie Masaaki Imai. Kompendium wiedzy praktycznej dla menedżerów chcących zmieniać świat, pokazujące, jak uwalniać się od dawnego dziedzictwa i łamać stare paradygmaty, jak zastąpić wyrafinowane narzędzia i metody do rozwiązywania problemów za pomocą zdroworozsądkowego, niskokosztowego podejścia, jak zastąpić tradycyjny paradygmat zarządzania operacyjnego, jakim jest ilość i szybkość, bardziej efektywnym podejściem: oceną przepływu, synchronizacji i poziomowania (FSL™) w czyn.
Kenneth Cukier, Viktor Mayer-Schönberger i Francis de Véricourt pokazują, dlaczego myślenie kontekstowe i modele mentalne to nasz główny atut w czasach sztucznej inteligencji. A także jak możemy wykorzystać te wyjątkowe ludzkie umiejętności, by podejmować lepsze decyzje w dobie algorytmów. Ludzkość mierzy się z bezprecedensowymi wyzwaniami – od pandemii po populizm, od sztucznej inteligencji po masowe bankructwa firm, od nierówności majątkowych po zmiany klimatu. Autorzy wskazują w niniejszej książce najważniejsze narzędzia, które pozwolą nam odnaleźć właściwą drogę w gąszczu narastających problemów. O skuteczności podjętych przez nas działań – niezależnie od tego, czy na poziomie osobistym, zawodowym, państwa, czy wreszcie całej cywilizacji – decyduje to, co jest w nas: unikalna ludzka zdolność do myślenia kontekstowego. Na czym ona polega? Na tworzeniu modeli mentalnych, które pozwalają nam dostrzegać prawidłowości, przewidywać, jak sprawy będą się toczyć, i rozumieć nowe sytuacje. Ramy, w które ujmiemy dane zagadnienie, przesądzają o tym, jakie decyzje podejmiemy i jakie rezultaty osiągniemy. Zagadnienia takie jak pamięć czy rozumowanie od dawna leżą w centrum zainteresowania naukowców, na uboczu natomiast pozostawały kwestie związane z myśleniem kontekstowym. Kiedy jednak komputery coraz lepiej radzą sobie z wykonywaniem niektórych zadań poznawczych, ramowanie staje się funkcją krytyczną – a tylko ludzie mają taką zdolność. Jeśli chcemy rozwiązywać problemy, które stawia przed nami rzeczywistość, musimy nauczyć się inaczej na nie patrzeć oraz skupiać nasze myśli na ich newralgicznych elementach. Niniejsza książka jest pierwszym przewodnikiem pokazującym, jak biegle opanować naszą przyrodzoną umiejętność tworzenia modeli mentalnych i jak dzięki nim zacząć sięgać poza oczywiste rozwiązania. Przeczytacie w niej także m.in.: • Dlaczego rada, żeby zacząć myśleć nieszablonowo, nie przyda się nikomu. • Jak bracia Wright, nie mając żadnego formalnego przygotowania w zakresie fizyki, po raz pierwszy w historii ludzkości wznieśli się w powietrze samolotem, zawdzięczając to wzorowo przeprowadzonemu myśleniu kontekstowemu. • Jak użycie hasztagu #MeToo na Twitterze doprowadziło do zmiany sposobu postrzegania napaści na tle seksualnym od wstydu do upełnomocnienia. • Jak ramowanie Covid-19 jako choroby odpowiadającej sezonowej grypie doprowadziło do katastrofy, a stworzenie modelu opartego na SARS (ciężkim ostrym zespole oddechowym) pozwoliło Nowej Zelandii uporać się z pandemią. Każda chwila naszego życia zostaje przefiltrowana przez tworzone przez nas modele mentalne, mimo to zazwyczaj są one dla nas niewidoczne. Ta wnikliwa książka pokazuje, jak uświadomić sobie, że zawsze patrzymy przez pryzmat czegoś, i jak szukać nowych punktów widzenia, kiedy otaczający nas świat wciąż się zmienia. Ważna i przydatna pozycja – pewną ręką prowadząca nas po niespokojnych czasach. - Adam Grant, autor bestsellerów Buntownicy i Leniwy umysł, twórca podcastu TED WorkLife Fascynujące spojrzenie na to, co sprawia, że w dobie algorytmów ludzie są wyjątkowi – i na to, jak myśleć lepiej, żeby nie dać się maszynom. - Mustafa Suleyman, współzałożyciel DeepMind i wiceprezes Google’a To książka, która trafnie pokazuje, że podstawą kreatywności, krytycznego myślenia i innowacyjności są modele mentalne. Wyjaśnia również, jak je opanować, żeby móc uporać się z najtrudniejszymi wyzwaniami w biznesie i życiu społecznym. - Aaron Levie, dyrektor generalny serwisu Box Kenneth Cukier - starszy redaktor w „The Economist”, gdzie prowadzi cotygodniowy podcast Babbage poświęcony technologii. Viktor Mayer-Schönberger - profesor zarządzania internetem w Oksfordzkim Instytucie Internetu na Uniwersytecie Oksfordzkim. Francis de Véricourt - profesor nauk o zarządzaniu i dyrektor Centrum Decyzji, Modeli i Danych w Europejskiej Szkole Zarządzania i Technologii.
„Nie da sie? sprzedawac´ zdalnie”. Tak mówili niektórzy nasi przyjaciele handlowcy, którzy przyzwyczajeni do odwiedzin i bycia u klienta stacjonarnie, w marcu 2020 roku weszli w nowa? rzeczywistos´c´. „A juz˙ pozyskac´ nowego klienta, to jest prawie niemoz˙liwe”. Rynek sprzedaży ciągle ewoluuje. Zmieniają się okoliczności zewnętrzne, preferencje klientów, jak również narzędzia sprzedaży. W dzisiejszym zmiennym otoczeniu najskuteczniejsi będą ci, którzy potrafią dostosować się do różnych form kontaktu z klientem. Lecz do tego potrzebne będą nowe umiejętności i realne narzędzia. Roman Kawszyn oraz Adam Szaran przez ostatnie półtora roku wypracowali system sprzedaz˙y zdalnej, który działa. Zrobili to we współpracy z najlepszymi handlowcami z zaprzyjaźnionych firm, po to, by jednocześnie go testować i udoskonalać. Jedna z tych firm osia?gne?ła najlepszy wynik finansowy w Polsce (handlowcy byli na pocza?tku przekonani, z˙e w ich branz˙y i z ich klientem zdalnie sprzedawac´ sie? nie da), inni zwie?kszyli swoje obroty o kilkadziesia?t, jeszcze inni o kilkanas´cie procent. Po zebraniu feedbacku, dowodów słuszności oraz analizie rynkowych case studies jako pierwsi w Polsce wprowadzili ten system na rynek pod postacia? „Distance Seller” – kursu sprzedaży zdalnej dla handlowców. Dziś całą tę wiedzę, konkretne techniki, schematy i metody pozwalające na pozyskanie i obsługę klienta „na odległość” zawarli w ksia?z˙ce „Techniki sprzedaży zdalnej”. Czego moz˙na sie? spodziewac´ po ich książce? Zdobycia umieje?tnos´ci zwia?zanych ze zdalna? sprzedaz˙a? i obsługa? klienta. Ta ksia?z˙ka jest dla ciebie, jes´li do tej pory byłes´ handlowcem, przedstawicielem, reprezentantem, doradca? handlowym, który zwykle był u klienta stacjonarnie, spotykalis´cie sie? face to face, a teraz musisz pracowac´ w trybie home office. Sprawdzi sie? równiez˙ wtedy, kiedy pracowałeś już zdalnie, ale chcesz zwie?kszyc´ swoje kompetencje i poznac´ wie?cej narze?dzi oraz technik obsługi klienta i sprzedaz˙y. Autorzy przedstawiają w niej schematy, algorytmy i techniki, które pasują do dwóch typów sytuacji: ? tych, w których powinieneś cały czas budować silną bazę klientów i pozyskiwać nowych poprzez telefon, maile, portale społecznościowe. Nazywają to budowaniem muru klientów. Podpowiadają, jak poprzez odpowiednie działania zdobywać nowych klientów, jak poprowadzić pierwszą rozmowę i wciągać ich coraz dalej w proces sprzedażowy i jak go sfinalizować. ? tych, w których musisz zadbać o istniejącą już bazę klientów. Podpowiadają, jak sprawiać, aby mimo odległości klient czuł się zadbany. Jak reagować w sytuacjach kryzysowych w relacjach pomiędzy tobą a klientem. Sprzedaż to niełatwa sztuka. Obecnie dodatkowym wyzwaniem jest pandemia, która sprawiła, że i sprzedaż musiała się zmienić – w dużej mierze na zdalną (także w branżach, które wcześniej tego sobie nie wyobrażały). „Nie da się sprzedawać zdalnie” – to zdanie, które padało z ust bardzo wielu handlowców jeszcze nie tak dawno temu, bo na początku pandemii. Jednocześnie jest to zdanie, które na pewno nie padnie z ust żadnego handlowca, który zdecyduje się przeczytać książkę Romana Kawszyna i Adama Szarana. Roman Kawszyn - handlowiec i menedżer działów sprzedaży, marketingu i szkoleń. Charyzmatyczny lider i mówca. Studiował we Włoszech. Szkolił m.in. w Polsce, USA i Niemczech. Współpracował z takimi firmami, jak Orlen, Polkomtel, HRK, Adidas, Reebok, Levi`s, Zepter, Lotos, Philipiak, VOX, Agora i z wieloma innymi. Ekspert TVP, TVN CNBC oraz TVN BiŚ. Autor i współautor pięciu książek (Pragnę, Techniki obrony ceny, Pierwsze skrzypce, Motivazione, Shut up! Modelowe badanie potrzeb) oraz audio CD (Emocjonalna prezentacja oferty, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Storytelling,
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?