W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Monografia Anny Korzeniowskiej pt. Determinanty a wielkość oszczędności gospodarstw domowych w krajach Unii Europejskiej podobieństwa i różnice jest pozycją zawierającą elementy nowatorskie i uzupełniającą lukę na polskim rynku wydawniczym. Porusza zagadnienia ważne z makro- i mikroekonomicznego punktu widzenia i dostarcza nowej wiedzy dotyczącej determinant kształtowania się oszczędności gospodarstw domowych w krajach Unii Europejskiej, która może być wykorzystana do skuteczniejszego kształtowania polityki prooszczędnościowej.prof. dr hab. Janina HarasimUniwersytet Ekonomiczny w KatowicachPrzedłożona mi do recenzji monografia stanowi nowatorskie i odkrywcze opracowanie jednego z istotnych problemów ekonomii oszczędności gospodarstw domowych. Stanowi ona niewątpliwie zwieńczenie wieloletnich intensywnych, rzetelnych badań prowadzonych przez Autorkę oraz wnosi ważny wkład do teorii i praktyki ekonomii. [] Podjęta w pracy problematyka jest bardzo ważna nie tylko dla rozważań teoretycznych dotyczących optymalnego poziomu oszczędności gospodarstw domowych oraz ich wpływu na wzrost gospodarczy krajów, ale również dla działań praktycznych związanych z polityką społeczno-gospodarczą.dr hab. Michał Pietrzak, prof. UMKUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Czy do założenia firmy niezbędne jest posiadanie sporych zasobów finansowych, wieloletniego doświadczenia bądź rozległe kontakty? Historie najbogatszych przedsiębiorców na świecie uczą, że nie! Kwestie te, jakkolwiek bardzo pomocne, nie są najważniejsze - kluczem jest określony sposób myślenia i działania.
Wybitni przedsiębiorcy, których nazwiska znają niemal wszyscy - Disney, Branson, Jobs, Gates, Bezos, Musk, Brin, Page, Zuckerberg – zaczynali od zera. Wszystko, co w życiu osiągnęli, zawdzięczają wyłącznie swojemu sposobowi myślenia i działania. Aż 86% najbogatszych ludzi na świecie osiągnęło swój status dzięki własnej pracy!
Jak to się dzieje, że niektóre osoby osiągają spektakularne rezultaty, a inne jedynie się temu przyglądają? Czy istnieje przepis na sukces? Autor książki, psycholog biznesu i terapeuta, w niezwykle interesujący i barwny sposób prezentuje, czym charakteryzuje się myślenie i działanie wybitnych przedsiębiorców, analizując sylwetki dwóch założycieli informatycznych gigantów – Steve’a Jobsa i Billa Gatesa. Czytelnik nie tylko pozna ich przepis na sukces, ale też dowie się, jak stworzyć swój własny, unikalny. Autor przekonuje, że potencjał przedsiębiorczości jest w każdym z nas, a nawyk sukcesu jest jak najbardziej możliwy do wykształcenia. Pasjonująca, bogata merytorycznie i inspirująca lektura dla szukających swojej własnej drogi!
Masz problem? Rozpraw się z nim - raz a dobrze
Oto książka, która nauczy Cię skutecznego rozwiązywania problemów. Mamy na myśli szeroko rozumiane problemy, jakie występują w procesach realizowanych w organizacjach produkcyjnych, usługowych, administracyjnych - właściwie wszystkich. W codzienności organizacji biznesowych takimi problemami mogą być reklamacje klientów, niska wydajność pracowników, wysokie koszty jakości, nieefektywna komunikacja, niezadowalająca praca maszyn i urządzeń, niespełnienie celów stawianych przez zarząd firmy czy jej szefów. Źródeł problemów może być wiele, ich rozwiązywanie jednak powinno bazować na jednej, efektywnej, systemowej metodzie.
Autor poradnika odwołuje się do rozwiązania 8D, mającego na celu prawidłowe zidentyfikowanie przyczyny problemu i zaaplikowanie takich działań, które pozwolą zapobiec jego ponownemu pojawieniu się. Krzysztof Dobrowolski przyjmuje 8D jako punkt wyjścia i na tej bazie buduje własne podejście do tematu. Proponuje metody pracy, które można praktycznie wykorzystać do tego, by zrealizować poszczególne kroki 8D w swojej organizacji:
Wskazuje, jak identyfikować i opisywać problemy
Uczy doboru zespołów adekwatnych do rozwiązania danego problemu
Podpowiada, jak podzielić problemy na pilne i niepilne
Daje narzędzia do pracy nad problemami
Pokazuje, jak rozprawić się z danym problemem - raz na zawsze
O autorze
Krzysztof Dobrowolski - praktyk oraz propagator zrównoważonego rozwoju organizacji opartego na zasadach, systemach i narzędziach lean management. Jest managerem z dwudziestoletnim doświadczeniem w przemyśle, logistyce i usługach. Specjalizuje się w transformacji struktur organizacyjnych, transformacji lean, budowie kultury ciągłego doskonalenia, systemowym rozwiązywaniu problemów oraz wizualnym zarządzaniu wynikami. Jest współzałożycielem Fundacji Lean Education, która bezpłatnie edukuje młodzież szkolną w całej Polsce. Prowadzi najpopularniejszy w swojej branży blog Lean jest dla ludzi (https://leanjestdlaludzi.pl/).
Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty wiele obiecujących przedsięwzięć. Nawet jeśli nie ma problemów z przychodami, pieniądze się rozchodzą i kolejne okresy rozrachunkowe kończą się stratą. Opanowanie zasad rachunkowości nie każdemu przychodzi łatwo. Tymczasem dane liczbowe dostarczą najcenniejszych informacji temu, kto potrafi się płynnie poruszać wśród szacunków i założeń. Jeśli się tej sztuki nie opanuje, podejmowanie trafnych decyzji może być bardzo trudne.
Dzięki tej praktycznej, przystępnie napisanej książce opanujesz umiejętność odczytywania prawdziwego znaczenia danych liczbowych i wykorzystywania zdobytej wiedzy do skuteczniejszego zarządzania firmą. Dowiesz się, jak rozumieć informacje zawarte w dokumentach finansowych. Nauczysz się obliczać najważniejsze wskaźniki i uzyskiwać z nich bezcenne informacje. Szczególnie ważne są narzędzia związane ze zwrotem z inwestycji, pozwalające na poprawną ocenę wpływu inwestycji na wartość firmy. Wyjaśniono tu zasady zarządzania aktywami obrotowymi, a także trzy podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstwa. Przeczytasz również o wielu sztuczkach, a także o... słynnych skandalach i oszustwach finansowych.
W książce znajdziesz między innymi:
założenia wskaźników finansowych
informacje ukryte w bilansie i rachunku przepływów pieniężnych
wskaźniki a ocena kondycji finansowej firmy
obliczanie zwrotu z inwestycji w przedsiębiorstwo
informacje finansowe w codziennej pracy
wzmacnianie inteligencji finansowej członków zespołu
Twoja najlepsza opcja? Popracuj nad własną inteligencją finansową!
O autorach
Karen Berman ma tytuł doktorski w dziedzinie psychologii organizacyjnej i wykłada w Claremont Graduate School. Wraz z Joe Knight założyli i prowadzą prestiżową firmę Business Literacy Institute, oferującą szkolenia i konsultacje menedżerskie z zakresu finansów.
Joe Knight jest doświadczonym trenerem biznesowym, a także dyrektorem finansowym grupy firm technologicznych Setpoint Companies w Salt Lake City. Wraz z Karen Berman założyli i prowadzą prestiżową firmę Business Literacy Institute, oferującą szkolenia i konsultacje menedżerskie z zakresu finansów.
John Case jest doświadczonym analitykiem biznesowym i autorem. Orędownik stylu zarządzania zwanego „modelem otwartej księgi”.
Co sprawia, że zostajesz szefem? Kiedy naprawdę kierujesz innymi ludźmi? W którym momencie stajesz się ich liderem, przywódcą, za którym pójdą w ogień?
Dlaczego nie dzieje się to w chwili przeprowadzki do nowego biura z napisem: kierownik, dyrektor, prezes, CEO? Jak to możliwe, że awans nie czyni cię automatycznie przywódcą, a jedynie daje ci szansę by nim zostać? Czemu w szefowaniu najmniej jest przywilejów, a najwięcej ciężkiej pracy? Z jakiego powodu niektórym bycie szefem się nigdy nie przydarzy?
Ta książka nie jest zbiorem prostych recept i łatwych odpowiedzi. Nie obiecujemy, że po jej przeczytaniu w 30 dni staniesz się szefem doskonałym. Co więcej, możliwe, że nawet jeśli czujesz się już całkiem kompetentny na tym polu, po lekturze zdasz sobie sprawę, że Twoje samozadowolenie nie ma zbyt solidnych podstaw.
Jest również wielce prawdopodobne, że odłożysz tę książkę skołowany. Jak to ? szef jest tak samo ważny jak wszyscy inni członkowie zespołu, choć przecież nikt nie ma wątpliwości, że to on podejmuje decyzje?
Tak, logika szefowania jest mocno pokręcona.
Lider myśli strategicznie, musi jednak umieć dostrzegać pozornie nieistotne detale. Ściągać do organizacji nowości technologiczne, a jednocześnie nie zrywać z tradycją. Dawać podwładnym swobodę w działaniu, ale nie uchylać się od osobistej, jednoosobowej odpowiedzialności za efekty pracy. W czasach zmiany pierwszy się z nią mierzyć i być wtedy dla swoich ludzi ostoją stabilności.
Korzystając z własnych doświadczeń i badań prowadzonych na żywych organizmach organizacji na całym świecie, staramy się logikę szefowania nieco wyprostować. Będzie o terrorystach i himalaistach, Władysławie Jagielle i Smoku Wawelskim, Indianach, tupolewie, ścieleniu łóżka i covidzie. Zapraszamy do lektury!
O autorach
Dr PAULINA BOLIBRZUCH-POLKO - była dziennikarzem, urzędnikiem i analitykiem w Kancelarii Prezydenta RP i BBN, ale to przywództwo w różnych systemach, okolicznościach i instytucjach jest tym, co od lat pasjonuje ją prywatnie i zawodowo. Analizuje leadership, od polityków, poprzez biznesmanów, aż do liderów organizacji terrorystycznych, i wciąż ze zdumieniem odkrywa, jak wiele mają oni ze sobą wspólnego. W swojej rozprawie doktorskiej opisała przywódczy fenomen Silvio Berlusconiego. Na co dzień pracuje jako adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie kieruje Katedrą Nauk o Bezpieczeństwie.
Nowy zbiór zadań z ekonometrii i badań operacyjnych w zakresie obowiązującym na studiach licencjackich uczelni ekonomicznych i humanistycznych. Podręcznik łączy cechy takie jak: realizm i aktualność wykorzystanych danych w przypadku ekonometrii oraz różnorodność przykładów sytuacji decyzyjnych w przypadku badań operacyjnych koncentracja na podstawowym programie metod ilościowych, pozwalająca na wykorzystanie książki na wstępnych etapach edukacji ekonomicznej, ilustracja omawianych zagadnień przy użyciu pakietów komputerowych powszechnie dostępnych dla studentów. Publikacja została napisana dla studentów, którzy poza teoretycznym podręcznikiem potrzebują rozwiązanych i przystępnie wyjaśnionych przykładów oraz zadań do samodzielnej pracy. Zawiera kilkadziesiąt starannie przemyślanych zadań, wprowadzających w arkana modelowania ekonometrycznego oraz praktykę badań operacyjnych. Dodatkowym atutem książki jest dołączenie opisu pakietów komputerowych i języków programowania pozwalających na analizę bardziej zaawansowanych zagadnień z dziedziny ekonometrii i badań operacyjnych.
Książka poświęcona jest funkcjonowaniu człowieka w organizacji. Przybliża i omawia szereg jego aspektów dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej. Pokazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich. Ma przekrojowy, interdyscyplinarny charakter.
Skierowana jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla na co dzień kreujących i zarządzających relacjami międzyludzkimi, a także pracowników naukowych i studentów, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak: nauki o zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, czy też socjologia organizacji.
Książka zalecana jest jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami oraz zarządzania relacjami z klientem.
Dzisiaj, gdy coraz więcej osób zaczyna postrzegać Torę jako kompletne ujęcie rzeczywistości, książka Żydowska mądrość w biznesie jest pozycją niezwykle trafioną i aktualną. W doskonały sposób łączy autentyczne duchowe źródła z prawdziwymi wyzwaniami świata biznesu, stanowiąc źródło cennej wiedzy dla każdego przedsiębiorcy.
Rabin Daniel Lapin
Brackman i Jaffe wykonali kawał solidnej pracy, pokazując, w jaki sposób idee ze starożytnych żydowskich tekstów odnoszą się bezpośrednio do współczesnych praktyk biznesu. Ta książka niewątpliwie zasługuje na miejsce pośród najważniejszych poradników biznesowych. Z wielką przyjemnością polecam ją, mając pewność, że dzięki niej odniesiesz większy sukces zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Michael Port,
autor książek Zgarnij klienta i Mierz wysoko. Manifest
Każdego roku wydawane są setki poradników biznesowych, jednak niemal wszystko, co musisz wiedzieć, zostało napisane tysiące lat temu. Ze względu na to, że natura ludzka nie zmieniła się przez tysiąclecia, biznes wciąż pozostaje polem wewnętrznej walki pomiędzy lękiem a chciwością, zwątpieniem w siebie a nadmiernym zaufaniem we własne siły, uczuciami a rozumem. Rabin Levi Brackman i Sam Jaffe przekazują nam oryginalny przepis na sukces, wywodzący się z tekstów, które dla miliardów chrześcijan, żydów i muzułmanów są święte.
Al Lewis,
dziennikarz ekonomiczny, "Dow Jones Newswire"
Pieniądz lubi mądrość
Dlaczego tak wielu Żydów odnosi sukcesy w interesach? Istnieje na ten temat mnóstwo teorii: geny, wpływy kulturowe, dieta… Jednak odpowiedź jest prostsza, niż Ci się wydaje. Teksty Tory i Kabały od dawna uważane są za skarbnicę największych mądrości ludzkości. Zawierają również wiele czysto praktycznych informacji — w tym wskazówki, jak stworzyć i rozwinąć zyskowny interes, a także jak utrzymać równowagę między pracą i życiem osobistym.
Ten inspirujący przewodnik pomoże Ci poznać drogi prowadzące do sukcesu, które wytyczyli i z powodzeniem wykorzystywali ludzie już w czasach starożytnych. Znajdziesz tu wiele praktycznych i odkrywczych wskazówek, które pozostają pomocne także dzisiaj: od technik negocjacji do stylu zarządzania! Nauczysz się wykorzystywać opowieści i nauki zawarte w żydowskich tekstach w taki sposób, by osiągnąć niezwykłe rezultaty w życiu zawodowym.
Jak bronić się przed autosabotażem?
Jak przezwyciężyć lęk, który podcina Ci skrzydła?
Jak rozbuchane ego blokuje nasze możliwości?
Jak łączyć przyjemność i pasję, by osiągnąć sukces?
Jak znosić porażki, by w przyszłości odnieść sukces?
Jak zaprząc pozytywne myślenie do realizacji swoich celów?
Książkę poleca Marcin Matuszewski, autor książek: "Mapy myśli", "Czytaj dwa razy szybciej" i "Licencja na zaliczanie"
O autorach
Rabin Levi Brackman - jest popularnym nauczycielem, pisarzem i uczonym żydowskim. Pisuje regularnie dla portalu Ynetnews.com. Jego artykuły ukazywały się też w „Denver Post”, „Jewish Chronicle” oraz wielu innych czasopismach. Rabin Brackman jest założycielem i dyrektorem wielu organizacji, takich jak Judaism in the Foothills czy The Movement for a Tolerant World. Zajmuje się również doradztwem oraz prowadzeniem warsztatów dla przedsiębiorców pragnących się rozwijać i osiągnąć spełnienie zawodowe.
Sam Jaffe - ma ponad piętnaście lat doświadczenia w świecie wielkich finansów. Pracował dla „Wall Street Journal”, „SmartMoney”, „Bloomberg Markets”, „BusinessWeek” oraz „Scientist”. Napisał również wiele artykułów, które ukazywały się w czasopismach takich, jak „New York Times”, „Scientific American” i „Wired”. Prowadzi firmę konsultingową dla przedsiębiorstw z branży energii odnawialnej.
Marka 5.0 to nowa książka Jacka Kotarbińskiego napisana przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy budują i rozwijają marki swoich firm, produktów oraz marki osobiste. Publikacja wyjątkowo aktualna w której autor dzieli się nie tylko swoją wiedzą i doświadczeniem, ale też pokazuje wiele konkretnych przykładów z polskiego rynku. Praktyczne i inspirujące źródło wiedzy.
Świat się zmienił. I już nie będzie taki sam. 1 stycznia 2021 roku świat się nie poddał i włączył 5 bieg. Ucieka do przodu. Nie padł na kolana. Marka 5.0 jest moją pierwszą książką o tworzeniu i rozwoju wartości marki. Po trzydziestu latach pasjonującej przygody z marketingiem, chcę zbudować nowe otwarcie na kolejną dekadę XXI wieku. Zarówno dla polskich przedsiębiorców, którzy pragną rozwijać się na globalnych rynkach, jak i osób związanych z marketingiem, począwszy od studentów, pasjonatów, specjalistów, innowatorów i naukowców. (…) Zmiany, których doświadczył biznes w roku 2020, najsilniej odczuli mali i średni przedsiębiorcy. Pora podnieść głowy, czas na odbudowę. Czas na Marketing 5.0. Czas na Markę 5.0. Czas na Polskę 5.0.
Ze wstępu Autora
Książka jest interesującą propozycją, znacząco ożywiającą rynek publikacji poświęconych tematyce marketingu. Ma charakter praktycznego poradnika, ilustrowanego bogato przykładami z praktyki, doświadczeniami autora, jak również wynikami badań. Mocnymi stronami książki są: aktualny, ciekawy i zgodny z trendami temat, żywy język, ilustrowanie zagadnień praktycznymi przykładami oraz praktyczne porady dla budujących marki na każdym poziomie – korporacyjnym, produktowym i osobistym. To inspirująca lektura zarówno dla profesjonalistów, rozpoczynających przygodę z tworzeniem marek, jak i studentów jako uzupełnienie dla wiedzy podręcznikowej.
Dr Jolanta Tkaczyk
Nowe wydanie bestsellerowej książki na temat zarządzania szeroko pojętym ryzykiem. Autor – światowej sławy specjalista z zakresu instrumentów finansowych oraz ryzyka finansowego – przedstawia praktyczne podejście do pomiaru i zarządzania ryzykiem przez banki i inne instytucje finansowe.
Praca zawiera wiele przykładów oraz wykresów ilustrujących praktyczne stosowanie narzędzi analitycznych, a także zestawy pytań i ćwiczeń do samodzielnego rozwiązania. Na szczególną uwagę zasługuje aktualność poruszonych w książce zagadnień. John C. Hull sprawnie ilustruje poszczególne tematy za pomocą znanych przykładów spektakularnych upadków lub kłopotów instytucji finansowych oraz kryzysów o skali globalnej.
W nowym wydaniu autor dodał m.in. nowe rozdziały poświęcone innowacjom finansowym i regulowaniu rynków OTC na derywaty. Kompleksowo został uaktualniony rozdział na temat budowania modeli, by lepiej oddawał działania rynków w odniesieniu do stóp procentowych. Wprowadzone zostały też istotne zmiany w rozdziale poświęconym ryzyku operacyjnemu.
Książka jest adresowana do pracowników instytucji finansowych, w tym przede wszystkim różnego rodzaju funduszy, banków, domów maklerskich, firm assets management, zakładów ubezpieczeń oraz firm doradczych w zakresie finansów. Jest nieocenionym źródłem wiedzy dla osób przygotowujących się do egzaminów na doradców inwestycyjnych oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Marketing jest jedną z tych dziedzin, które stale ulegają największym i najbardziej dynamicznym zmianom. To czego już jesteśmy świadomi, mianowicie stale poszerzająca się gama kanałów komunikacji i zmiany w wykorzystaniu tych kanałów, jak również ogólne zmiany w zachowaniach zakupowych w czasach pandemii, nabiera dodatkowej prędkości. Według badań firmy analitycznej McKinsey, w czasie pandemii aż 76% konsumentów trwale zmieniło swoje zachowania zakupowe. Dla marketerów oznacza to pojawienie się nowych potężnych wyzwań, a jednym z najważniejszych jest odbudowa prawdziwej relacji opartej na zaufaniu z każdym z klientów z osobna. To wyzwanie nie może być zrealizowane bez odpowiedniej wiedzy o kliencie oraz technologii. Książka Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji jest próbą kompleksowego wprowadzenia marketerów, przedsiębiorców i zarządzających firmami w ten nowy świat, aby byli w stanie efektywniej dostarczać wartości i budować swoją przewagę konkurencyjną. Na przestrzeni kilku ostatnich lat jesteśmy świadkami dwóch rewolucji w marketingu. Pierwsza to przejście od typowego marketingu masowego do marketingu spersonalizowanego pod względem treści, kanału i czasu kontaktu, w całości opartego na zautomatyzowanych procesach marketingowych. Druga, która zaczęła się dziać równolegle, to rewolucja, w której efektywne procesy wokół tzw. Customer Experience, czyli doświadczeń klienta, nie mogą się odbyć bez czegoś co nazywamy Hiperpersonalizacją, czyli wykorzystania danych o kliencie, które są analizowane przez rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego (Machine Learning) oraz Sztucznej Inteligencji (AI). Autor opowiada o kontekście, w którym znaleźli się współcześni marketerzy, a następnie, krok po kroku, na obrazach z życia wziętych przedstawia nowe technologie, które mogą nadać nowe życie znanym już narzędziom marketingowym.
Książka Adama Bieli Analiza stanowisk pracy i jej synteza. Europejski Kwestionariusz Analizy Stanowisk Pracy (EKASP) omawia fundamentalną problematykę analizy pracy ważną zarówno dla dyscypliny psychologii pracy i organizacji, jak i dla praktyki zarządzania. Niniejsza publikacja zapełnia lukę w piśmiennictwie polskim w tym zakresie. Autor powołuje się na obszerną i kompletną literaturę i oferuje odbiorcom konkretną metodę wraz z instrukcją i sposobami obliczeń, którą można stosować w praktyce. Książka jest bardzo owocną formą syntezy problematyki analizy pracy i stanowi podstawę do zastosowania metody analizy stanowisk pracy nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach Europy.Fragment recenzji prof. dr hab. Barbary Kożusznik, UŚ w Katowicach
Przedmiotem rozważań prezentowanych w książce uczyniono najwyższy szczebel w „drabinie controllingu” (wyższy od controllingu kosztów i controllingu jakości), a mianowicie controlling efektywności. Celem książki jest uporządkowanie dość pokaźnej liczby mierników/wskaźników controllingowych i list kontrolnych dotyczących gospodarowania kapitałem ludzkim według przyjętych w danej organizacji ujęć efektywności, stanowiących dla niej wykładnię tego gospodarowania. Na polskim rynku wydawniczym istnieją wprawdzie (nieliczne zresztą) pozycje dotyczące controllingu personalnego, ale nie skupiają się one na (najtrudniejszym koncepcyjnie i aplikacyjnie) aspekcie efektywnościowym.
Monografia – której przedmiotem jest monitorowanie procesów gospodarowania kapitałem ludzkim organizacji pod kątem racjonalności/ekonomiczności – ma zatem wypełnić w pewnej mierze istniejącą lukę i pozwolić praktykom na konstruowanie systemów informatycznych stanowiących podstawę systemu controllingu personalnego. Autorka nie tylko porządkuje controllingowe instrumentarium, lecz także je wzbogaca.
Novum stanowi uporządkowanie go nie tylko według efektywności, ale także z podziałem na ilościowy i jakościowy wymiar kapitału ludzkiego z perspektywy jego składowych oraz dualnego charakteru controllingu, a także z perspektywy podziału na controlling operacyjny, taktyczny i strategiczny, a nie według dotychczas praktykowanego podziału na funkcje personalne. Praca stanowi próbę rozwinięcia następującej głównej tezy: w controllingowych ujęciach różnych procesów gospodarowania kapitałem ludzkim zorientowanych na maksymalizowanie wartości tego kapitału nie jest jeszcze dostatecznie zakotwiczona koncepcja integrująca podejście celowościowe i systemowe (koncepcja interesariuszy), zgodna z ideą zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim.
Zespół projektowy w dążeniu do ideałuJakość została zdefiniowana już w starożytności. Platon określał ją jako pewien stopień doskonałości. I tu nic się nie zmieniło - im bliższy ideału produkt, tym wyższa jego jakość. Problem w tym, że każdy postrzega ów ideał nieco inaczej. Na gruncie programistycznym wysoka jakość może oznaczać co innego dla project managera, a co innego dla developera odpowiedzialnego za warstwę frontendu. Jeszcze inaczej do tematu podejdzie klient. W dużym projekcie, nad którym pracuje wiele osób, podejście do tej kwestii bywa kompletnie różne od tego w niewielkim projekcie, za który odpowiedzialny jest zespół trzyosobowy. Do tego dochodzą zmieniające się trendy. Wzorce projektowe, które były słuszne dwa, trzy lata temu i gwarantowały wówczas wysoką jakość uzyskanego oprogramowania, dziś mogą się okazać nieprzydatne.Czy zatem nie istnieją uniwersalne wzorce ani normy jakości projektów w IT? Oczywiście, że istnieją. Aleksandra Kunysz, dla której propagowanie wiedzy na temat jakości stanowi życiową pasję, dzieli się nimi w tej książce. Przygląda się w niej wszystkim czynnikom, które mają wpływ na ostateczny produkt, czyli zamówione oprogramowanie. Zwraca oczywiście uwagę na sprawy techniczne, ale przede wszystkim podkreśla rolę czynnika ludzkiego: cechy osobowe klienta, przedstawicieli firm negocjujących warunki, członków zespołów projektowych itd. Ponieważ wyjściowo wygląda to zwykle tak, że ile osób, tyle pomysłów na jakość. A rzecz w tym, by uwspólnić oczekiwania i - co za tym idzie - uzyskany rezultat.
Biznesowa nauka latania na najwyższym poziomie niepewności
Termin VUCA wywodzi się z wojskowości. Jest to akronim utworzony od czterech angielskich słów: zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity). Koncepcję tę wprowadzono po to, by opisać płynną rzeczywistość świata po zakończeniu zimnej wojny. Mniej więcej na początku XXI wieku VUCA zaczęto przeszczepiać na grunt biznesu, w którym również panuje coraz większa zmienność i niejednoznaczność, rośnie stopień skomplikowania problemów, a dawne pewniki stają się niewiadomymi.
Jak odnaleźć się w takim świecie? Odpowiedzią jest praktyczne podejście do koncepcji VUCA, które proponuje autor tego przewodnika. Składa się on z trzech części. Pierwsza, AGILE, stanowi ukierunkowanie pozwalające zrozumieć kontekst działania w środowisku VUCA oraz technologie, metody i narzędzia, które wspierają planowanie i realizację celów w takim środowisku. Druga, DESIGN, zawiera zestaw narzędzi, instrukcji i scenariuszy umożliwiających samodzielne zaprojektowanie kompletnego modelu strategic workflow - strategicznego strumienia pracy. Trzecia, THINKING, przygotowuje do realizacji celów i strategii.
O autorze
Tomasz Krzemiński - specjalista w zakresie planowania działalności organizacyjnej. Pasjonat zarządzania strategicznego, realizator programów wspierających rozwój zarządzania. Autor metod i narzędzi wspomagających planowanie i realizację celów, między innymi GO Model Canvas, Stragilera oraz ekstremalnego projektowania strategii. Absolwent Wydziału Zarządzania i Wydziału Informatyki Politechniki Śląskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w dużych przedsiębiorstwach przemysłowych, w działach organizacyjnych oraz skupionych na strategii zarządzania. Obecnie prowadzi projekty wdrożeniowe, wspierając zarządy i menedżerów wszystkich szczebli. Miłośnik kolarstwa górskiego.
Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących. Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu z nich odpowiada jeden rozdział. Koncepcja sceny innowacji zakłada, że występują na niej główni aktorzy oraz aktorzy drugoplanowi. Każdy z nich ma określone role do odegrania i żadnego nie może zabraknąć, żeby „gra innowacyjna” przebiegała prawidłowo i była skuteczna. Współczesny obraz tej sceny nie jest klarowny, ponieważ jest on rezultatem wielu światowych megatrendów występujących w pierwszych dwóch dekadach XXI wieku oraz podwójnego kryzysu (zdrowotnego i gospodarczego) spowodowanego pandemią koronawirusa. W związku z tym pojawia się pytanie, na które musi odpowiedzieć przedsiębiorca/firma: Jak grać na współczesnej scenie innowacji? Autor, wybitny znawca tej gry, pomaga w uzyskaniu na nie odpowiedzi. Książka jest przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników nauki. Może być przydatna dla innowatorów, przedsiębiorców, doradców biznesowych i technicznych, biznesmenów i menedżerów ds. innowacji w korporacjach. Ponadto zainteresuje osoby zawodowo zajmujące się transferem technologii i komercjalizacją wiedzy. Po przeczytaniu tej niezwykle ciekawej książki czytelnik będzie wiedział, jak powstają, rozwijają się i działają innowacje, a także – jak nimi zarządzać.
Chciałbyś zarządzać projektami, ale czujesz się zagubiony w dostępnej na rynku ofercie szkoleń i certyfikatów? W takim razie ten poradnik jest dla ciebie! Jasno i przystępnie omówiono w nim kolejne etapy realizacji projektów oraz najważniejsze kompetencje menedżerskie.Zawarte w książce cenne wskazówki oraz praktyczne przykłady nauczą cię pewnie i skutecznie przeprowadzać projekty od początku do końca.
Ta książka pozwoli ci krok po kroku opracować skuteczny plan marketingowy. Znajdziesz w niej wskazówki, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.Pozycja obowiązkowa dla każdego, komu zależy na rozwoju firmy lub wypromowaniu swojego produktu.
Bez względu na to, czy dopiero rozkręcasz biznes, czy zamierzasz sprzedać swoją firmę, prawdopodobnie będziesz potrzebować biznesplanu. Wywrzesz nim odpowiednie wrażenie na odbiorcy, jeśli rzetelnie prześwietlisz konkurencję, przekonująco zaprezentujesz swoje umiejętności i jasno zakomunikujesz swoją wizję. Ten poradnik powie ci, jak to osiągnąć.W książce nie zabrakło także odniesień do nowych zjawisk, takich jak finansowanie społecznościowe, sprzedaż internetowa czy marketing cyfrowy.
Każdy czasem słyszy w zwykłych rozmowach, biznesie czy mediach, że trudno współpracować. Gdy robimy coś razem, to często nazywamy to współpracą. Powstaje pytanie, czy jest to po prostu robienie czegoś razem, czy też dużo bardziej skomplikowane zjawisko społeczne. Niestety, dla dobrej współpracy trzeba rozumieć współpracę w tym drugim znaczeniu. Skomplikowane, bo wystarczy zadać komuś pytanie: co to jest współpraca? No właśnie, czytelniku, proponujemy, abyś w tym momencie zadał takie pytanie sobie. Czy jesteś zadowolony ze swojej odpowiedzi?
Zajęcie się współpracą w tej krótkiej książeczce może Czytelnikowi pomóc:
- podnosić sprawność działania różnych organizacji (biznesowych, rządowych, samorządowych, pozarządowych itp.),
- rozwiązywać wiele problemów (np. ekologia, epidemia),
- zwiększać innowacyjność biznesu,
- rozwiązywać wiele konfliktów (np. politycznych, społecznych),
- zwiększać sukcesy drużyn w sportach zespołowych,
- być bardziej konkurencyjnymi międzynarodowo.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?