W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Autor od ponad trzydziestu lat zajmuje się tym, jak funkcjonuje życie. Pracował przez wiele lat w branży informatycznej jako menedżer i ekonomista, zanim podsumował swoje wnioski na seminarium ?Prawo LOLA?. René Egli jest założycielem i kierownikiem szwajcarskiego Instytutu Impulsu Sukcesu w Oetwil. Niniejsza książka powstała na podstawie tego seminarium. Prawo LOLA jest najbardziej niekonwencjonalnym wdrożeniem zasady ekonomii z tego powodu, że chodzi tu o zagadnienie nadprzewodnictwa w życiu codziennym człowieka. To znaczy, że prawo LOLA wskazuje, jak osiągnąć każdy cel w krótszym czasie i z mniejszym wysiłkiem niż w tradycyjny sposób. L2 sugeruje, że przez zwiększenie dawki miłości moc człowieka zwiększa się nie liniowo, lecz do kwadratu (analogicznie do prawa Ohma)!
Przed każdym systemem finansowym stoją dwa zasadnicze zadania. Po pierwsze, system ten mobilizuje oszczędności i alokuje kapitały. Po drugie, ułatwia on dzielenie ryzyka w gospodarce pomiędzy różnych aktorów życia gospodarczego. W sprawnym wykonywaniu obu zadań ogromną rolę odgrywają rynki giełdowe. Jednocześnie same rynki giełdowe, warunki ich funkcjonowania oraz podmioty w nich uczestniczące pozostają pod stałym i przemożnym wpływem świata polityki. Wspomniane oddziaływanie pojawia się przy tym na wielu poziomach. Po pierwsze, zdarzenia polityczne mogą prowadzić do poważnych zaburzeń lub przekształceń w funkcjonowaniu rynków giełdowych. Po drugie mogą inicjować zmiany trendów rynkowych lub generalne wahnięcia wycen spółek. Po trzecie, regulacje nakładane przez ustawodawcę lub ograny nadzoru w istotny sposób kształtują sposób funkcjonowania rynków giełdowych. Po czwarte, byli politycy często i chętnie zasiadają w zarządach lub radach nadzorczych spółek giełdowych. Ich obecność oddziałuje na decyzje biznesowe firm, ułatwia im dostęp do różnorodnych zasobów, chroni przed zewnętrznymi szokami, ale też tworzy ryzyko ekspropriacji. Po piąte natomiast, powstanie powiązań między spółkami a politykami, zmiana siły tych powiązań lub ich zanik istotnie oddziałują na wycenę rynkową podmiotów, przynajmniej w krótkim okresie. Relacje świata polityki z jednej strony oraz rynków giełdowych i notowanych na nich podmiotów z drugiej strony są zatem złożone i nieuchronne. Ta ostatnia cecha, a mianowicie nieuchronność oddziaływań między rynkiem giełdowym a polityką, stanowi w moim przekonaniu istotną przesłankę konieczności prowadzenia badań nad skalą, kierunkiem i konsekwencjami tych oddziaływań. Oddawana w ręce Czytelników książka zajmuje się ważnym wycinkiem zarysowanej powyżej problematyki. Analizuje bowiem wpływ zdarzeń i czynników politycznych na wyceny spółek giełdowych. Posługuje się przy tym danymi z rynków środkowoeuropejskich, dla których dostępna liczba badań o związkach polityki z gospodarką jest ograniczona. Autor chciałby wyrazić nadzieję, że jego książka przyczyni się do lepszego poznania i zrozumienia skomplikowanych, ale też fascynujących badawczo związków polityki i rynku giełdowego.
FINANSE Pandemia koronawirusa dokonała dużych zmian w wielu sferach życia społecznego i gospodarczego. Problemy, które ze sobą przyniosła, nie ominęły również rachunkowości, w tym także sprawozdawczości i rewizji finansowej. Głównym celem monografii jest przedstawienie wyników badań dotyczących wpływu pandemii COVID-19 na sprawozdawczość i rewizję finansową, przeprowadzonych przez naukowców reprezentujących takie instytucje naukowe, jak: West University of Timisoara, Kiel University of Applied Sciences, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Monografia składa się zarówno z rozdziałów napisanych po polsku, jak i po angielsku. Autorzy prezentują nowe spojrzenie na wybrane aspekty szeroko rozumianej rachunkowości. Odnoszą się do wielu aktualnych problemów księgowych i omawiają je, stosując różne metody badawcze – od przeglądu literatury, po analizy raportów i ankiet. Bogactwo podjętych przez nich tematów i zastosowanych metod ukazuje złożoność współczesnej rachunkowości. W książce zaprezentowano szeroki wachlarz problemów dotyczących rachunkowości, raportowania i audytu w czasach pandemii COVID-19 z punktu widzenia zarówno twórców, jak i użytkowników informacji finansowych i niefinansowych.
Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego realizuje szeroki zakres zadań publicznych, co wiąże się z określonymi zasobami pieniężnymi. Prawidłowe zarządzanie finansami stanowi elementarną determinantę jej prawidłowego działania. Konieczna staje się zatem bieżąca analiza i ocena sytuacji finansowej gminy oraz doskonalenie metod i narzędzi stosowanych do oceny jej gospodarki finansowej. W książce zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących opracowania modelu oceny gospodarki finansowej gminy z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy porównawczej. Wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do rozwoju metodyki sporządzania analiz finansowych opartych na metodach statystycznych. Prezentowane rozważania mogą być także zastosowane w sektorze finansów publicznych do analizy sytuacji finansowej gmin oraz w sektorze bankowym – w celu weryfikacji zdolności kredytowej gminy ubiegającej się o zewnętrzne źródła finansowania, takie jak kredyt lub emisja obligacji.
Efektywność ekonomiczna jest kluczowym wyznacznikiem procesu gospodarowania, a jej badanie stanowi fundament dla podejmowania decyzji zarządczych sprzyjających realizacji oczekiwań różnych grup interesariuszy przedsiębiorstwa przy uwzględnieniu integralności lub dezintegralności tych oczekiwań. Zarobkowy charakter zdecydowanej większości przedsiębiorstw nadaje istotnego znaczenia analizie rentowności, jako podstawie badania ich efektywności wraz z postrzeganiem rentowności nie tylko jako księgowego względnego miernika efektywności przedsiębiorstwa, lecz również jako jednego z parametrów uwzględnianych w obrębie rynkowych mierników efektywności i nośnika wartości przedsiębiorstwa. Głównym celem monografii jest prezentacja i egzemplifikacja istoty oraz zakresu wykorzystania analizy rentowności dla potrzeb badania efektywności przedsiębiorstwa. Ramową strukturę książki wytyczają następujące zagadnienia cząstkowe: o prezentacja istoty oraz zakresów badania efektywności przedsiębiorstwa; o pokazanie istoty, znaczenia oraz narzędzi analizy rentowności przedsiębiorstwa; o wykorzystanie analizy rentowności w procesie badania efektywności spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie; o wykorzystanie analizy przyczynowej w celu identyfikacji i kwantyfikacji determinant rentowności badanych spółek. Badaniami empirycznymi objęto 146 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, należących do siedmiu niefinansowych makrosektorów wyróżnionych zgodnie z Rocznikiem Giełdowym 2020. Horyzont czasowy badań obejmował lata 2007-2019, a kluczową perspektywą, z punktu widzenia której prowadzono analizę i formułowano wnioski, była perspektywa sektorowa zorientowana na identyfikację i egzemplifikację sektorowych uwarunkowań kształtowania się rentowności przedsiębiorstw. Przekazując Czytelnikom niniejszą monografię, wyrażamy przekonanie, że będzie ona twórczym wkładem w rozwój badań dotyczących złożonych mechanizmów zarządzania efektywnością przedsiębiorstw. Tym samym publikacja ta wzbogaci dorobek nauk o zarządzaniu i jakości w wymiarach teoriopoznawczym i aplikacyjnym.
Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji. "Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...) Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych". Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik
Treści prezentowane w publikacji są swoistą próbą integracji problematyki zarządzania ryzykiem i kształtowania innowacyjności współczesnych organizacji. Powszechnie dostępne są różne rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem, których stosowanie w obszarze kształtowania innowacyjności zależy m.in. od możliwości, potrzeb, kultury i wymagań organizacji oraz jej interesariuszy, np. dostawców, podwykonawców, pracowników itd. Wartym uwagi rozwiązaniem jest mapa ryzyka, będąca narzędziem: o prostym (z metodycznego punktu widzenia), o elastycznym i uniwersalnym, o holistycznie wspierającym procesy zarządzania. W monografii eksponowany jest praktyczny aspekt konstrukcji i analizy mapy ryzyka. Treści prezentowane Czytelnikowi przybierają przede wszystkim formę: o szczegółowych studiów przypadku, wskazujących, w jaki sposób można rozwiązywać różne problemy zarządcze w zakresie wspierania innowacyjności organizacji, o wykazu dobrych praktyk, m.in. w zakresie tego, jak poprawnie opracować mapę ryzyka i "przekuć" ją na konstruktywne wnioski i działania praktyczne, o wykazu pytań problemowych, na które Czytelnik powinien udzielić odpowiedzi, aby lepiej zrozumieć i przyswoić wiedzę zdobytą w trakcie lektury monografii, o ćwiczeń praktycznych, dających Czytelnikowi możliwość nabycia umiejętności samodzielnego konstruowania i analizy mapy ryzyka. Publikacja jest dedykowana zarówno studentom, jak i środowiskom naukowym oraz praktykom, zajmującym się zarządzaniem ryzykiem i innowacjami w różnych typach organizacji.
IP BOX ? wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wiesz, że istnieje możliwość płacenia 5% podatku, ale nie wiesz jak z niej skorzystać?
- Obawiasz się kontroli z urzędu skarbowego, jeśli zdecydujesz się na 5% podatek?
- Nie chcesz tracić czasu na formalności?
- Obawiasz się, że wybierając 5% podatku w przyszłości narazisz się na problemy?
- A może nie wiesz, od czego zacząć?
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że ponad 80% osób zajmujących się tworzeniem i rozwijaniem oprogramowania lub wynalazkami technicznymi ? czyli ogólnie pojętą innowacyjnością jest uprawnionych do tego, aby korzystać z 5% podatku dochodowego.Jeżeli zaliczasz się do tej grupy ? być może też chcesz skorzystać z tej ulgi podatkowej?
System podatkowy w Polsce nie rozpieszcza, a ilość zmian i ich częstotliwość nie pozwala wielu firmom na spokojne funkcjonowanie. Być może pora pomyśleć o obniżeniu obciążeń podatkowych i wykorzystaniu przysługującej Ci ulgi.Oczywiście możesz nadal się bać i płacić wysokie podatki, ale możesz też wziąć sprawy w swoje ręce i sprawdzić, jaką wartość podatku możesz zyskać dzięki uldze IP BOX.
W tym celu opracowaliśmy dla Ciebie specjalny poradnik, który rozwieje Twoje wątpliwości związane z ulgą IP BOX.
Poradnik został przygotowany we współpracy z Pawłem Kuźmiakiem ? współzałożycielem jednej z topowych kancelarii prawnych ? DSK. Kancelaria specjalizuje się w obsłudze branży IT oraz innowacjach. Paweł udzielił odpowiedzi na najbardziej trudne dla przedsiębiorców pytania.
During the COVID-19 pandemic, 76 percent of customers permanently changed their buying patterns, McKinsey found in their report. That brings great challenges for marketers, including the need to restore true trusting relationships with each and every customer. This cannot be done without proper knowledge and technology. This book was written to comprehensively describe this new world for marketers, entrepreneurs and managers, so that they can deliver value and build their competitive position with better results. It sets the context for today’s marketers and then, step by step, exemplifies practically how new technologies may be used to readapt familiar marketing tools.
Ty - brand klasy premium
Reputacja to rezultat tego, kim jesteś i co osiągnąłeś. Suma wszystkich decyzji podejmowanych od początku kariery aż do dzisiaj. Nawet tej, czy kupić tę książkę. Dobre decyzje przynoszą dobre rezultaty, a dopiero one, osiągane przez pewien czas, składają się na osobistą reputację.
Dzisiejszy świat pozorami stoi. Można mieć najlepsze wykształcenie, prestiżowy zawód, miliony na koncie i... pozostać w strefie cienia. Nigdy nie zyskać autorytetu, uznania i szacunku wpływowych ludzi. Reputacja często broni się sama, pozwala osiągać zyski, a także cele prywatne i towarzyskie, jakiekolwiek by one były.
W tej książce zabieram Cię w podróż, która prowadzi do bycia człowiekiem z dobrą reputacją. Pokazuję światowe trendy, które czynią reputację kapitałem przyszłości, demaskuję triki kreowania sztucznego wizerunku, byś przestał kierować się wyidealizowanym światem wirtualnym i skupił się na rzetelnej pracy. Uczę, jak zbudować własną wartość i wewnętrzną siłę, a następnie przełożyć to na relacje z najważniejszymi dla Ciebie ludźmi, w imię Twoich wartości. Zwieńczeniem jest zestaw wskazówek, które możesz od razu wykorzystać - zarówno w świecie biznesu, jak i w życiu prywatnym - by zbudować własną wiarygodność, autorytet, uznanie... Krótko mówiąc: stać się człowiekiem z dobrą reputacją.
O autorze książki
Ewa Wilmanowicz — mówca, trener, doradca zarządów. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Club France Pologne i Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Wykładowca akademicki, przedsiębiorca i autorka publikacji naukowych. Ekspert Instytutu Badań Gospodarczych w dziedzinie reputacji. Prelegentka Brian Tracy International Polska. Absolwentka Université d’Angers i UMK. W obszarze reputacji wypowiada się jako ekspert w biznesowych magazynach branżowych, audycjach radiowych i programach telewizyjnych.
Duża dynamika otoczenia, gwałtowny postęp technologiczny, rosnące napięcia polityczne, wzmożenie znaczenia interesów narodowych i pandemia COVID-19, związane z coraz większą złożonością, niepewnością i podwyższonym ryzykiem, spowodowały powstanie wielu wyzwań znacząco wpływających na zmiany w sposobach zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami i kreowaniu ich systemów logistycznych. Procesy logistyczne coraz bardziej determinują wyniki współczesnych przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw. Monografia jest szczególnie wartościową pozycją ze względu na aktualność tematu, a zwłaszcza jej walory naukowe oraz aplikacyjne. Książka przedstawia rozważania koncentrujące się na problematyce zarządzania procesami logistycznymi we współczesnych przedsiębiorstwach i kreowanych przez nie łańcuchach dostaw w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa. Rozważania i analizy oparto na najbardziej aktualnej, krajowej i zagranicznej, literaturze z zakresu zarządzania, ekonomii, finansów i logistyki oraz najnowszych badaniach empirycznych przeprowadzonych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów. Prezentowane w pracy autorskie wyniki badań empirycznych istotnie powiększają wiedzę o zarządzaniu procesami logistycznymi we współczesnych polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych w kontekście kształtowania wyników ekonomicznych i rynkowych przedsiębiorstwa przed pandemią COVID-19 i w pierwszych miesiącach pandemii.
Marketing to sztuka wyboru... właściwych rozwiązań na drodze do budowania marki
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w portfelu dużo łatwiej i szybciej można wykreować brand, ale nie jest to ani jedyny, ani, co więcej, niezbędny czynnik sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie - i od tego, czy budowanie marki zaczniesz od podstaw. Od tego, jak dobrze poukładasz klocki i czy będą one do siebie pasować.
Tak samo jak dom budowany bez fundamentów, tak samo brand bez porządnej strategii przejdzie do historii, gdy tylko silniej zawieje wiatr. Chyba nie tego oczekujesz? Każdego dnia marki krzyczą do nas z reklam: wspaniała jakość, produkty premium, najwyższa klasa obsługi klienta... Tylko co z tego, jeśli za tymi przekazami zupełnie nic nie stoi. Jeśli to tylko wydmuszka, stworzona, by krzyczeć, bez pomysłu, bez podstaw... bez fundamentów. Ty je zbuduj. I przekonaj się, jak wiele korzyści może przynieść dobrze skonstruowana strategia marki. Nie idź na skróty. Nie powielaj schematów. Znajdź swoją drogę. Stwórz brand, który zajmie określone miejsce w świadomości konsumentów, dzięki czemu zdystansuje konkurencję i będzie czytelny, akceptowany, wreszcie - wybierany przez konsumentów. O tym właśnie jest ta książka.
Celem tego poradnika jest przeprowadzenie Cię - krok po kroku - przez cały proces, w którym Ty podejmiesz decyzję, o czym powinna opowiadać Twoja marka. Nie ma to jednak być jedynie myśl czy pomysł. Ma to być wynikowa Twojej pracy, poznania rynku, konsumenta, konkurencji, swojej marki. Autor książki, doświadczony marketer, psycholog i trener biznesu, pokaże Ci, jak stworzyć brand, jak opracować zapis jego pozycjonowania. Odkryje przed Tobą, czym jest insight, przeprowadzi Cię przez świat archetypów, wskaże, kiedy warto pomyśleć o rebrandingu i dlaczego nie ogranicza się on wyłącznie do zmiany logo. Przekonasz się, jak ważna jest strategia marki i jaki ma wpływ na system identyfikacji wizualnej, a także strategię komunikacji. Zdobędziesz więc kompleksową wiedzę, dzięki której do budowania własnej marki podejdziesz przygotowany, z planem działania, ze świadomością, które rozwiązania są właściwe, a których należy unikać w procesie budowania marek i ich przekształcania - z małych w wielkie.
O autorze książki
Krzysztof Wadas - marketingowiec, praktyk, psycholog i trener biznesu. Na co dzień zajmuje się szeroko pojętym marketingiem, działaniami promocyjnymi i budowaniem silnych brandów. Od kilku lat dzieli się swoim doświadczeniem, prowadząc zajęcia ze studentami na Uniwersytecie SWPS w ramach specjalności psychologia biznesu, a także w Wyższej Szkole Bankowej, gdzie uczy strategii marki. „Otwieranie drzwiczek w głowie” to jego pasja. Wolny czas najchętniej spędza ze swoją wspaniałą rodziną, lubi czytać książki popularnonaukowe, a od czasu do czasu dosłownie zatraca się w grach RPG typu Wiedźmin czy Final Fantasy.
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska "kluczowych nielicznych". Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem.
To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego przez miliony efektywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością oraz pięć fundamentalnych zasad sukcesu. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak wykorzystać zasadę 80/20 we wszystkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20% przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku. W efekcie będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa słynna zasada 80/20!
W tej książce znajdziesz :
kluczowe koncepcje powiązane z zasadą 80/20
wprowadzenie do myślenia w kategoriach 80/20
zastosowanie zasady 80/20 w biznesie
wdrażanie zasady 80/20 w życiu osobistym i w relacjach z innymi
strategie osiągania szczęścia i praca z podświadomością
wizje przyszłości w proporcji 80/20
Zasada Pareta: odmień swoje życie minimalnym wysiłkiem!
O autorze książki
Richard Koch jest brytyjskim konsultantem do spraw zarządzania, inwestorem i autorem rozchwytywanych książek o zarządzaniu, marketingu i stylu życia. Ukończył studia na Uniwersytecie Oksfordzkim. Zaczął od pracy dla Boston Consulting Group, później odnosił duże sukcesy biznesowe. Wśród jego przedsięwzięć można wymienić takie inicjatywy jak Filofax, Plymouth Gin, Belgo i Betfair. Do 1983 roku był partnerem w Bain & Company, natomiast później — jednym z założycieli LEK Consulting.
W ciągu miesiąca w Polsce powstaje ponad dwadzieścia tysięcy przedsiębiorstw. Część z nich odnosi sukces, inne jakoś prosperują, ale duży odsetek przedsiębiorców prędzej czy później podejmuje decyzję o zamknięciu działalności. Zakładaniu firmy zwykle towarzyszy entuzjazm i poczucie spełnienia marzeń o własnym biznesie i wolności. Niestety, rzeczywistość boleśnie weryfikuje nadmiar optymizmu i nierealistyczne założenia. Jak się więc przygotować do prowadzenia własnej działalności i o czym należy pamiętać przy zakładaniu przedsiębiorstwa? Czy są jakieś sposoby, które gwarantują odniesienie sukcesu w biznesie?
To znakomity podręcznik dla początkujących przedsiębiorców. Opisano w nim nie tylko najważniejsze kwalifikacje każdego biznesmena, ale także szereg istotnych kwestii, które bardzo często zostają niedostatecznie przeanalizowane na etapie planowania działalności. Przedstawiono tu koncepcje, zasady i strategie, które sprawdzają się od setek lat. Dotyczą zarówno finansowania nowej firmy, technik prowadzenia działalności, zatrudniania pracowników, jak i strategii sprzedaży czy marketingu. Ta wyjątkowo aktualna książka uczy, jak wykorzystywać wszystkie pojawiające się możliwości i uniknąć pułapek, w które często wpadają początkujący biznesmeni. Dzięki niej założysz i poprowadzisz firmę, która odniesie sukces, a Tobie przyniesie mnóstwo satysfakcji.
W tej książce między innymi:
przedsiębiorczość: mity i fakty
jak wybrać rodzaj działalności i zapewnić jej finansowanie
jak zacząć myśleć w sposób typowy dla przedsiębiorcy
realistyczny biznesplan
tajniki skutecznej rekrutacji
sprzedaż i marketing a zarządzanie rozwojem firmy
Tajemnica sukcesu zawodowego: rób to, co sprawia Ci przyjemność !
O autorze książki
Brian Tracy to fenomen na skalę światową. Świetnie wykształcony, odnoszący spektakularne sukcesy, charyzmatyczny mówca i motywujący trener. Jest autorem inspirujących książek, które raz po raz podbijają rankingi bestsellerów księgarni Amazon.com, Merlin.pl czy EMPiK.
W Polsce znany m.in. dzięki takim tytułom, jak: Zjedz tę żabę, Punkt zwrotny czy Sposób na sukces. Teraz nareszcie szykuje szturm na listę przebojów w onepress.pl.
Brian Tracy to ekspert w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego, charyzmatyczny mówca, przemawiający co roku do ponad 450 tysięcy osób. Ma rzadką umiejętność prowadzenia szkoleń w sposób, który pobudza słuchaczy do bezzwłocznego wdrażania w praktyce poznawanych technik i wartości.
„Nieważne kim się urodziłeś, ważne kim chcesz zostać”
Brian Tracy
Słowa mogą być BRONIĄ,
przynieść BOGACTWO,
zapewnić WŁADZĘ
i działać jak AFRODYZJAK
Słowa… są w Tobie i wokół Ciebie. Mogą być bronią, działać jak narkotyk, przynieść bogactwo. Słowami kochasz i nienawidzisz. To dzięki nim kształtujesz rzeczywistość — wpływasz na innych i samego siebie.
Czy wiesz, że na świecie — Twoim świecie — trwa odwieczna walka? Walka o Twoje myśli, Twoje uczucia i Twój portfel. Do wygrania tej batalii nie wystarczą zwykłe sztuczki.
Tutaj konieczna jest prawdziwa sztuka! Sztuka perswazji!
Zdajesz sobie sprawę z tego, że słowa mają dostęp do ludzkiej podświadomości? I że codziennie bywasz… hipnotyzowany? Właśnie tak — hipnotyzowany! Najskuteczniejsze techniki wpływania na Twój umysł ukryte są między z pozoru niewinnymi słowami.
Czy jesteś gotów poznać nowe narzędzia, które dadzą Ci ogromną władzę nad umysłami, uczuciami i zachowaniami innych ludzi? Czy jesteś na to wystarczająco dojrzały? Wyobraź sobie, że już posiadasz umiejętność porywania ludzi do działania tak, aby byli przekonani o słuszności swoich decyzji, a jednocześnie podejmowali je zgodnie z Twoim życzeniem. Masz dar napełniania ich serc pozytywną energią. Zdobywasz ich sympatię i akceptację dla Twoich propozycji. Teraz masz jeszcze większe szanse to osiągnąć. Czyż ta perspektywa nie jest kusząca?
Z kolejnej odsłony tej bestsellerowej książki dowiesz się:
w jaki sposób szybko opanować techniki perswazji i z powodzeniem je stosować;
czy każdy jest tak samo podatny na hipnozę;
jak kotwiczyć stany emocjonalne;
kiedy manipulacja staje się nieetyczna;
czy techniki perswazji sprawdzają się także w zarządzaniu samym sobą.
O autorze książki
Andrzej Batko - psycholog, doradca i trener NLP -- znany jest w wąskich kręgach specjalistów jako ekspert, który uczy najnowszych technik wywierania wpływu na ludzi. Jest współautorem "tajnego" podręcznika dla polityków na temat języka perswazji. Z jego usług korzystają ci, którzy już uświadomili sobie, jak ważna w biznesie jest umiejętność niezauważalnego oddziaływania na myśli, emocje i zachowania innych.
Jest jednym z nielicznych psychologów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe w psychologii do generowania zysków w biznesie.
Jak to wygrać?
Zastanawiało Cię kiedyś, co właściwie podlega negocjacjom? Otóż istotą negocjacji jest konflikt. W procesie mającym doprowadzić do porozumienia należy w mądry, satysfakcjonujący dla obu stron sposób zrealizować cele, które dla każdej z nich są różne. Muszą być różne - gdyby były identyczne, nie byłoby czego negocjować. Oto pierwsza prawda, którą należy zrozumieć przed przystąpieniem do negocjacji. Druga brzmi następująco: negocjacje zaczynają się o wiele wcześniej niż w momencie, gdy do nich siadamy. Podstawą do negocjowania kontraktu, porozumienia, ustaleń na przyszłość jest przeszłość - historia dotychczasowych negocjacji, marka, z jaką siadamy do stołu rozmów, pozycja na rynku, reputacja itd. Skutki negocjacji nie będą się ograniczać do warunków samego kontraktu. Będą długotrwałe, może nawet wpłyną na kształt firmy w kolejnych latach.
To tylko dwie z wielu negocjacyjnych prawd, które trzeba sobie uświadomić, nim się przystąpi do negocjowania czegokolwiek w pracy, życiu prywatnym czy też przestrzeni społecznej. Bo negocjujemy nieustannie. Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski, doświadczony trener negocjacji, mediator, ekspert w zakresie zarządzania i sprzedaży. Dzięki temu podręcznikowi nie tylko zrozumiesz psychologiczne podstawy negocjacji, ale także nauczysz się korzystać ze zdobytej wiedzy tak, by procesy psychiczne zachodzące w umyśle Twojego negocjacyjnego partnera działały zawsze na Twoją korzyść.
O autorze książki
Paweł Kowalewski - negocjator, mediator, mentor, trener biznesowy, doświadczony manager, CEO, członek zarządu spółek giełdowych. Jeden z najlepszych certyfikowanych trenerów negocjacyjnych, mediator sądowy z bogatym doświadczeniem biznesowym w obszarze sprzedaży i zarządzania. Laureat nagrody Lider Profesjonalnych Szkoleń z Zakresu Negocjacji i Mediacji 2021 przyznanej podczas piętnastej edycji prestiżowego konkursu Polish Businesswoman Awards. Więcej informacji o autorze na https://thinkking.com.pl/omnie/.
Książka dotyczy prawnych, społecznych oraz praktycznych wyzwań, przed jakimi stoją ?rmy, które decydują się na wprowadzenie zmian o charakterze restrukturyzacyjnym oraz działań, jakich takie plany wymagają.
Autorzy, zajmujący się zawodowo projektami restrukturyzacyjnymi dla ?rm z różnych branż, dzielą się w publikacji swoim wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie.
Czytelnik znajdzie tu omówienie m.in. takich tematów jak:
zarządzanie talentami i karierą wewnątrz organizacji (upskilling i reskilling);
wyzwania formalnoprawne i praktyki w zakresie zwolnień;
udzielanie wsparcia zwalnianym pracownikom w poszukiwaniu nowej pracy (outplacement);
programy dobrowolnych odejść jako alternatywa dla zwolnień lub ich znacznego zmniejszenia (najczęstsze obawy i największe korzyści);
wyzwania stojące przed organizacjami podczas fuzji i przejęć;
restrukturyzacja w Polsce na tle innych krajów europejskich.
Ciekawym uzupełnieniem treści książki są prognozy autorów w zakresie najważniejszych trendów oraz ich wpływu na przyszłe procesy restrukturyzacyjne.
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników działów kadr, menadżerów oraz przedsiębiorców. Ze względu na swój praktyczny oraz kompleksowy charakter zainteresuje również prawników zawodowo zajmujących się sprawami z zakresu prawa pracy oraz pracowników naukowych.
Książka jest podsumowaniem ostatniej części badań prowadzonych w ramach projektu naukowego, który obejmował różne aspekty skutków finansowych urban sprawl dla poszczególnych kategorii podmiotów w Polsce. Przywołanie i omówienie wcześniejszych badań własnych w tym zakresie (odnoszących się do budżetu państwa i jednostek samorządowych) zapewnia odpowiedni kontekst dla nowych treści. (?) Za jedną z największych zalet publikacji uważam przegląd koncepcji teoretycznych. Ma on wszechstronny zakres i konsekwentnie koncentruje się na związkach pomiędzy finansami prywatnymi a zachowaniami lokalizacyjnymi gospodarstw domowych i przedsiębiorstw oraz ich wpływie na kształtowanie struktury przestrzennej obszarów zurbanizowanych. dr hab. Łukasz Mikuła, prof. UAM Za szczególnie wartościowe w książce Piotra Lityńskiego uważam połączenie zagadnień budżetów gospodarstw domowych, mechanizmów finansowych przedsiębiorstw oraz publicznego kontekstu (i konsekwencji) urban sprawl. (?) Monografia powinna spotkać się z zainteresowaniem zróżnicowanych środowisk zajmujących się zarówno problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego, jak i ekonomii. dr. hab. Maciej J. Nowak, prof. ZUT Piotr Lityński, doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Członek Zespołu Zadaniowego ds. Obszarów Miejskich i Metropolitalnych przy Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na: procesach rozwoju społeczno-gospodarczego oraz przestrzennego; problematyce finansowych konsekwencji zagospodarowania przestrzennego; polityce lokalnej i strategiach rozwoju jednostek samorządu terytorialnego. Autor wielu publikacji naukowych oraz ekspertyz pisanych na zamówienie władz poziomu centralnego i lokalnego.
Nowe podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez firmy. Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania. Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość – publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne wskazówki. Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów. *** Czytelniku, który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz, że masz przed sobą znakomite kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie diagnozy i samodoskonalenia, stworzone po to, by pomóc Ci lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu, rynku, organizacji i zarządzania. To pierwsza polska książka, która kompetentnie i wyczerpująco opisuje zasadniczą zmianę w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu) oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach najmłodszych generacji pracowników. Wojciech Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu, współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) Sensotwórczość to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, zachęcająca do głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym się żyje. Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia może być w pełni wykorzystana i stać się impulsem do pozytywnych zmian. Sam często zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość mogę wnieść do świata. Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się wrażliwszy na otoczenie. Marek Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca Od kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, ale utrwalającą się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu. Coraz więcej ludzi upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie odpowiednich środków finansowych, ale przede wszystkim celu, dla którego warto żyć.
Niniejsze wydanie Makroekonomii odzwierciedla ewolucję tej dziedziny wiedzy. Naukowcy w całej Europie prowadzą ożywioną debatę na temat kierunków jej rozwoju - zarówno pod względem metod nauczania, jak i prowadzenia badań. W nowym wydaniu uwzględniono wybrane efekty tej debaty, zachowując dotychczasowy układ materiału. Jest to jeden z najpopularniejszych podręczników ekonomii w Stanach Zjednoczonych, dostosowany do potrzeb studentów i wykładowców z Europy. W tym wydaniu jeszcze wyraźniej widać zmiany w stosunku do amerykańskiej wersji podręcznika.Staraliśmy się zachować żywy, wciągający styl przekazu, mając na uwadze przede wszystkim początkujących adeptów ekonomii. Zamieszczone w książce przykłady, studia przypadków i artykuły prasowe pozwalają lepiej zrozumieć zagadnienia i rozważania teoretyczne. Artykułom prasowym towarzyszą pytania, które mają zachęcić do samodzielnego myślenia oraz krytycznego podejścia do zdobywanej wiedzy i wszelkich wypowiedzi na tematy ekonomiczne. Witaj we wspaniałym świecie ekonomii naucz się myśleć jak ekonomista, a otworzy się przed Tobą nowa rzeczywistość.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?