W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Standard lub notacja BPMN (od ang. Business Process Model and Notation) jest obecnie najpopularniejszym narzędziem do specyfikowania procesów biznesowych. Na podstawie obserwacji trendów w systemach tej klasy można przypuszczać, że wkrótce całkowicie zdominuje on rynek i ostatecznie wyprze inne standardy. Sukces BPMN wynika z tego, że z jednej strony umożliwia on opisanie i rozrysowanie procesów w sposób zrozumiały dla zwykłych śmiertelników, a z drugiej pozwala na bardzo dokładne zgłębienie ich na poziomie technicznym. Te dwie cechy czynią go potężnym narzędziem rozwiązującym problem, przed jakim staje dziś wiele firm i organizacji: jak zmaksymalizować efektywność wykorzystania potencjału systemów informatycznych, zasobów finansowych i ludzi? Powiązanie tych wszystkich elementów w jedną notację lub standard stanowi punkt wyjścia do zyskania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku.
BPMN pozwala na ciągłe analizowanie, monitorowanie i optymalizowanie procesów biznesowych. Jest narzędziem bardzo skutecznym, prawdziwym „świętym Graalem” współczesnego biznesu. Jednak nie jest on niestety tak przyjazny, jak mógłby oczekiwać początkujący użytkownik. Jego oryginalną specyfikację opracowało i udostępnia konsorcjum Object Management Group, a wiele osób twierdzi, że ta instrukcja jest mało zrozumiała. Niniejsza książka adresowana jest do wszystkich, którzy chcą lub muszą szybko poznać i zrozumieć standard BPMN bez konieczności zagłębiania się w gąszcz specyfikacji OMG. Przyda się z pewnością także analitykom biznesowym i systemowym, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Powinni zapoznać się z nią również studenci kierunków zarządczych i technicznych, ponieważ ich zawodowa przyszłość będzie nierozerwalnie związana z pracą z notacjami typu BPMN lub ich ewentualnymi następcami.
Szymon Drejewicz - doświadczony analityk i specjalista w dziedzinach zarządzania projektami i procesami biznesowymi oraz inżynierii oprogramowania. Zdobywał doświadczenie jako trener, konsultant i wdrożeniowiec BPM dla największych firm w Polsce. Obecnie doradza klientom i pomaga rozwiązywać problemy związane z optymalizacją procesów biznesowych, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz analizą danych z wykorzystaniem takich technik jak process mining, czy uczenie maszynowe.
Reggie Fils-Aimé, były prezes i dyrektor operacyjny Nintendo of America, dzieli się opowieściami o jego nieprawdopodobnej drodze na szczyt oraz poradami na temat przywództwa.
Chociaż najbardziej znany jest z ikonicznej roli prezesa Nintendo of America - unieśmiertelnionej przez wypowiedziane na otwarciu konferencji Nintendo na E3 w 2004 roku słowa: "Jestem Reggie. Przyszedłem skopać tyłki i przejąć ster. A zależy nam tylko na robieniu gier" - to historia Reggiego Fils-Aimé'a jest najlepszym przewodnikiem dla osób chcących odnieść sukces wbrew przeciwnościom losu.
Dowiedz się od Reggiego, jak wykorzystać myślenie wbrew regułom do określenia wyborów życiowych, które uczynią Cię naprawdę szczęśliwym, przełam negatywne postrzeganie ze strony tych, którzy Cię nie doceniają lub wręcz odrzucają, i wprowadź na nowy poziom swój zapał, wytrwałość i odporność, niezbędne, by dominować w świecie biznesu i osiągnąć swoje zawodowe marzenia.
Z tej swoistej prywatnej sesji jeden na jeden z legendą świata gier dowiesz się:
- Jakim wyzwaniom stawił czoła Reggie w trakcie swojego życia i kariery, od skromnego dzieciństwa jako syn haitańskich imigrantów, po zostanie jedną z najistotniejszych postaci w historii elektronicznej rozrywki.
- Z czym wiąże się dotarcie na szczyt branży i bycie na tyle odważnym, by bronić swoich pomysłów, przy jednoczesnej otwartości na alternatywne drogi prowadzące do sukcesu.
- Jak stworzyć żywą i wiarygodną wizję swojej kariery, zespołu i firmy.
- Jak utrzymać nieustanną ciekawość i wiedzieć, kiedy zadawać pytania, by przełamać status quo.
Geoff Keighley, twórca i prezes, The Game Awards
"Potężny i uniwersalny wgląd w życie i przywództwo jednego z najważniejszych mistrzów branży gier wideo. Książka Reggiego to faktyczny kurs dla każdego, kto chce rozwinąć swój biznes lub karierę".
Adam Grant, bestsellerowy pisarz wg "New York Timesa", autor książki "Think Again" i prowadzący podcast TED "WorkLife"
"To opowieść z pierwszej ręki o tym, jak syn haitańskich imigrantów na przekór losowi wyrósł na jednego z topowych liderów branży gier i tchnął nowe życie w Nintendo. Reggie Fils-Aimé oferuje inspirację i porady dla aspirujących liderów, innowatorów i każdego, w kogo kiedykolwiek wątpiono".
John Sykes, prezes, Entertainment Enterprises, iHeartMedia
"Pięknie opowiedziana historia o tym, jak nieustraszony młody kierownik marketingu bez doświadczenia w gamingu wkroczył do zastałej branży i pomógł wynieść Nintendo i cały przemysł gier wideo do roli kulturowego molocha".
Reggie Fils-Aimé to wielokrotnie nagradzany innowator, który pomógł wprowadzić na światowe rynki konsole Nintendo DS, Wii, Nintendo 3DS, Wii U oraz Nintendo Switch. Dołączył do Nintendo of America w grudniu 2003 roku jako wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu. W maju 2006 roku otrzymał awans na prezesa i dyrektora operacyjnego. W październiku 2019 roku został przyjęty do International Video Game Hall of Fame, a w styczniu 2020 roku otrzymał przyznawaną co roku nagrodę Legend Award od New York Videogames Critics Circle.
Przed pracą w Nintendo Reggie był starszym wiceprezesem do spraw marketingu w VH1. Tam opracował zmianę w strategii stacji, koncentrując się na młodszych widzach, co przyniosło 30-procentowy wzrost oglądalności, a także wymyślił i wprowadził w życie plan marketingowy Koncertu Dla Nowego Yorku, w ramach którego zebrano ponad 35 milionów dolarów dla rodzin ofiar ataków z 11 września 2001 roku.
Od czasu przejścia na emeryturę Reggie przekierował swoją energię na doskonalenie następnego pokolenia liderów biznesowych. W sierpniu 2019 roku został Liderem Rezydentem w Dyson Undergraduate Business School Leader na Uniwersytecie Cornella na rok akademicki 2019-2020. Założył również Brentwood Growth Partners, by pomóc nowo powstającym firmom w skalowaniu, a liderom w tworzeniu światowej klasy kultur miejsc pracy.
Bestseller na liście New York Timesa
Rewolucyjna metoda autorstwa Erica Riesa pomoże Ci zamienić Twój nowy pomysł biznesowy na zamierzony efekt końcowy, który będzie jednocześnie udany oraz trwały. Znajdziesz tu innowacyjne porady i wskazówki związane z zakładaniem własnego startupu i kierowaniem nim. Przez cały czas będziesz uczyć się na autentycznych sukcesach i porażkach innych. To lektura obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców, którzy są już gotowi, by zapoczątkować coś naprawdę wielkiego.
Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy menedżer oraz Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!
Ries pokazuje nam, jak przebijać się przez gęstą mgłę niepewności, spowijającą startupy. Opisuje usystematyzowany model działania, formułuje też praktyczne i sprawdzone wskazówki. Niewykluczone, że niniejsza książka bardziej skutecznie wspomoże światowy wzrost gospodarczy niż jakakolwiek inna książka biznesowa napisana w ostatnich latach.
Tom Eisenmann, profesor zajmujący się przedsiębiorczością, Harvard Business School
Nie znam lepszego podręcznika pozwalającego zmaksymalizować szanse startupu na sukces.
Mitchell Kapor, założyciel Lotus Development Corp.
Znajdujemy się u progu nowego stulecia zarządzania. Przez lata udało nam się wypracować doskonałe metody zarządzania dużymi firmami, jednak w kwestii startupów i innowacji nadal działamy po omacku. Niniejsza książka stawia pierwsze solidne fundamenty dla przedsiębiorczości w nowych czasach. Stworzony przez autora ruch Lean Startup dąży do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy za pomocą najnowocześniejszych narzędzi.
Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą z własnym startupem, czy też działasz w strukturach dużej organizacji, znajdziesz tu bardzo ważne wskazówki, które przydadzą Ci się na drodze w nieznane. Poznaj praktyczne metody pozwalające unikać błędów w rozwoju produktu, naucz się systematycznie oceniać i interpretować wczesne sygnały płynące z rynku, a także decydować, czy należy wykonać zwrot, czy trwać przy dotychczasowych działaniach. Korzystaj z wiedzy innowatorów, którzy wprowadzili swoje firmy na szczyt, i dołącz do tego szacownego grona.
Wykorzystaj dane do szybszej budowy lepszego startupu
Największym wyzwaniem stojącym przed młodymi startupami, chcącymi zrewolucjonizować swoje branże, a także przed przedsiębiorcami wewnątrzorganizacyjnymi, dążącymi do wprowadzania zmian od środka, jest budowanie produktów, na których ludziom faktycznie zależy. Niniejsza książka wskazuje właściwy kierunek tych prac.
Dowiesz się z niej, jak zweryfikować swój pomysł, znaleźć odpowiednich klientów, zdefiniować ostateczną wersję produktu, zarobić na swojej działalności i ją wypromować. Znajdziesz tu ponad trzydzieści analiz przypadków opracowanych na podstawie konsultacji z ponad setką ekspertów biznesowych. To konkretne i przydatne informacje, bez których nie może się obejść żaden prawdziwy przedsiębiorca.
* zumiesz założenia metody Lean Startup, podstawy analityki biznesowej oraz mentalność kierowania się danymi.- Zro
* Poznasz sześć podstawowych modeli biznesowych i dowiesz się, jak buduje się z nich przedsięwzięcia najróżniejszych rozmiarów.
* Znajdziesz swój Jeden Istotny Wskaźnik.
* Nauczysz się znajdować i definiować wartości docelowe, na podstawie których będziesz decydował, czy możesz już zająć się kolejnym problemem.
* Będziesz stosował zasady metody Lean Analytics w odniesieniu do dużych przedsięwzięć i produktów o ustabilizowanej historii rynkowej.
Publikacja jest przeznaczona dla odbiorców pragnących zdobyć lub uzupełnić wiedzę z szeroko rozumianej ekonomii, łącznie z finansami i rachunkowością. Prezentuje zintegrowaną naukę ekonomii, gdyż te trzy dziedziny są w trwałym związku ciągłego oddziaływania na siebie. Ekonomia daje ogólne podstawy do tworzenia teorii, rachunkowość jest podstawą informacyjną całego gmachu ekonomicznego, a finanse uogólniają informacje zebrane przez nią, a jednocześnie tworzą podstawy do wnioskowania ekonomicznego.
Autor, zdając sobie sprawę z wielkiej liczby prac zarówno z ekonomii, jak i z rachunkowości i finansów, przyjął koncepcję przedstawienia tematów, które są szeroko omawiane w innych publikacjach w sposób syntetyczny. Natomiast tematy rzadziej poruszane w pracach z tych dziedzin zostały omówione szerzej. Stąd też przy niepełnej (z konieczności i trudności łączenia trzech dziedzin) zawartości ekonomicznej treści tytuł publikacji: Prolegomena, jako rozważań wstępnych przed studiowaniem całości materiału z ekonomii, finansów i rachunkowości. Publikacja mieści się między monografią a podręcznikiem. Zdecydowana część tekstów ma charakter naukowy, w tym większość z rachunkowości, a część stanowi pewnego rodzaju vademecum. Opracowanie ujmuje większość zagadnień ekonomicznych, wzbogacając je o treści, które w pozycjach ogólnoekonomicznych o charakterze makro- i mikroekonomicznym są zaledwie zarysowane. W części rachunkowej i finansowej porusza podstawową tematykę, niektóre tematy są rozwinięte przez prezentację ich zastosowania. Autor starał się znajdować wyjaśnienia wielu problemów, w sposób jak najbardziej jasny dla czytelnika. Nie wnikając dogłębnie w analizę skomplikowanych wzorów matematycznych przedstawił wiele schematów i wykresów ilustrujących poruszane zagadnienia.
Celem opracowania jest umożliwienie czytelnikowi zrozumienie istoty ekonomii jako ogólnych oraz szczegółowych zjawisk i procesów gospodarczych. Wiedza o ekonomii, systemie rachunkowości (uniwersalnym języku biznesu) oraz podstawowych zasadach generowania, czytania i analizowania informacji finansowej jest niezbędna do podejmowania wszystkich decyzji ekonomicznych.
Praca w szczególności adresowana jest do praktyków gospodarczych, menedżerów i finansistów. Książka może być też wykorzystana na zajęciach zarówno z ekonomii, jak i z finansów i rachunkowości w szkołach średnich, a także w szkołach wyższych na zajęciach z ekonomii jako pomoc dydaktyczna.
Najnowsza książka lidera polskiego ruchu wolnościowego. Sławomir Mentzen studiował fizykę teoretyczną, obronił doktorat z nauk ekonomicznych. Jest jednym z najbardziej znanych w Polsce doradców podatkowych. Ten konsekwentny, niezwykle merytoryczny apologeta wolności gospodarczej, ciężką pracą osiągnął sukces zawodowy. Doskonale zna bolączki polskiej biurokracji. Jest nie tylko teoretykiem (jego kancelaria podatkowa jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce), ale także przedsiębiorcą - praktykiem (prowadzi m.in. własny browar i pub). W swojej książce pokazuje jak trzeba podchodzić do rzeczywistości, by w naszych, polskich warunkach odnieść sukces.
„Czym jest makroekonomia? Najlepszym sposobem udzielenia odpowiedzi na to pytanie nie jest dostarczenie formalnej definicji, ale zabranie Czytelnika w ekonomiczną podróż po świecie” - pisze autor na pierwszych stronach książki.
Polskie wydanie jest tłumaczeniem jednego z najbardziej popularnych podręczników do makroekonomii. W Stanach Zjednoczonych publikacja ta doczekała się kilku wydań. „Makroekonomia” nie jest jedynie kolejnym podręcznikiem. To kompleksowy przewodnik po gospodarce i współczesnym świecie. Autor poruszył problemy związane z globalnym kryzysem, a także szczegółowo opisał wyzwania stojące przed krajami starego kontynentu i strefą euro. Wskazał, jakie korzyści i zagrożenia niesie wspólna waluta.
Dzięki odpowiedniemu ujęciu tematu Czytelnik będzie postrzegał makroekonomię jako spójną całość, a nie jako zbiór różnych modeli. Będzie w stanie zrozumieć znaczenie nie tylko obecnych zjawisk w gospodarce światowej, lecz także tych, które przyniesie przyszłość.
Autor przedstawił analizę makroekonomiczną w tradycyjnym ujęciu krótko-, średnio- i długookresowym, a także wzbogacił lekturę o teorię oczekiwań. Na uwagę zasługuje również opisanie wpływu akumulacji kapitału i postępu technicznego na wzrost gospodarczy. Dużo miejsca poświęcono następstwom otwarcia rynków oraz konsekwencjom wprowadzenia w poszczególnych krajach różnych systemów kursu walutowego.
Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych makroekonomią. Wykładowców ucieszy fakt, że materiał został przedstawiony w sposób ułatwiający przeprowadzenie wykładu, a studentów – przykłady pomocne w zrozumieniu opisanych zagadnień teoretycznych. „Makroekonomia” to także lektura dla przedstawicieli świata biznesu, którzy chcą lepiej poznać procesy zachodzące w gospodarce.
Zespół autorski przekazuje Czytelnikom monografię prezentującą wnioski płynące z rozważań na temat rzeczywistości gospodarczej w ekonomii i zarządzaniu w kontekście turbulencyjnych zmian otoczenia. Zmiany, z którymi na przestrzeni ostatnich lat mierzą się przedsiębiorstwa, zachodzą z coraz większą dynamiką i w sposób trudny do przewidzenia. Skutkuje to potrzebą ciągłej obserwacji otoczenia z bardzo szerokiej perspektywy, zastosowania nieoczywistych rozwiązań, szybkości reagowania i elastyczności w zarządzaniu. Proponowane zagadnienia w dyskusjach, opracowaniach, na konferencjach i forach gospodarczych pojawiały się najczęściej i zdaniem Autorów wymagają uwagi. W ostatnim czasie turbulencje w otoczeniu spowodowane zarówno pandemią COVID-19, jak i wojną rosyjsko - ukraińską przełożyły się na sytuację finansową gmin, rynek energetyczny, rynek nieruchomości, egzekwowanie zobowiązań i należności oraz zmianę podejścia do funkcji zakupów w organizacji. Autorzy zauważyli również, że zmienia się rynek pracy, inaczej postrzegana jest aktywność zawodowa studentów czy praca tymczasowa. Firmy, samorządy, rząd zauważają, że katalizatorem rozwoju i utrzymania na rynku staje się cyfryzacja.
Szerokie nawiązanie do współczesnych problemów i rozwiązań stosowanych w ekonomii i zarządzaniu pozwala na zaproponowanie niniejszej pozycji studentom, pragnącym rozszerzyć wiedzę zgromadzoną w toku realizacji programu studiów – zarówno z zakresu Ekonomii i Zarządzania, jak i dziedzin pokrewnych. Rozważania prezentowane w publikacji mogą stanowić punkt odniesienia w badaniach o zbliżonej tematyce.
Od autorów
"Ma wielki dar. Dar inspirowania innych" mówi o nim Bill Clinton, 42 prezydent Stanów Zjednoczonych. W podobny ton uderza Oprah Winfrey mówiąc, że "Tony ma nadludzkie moce i że jest katalizatorem ludzkiej przemiany". Podobnych opinii bardzo znanych ludzi Ameryki mamy wiele, ponieważ Robbins jest jednym z nielicznych, który "zna melodię sukcesu i jest niewiarygodnym źródłem inspiracji" - a to już legendarny Quincy Jones. I takie opnie towarzyszą Robbinsowi, jego działalności na szeroką skalę zakrojonej, od lat. A w tym działaniu idzie po pierwsze o to, by pomagać ludziom cierpiącym na różnego rodzaju dolegliwości - emocjonalne, psychiczne i fizyczne, aby mogli się uwolnić od obaw, stresów i niepokojów. Aby przestali się bać wody, wysokości, publicznych wystąpień, szefów, wszelkich porażek a nawet śmierci. W nowej edycji "Naszej mocy bez granic", książce nieustannie aktualnej, ważnej i ludziom potrzebnej udowadnia, że nasz umysł może być albo największym sojusznikiem, albo największym sabotażystą na drodze do sukcesu. Na szczęście mamy cały arsenał skutecznych strategii i technik, które bardzo szybko mogą zmienić nasze nawyki, postawy, przekonania. Trzeba tylko nauczyć się, jak tych strategii i technik używać, a wtedy umysł stanie się motorem sukcesu. Autor nie mizdrzy się do odbiorcy, nie uwodzi słowem. Jego szczególny dar to umiejętność przekazania treści, czasem niełatwych, w bardzo prosty, zrozumiały i bezpretensjonalny sposób. Jego stwierdzenia są głęboko przemyślane i poparte trafnymi przykładami, wiele zdań ma charakter sentencji i jest gotową wskazówką na życie.
Pierwsze na rynku wydawniczym kompendium wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi oraz metod i narzędzi stosowanych w BPM.Długo wyczekiwana na polskim rynku wydawniczym wielka księga wiedzy na temat BPM - zarządzania procesami biznesowymi.Autorami książki są czterej profesorowie, bez wątpienia należący do grona najwybitniejszych postaci BPM na świecie. Wszyscy są naukowcami - aktywnymi badaczami BPM, dydaktykami zarządzania procesami biznesowymi, a także konsultantami przedsiębiorcami.Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat BPM. Książka w usystematyzowany sposób prezentuje metody, techniki i narzędzia stosowane w zarządzaniu procesowym, czerpie z solidnych podstaw najnowszych badań stosowanych w dziedzinie BPM oraz z praktycznego doświadczenia jej autorów. Kolejne rozdziały ułożone są zgodnie z cyklem życia BPM, co wprowadza znaczący porządek i spójność. Każdy rozdział zawiera nie tylko vademecum wiedzy z danego obszaru, ale również praktyczne przykłady, ćwiczenia i ich rozwiązania oraz propozycje dalszych lektur pogłębiających wiedzę i umiejętności Czytelnika.Książka jest obecnie najbardziej kompletną i wyczerpującą pozycją na temat zarządzania procesowego na polskim rynku. Może być wykorzystywana nie tylko jako podręcznik do zajęć ze studentami, ale też jako przewodnik wdrażania BPM w organizacjach sektora prywatnego i publicznego.Z przedmowy dr hab. Renaty Gabryelczyk, prof. ucz., kierownika Katedry Zarządzania i Technologii Informacyjnych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
Wielu szefom coaching wciąż kojarzy się z wiedzą tajemną dla wybranych lub czymś trudnym i skomplikowanym. Wielu podwładnych, którzy podlegają coachingowi, traktuje go jako kolejne narzędzie oceny i presji na wyniki.
Autorzy książki rozprawiają się z tymi mitami i stereotypami. Pokazują, że metoda coachingu narzędziowego jest prostą i naturalną procedurą rozwoju nowych umiejętności, której można używać w każdej relacji — zawodowej i osobistej. Stoją za tym głęboka wiara i przeświadczenie, że tylko trening nowego zachowania i użycie nowego narzędzia mogą doprowadzić do prawdziwej zmiany. Coaching narzędziowy daje możliwość wyboru i pomaga uwolnić się od neurotycznych przymusów. Pozwala wypracować nowy sposób działania, a nie ogranicza się do dobrych rad i refleksji. Tej metody można używać w sposób naturalny w roli szefa, rodzica, nauczyciela czy przyjaciela.
Ta książka jest drugą częścią cyklu "Psychologia szefa". Pierwsza część "Szef to zawód" jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne działanie, i pokazują, jak można pomagać innym bez mądrzenia się i oceniania.
Przeczytaj koniecznie, jeśli:
widzisz sens i korzyść w rozwijaniu umiejętności pracowników;
do Twoich obowiązków należy prowadzenie coachingu podwładnych;
wierzysz, że zarządzanie ludźmi nie polega na pouczaniu i kontrolowaniu;
decydujesz się zainwestować czas i wysiłek w przygotowanie zespołu do skutecznego radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych;
chcesz pomagać w dokonywaniu zmian ważnym dla Ciebie osobom, które proszą Cię o pomoc w trudnej sytuacji;
jesteś gotowy uczyć innych przez trening i doświadczenie, bez presji, ocen i pouczeń.
W książce w sposób kompleksowy, a zarazem syntetyczny przedstawiono zagadnienia oraz narzędzia wspomagające zarządzanie całym cyklem życia produktu: od koncepcji, poprzez projektowanie konstrukcji i technologii, produkcję, eksploatację, aż do wycofania produktu z eksploatacji, recykling i w końcu utylizację. Współczesne systemy zarządzania cyklem życia produktu (Product Lifecycle Management, PLM) są przykładem zastosowań wielu technologii Przemysłu 4.0, w tym AI, VR/AR, modelowania, symulacji i innych, które w radykalny sposób zmieniają sposób pracy inżynierów, sprzyjają poprawie jakości prac projektowych i skracaniu czasu wprowadzania nowych wyrobów na rynek. Książka jest adresowana do studentów, praktyków pracujących w działach B+R, przygotowania produkcji czy rozważających zakup systemów PLM, a także wszystkich tych, którzy po prostu interesują się postępem, jaki dokonał się w ostatnim czasie w zakresie metod, organizacji pracy i narzędzi wspomaganego komputerowo projektowania wyrobów i technologii.
Eksperci zajmujący się badaniem mózgu twierdzą, że miliardy neuronów, które każdy ma w głowie, tworzą razem potężny superkomputer o niewyobrażalnych możliwościach. Niestety, przeważająca większość ludzi używa swojego wspaniałego umysłu w bardzo ograniczonym stopniu. Albo robi to źle i w efekcie wpada w spiralę porażek. Czy wiesz, jak się przed tym uchronić? Poznaj metody zmiany myślenia i je zastosuj, a w efekcie zmienisz siebie i swoje podejście do życia i ? jeśli zrobisz to odpowiednio ? zdobędziesz wszystko, o czym marzysz.
Oto książka, dzięki której nauczysz się maksymalnie wykorzystywać potencjał swojego umysłu. Dowiesz się, jak myślą i reagują na rzeczywistość ludzie sukcesu, i przekonasz się, że możesz z łatwością zastosować w praktyce ich metody. Opisano tu sprawdzone sposoby odnajdywania i rozwijania naturalnych talentów i zdolności intelektualnych, aby posłużyły Ci do osiągania nawet najambitniejszych celów - w biznesie, w pracy, w życiu osobistym. Omówione techniki są proste, a mogą Cię doprowadzić do prawdziwego przełomu, zbliżyć do spełnienia najodważniejszych celów i zagwarantować Ci korzyści, jakimi cieszą się ludzie sukcesu!
Dzięki książce nauczysz się:
* ćwiczyć mózg w znajdowaniu najlepszych rozwiązań
* wykorzystywać wszystkie okazje do rozwoju w każdych okolicznościach
* identyfikować i eliminować negatywne wzorce
* planować, działać i osiągać cele z większą precyzją i szybkością
* korzystać z pełni swojego potencjału intelektualnego
Odkryj największy sekret ludzi sukcesu!
Słowo zettelkasten oznacza po niemiecku pudełko z notatkami. Dawniej było właśnie pudełkiem wypełnionym karteczkami, z których każda zawierała notatkę i informację porządkującą. Organizowano je w taki sposób, że do jednej notatki można było dotrzeć różnymi drogami, a ta z kolei prowadziła do innych zapisków. Metoda ta jest znana od XVI wieku, tyle że dziś zamiast karteczek możemy używać programów komputerowych. Niezależnie od sposobu zettelkasten ułatwia zapamiętywanie, porządkowanie informacji i rozwijanie pomysłów - w tym celu jednak należy się nauczyć prawidłowego korzystania z tej metody. Dzięki tej niewielkiej, praktycznej książce szybko zrozumiesz zasady pracy metodą zettelkasten z wykorzystaniem kilku prostych cyfrowych narzędzi. Przekonasz się, że technika ta ułatwi Ci zapamiętanie przeczytanych treści, odnalezienie istotnych powiązań między nimi, a także pomoże w rozwijaniu kreatywności. Poznasz krok po kroku przebieg procesu: przeczytane treści przekształcisz w notatki, które można łączyć i dopasowywać, aby utworzyć nowy tekst. Dowiesz się, jak zbudować własny model przepływu pracy, by prowadzenie zettelkasten nie wymagało ciągłego przesiadywania przed komputerem. Zobaczysz wreszcie, w jaki sposób inni ludzie pracują tą metodą, i przejrzysz wiele prawdziwych notatek - aby szybko przystąpić do budowania Twojego osobistego zettelkasten! Dzięki zettelkasten: łatwiej zapamiętasz przeczytane informacje szybciej dotrzesz do potrzebnych treści sprawniej poprowadzisz projekty pisarskie kreatywniej rozwiniesz swoje pomysły uwolnisz energię umysłową Zettelkasten może dużo więcej niż Google!
Każdy szef spotyka się z trudnymi zachowaniami zespołu, którym kieruje. Podczas zebrań grupa podwładnych zaskakuje go swoimi reakcjami: milczy, rozrabia, narzeka, a czasem nawet atakuje przełożonego szefa. W takich sytuacjach lider formalny najczęściej przypisuje podwładnym złe intencje, wpadając w pułapkę negatywnych projekcji. Zaczyna wierzyć, że jego pracownicy są leniwi i niezaangażowani, że go lekceważą i podważają jego autorytet, a nawet że jest złym szefem, którego trzeba się pozbyć. Ulegając tym wyobrażeniom, szef zaczyna traktować swój zespół zgodnie z "odruchem dinozaura": uciekaj albo walcz. A to powoduje wiele komplikacji. Autorzy tej interesującej i pełnej anegdot książki podpowiadają, jak unikać takich zagrożeń, oraz przypominają, jakie są prawdziwe źródła trudnych dla szefa zachowań jego zespołu. Przedstawiają również konkretne narzędzia i techniki działania, których szef może użyć, aby wykorzystać potencjał zespołu oraz stawiać adekwatne wymagania w każdej fazie rozwoju grupy pracowników. To nie jest kolejna książka o zarządzaniu. Porusza ona mało znane zjawisko procesu grupowego i opisuje fazy rozwoju, którym nieuchronnie podlega każdy zespół ze swoim formalnym liderem. Fenomen małej grupy eksplorowany jest przez autorów tej książki już od ponad trzydziestu lat i ciągle jest obiektem ich wielkiej fascynacji. Proces grupowy. Fenomen małej grupy stanowi dopełnienie menedżerskiej trylogii Psychologia szefa, której poprzednie części noszą tytuły: Szef to zawód oraz Coaching narzędziowy. Ta publikacja zamyka ów cykl, pozwalając zrozumieć i wykorzystać mechanizmy procesu grupowego w budowaniu postawy odpowiedzialności u podwładnych. Wojciech Haman i Jerzy Gut po raz kolejny przedstawiają ważne motto pracy każdego lidera zespołu: Szef jest od definiowania problemów, a nie od ich rozwiązywania!
MARKETHIC, czyli Marketing i Ethical...Zmiany na świecie wymagają radykalnej zmiany w podejściu do działań marketingowych i redefinicji tego, czym jest zysk.Marketing przez wiele lat skupiał się na tym by tworzyć konsumpcyjne, często działania te były nieetyczne. Konsumenci są jednak coraz bardziej świadomi, a dodatkowo coraz więcej badań pokazuje, jak ogromnego znaczenia nabierają wartości i etyka w marketingu.W tej wyjątkowej i bardzo odważnej książce Autor dekoduje marketing ujawniając triki, jakie stosują marketerzy. Na przykładzie kilku branż pokazuje, jak obecnie funkcjonuje marketing: jakie sztuczki stosują marketerzy, co tuszują, co jest normą marketingu i z czego konsument nie zdaje sobie sprawy. Stara się jednak również udowodnić, że istnieje inna droga. Taka, która jest przez konsumentów pożądana - droga oparta na uczciwości, lojalności, prawdzie i wartościach.RecenzjeKsiążka o etyce marketingu jest potrzebna i obowiązkowa do przeczytania. Marketerzy oraz cała branża usług marketingowych dysponują bowiem wyjątkowo silnymi narzędziami wywierania wpływu na konsumentów. A marketing nie oszukuje ludzi. Oszukują ludzie, wykorzystując narzędzia marketingu. Warto przeczytać tę mądrą książkę.dr inż. Jacek Kotarbińskiautor książek o marketingu, m.in. "Marka 5.0" oraz "50 praw marketingu Kotarbińskiego"Lektura, która motywuje do rachunku Biznesowego Sumienia. Systematyzuje szeroko pojmowaną wiedzę marketingową, a na konkretnych przykładach prezentuje umiejętne, acz nie do końca etyczne wykorzystanie narzędzi promocyjnych. Książka wiarygodnie buduje przekonanie o wyższości etyki nad krótkowzroczną chęcią zysku. Polecam.Dominik Doliński, OSHEE WORLD - ownerPrawda kole w oczy. Prawda Mariusza jest nie tylko merytoryczna, ale troszczy się o świat. O świat, w którym żyjemy, świat naszych dzieci, wnuków, prawnuków Marketing Mariusza Ryciaka to marketing wobec najbliższych. Namawia, żeby tak myśleć o kliencie.Tomasz Rurarz,Marketing & Business Development Officer, Board Member, North FoodDługo czekałem na przebudzenie moralne, a może nawet oświecenie, w środowisku marketerów w Polsce. I oto pojawił się posłaniec dobrej wiadomości - Mariusz Ryciak - z samego serca tego zepsutego świata, w którym za sztukę uważa się okłamywanie konsumenta. Sztuka to opłacalna - jak pokazuje dobitnie Ryciak - i pełna trików, które można stosować bez końca z korzyścią dla portfela własnego i akcjonariuszy.dr hab. Bolesław Rok, prof. ALK, etyk biznesuTo wyjątkowa książka, w której Autor bezlitośnie rozprawia się z konsumpcjonizmem, fake newsami, patomarketingiem politycznym i udawanym CSR-em.Marcin Gaworski180heartbeats, ADMen 10 lecia
Bestsellerowe wspomnienia twórcy NIKE.Firmy Nike nie trzeba nikomu przedstawiać - to jeden z najpotężniejszych graczy na rynku odzieży, obuwia i sprzętu sportowego, z roczną sprzedażą rzędu 30 miliardów dolarów. Nie każdy jednak wie, kim jest Phil Knight - człowiek, który stworzył tę markę za garść dolarów pożyczonych od ojca, a potem przez dziesięciolecia kształtował jej potęgę. Jego wspomnienia są fascynującą podróżą w czasie i zaskakująco szczerą, intymną opowieścią o tym, jak realizować marzenia. Knightowi dopisało szczęście: jak większość młodych ludzi, krótko po studiach nie miał szczegółowego planu na życie, ale miał swój Szalony Pomysł. Kochał bieganie i czuł, że nie będzie szczęśliwy, jeśli nie zwiąże kariery zawodowej z pasją. I właśnie o tym, jak zmienić zamiłowanie do sportu w niewyobrażalny sukces komercyjny, opowiada ten pamiętnik - zaskakujący, skromny, niefiltrowany, zabawny i pięknie napisany.To wspaniała, amerykańska opowieść o szczęściu, determinacji, znajomości rzeczy oraz magicznej alchemii, która połączyła grupkę ekscentryków, twórców sukcesu Nike. To, że odnieśli sukces, jest cudem, bo - jak dowiedziałem się z tej książki - choć jako naród cenimy sobie wolność gospodarczą, to jednocześnie jesteśmy niezrównani w jej tłamszeniu. To, co Phil Knight ma do powiedzenia na temat przedsiębiorczości oraz przeszkód, które trzeba pokonać na drodze do sukcesu, jest wręcz bezcenne. Trudno zliczyć zakładki, które zostawiłem między stronicami tej książki. - Abraham Verghese, autor Powrotu do Missing, bestsellera z listy "New York Timesa"Byłem jeszcze dzieciakiem, gdy po raz pierwszy spotkałem Phila Knighta, ale tak naprawdę poznałem go dopiero teraz, gdy przeczytałem tę piękną, przejmującą, intymną opowieść. To samo mogę powiedzieć o Nike - z dumą nosiłem stroje tej firmy, ale nie miałem pojęcia, że za popularnym symbolem zwanym swoosh kryje się tak niezwykła historia ludzkiej pomysłowości, woli przetrwania oraz triumfu. Szczery, zabawny, trzymający w napięciu, prawdziwie literacki - oto pamiętnik dla ludzi, którzy kochają sport, lecz nade wszystko dla tych, którzy kochają pamiętniki. - Andre Agassi, tenisista, jego autobiografia Open stała się bestsellerem "New York Timesa"
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta – przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, która obnaża słabość myślenia modelami rodem z klasycznej ekonomii, która jest piękna jako model teoretyczny, ale zupełnie nie sprawdza się w praktyce. Autor wskazuje na źródła zachowań konsumenckich związane z emocjami i naszymi instynktami. Przedstawia czytelne i praktyczne sposoby wdrażania wiedzy z badań w sprzedaży i marketingu. To książka dla ciekawskiego i ciekawskiej Sapiens, którzy lubią się inspirować. Którzy oczekują niespodzianek, wiedzy, rzetelnych badań i którzy sami chcą wyciągać wnioski. A przede wszystkim to lektura dla tych, którzy chcą z wiedzą działać po swojemu. Brać, mieszać, recyklingować, eksperymentować, a nie bezrefleksyjnie kopiować. (…) Zebrałem to, czego dowiedziałem się o Sapiens na zakupach. Zakupach rozumianych szerzej niż wyjście do Żabki. Chciałem dowiedzieć się, co sprawia, że kupujemy. I tym, co zebrałem, chcę się podzielić. Ze wstępu Autora
Pojęcie siły marki (brand equity) jest obecne w literaturze biznesowej od ponad trzech dekad. W tym czasie pojawiło się mnóstwo propozycji ujęcia tematu z wielu różnych perspektyw, co znalazło swoje przełożenie na metodologie badawcze, zarówno akademickie jak i komercyjne.
Książka Dariusza Kubuja przeprowadza czytelnika przez ten labirynt pojęciowy, głęboko wnikając w genezę i ewolucję poszczególnych podejść na gruncie psychologii, socjologii, ekonomii, marketingu i zarządzania. Czytelnicy z pewnością docenią bardzo rzeczowe recenzje najpopularniejszych metod badania marek dostępne na polskim rynku – nigdy dotychczas nie zaprezentowano aż tylu szczegółów tych metodologii i nie poddano ich krytyce naukowej. Ważnym atutem jest przy tym unikalna wiedza praktyczna Autora, co pozwala na omawianie zalet i wad poszczególnych metod z uwzględnieniem doświadczeń zebranych w ciągu trzydziestoletniej pracy w biznesie.
W książce nie zabrakło także ujęcia tematu z punktu widzenia najnowszych osiągnięć psychologii mówiących o roli nieświadomości i wywodzących się z tego nurtu badań neuromarketingowych. Jest to cenne źródło aktualnej wiedzy dla wszystkich praktyków marketingu, którzy zarządzają markami, pracowników firm badawczych oraz osób zajmujących się markami naukowo lub studiujących marketing, biznes i psychologię konsumenta.
Książka odwołuje się do bardzo zaawansowanej i rzetelnej wiedzy z zakresu marketingu (badania cenowe), ekonomii i matematyki (rachunek prawdopodobieństwa), wiedzy o reklamie (jej rola w kontekście budowania marek) oraz postaw i procesów nieświadomych (psychologia). Ta interdyscyplinarność jest w mojej opinii ogromną zaletą. Nawet osoba dobrze znająca się na opisywanym zagadnieniu może się wiele nowego dowiedzieć. Autor odnosi się bardzo krytycznie do wielu podejść do rozumienia i badania marek (obecnych w nauce i praktyce), często stosowanych bezrefleksyjnie („bo zawsze się tak robi”), dyskutuje z nimi i argumentuje, dlaczego powinny być inaczej prowadzone. Prof. dr hab. Dominika Maison Katedra Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski To interdyscyplinarne studium fenomenu marki. Po tę pozycję powinien koniecznie sięgnąć każdy, kto zajmuje się marketingiem, a także wszyscy ci, którzy interesują się światem wokół nas. Marki bowiem ten świat w znacznym stopniu zdominowały. Einstein powiedział kiedyś, że zagadnienia naukowe powinny być przedstawiane tak prosto, jak to możliwe. Ale nie prościej. Dariusz Kubuj tak właśnie przedstawia zagadnienia marki. Nikt w Polsce nie wie o tym temacie więcej niż on.
prof. dr hab. Dariusz Doliński, kierownik Katedry Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii we Wrocławiu, Uniwersytet SWPS
Marzysz o założeniu własnego biznesu? Chcesz zbudować własną markę osobistą w internecie i na niej zarabiać? Dzięki tej książce nie tylko nauczysz się, jak oszczędzać i inwestować pieniądze. Odkryjesz, co robić i KIM BYĆ, aby zarabiać w przyszłości obrzydliwie duuuuużo pieniędzy. Dowiesz się, jakie cechy charakteru warto w sobie rozwinąć, jeśli zależy ci na niezależności finansowej i dobrobycie. Znajdziesz tu porcję wiedzy, ćwiczeń i inspirujących historii. Na przykład poznasz Samuela, zaradnego chłopca, który nie chciał zajmować się łowieniem ryb, jak jego tata i mężczyźni z jego wioski. Marzył o byciu odkrywcą! Dzięki odwadze, pomysłowości i determinacji, odkrył i wprowadził na Wyspę Słońca „innowację”, która odmieniła ekonomię wyspy! Ale to nie wszystko. Nauczysz się planować domowy budżet. A jeśli już to robiłeś, pora dowiedzieć się, jak bogacze pomnażają majątek i odkryć kilka tajemnic biznesmenów. Nauczysz się wyceniać produkt, zrozumiesz trudne terminy i zjawiska z obszaru psychologii, ekonomii i biznesu. Na przykład: test słodkiej pianki, przychód pasywny, procent składany, teoria perspektywy, owczy pęd czy efekt utopionych kosztów. Mówi ci to coś? Jeśli interesuje cię świat biznesu, ta książka jest dla ciebie!
Jednym z najcenniejszych zasobów organizacji są jej pracownicy. To ludzie tworzą i wprowadzają innowacje, ich postawa wobec innowacji jest najważniejsza. Bardzo dużą rolę w kształtowaniu postaw innowacyjnych w firmie odgrywa przywódca. Przywódcy powinni być otwarci na pomysły, inicjatywy pracowników, powinni je wspierać, a nie hamować. Muszą także ufać swoim pracownikom, tworząc odpowiednią atmosferę w pracy, opartą na wzajemnej współpracy, lojalności i zaufaniu. Pracownicy muszą natomiast mieć świadomość rzeczywistego wpływu na procesy innowacyjne w firmie. Im bardziej kadra kierownicza sama rozumie istotę i charakter innowacji, tym łatwiej jest jej przygotować i przekonać do tego pracowników. Wiele organizacji szuka sposobów stymulowania i promowania innowacyjności pracowników, jedną z nich jest przywództwo, które może wzmagać zachowania innowacyjne pracowników. Powyższe okoliczności uzasadniają potrzebę badań nad rolą przywództwa w stymulowaniu działalności innowacyjnej, co stanowi cel niniejszej publikacji. Książka uzupełnia i rozszerza dotychczasową wiedzę na temat różnych rodzajów przywództwa i jego wpływie na innowacyjność. Autorka w swoich badaniach nie przyjęła żadnej konkretnej teorii przywództwa, lecz przeanalizowała problem z trzech odmiennych perspektyw dotyczących roli przywódców w stymulowaniu innowacyjności pracowników. W pierwszej zbadała własne podejście liderów do zmian, rozwiązywania problemów, wyznaczanie przez nich celów i komunikowania się. Drugi aspekt objął styl kierowania pracownikami. W trzecim przeanalizowano podejście kadry zarządzającej do pracowników, metody pobudzania ich kreatywności, poszerzania wiedzy, propagowania zachowań innowacyjnych czy nadzoru nad pracą zespołową. Książka adresowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych, doktorantów w obszarze nauk o zarządzaniu i jakości oraz menedżerów, przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej zainteresowanych uzupełnieniem wiedzy w zakresie roli przywództwa w stymulowaniu działalności innowacyjnej pracowników.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?