KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

97,77 zł
129,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 97,77 zł

46,01 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,27 zł

58,55 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,88 zł

62,95 zł
79,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,35 zł

60,49 zł
98,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,60 zł

66,10 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,23 zł

72,30 zł
109,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 74,39 zł

63,75 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,82 zł

44,72 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,72 zł

57,11 zł
105,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Okładka książki SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)

39,90 zł 25,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,34 zł

Wyróżnij się treścią. Internet to doceni!Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis produktu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być oryginalny, nieść cenne treści, jakich nie znajdzie się nigdzie indziej. W praktyce rzadko się zdarza, by słowa w sieci niosły unikatową wartość. Zarówno w formie, jak i w przekazie treści przybierają najczęściej postać kalki. Kopiuj-wklej z kosmetyczną zaledwie korektą, mającą maskować oczywistą inspirację.W książce SEOrigami autor pokazuje, że także w internecie można pisać i komunikować się unikatowo, oryginalnie. Co więcej, udowadnia, że nie jest to działanie bezcelowe. Że pod względem finansowym po prostu warto, wręcz należy tak właśnie robić. Poradnik został podzielony na dwie części. Pierwsza skupia się na tym, czym jest unikatowość (również dla Google), dlaczego oryginalność treści jest ważna, które marki szczególnie o nią dbają i jak można ją wykorzystać u siebie, w swoim sklepie. Część druga proponuje gotowe techniki i schematy, ułatwiające wdrażanie unikatowości w różnych sferach naszych działań.
Okładka książki Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera

79,00 zł 50,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,81 zł

Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę Przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań "Ryzykowne!", "Skazane na porażkę!", "To na pewno się nie przyjmie!" A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu… Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski! Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?
Okładka książki Zaufanie w zespole w kontekście teorii pozytywnego zarządzania

25,20 zł 21,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,62 zł

Dr Barbara Józefowicz jest badaczką i wykładowczynią na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczestniczyła w licznych krajowych i międzynarodowych projektach badawczych dotyczących pozytywnego zarządania, zajmując się w szczególności zaufaniem w przedsiębiorstwach. Jest autorką wielu publikacji, w tym artykułów w czsopismach naukowych, referatów prezetowanych na konferencjach oraz rozdziałów w monografiach o zasięgu międzynarodowym.
Okładka książki Okazje w zarządzaniu innowacjami w firmach...

85,00 zł 60,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,94 zł

Monografia w kompleksowy sposób prezentuje zintegrowane i dynamiczne podejście oparte na okazjach do rozwoju innowacyjności firm sektora MŚP. Obejmuje ono 10-etapowy proces eksploracji i eksploatacji okazji przebiegający w określonych warunkach kulturowych i organizacyjnych charakterystycznych dla firm reprezentujących przedsiębiorczy styl zarządzania.Wykorzystanie tego podejścia pozwala na wdrażanie innowacji o wyższym poziomie oryginalności, osiąganie większych korzyści z działalności innowacyjnej oraz redukuje bariery zarządzania innowacjami. Efekty te zweryfikowano pozytywnie na podstawie badań ilościowych na próbie 978 firm z 6 krajów europejskich oraz w ramach 10 pogłębionych studiów przypadku liderów innowacyjności z Czech i Polski. Aplikacyjność modelu została zapewniona przez sformułowanie określonych zaleceń dla firm planujących rozwijać podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami. Zostały one sformułowane na tyle ogólnie, iż pozwalają na kreatywne stosowanie różnorodnych rozwiązań szczegółowych dostosowanych do zakresu działania i specyfiki konkretnych przedsiębiorstw w praktyce gospodarczej.
Okładka książki Prospects and Challenges to the Development of...

90,00 zł 64,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,64 zł

The monograph presents the results of research conducted in Poland and Greece. The originality of the monograph is also evidenced by its interdisciplinarity - it combines issues related to the enterprise sector and financial institutions, indicating opportunities for and threats to their development.The book consists of three main parts divided into thirteen chapters.The first part of the book is titled The macroeconomic factors of businesses development and analyses the conditions for implementing a capital market union in the light of the realities of the external environment and the European Union itself, the importance of gold as a safe haven asset in the international monetary system and in last part of this chapter was compare two taxes which affect corporations, especially financial institutions.The second part of the book is titled The development of financial institutions and examines the relationship between economic growth and internet infrastructure in selected countries, the impact of an extreme dividend policy on prospects of Greek bank development, changes in the NPL (Non-Performing Loans) ratio of non-financial corporations and its main determinants in the Polish banking sector, the relationship between shares in the insurance market and the financial results of insurance companies, and the issues of appropriate selection and use of information in the decision-making process of insurance companies.The third part of the book is titled The development of enterprises and presents the impact of business activities (sector) on the enterprise competing, the measures of the orchestrator's ability to create value added meeting the requirements of an aggregated long-term assessment of GBN (Global Business Networks) competitiveness, benefits from the use of integrated IT systems in enterprises, the key factors of start-up success and failure in Poland, and the new forms of accommodation chosen by travellers in recent years, with the main point of reference being the case of Airbnb.This monograph may be of considerable interest to scholars and business practitioners concerned with the problems of development of financial institutions and enterprises.
Okładka książki Koniec gotówki. Cyfrowy Yuan

49,90 zł 27,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,73 zł

Chińska waluta cyfrowa – planowana i wdrażana od wielu lat. Kraj za Wielkim Murem stał się praktycznie bezgotówkowy. Pierwsza część książki przedstawia aktualny stan transakcji bezgotówkowych w Chinach i opisuje ich konsekwentny rozwój. Druga tłumaczy koncepcję waluty cyfrowej i jej implementację w Kraju Środka. Część trzecia zawiera analizę jak rozliczenia elektroniczne zmieniły relacje człowiek-pieniądz w chińskim społeczeństwie. Czy te relacje ogarną cały świat? „Koniec gotówki” to najlepsze wprowadzenie do świata chińskich płatności cyfrowych, które będą miały wpływ na nas wszystkich w nadchodzących dziesięcioleciach. To książka niezbędna dla każdego, kto interesuje się tym, jak będzie wyglądał światowy ład w XXI wieku. Dr Lauren A. Johnston, pracownik naukowo-badawczy SOAS China Institute w Londynie i założyciel New South Economics Specjaliści od technologii piszą o technicznych komponentach cyfrowego yuana w oderwaniu od ich wpływu na bankowość. Bankowcy debatują nad zamachem na hegemonię dolara. Żadna z tych grup nie docenia wybuchowej mieszanki technologii, finansów i polityki rządu, która za chwilę eksploduje w Chinach i na zawsze zmieni nasz świat. Richard Turrin
Okładka książki Kultura i etyka zarządzania

70,00 zł 55,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,68 zł

Książka wyjaśnia istotę i znaczenie kultury zarządzania. Ułatwia zrozumienie najważniejszych terminów, determinant, procesów kształtowania kultury zarządzania i wykorzystywania jej w zarządzaniu. Celem jest zarówno osiąganie satysfakcjonującej efektywności i konkurencyjności - ale i współpracy - w ramach organizacji różnych typów, jak też tworzenie lepszych relacji interpersonalnych i środowiska bardziej przyjaznego ludziom w miejscu pracy, poprzez dostarczenie odpowiedniej wiedzy. Pokazuje, jak tworzyć lepszy świat organizacji, w którym ludzie są mniej zestresowani, lepiej się czują i pracują oraz są szczęśliwsi.
Okładka książki Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a postęp, ludzie i planeta

59,00 zł 35,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,59 zł

Obecny system gospodarczy opiera się na maksymalizacji krótkookresowych zysków, unikaniu opodatkowania i przerzucaniu niekorzystnych efektów działalności na społeczeństwo. Jego konsekwencją są pogłębiające się nierówności, wzrost zadłużenia, zwiększająca się polaryzacja społeczeństwa i polityki, a także nasilająca się degradacja środowiska. Pandemia COVID-19 udowodniła, że taki system ekonomiczny jest nie do utrzymania. Jego niezrównoważenie i kruchość grożą kolejnymi katastrofami. Konieczne są dalsza ewolucja i przejście z ""kapitalizmu akcjonariuszy"" do ""kapitalizmu interesariuszy"".Ta książka jest świetnie napisanym, szczerym wyjaśnieniem natury globalnych problemów, ich możliwych przyczyn i konsekwencji, a także związków z obecnymi systemami zarządzania. Przedstawiono w niej też ideę kapitalizmu interesariuszy: systemu gospodarczego opartego na inkluzywności, zrównoważonym rozwoju i równości. To holistyczne rozwiązanie, w którym odpowiedzialność jest proporcjonalnie rozłożona na rządy państw, przedsiębiorstwa i osoby prywatne. W książce znalazło się wiele rad i wskazówek, z których może skorzystać każdy: polityk, właściciel firmy, aktywista, społecznik i obywatel. Okazuje się, że ""rzeczywistość po COVID-19"" może być dla ludzkości czasem współdziałania, w którym teraźniejszość i przyszłość dają możliwość wykreowania zrównoważonego świata. Świata, w którym wszyscy czują się dobrze.W książce: jak powstawał świat globalnego wzrostu konsekwencje: problemy światowej gospodarki model interesariuszy i jego realizacja koncepcja kapitalizmu interesariuszy jak można się przyczynić do rozwoju zrównoważonego świataKapitalizm interesariuszy: sercem systemu jest równowaga!
Okładka książki Zarządzanie szczęśliwym zespołem. Gry, narzędzia i praktyki, które zmotywują każdy zespół

69,00 zł 43,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,64 zł

Kierownictwo organizacji nie oczekuje od liderów, że będą uszczęśliwiali swoje zespoły. Ważniejsze jest osiąganie celów biznesowych i realizowanie planu. Można jednak uznać za udowodnione, że szczęśliwsi ludzie pracują chętniej, szczęśliwsze zespoły są efektywniejsze, a szczęśliwsze organizacje łatwiej odnoszą spektakularne sukcesy. Błędem jest jednak nadmierne skoncentrowanie się na zadowoleniu powierzonych sobie pracowników. Do przywództwa i zarządzania należy podejść systemowo, pamiętając, że dzisiejsze organizacje wymagają zupełnie innego stylu zarządzania niż kilkanaście lat temu. Tylko jak konkretnie miałoby wyglądać takie zarządzanie?Dzięki tej książce dowiesz się, co możesz zrobić, aby zbudować lepszą kulturę organizacyjną, zwiększyć produktywność w swoim zespole i zachęcić kierownictwo organizacji do innowacyjności. W tym bardzo praktycznym, a zarazem interesująco napisanym poradniku znajdziesz mnóstwo przykładów ciekawych gier, innowacyjnych narzędzi i skutecznych, gotowych do wdrożenia dobrych praktyk. Przekonaj się, że można dzięki nim zmotywować dowolny zespół, wpływać na kulturę w organizacji, poprawiać efektywność pracy i pobudzać innowacyjność. Już po pierwszych kilku stronach dojdziesz do wniosku, że możesz dokonać przewrotu. Możesz zainspirować ludzi i zmotywować swój zespół. Przecież każdy zasługuje, by pracować w szczęśliwszej organizacji, prawda?Dowiedz się, jak: lepiej mierzyć efektywność skuteczniej nagradzać pracowników zastąpić oceny okresowe efektywniej motywować zespoły tworzyć kulturę organizacyjną sprzyjającą kreatywności i innowacyjnościZespół jest zbyt ważny, by pozostawić go menedżerom!
Opakowanie Zarządzanie Publiczne 4 (54) 2020

21,00 zł 15,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,08 zł

Zarządzanie Publiczne 4 (54) 2020
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowej przestrzeni fizycznej i społecznej

125,00 zł 98,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 98,50 zł

Monografia jest zbiorem artykułów prezentujących wyniki praca badawczych naukowców realizujących swoje badania w różnych ośrodkach akademickich w Polsce. Tematyka dotyczy szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawiono m.in. problemy związane wynikające z faktu funkcjonowania w warunkach pandemii Covid-19 oraz zagadnienia wiążące ustalenia teoretyczne z zakresu ZZL z praktycznymi rozwiązaniami spotykanymi w organizacjach. Atutem monografii jest różnorodność poruszanych tematów. Opisy projektów badawczych i metodyki badań oraz uzyskanych wyników stanowić mogą źródło inspiracji dla młodych badaczy, jak również wspomagać wprowadzanie rozwiązań HR–owych w przedsiębiorstwach. Czytelnik znajdzie informacje dotyczące informatyzacji procesów HR, możliwości rozwoju kapitału ludzkiego, potencjalnych szans wynikających ze zróżnicowania pracowników oraz korzyści z wprowadzania rozwiązań ukierunkowanych na poprawę dobrostanu pracowników.
Okładka książki Dlaczego się udało

59,99 zł 38,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,27 zł

Poznaj sekret sukcesu twórcy Comarchu Biznesmenem został po czterdziestce, milionerem po pięćdziesiątce. Przez lata mieszkał z rodziną w kawalerce, a dzisiaj wypłaca sobie wielomilionową pensję. Prowokator i kapitalista, filozof i zagorzały kibic. Jak to się stało, że profesor Akademii Górniczo-Hutniczej razem z grupą studentów stworzył firmę, która od ponad 25 lat podbija światowy rynek? W swojej bezkompromisowej autobiografii założyciel Comarchu pokazuje wielki biznes od kuchni: opowiada, jak robiło się interesy w latach 90., dlaczego kupił Cracovię oraz jak udało mu się przekształcić naukowy start-up w nowoczesną korporację opartą na wartościach i ludziach. Teraz jego firma zatrudnia ponad 6500 ekspertów, ma oddziały w prawie 70 krajach i tworzy oprogramowanie dla międzynarodowych marek z listy Fortune Global 500 oraz Forbes Global 2000. Janusz Filipiak dzieli się sprawdzoną wiedzą o tym, jak skutecznie wyznaczać cele strategiczne, rekrutować najzdolniejszych pracowników, tworzyć struktury firmy, kontrolować organizację oraz zarządzać zespołem i czasem. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą świadomie rozwijać swoją karierę, a także zrozumieć otaczającą ich rzeczywistość – nie tylko biznesową. Janusz Filipiak – naukowiec, informatyk, biznesmen, nauczyciel akademicki i działacz sportowy. Profesor nauk technicznych, założyciel i prezes zarządu spółki informatycznej Comarch, a także prezes zarządu MKS Cracovia. Krzysztof Domaradzki – dziennikarz i pisarz. Od 2013 roku związany z magazynem „Forbes”, w którym przedstawia sylwetki czołowych polskich przedsiębiorców, śledzi zawiłe losy firm technologicznych i przygotowuje zestawienia biznesowe. Autor czterech powieści.
Okładka książki Jak zarabiać na kryptowalutach w.2

77,00 zł 43,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,42 zł

Waluty wirtualne, ale zyski - jak najbardziej realne!Kryptowaluta - ten termin brzmi nieco tajemniczo, ale i niezwykle obiecująco. Wielu inwestorów nadal nie w pełni pojmuje mechanizm funkcjonowania kryptowalut, jednak niemal każdy rozważa, czy warto się nimi zainteresować. Czy te cyfrowe waluty są prawdziwą, nową nadzieją na duży zarobek? Szansą na uwolnienie się od dyktatury banków? A może jest to tylko kolejna bańka spekulacyjna? Czy porównywanie obrotu kryptowalutą z piramidą finansową ma jakiekolwiek podstawy? Czy można zaufać walutom, za którymi nikt nie stoi, które nie mają żadnej centrali ani emitenta? Czy to początek rewolucji ekonomicznej, demokracji pieniądza niezależnego od banków? Tylko czy warto ryzykować i inwestować w coś, czego się do końca nie rozumie? Absolutnie nie warto i dlatego, nim wkroczysz na nowy, wspaniały rynek kryptowalut, dowiedz się o nich jak najwięcej!Wraz z autorem tej książki prześledź historię powstania bitcoina i mechanikę jego działania, a także rozeznaj się wśród młodszych kryptowalut, zwanych altcoinami. Na podstawie najpopularniejszych portfeli bitcoina i portfeli wielowalutowych dowiedz się, krok po kroku, jak założyć własny portfel kryptowalutowy. Naucz się zakładać i obsługiwać konta na giełdach kryptowalutowych i przekonaj się, jak przebiegają na nich transakcje. Spośród giełd wybierz tę, na której chcesz grać. Poznaj sprawdzone metody i miejsca właściwe do poszukiwania informacji, naucz się je interpretować. Przyjrzyj się historii kursu bitcoina i spróbuj wyciągnąć z niej wnioski. Zastanów się, jakie scenariusze na przyszłość można kreślić w odniesieniu do kryptowalut. Jakie miejsce mogą one zająć w ekonomicznym krwiobiegu? Czy bitcoin ma rzeczywistą wartość? Opanuj zasady analizy technicznej na rynku kryptowalut i sekrety miningu, czyli ich wydobywania. Poznaj specyficzny żargon i terminologię, bez których nie można zrozumieć kryptowalutowej niszy internetu. Dowiedz się, jak wyglądają regulacje prawne wirtualnych walut w Polsce. Uzbrojony w tę wiedzę, możesz ruszyć na podbój rynku kryptowalut.Pamiętaj: rynek kryptowalut opiera się na wolności, ale nie ma wolności bez odpowiedzialności!Pierwsze wydanie otrzymało nominację do nagrody ECONOMICUS 2019!
Okładka książki Google Analytics dla marketingowców w.3

49,90 zł 28,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,98 zł

Analiza. Podstawa działań online Czasy radosnego internetowego marketingu bazującego na wyszukanych hasłach reklamowych, perfekcyjnie przygotowanych grafikach i sprytnych programach lojalnościowych... cóż, nie minęły. W reklamie nadal liczą się pomysł, wykonanie, myślenie o kliencie. Od kiedy jednak udostępnione zostało narzędzie Google Analytics, na pierwszy plan wysunęło się coś zupełnie innego. Statystyki. Święty Graal działań promocyjnych w sieci. Dzięki narzędziom, jakie nieodpłatnie oferuje Google Analytics, można spojrzeć na witrynę, sklep online, produkty i usługi oferowane za pośrednictwem internetu z zupełnie innej, konkretnej strony. Z uwzględnieniem takich parametrów jak ruch internautów, wskaźniki konwersji i rentowności (ROI) itd., przedstawionych w formie przystępnych raportów. Brzmi niczym podstawa do prowadzenia skutecznych kampanii online? Jak najbardziej. Zatem nie czekaj, tylko zaprzyjaźnij się z Google Analytics. Analizuj i działaj. O autorze Martyna Zastrożna — e-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelom i wykresom w ukochanym Google Analytics. Jest autorką książki Google Analytics dla marketingowców (Onepress, 2013), a także wielu artykułów z dziedziny analityki, e-marketingu i podstaw użyteczności. Zawodowo zajmuje się marketingiem internetowym i SEO. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i uczestnikami szkoleń (m.in. dla firm: Enea, Solar, Media Expert oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy). Prywatnie jest miłośniczką dobrej herbaty i mocnego brzmienia.
Okładka książki Fundamentalna siła miasta

68,00 zł 48,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,75 zł

Miasta to obszary o dużej koncentracji ludności i działalności gospodarczej, spraw społecznych, technicznych, administracyjnych i politycznych, dlatego są interesującym, ale trudnym obszarem do zarządzania. Jednym z aspektów, które rozpatruje się w analizie miast, są wyniki zarządzania miastem i jego rozwojem przedstawiane za pomocą wskaźników poziomu rozwoju gospodarczego, poziomu atrakcyjności inwestycyjnej, a także wskaźniki jakości życia mieszkańców czy poziomu zaspokojenia. Autorzy na podstawie analizy przeprowadzonej dla 18 miast w Polsce w latach 2014-2019 podejmują się odpowiedzi na następujące pytania: · Jakie zmienne determinują poziom zrównoważenia, inteligencji i odporności miast? · Czy miasta są na ścieżce rozwoju zrównoważonego, inteligentnego czy odpornego miasta? · Jakie wyniki osiągają miasta w porównaniu do innych miast w ramach danego modelu rozwoju? · Jak kształtują się wartości indeksu fundamentalnej siły miasta w ocenie względnej? · Czy z punktu widzenia poziomu zrównoważenia, inteligencji, odporności i fundamentalnej siły miasta są do siebie podobne?
Okładka książki Motywacyjne kształtowanie wynagrodzeń za pracę

50,00 zł 35,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,86 zł

Motywowanie pracowników jest zagadnieniem wzbudzającym bardzo duże zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Teoretycy od lat starają się ustalić i opisać mechanizmy rządzące motywowaniem ludzi w miejscu pracy, Praktycy zarządzania, dążąc do wzrostu konkurencyjności swoich podmiotów, starają się poznać skuteczne sposoby oddziaływania na pracowników, aby zachęcić ich do wzrostu aktywności.Książka ma na celu wskazanie teoretycznych podstaw motywacyjnego kształtowania wynagrodzeń za pracę i ustalenie konkretnych wskazówek ułatwiającym pracodawcom stosowanie w praktyce takich rozwiązań.Czytelnik pozna odpowiedzi na następujące pytania:- Jak przebiega proces motywowania pracowników?- Jakie czynniki mają wpływ na motywację do wykonywania pracy?- W jaki sposób należy motywować pracowników do wzrostu wydajności pracy za pomocą wynagrodzeń?- Jakie działania nie spowodują motywacji do wzrostu wydajności pracy u zatrudnionych?Publikacja skierowana do specjalistów zainteresowanych problematyką motywowania pracowników, praktyków zajmujących się tym zagadnieniem, a także studentów zarządzania, ekonomii i psychologii.
Okładka książki Proces akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji

74,00 zł 58,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł

Koncepcja zarządzania six sigma, mimo że powstała w połowie lat 80. ubiegłego wieku, nie doczekała się wielu naukowych opracowań zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Z tego względu monografia Proces akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji autorstwa dr. inż. Sławomira Świtka zasługuje na szczególną uwagę. Książka stanowi naukową próbę syntetycznego przedstawienia problematyki wdrażania zintegrowanej koncepcji lean six sigma i jej wpływu na zmianę zachowań organizacyjnych w środowisku korporacyjnym. Autor zawarł w niej dotychczasową wiedzę naukową oraz specjalistyczne doświadczenie praktyczne nie tylko w skali krajowej, ale także światowej. Celem monografii jest zidentyfikowanie czynników procesu akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji za pomocą zmodyfikowanego modelu akceptacji technologii (TAM), który pozwala ocenić wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych warunkujących akceptację tej koncepcji w firmie. Monografia może być wykorzystywana jako podręcznik dla studentów tych kierunków, na których jest wykładany przedmiot dotyczący nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Stanowi również cenne uzupełnienie wiedzy dla osób pragnących uzyskać certyfikację na wszystkich poziomach Six Sigma Belts. Mamy nadzieję, że zainspiruje również menedżerów do głębszych studiów w zakresie zachowań organizacyjnych i wykorzystania tej wiedzy w praktyce zarządzania. Sławomir Świtek – absolwent Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Bydgoskiej, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Od 2003 roku zajmuje się tematyką wdrożeń koncepcji zarządzania lean production six sigma. Zdobył certyfikację Master Black Belt w six sigma i lean. Jego główne zainteresowania naukowe obejmują badanie zmiany zachowań organizacyjnych przy wdrażaniu tychże koncepcji w środowisku korporacji transnarodowych.
Okładka książki Kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej na przykładzie Małopolski

49,90 zł 39,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,32 zł

W cyfryzującym się świecie, gdzie powtarzalne procesy będą wykonywać maszyny, ważne jest wykształcenie kompetencji uniwersalnych. Tych, które pozwolą na wykrywanie ukrytych sensów, głębszego znaczenia czy dochodzenie do rozwiązań niepodlegającym ścisłym regułom. Myślenie analityczne w kontekście różnorodności kulturowej będzie stanowić cel reorientacji kompetencji pracownika przyszłości, tak aby uwolnić jego kapitał ludzki w jak największej części. Autor za pomocą modeli panelowych, modeli regresji liniowej i modeli DEA analizuje wiele zależności, które pomagają wyjaśnić istnienie związku między rozwojem kapitału ludzkiego i innowacyjności. W obszarze zainteresowań autora znajduje się ocena związku wysokości wynagrodzeń z wykształceniem, jakości kapitału ludzkiego i działalności patentowej, wydatków na edukację z wynikami egzaminów maturalnych i gimnazjalnych, nierówności dochodowych z wielkością ośrodków miejskich, efektywności wykorzystania dotacji na szkolnictwo wyższe jak i efektywności szkolnictwa wyższego, działalności sektora edukacji w regionie i jej skutków. W książce zawarto również analizę i ocenę działań rządowych i regionalnych, w tym realizacji strategii i programów rozwojowych w zakresie pobudzania innowacyjności poprzez inwestycje w kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej. Przedstawiono szereg scenariuszy rozwoju kapitału ludzkiego w najbliższej przyszłości w kontekście wyzwań demograficznych, społecznych i technologicznych. Maciej Jagódka – doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomia i finanse, adiunkt w Katedrze Rynków Finansowych Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od lat zajmuje się tematyką kapitału ludzkiego, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju na szczeblu państwowym, regionalnym i lokalnym.
Okładka książki Zakończenie i likwidacja działalności gospodarczej

89,00 zł 66,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,83 zł

W przypadku likwidacji działalności gospodarczej należy pamiętać, aby działać zgodnie ze wszystkimi przepisami prawa. Obowiązki likwidacyjne wynikają bowiem z różnych przepisów prawnych. Publikacja w praktyczny sposób pokazuje, jak w trakcie likwidacji postępować zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu cywilnego, ustawy o rachunkowości oraz przepisami podatkowymi.W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi na pytania:Co zawiera wykaz, a co spis z natury na dzień likwidacji indywidualnej działalności gospodarczej?Jaki podatek płaci udziałowiec likwidowanej spółki kapitałowej?W jakich cenach wycenić składniki pozostałego majątku?Czy zawsze trzeba sporządzać sprawozdanie finansowe?Czy o zamiarze zakończenia działalności należy powiadamiać wierzycieli?W jakiej formie należy składać sprawozdania do Krajowego Rejestru Sądowego?
Okładka książki Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce

99,00 zł 79,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,78 zł

Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce stan i perspektywy rozwoju to pierwsza w Polsce monografia zawierającą gruntowną analizę i ocenę zachowań przedsiębiorstw rodzinnych w różnych obszarach, dokonaną na bazie profesjonalnych badań. Prezentuje aktualną wiedzę na temat firm rodzinnych począwszy od określenia ich rzeczywistego znaczenia gospodarczego, przez pokazanie ich specyficznych problemów aż po określenie kierunków rozwoju. Odpowiada na pytania zarówno o liczebność, logikę finansową, bariery sukcesyjne, jak i o postrzeganie ich przez społeczeństwo.W literaturze przedmiotu przedsiębiorstwa rodzinne traktowano z reguły jako synonim jednostki małej, słabej finansowo, zarządzanej najczęściej przez właścicieli (rodzinę) w sposób mało profesjonalny, a społeczeństwo ciągle postrzega je jako działające lokalnie, obciążone konfliktami rodzinnymi.Pierwsze duże badania, które pozwoliły na identyfikację skali biznesu rodzinnego w Polsce zostały zrealizowane dopiero w roku 2009. Od tego czasu zarówno liczba publikacji, jak i wiedza o polskich firmach rodzinnych systematycznie rośnie.Pomysłodawcy i autorzy tej publikacji tworzący grupę badawczą FaBeRNET (nieformalna sieć współdziałania i współpracy naukowców, reprezentujących wszystkie polskie ośrodki naukowe, zajmujących się badaniami nad przedsiębiorczością rodzinną) uznali, że jest to dobry moment, aby podsumować dotychczasowe osiągnięcia i wskazać obiecujące kierunki dalszych badań.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,25 zł
Okładka książki Zepsuty pieniądz

55,24 zł
99,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,85 zł
Okładka książki Zjedz tę żabę

23,56 zł
29,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,75 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,63 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj