Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się [] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo[], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości.By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe interdyscyplinarne zaopatrzenie dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń.W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka. Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna neurologiczna i psychiatryczna. Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych. Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.Joanna Skibska
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm. „Książka to zbiór wywiadów z dr. Tonym Attwoodem, niezmiennie najbardziej poważanym ekspertem w temacie zespołu Aspergera. Przeprowadził je wnikliwy i życzliwy człowiek – Craig Evans. Jest doprawdy wspaniała! Napisana przystępnym językiem, wyjaśnia trudne pojęcia elokwentnie i z szacunkiem”. Liane Holliday Willey, autorka książki Udawanie normalnej. Życie z zespołem Aspergera „Po latach dyskusji prowadzonych online w programie Dr Tony odpowiada Craig i Tony wydobyli z nich esencję, którą darowują nam – społeczności z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dostajemy przystępne wyjaśnienia wraz z praktycznymi rozwiązaniami, a wszystko to dotyczy najtrudniejszych wyzwań, z jakimi mierzą się osoby ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, komu zależy na pełniejszym docenieniu osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu jako wyrazicieli różnorodności ludzkiej puli genów. Krótko mówiąc – dr Tony Attwood w najlepszym wydaniu, a nadaje dla was Craig Evans!”. Stephen Mark Shore, światowej sławy pedagog, autor książek i prowadzący programów poświęconych tematyce autyzmu
Dobre maniery to podstawa! Ale jak nauczyć się tych wszystkich zasad? Z pomocą przyjdzie Elementarz dobrych manier - książka zawierająca krótkie, zabawne wierszyki przedstawiające sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach.Każdemu wierszykowi towarzyszy kolorowa ilustracja lub zdjęcie oraz komentarz z dodatkowym wyjaśnieniem - nie tylko, jak się zachowywać, ale również dlaczego. Może on stanowić cenną pomoc albo stać się punktem wyjścia do ciekawych rozmów z dzieckiem.Mały czytelnik dowie się, jak sobie radzić w wielu codziennych sytuacjach, w których może znaleźć się już kilkulatek - jak witać się z dorosłymi, a jak z innymi dziećmi; co zrobić, jeśli przez przypadek zniszczyło się cudzą rzecz; dlaczego nie powinno się pokazywać na nikogo palcem; jak postępować, gdy jest się na kogoś bardzo złym; dlaczego nie należy opierać łokci na stole podczas jedzenia; i znajdzie odpowiedzi na jeszcze wiele pytań dotyczących tego, jak się zachować w niemal każdej sytuacji.Polecamy!
Prezentowana książka powstała na podstawie pracy doktorskiej i stanowi sprawozdanie z działań badawczo-edukacyjno-artystycznych podjętych w ramach eksperymentu przeprowadzonego przez autorkę w jednej z górnośląskich szkół podstawowych. W publikacji dokonano przeglądu zagadnień związanych z pojęciem twórczości i ze sztuką (szczególnie sztuką współczesną) oraz zaprezentowano program niekonwencjonalnych zajęć plastycznych wraz z wynikami badań. Przedsięwzięcia badawcze, zaplanowane w sposób metodologicznie hybrydowy (poszukujący), zostały ukierunkowane przede wszystkim na identyfikację wpływu eksperymentalnego cyklu warsztatów artystycznych na myślenie dywergencyjne, wyobraźnię oraz postawy twórcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z kolei zajęcia plastyczne zostały potraktowane jako czynnik aktualizujący potencjalność twórczą oraz jako szczególny rodzaj eksperymentowania i doświadczania, a także przeżywania, odczuwania i komunikowania się ze sobą i światem zewnętrznym.
Jedna z najbardziej inspirujących książek na świecie. Bestseller New York Times nr 1.
Mistrzowsko zilustrowana historia o kreatywności, wierze w siebie, odwadze i poczuciu własnej wartości. Opowiada o dziecku, które pomaga pewnemu pomysłowi stać się częścią świata. Gdy chłopiec z wytrwałością pielęgnuje swój pomysł, a jego wiara we własne siły rośnie, rośnie też sam pomysł. Aż pewnego dnia dzieje się coś niezwykłego….
„Książka spektakularna. Wspaniały skarb w domowej i szkolnej biblioteczce.”
The Children’s Book Review
„To moim zdaniem jedna z najważniejszych książek dla dzieci. Przekonuje, że warto marzyć i walczyć o swoje pomysły.”
Maliczytelnicy.pl
„Co robisz z pomysłem? jest propozycją wspierającą odporność psychiczną dzieci. Uczy myśleć poza schematami. Pewnie spodoba się dzieciom, którym brak wiary w siebie." Anna Jankowska.
"Ta piękna, metaforyczna książka to prawdziwy majstersztyk. Nie sztuką jest motywować dziecko do działania systemem nagród i kar. Prawdziwą sztuką jest sprawi
, by z biegiem lat, nie straciło swojej wewnętrznej siły.” Bliskie czytanie
Tytuł nagrodzony Independent Publisher’s Book Award, the Washington State Book Award i Moonbeam Childen’s Book Award. Bestseller Wall Street Journal, USA Today, Publisher’s Weekly.
W przedszkolu jest bardzo miło, ale bywają takie dni, kiedy Fenkowi i jego przyjaciołom przytrafiają się również przykre sytuacje. Kto popsuł dobrą zabawę i w jaki sposób dzieci poradzą sobie z problemem?
Dzięki tej książeczce dziecko
zrozumie wagę słowa „przepraszam”;
dowie się, w jakich sytuacjach powinno używać tego wyrazu;
pozna zasady kulturalnej współpracy w grupie.
Fenek jest bardzo towarzyski. Lubi spotykać znajome osoby i witać się z nimi. Tylko dlaczego mama nie zawsze jest z tego powodu zadowolona?
Dzięki tej książeczce dziecko:
zapamięta, że witanie się w odpowiedni sposób jest bardzo ważne;
dowie się, w jakich sytuacjach można powiedzieć „cześć”, a kiedy należy użyć zwrotu „dzień dobry”;
zrozumie, że zarówno słowa powitania, jak i pożegnania świadczą o naszym dobrym wychowaniu.
Dziś jest wyjątkowy dzień! Fenek razem z całą rodziną jedzie do restauracji, żeby świętować pewne ważne wydarzenie. Czy chcecie dowiedzieć się, co wydarzyło się siedem lat temu i czego Fenek nauczył się tym razem?
Dzięki tej książeczce dziecko:
zapamięta, że używanie zwrotów grzecznościowych jest bardzo ważne;
dowie się, w jakich sytuacjach stosujemy zwrot „dziękuję”;
zrozumie, że dziękować można nie tylko za materialne prezenty.
Fenia bardzo lubi bawić się ze swoim bratem. Niestety, chciałaby mieć wszystko to, co Fenek, i często zabiera bratu jego zabawki bez pytania. Czy Fenek poradzi sobie z tym problemem?
Dzięki tej książeczce dziecko:
zapamięta, że stosowanie zwrotów grzecznościowych jest bardzo ważne;
dowie się, że można uczyć się poprzez zabawę;
zrozumie, że kulturalne zachowanie wobec innych sprawia, że wszystkim jest milej.
O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają.W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku.Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby.
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców.Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku.Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
Lektura książki dowodzi, że problematyka osób ze spektrum autyzmu jest inspirująca dla wielu autorów i zachęca do podejmowania badań skupionych na poszukiwaniu skutecznych strategii wsparcia i ich uwarunkowań. […] Pomysł na książkę oceniam jako bardzo interesujący, o dużych walorach poznawczych i naukowych, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom szerokiego grona odbiorców, w tym głównie nauczycieli, wychowawców i rodziców.
Z recenzji dr. hab. Zdzisława Kazanowskiego, prof. UMCS
Książka Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia ukazuje nowe, oryginalne wyniki badań naukowych dotyczące całego życia osób ze spektrum autyzmu. Jest to jedna z pierwszych prób naukowych uchwycenia większości życia ludzkiego naznaczonego zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Stanowi ona opracowanie bardzo ważnego obszaru dla teorii i praktyki pedagogiki specjalnej i medycyny. Oryginalne jest ujęcie całościowe problemu: od okresu dziecięctwa po okres dorosłości; od wsparcia sensorycznego po dietetykę; od raportów zastanych po źródła wytworzone.
Z recenzji ks. dr. hab. Andrzeja Kicińskiego, prof. KUL
Pytanie o dobra edukacji to swoiste wyzwanie dla środowiska akademickiego pedagogów w Polsce i za granicą. Podejmujemy je, przyjmując szerokie rozumienie edukacji jako wychowania i kształcenia (w koniunkcji), bądź węższe – jako kształcenia (wychowującego), z odwołaniem zarówno do rodzimej, jak i europejskich tradycji i koncepcji: Bildung oraz education. Z perspektywy pedagogiki bowiem prezentuje się ona na trzech poziomach: po pierwsze, jako znacząca praktyka społeczna, wyróżniająca się spośród innych praktyk ześrodkowaniem starań o jakość zarówno kształcenia, jak i wychowania; po drugie, jako idea odnawiana dzięki filozoficznej refleksji i teoretycznemu namysłowi nad nią; po trzecie, jako przedmiot badań empirycznych. Zakłada się, że takie ujęcie edukacji, w którym wychowanie przegląda się w kształceniu i na odwrót, pozwala wydatniej uchwycić relacyjność obu procesów i ich wzajemne powiązania – tak ważne dla pedagogiki i jej tożsamości. Łatwiej też zadać pytania o wyróżniki edukacji – jej dobra. Co ją odróżnia od innych praktyk i w czym jest nie do zastąpienia? Czym dysponuje – jakimi aktywami? Za co ją cenimy? W co wyposaża i co umożliwia? Czego od niej oczekujemy? W czym jest pomocna? Są to pytania o dobra nieosiągalne poza praktyką wychowania i kształcenia. Staraliśmy się na nie odpowiedzieć w niniejszym tomie. Zapraszam do lektury! Dr hab. Katarzyna Wrońska, prof. UJ – absolwentka pedagogiki i filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Kierownik Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Filozoficznej w Instytucie Pedagogiki UJ. Prowadzi badania w obrębie filozofii edukacji, pedagogiki ogólnej oraz historii myśli i praktyk pedagogicznych. Wybrane publikacje: Osoba i wychowanie. Wokół personalistycznej filozofii wychowania Karola Wojtyły-Jana Pawła II (Kraków 2000), Pedagogika klasycznego liberalizmu w dwugłosie John Locke i John Stuart Mill (Kraków 2012), Liberal education w Polsce – między kształceniem ogólnym a edukacją liberalną („Paedagogia Christiana” 2014, nr 1), Wychowanie a wolność. Próba wglądu w myślenie pedagogiczne Józefa Tischnera („Paedagogia Christiana” 2018, nr 1).
Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka.Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii.- Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Kowalskafragment Wprowadzenia
Monografia prezentuje wartościowe i oryginalne teoretyczno-empiryczne ujęcie tej przestrzeni edukacyjnej, w której dążymy do zbudowania jedności mimo zróżnicowań. Studium to jest bez wątpienia interesującą i cenną propozycją wydawniczą, przeznaczoną dla szerokiego kręgu odbiorców – zarówno naukowców, jak i praktyków, nauczycieli, terapeutów i tych, którzy z troską i zaangażowaniem uczestniczą w budowaniu dobrej szkoły dla wszystkich.
Z recenzji prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej
W publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, wymianę informacji, a nawet wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów.
W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagadnienia, jak:
– umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły;
– kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych;
– nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie.
Autorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji między podmiotami oświaty w procesie zarządzania.
Książka poświęcona jest arteterapii indywidualnej z uwzględnieniem jej praktycznych podstaw, procesu twórczego, zakładanych efektów oraz dokumentacji. Powstała na bazie praktyki arteterapeutycznej lekarzy, psychologów, artystów pracujących w placówkach medycznych i edukacyjnych, prowadzących indywidualne sesje arteterapeutyczne.
W publikacji Czytelnik znajdzie:
– podstawy pracy z klientem/dzieckiem,
– studium przypadku,
– wybrane podejścia do procesu twórczego,
– funkcje i cel arteterapii,
– czynniki leczące w terapii indywidualnej,
– harmonogram sesji terapeutycznych z uwzględnieniem tematu i celu sesji,
zakładanych efektów pracy terapeutycznej,
– podstawowe formy dokumentacji terapeutycznej,
– sesje indywidualne z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, terapii dźwiękiem, technik dramowych i hipnozy.
Publikacja skierowana jest do: arteterapeutów, pedagogów, socjoterapeutów, psychologów, psychiatrów, osób czynnie zajmujących się terapią z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, muzycznych, dramowych oraz do studentów.
Nasz opór przed cyfrową zabawą jest jak opór Sokratesa przed słowem pisanym. Jest daremny. Twoje dzieci potrzebują twojej pomocy.
I łatwo ją zapewnić. Rodzice, dzieci i rodziny po prostu muszą zacząć bawić się razem w cyfrowym świecie.
Jordan Shapiro, „Nowe cyfrowe dzieciństwo”
Prowokujące spojrzenie na nowy zdigitalizowany krajobraz dzieciństwa ze wskazówkami, jak się w nim poruszać.
Opierając się na przełomowych badaniach w dziedzinie ekonomii, psychologii, filozofii oraz edukacji, Jordan Shapiro w „Nowym dzieciństwie” pokazuje, jak technologia prowadzi ludzkość w kierunku świetlanej przyszłości, w której nasze dzieci będą mogły tworzyć nowe, lepsze modele globalnego zaangażowania obywatelskiego, łączności i społeczności.
Shapiro oferuje konkretne, praktyczne rady, jak efektywnie wychowywać i edukować dzieci w zglobalizowanym nowym świecie oraz zapewnia narzędzia i techniki wykorzystywania technologii do komunikowania się z dziećmi i pomagania im w nauce i rozwoju. Porównuje on obecny okres do innych wielkich technologicznych rewolucji w historii ludzkości i przedstawia zabawne mikro-historie elementów kultury takich jak piaskownica, malowanie palcami, rodzinny obiad i inne. „Nowe dzieciństwo” prezentuje dający nadzieję kontrapunkt dla bojaźliwego załamywania rąk, które charakteryzuje współczesną narrację dotyczącą dzieci i technologii i przedstawia aktualny, inspirujący i pozytywny obraz dzisiejszych dzieci, które będą gotowe stworzyć świat postępowy, różnorodny, znaczący i połączony na wiele różnych sposobów, świat, którego dzisiejsi dorośli nie są w stanie sobie wyobrazić.
Dr Jordan Shapiro jest uznanym na świecie amerykańskim autorem i badaczem. Wykłada w Temple University's Intellectual Heritage Program, w latach 2012-2017 pisał dla Forbes na temat globalnej edukacji, cyfrowej zabawy i życia rodzinnego. Mieszka w Filadelfii z dwoma synami.
„Przydatne i aktualne. Pomaga zorientować się zagubionym rodzicom w nowej zdigitalizowanej rzeczywistości i pokazuje proste sposoby, by pomóc dzieciom w rozwoju – zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu"
Andy Robertson, Forbes
„Agrumenty Shapiro są przekonujące nawet dla technofobów”.
USA Today
„Ta książka zachęca nas, byśmy zdali sobie sprawę, że dualistyczne myślenie o czasie przed ekranem, a czasem bez ekranu jest bezowocne i staje na przeszkodzie w tworzeniu zdrowego zintegrowanego życia w zgodzie z tym, że cyfrowe połączenia nie są tylko naszą przyszłością, ale już teraźniejszością”.
Ben Lee, muzyk, aktor, rodzic
„Dobrze sformułowany, wnikliwy punkt widzenia na kwestię miejsca technologii w wychowywaniu dzieci”.
Publisher's Weekly
„Wiarygodne teorie poparte rzetelnymi badaniami”.
Kirkus
W prezentowanej książce omówione zostały różne budynki i budowle, zarówno te, które budowane są i użytkowane obecnie, jak i takie, które swoje funkcje pełniły dawniej, a dzisiaj są obiektami do zwiedzania i nauki o przeszłości. Wśród omówionych budowli są między innymi budynki mieszkalne, użyteczności publicznej, budowle sakralne, dawne siedziby władców, budowle obronne, budynki dawniej spełniające funkcje użytkowe, obiekty hotelarskie, budowle ogrodowe i gospodarskie, związane ze zbiornikami wodnymi oraz ozdobne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?