Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Ryzyko wychowawcze, jedno z najważniejszych dzieł w dorobku ks. Luigiego Giussaniego, wyraża troskę, która zajmuje centralne miejsce w całej jego propozycji pewnej drogi. Pisze o tym we Wstępie do niniejszej książki: „Głównym tematem naszych rozważań jest wychowanie”.
Najistotniejsze wśród propozycji Autora jest przekazywanie tradycji, w ramach teraźniejszego doświadczenia, mające na celu wyzwolenie młodzieży i stworzenie jej najlepszych warunków do krytycznej oceny każdego aspektu rzeczywistości. Z „ryzyka” konfrontacji z otaczającym nas środowiskiem powstaje osobowość tego, kto podlega procesowi wychowania, tzn. kształtuje się, „rodzi się” jego wolność.
Na stronicach tej książki dostrzec można świeżość koncepcji wychowawczej, wyrastającej z życia i doświadczenia Autora, najpierw jako nauczyciela w mediolańskim Liceum Berchet, a następnie jako wykładowcy na tamtejszym Uniwersytecie Katolickim – owoc głębokiej znajomości ludzkiej natury, a jednocześnie, historycznych i kulturowych uwarunkowań współczesnego człowieka.
To książka niezwykle aktualna, istotny etap w przybliżeniu nam człowieczej i duchowej drogi ks. Giussaniego. LUIGI GIUSSANI (1922–2005) studiował na Wydziale Teologicznym w Venegono, gdzie ukończył Seminarium Duchowne i przez kilka lat był wykładowcą. W 1954 r. porzucił nauczanie w seminarium, by zająć się edukacją młodzieży licealnej. W latach 1964–1990 wykładał Wstęp do teologii na Uniwersytecie Katolickim w Mediolanie. W połowie lat pięćdziesiątych powołał do życia Ruch Comunione e Liberazione (Komunia i Wyzwolenie), obecny dzisiaj we Włoszech i w niemal dziewięćdziesięciu krajach świata.
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom wersety Psalmu 23?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Jonasz i wieloryb, Droga krzyżowa Jezusa i inne
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom biblijną historię Jonasza?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Pan jest moim pasterzem, Droga krzyżowa Jezusa i inne
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią. Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie rozpocznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią. Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Książki edukacyjne dla dzieci doskonale uczą i bawią. Literki, cyferki, szlaczki i ciekawe zadania sprawią, że Twoje dziecko chętnie zacznie swoją przygodę z nauką.
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica!To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak przybliżyć dzieciom wydarzenia Wielkiego Piątku?Z tą praktyczną książką to niezwykle proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki!Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji (gotowy tekst, wskazówki reżyserskie, zdjęcia scenek i ciekawe sugestie).Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce Teatr na małej scenie.Sięgnij także po pozostałe komplety scenariuszy i figurek! Pan jest moim pasterzem, Jonasz i wieloryb i inne
Dlaczego interwencja fizyczna? Bo nikt o tym nie mówi. Bo nie przygotowuje się komplementarnie przyszłej kadry placówek dla nieletnich. Bo nie mówi się o tym, a pracownicy zmuszeni są stosować środki przymusu. Bo nie opracowano standardów wprowadzania interwencji fizycznej w sposób bezpieczny dla wszystkich. Bo potrzeby są duże i by pełnić profesjonalnie swoją rolę w placówce, należy otrzymać narzędzia do tego. Wiedza i umiejętności czekają na wyciągnięcie ręki.
Poradnik napisany przez PRAKTYKA!
Nowa seria wydawnicza - Biblioteka Suicydologiczna - ma wypełnić lukę w dotychczasowym piśmiennictwie dotyczącym profilaktyki zamiarów samobójczych. Jej celem jest m.in. analiza procesów motywacyjnych i promocja nowych metod zapobiegających przypadkom dobrowolnej śmieci. Dzięki tej publikacji Czytelnicy będą mogli poznać samobójstwo jako zjawisko indywidualne i społeczne.
Autorzy tomu I są specjalistami z różnych dziedzin nauki, którzy pracują na rzecz rozwiązywania problemów suicydalnych. Reprezentują filozofię, prawo, kryminologię, socjologię, psychologię, pedagogikę i medycynę.
Książka jest skierowana do studentów kierunków psychologii, medycyny, socjologii i pedagogiki, do pracowników naukowych zainteresowanych zagadnieniami suicydologicznymi oraz do pracowników oświaty, służby zdrowia, którzy spotykają się w swojej pracy z takimi problemami.
Patronat: Polskie Towarzystwo Suicydologiczne.
Wy, rodziny, jesteście nadzieją Kościoła i świata! Bóg Ojciec, Syn i Duch Święty stworzył ludzkość na swój obraz, aby miała ona udział w Jego miłości, aby była rodziną rodzin i cieszyła się tym pokojem, który tylko On może dać.Papież FranciszekWspólny cel: pełnia miłościBudowanie małżeństwa i rodziny dostarcza ogromnej radości i spełnienia. Stanowi jednak również niemałe wyzwanie, zwłaszcza gdy w zgodzie z własnym sercem chce się je kształtować po chrześcijańsku.George Augustin przypomina małżonkom i narzeczonym o dwóch szczególnych źródłach, ważnych w codziennym życiu rodzinnym Biblii oraz adhortacji Amoris laetitia ogłoszonej przez Ojca Świętego Franciszka w 2016 roku. Z obydwu dzieł wybiera najistotniejsze fragmenty i dzieli się swoimi refleksjami na temat przyjaźni i wolności w małżeństwie, harmonijnego życia seksualnego czy dobrego wychowania dzieci. Radzi, co zrobić, żeby dom rodzinny postawić na skale tak aby nie naruszyły go żadne burze i wichry dnia codziennego.George Augustin SAC (ur. 1955) profesor teologii fundamentalnej i dogmatyki, założyciel i dyrektor Instytutu Teologii, Ekumenizmu i Duchowości im. Waltera Kaspera w Vallendarze, konsultor Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan. W Wydawnictwie WAM ukazały się jego książki Powołany do radości. Twoje życie w kapłaństwie (2015) oraz Moc miłosierdzia. Źródło duchowego odrodzenia (2020).
Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą eksplozję e-learningu mogliśmy zaobserwować podczaspandemii koronawirusa.Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy na własnej skórze poznali ich zalety oraz wady.Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta?W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników?Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych?Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń.Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.
Książka zawiera czternaście tekstów, których tematyka ogniskuje się wokół okrągłych rocznic wydarzeń istotnych dla warszawskiego środowiska pedagogicznego. Poglądy, sytuacje i osoby zaprezentowane w książce ukazują bogactwo idei przenikniętych szeroko rozumianą humanistyczną wrażliwością i humanistyczną wizją rozwoju.Tytułowe alternatywy oznaczają różnorodność, pluralizm i otwartość, humanizm zaś jest związany z prymatem służby człowiekowi i działaniami podmiotowymi. Podjęta dyskusja nad humanistycznymi alternatywami stanowi przyczynek do eksponowania pozaekonomicznych czynników rozwoju, inspirowania niekonwencjonalnych potrzeb poznawczych, humanistycznej wrażliwości i kreatywności ludzi zdolnych do budowania wspólnotowego świata bez przemocy, w duchu wewnętrznego pokoju.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca Moshego Feldenkraisa największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w małpowaniu kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example.
Lisa Maurice
Editor of the Volume
This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity.
Katarzyna Marciniak
Editor of the Series
Zaprezentowana książka odpowiada obecnym potrzebom teorii i praktyki z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i zmieniających się potrzebach edukacyjnych na przestrzeni lat. [...] Wyniki analiz ilościowych są znaczące dla rozwoju pedagogiki i wiedzy z zakresu pracy nauczyciela wczesnej edukacji. Analiza badań jakościowych wypowiedzi nauczycielek umożliwia dokładne poznanie wyzwań, jakie są stawiane przed pedagogami we współczesnej szkole. [...] Poziom merytoryczny i oryginalność prezentowanych rozwiązań zachęcają Czytelnika do zapoznania się z publikacją i do krytycznej analizy poszczególnych obszarów tematycznych. Autorki zgromadziły imponujący materiał badawczy, który stanowi cenny element pogłębiający wiedzę pedagogów.
Z recenzji wydawniczej
dr hab. Jolanty Andrzejewskiej, prof. UMCS
Jeśli to prawda, że recepcja szkolna stanowi margines marginesu, szary koniec historii literatury, to jest to margines nader szeroki, a historia wciąż pozostaje nienapisana. By objąć ten obszar, literaturoznawczyni musi wejść trochę po omacku i na własne ryzyko na pole historii, nauk społecznych i politycznych oraz dydaktyki. A nie bardzo jest się na kim wzorować. Zaledwie paru polskich autorów doczekało się monografii recepcji szkolnej. Schulz w kanonie jest zatem próbą nakreślenia własnej teorii badań nad recepcją i wcielenia jej w życie. Choć Katarzyna Warska skupia się na recepcji Schulza, nieuchronnie pisze historię polskiej powojennej polonistyki szkolnej i dalej: kreśli obraz byłej i obecnej rzeczywistości szkolnej i pozaszkolnej społecznej i kulturalnej. Tytułowy kanon daje pisarzowi uprzywilejowaną pozycję w historii literatury, ale też go upolitycznia. Sprawia, że jego dzieło staje się w rękach władzy narzędziem przemocy symbolicznej wobec uczniów. Siła opresji ma dwa kierunki: lektury szkolne zastygają jak magma i zaczynają funkcjonować pars pro toto jako swoje kanoniczne odczytania. Ale szkolny Schulz ma też zalety. Otwiera szkołę na Innego: na Żyda, którego los stał się symbolem, na nienormatywnego seksualnie, z czym nawet jego wielcy zwolennicy nie zawsze umieli się pogodzić, na nieśmiałego i wycofanego, wbrew powszechnym szkolnym nakazom bycia silnym i najlepszym w rywalizacji, na prowincjusza, którego nigdy nie uwiodła metropolia, a który uwodzi świat, a w końcu na nauczyciela, który cierpiał katusze z powodu wykonywania tego zawodu, ale dla wielu swych uczniów był mistrzem i życiowym drogowskazem.
Okres pandemii i zamknięcia prowadzi wprost do pytania o sytuację bibliotek w kryzysie. Pytanie o to, czy wpłynęła ona na biblioteki, jest właściwie retoryczne. Wprowadzenie stanu epidemicznego miało swoje konsekwencje dla wszystkich podmiotów, także – niekiedy bardzo dotkliwe – dla instytucji kultury. Zamknięcie kin, teatrów, domów kultury, bibliotek wpłynęło na sytuację wszystkich osób związanych z tym sektorem: artystów i twórców, menedżerów i organizatorów, animatorów i edukatorów, redaktorów, bibliotekarzy i wreszcie nas – odbiorców i uczestników życia kulturalnego. Raczej należałoby więc zapytać: w jaki sposób funkcjonują biblioteki i bibliotekarze w obecnej kryzysowej sytuacji? Jakie doświadczenia wiążą się z okresem całkowitego zamknięcia tych placówek dla odwiedzających, a potem ze stopniowym przywracaniem kontaktów i odwiedzin?
Emocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolakówEmocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolaków to zupełnie nowy tytuł w kolekcji książeczek PUS. Książeczkę tę kierujemy głównie do dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystać z niej mogą również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na przykład z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, które często mają trudności z rozpoznawaniem i właściwym reagowaniem na stany emocjonalne i zachowania innych osób.Celem tej książeczki jest pomoc w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności społecznych na tym wczesnodziecięcym etapie.Rozwój emocjonalny dziecka to fundament jego dojrzewania we wszystkich sferach życia. To właśnie zdolności emocjonalne, zwane też kompetencjami społecznymi, odgrywają ogromną rolę w przyszłych osiągnięciach dziecka jako ucznia i osoby dorosłej, jak również mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami.Dziecko w wieku przedszkolnymjest na etapie intensywnych zmian i rozwoju. Zmienia się m. in. jego sposób postrzegania świata. Zaczyna dostrzegać i coraz lepiej rozumieć rządzące nim zasady i reguły. Coraz bardziej świadomie kontroluje własne zachowania. Coraz częściej potrafi zauważyć emocje drugiego człowieka; rośnie jego empatia i umiejętność właściwego rozumienia zachowań innych osób.Emocje i umiejętności społeczneJak powszechnie wiadomo, najlepszą formą nauki jest zabawa, dlatego ćwiczenia dotyczące rozpoznawania oraz rozumienia emocji własnych i drugiego człowieka, które zamieściliśmy w tej książeczce, właśnie w formie atrakcyjnej zabawy umożliwiają kilkulatkowi nabywanie, jak również doskonalenie umiejętności społecznych. Ćwiczenia te stanowią praktyczną pomoc do prowadzenia zarówno w przedszkolu, jak i w domu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.Emocje i umiejętności społeczne w systemie PUSKsiążeczka ta jako pierwsza jest w całości poświęcona zagadnieniom związanym z rozpoznawaniem, określaniem i nazywaniem emocji własnych i drugiego człowieka. Ponieważ to książeczka skierowana do dzieci młodszych, to opiera się wyłącznie na ćwiczeniach i zagadkach obrazkowych, w których często wykorzystywane są tak obecnie popularne i powszechnie w komunikacji stosowane emotikony czy - mówiąc inaczej - emoznaki. Wszystkie ćwiczenia należy rozwiązywać stosując zestaw kontrolny PUS. Rozwiązując ćwiczenia, dziecko jednocześnie układa klocki w zestawie kontrolnym, aby pod koniec pracy móc samodzielnie sprawdzić, czy udzieliło poprawnych odpowiedzi. Prawidłowo ułożony wzór kontrolny jest dla dziecka informacją, że ćwiczenie zostało rozwiązane dobrze, a tym samym jest doskonałą motywacją do sięgania po kolejne zadania.Nowa książeczka PUSznajdzie zastosowanie zarówno w edukacji przedszkolnej, jak i w edukacji domowej. Powinna też znaleźć się w gabinetach pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących z dziećmi młodszymi oraz z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.W przygotowaniu jest również książeczka dotycząca emocji i kompetencji społecznych dla dzieci starszych.Przypominamy, żerozwój emocjonalny dzieci młodszych doskonale wspiera również znana i ceniona gra planszowa z naszego asortymentu Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą jakże wymowne NIC!
Książka Było jest będzie powstała, żeby wspomagać dzieci w nauce lub doskonaleniu umiejętności dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie.W publikacji przedstawiono 30 różnych sytuacji dotyczących życia szkolnego, codziennych obowiązków oraz spędzania czasu wolnego. Każdy temat opracowano na rozkładówce. Na stronach parzystych znajdują się duże ilustracje oraz dotyczące ich pytania i polecenia. Na stronach nieparzystych umieszczone zostały zadania, podczas rozwiązywania których dziecko mówi, co wydarzyło się wcześniej i później, oraz wykonuje inne ćwiczenia związane z tymi sytuacjami
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?