Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”). Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach.
Rodzinne czytanki logopedyczne to nauka przez zabawę! Zaproponowane przez doświadczonego logopedę ciekawe i kreatywne ćwiczenia:
utrwalą u dziecka prawidłową wymowę poszczególnych głosek jeszcze na etapie przedszkolnym
usprawnią jego aparat artykulacyjny
rozwiną jego wyobraźnię oraz poprawią pamięć i koncentrację
będą wspaniałą okazją do wspólnej zabawy.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Seria kart pracy Śladami pór roku... jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów: samoobsługi (m.in. higiena osobista, troska o zdrowie) uspołecznienia (m.in. dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń) rozwijania sprawności i umiejętności (m.in. edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna). Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Praca z kartami polega między innymi na: nazywaniu zdjęć układaniu/kolorowaniu obrazków rozwiązywaniu zagadek szukaniu różnic między rysunkami określaniu wielkości układaniu rytmów. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku... jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów:
samoobsługi (m.in. higiena osobista, troska o zdrowie)
uspołecznienia (m.in. dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń)
rozwijania sprawności i umiejętności (m.in. edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna).
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Praca z kartami polega między innymi na:
nazywaniu zdjęć
układaniu/kolorowaniu obrazków
rozwiązywaniu zagadek
szukaniu różnic między rysunkami
określaniu wielkości
układaniu rytmów.
Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów:
samoobsługi (m.in.. Higiena osobista, troska o zdrowie)
uspołecznienia (m.in.. Dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń)
rozwijania sprawności i umiejętności (m.in.. Edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna).
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Praca z kartami polega między innymi na:
nazywaniu zdjęć
układaniu/kolorowaniu obrazków
rozwiązywaniu zagadek
szukaniu różnic między rysunkami
określaniu wielkości
układaniu rytmów.
Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku... jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów:
samoobsługi (m.in. higiena osobista, troska o zdrowie)
uspołecznienia (m.in. dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń)
rozwijania sprawności i umiejętności (m.in. edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna).
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Praca z kartami polega między innymi na:
nazywaniu zdjęć
układaniu/kolorowaniu obrazków
rozwiązywaniu zagadek
szukaniu różnic między rysunkami
określaniu wielkości
układaniu rytmów.
Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Kolorowanka logopedyczna to dwa w jednym. To zbiór zabawnych tekstów, które skutecznie pomogą dzieciom prawidłowo wypowiadać głoski i wyrazy, i jednocześnie wspaniała kolorowanka,
którą dzieci mogą dowolnie kolorować i ozdabiać.
To wyjątkowa książeczka, która łączy zabawę z nauką. Zawiera krótkie, zabawne teksty pomagające dzieciom poćwiczyć prawidłową wymowę głosek,
i jednocześnie jest wspaniałą kolorowanką, którą mogą dowolnie ozdabiać.
Najpierw kontakt a potem wychowanie i nauczanie Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi efekt praktycznego zgłębiania zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga.
Oddzielenie poglądów od faktów nie zawsze jest oczywiste. Ale nie możemy mylić medycznie ustalonych faktów o naturze człowieka z subiektywnymi poglądami na temat dojrzewania i kształtowania się tożsamości płci, którą wszyscy bez wyjątku posiadamy. Od kilku lat z pierwszych stron gazet nie znika temat mniejszości seksualnych. Słowo "gender" oraz skrót "LGBT" pojawiają się w mediach w kontekście argumentów politycznych, bez umocowania w autentycznej wiedzy medycznej. Zamiast naukowego zainteresowania powstawaniem płci, dojrzewaniem seksualnym, są emocje. Redakcja Wydawnictwa Medyk dąży do zapełnienia tej luki informacyjnej, publikując dane uzyskane z medycyny opartej na faktach (EBM; ang. evidence-based medicine). Przykładem jest niedawno wydana książka Gender w świetle faktów medycznych (Wydawnictwo Medyk 2019). Jej autorzy - Krzysztof L. Krzystyniak i Hanna M. Kalota - poczynili kolejny krok, tworząc niniejszą publikację, w której zostały przedstawione sprawdzone fakty medyczne, psychologiczne i socjologiczne, dostępne w publikacjach naukowych z renomowanych międzynarodowych czasopism i monografii. Liczne cytowane wypowiedzi na tak skomplikowany i subiektywnie postrzegany temat, jakim jest natura seksualna człowieka, zostały przez autorów skonfrontowane z faktami naukowymi, a ewolucję historycznych poglądów i obyczajów naszych europejskich przodków autorzy wzbogacili własnymi przemyśleniami. Bardzo ważna i pomocna dla rodziców, wychowawców i pedagogów może okazać się przeprowadzona w książce merytoryczna analiza poglądów i przekonań o istnieniu rzekomej "ideologii gender", która w naszych czasach nawet doczekała się quasi-naukowych opracowań. Przekaz tej publikacji jest jasny: rzetelna wiedza medyczna pozwala wytrącić z ręki wszelkie argumenty osób, które atakują mniejszości seksualne. Pytanie, gdzie istnieje granica pomiędzy wiedzą a naszymi wyobrażeniami o gatunku Homo sapiens, jest wciąż aktualne. Najważniejsze jest zawsze to, by wszystkie nasze dzieci były akceptowane, miały szczęśliwe dzieciństwo, a w dorosłym życiu prawo do miłości. Bez względu na kolor skóry, światopogląd, czy orientację psychoseksualną.
Współczesne trendy w międzykulturowej komunikacji i dydaktyce W monografii przedstawiono systemowo-dynamiczny model międzykulturowej komunikacji i dydaktyki. Autorzy z ośmiu krajów - Armenii, Finlandii, Gruzji, Iraku, Japonii, Polski, Rosji i Ukrainy - rozpatrują zasady rządzące interakcją różnych kultur językowych, komponenty dialogu międzykulturowego oraz modele i mechanizmy pokonywania trudności w relacjach między przedstawicielami różnych kultur. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na wiele pytań. Jakie są współczesne trendy w komunikacji międzykulturowej? Jakie czynniki wspomagają rozwój komunikacji między kulturami, jakie zaś stoją mu na przeszkodzie? Jakie pedagogiczne metody i techniki są tu najskuteczniejsze? Jak język wpływa na tworzenie się osobowości? W jaki sposób zbiorowa mentalność, ideologia i kultura odzwierciedlają się w języku, a zarazem są przezeń kształtowane? Wśród autorów monografii znaleźli się zarówno doświadczeni badacze, jak i młodzi uczeni. Pozycja może zainteresować nie tylko lingwistów, lecz także kulturoznawców, psychologów, socjologów, etnologów, dyplomatów, przedsiębiorców - wszystkich, którzy w życiu zawodowym lub codziennym stykają się z problemami komunikacji międzykulturowej. ******В монографии представлена системно-динамическая модель межкультурной коммуникации и дидактики. Авторы из восьми стран -Армении, Грузии, Ирака, Польши, России, Украины, Финляндии, Японии - рассматривают принципы взаимодействия лингвокультур, компоненты межкультурного диалога, модели и механизмы преодоления трудностей в общении представителей разных культур.В монографии читатель найдет ответы на многие вопросы, в частности: каковы современные тренды в межкультурной коммуникации, какие факторы помогают и препятствуют её развитию, какие дидактические методы и приемы наиболее эффективны, каково влияние языка на формирование личности, как отражаются в языке и формируются им индивидуальный и коллективный менталитет, идеология и культура.Среди авторов монографии имеются как опытные исследователи, так и молодые ученые. Данная работа может быть интересна не только лингвистам, но и культурологам, психологам, социологам, этнографам, дипломатам, бизнесменам - всем, кто сталкивается с проблемами межкультурной коммуникации в профессиональной или повседневной жизни.Ключевые слова: национальный характер, межкультурная коммуникация, дидактика, культура.
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie.ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych.Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Praktyczna i sprawdzona pomoc w pracy duszpasterskiej i wychowawczej! Sebastian Kosecki - dziś kleryk, a niegdyś ministrant i animator Liturgicznej Służby Ołtarza, dzieli się swoimi bogatymi doświadczeniami ministranckiego życia, patrząc na nie z dwóch perspektyw - z jednej jako ministrant, świetnie zorientowany w realiach współczesnej młodzieży, i z drugiej jako duszpasterz, zdobywający solidne podstawy teologiczne i pedagogiczne podczas nauki w seminarium. Jego książka może być więc znakomitym przewodnikiem po ministranckim świecie - zarówno dla księży prowadzących parafialne grupy ministrantów, jak i dla ceremoniarzy i animatorów wspólnot ministranckich. To także świetna propozycja dla rodziców chcących zaproponować swoim synom dobry i rozwijający sposób na życie.
Na początku jest wiele pytań i wątpliwości. Młodzi rodzice z reguły czują się niepewnie. Dlaczego dziecko płacze? Jak je uspokoić? Czemu nie je buraczków? Jak je kochać, by nie skrzywdzić? Doktor Aleksandra Piotrowska i Irena Stanisławska przekonują, że bycia rodzicem można się nauczyć. Aby dziecko miało szczęśliwe dzieciństwo, rodzice muszą być spokojni i kochający, ale także pewni swoich umiejętności. Warto przebyć tę drogę. Autorki rozmawiają m.in. o tym: ·jak nie przekarmiać dzieci i unikać awantur przy jedzeniu ·jak rozsądnie korzystać ze smoczka i kiedy z niego zrezygnować ·kiedy zrezygnować z pieluch i nauczyć malucha czystości ·jak zachować się, gdy dziecko „tam” się dotyka ·jakie są skutki nadopiekuńczości ·czy i jak nagradzać i czy karać ·jak kontakt z dziadkami wpływa na rozwój dziecka To nie jest typowy poradnik, ale szczere rozmowy o tym, jak tworzyć rzeczywistość wychowawczą dziecka, bez przesadnej potrzeby bycia idealnym rodzicem, ale z przeświadczeniem, że warto uczyć się na błędach innych i doskonalić swoje umiejętności. Aleksandra Piotrowska Doktor psychologii. Emerytowany pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Oprócz pracy naukowej i doradztwa dla rodziców i nauczycieli współpracuje z Komitetem Ochrony Praw Dziecka, a w latach 2008–2018 była społecznym doradcą Rzecznika Praw Dziecka. Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej pełniąc rolę eksperta w kontaktach z prasą, stacjami radiowymi i telewizyjnymi. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularyzatorskich. Prywatnie nałogowa czytelniczka literatury wszelakiej, miłośniczka wyjazdów narciarskich i podróży. Matka dwojga dzieci i babcia trojga wnucząt. Irena A. Stanisławska Dziennikarka. Zaprasza do rozmowy cenionych psychologów, by dzielili się swoją wiedzą. Współautorka m.in. takich książek jak: Moje dziecko cz. 1 i cz. 2 (z Dorotą Zawadzką),Być lekarzem. być pacjentem (z Wojciechem Eichelbergerem) Jak wychować dziecko, psa, kota…i faceta (z Dorotą Sumińską i Dorotą Krzywicką), Oswoić narkomana, Pułapki przyjemności, Toksyczna matka (z Robertem Rutkowskim), Między nami samicami (z Aleksandrą Piotrowską i Dorotą Sumińską), Jak tu nie zwariować (z psychiatrą Edwardem Krzemińskim).
"Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 7-8. Rysunkowe karty pracy" to zestaw 63 arkuszy wspomagających proces czytania ze zrozumieniem utworów literackich omawianych na lekcjach w klasach 7-8. Praca z graficznymi kartami ułatwi uczniom zrozumienie tekstów, usprawni proces uważnego i krytycznego czytania dzieł literackich, pomoże dostrzec związki przyczynowo-skutkowe między wydarzeniami, zrozumieć i odtworzyć relacje między bohaterami, intencje postaci, a także formułować własne sądy na temat osób oraz wydarzeń.Materiały można wykorzystać do pracy na lekcji, w domu i na zajęciach dodatkowych. Doskonale sprawdzą się podczas pracy z uczniem z dysfunkcjami. Uniwersalność kart sprawia, że mogą być one wykorzystywane w toku różnorodnych oddziaływań edukacyjnych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych.- Charles Dickens, Opowieść wigilijna- Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec- Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśnii trenów, w tym trenyI, V, VII i VIII- Aleksander Fredro, Zemsta- Antoine de Saint-Exupry, Mały Książę- Ignacy Krasicki, Żona modna- Henryk Sienkiewicz, Quo vadis- Henryk Sienkiewicz, Latarnik- Juliusz Słowacki, Balladyna- Adam Mickiewicz, Reduta Ordona- Adam Mickiewicz, Śmierć Pułkownika- Adam Mickiewicz, Świtezianka- Adam Mickiewicz, Dziady (część II)- Adam Mickiewicz, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie- Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (całość)- Stefan Żeromski, Syzyfowe prace- Sławomir Mrożek, Artysta- Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez ""The Boston Globe"" ""biblią wychowania"".Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Brak planu na niebanalne zajęcia rewalidacyjne, niespodziewane zastępstwo lub uczeń, który nie ma ochoty pracować zgodnie z rozkładem zajęć - w odpowiedzi na te nauczycielskie trudności zaprojektowane zostało pudełko pełne fiszek służących rewalidacji.Zestaw to pomoc przygotowana specjalnie do zajęć rewalidacji lub innych zajęć indywidualnych z młodzieżą ostatnich klas szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej. Fiszki mogą stać się pomysłowym narzędziem edukacyjnym pozwalającym uczniom nabywać nowych kompetencji, wzmocnić zachowania lub je skorygować. Wystarczy wylosować kartę z pudełka i przeczytać pytanie/polecenie, które prowokuje do rozmowy na tematy związane m.in. z czasem wolnym, zdrowiem, potrzebami i trudnościami czy przyszłą pracą.Fiszki stanowią uzupełnienie publikacji Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć oraz Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Karty pracy. Zestaw koresponduje z treścią wymienionych wyżej książek w zakresie rozwijania umiejętności praktycznych uczniów z niepełnosprawnością na poziomie szkoły ponadpodstawowej. Tematyka zadań i pytań umieszczonych na fiszkach stanowi uzupełnienie zawartości kart pracy. Podjęcie poniższych zagadnień umożliwia uczniowi zdobycie wiedzy potrzebnej w dorosłości:1. Ja, uczeń2. Moje umiejętności3. Moje potrzeby4. Moje trudności5. Moja codzienność6. Moja przyszła praca7. Mój czas wolny8. Moje zdrowie9. Moje dorosłe życie
Ćwiczenia zawarte w elementarzu mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: rozpoznawania dwuznaków, spółgłosek miękkich oraz trójznaku dzi i spółgłoski ż techniki czytania wyrazów i zwrotów zawierających wymienione wyżej litery i głoski z uwzględnieniem zasady stopniowania trudności. Zawarte w książce materiały zostały opracowane tak, by nauczyciele, terapeuci i rodzice mieli pewną swobodę w korzystaniu z ćwiczeń i możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb dziecka. Materiał składa się z pięciu części poświęconych kolejno: dwuznakom i spółgłosce ż spółgłoskom miękkim łańcuchom sylabowo-wyrazowym (które służą do doskonalenia umiejętności czytania sylab otwartych i zamkniętych) znajdowaniu słów ukrytych w innych wyrazach ćwiczeniom utrwalającym pozwalającym na skuteczny trening czytania. Publikacja jest kontynuacją: Elementarza do nauki czytania dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w:- przedszkolach i szkołach specjalnych- klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych- podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych.Materiał zawiera zadania dotyczące:- rozwijania umiejętności myślenia operacyjnego- utrwalania znajomości liczb w zakresie 100- utrwalania podstawowych działań arytmetycznych- poznawania i utrwalania ułamków- utrwalania podstawowych działań na ułamkach.Zadania zawarte na niemal 100 kartach pracy służą rozwojowi intuicji matematycznych i rozumowania operacyjnego, a więc podstaw uczenia się matematyki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?