Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kolejna z serii FANTASTYCZNYCH książek Wydawnictwa Harmonia! Po Fantastycznych krzyżówkach ortograficznych i Fantastycznych zadaniach tematycznych pora na 46 zakreślanek, które służą rozwijaniu koncentracji i spostrzegawczości.Odszukiwanie ukrytych w tabelach wyrazów pozwala ćwiczyć umiejętność skupienia, percepcję wzrokową, cierpliwość, ale też wzbogaca słownictwo dziecka. Kolejne zakreślanki dotyczą tematyki bliskiej odbiorcom - zwierząt, przyborów szkolnych, dyscyplin sportowych itp.KATARZYNA MICHALEC - autorka ponad 100 książek oraz e-booków dla dzieci, w tym łamigłówek, zabaw kreatywnych, bajek, wierszy oraz opowiadań edukacyjnych. Współpracowała także z czasopismami (m.in. "Bliżej przedszkola", "Wychowanie w Przedszkolu", "Nauczycielka Przedszkola", "Promyczek", "Sygnał", "Życie Szkoły"), gdzie publikowała propozycje zabaw i zadań dla najmłodszych. W 2017 roku jej książka Zawiła historia niesfornego Kacperka była nominowana do Ogólnopolskiej Nagrody im. Kornela Makuszyńskiego.
Historyjki o emocjach to pomoc przeznaczona do pracy z dziećmi, które mają trudności z rozpoznawaniem i określaniem uczuć innych osób oraz z wyrażaniem tego, co czują, za pomocą mimiki twarzy. Ich prosta forma (krótkie, nieskomplikowane teksty i pozbawione szczegółów rysunki) umożliwi skupienie się na ćwiczeniu nawet dzieciom z problemami w zakresie kompetencji społecznych i komunikacyjnych.W publikacji położono szczególny nacisk na nazywanie uczuć okazywanych w różnych sytuacjach społecznych. Pracując z książką, dziecko powinno zauważyć, że w jednym miejscu, na przykład w domu, szkole czy sklepie, może czuć rozmaite emocje, w zależności od sytuacji, w której się znalazło.Na każdej rozkładówce przedstawiono cztery sytuacje, które mogą się wydarzyć w jednym miejscu i z którymi łączą się odmienne emocje. Omówione zostały przestrzenie interakcji społecznych, doskonale znane z codziennych aktywności najmłodszych, takie jak dom, szkoła, sklep, restauracja, przychodnia, ulica, kino, zoo, hotel, plac zabaw, podwórko, boisko, park czy środki transportu.
Publikacja "Życie Jezusa" jest propozycją pomocy dydaktycznej w formie kart pracy dla nauczycieli, opiekunów oraz rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. "Jest to kolejna, po "Roku liturgicznym z kartami pracy" i "Świętych i Błogosławionych z kartami pracy", publikacja odpowiadająca na potrzeby osób pracujących z takimi uczniami.
Karty pracy łączą przekaz treści religijnych, ćwiczenia pozwalające uczniom doskonalić umiejętności szkolne oraz unikatowy zbiór symboli PCS (Picture Communication Symbols) opisujący wydarzenia z życia Jezusa i Świętej Rodziny. Wykorzystanie tych unikatowych symboli pomaga uczniom lepiej zrozumieć treść lekcji oraz samodzielnie wypowiadać się na omawiany temat. Każda historia przedstawiona jest w formie łatwego do czytania tekstu, fragmentu Pisma Świętego (ze znakami komunikacji alternatywnej) oraz zadań i ćwiczeń utrwalających wydarzenia z życia Jezusa. Teczka zawiera ponadto propozycje zadań do wykonania, puzzle, kolorowanki, rebusy, wycinanki quizy itp. Mamy nadzieję, że praca z naszymi kartami pracy pozwoli uczniom poznać i utrwalić znajomość wydarzeń z życia Zbawiciela.
Część 1 (tematy 1-12) zawiera następujące materiały: zwiastowanie, Boże Narodzenie, przybycie Trzech Króli, ofiarowanie Pana Jezusa w świątyni, chrzest Pana Jezusa, kuszenie Pana Jezusa na pustyni, powołanie dwunastu apostołów, cuda dokonane przez Pana Jezusa (przemienienie wody w wino w Kanie Galilejskiej, uciszenie burzy, cudowny połów ryb, chodzenie po wodzie) oraz Jezus naucza w przypowieściach.
Jesper Juul wymyślił określenie ,,bonusowy rodzic dla osób, które założyły rodzinę patchworkową. Rodziny takie stają przed szczególnymi wyzwaniami, ponieważ są najczęściej połączeniem dwóch różnych kultur rodzinnych. Dorośli mają za sobą nieudane związki, a dzieci przeżyły rozstanie biologicznych rodziców, co było dla dużym obciążeniem emocjonalnym. Jesper Juul uważa, że wielu kryzysom i konfliktom można jednak zapobiec, jeśli od samego początku przestrzega się kilku podstawowych wartości i należycie rozgranicza kwestie odpowiedzialności. Miłość nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale w połączeniu z refleksją i pracą nad sobą stanowi bardzo mocny fundament. Jak budować relacje w rodzinie patchworkowej? Jak zaprzyjaźnić się ze swoimi bonusowymi dziećmi? Jakie kryzysy czyhają na członków takich rodzin? Jak postępować w konflikcie?Kiedy zawieramy kompromis z partnerem, a kiedy zawieramy kompromis z samym sobą?Kto i za co jest odpowiedzialny w rodzinie patchworkowej? Jak układać relacje z byłymi partnerami?
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
Kwestie podejmowane w niniejszej pracy są współcześnie istotne nie tylko w pedagogice, ale także w innych dziedzinach nauki i życia społecznego. Wirtualność, bezpieczeństwo i profilaktyka w tym zakresie bowiem, czy tego chcemy, czy nie, stanowi obecnie i stanowić będzie w przyszłości ich nieodłączny element. Podejmowane w pracy problemy są aktualne. Wnoszą nowe spojrzenie nań reprezentantki młodego pokolenia pedagogów.
Wychowanie jest procesem integracji człowieka do wartości. W edukacji wartości tworzą system norm rzutujących na postępowanie zarówno uczniów, jak i wychowawców. Waga i ciężar odpowiedzialności wynikające z kierowania się nimi w szkole są nie do przecenienia, bowiem taka będzie jakość wychowania, jakie wartości zostaną przekazane w treściach, celach i ideałach wychowawczych. Dlatego przedmiotem zainteresowania w kształceniu i wychowaniu aksjologicznym dzieci i młodzieży jest celowe rozwijanie i doskonalenie rozumienia pojęcia wartości, umiejętności rozpoznawania sytuacji problemowych i przyjęcia właściwej postawy wobec wartości.
Funkcjonowanie zarówno jednostek, jak i poszczególnych grup społecznych jest nierozerwalnie związane z wielowymiarową potrzebą bezpieczeństwa, do której dążą w ciągu całego życia. Na subiektywne postrzeganie tego terminu wpływa wiele różnorodnych determinantów, takich jak: sytuacja osobista, status materialny, stan zdrowia, wiek, przekonania, ocena ryzyka, posiadane wykształcenie, sytuacja polityczna, gospodarcza, społeczna i wiele innych. W opracowaniu odniesiono się do problematyki bezpieczeństwa z punktu widzenia jej społecznych uwarunkowań.
W szkole spotykają się różne typy przemocy - m.in. wpisana w system edukacji i nieusuwalna z niego przemoc symboliczna, czy też ta, wynikająca z funkcjonowania jednostki w rodzinie czy grupie rówieśniczej. Przenikanie się tych sfer czyni zadanie odróżniania przemocy akceptowanej (legalnej i niezbędnej w procesie socjalizacji) od przemocy nieakceptowanej społecznie (nielegalnej i szkodliwej w procesie socjalizacji) zadaniem niezwykle trudnym. Przemożne jest znaczenie przemocy niewidocznej, ukrytej nie tylko przed wymiarem sprawiedliwości, ale i przed spojrzeniami. Jak ją odnaleźć? Zapewne ukrywa się ona właśnie na granicy tego, co akceptowalne i tego, co niedopuszczalne. Pojawi się przede wszystkim tam, gdzie zapomnimy, jako nauczyciele i pedagodzy, zadać sobie w porę bardzo ważne pytania: czy to po prostu końskie zaloty, czy może już molestowanie; czy to nieformalny chrzest pierwszaków, czy może już fala; czy to tylko kolejne stanowcze upomnienie podniesionym głosem, czy już psychiczne znęcanie się nad uczniem
Warto przyjrzeć się całemu systemowi szkolnemu szkoły podstawowej i zweryfikować, na ile przyczynia się do powstawania, a na pewno eskalacji przemocy psychicznej, a także na jakim etapie edukacyjnym uczniowie zaczynają dręczyć i szykanować innych (Daria Modrzejewska, ze Wstępu). W środowisku szkolnym coraz częściej dochodzi do dyskryminacji uczniów, ostracyzmu, prześladowania w różnych formach. Najbardziej groźne i szkodliwe są zjawiska prześladowania psychicznego. Psychiczny terror nierzadko przebiega niepostrzeżenie, chociażby ze względu na trudność w dostrzeżeniu jego subtelnych narzędzi. Warto dodać, iż przemoc psychiczna zwykle nie ma incydentalnego charakteru. Szkolny terror ma tendencję do trwania, co więcej, w stosunku do wciąż tych samych uczniów. I właśnie tak opisywane zjawisko przemocy psychicznej, które zachodzi w relacjach między uczniami, stało się przedmiotem badań Autorki.
Dzisiejsze realia to nieustająca pogoń za nieokreślonymi celami. Obserwuje się wyraźnie poczucie zagubienia, swoistej duchowej bezdomności. To niezwykle problematyczne zjawisko dotyczy przede wszystkim ludzi młodych. Koniecznością staje się więc podjęcie naukowej refleksji nad współczesną sytuacją dzieci i młodzieży. Niniejsza monografia stanowi przyczynek do szerszej dyskusji wokół zasygnalizowanych wyżej kwestii. Opracowanie koncentruje się na identyfikacji i analizie niektórych najistotniejszych problemów, z jakimi borykamy się obecnie na gruncie wychowania, uspołeczniania dzieci i młodzieży.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Pewny start. Aktywni zawodowo. Ogrodnictwo. Karty pracy 1 to zestaw kart, które zawierają materiał teoretyczny i praktyczny związany z ogrodnictwem. Karty zawierają zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem.Tematyka:-ogród miejsce pracy ogrodnika-praca ogrodnika-sprzęt ogrodniczy i jego przeznaczenie-pospolite warzywa uprawiane w ogrodzie-podział warzyw-zbiór warzyw-sposoby przechowywania warzyw-drzewa i krzewy owocowe-jesienne owoce-rozróżnianie warzyw i owoców-zioła: rodzaje, zastosowanie, uprawa ziół w domu-rośliny wieloletnie-sadzenie bylin-gatunki roślin ozdobnych wieloletnich-przygotowanie ogrodu na zimę-popularne chwasty-zwalczanie chwastów-co to jest kompost-co się nadaje na kompost-co się nie nadaje na kompost-zakładanie kompostownika-jesień w ogrodzie-co wyrośnie z cebuli-co wyrośnie z korzenia-uprawa fasoli-co to są rośliny doniczkowe-rodzaje pospolitych roślin doniczkowych-rośliny doniczkowe-pogodowa mapa PolskiZ publikacji mogą korzystać uczniowie:-z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczający do branżowych szkół specjalnych-z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczący się w starszych klasach w szkole podstawowej oraz uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy.Wiele praktycznych umiejętności nabytych po przerobieni tego materiału pomoże nie tylko w znalezieniu pracy, ale także w codziennym funkcjonowaniu.
Rodzicielstwo bliskości to styl opieki i wychowania, który odpowiada na potrzebę bezpieczeństwa niemowlęcia i małego dziecka. Przynosi ukojenie niespokojnym noworodkom i stroskanym rodzicom, a starszym dzieciom pozwala rosnąć na empatyczne i pewne siebie osoby.Twórcy tego pojęcia (ang. attachment parenting), William i Martha Searsowie, w swojej kanonicznej książce wyjaśniają, jak od pierwszych chwil życia dziecka nawiązywać z nim trwałą i mocną więź, jak rozpoznać i zaspokoić jego potrzeby i jak zadbać o harmonijną codzienność nowej, powiększonej rodziny.Z Księgi Rodzicielstwa Bliskości dowiecie się:- Jak wcześnie stworzona więź pomoże dziecku się usamodzielnić?- Czy noworodek wymusza płaczem noszenie?- Jak duże musi być dziecko, aby być za duże na karmienie piersią?- Jaka jest rola ojca w pielęgnacji noworodka?- Czy przez cały czas musimy być skupieni na dziecku?,,Księga Rodzicielstwa Bliskości"" to kompendium wiedzy dla młodych rodziców oraz wskazówki dotyczące opieki i pielęgnacji małego dziecka. Autorzy oparli porady o własne doświadczenia i przeżycia - są rodzicami ośmiorga dorosłych już dzieci, z którymi wspólnie prowadzą praktykę medyczną oraz razem wydają kolejne poradniki dla młodych rodziców.William Sears praktykował w harwardzkim szpitalu dziecięcym i klinice pediatrycznej w Bostonie. Martha Sears jest dyplomowaną pielęgniarką, prowadziła szkołę rodzenia, jest też doradczynią laktacyjną.
W znanej i niezwykle cenionej przez rodziców serii książek, ukazuje się kolejny tom poświęcony komunikacji z dziećmi. W teorii wszystko jest jasne, tylko praktyka często rozmija się z teorią. Autorki poradnika-po kilkudziesięciu latach współpracy z rodzicami, nauczycielami, pedagogami - przedstawiają w książce niezbędne narzędzia, jak poradzić sobie z nieuniknionymi konfliktami pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Część pierwsza książki to jak zwykle praktyczne (również rysunkowe) wskazówki, jak zachowywać się w sytuacjach konfliktowych dorosłych z dziećmi, i to począwszy od przedszkolaków, a na nastolatkach skończywszy. Każdy rozdział kończy się praktycznymi ćwiczeniami. W części drugiej autorki poruszają trudne tematy dotyczące komunikacji międzypokoleniowej, o których poruszenie prosili czytelnicy. Prezentują historie z życia wzięte i na ich podstawie próbują znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące najtrudniejszych wyzwań, jakie postawiły przed dorosłymi dzieci.Książka bardzo pomocna dla każdego dorosłego, który ma kontakt z dziećmi.
Metoda Montessori w domu prezentuje 80 rozwijających zabaw edukacyjnych zgodnych z zasadami pedagogiki Montessori. Dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka ćwiczenia rozwijają jego samodzielność, budują pewność siebie i uczą wrażliwości na otoczenie.
Sednem podejścia opracowanego przez Marię Montessori jest szacunek do dziecka, czujne obserwowanie jego rozwoju i odpowiednie w nim asystowanie. Autorka instruuje jak odpowiednio przygotować otoczenie i przeprowadzać zabawy tak, by uczyć dziecko samodzielności i zadbać o jego komfort emocjonalny. Zebrane ćwiczenia zostały uporządkowane zgodnie z umiejętnościami, które kształtują – od nauki codziennych czynności, jak wieszanie prania czy nalewanie napoju, aż po zajęcia rozwijające kreatywność czy zdolności motoryczne.
SEX EDU to książka o wszystkim, co dzieje się przed seksem, w trakcie seksu, po i pomiędzy. A przede wszystkim o tym, jak się do niego przygotować i jak uprawiać go świadomie i bezpiecznie. Adresatami publikacji są młode nastolatki (12-15 lat), ale biorąc pod uwagę poziom edukacji seksualnej w Polsce, śmiało można założyć, że niejednego dowiedzą się z niej także rodzice i starsze rodzeństwo. Wśród omawianych tematów można wymienić między innymi: - Poznawanie i obserwowanie ciała - jak zmieniają się ciała chłopaków, a jak dziewczyn? - Kwestie tożsamości płciowej i orientacji seksualnej, z uwzględnieniem osób LGBTQ+. - Różne etapy i rodzaje relacji - od przyjaźni, przez przygodne znajomości, aż po pierwsze związki. - Odkrywanie swoich potrzeb i pragnień, zarówno samodzielnie, jak i w relacji z drugą osobą. - Omówienie poszczególnych typów seksu oraz metod antykoncepcji. - Naukę poprawnej komunikacji i dbania o komfort emocjonalny - swój i drugiej osoby- przy nawiązywaniu pierwszych kontaktów romantycznych i seksualnych.
Książka autorstwa M. Doucleff wywraca współczesne pojmowanie rodzicielstwa do góry nogami, dając rodzicowi nadzieję na wychowanie bez krzyków i agresji współpracującego dziecka, które nie boryka się z brakiem pewności siebie i niekontrolowaną frustracją. Ten poradnik "zrzuca" dziecko z rodzinnego piedestału, ale w duchu miłości i rozsądku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?