KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

37,51 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,51 zł

13,55 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,36 zł

13,55 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,36 zł

21,28 zł
34,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,31 zł

33,13 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,65 zł

37,66 zł
50,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,10 zł

22,58 zł
29,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,57 zł

46,86 zł
58,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,07 zł

22,34 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,05 zł
Okładka książki Dbam o siebie

30,00 zł 15,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,34 zł

Informacje dla osób z autyzmem powinny być wyraźne, proste i dostosowane do indywidualnego sposobu przyswajania wiedzy. Niniejszą publikację stworzono z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 18 lat, choć zawarte w niej informacje mogą być pomocne również dla starszych uczniów i młodych dorosłych. Książka koncentruje się na ćwiczeniu różnych czynności przy pomocy przykładowych scenariuszy, dzięki czemu skorzystają z nich szczególnie uczniowie o wysoko rozwiniętej umiejętności przyswajania komunikatów wizualnych i zdolni do fizycznego posługiwania się różnymi przedmiotami. Wszystkie informacje są przekazywane z wykorzystaniem prostego, bezpośredniego słownictwa, w podobnym stylu, co historyjki społeczne Carol Gray, by mogły zostać łatwo zinterpretowane i przyswojone przez uczniów o niskich zdolnościach poznawczych, a jednocześnie były przydatne dla osób wyżej funkcjonujących.
Okładka książki Style funkcjonowania młodych osób z uszkodzeniami słuchu w bliskich relacjach interpersonalnych

39,90 zł 29,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,64 zł

Inspiracją do podjęcia tematyki było doświadczenie pracy w poradnictwie psychologicznym dla studentów z niepełnosprawnością. Funkcjonowanie młodzieży z poważnymi uszkodzeniami narządu słuchu w relacjach interpersonalnych zasługuje na zainteresowanie psychologów i pedagogów. Trudności we wzajemnym rozumieniu się przeżywają wszyscy ludzie, również doskonale słyszący, ale osoby z uszkodzonym słuchem mają tych kłopotów znacznie więcej i są one bardziej dotkliwe, często niełatwe do przezwyciężenia. Wartość badań zaprezentowanych w monografii wynika z tego, że dostarczają wiarygodnych argumentów uzasadniających potrzebę zorganizowanego wsparcia dla studiującej młodzieży dotkniętej uszkodzeniami słuchu, a także – pośrednio – potrzebę opieki psychologicznej nad rodzinami wychowującymi dzieci z uszkodzeniami słuchu i nad samymi osobami z tym ograniczeniem zmysłowym zwłaszcza w okresie adolescencji.
Okładka książki Aspekty edukacyjne na łamach czasopisma „Echo Muzyczne, Teatralne i Artystyczne

44,00 zł 30,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,27 zł

Podejmowanie badań związanych z czasopiśmiennictwem dziewiętnastego i początku dwudziestego wieku stanowi cenną inicjatywę. Przedstawione przez dr Katarzynę Rogozińską opracowanie dotyczące periodyku „Echo Muzyczne, Teatralne i Artystyczne”, wychodzącego w Warszawie w latach 1877–1907 (…), doskonale wpisuje się w nurt wydanych dotychczas drukiem publikacji różnych autorów. Dokonywano już opracowań poszczególnych zagadnień na łamach różnych pism – politycznych, społecznych, kobiecych, abstynenckich czy uzdrowiskowych. (…) Periodyk będący przedmiotem opracowania nie miał z definicji charakteru oświatowego, pedagogicznego czy wychowawczego, ale poprzez publikowane w nim artykuły odgrywał rolę kształcącą. (…) Na łamach omawianego przez Autorkę czasopisma widać ukierunkowanie na edukację szeroko pojętą – artystyczną i teatralną, a także wyraźnie w zakresie muzyki. Z recenzji dr hab. Ewy Danowskiej
Okładka książki Masz Prawo do Mediacji w Szkole

18,90 zł 13,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,56 zł

Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. W drodze do porozumienia – materiały dla nauczycieli i trenerów mediacji to opracowanie zawierające sprawdzone w praktyce materiały, gry i zabawy edukacyjne oraz gotowe narzędzia do wykorzystania w praktyce szkolnej. Znajdują one zastosowanie zarówno w pracy grupowej, jak i indywidualnej, w trakcie szkolenia mediatorów oraz na godzinach wychowawczych. Jak wskazuje autorka: „możliwości zastosowania różnych ćwiczeń i gier kończą się tam, gdzie są granice kreatywności nauczyciela/trenera”.
Okładka książki Wychowanie fizyczne w klasach 1-3 szkoły podstawowej

59,70 zł 36,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,24 zł

Uczestnictwo w aktywności fizycznej wynika z odczuwanych potrzeb człowieka i jest swoistym antidotum na negatywne skutki rozwoju cywilizacji. Problem uwarunkowań społecznych rozwoju somatycznego i motorycznego dzieci budzi coraz większe zainteresowanie instytucji edukacyjnych i naukowców zajmujących się kulturą fizyczną. Prawidłowy stan zdrowia dzieci w wieku szkolnym oraz ich zachowania prozdrowotne stanowią podstawową wartość w tej grupie społeczności. To od nich w dużej mierze będzie zależeć w przyszłości kreowanie zdrowego stylu życia i edukacja zdrowotna. W takim ujęciu problem zdrowia i zachowań prozdrowotnych ma wymiar społeczny. Zdaniem dr Anny Niteckiej-Walerych poprawę zdrowia przez zwiększenie aktywności fizycznej zauważa się w wielu krajach, natomiast wyniki badań w Polsce świadczą o spadku uczestnictwa młodzieży w różnych formach aktywności fizycznej. Nieodpowiednie nawyki żywieniowe, niska jakość snu, zbyt niski poziom aktywności fizycznej są jednymi z czynników wpływających negatywnie na stan psychofizyczny dzieci. Zdrowotna kultura fizyczna w coraz to większym stopniu staje się jednym z podstawowych czynników zdrowego stylu życia. Badania naukowe ostatniego dziesięciolecia i do-świadczenie praktyczne przekonująco świadczą o tym, że istnieje duże zapotrzebowanie na doskonalenie różnych form aktywności fizycznej i środków stosowanych w ramach obligatoryjnych zajęć wychowania fizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Przykładem takiego opracowania jest właśnie publikacja Wychowanie fizyczne w klasach 1–3 szkoły podstawowej. Prof. dr hab. Stanisław Sawczyn Katedra Sportu Powszechnego Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
Okładka książki Różne oblicza samotności

60,00 zł 48,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,35 zł

Książka ukazuje problematykę samotności i jej pedagogiczny wymiar. Za potrzebą wydania tej publikacji przemawia aktualność podejmowanej tematyki oraz konieczność rozwijania dyscypliny – pedagogiki, a zwłaszcza jej subdyscyplin. Monografia jest skierowana głównie do pracowników nauk społecznych, humanistycznych, studentów, seniorów, duchowieństwa, ale także do każdej osoby, która doświadcza w życiu sytuacji kryzysowej, odrzucenia, bezradności czy właśnie samotności.
Okładka książki Animatorzy artystycznej kultury studenckiej w środowisku akademickim

53,20 zł 45,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,64 zł

„Animatorzy artystycznej kultury studenckiej w środowisku akademickim. Typologia” to książka autorstwa Jerzego Norberta Grzegorka, która może pobudzić dialog nad rolą i funkcjami animacji, a szczególnie animatorów artystycznej kultury środowiska studenckiego, z którego zwykle rekrutują się przyszli animatorzy kultury – profesjonalni i nieprofesjonalni, jako inicjatorzy i kreatorzy aktywności kulturalnej. Autor stworzył i zaprezentował niezwykle interesującą typologię animatorów: chóralnego, teatralnego, kabaretowego, klubowego, senioralnego, dydaktycznego, radiowego, filmowego i literackiego. Dr hab. Bogdan Idzikowski, prof UZ
Okładka książki Poznajemy uczucia Poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera

21,00 zł 16,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,09 zł

Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Okładka książki Sensoryczne niemowlę

49,90 zł 30,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,34 zł

Pierwsze miesiące życia dziecka to szczególny czas dla rodziców. Poznają niemowlę, uczą się jego zachowań i reakcji. Często czują się bezradni: bo maluch płacze, nie chce spać lub jeść i trudno rozpoznać o co mu chodzi. Często chodzi o nieodpowiednią ilość bodźców i problemy z samoregulacją. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. Przybliżają też sposoby wspierania rozwoju sensoryki. Wyjaśniają jak pracują poszczególne zmysły i co można zrobić, by zapewnić dziecku - poprzez codzienną zabawę – potrzebne mu doznania sensoryczne. To książka dla rodziców, którzy: – chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka – próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia – pragną zapobiec przyszłym problemom rozwojowym dziecka i pomóc mu w pełni rozwinąć jego potencjał sensoryczny. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców. Aleksandra Charęzińska: pedagożka specjalna, terapeutka integracji sensorycznej, specjalistka diagnozy i terapii pedagogicznej, instruktorka masażu Shantala i nauczycielka akademicka. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla rodziców oraz profesjonalistów pracujących z dziećmi; jej licencjonowany, autorski program dla profesjonalistów pracujących z dziećmi cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Joanna Szulc: dziennikarka i redaktorka. Przez wiele lat pracowała w redakcji miesięcznika „Dziecko”, do 2016 r. była jego redaktorką naczelną. Autorka i współautorka tekstów i książek o pielęgnowaniu i wspieraniu niemowląt i dzieci. Studia psychologiczne, certyfikat promotorki karmienia piersią i ukończone kursy wspierania rodziców w różnych obszarach dają jej podstawy merytoryczne do zajmowania się tymi tematami. Książkę polecają: Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej, Wyrwane z kontekstu, Nebule, Hafija - blog matki karmiącej, Alaantkowe BLW, Matka Wariatka, Fizjoterapeutka z misją
Okładka książki Język a komunikacja w afazji

48,30 zł 34,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,67 zł

Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie. Jolanta Panasiuk w badaniach odeszła od statycznego pojmowania afazji i zanalizowała to zjawisko dynamicznie w ujęciu rozwojowym. To pozwoliło Jej spojrzeć na osobę z uszkodzeniem mózgu, która podejmuje próby radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych, przezwyciężania trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Opisała również problemy osób chorych w spostrzeganiu i ocenie ich sytuacji, wskazała na braki w rozumieniu emocji, motywacji i kontroli własnych zachowań. Dzięki takiemu podejściu konstatowała różnice w zachowaniach wielu chorych, niezależnie od natężenia zaburzeń mowy. […] Autorka jest także świadoma, że stan funkcjonalny badanych osób nie jest trwały, może być modyfikowany przez różne czynniki dodatkowe: organiczne, psychologiczne, sytuacyjne. Dlatego chorych badała w przedziale kilku tygodni, kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Takie podejście ma uzasadnienie w postępach neurofizjologów, psychofarmakologów, neurologów, którzy dokumentują znaczenie plastyczności ośrodkowego układu nerwowego oraz mechanizmów adaptacyjnych, decydujących o kompensacji zaburzeń, co jest wyznacznikiem skuteczności oddziaływań rehabilitacyjnych logopedów, neuropsychologów i neuropsychiatrów. Z recenzji prof. dra hab. Marcelego Klimowskiego
Okładka książki Zadania rozwojowe i edukacja szkolna młodzieży. Stałość i zmienność

39,20 zł 30,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,81 zł

Książka przedstawia raport z badań młodzieży polskiej realizowanych w odstępie 13 lat. Jest to kolejny autorski projekt A. Szczurek-Boruty obejmujący diagnozę zadań rozwojowych i społecznych warunków edukacji szkolnej, a jednocześnie pierwszy o charakterze komparatywnym próba uchwycenia zmian kojarzonych z upływem czasu i przekształceniami warunków życia. Książka jest swoistym zapisem próby poszukiwania czynników porządkujących i wyznaczających obraz wychowania. Przedstawia interesującą i wartościową poznawczo propozycję rozpatrywania wychowania jako układu termodynamicznego, w którym zachodzą energetyczne przemiany w zakresie osobowości wychowanka i w działaniach pedagogicznych. Praca może zainteresować osoby, którym bliska jest problematyka młodzieży, szkoły, głównie pedagogów, nauczycieli praktyków, ale także psychologów, socjologów, badaczy kultury oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.
Okładka książki Wychowało nas państwo

49,00 zł 33,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,71 zł

Autorka postawiła sobie ambitne zadanie: zrekonstruowanie strategii toższamościowych wychowanków placówek opiekuńczo - wychowawczych, którzy zostali naznaczeni podwójnym piętnem dysfunkcyjnej rodziny pochodzenia i instytucjonalizacji, jakiej podlegali w najbardziej dla nich formatywnym okresie życia. Udało się też autorce przełamać negatywny stereotyp wychowanka placówek opiekuńczo-wychowawczych i negatywny stereotyp tychże placówek. Z recenzji prof. dr hab. Marioli Flis
Okładka książki Rozwód a rywalizacja o opiekę nad dziećmi

149,00 zł 108,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 108,46 zł

W książce omówiono problemy psychologiczne pojawiające się w związku z podwójnym kryzysem w rodzinie rozstania rodziców oraz ich rywalizacji o uregulowanie na drodze prawnej kwestii związanych z udziałem w wychowaniu dzieci. Analizie poddano współczesną literaturę przedmiotu ze wskazaniem podstaw prawnych. Autorka przedstawia m.in. własne badania dotyczące dyspozycji psychicznych, które mają istotne znaczenie dla kompetencji wychowawczych rodziców, w tym ich umiejętności uchronienia dziecka przed negatywnymi konsekwencjami rozstania i zaadaptowania się do nowej, trudnej psychologicznie sytuacji, w jakiej się znalazło.Najszerzej rozwinięte zostały tematy, które w ostatnim okresie są przedmiotem szczególnych kontrowersji w odniesieniu do regulacji formalnoprawnych sytuacji dziecka po rozstaniu tych rodziców, którzy mają rozbieżne wizje wychowania dzieci i własnego w nim udziału alienacja rodzicielska oraz piecza (opieka) naprzemienna.
Okładka książki Parents and Digital Technology

64,00 zł 53,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,96 zł

Children today are digital natives, growing up in an age where social media and online communication is the norm. This book is an indispensable guide for parents who may feel they are struggling to keep up, addressing the issues that young people and their families face in the world of modern technology. Suzie Hayman, a parenting counsellor, and John Coleman, a distinguished psychologist, use their combined expertise to explore the challenges and possibilities of being constantly connected, helping parents to make choices about how they communicate, set boundaries and establish rules. Using real-world examples and solid psychological theory, the book looks first at the anxieties parents express about digital technology, followed by the serious potential threats such as cyber-bullying, sexting and easy access to pornographic or violent materials. However, the internet is also full of enormous potential and a further chapter explores the positive side of the digital playground. The authors also share their expert understanding of child and adolescent development and how this relates to the appeal of digital media, with special attention paid to the importance of good communication. The end result is a toolbox for parents, full of tips, strategies and techniques designed to help navigate the digital world, ensuring it is safe yet still exciting for young people. Parents and Digital Technology is essential reading for all parents and guardians as well as those caring for children and teenagers in a professional setting, who want to get the best out of life and modern technology while keeping safe in a family that talks to each other, spends time with each other and enjoys each other.
Okładka książki Why Won't My Teenager Talk to Me?

68,00 zł 57,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,94 zł

Do you wish your son or daughter would tell you more about what is happening in their life, and that they would open up to you more often? Are you worried about them as they seem to be spending more and more time in their bedroom and on their smart phone? The teenage years can be a time of concern and worry for parents and carers from all backgrounds. However, Why Won’t My Teenager Talk to Me? offers the parent and care-giver insightful and practical advice, as to how to encourage positive and respectful two-way communication between you and your teenager. The new edition of this essential book offers a positive way of thinking about the teenage years. So much has changed in the last five years since the book first appeared. Our knowledge of the human brain has increased, and this new edition includes a whole chapter devoted to the changing teenage brain.
Okładka książki Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej w.2

44,00 zł 26,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,79 zł

Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. Z recenzji dr Moniki Kozery-Wierzchoś W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość. Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym. Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze. Autorki
Opakowanie The Nine Degrees of Autism

90,00 zł 75,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,71 zł

The Nine Degrees of Autism presents a much-needed positive tool for understanding the developmental process of autism, and to facilitate the improved mental health and well-being of individuals on the spectrum. The ground-breaking model charts nine distinct stages of development - from pre-identification, to learning to live with changes in self-image following a late diagnosis, through to self-acceptance and wellbeing. Using the model as a framework each chapter focuses on a particular stage of the process. Experts provide personal insights into the environmental and societal challenges faced by individuals with autism, and dispel a number of popular misconceptions. The positive developmental model described in this book will encourage people on the Spectrum to accept themselves by focusing on their gifts rather than weaknesses, and to avoid identifying with negative medical classifications. The developmental process which the authors describe is also applicable to other ‘hidden’ neurological conditions such as Dyslexia, Dyspraxia, Aphasia, and ADHD. The book should be read by anyone who wants to understand the real nature and experience of autism and will also be essential reading for a range of professionals seeking to work more effectively with individuals on the spectrum.
Okładka książki Little Kids, Big Dilemmas

64,00 zł 53,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,96 zł

Fed up with conflicting advice? This book offers real answers to the following questions and more… Can sleep training harm my baby? Is screen time bad for my child? Is breast always best? Psychologist Dr Sarah Kuppen, expert in early child development, uses her scientific expertise to sort through the hype and give you the facts. Using the latest developmental research, she provides practical tips and solves more than 50 familiar parent questions and dilemmas. Inside you will find advice on: • five ways to tame a tantrum • what to do if your child isn’t talking • the scientific facts on breast versus formula feeding • managing sibling fights and conflict. Little Kids, Big Dilemmas is an essential guide for science-minded parents and childcare professionals alike. Reading this book will allow you to make informed decisions on the big topics for parenting in the early years.
Okładka książki Treatment of Disorders in Childhood and Adolescence

295,00 zł 153,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 153,40 zł

Now completely revised (over 90% new), this definitive practitioner reference and course text comprehensively reviews evidence-based treatments for psychological disorders in children and adolescents. The significantly expanded fourth edition covers an increased number of disorders, as well as transdiagnostic issues and public health concerns. Psychosocial, pharmacological, and complementary therapies are identified and described in well-organized chapters that include rich clinical illustrations. Prominent experts address developmental considerations in treatment and offer guidance for tailoring interventions to each child and family's needs. Prior edition title: Treatment of Childhood Disorders, Third Edition, edited by Eric J. Mash and Russell A. Barkley. New to This Edition *All chapters are new, reflecting over a decade of clinical and empirical developments. *Chapters on additional clinical issues: bipolar disorder, suicidal and nonsuicidal self-injury, obsessive–compulsive disorder, infant and toddler problems, posttraumatic stress disorder, coping and emotion regulation, bereavement, early-onset schizophrenia, personality disorders, childhood obesity, and sleep problems. *Chapters on case conceptualization and evidence-based therapist flexibility. *Illustrative case examples and transcripts added throughout. *Updated for DSM-5; every chapter also considers transdiagnostic and dimensional issues.
Opakowanie Handbook of Parenting

280,00 zł 226,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 226,21 zł

This highly anticipated third edition of the Handbook of Parenting brings together an array of field-leading experts who have worked in different ways toward understanding the many diverse aspects of parenting. Contributors to the Handbook look to the most recent research and thinking to shed light on topics every parent, professional, and policymaker wonders about. Parenting is a perennially "hot" topic. After all, everyone who has ever lived has been parented, and the vast majority of people become parents themselves. No wonder bookstores house shelves of "how-to" parenting books and magazine racks in pharmacies and airports overflow with periodicals that feature parenting advice. However, almost none of these is evidence-based. The Handbook of Parenting is. Period. Each chapter has been written to be read and absorbed in a single sitting, and includes historical considerations of the topic, a discussion of central issues and theory, a review of classical and modern research, and forecasts of future directions of theory and research. Together, the five volumes in the Handbook cover Children and Parenting, the Biology and Ecology of Parenting, Being and Becoming a Parent, Social Conditions and Applied Parenting, and the Practice of Parenting.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 107,55 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,31 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,61 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,08 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,08 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,49 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj