Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Autorka porusza zagadnienia źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i problemy, z jakimi spotykają się pracownicy polskich firm i urzędów.
Autorka obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu oraz ich warianty, będące skutkiem odrębności kultury narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę na te wymiary polskiej kultury, które wpływają na zróżnicowane podejście do zasad etykiety biznesu.
Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według obowiązujących w Polsce zasad etykiety, a także obraz zwyczajów współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych.
Często spotykam zmartwionych rodziców, którzy mówią: `Nasze pociechy nie tylko stukają palcami w ekran smartfona, grając w coś lub spędzając każdą wolną chwilę ze znajomymi na Facebooku. One po prostu żyją już w całkiem innym, swoim świecie`. Czy zatem my, rodzice jesteśmy jeszcze w stanie odnaleźć nasze dzieci w tej ich nowoczesnej rzeczywistości? Czy mama i tata mają szansę wejść do zamkniętego pokoju nastolatka i zaproponować mu coś, co go zaciekawi, przyciągnie? Mam dla nas wszystkich dobrą wiadomość: to jest możliwe! Rodzina może być przestrzenią wspaniałej przygody, w której będziemy dzielić nie tylko codzienne, wspólne przeżycia, ale również naszą wiarę i wartości. Przedstawiam tu wiele praktycznych pomysłów do zastosowania nawet dziś.
Rabindranath Tagore w 1913 roku za tom poezji Gitanjali otrzymał literacką Nagrodę Nobla. Tematem wierszy jest bezgraniczne uwielbienie Boga, któremu autor pragnie powierzyć całe swoje życie. Każda pieśń jest swoistą modlitwą. Doskonały, niezwykle przejmujący przekład Leszka Bartoszewskiego.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości.
Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
„Ten klasyczny podręcznik dla terapeutów, którego autorem jest znakomity badacz i klinicysta, zapoznaje czytelnika z najnowszym podejściem w leczeniu zaburzeń behawioralnych u dzieci. Barkley przekazuje zarówno praktyczne wskazówki dotyczące stosowania efektywnych narzędzi oceny i technik terapeutycznych, jak i rady na temat pracy z rodzicami i dziećmi, wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego”.
dr Paul J. Frick
„Zbuntowane dzieci to prawdziwe wyzwanie dla wychowujących je rodziców oraz leczących terapeutów. Barkley prowadzi terapeutę krok po kroku, opisując skuteczne interwencje zawarte w szkoleniu dla rodziców. Rodzice, wykonując za każdym razem tylko jedno proste ćwiczenie, uczą się, jak zmienić pełen konfliktów związek z dzieckiem w relację bardziej spokojną i pozytywną”.
dr Kathleen Nadeau
„Książka Zbuntowane dzieci omawia aktualny stan wiedzy na temat zachowań destrukcyjnych u najmłodszych pacjentów. Barkley przekazuje terapeutom bezpośrednie, przydatne wskazówki dotyczące realizowania programu szkolenia rodziców. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący terapeuci znajdą w tej publikacji coś dla siebie”.
dr Robert J. McMahon
Publikacja Co słychać wokół nas? jest przeznaczona dla najmłodszych dzieci, które są na etapie rozpoznawania dźwięków wydawanych przez ludzi lub powiązanych z ich aktywnością. Będzie też niewątpliwie przydatna w terapii osób niepełnosprawnych zarówno w stopniu lekkim, jak i w stopniu znacznym. Może być również wykorzystana w terapii osób starszych, na przykład z afazją.Teczka zawiera:20 kart do pocięcia (a po pocięciu 60 jednakowych rozmiarami kartoników);płytę CD z nagranymi dźwiękami;plastikowy arkusz z trzema kieszonkami;zeszyt-instrukcję.W teczce znajduje się 10 kart (oznaczonych numerami od 1 do 10), na których zaprezentowano dźwięki diametralnie różne (np. śmiech i ziewanie), oraz 10 kolejnych kart (oznaczonych numerami od 11 do 20), na których przedstawiono z reguły ten sam odgłos (np. kaszel), ale w wykonaniu różnych osób (kobiety, mężczyzny, dziecka lub grupy osób). Z kartami można pracować na wiele sposobów, które zostały opisane w zeszycie-instrukcji.
Uczę się poprawnie wymawiać z Foczką Ninką to seria książeczek logopedycznych. Proponowany materiał językowy opracowany został zgodnie z metodyką pracy logopedycznej i jest poparty długoletnim doświadczeniem zawodowym Autorki. Profesjonalnie dobrane zadania służą stymulacji rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mogą być bardzo przydatne do organizowania metodycznych zabaw językowych z dziećmi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy, zaburzenie artykulacji czy nieutrwalona wymowa tak zwanych głosek trudnych. Niniejsza książka jest adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które nie wymawiają poprawnie głoski [dż]. Publikacja będzie przydatna dla logopedów, pedagogów, nauczycieli i rodziców pracujących z dziećmi, u których głoska [dż] pojawiła się spontanicznie lub została wywołana przez logopedę w izolacji (jako pojedynczy dźwięk). Nadal jednak często bywa wymawiana źle, szczególnie w trudniejszych do wyartykułowania wyrazach bądź gdy dziecko chce powiedzieć coś szybko i jest podekscytowane.
Znaczący postęp, jaki dokonał się w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat w badaniach nad stresem traumatycznym, świadczy o rozległości tej dziedziny oraz wizji naukowców wywodzących się z wielu różnych tradycji. Dzięki spektakularnemu poszerzeniu wiedzy i teorii na temat symptomów, diagnoz, leczenia oraz poznawczych i behawioralnych podstaw zaburzeń związanych z traumą znacznie poprawiły się nasze możliwości prowadzenia skupionych na traumie terapii opartych na dowodach. W książce tej staraliśmy się przybliżyć klinicystom zajmującym się leczeniem osób dotkniętych traumą ideę zintegrowanej terapii traumy, która czerpie z aktualnych osiągnięć naukowych i doświadczeń klinicznych związanych z tym tematem.
Publikacja Ewy Pisuli ? znakomitej specjalistki w dziedzinie dziecięcych zaburzeń rozwojowych ? zawiera analizę sytuacji rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dotknięto w niej kwestii doświadczania stresu przez rodziców, jego przyczyn, przebiegu oraz radzenia sobie. Autorka wnikliwie analizuje interakcje rodziców z autystycznym dzieckiem oraz obraz dziecka w oczach rodziców. Rozpatruje możliwości udzielenia pomocy rodzicowi oraz obszary, w jakich pomoc ta jest najbardziej potrzebna.
?Autyzm u dziecka to dla rodzica wyzwanie, z którym może on sobie poradzić lepiej lub gorzej. Dla niektórych rodziców ogrom zadań związanych z opieką nad takim dzieckiem stanowi ciężar niemożliwy do udźwignięcia, innych mobilizuje do podejmowania różnorodnych wysiłków, a nawet staje się dla nich źródłem rozwoju. To, w jaki sposób rodzice radzą sobie w tej sytuacji, zależy od wielu czynników, znacznie wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje, system wartości czy motywację. Poszukiwanie i realizowanie w praktyce najlepszych form wspierania tych rodzin to wciąż bardzo ważne zadanie, stanowiące wyzwanie dla badaczy, terapeutów, pracowników socjalnych i wielu innych specjalistów pracujących z rodzinami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?.
Piosenki do rysowania to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (25 abstrakcyjnych wzorów ułożonych według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (jest to obecnie najłatwiejsza wersja Metody Dobrego Startu) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia - zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Teczka dla dziecka zawiera: 25 kart z wzorami do uczenia się polisensorycznego, 64 karty z ćwiczeniami utrwalającymi znajomości wzorów oraz kolorowe naklejki, którymi dzieci ozdobią obrazki na kartach ćwiczeń. Do książki można dokupić płytę o tym samym tytule
Niezbędnik dla każdego, kto wychowuje więcej niż jedno dziecko lub planuje powiększenie rodziny. Niezależnie od tego, w jakim wieku są twoje pociechy, znajdziesz tutaj najważniejsze wskazówki, jak mądrze wspierać swoje dzieci i nie zwariować!
Pozbądź się złudzeń, że wszystko zależy od ciebie, że jesteś w stanie zapobiec konfliktom i że uda ci się ułożyć idealne stosunki między rodzeństwem.
Przekonaj się, że możesz rozbudzić w dzieciach umiejętność współdziałania, wspierania się nawzajem oraz samodzielnego rozwiązywania mniejszych konfliktów. Dowiedz się, jak zaspokajać potrzeby zarówno młodszego, jak i starszego potomstwa i jednocześnie pomagać im w budowaniu dobrej relacji.
Dzięki lekturze poradnika dowiesz się:
- jak poinformować dziecko o tym, że będzie miało siostrę lub brata
- jak wspierać dziecko, kiedy maluszek jest już w domu
- co może zbliżyć do siebie rodzeństwo
- jak reagować na agresję i przemoc
- jak być sprawiedliwym rodzicem i co to właściwie znaczy
- dlaczego kłótnie są potrzebne i do czego prowadzą
- jak wdrożyć dzieci do obowiązków domowych
- jak chwalić, by nie szkodzić
Natalia i Krzysztof Minge – psycholodzy z wieloletnim doświadczeniem. W swojej poradni Hipokampus prowadzą warsztaty dla dzieci i rodziców. Zawodowo zainteresowani psychologią rozwoju, rodzicielstwem bliskości oraz wspomaganiem rozwoju dzieci i poprawą funkcjonowania poznawczego dorosłych. Są autorami sześciu poradników w serii Samo Sedno. Prywatnie rodzice trójki dzieci.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku z pewnością zainteresuje i będzie pomocny studentom logopedii, logopedom praktykom oraz tym wszystkim, którzy w swojej pracy zawodowej mają do czynienia z osobami z zaburzeniami mowy i/lub prowadzą badania naukowe z tego zakresu. Prezentowany tom jest wynikiem współpracy naukowców z różnych ośrodków badawczych w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
W książce są dwa rodzaje zadań grafomotorycznych:W jednych dziecko koloruje obrazek lub jego fragmenty zgodnie ze wzorem znajdującym się na sąsiedniej stronie albo według dokładnych wskazówek.W drugich maluch rysuje po szarych liniach kontury wskazanych elementów.Na dole stron umieszczono tradycyjne ćwiczenia grafomotoryczne, czyli szlaczki. Dziecko rysuje po coraz jaśniejszym śladzie lub wykonuje inne czynności, na przykład łączy kropeczki albo kreseczki dorysowuje brakujące elementy, kreśli samodzielnie.
Książka jest praktycznym przewodnikiem po metodzie pracy w obszarze treningu twórczego i kreatywności, a przede wszystkim w obszarze arteterapii. Dzieli się na dwie części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania dotyczące różnego rozumienia tak rysunku, jak i możliwości rysowania, a co za tym idzie – uczenia, edukacji w zakresie rysunku, rysowania. Druga część tej książki to zestaw scenariuszy.Scenariusze zostały zaprezentowane według bardzo prostego schematu: tytuł, czasem motto, pierwszy etap – ćwiczenie (często zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające), następnie polecenia do wykonania, sposób prezentacji, sprawy techniczne: uczestnicy, miejsce, materiały, czas działania… Każde Wprowadzenie ćwiczenie zawiera prezentację kilku wykonanych prac z imieniem autora, tytułem pracy, ideą/przesłaniem i refleksją. Tak więc książka zawiera szereg rozpisanych bardzo dokładnie, krok po kroku, sprawdzonych wielokrotnie w praktyce konspektów różnych ćwiczeń w wersji kompletnej.
Ćwiczenia zawarte w ósmym zeszycie z serii „Sylaby, słowa, wyrazy” utrwalają prawidłową wymowę głoski „r”. Przeznaczone są dla dzieci od piątego roku życia. Prawidłowa wymowa głoski „r” sprawia często trudności dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Materiał zawarty w zeszycie obejmuje ćwiczenia dla dzieci z najczęstszą formą pararotacyzmu, kiedy „r” zastępowane jest głoską „l”. Zadania będą też pomocne dzieciom z różnymi rodzajami rotacyzmu właściwego. Celem ćwiczeń jest nie tylko utrwalenie prawidłowej wymowy, ale także rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wzbogacanie zasobu pojęć ogólnych i myślenia dziecka, a także rozwijanie jego świadomości językowej.
Ćwiczenia zawarte w 9 zeszycie przeznaczone są dla dzieci od piątego roku życia. Ich celem jest przede wszystkim utrwalanie prawidłowej wymowy, ale nie tylko. Sprzyjają one również stymulacji rozwoju wielu ważnych funkcji percepcyjno-motorycznych, których doskonalenie się przypada na wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny. Wiele z ćwiczeń kształtuje jednocześnie językową świadomość dziecka.
Badania antropologiczne ""Wybory życiowe młodych Polek"" - ukazujące różnorodność znaczeń nadawanych przez kobiety ich własnym wyborom - wpisały się w dyskurs społeczny wokół ""nowego kontraktu płci"". Autorka starała się dostrzec, kim chce być, stawać się lub pozostać każda uczestniczka badań. Efektem tych starań są pasjonujące narracje młodych kobiet, ukazujące różnorodność dokonanych i deklarowanych przez nie wyborów życiowych.
Start edukacyjny to początek poznawania siebie i świata, warunkujący jakość życia indywidualnego i wspólnotowego. Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły. Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci.
Mówienie jest ściśle związane z oddychaniem, a poprawny sposób oddychania ma ogromny wpływ na prawidłowe kształtowanie mowy. Dlatego ćwiczenia oddechowe odgrywają zasadniczą rolę w profilaktyce i terapii logopedycznej. Stanowią ważny etap w terapii dzieci z dyslalią, dysartrią, mową bezdźwięczną, jąkaniem oraz opóźnionym rozwojem mowy. Proponowane zabawy są uniwersalne, można je wykorzystywać nie tylko w pracy indywidualnej, ale także z grupą dzieci podczas zajęć w przedszkolu, szkole czy w terapii pedagogicznej. Publikacja skierowana jest nie tylko do logopedów, ale także nauczycieli, terapeutów jak i rodziców, którzy pragną wspierać prawidłowy rozwój mowy swojego dziecka. Teczka zawiera 26 plansz (13 dwustronnych kart) ćwiczeń oddechowych zróżnicowanych pod względem formy, przeznaczonych dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat oraz 5 kart zawierających elementy do wycięcia, które należy wykorzystać w zabawach oddechowych.
Pionierska praca na temat jakości czasu wolnego bezrobotnych osadzona w tradycji badań z pedagogiki społecznej. Autorka, uwzględniając kontekst przemian społecznych, wyczerpująco omawia zachowania bezrobotnych. Ujawnia wielopłaszczyznową deprywację potrzeb i wielorakie wykluczenie z życia społecznego tej grupy ludzi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?