Żyjemy w świecie, w którym jest nadmiar informacji i nietrudno o rozproszenie uwagi. Powszechny brak koncentracji, problemy z pamięcią powodują, że czujemy się wiecznie przytłoczeni i przeciążeni. Jesteśmy zmęczeni i zestresowani. Kluczem do mniej stresującego życia jest uporządkowanie naszego umysłu. Aby poznać różnego rodzaju sposoby i techniki jak poprawić pamięć, nastrój, mozliwości koncentracji i zwiększyć zapas enerii zapraszamy do zapoznania sie z odpowiednia lektura na ten temat. Polecamy w szczególności poradniki autorów takich jak: Daniel G. Amen, John C. Maxwell, Joseph Murphy zwłaszcza bestsellerowa Potęga podświadomości.
LAUREAT NAGRODY NOBLA 2017
Codziennie podejmujemy wiele decyzji, począwszy od inwestycji finansowych, wyboru szkoły, tego, co jemy, po sprawy, o które chcemy walczyć. Często decyzje te są nietrafione. Powodem jest to, że będąc ludźmi, jesteśmy podatni na wszelkiego rodzaju błędy, które mogą prowadzić do bolesnych pomyłek.
Na wieść o otrzymaniu nagrody Nobla Thaler złożył deklaracje „Postaram się wydać nagrodę w możliwie najmniej racjonalny sposób”, żartobliwie przedstawiając istotę swej teorii „szturchnięcia” (impulsu). Ludzie nie zachowują się racjonalnie, bo nie jesteśmy w stanie racjonalnie się zachowywać, kierujemy się własnymi, partykularnymi korzyściami, ale też jesteśmy w stanie uwzględnić fundamentalne wartości, a ponad to nie mamy cierpliwości, nie jesteśmy w stanie być zawsze zdyscyplinowani i racjonalni. Co jednak zrobić, by nasze wybory były racjonalne? O tym jest właśnie teoria szturchnięcia Thalera, która sprawia, że nie ma konfliktu między swobodą wyboru a przymusem. Libertariański paternalizm! Co należy zrobić, by ludzie podejmowali korzystne dla siebie decyzje? Szturchnąć ich! Koncepcja Thalera jest istotnym wsparciem w budowaniu m.in. pracowniczych programów emerytalnych czy opieki zdrowotnej. Ludzie potrzebują impulsów, szturchnięcia ich!
Pozycja rekomendowana przez : Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz HR Polska
Patronat medialny: Dziennik Gazeta Prawna, BiznesTuba.pl
W tej książce swoimi doświadczeniami zechcieli się podzielić z Państwem doradcy, szefowie HR i specjaliści innych obszarów binzesowych takich firm jak: Volvo, Bosh, Credit Agricole Bank Polska SA, Luxoft, Kruk SA, PwC Poland&CEE, Provident, Travelplanet.
Praca stanowi efekt synergii, który został uzyskany poprzez połączenie wiedzy i doświadczenia 17 specjalistów z obszaru zarządzania ludźmi. Głównym celem książki jest przedstawienie problemu jednocześnie w makroskali, poprzez przegląd badań, oraz mikroskali z perspektywy konkretnego przypadku, ze wskazaniem na cel, przebieg, bariery i wnioski. Książka porusza siedem istotnych obszarów HRM: zmiana - jako wartości każdej firmy i kluczowego czynnika sukcesu, dobór pracowników, ich rozwój, oceny i zaangażowania. Ostatni rozdział jest próbą przedstawienia obecnego stanu poziomu działów HR w Polsce i zarysowania ich kierunku rozwoju.
Recenzja naukowa
Książka „Dylematy HR-owców” jest poświęcona ważnemu problemowi budowanie zespołu pracowników (kapitału ludzkiego) w przedsiębiorstwie w kontekście tworzenia i zarządzania wartością firmy w zmieniającym się otoczeniu. W procesie tym istotną rolę pełnią pracownicy działu HR. Książka jest efektem współpracy menedżerów działów HR międzynarodowych korporacji w Polsce i naukowców. Stanowi udane połączenie teorii i praktyki. Złożone problemy zostały zaprezentowany w sposób kompleksowy, a omówienie poszczególnych zagadnień cechuje się klarownością i przystępnością. Książka może być polecona szerokiemu kręgu odbiorcom zarówno do samodzielnego studiowania i samokształcenia jak również jako lektura uzupełniająca na studiach i szkoleniach z zakresu zarządzania.
Dr hab. Alina Daniłowska, profesor nadzwyczajny SGGW
Recenzja
„Dylematy HR-owców” to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce znaleźć inspirację i praktyczne narzędzia do zaplanowania i wdrożenia zmian. Autorzy w atrakcyjny i wnikliwy sposób przeprowadzają nas przez tematy ważne nie tylko dla HRu, ale i biznesu ogólnie. Bo czymże jest dojrzały HR, jak nie oczami i sercem biznesu; bo jak organizacje miałyby się rozwijać bez świadomego i odważnego HRu? Siedem rozdziałów to siedem wciągających historii o nas – HRowcach – i naszej codziennej pracy, o tym że każda strategia biznesowa potrzebuje naszego udziału i wsparcia. Szczerze polecam tę lekturę każdemu, kto chce budować mądre organizacje przyszłości.
Monika Pakulska , Director of HR and Operations
White & Case | M. Studniarek i Wspólnicy - Kancelaria Prawna sp.k.
Pakiet, w którego skład wchodzą:
Trener osobisty
Trener osobisty to codzienne spotkania z autorką i wykonywanie pod jej okiem kolejnych kroków w kierunku pełniejszego i szczęśliwszego życia. Czytelnik znajdzie tu wszystko, co jest potrzebne do wsparcia indywidualnego rozwoju.
Psychologia biznesu:
Prowadzisz biznes? Chcesz wiedzieć, jak to robić lepiej, wydajniej, z większą satysfakcją zarówno osobistą, jak i finansową?
Oto podręcznik dla każdego praktyka biznesu. Zawiera wiedzę o komunikacji, efektywności, gratyfikacji, psychologii zarządzania, ale też i psychologii rynku. Rozjaśnia wątpliwości, podpowiada, jak znajdować rozwiązania i dostrzegać więcej niż konkurencja. Uczy rozumnego podejścia do pracy i ludzi - pracowników, współpracowników, klientów.
A brand new vision for achieving human fulfilment from the NATIONAL BESTSELLING author of The Art of Possibility, Rosamund Stone Zander** Pathways to Possibility shows us that life is a story we tell ourselves, and that we have the power to change that story. In this powerful and inspiring book, family systems therapist and executive coach Rosamund Stone Zander invites readers to shed the childhood stories that hold us back, and enter a realm of true maturity and fulfilment, where limitless growth becomes possible. As children, we develop stories about how the world works, most of which get improved upon and amended over time. But some do not, even as we mature in other ways. Opinionated, self-centered and fear-driven, these child stories are the source of the behavioural and emotional patterns that hold us back. When we learn to identify and rewrite these stories, limitless growth becomes possible. She illuminates how breaking old patterns and telling a new story can transform not just our own lives, but also our relationships with others whether in a marriage, a classroom, or a business. Finally, she demonstrates how, with this new understanding of ourselves and our place within an interconnected world, we can take powerful action in the collective interest, and gain a sense of deep connection to the universe. This galvanizing book expands our notions of how much we can grow and change, whether we can affect others or the world at large, and how much freedom and joy we can experience. Stimulating and profound, it is the perfect companion to her beloved first book, The Art of Possibility
Porządkujemy ubrania w szafie, książki na półkach, dokumenty w pracy, ogródek koło domu. Ciekawe jednak, kto z nas pomyślał o poukładaniu swoich relacji z mężem, żoną, dziećmi czy rodzicami? Kto zrozumiał, że trzeba uporządkować własne emocje i zachowanie? Kto uświadomił sobie, jak bardzo potrzebuje wewnętrznego poukładania, naprawienia relacji
z samym sobą?
O tym, jak ważne są takie psychiczne porządki, przekonują autorzy tekstów, które prezentujemy w tej książce. Doskonałe terapeutki, specjaliści z różnych dziedzin psychologii, dają mnóstwo praktycznych wskazań, jak poukładać sobie życie. Proponują też wiele prostych narzędzi do autodiagnostyki. Oczywiście nie zastąpią one fachowej pomocy, ale
z całą pewnością pomogą zrozumieć własne zachowania, myśli i emocje.
Bywa, że żyjemy z kimś na co dzień i chcemy, aby nadal tak było, ale męczących różnic
i nieporozumień przybywa w niepokojącym tempie. Warto wtedy porozmawiać (uwaga – tylko o jednej sprawie!), jak pogodzić sprzeczne potrzeby, dążenia, interesy, zainteresowania, sposoby spędzania wolnego czasu, tak aby jednak wspólnie osiągnąć cel główny – pozostanie w związku. Sprawdza się podejście zadaniowe z maksymalną kontrolą emocji: co jest najważniejsze, a co dziesięciorzędne? Co trzeba koniecznie zrobić, a co można odpuścić? Na czym powinien polegać zdrowy kompromis, dzięki któremu obie strony zyskałyby to, na czym im najbardziej zależy? Jak pogodzić sprzeczne potrzeby? Kiedy upierać się przy swoim za wszelką cenę, a kiedy ulegać? A może da się znaleźć trzecie wyjście, które usatysfakcjonuje obie strony? Najłatwiej jest obrazić się i zabrać swoje gałganki na inne podwórko, ale podobne problemy dopadną nas w kolejnych związkach. Proponuję więc szczególnie uważnie dbać o ważne relacje, chyba że zdarzy się coś definitywnie przekreślającego związek.
Hanna Hamer, Warto porządkować życie, by nie przegapić tego, co ważne
Kolory: Szarzejemy. Czernie i biele wypełniają krajobraz, nasze mieszkania i szafy. Tymczasem jesteśmy stworzeni, by żyć wśród kolorów.
Kolory wpływają na samopoczucie i zdrowie. W białych pomieszczeniach częściej się mylimy i mamy migreny. Barwna architektura sprawia, że chętniej ze sobą rozmawiamy. W dobrze dobranym kolorystycznie ubraniu czujemy się bardziej pewni siebie.
Od kilkudziesięciu lat miasta, domy i ubrania tracą barwy, równocześnie gwałtownie rośnie sprzedaż leków antydepresyjnych. Bez kolorów jesteśmy jak emocjonalni ślepcy. Zauważyli to nawet Skandynawowie - mistrzowie czarno-białego minimalizmu i recept na dobre życie.
Norweska dizajnerka Dagny Thurmann-Moe alarmuje: najwyższy czas rozpocząć kolorową rewolucję. Na przykładach własnych projektów pokazuje, jak wykorzystywać kolory w architekturze, wnętrzach i własnej szafie by żyło nam się lepiej i przyjemniej.
Książeczki z serii „Magia Słowa” to absolutna nowość w ofercie Wydawnictwa SEVEN.
Na każdej jej stronie znajdziemy radosne impulsy, a gdzieniegdzie nawet smakowite przepisy.
Kolorowa, radosna, niepowtarzalna!
Aby oddać prawdziwą magię słowa nie są potrzebne wielkie
formaty i opasłe tomy. Ta kolorowa, maleńka książeczka jest na to dowodem.
Z każdej jej strony biją życiowe impulsy, mogące służyć za drogowskazy.
Kolorowa, życiowa, niepowtarzalna!
'Engaging, hilarious and practical - I will proudly proclaim myself a card-carrying member of the FFC' - Sheryl Sandberg, COO of Facebook and bestselling author of Lean InThis is a call to arms.Are you aged zero to infinity? Finished with the sexist status quo? Ready to kick ass and take names?Welcome to the Feminist Fight Club. You have lifetime membership.Feminist Fight Club provides an arsenal of weapons for surviving in an unequal world. You will learn how to fight micro-aggressions, correct unconscious bias, deal with male colleagues who can't stop 'manterrupting' or 'bro-propriating' your ideas - and how to lean in without falling the f*ck over.Every woman needs this book - and they needed it yesterday.This is not a drill.
Niedobór snu powoduje groźne konsekwencje dla naszego zdrowia. Potrzebujemy go, by cieszyć się życiem i sprawować nad nim kontrolę.
Wyśpij się! to oparta na badaniach naukowych książka, która przybliży czytelnikowi zagadnienia dotyczące snu – od jego historii do roli marzeń sennych. Ujawnia istotną rolę, jaką odgrywa sen dla naszego funkcjonowania.
Autorka udowadnia, że obecnie mamy skłonność do ograniczania liczby godzin snu, co pogarsza stan naszego zdrowia i wpływa negatywnie na komfort życia osobistego, seksualnego oraz zawodowego. Porusza temat naszego uzależnienia od technologii, która zakłóca sen oraz wskazuje na zgubne konsekwencje stosowania leków nasennych.
Książka zawiera wiele cennych zaleceń i wskazówek, jak najlepiej wykorzystać niesamowitą potęgę zdrowotną snu.
Ryzyko motywacyjne w hotelarstwie związane jest z tym, że pracodawcy w branży hotelarskiej, dysponując określonymi zasobami ludzkimi, nie mogą być do końca pewni korzyści, które dzięki tym zasobom osiągną. Wynika to m.in. z niemożności dokładnego określenia a priori wartości wszystkich rezultatów pracy zatrudnionych osób, a także efektów działań podejmowanych w stosunku do pracowników, w tym rezultatów przyjętych sposobów motywowania. Ryzyko motywacyjne jest słabo rozpoznane w literaturze przedmiotu, brakuje praktycznych rozwiązań, jak takie ryzyko mierzyć i jak je redukować.
Nowatorski charakter niniejszej rozprawy wynika przede wszystkim z podjętej próby transferu dotychczasowej wiedzy o ryzyku na obszar personalny na poziomie mezoekonomicznym (w branży hotelarskiej) i na poziomie mikroekonomicznym (w przedsiębiorstwie hotelarskim), ze szczególnym uwzględnieniem rodzajów ryzyka generowanych na skutek działań motywacyjnych.
Głównym celem monografii jest poznanie roli systemu motywacyjnego w ograniczaniu ryzyka personalnego w hotelarstwie. W realizacji tak postawionego celu głównego mają pomóc sformułowane cele szczegółowe:
rozpoznanie podstawowych źródeł ryzyka personalnego w hotelarstwie,
identyfikacja stanu motywacji pracowniczej i poziomu ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich, egzemplifikacja działań motywacyjnych i cząstkowych rodzajów ryzyka w działalności hotelarskiej na podstawie studiów przypadków.
Celem metodycznym pracy jest opracowanie modelu redukcji ryzyka personalnego w hotelarstwie opartego na działaniach motywacyjnych.
Celem aplikacyjnym jest przeprowadzenie diagnozy oraz dostarczenie materiałów i wniosków, a także narzędzi (modeli), możliwych do wykorzystania przez przedsiębiorców do budowania kapitału ludzkiego w hotelarstwie i ograniczania ryzyka motywacyjnego.
Ze wstępu
Przyjęty temat pracy „Kapitał ludzki w polityce regionalnej” łączy aspekty teoretyczne
i praktyczne oraz może być uznany za istotny teoretycznie i pragmatyczny dla
prowadzenia polityki rozwojowej.
W pracy przyjęto następujące hipotezy badawcze:
1. Główną – w prowadzeniu polityki regionalnej zasadniczym zagadnieniem jest rozpoznanie
i wykorzystanie zróżnicowanych terytorialnie uwarunkowań społeczno-ekonomicznych
dotyczących kapitału ludzkiego, w tym zwłaszcza czynników determinujących wykorzystanie
zasobów pracy.
2. Szczegółowe:
– kapitał ludzki staje się współcześnie kluczową sferą oddziaływań w ramach prowadzonej
polityki regionalnej,
– wyodrębnienie polityki regionalnej w zakresie kapitału ludzkiego ma duże znaczenie dla
kształtowania rozwoju regionalnego.
Celem głównym pracy jest wskazanie, że kapitał ludzki jest podstawowym
i wielowymiarowym czynnikiem rozwoju regionalnego wymagającym zintegrowanego
i kompleksowego podejścia w polityce regionalnej zarówno w ujęciu teoretycznym,
jak i praktycznym.
Ze wstępu
50 years ago, Sir Richard Branson started his first business. In his new autobiography, Finding My Virginity, the Virgin Founder shares his personal, intimate thoughts on five decades as the world's ultimate entrepreneur. In Finding My Virginity, Sir Richard Branson shares the secrets that have seen his family business grow from a student magazine into a global brand, his dreams of private citizens flying to space develop from a childhood fantasy to the brink of reality, and his focus shift from battling bigger rivals to changing business for good. Following on from where bestselling Losing My Virginity left off at the dawn of the new millennium, Finding My Virginity takes the reader on a rollercoaster ride with the enigmatic entrepreneur. Learn how Branson created 12 different billion dollar businesses and hundreds more companies across dozens of sectors, going from a houseboat to his own private island. But this book goes far beyond the numbers - it is a journey into the heart and mind of Britain's best-loved businessman. Join Sir Richard as he juggles working life with raising his children Holly and Sam, building a marriage with his wife Joan and creating a unique company culture. Discover how he created a new life on Necker Island, while continuing to grow the Virgin brand into all corners of the world. Get the real story behind adventures and run-ins with everyone from Bill Gates and Kate Moss to Nelson Mandela and Barack Obama. Go behind the scenes as Sir Richard Branson creates the world's first commercial spaceline, Virgin Galactic, and handles the biggest crisis he has ever faced. Get under the skin of world record attempts on land, sea and air, and see how the original business hippy adapted to becoming a doting `grand-dude' to his four grandchildren, Eva-Deia, Etta, Artie and Bluey. This is the true account of how the Virgin Founder reinvented himself and his brand for the 21st Century, while continuing to push boundaries, break rules and reach for the stars in more ways than one. This is the story of the man behind the beard, the business, the bravado and the brand. Find out how the ultimate entrepreneur did it for the first time - all over again.
A radical reinterpretation of mental exercise from two New York Times bestselling authors - "What if we could exercise our minds like we exercise our bodies?" - backed by state-of-the-art scientific researchMore than forty years ago, two friends and collaborators at Harvard, Daniel Goleman and Richard Davidson were unusual in arguing for the benefits of meditation. Now, as mindfulness and other brands of meditation become ever more popular, to fix even more about our lives, they reveal the cutting-edge science of how smart practice can change our personal traits and even our genome for the better.Drawing on the kind of cutting-edge research that has made them giants in their fields, Goleman and Davidson sweep away neuromythology and reveal what we can learn from a one-of-a-kind data pool of world-class meditators. They share for the first time remarkable findings that show how meditation can cultivate - without drugs or high expense - qualities such as focus, selflessness, and compassion. For beyond the pleasant states that mental exercises can produce, purposeful, sustained mind training can create altered traits: sustained, beneficial qualities of thinking, feeling, and acting that are accompanied by lasting, supportive changes in the brain.Demonstrating two master thinkers at work, The Science of Meditation explains precisely how and when mind training benefits us. More than daily doses or sheer hours, we need smart practice, including crucial ingredients such as targeted feedback from a master teacher and a more spacious, less attached view of the self, all of which are missing in many versions of mind training. Exploring, too, how new technologies can really help with meditation, this is the truth about what meditation can do for us today.Gripping in its storytelling and grounded in new research, this is one of those rare books that has the power to change us at the deepest level.
From the international bestselling expert on dealing with assholes'With cutting-edge research and real-life examples that are thought-provoking and often hilarious, thisis an indispensable resource'Gretchen Rubin, author of The Happiness Project'At last someone has provided clear steps for rejecting, deflecting, and deflating the jerks who blight our lives. Better still, that someone is the great Bob Sutton, which ensures that the information is useful, evidence-based, and fun to read'Robert Cialdini, author of Influence and Pre-Suasion'If only Bob Sutton's book had been available to help me deal with the full complement of 1st-class assholes I've encountered in my 50-year professional life. No names shall be mentioned'Tom Peters, co-author of In Search of ExcellenceBeing around assholes, whether at work or elsewhere, can damage performance and affect wellbeing: having one asshole in a team has been shown to reduce performance by 30 to 40%. And social media has only given rise to further incivility -- 40% of people have experienced harassment online.In The Asshole Survival Guide, Stanford professor Robert Sutton offers practical advice on identifying and tackling any kind of asshole -- based on research into groups from uncivil civil servants to French bus drivers, and 8,000 emails that he has received on asshole behaviour.With expertise and humour, he provides a cogent and methodical game-plan. First, he sets out the asshole audit, to find out what kind of asshole needs dealing with, and asshole detection strategies. Then he reveals field-tested, sometimes surprising techniques, from asshole avoidance and asshole taxes to mind-tricks and the art of love bombing. Finally, he explains the dangers of asshole blindness -- when the problem might be yours truly.Readers will learn how to handle assholes - in the workplace and beyond - once and for all!
It's always the right time to think about your next move.In today's economy the average job tenure is only four years, and falling. Roles change constantly. Even smart, motivated people hit professional plateaus.'What's next?' is a question we all have to answer more frequently. But how do you advance without getting stuck?In Pivot, Jenny Blake, co-creator of Google's Career Guru Programme, shows you how to build upon your assets - your strengths, interests and networks - to launch a new career with meaning and adventure. You will learn how to redirect your energy, scan for opportunities and identify new skills without falling prey to 'analysis paralysis' or 'compare and despair'.No matter your age, industry, or bank balance, pivoting is the crucial skill you need to stay agile and keep you moving forward.'Now you, too, can think like a start-up and fix your ailing life' Sunday Times'Feeling stuck? It's time to try something new. All that stands between you and your next adventure is a bit of strategy, planning, and preparation. If a change is in your future, Pivot is your guide' - Josh Kaufman, author of The Personal MBA and The First 20 Hours
The first proven plan to reverse Alzheimer's Disease. In The End of Alzheimer's Dr Dale Bredesen offers real hope to anyone looking to prevent and even reverse Alzheimer's Disease and the cognitive decline of dementia. Revealing that AD is not one condition but in fact three, he outlines 36 metabolic factors, including micronutrients, hormone levels and sleep, which together can trigger downsizing in the brain. Dr Bredesen then outlines a proven, step-by-step protocol to rebalance these factors, which patients can follow with the help of a healthcare professional (note: blood tests are required in order to tailor individual plans). There are also general lifestyle and dietary changes all readers can adopt to improve cognitive health. - Rewrites the science of Alzheimer's Disease - Proven step-by-step advice to follow with your doctor - Offers real hope to patients, carers and health professionals - The first major breakthrough to stop Alzheimer's in its tracks Survival rates in many life-threatening conditions, such as cancer, have been steadily improving for years. But until now nobody had ever survived Alzheimer's Disease. The results, however, of Dr Bredesen's protocol are impressive: of the first ten patients on the protocol, nine displayed significant improvement within three to six months; since then the protocol has yielded similar results with hundreds more. Dr Bredesen is also focusing on training UK healthcare professionals in his protocol with a further 200 professionals set to receive training this coming spring.
Nie trudno zrozumieć, dlaczego Dania często jest nazywana najszczęśliwszym krajem na świecie. W Danii ludzie nie tylko mają pracę i zachowują doskonałą równowagę miedzy różnymi sferami życia, ale mogą też studiować za darmo, mają pociągi, które przyjeżdżają na czas, no i w przeliczeniu na gospodarstwo domowe wypalają najwięcej świeczek na świecie.
Tak więc nikt nie wie o szczęściu – po duńsku LYKKE – więcej niż Meik Wiking, dyrektor Instytutu Badań nad Szczęściem w Kopenhadze, autor bestsellera Hygge – Klucz do szczęścia. Dlatego właśnie od Duńczyków możemy uczyć się, jak osiągać spełnienie. Jednak Meik Wiking wierzy, że klucz do szczęścia mają nie tylko Duńczycy, są one ukryte w różnych miejscach naszego globu.
W swojej urzekającej książce Meik Wiking zabiera nas na poszukiwanie skarbu, który otworzy nam drzwi do dobrego życia. Dowiemy się, jak spędzać nasz cenny czas, jak odnosić się do sąsiadów i jak przygotować kolację. Autor podzieli się z nami opowieściami i radami z najszczęśliwszych zakątków naszej planety, tak byśmy i my znaleźli nieco więcej szczęścia w naszym życiu.
Pimp your mind, czyli wyćwicz swój mózg
Chcesz na zawołanie przypominać sobie nazwisko aktora, który gra w tych wszystkich filmach o wampirach, no i już nigdy nie zastanawiać się, po co właściwie idziesz do kuchni? Zachodzisz w głowę, czy naprawdę wykorzystujesz swój mózg tylko w 10%? A może chciałbyś, by Twój mózg pomógł Ci w walce ze stresem? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedziałeś TAK, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Koniec z rozkojarzeniem i nawet chwilowymi problemami z pamięcią. Dzięki temu podręcznikowi zwiększysz potencjał swojego umysłu, a regularne ćwiczenia poprawią jego funkcjonowanie i wzmocnią na tyle, by zapobiec pogarszaniu się jego kondycji z wiekiem.
Wytrenuj umysł ostry jak brzytwa — popraw pamięć i zwalcz nieznośne zjawisko „mam to na końcu języka”.
Myśl pozytywnie — wykorzystaj porady ekspertów na temat tego, jak utrzymać umysł w stanie dobrego zdrowia i szczęścia.
Zacznij od nowa — stosuj przyjazną dla mózgu dietę i zmień styl życia.
Zatroszcz się o siebie – dowiedz się, co zrobić, by Twój umysł nie działał gorzej w stresie, pod wpływem zmęczenia lub upływającego czasu.
Zagraj — skorzystaj z wyboru gier, ćwiczeń i łamigłówek umysłowych.
Kompleksowy trening umysłu pod okiem fachowca
Prawda i fałsz w sferze treningu mózgu.
Sposoby na poprawę pamięci werbalnej (język), wizualnej (twarze) i przestrzennej (kierunki).
Prawie namacalne wizualizowanie sukcesu.
Dowody na to, że kontakty towarzyskie są istotne.
Techniki opanowywania stresu i niepokoju.
Porady na temat żywienia i produktów wspomagających mózg.
Ćwiczenia dla wszystkich: wykreślanki, sudoku, łamigłówki… i znacznie więcej!
Dr Tracy Packiam Alloway jest dyrektorką Centrum Pamięci i Kształcenia Ustawicznego na Uniwersytecie w Stirling. Na jej badania powoływano się w takich pismach, jak „Guardian” i „Daily Mail”, a także omawiano je w programach BBC Radio, Sky News i ABC News. Jest autorką ponad 75 artykułów naukowych i książek poświęconych pamięci roboczej czy procesowi uczenia się. Dr Tracy Packiam Alloway została także w 2009 roku laureatką Nagrody Naukowej im. Josepha Listera.
Uniwersalnie o zarządzaniu
Weź grupę ludzi, powiedz im, że od dziś Ty jesteś ich szefem, a oni Twoimi podwładnymi, i spróbujcie razem: zrealizować projekt biznesowy/napaść na bank/zdobyć wrogi skład broni/wejść na najwyższą górę świata.
Niepotrzebne skreśl i zostaw tylko ten cel, który naprawdę Ci przyświeca. Niezależnie od tego, co skreślisz, jedno zostanie na pewno — konieczność dowodzenia grupą ludzi po to, by razem osiągnąć pożądany efekt. To nie wszystko. Zostaną jeszcze pewne nienaruszalne, uniwersalne zasady, które obowiązują każdego szefa, generała, prezesa, herszta bandy rozbójników. Bez ich poznania, zrozumienia i zastosowania nie będziesz prawdziwym przywódcą, a Twoi podwładni prędzej czy później zaczną się zastanawiać, dlaczego to właśnie Ty im szefujesz.
W książce Szefologika autorzy piszą o konieczności zaznaczania swojego przywództwa, o sięganiu po władzę zamiast czekania, aż przyjdzie sama, o podejmowaniu nadzwyczajnych działań w sytuacji kryzysowej. O rozsądnym ryzykowaniu i pochwale pośpiechu. O „rodzicach” porażki i marce, o którą dbają nawet terroryści. O poznawaniu wroga i przeobrażaniu się z podwładnego w lidera. O wartościach, które obowiązują w każdych okolicznościach, o specjalizacji, dzięki której podwładni przestają zazdrościć szefowi awansu (bo czasem zarabiają lepiej od niego), oraz o konieczności ciągłego „update’owania” siebie samego i swojej instytucji do nowej, ulepszonej wersji.
ROMAN POLKO — jako lider sprawdzał się od chwili, gdy w szkole oficerskiej został dowódcą dziesięcioosobowej drużyny podchorążych. Weryfikował się w boju (b. Jugosławia, Kosowo, Irak, Afganistan) i strukturach sztabowo-administracyjnych (stołeczny ratusz, MSWiA, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego) w Polsce i poza jej granicami, podczas szkoleń w najlepszych armiach świata. Dwukrotnie dowodził elitarną jednostką specjalną GROM. Z żołnierzami tej jednostki nie tylko zdobywał platformy wiertnicze na wodach Zatoki Perskiej, ale również skoczył na spadochronie z wysokości 10 tys. metrów. W wojskowej hierarchii doszedł do stopnia generała dywizji. Obronił rozprawę doktorską na temat zarządzania i dowodzenia jednostkami specjalnymi. Od dziesięciu lat biega maratony, których ma już na koncie ponad 30.
PAULINA POLKO – była dziennikarzem, urzędnikiem i analitykiem w Kancelarii Prezydenta RP i BBN, ale to przywództwo w różnych systemach, okolicznościach i instytucjach jest tym, co od lat pasjonuje ją prywatnie i zawodowo. Analizuje leadership, od polityków, poprzez biznesmanów, aż do liderów organizacji terrorystycznych, i wciąż ze zdumieniem odkrywa, jak wiele mają oni ze sobą wspólnego. W swojej rozprawie doktorskiej opisała przywódczy fenomen Silvio Berlusconiego. Na co dzień pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?