KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Blogowanie

49,00 zł 38,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Blogowanie – mimo że uprawiane jest dopiero od około 10 lat – ma głęboki wpływ na współczesny Internet. Książka pozwala dokładne przyjrzeć się temu zjawisku. Autorka, jednocześnie bloger i badacz – analizuje ciekawe przykłady, które pokazują, jak blogi i pokrewne im gatunki zmieniają współczesne media i komunikację. Blogi polityczne, dziennikarstwo obywatelskie, blogi-dzienniki czy blogi konsumenckie umożliwiają nie tylko prezentację treści i ekspresję emocji autorom, ale również czytelnicy stają się współtwórcami. Blogi mają zarówno potencjał emancypacyjny, czego wymownym przykładem jest dynamizm irańskiej i chińskiej blogosfery pomimo wysiłków władz na rzecz ograniczania wolności słowa, jak i niebezpieczny potencjał ułatwiania inwigilacji i nadzoru. Blogu, podobnie jak noża lub wszelkiego innego narzędzia, można używać w dobrym albo w złym celu. Jeżeli wiemy, jak go używać i jak jest używany, możemy pomóc w kształtowaniu przyszłości. (fragment tekstu)
Okładka książki Komórka

54,00 zł 42,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Mało kto przypuszczał, jak szybko rozwinie się telefonia satelitarna – pod koniec 2008 roku na świecie było już ponad 4 miliardy abonentów. W krajach rozwiniętych na przeciętnego obywatela przypada więcej niż jeden telefon komórkowy; w krajach rozwijających się komórki są często jedyną szansą na kontakt z odległymi osadami. Dzięki komórkom czujemy się lepiej przygotowani na nieprzewidziane wypadki i jesteśmy w ciągłym kontakcie z bliskimi. Jednocześnie jesteśmy po ciągłą kontrolą, zawsze i wszędzie osiągalni i identyfikowalni. Autorzy ukazują postępującą rewolucję w kontroli sfery społecznej, analizując dziesięciu anonimowych użytkowników komórek, przemysł telefonii komórkowej oraz sposoby, w jakie komórka staje się narzędziem kontroli. Rich Ling – wykładowca informatyki na uniwersytecie w Kopenhadze. Jonathan Dinner – zajmuje się badaniem badaniem technologii na rozwijających się rynkach dla koncerny Microsoft.
Okładka książki YouTube

49,00 zł 38,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

YouTube jest od lat jedną z najpopularniejszych i najczęściej wspominanych portali internetowych. Jest dla nas oczywiste, że szukając plików multimedialnych wejdziemy na YouTube; ale czy jesteśmy świadomi, w jaki sposób YouTube zmienił sposób, w jaki słuchamy muzyki i oglądamy filmy? Książka pokazuje, jak YouTube wykorzystywany jest przez producentów medialnych, publiczność, a także twórców – amatorów. Autorzy pracy prowokują do namysłu, w jaki sposób wraz z rozpowszechnieniem się YouTube diametralnie zmieniły się nasze wyobrażenia o produkcji kulturalnej i konsumpcji. YouTube to nieodzowna pozycja dla wszystkich zainteresowanych socjologią kultury i współczesnym przemysłem medialnym. Jean Burgess – specjalizuje się w badaniach przemysłów kreatywnych, członek uniwersytetu Queensland. Joshua Greek – wykłada porównawcze nauki medialne w Massachusetts Institute of Technology. Bez względu na to, czy uwielbiacie czy nie znosicie YouTube, serwis ten stanowi obecnie część mediów głównego nurtu i siłę, z którą należy się w kulturze popularnej liczyć. Choć nie jest jedyną stroną w internecie, na której można umieszczać filmy wideo, jej szybki rozkwit, różnorodne treści i upowszechnienie w zachodnim, anglojęzycznym świecie sprawiają, że można dzięki niej zrozumieć zmieniające się związki pomiędzy technologiami nowych mediów, przemysłami twórczymi i polityką kultury popularnej. Celem tej książki jest przeanalizowanie niektórych, często konkurencyjnych, poglądów dotyczących tego, czym jest YouTube i jakim celom może w przyszłości służyć. [fragment tekstu]
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj