„Co się nie rozprzestrzenia – umiera” – tak ideę rozprzestrzenialnych mediów ujmują autorzy książki. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonują media, Henry Jenkins, Sam Ford i Joshua Green mówią o dzisiejszych możliwościach rozpowszechniania idei oraz o tym, jak wpływa to na życie społeczno-kulturowe, biznes, politykę, a także na nasze codzienne funkcjonowanie. Odwołując się do licznych przykładów, autorzy badają, jakie cechy informacji sprawiają, że ludzie chcą ją rozprzestrzeniać, jaką ma to dla nich wartość, a także co sprawia, że po udostępnione treści sięgają inni.
Rozprzestrzenialne media to lektura obowiązkowa nie tylko dla medioznawców i kulturoznawców ale także dla praktyków zatrudnionych w mediach, marketingu i przemyśle teleinformatycznym oraz wszystkich użytkowników sieci zainteresowanych kulturą.
„Rozprzestrzenialne media są teraz dosłownie i w przenośni w twoich rękach. Zrób z nimi, co uważasz za stosowne. Przeczytaj tę książkę; debatuj o niej; skrytykuj ją; wyrzuć do kosza. Przede wszystkim jednak podejmij dyskusję.”
Z rozdziału Jak czytać tę książkę?
YouTube jest od lat jedną z najpopularniejszych i najczęściej wspominanych portali internetowych. Jest dla nas oczywiste, że szukając plików multimedialnych wejdziemy na YouTube; ale czy jesteśmy świadomi, w jaki sposób YouTube zmienił sposób, w jaki słuchamy muzyki i oglądamy filmy? Książka pokazuje, jak YouTube wykorzystywany jest przez producentów medialnych, publiczność, a także twórców – amatorów. Autorzy pracy prowokują do namysłu, w jaki sposób wraz z rozpowszechnieniem się YouTube diametralnie zmieniły się nasze wyobrażenia o produkcji kulturalnej i konsumpcji. YouTube to nieodzowna pozycja dla wszystkich zainteresowanych socjologią kultury i współczesnym przemysłem medialnym.
Jean Burgess – specjalizuje się w badaniach przemysłów kreatywnych, członek uniwersytetu Queensland.
Joshua Greek – wykłada porównawcze nauki medialne w Massachusetts Institute of Technology.
Bez względu na to, czy uwielbiacie czy nie znosicie YouTube, serwis ten stanowi obecnie część mediów głównego nurtu i siłę, z którą należy się w kulturze popularnej liczyć. Choć nie jest jedyną stroną w internecie, na której można umieszczać filmy wideo, jej szybki rozkwit, różnorodne treści i upowszechnienie w zachodnim, anglojęzycznym świecie sprawiają, że można dzięki niej zrozumieć zmieniające się związki pomiędzy technologiami nowych mediów, przemysłami twórczymi i polityką kultury popularnej. Celem tej książki jest przeanalizowanie niektórych, często konkurencyjnych, poglądów dotyczących tego, czym jest YouTube i jakim celom może w przyszłości służyć.
[fragment tekstu]
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?