Szeroki wybór książek, multimediów z zakresu szeroko pojętej kultury: architektura, duchowy wymiar twórczości, szlaki kajakowe, współczesne media, przemoc w mediach, polityka. Odnajdziesz tu również książki i podręczniki idealne dla uczniów oraz studentów. Szeroki wybór beslsellerów i nowości.
„Wolność i solidarność. Esej o Polsce, czyli Europie” to zręcznie utkana narracja o polskości bez
kompleksów oraz roli Polski i Europy w zglobalizowanym świecie. O szansach i zagrożeniach związanych z wojną, a także znaczeniu edukacji i kultury. To spora dawka wiedzy wynikającej z doświadczenia, praktyki oraz kompetencji akademickich. Nowe, pełne nadziei otwarcie w debacie o przyszłości Polski! Łącząc unikalne doświadczenie ministerialne, parlamentarne, samorządowe i akademickie, Marcin Ociepa zabiera nas w wyjątkową podróż po Polsce i Europie, jakimi one są i jakimi mogą być dzięki idei i wolności i solidarności. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto wierzy, że polska polityka może być lepsza, a ideowość nie wyklucza skuteczności.
• Wśród licznych podobnych wypowiedzi ostatnich lat trudno mi znaleźć głos bardziej całościowy i konkretny, dojrzały i zarazem niebanalny – prof. Andrzej Zybertowicz, socjolog, analityk, konsultant polityczny, profesor nauk społecznych. Doradca Prezydentów RP: Lecha Kaczyńskiego i Andrzeja Dudy.
Informacje o autorze:
Marcin Ociepa (ur. w 1984 roku) – politolog, polityk i samorządowiec. Poseł na Sejm RP, wiceminister obrony narodowej (2019-2023), wiceminister przedsiębiorczości i technologii (2018-2019). Przewodniczący i wiceprzewodniczący Rady Miasta Opola (2010-2018). Radny Sejmiku Województwa Opolskiego (2018-2019). Nauczyciel akademicki w Katedrze Studiów Europejskich Instytutu Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Opolskiego. Twórca Collegium Nobilium Opoliense – jednej z najlepszych szkół liderów w Polsce. Prezes Stowarzyszenia OdNowa RP. Podharcmistrz ZHR. Mąż Oli, tata Ani i Aleksandra.
Nowe wydanie bestsellera "New York Timesa"W nowej, poszerzonej i uaktualnionej wersji Paryskiego szyku - którego pierwsze wydanie także w Polsce było bestsellerem - Ines de la Fressange, ikona paryskiego szyku, oraz Sophie Gachet, znawczyni paryskich trendów, z humorem, wdziękiem i zapałem dzielą się swoim niepowtarzalnym stylem i wskazówkami na temat mody, elegancji, urody, dekoracji wnętrz i spędzania wolnego czasu, także z dziećmi.Znajdziesz tu fantastyczne stylizacje, zdjęcia i rysunki Ines, dowiesz się, które elementy garderoby są niezbędne w szafie każdej kobiety, poznasz sposób Ines na pielęgnację urody w dziesięć minut i na przygotowanie paryskiej kolacji dla przyjaciół. Znajdziesz tu także listę adresów - internetowych i stacjonarnych - pod którymi zrobisz zakupy w paryskim stylu, miejsc, gdzie zjesz wspaniały posiłek, wypijesz kawę, spędzisz noc, muzeów leżących nieco na uboczu głównych szlaków. Ten elegancki poradnik jest prawdziwym must-have dla kobiety, która chce połączyć swój indywidualny styl z paryskim szykiem.Ponad 300 kolorowych ilustracji.
Iris Barrel Apfel była jedną z najbardziej oryginalnych osobowości świata mody i projektowania wnętrz. Kolekcjonerka i znawczyni dawnych tkanin, współzałożycielka Old World Weavers, międzynarodowej firmy specjalizującej się w rekonstrukcjach starych tkanin dla ekskluzywnych klientów, konsultantka w zakresie wystroju wnętrz Białego Domu dziewięciu prezydentur. W 2005 roku Instytut Kostiumologii Metropolitan Museum of Art zorganizował poświęconą jej wystawę. Od tego czasu Iris Apfel była bohaterką licznych publikacji, współpracowała z wieloma markami na całym świecie, a także sprzedawała własną linię odzieży i dodatków. Była wykładowczynią gościnną na Uniwersytecie Teksasu oraz laureatką wielu nagród. Zmarła w 2024 roku, w wieku 103 lat.Książka Przypadkowa ikona autorstwa Iris Apfel jest wyjątkowym, bogato ilustrowanym zbiorem jej błyskotliwych opowieści i anegdot na własny temat, ale też rozmaitych refleksji związanych ze stylem, modą i życiem. Apfel stworzyła zabawną, prowokującą do myślenia, wizualnie zachwycającą i ekscytującą książkę, zawierającą osobiste fotografie i pamiątki, zdjęcia najlepszych fotografów mody, a także dzieła znanych ilustratorów. Ten odważny, niezwykle kolorowy, projekt, zachwycający lekką formą oraz dowcipną, a przy tym bardzo inspirującą treścią, doskonale oddaje witalność, kreatywność oraz poczucie humoru niezapomnianej ikony mody, która nadal ma rzesze fanów w każdym wieku na całym świecie.
There are few countries with such an established design scene, distinctive aesthetic, and universal appeal as Italy. This sumptuously illustrated survey showcases 50 of Italy’s most beautiful homes, from historic palaces in Venice and mid-century apartments in Milan to sun-filled villas in rural Sicily.
Milan-based writer Laura May Todd takes readers on an intimate tour of these inspiring domestic spaces, including residences by some of the region’s best-known and beloved architects and designers of all time, such as Carlo Scarpa, Alessandro Mendini, and Luca Guadagnino.
With styles ranging from historic to contemporary and minimalist to maximalist, some of the interiors are true hidden gems, having never before appeared in print. Each home is illustrated with lavish photography and a short essay revealing the story behind its design. Printed in a luxe oversize format with a chic acetate jacket, Italian Interiors is an evocative exploration of the country’s eclectic, elegant style.
Zapewne część z Czytelników, spoglądając na okładkę tej książki, pomyśli, że będę zachęcał do kolejnej ekranizacji Lalki Bolesława Prusa i proponował nazwiska aktorów, którzy powinni zagrać Stanisława Wokulskiego. Nic z tych rzeczy. Wystarczą dwie wspaniałe dotychczasowe ekranizacje, a Mariusz Dmochowski i Jerzy Kamas w rolach Wokulskiego wydają się być niedoścignieni.
Bohaterem książki jest Leon Krupecki, kupiec warszawski z drugiej połowy XIX wieku, zesłaniec syberyjski. Elementy jego barwnej i ciekawej biografii oraz cechy charakteru skłoniły mnie do uznania go za najbliższego bohaterowi Lalki. Prus nie mógł o nim nie słyszeć. Może nawet odwiedzał jego sklepy?
Rafał Skąpski
Trochę podręcznik, trochę przewodnik, multisynteza, quasi-monografia i historycznoliteracki monster truck w jednym.Czas akcji: 1976-2020Przestrzeń: kultura polskaBohater: literackie gatunki narracyjnePrzemysław Czapliński, jeden z najwybitniejszych współczesnych historyków literatury i krytyków literackich, przedstawia aktualną syntezę najważniejszych zjawisk, nurtów i tematów we współczesnej polskiej prozie. Punkty orientacyjne jego opowieści wyznaczają następujące przez kolejne dekady emancypacje: od opresyjnej władzy, wielkich narracji i stereotypowych modeli tożsamości, od rozmaitych uwikłań w przeszłość i pułapek przyszłości.W ujęciu Czaplińskiego proza jest przewodniczką po zawirowaniach polskiej historii najnowszej. Nie tylko przewrotną rejestratorką historycznych zjawisk, ale także ich aktywną uczestniczką i współtwórczynią. Jak pisze autor: "Literatura nie zmienia historii. Zmienia narracje, którymi o sobie w historii opowiadamy". Narodziny kultury niezależnej, transformacja, Europa wyobrażona, pisanie kobiet, zwrot ludowy, reportaż, fantastyka i fantasy - to niektóre z tematów podejmowanych w tej książce.Rozbieżne emancypacje to praca napisana z największym znawstwem, a jednocześnie wyjątkowo komunikatywna i przejrzysta kompozycyjnie. Znakomity - i tak dziś potrzebny - przewodnik po coraz bardziej rozproszonym świecie współczesnej prozy polskiej."Czapliński przedstawia literaturę polską w ujęciu - co tu kryć - brawurowym i imponującym. Jego spojrzenie jest wielowymiarowe, bynajmniej nie ogranicza się do spraw literackich. Zajmuje się zróżnicowaną, wielodomenową przestrzenią kultury polskiej, odnosi się do spraw ideowych i politycznych, do nadwiślańskich sporów i konfliktów - o emancypację, o nowoczesność i późną nowoczesność, o kapitalizm i pamięć historyczną. O tej książce należy myśleć w kategoriach wydarzenia intelektualnego".Dariusz Nowacki
Ten kompletny, najobszerniejszy w historii, przewodnik po modzie vintage nie jest kolejną zwykłą historią mody, ale raczej próbą ukazania, jak przeszłość aktywnie kształtuje jej teraźniejszość – co wyraźnie widać na ulicy, wybiegach i w stylizacjach wpływowych wielbicielek mody vintage takich, jak Kate Moss czy Sienna Miller. W książce zamieszczono prace wybitnych projektantów światowej sławy oraz projekty artystów mniej znanych, ale uwielbianych przez kolekcjonerów, jak chociażby Lilli Ann i Horrockses Fashions. Zaprezentowano tu niepowtarzalne egzemplarze rzemieślniczego wzornictwa, jak i ikoniczne elementy mody vintage: stanik Marilyn Monroe czy suknię Ossie’ego Clarka uwiecznioną na znanym obrazie Davida Hoppera.
„Nazywają siebie dziećmi wdowy, nawiązując do biblijnej legendy o Hiramie, budowniczym Świątyni Salomona, który w Starym Testamencie występuje jako „syn wdowy”. W dobie Oświecenia określili się jako dzieci Światła — „les fils de la Lumière” — manifestując tym samym swoje związki z oświeceniową filozofią i ideałem życia. Członków wspólnoty, którą tworzą, traktują jak braci i tak też nazywają, ale zasadą braterstwa pragnęliby objąć wszystkich ludzi. Tych zaś uważają za równych sobie — bez względu na ich narodowość, kolor skóry, religię, przekonania, poglądy polityczne czy pozycję społeczną i materialną. Kierują się ideami wolności (hasło ludzie wolni są braćmi), tolerancji, a zwłaszcza dobra wspólnego. Wolność — równość — braterstwo — zanim stały się zawołaniami Rewolucji Francuskiej i nabrały politycznej treści, zrodziły się na długo przed nią w lożach, czyli strukturach organizacyjnych masonerii; posiadały jednak nie polityczny, a czysto etyczny charakter.”
„Uważnego czytelnika, obeznanego z problematyką inicjacji, zaniepokoić może tytuł tej książeczki: Sekrety masonów. Pierwszy stopień wtajemniczenia po raz wtóry. Czy można zostać wtajemniczonym powtórnie lub powtórnie ochrzczonym? Oczywiście, że nie! Można jednak zapoznać się na nowo z książką wcześniej powstałą, nie tylko zmienioną i uzupełnioną, lecz napisaną niejako na nowo. Taki jest właśnie status drugiego wydania Sekretów masonów. Pierwszy stopień wtajemniczenia.”
An unprecedented publication showcasing Gucci as never before, including thought-provoking essays, commentaries, and authoritative anecdotes along with previously unpublished contemporary and archival photographs. Published in conjunction with the opening of the new Gucci Museum in Florence, Gucci is the ultimate celebration of the world-renowned fashion house. Told through a loose grouping of words, concepts, shapes, and moods, the book tells its story through new conceptual forms and the free links between images, symbols, and objects. Edited by Gucci Creative Director Frida Giannini, with essays and inserts by contributors including Katie Grand, Peter Arnell, Rula Jebreal, Christopher Breward and Stefano Micelli, Gucci: The Making Of is a dynamic record of a much-coveted brand that will be a must this season for anyone with a love of fashion and an interest in contemporary culture. This comprehensive volume showcases the genius of the fashion house through an exclusive lens with inside looks into the inspirations behind the design.
This gorgeous book designed by Arnell offers an in-depth look into Gucci’s origins, identity, influence, and innovation, including fabrication methods and appropriation of signature materials, past and present, and its influence among high society and Hollywood. The book is a heartfelt and personalized tribute to the heritage and influence of this iconic, multifaceted brand.
In recognition of its ongoing partnership with UNICEF and the release of this luxury edition, Gucci will make a donation of US $250,000 to support UNICEF's Schools for Africa initiative.
W pierwszym tomie przybliżamy okoliczności rozmaitych momentów założycielskich i przełomów wraz z różnymi sposobami konstruowania i rekonstruowania historii cyrku, pomiędzy analizą źródeł, mitografią a historiografią. W stworzeniu serii zainspirowała nas otwartość i ciekawość Zbigniewa Raszewskiego, historyka teatru, patrona Instytutu Teatralnego, który w książkach Teatr w świecie widowisk i Pamiętnik gapia zawarł wiele wnikliwych uwag na temat cyrku i widowisk spod znaku budy jarmarcznej. Cyrk proponuje specyficzną, natychmiast rozpoznawalną formułę widowiska. Ale jest także obiektem wyobrażonym: zbiorem retroaktywnych i melancholijnych fantazji, pojemnym imaginarium, z którego twórcy poszukujący idei autentyczności czerpali i do dziś czerpią częściej niż chcieliby przyznać. Uważany za aintelektualny i antyestetyczny był jednocześnie obiektem fascynacji artystów i ideologów. W zachodnim projekcie modernizacyjnym funkcjonował jako laboratorium technologicznych innowacji i quasi-instytucja edukacyjna, prekursorsko propagował wzorce nowoczesnego życia, mobilności społecznej, treningu fizycznego i estetyk cielesności, kultu gwiazd i superbohaterów, odegrał także znaczącą rolę w powstaniu nowoczesnych mediów i profesjonalnego sportu.
Chanel’s J12 watch revolutionized the standards of watches for women, combining technical sophistication with the allure of modern design. The J12 has evolved into a classic watchmaking icon of the twenty-first century.
Since its arrival just over twenty years ago, the J12 has drawn its inspiration from Chanel’s drive to shake up the codes by combining a daring artistic approach with superlative technical finesse. The J12 watch transformed ceramic into a precious material, and rewrote two hundred years of watchmaking with the innovative brilliance of its design. A text by noted watch connoisseur Nicholas Foulkes explores the extraordinary conception, execution and history of the Chanel J12. Enhanced by a strikingly original selection of fine photographs, this volume celebrates twenty years of the most beautiful and technically refined watches ever worn on the wrist.
Miłość, intryga, pożądanie zamknięte w obrazie mistrza
Jest rok 1490. W pałacu Sforzów w Mediolanie Leonardo maluje portret. Zasłony w pokoju są zaciągnięte. Modelka siedzi na krześle. Ma 17 lat i spodziewa się dziecka. Nigdy nie wyglądała piękniej niż teraz: szczupła, w czerwonej sukni ze złotym haftem, na lewej ręce trzyma białe zwierzątko, a prawą głaszcze jego futerko.
Skrzypnęły drzwi. Wpadający promień światła podkreśla porcelanową bladość skóry dziewczyny. Modelka odwraca nagle głowę do tyłu. W jej ciemnych, dużych oczach maluje się ciekawość i inteligencja. Kogoś wita? A może żegna się z kimś?
Była kochanką Ludovico Sforzy, przyszłego władcy Mediolanu, jednego z najpotężniejszych ludzi renesansowych Włoch, i uznaną poetką.
Ta książka to nie tylko opowieść o niezwykłej kobiecie z obrazu. To również historia jednego z najbardziej pożądanych dzieł sztuki na świecie, którego dzieje nierozerwalnie splecione są z Polską.
Arguably the most famous perfume in the world – most memorably endorsed by Marilyn Monroe – Chanel No5 continues to fascinate and claims millions of devotees around the world. Created in 1921 by Coco Chanel, the perfume was one of the first to use synthetics. To complement her pioneering fashion, Chanel wanted to give the modern woman ‘a perfume, but an artificial perfume...not rose or lily of the valley...a perfume that is compound’, presented in a distinctively pared-back glass bottle that would become an icon in its own right (inspiring a series of works by Andy Warhol decades later).
Presented in two volumes (one on the early years of Chanel No5 from 1921 to 1945, the other on the period in which Chanel No5 went truly global, from the postwar years to today), Chanel No5 explores the evolution of the perfume’s packaging, composition, manufacture and marketing, with unprecedented access to the Chanel archives and those tasked with creating the fragrance today.
The world’s leading creatives have lent their talents to the perfume’s advertising campaigns, which are given pride of place in the book, from photographers such as Richard Avedon and Helmut Newton, to film directors including Ridley Scott and Baz Luhrmann, and stylish muses – Coco Chanel herself, of course, as well as Suzy Parker, Catherine Deneuve, Nicole Kidman, Gisele Bündchen and Lily-Rose Depp.
Trzeci tom Pism Romana Palestra - Dzieła i problemy - zawiera ponad sto dwadzieścia szkiców, poświęconych zarówno dziełom dawnym, jak i XX-wiecznym, których problematyka wiąże się z zagadnieniami szeroko pojmowanej kultury i z wybitnymi postaciami jej twórców - kompozytorów i wykonawców, malarzy, pisarzy. Są to w większości po raz pierwszy ogłoszone drukiem radiowe felietony Palestra emitowane na falach Radia Wolna Europa w latach 1952-1972. Ponadto w tomie znalazły się także nieopublikowane obszerne studia poświęcone trzem dekadom muzyki polskiej i edycjom listów Chopina oraz zamykający autorski korpus obszerny wywiad, którego Palester udzielił u schyłku życia Jagodzie Jędrychowskiej. Lektura tego tomu, tak jak dwóch poprzednich, umożliwia czytelnikom obcowanie z twórczością autora szkiców krytycznych i felietonów, który z niezwykłym znawstwem i rozmachem omawia kwestie nurtujące nie tylko muzyków i muzykologów, ale i teoretyków sztuki oraz twórców literatury, intrygując oryginalnością sądów, atrakcyjnością wywodu i ostrością krytyki.
Niewolnictwo to konglomerat praktyk opartych na przemocy i mających na celu uprzedmiotowienie drugiej osoby, które nie należą niestety do przeszłości. Widać je w wojennych doświadczeniach kobiet, bardzo popularnej literaturze związanej z Middle Passage i planszówkach, w których gracze decydują o losie brązowych sześcianów. Autorzy analizują dyskusyjne narracje przewodników po związanych z niewolnictwem muzeach w Afryce czy dawnych plantacjach na terenie Stanów Zjednoczonych oraz niechęć do upamiętnienia niewolnictwa w miejscach, gdzie praktykowano handel niewolnikami. Fenomenem kulturowym, którego nie mogło zabraknąć w numerze, jest afrofuturyzm, będący "orientacją czarnej kultury na przyszłość".
Nowe, dwujęzyczne wydanie znanej publikacji Widzimy się w Polsce! Teraz w wersji ukraińsko-polskiej dla wszystkich zainteresowanych kulturą naszego kraju, a nieznających języka polskiego. To doskonała propozycja dla rodziny i przyjaciół mieszkających za granicą, którzy chcą odwiedzić i lepiej poznać nasz kraj. Z dwujęzycznej publikacji mogą skorzystać także dzieci, które przyjeżdżają do Polski lub w niej mieszkają, a nie znają języka polskiego. Książka została opracowana w ten sposób, że pod każdym fragmentem tekstu w języku ukraińskim znajduje się tekst w wersji polskiej.Dziedzictwo, kultura i historia Polski ukazane są z wyjątkowym zwróceniem uwagi na dorobek artystyczny, etnograficzny, folklorystyczny i kulturotwórczy poszczególnych regionów. Książka jest skarbnicą wiedzy, ciekawą towarzyszką podróży i wycieczek po Polsce.
Wrocław to miasto z bogatą przeszłością i o ponad 1000-letnim rodowodzie, obecnie dynamicznie rozwijające się i przyciągające nowych mieszkańców. Ze względu na swoją historię i zachowane zabytki jest chętnie odwiedzane przez turystów. Nie tylko oni są jednak zainteresowani jego przeszłością. Mieszkańcy bardzo często sięgają do archiwaliów, przede wszystkim ikonografii, chcąc dowiedzieć się, jak zmieniało się ich miasto. Taki właśnie cel ma niniejsza publikacja. Pokazuje zmiany, jakie zaszły we Wrocławiu w ciągu ostatnich około 130 lat. Zaprezentowano w niej miasto, którego już nie ma. Miasto, które bezpowrotnie odeszło... Przeglądając karty tej książki, można odkryć przede wszystkim Wrocław sprzed II wojny światowej. Jest to Wrocław, który zniknął w wyniku dwóch kataklizmów XX wieku poprzez działania wojenne oraz późniejszą rozbiórkę miasta. Jednak to nie wszystko. Książka przypomina także i takie miejsca lub obiekty, które towarzyszyły mieszkańcom jeszcze w latach 60., 70. lub nawet później, ale w wyniku zachodzących zmian zostały zastąpione nowszą architekturą. Zapraszamy na niezwykły spacer po mieście, którego już nie ma.
Książka zbiera najciekawsze i najważniejsze eseje Susan Sontag dotyczące emancypacji. Znajdziemy tu przede wszystkim poruszający tekst na temat podwójnych standardów, jakimi nasza kultura operuje w odniesieniu do starzenia się kobiet i mężczyzn, refleksje na temat kategorii piękna, a także słynną polemikę z Adrienne Rich dotyczącą eseju poświęconego Leni Riefenstahl. Jak pisze autorka wstępu, Merve Emre, „nie ma w tu wtórnych idei czy zapożyczonej retoryki – niczego, co mogłoby zastygnąć w dogmat lub komunał. Utwory te są wyłącznie rezultatem niezwykłej pracy rozpalonego umysłu, który za cel postawił sobie to, by wyrazić doświadczenie bycia kobietą – w Stanach Zjednoczonych, obu Amerykach i na całym świecie – w jego politycznym i estetycznym wymiarze”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?