Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z szeroką i bogatą ofertą książek, poradników, podręczników o tematyce psychologicznej, a zwłaszcza dotyczącej inteligencji i kreatywności, a także o samorealizacji, karierze, uzależnianiach. W tym dziale proponujemy książki o pracy mózgu, ludzkim umyśle, jak działa mózg?, jak go zaprogramować? na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w proponowanych przez sklep DobreKsiazki.pl publikacjach. Zwłaszcza wydawnictwa: Aha! , Feeria, Helion, Znak proponują ciekawą lekturę z tej tematyki.
Drogi uczniu, drogi studencie, drogi nauczycielu i wykładowco, drogi rodzicu, który pragnie, aby jego dziecko potrafiło się z łatwością uczyć. Przed Wami kompendium wiedzy dotyczące skutecznego UCZENIA SIĘ w szkole i na studiach. Zawiera informacje, których w szkołach na próżno szukać, choć każdego dnia powinno się je przypominać. Takie, których zastosowanie spowoduje u kolegów i koleżanek z grupy następującą reakcję:
Ale urwał!*
* Zdanie te zostało wyłapane z filmiku zamieszczonego na YouTube, w którym kierowcy próbujący pokonać oblodzoną górkę zlatują z niej, stukając w pobliskie samochody. Jeden z kierowców obrywa zderzak innego auta, po czym komentator sytuacji wypowiada się w dość charakterystyczny sposób: „Ale urwał!”. W polskim slangu młodzieżowym oznacza to wyrażenie zachwytu.
Nadaliśmy taki tytuł książce Andrzeja Bubrowieckiego nieprzypadkowo. Po zastosowaniu wskazówek zawartych w publikacji zrobisz takie wrażenie na swoich znajomych, że tylko to określenie będzie cisnęło im się na usta!
Jak skutecznie się uczyć? Jak zapamiętać i w odpowiednim momencie przypomnieć sobie informacje z książek i wykładów?
Jak się uczyć?Podobne pytania zadaje sobie każda ucząca się osoba. Niestety w szkole i na uczelni nie znajdzie się na nie skutecznej odpowiedzi. Jedynie garstka nauczycieli i wykładowców zadaje sobie trud, aby poświęcić czas i przekazać swoim uczniom i studentom najefektywniejsze technik uczenia się – czy to z braku wiedzy, dobrej woli, czy "czasu”.
Uczniów traktuje się jak maszynki do przyswajania wiedzy – mają osiągać dobre rezultaty na sprawdzianie lub kolokwium. Trudność, z jaką zapamiętują tony informacji, to ich sprawa i ich problem. Co jednak najgorsze, wiedza przekazywana jest tak, jakby wszyscy uczyli się w ten sam sposób. Taki pogląd jest nie tylko daleki od rzeczywistości, ale, co gorsza, bardzo krzywdzący.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Nowe rozszerzone kompendium wiedzy o systemach inteligentnych!
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do obliczeń inteligentnych. Przedstawiono w nim rys historyczny rozwoju sztucznej inteligencji, jej zastosowania w życiu codziennym człowieka oraz prognozę dalszego jej rozwoju.
Omawia szeroki zakres inteligentnych struktur decyzyjnych i algorytmów uczenia maszynowego - przedstawia metody wnioskowania wykorzystujące zbiory przybliżone, zbiory rozmyte, sieci neuronowe oraz algorytmy uczenia propagacji wstecznej, najmniejszych kwadratów, ewolucyjne oraz algorytmy grupowania danych. Autorowi udało się optymalnie wyważyć treść książki uzyskując doskonałą proporcję pomiędzy wysokim poziomem teoretycznym opisu, a łatwością przyswojenia prezentowanych metod. Książka jest napisana przystępnie i klarownie. Zrozumienie i przyswojenie treści znacznie ułatwia wiele przykładów ilustrujących wprowadzane koncepcje teoretyczne.
dr hab. inż. Wojciech Jędruch, Politechnika Gdańska
Walorem dydaktycznym drugiego wydania są dodane przez Autora po każdym rozdziale zadania do samodzielnego rozwiązania.
Uczniowie nie są głupi, nauczyciele nie są leniwi, a nasze szkoły nie są do niczego. Ale coś jest nie tak...
Manfred Spitzer w swojej świetnej książce mówi o wpływie naszych cech osobowości (emocje, motywacja, uwaga) na pracę mózgu. Udowadnia, że nasz umysł uczy się od samego początku (już w okresie prenatalnym) spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie. Że można go stymulować naturalnie – wcale nie przez używki. Znając zasady działania mózgu, poznajemy możliwości zwiększenia jego efektywności i czerpania przyjemności z uczenia się. Mózg „formułuje” sam ogólne zasady i „wyciąga wnioski”, ale potrzebuje konkretów, dlatego autor nauczycielom i rodzicom radzi opowiadać dzieciom rzeczywiste historie, a tłumacząc abstrakcyjne teorie odwoływać się do życie codziennego.
Książka niekiedy zaskakuje wyjaśnieniami, dlaczego niektóre dzieci przejawiają trudności w nauce, dlaczego są agresywne, skąd bierze się przemoc – gdzie szukać wyjaśnienia i rozwiązania tych problemów. Nie są to gołosłowne zapewnienia – autor przywołuje liczne eksperymenty psychologiczne, które potwierdzają jego słowa.
Uczenie zachodzi w głowie (...) Chciałbym, aby dzięki tej książce badania prowadzone nad mózgiem stały się bardziej zrozumiałe, co – mam nadzieję – przełoży się na lepsze zrozumienie uczenia się. Owo zrozumienie nie powinno pozostać hermetyczną wiedzą ekspertów, ponieważ dotyczy nas wszystkich niezależnie bowiem od tego, czy tego chcemy czy nie, wszyscy się uczymy!
Książka Jak uczy się mózg? poświęcona jest problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Zaskakuje przystępnością przekazu. Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje, jak można przenieść wiedzę z badań nad mózgiem na nasze codzienne życie.
Książka przedstawia zarys głównych kierunków badań psychologii kształcenia oraz psychologii nauczania i opisuje autorski program badawczy, skoncentrowany na roli kontroli uwagi i pamięci roboczej jako czynników warunkujących poziom osiągnięć szkolnych (z matematyki oraz języka polskiego). Kompetentnie przybliża współczesne ujęcia problematyki kontroli uwagi oraz roli pamięci roboczej jako ważnego czynnika bardziej złożonych procesów poznawczych.
Autorka w ciekawy sposób włącza w analizę dodatkowe elementy emocjonalne (zagrożenie psychologiczne i bezradność intelektualna), jak też miarę inteligencji płynnej (test Ravena) i ukazuje ich odmienną rolę w zależności od poziomu kształcenia i rodzaju przedmiotu. Zaprezentowane wyniki badań są nowatorskie i wskazują na odmienne wzorce przewidywań osiągnięć szkolnych na różnych poziomach kształcenia.
Autorka wskazuje na ważne aplikacyjne perspektywy w zakresie psychologii kształcenia, związane z możliwością trenowania (z zastosowaniem zaawansowanych technologii internetowych) pewnych istotnych elementów procesów uwagi i pamięci roboczej uczniów, w celu zwiększenia poziomu osiągnięć szkolnych u dzieci i młodzieży.
Książka jest ważnym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych stanem badań w interdyscyplinarnym obszarze zwanym psychologią kształcenia, jak i praktycznym poradnikiem przydatnym każdemu nauczycielowi i psychologowi na wszystkich poziomach kształcenia szkolnego oraz niezbędną lekturą dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych.
Pamięć fascynuje badaczy od wielu wieków, gdyż jest jednym z najważniejszych procesów związanych z ludzką egzystencją.
W ostatnich latach, dzięki dynamicznemu rozwojowi nowoczesnych technik badawczych, obserwujemy ogromny postęp w poznaniu tego fenomenu, tak w ujęciu neuropsychologicznym, jak i neurobiologicznym. Pozwoliło to na usystematyzowanie wiedzy na temat istoty pamięci, jej poszczególnych aspektów, związku z czynnością kluczowych dla nich obszarów mózgu oraz na temat znaczenia zaburzeń pamięci w chorobach neurologicznych, w których zaburzenia pamięci są jednym z podstawowych objawów klinicznych choroby.
Szczególne zainteresowanie badaczy skupiło się ostatnio na możliwościach badania wczesnych etapów chorób przebiegających z otępieniem, m.in. na zjawisku tzw. łagodnych zaburzeń poznawczych (MCI, ang. mild cognitive impairment). Zaburzenie to stanowi pośredni etap pomiędzy naturalnym osłabieniem funkcji poznawczych związanych z wiekiem a otępieniem, chociaż etiopatogeneza MCI nie jest jeszcze w wystarczającym stopniu poznana.
Warto więc przybliżyć Czytelnikowi najważniejsze informacje na temat funkcjonowania procesów poznawczych, zwłaszcza pamięciowych, na temat ich znaczenia w etiopatogenezie i w obrazie klinicznym chorób neurologicznych, podstawowych metod rozpoznawania zaburzeń w tym zakresie oraz przedstawić najnowsze dane na temat możliwości poprawy funkcji kognitywnych za pomocą metod farmakologicznych i pozafarmakologicznych.
"Analizuję świadomość, posługując się nią samą – świadomość jest jedyną rzeczą na świecie, która na to pozwala. Książki na temat świadomości są często nudne. Na przykład wielu specjalizujących się w teorii świadomości filozofów i psychologów nie uwzględnia tzw. odmiennych stanów świadomości.
Z drugiej strony wielu zainteresowanych odmiennymi stanami świadomości omija solidne analizy, definicje i wiedzę dotyczącą świadomości, mózgu i w ogóle człowieka. Z kolei neurofizjolodzy piszący o świadomości powtarzają podstawową wiedzę na temat budowy i funkcjonowania neuronów, komórek glejowych i mózgu jako takiego i nie za bardzo potrafią pokazać przejście od wiedzy o mózgu do wiedzy o świadomości. Jest wreszcie niemała liczba publikacji zupełnie luzackich, których autorzy używają słowa „świadomość”, ale piszą o przeżyciach i zjawiskach psychicznych w zupełnie dowolny i skrajnie subiektywny sposób. Staram się tego typu jednostronności uniknąć".
Funkcjonowanie ludzkiego mózgu to problem, który od wieków wprawia ludzkość w zakłopotanie. Fascynujące badania tego, jak pracuje prawa, a jak lewa półkula mózgu, poznawanie funkcji płatów czołowych oraz nowe odkrycia w zakresie idei holograficznego mózgu ujawniają ekscytujące i nieoczekiwane odpowiedzi. Korzystając z odkryć neuropsychologii, psychologii, parapsychologii i fizyki teoretycznej Loye odsłania tajemnice umysłu i jego unikalnych mocy przewidywania – od przeczuć, ESP i jasnowidzenia po zdolność rzeczywistego przewidywania przyszłych zdarzeń.
Dzięki zrozumieniu i wykorzystaniu mocy „umysłu przewidującego” będziemy znacznie lepiej przygotowani do tego, co nastąpi.
PROLOG
Strzała przez chaos - wiek XXI
Co czeka nas w dwudziestym pierwszym wieku? Z treści wielu książek wzbija się w niebo tornado przewidywań. Większość z nich jest bardzo ekscytująca: infostrady, komputery wielkości znaczka pocztowego i miasta pod szkłem. Ale są także prognozy nie wróżące nic dobrego: bomba atomowa w walizce, nuklearna zima i globalne ocieplenie, a także ogólnoświatowa mieszanina powiązanych lawinowo klęsk żywiołowych - łącznie z tym najbardziej ulubionym przez media, w którym to Kalifornia oraz całe zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych zsuwa się do Pacyfiku.
Jak wytyczyć drogę przez obszar, który nas kusi, a jednocześnie odstrasza? Jak poznać, co jest faktem, który będzie miał miejsce, a co iluzja? I co robić, kiedy uświadamiamy sobie, że od chwili, kiedy budzimy się o poranku, aż do momentu, gdy zasypiamy, naszym życiem kierują plany, jakie układamy względem przyszłości - a mimo to nowy, najbardziej prestiżowy twór nauki, jakim jest teoria chaosu, mówi nam, iż przewidywanie, a w związku z tym i planowanie, jest niemożliwe?
Czy wchodzimy w przyszłość jedynie na skrzydłach procesu, jakim jest przetrwanie gatunku (chociaż być może chodzi tu o przetrwanie całej planety) i mamy po prostu nadzieję na lepsze? A może ewolucja wyposażyła nasz umysł w zdumiewającą zdolność, dzięki której poszukuje on ścieżki wiodącej w przyszłość i niczym strzała mknie przez chaos?
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.
Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
Trening koncentracji dla uczniów zawiera wiele gier, zabaw i ćwiczeń wzmacniających zdolność koncentracji. Autorka, przedstawiając scenariusze zajęć, skorzystała ze swojego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Przy pomocy książki, nauczyciele, wychowawcy i rodzice mogą wzbogacić codzienne zajęcia z dziećmi o elementy treningu koncentracji. Umiejętność koncentracji jest jedną z kluczowych umiejętności, potrzebną w procesie uczenia i rozwoju. Umiejętność szybkiego skupienia warunkuje sukcesy w szkole. Niestety często dzieciom i młodzieży tej zdolności brak. Ćwiczenia przydadzą się wszystkim: uczniom z ADHD i uczniom, którzy mają umiarkowane problemy z koncentracją; takim, którzy szybciej chcieliby odrabiać prace domowe i tym, którzy za mało korzystają z materiału przerabianego na lekcjach. Wiele z przedstawionych propozycji może także pomóc dorosłym, którzy nierzadko sami mają problemy z koncentracją.
Zabawy i ćwiczenia logiczne zawarte w tej książeczce wpływają na rozwój podstawowych i szczególnie przydatnych w okresie szkolnym sprawności intelektualnych dziecka, takich jak: spostrzeganie, koncentracja uwagi, zapamiętywanie, analiza i synteza wzrokowa.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Packed with practical examples and insightful wisdom. . . A highly enjoyable and effective guide to better thinking' Sabine Hossenfelder
'I wish David Sumpter had been my maths teacher. I hated the subject at school. I hoover up his books now' Sunday Times
Acclaimed mathematician David Sumpter shows how we can deal with the chaos and complexity of our lives
What is the best way to think about the world? How often do we consider how our own thinking might impact the way we approach our daily decisions? Could it help or hinder our relationships, our careers, or even our health?
Thinking about thinking is something we rarely do, yet it is something science questions all the time. David Sumpter has spent decades studying what we could all learn from the mindsets of scientists, and Four Ways of Thinking is the result. Here he reveals the four easily applied approaches to our problems: statistical, interactive, chaotic and complex.
Combining engaging personal experience with practical advice and inspiring tales of ground-breaking scientific pioneers (with a tiny bit of number crunching along the way), Sumpter explains how these tried and tested methods can help us with every conundrum, from how to bicker less with our partners to pitching to a tough crowd - and in doing so change our lives.
Are you increasingly distracted, demotivated and unable to focus on simple tasks?
There's a good chance your smartphone is to blame. In the always-on age of notifications, emails and the news cycle, it's easy to waste the majority of our days mindlessly scrolling. But according to psychiatric specialist and mental health guru Dr Anders Hansen, being tethered to our devices 24/7 is taking its toll on our mental wellbeing. Sleeplessness, anxiety, depression and burnout are just some of the consequences of feeling digitally overloaded.
In The Attention Fix, Hansen shares an informative guide to what unrestricted social media use is actually doing to our brains, and the practical steps we can take to break the addiction cycle. Unpacking the latest scientific research on the brain, he explains knowledge to cure your smartphone addiction and foster deep, single-task focus. By taking control of your screen time, you'll feel happier, healthier and more productive.
Nowa książka wybitnej psycholog. O pamięci. I sztuce zapominania.Jak działa nasza pamięć? Dlaczego jedne zdarzenia doskonale zapamiętujemy, a inne wymazujemy z pamięci? Jak ćwiczyć pamięć? I w końcu: czy niezawodna pamięć, o której często marzymy i której często pragniemy, rzeczywiście jest nam tak bardzo potrzebna?Najnowsza książka Ewy Woydyłło to pod wieloma względami rewolucja w myśleniu o pamięci. Znana psycholog pisze bowiem nie tylko o tym, jak dbać o swą pamięć, ale przede wszystkim o tym, jak ćwiczyć się w zapominaniu. Pamięć może przecież być źródłem cierpień, może posiadać toksyczną moc, z którą trzeba umieć walczyć. Ta książka dla wielu osób może stać się orężem w tej trudnej walce.Ewa Woydyłło zaprasza czytelników do swego gabinetu terapeutycznego i doradza, jak uwolnić się od pamięci złej. Pokazuje, jak wydobyć dobre wspomnienia i pozwolić im zapanować nad złymi, które często nas zniewalają. Autorce pomagają w tym zaproszeni rozmówcy:Anna Dodziuk psychoterapeutka, autorka książek psychologicznych, która opowiada, jak radzić sobie ze skazą wstydu i winy;Małgorzata Sieczkowska psychoterapeutka, specjalistka metody Somatic Experiencing, która dzieli się swoją wiedzą na temat leczenia traumy;Jerzy Korzewski psycholog kliniczny, psycho- i hipnoterapeuta, który wyjaśnia rolę hipnozy w docieraniu do ukrytej w nieświadomości prawdy o sobie;Wiktor Osiatyński prawnik, autor książek o uzależnieniu i jego pokonywaniu, który przekonuje, że rozwój osobisty polega między innymi na pracy nad własną pamięcią.
Throughout our lives, we are always looking for ways to keep our mind sharp and effortlessly productive. In this book, globetrotting neurosurgeon Dr Sanjay Gupta offers insights from top scientists all over the world, whose cutting edge research can help you heighten and protect brain function and maintain cognitive health at any age.
Keep Sharp debunks common myths about ageing and cognitive decline, explores whether there’s a ‘best’ diet or exercise regimen for the brain, and explains whether it’s healthier to play video games that test memory and processing speed, or to engage in more social interaction.
Discover what we can learn from ‘super-brained’ people who are in their eighties and nineties but showing no signs of slowing down – and whether there are truly any benefits to drugs, supplements and vitamins. Dr Gupta also addresses brain disease, particularly Alzheimer’s, answers all your questions about signs and symptoms, and shows you both how to ward against it and how to care for a partner in cognitive decline.
The book also provides readers with a personalized twelve-week programme featuring practical strategies to strengthen your brain every day.
Keep Sharp is the only owner’s manual you’ll need to keep your brain young and healthy at any age!
'Some people improve mentally with age - here's how you can be one of them.' Mail on Sunday
With a new chapter on Covid and the Brain, this is the definitive guide to keeping your brain healthy for a long and lucid life, by one of the world's leading scientists in the field of brain health and ageing.
The brain is our most vital and complex organ. It controls and coordinates our actions, thoughts and interactions with the world around us. It is the source of personality, of our sense of self, and it shapes every aspect of our human experience.
Yet most of us know precious little about how our brains actually work, or what we can do to optimise their performance. Whilst cognitive decline is the biggest long-term health worry for many of us, practical knowledge of how to look after our brain is thin on the ground.
In this ground-breaking new book, leading expert Professor James Goodwin explains how simple strategies concerning exercise, diet, social life and sleep can transform your brain health paradigm, and shows how you can keep your brain youthful and stay sharp across your life. Combining the latest scientific research with insightful storytelling and practical advice, Supercharge Your Brain reveals everything you need to know about how your brain functions, and what you can do to keep it in peak condition.
CODZIENNE PRAKTYKI SPRZYJAJĄCE REALIZACJI CELÓWLegendarny mówca i autor Zig Ziglar uświadamia nam, że nie sposób zrealizować celu, którego się nie ma. Każdy może być lepszy, każdy może mieć i robić więcej. ALE... "Nie da się tego zrobić, błądząc we mgle niezdecydowania. Trzeba dążyć do konkretnego celu".Po fascynującej analizie 4 powodów, które powstrzymują ludzi przed wyznaczaniem sobie celów, Zig prowadzi nas drogą 9 kroków wiodących do sprecyzowania życiowych dążeń i składa nam obietnicę, że "dobrze wyznaczony cel to połowa sukcesu".Wtedy można od razu przejść do DZIAŁANIA! Ziglar proponuje formułę obejmującą 13 przełomowych praktyk, które każdego dnia będą cię przybliżać do realizacji twoich zamierzeń. "Kiedy przyswoisz sobie te koncepcje i zastosujesz się do zaleceń, osiągniesz swoje cele".Jeśli styl Ziga nie jest ci obcy, wiesz, że możesz spodziewać się mnóstwa życiowych historii i zwięzłych złotych myśli, nie wspominając o tonach bezcennej motywacji. Może cię natomiast zaskoczyć i jednocześnie zachwycić poziom praktyczności oferowanych tu rozwiązań. Zig sprowadza procesy wyznaczania i realizacji celów do codziennych, sukcesywnie wykonywanych czynności. Bez względu na to, czy spotykasz się z Zigiem po raz pierwszy, czy śledzisz jego działalność od lat, ta książka będzie objawieniem, które zmieni twoje życie.***Zig ZiglarW oparciu o swoją filozofię charakteru, postawy i umiejętności Zig Ziglar wpłynął na ponad ćwierć miliarda osób, pomagając ludziom osiągnąć długotrwały, stabilny sukces, a jego praca nadal zmienia życie tych, którzy postępują zgodnie z jego filozofią.Zig Ziglar był autorem ponad 30 bestsellerów sprzedażowych i motywacyjnych, cytowanym w takich tytułach prasowych, jak "New York Times", "Washington Post" czy "Fortune Magazine".Jako mówca Zig regularnie dzielił scenę z byłymi prezydentami Stanów Zjednoczonych, światowymi liderami i innymi znanymi osobistościami.Ziglar to znana i ceniona na całym świecie marka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych. Dzieci Ziga, Tom i Julie Ziglar, nie ustają w odkrywaniu wyrazistej i prostej filozofii swojego ojca przed nowym pokoleniem ludzi sukcesu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?