Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z szeroką i bogatą ofertą książek, poradników, podręczników o tematyce psychologicznej, a zwłaszcza dotyczącej inteligencji i kreatywności, a także o samorealizacji, karierze, uzależnianiach. W tym dziale proponujemy książki o pracy mózgu, ludzkim umyśle, jak działa mózg?, jak go zaprogramować? na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w proponowanych przez sklep DobreKsiazki.pl publikacjach. Zwłaszcza wydawnictwa: Aha! , Feeria, Helion, Znak proponują ciekawą lekturę z tej tematyki.
Najnowsze informacje dotyczące skutecznych metod uczenia się i skutecznego treningu pamięci. Dowiesz się, jak pobudzić umysł oraz jak stworzyć odpowiednie warunki do nauki i co jeść, by poprawić koncentrację i pamięć.
Jak w twórczy sposób zmierzyć się z wyzwaniami zmieniającego się świata
OSHO przekonuje, że najlepszą metodą usprawnienia inteligencji nie jest wcale trening skupiony na intelekcie. Intelekt operuje logiką, a inteligencja działa w sposób paradoksalny. Intelekt rozkłada zjawiska na czynniki, aby przekonać się, w jaki sposób funkcjonują. Inteligencja scala je, aby objąć całokształt rzeczy. OSHO podkreśla, że gdy edukacja kładzie zbyt duży nacisk na rozwój intelektu, zostaje zaburzona naturalna równowaga, niezbędna w rozwoju jednostki i społeczeństwa. Tylko poprzez dowartościowanie inteligencji możemy w twórczy sposób zmierzyć się z wyzwaniami zmieniającego się świata.
Aktualne kompendium wiedzy na temat kształcenia i stymulowania rozwoju osób zdolnych.
Przedstawia takie zagadnienia jak:
- zależności między inteligencją, zdolnościami a osobowością
- psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych
- eksperymentalne badania wyobraźni twórczej
- proces identyfikacji i diagnozowania zdolności uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych
- społeczne funkcjonowanie osób wybitnie zdolnych w dzieciństwie i życiu dorosłym
Książka jest przeznaczona dla psychologów, pedagogów i nauczycieli, studentów psychologii oraz kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, a także rodziców i wychowawców dzieci wybitnie zdolnych.
Pamięć prospektywna. Geneza, mechanizmy, deficyty to książka, która pokazuje, jak działa pamięć odpowiedzialna za wykonanie zamierzonych działań w określonym momencie w przyszłości (np. pamiętanie o wysłaniu maila, złożeniu życzeń, umówieniu się na wizytę).
Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na pytania:
• jak pamięć prospektywna rozwija się u dzieci i zmienia wraz ze starzeniem się,
• jak ludzie różnią się w zakresie efektywności tej pamięci,
• jak można mierzyć jej sprawność w ramach diagnozy funkcjonowania poznawczego,
• w jakich grupach pacjentów pamięć prospektywna jest upośledzona,
• jak można ją wspomagać.
Książka stanowi obszerne kompendium wiedzy na temat pamięci prospektywnej. Jest pierwszą monografią poświęconą tej pamięci wydaną w Polsce. Autorka nie tylko podsumowała obszerną wiedzę na temat pamięci prospektywnej, lecz także zaproponowała jej oryginalny model empiryczny, weryfikowany potem w licznych badaniach, prowadzonych w laboratorium Autorki, jak też gdzie indziej.
Prof. dr hab. Tomasz Maruszewski, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Sopocie
"Największą zagadką przed jaką stoi człowiek jest on sam. Skąd pochodzimy? Czy różnimy się zasadniczo od innych zwierząt? Czy postępowaniem naszym rządzi rozum czy instynkty? Jaka jest relacja pomiędzy umysłem a mózgiem? To tylko niektóre z pytań, na które nauka poszukuje odpowiedzi. Dlatego sądzę, że "inteligencja Makiaweliczna" Tomasza Witkowskiego, która włącza się w ten nurt poszukiwań, znajdzie wielu czytelników. Ludzką naturą zainteresowani są dziś już nie tylko psychologowie; w jej badania i wielką, nie wolną od swarów, debatę na jej temat angażują się także biolodzy, neurolodzy, socjologowie, prymatolodzy, nie mówiąc o ekonomistach i politologach. W skrajnych wersjach, koncepcje ludzkiej natury przyjmują, z jednej strony, postać biologicznego determinizmu, w myśl którego jesteśmy tylko skomplikowanymi automatami zaprogramowanymi do reprodukcji, z drugiej zaś marzycielskiego humanizmu, którego wyznawcy głoszą, że umysł ludzki jest wolny od biologicznych uwarunkowań. Oba przeciwne obozy zgodne są jednak co do tego, że zagadka człowieczeństwa tkwi w ludzkim mózgu. Tomasz Witkowski, który jest psychologiem, w sporze tym stara się zająć pozycję rozjemcy, próbującego doprowadzić uczestników sporu do pojednania. By dowiedzieć się w jakiej mierze mu się to udaje trzeba przeczytać jego książkę." (Z recenzji prof. Krzysztofa Szymborskiego)
Poznaj rewelacyjne odkrycia dotyczące istnienia inteligencji całkowicie niezależnej od Twojego mózgu! Miejscem jej ulokowania jest serce, a ona sama nazywana jest inteligencją serca. Co najważniejsze, ma ogromny wpływ na Twoje życie. Udowodniły to badania amerykańskich naukowców z Instytutu HeartMath.
Zostały one zebrane przez Dagmarę Gmitrzak – trenerkę rozwoju osobistego, socjolog, terapeutkę reiki i dziennikarkę. Od ponad dekady pracuje ona z ludźmi korzystając z najnowszych naukowych odkryć. Teraz dzieli się swoim doświadczeniem w przełomowej książce skierowanej zarówno do ludzi pragnących podnieść jakość swojego życia jak i do kardiologów.
Udowadnia, że pole elektromagnetyczne serca oraz jego rytm, wpływają na zdrowie fizyczne i samopoczucie psychiczne. Autorka zdradza, jak rozpoznać kiedy serce jest „zamknięte” i w jaki sposób ponownie je „otworzyć”, by połączyć się za źródłem miłości w sobie. Zgłębia sekrety relacji uczuciowych, wyjaśnia jakie są etapy każdego związku oraz przyczyny lęku przed miłością. Prezentuje szereg porad, które pomogą uzdrowić złamane serce po rozstaniu i otworzyć się na nową relacją.
Zawarte w książce ćwiczenia nauczą Cię jak rozwijać tę inteligencję i doświadczać w życiu miłości. Dołączona do książki płyta CD zawiera prowadzoną przez autorkę medytację serca oraz trzydzieści pozytywnych afirmacji.
Kieruj się inteligencją serca!
Czym jest inteligencja?
Pojęcie ?efekt Flynna? odnosi się do systematycznego wzrostu wyników uzyskiwanych w testach inteligencji (IQ), obserwowanego od początku XX wieku. Czy fakt ten oznacza, że każde kolejne pokolenie jest bardziej inteligentne niż poprzednie? Czy podpowiada nam, w jaki sposób każdy z nas może zwiększyć swoją inteligencję? Profesor Flynn pyta, czym tak naprawdę jest inteligencja, a następnie udziela zaskakującej i pouczającej odpowiedzi na to pytanie. Autor zestawia sztukę spisywania historii poznawczej z naukowym pomiarem inteligencji, przedstawiając nowe dane empiryczne, pokazuje, w jaki sposób możemy stworzyć kompletną teorię inteligencji oraz wysuwa zastrzeżenia do teorii inteligencji wielorakich autorstwa Howarda Gardnera. Ta fascynująca, wyjątkowa książka przerzuca most nad przepaścią oddzielającą nasze umysły od umysłów naszych przodków sprzed stu lat, wnosząc istotny wkład w naszą wiedzę o ludzkiej inteligencji.
Wyobraź sobie, że Twoje dziecko jest już duże. Patrzysz na jego osiągnięcia. Patrzysz, jak dzielnie radzi sobie z życiem, jak pozytywną i szczęśliwą jest osobą. Wiesz, że warto było zgłębiać tajniki rozwijania naturalnej inteligencji dziecka, gdy było jeszcze małe. Wiesz, że Twoje codzienne właściwe działania, Twoje podejście i wiedza zaprocentowały... Zgodzisz się ze mną, że trudno o większą satysfakcję, prawda?
Posyłając malucha do szkoły, wiele rodziców zastanawia się, jak ich dziecko da sobie radę w klasie, jakim będzie uczniem. Czy jest wystarczająco inteligentne? Czy poradzi sobie z nowymi wyzwaniami? I co ważniejsze:
Czy edukacja szkolna zapewni dziecku sukces
w dorosłym życiu?
Nie licz na to, że szkoła zadba o rozwinięcie wyjątkowych uzdolnień Twojego dziecka i o pełen rozkwit jego umysłu. Wytłumaczę Ci to obrazowo.
Wyobraź sobie taką bajkową szkołę, do której przychodzą różne figury geometryczne – koła, trójkąty, romby, kwadraty, pięciokąty, także figury zupełnie nieregularne, nigdzie nieopisane, każda w innym kolorze. Wszystkie wyjątkowe i niepowtarzalne. I co robi owa szkoła? Bierze nożyczki i bezlitośnie przycina wszystkie figury do wytyczonego kształtu. Ciach z prawej, ciach z lewej, jeszcze z góry i z dołu – i z koła robi się szablonowy kwadracik...
I tak równiutko przycina wszystkie figury. Te, co pierwotnie były kwadratami, miały trochę szczęścia, ale jeśli z wymiarem coś nie pasowało, to i one zostały „przystrzyżone”. Mało tego, wszystkie kwadraciki o identycznych wymiarach trzeba jeszcze pomalować tym samym kolorem... I w ten sposób wyjątkowość każdej z figur została gdzieś zatracona...
Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij więc po poradnik „ABC Mądrego Rodzica: Inteligencja Twojego dziecka”. Dowiesz się z niego:
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ją rozwijać u swojego malucha.
Dlaczego „nie taki diabeł straszny...", czyli jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną.
Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalną.
Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
Jak zachęcić dziecko do nauki i zdobywania nowych umiejętności, np. nauki języków.
A na deser – poznasz 26 sposobów na to, jak rozwijać wszystkie wymienione tu rodzaje inteligencji dziecka w trakcie przygotowywania obiadu, a dokładniej – w trakcie obierania ziemniaków. Niemożliwe? A jednak. :-)
Czyta Robert Ireneusz Grabka
Czas nagrania 388 minut
Format CD MP3
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Nowe rozszerzone kompendium wiedzy o systemach inteligentnych!
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do obliczeń inteligentnych. Przedstawiono w nim rys historyczny rozwoju sztucznej inteligencji, jej zastosowania w życiu codziennym człowieka oraz prognozę dalszego jej rozwoju.
Omawia szeroki zakres inteligentnych struktur decyzyjnych i algorytmów uczenia maszynowego - przedstawia metody wnioskowania wykorzystujące zbiory przybliżone, zbiory rozmyte, sieci neuronowe oraz algorytmy uczenia propagacji wstecznej, najmniejszych kwadratów, ewolucyjne oraz algorytmy grupowania danych. Autorowi udało się optymalnie wyważyć treść książki uzyskując doskonałą proporcję pomiędzy wysokim poziomem teoretycznym opisu, a łatwością przyswojenia prezentowanych metod. Książka jest napisana przystępnie i klarownie. Zrozumienie i przyswojenie treści znacznie ułatwia wiele przykładów ilustrujących wprowadzane koncepcje teoretyczne.
dr hab. inż. Wojciech Jędruch, Politechnika Gdańska
Walorem dydaktycznym drugiego wydania są dodane przez Autora po każdym rozdziale zadania do samodzielnego rozwiązania.
Uczniowie nie są głupi, nauczyciele nie są leniwi, a nasze szkoły nie są do niczego. Ale coś jest nie tak...
Manfred Spitzer w swojej świetnej książce mówi o wpływie naszych cech osobowości (emocje, motywacja, uwaga) na pracę mózgu. Udowadnia, że nasz umysł uczy się od samego początku (już w okresie prenatalnym) spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie. Że można go stymulować naturalnie – wcale nie przez używki. Znając zasady działania mózgu, poznajemy możliwości zwiększenia jego efektywności i czerpania przyjemności z uczenia się. Mózg „formułuje” sam ogólne zasady i „wyciąga wnioski”, ale potrzebuje konkretów, dlatego autor nauczycielom i rodzicom radzi opowiadać dzieciom rzeczywiste historie, a tłumacząc abstrakcyjne teorie odwoływać się do życie codziennego.
Książka niekiedy zaskakuje wyjaśnieniami, dlaczego niektóre dzieci przejawiają trudności w nauce, dlaczego są agresywne, skąd bierze się przemoc – gdzie szukać wyjaśnienia i rozwiązania tych problemów. Nie są to gołosłowne zapewnienia – autor przywołuje liczne eksperymenty psychologiczne, które potwierdzają jego słowa.
Uczenie zachodzi w głowie (...) Chciałbym, aby dzięki tej książce badania prowadzone nad mózgiem stały się bardziej zrozumiałe, co – mam nadzieję – przełoży się na lepsze zrozumienie uczenia się. Owo zrozumienie nie powinno pozostać hermetyczną wiedzą ekspertów, ponieważ dotyczy nas wszystkich niezależnie bowiem od tego, czy tego chcemy czy nie, wszyscy się uczymy!
Książka Jak uczy się mózg? poświęcona jest problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Zaskakuje przystępnością przekazu. Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje, jak można przenieść wiedzę z badań nad mózgiem na nasze codzienne życie.
Książka przedstawia zarys głównych kierunków badań psychologii kształcenia oraz psychologii nauczania i opisuje autorski program badawczy, skoncentrowany na roli kontroli uwagi i pamięci roboczej jako czynników warunkujących poziom osiągnięć szkolnych (z matematyki oraz języka polskiego). Kompetentnie przybliża współczesne ujęcia problematyki kontroli uwagi oraz roli pamięci roboczej jako ważnego czynnika bardziej złożonych procesów poznawczych.
Autorka w ciekawy sposób włącza w analizę dodatkowe elementy emocjonalne (zagrożenie psychologiczne i bezradność intelektualna), jak też miarę inteligencji płynnej (test Ravena) i ukazuje ich odmienną rolę w zależności od poziomu kształcenia i rodzaju przedmiotu. Zaprezentowane wyniki badań są nowatorskie i wskazują na odmienne wzorce przewidywań osiągnięć szkolnych na różnych poziomach kształcenia.
Autorka wskazuje na ważne aplikacyjne perspektywy w zakresie psychologii kształcenia, związane z możliwością trenowania (z zastosowaniem zaawansowanych technologii internetowych) pewnych istotnych elementów procesów uwagi i pamięci roboczej uczniów, w celu zwiększenia poziomu osiągnięć szkolnych u dzieci i młodzieży.
Książka jest ważnym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych stanem badań w interdyscyplinarnym obszarze zwanym psychologią kształcenia, jak i praktycznym poradnikiem przydatnym każdemu nauczycielowi i psychologowi na wszystkich poziomach kształcenia szkolnego oraz niezbędną lekturą dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych.
"Analizuję świadomość, posługując się nią samą – świadomość jest jedyną rzeczą na świecie, która na to pozwala. Książki na temat świadomości są często nudne. Na przykład wielu specjalizujących się w teorii świadomości filozofów i psychologów nie uwzględnia tzw. odmiennych stanów świadomości.
Z drugiej strony wielu zainteresowanych odmiennymi stanami świadomości omija solidne analizy, definicje i wiedzę dotyczącą świadomości, mózgu i w ogóle człowieka. Z kolei neurofizjolodzy piszący o świadomości powtarzają podstawową wiedzę na temat budowy i funkcjonowania neuronów, komórek glejowych i mózgu jako takiego i nie za bardzo potrafią pokazać przejście od wiedzy o mózgu do wiedzy o świadomości. Jest wreszcie niemała liczba publikacji zupełnie luzackich, których autorzy używają słowa „świadomość”, ale piszą o przeżyciach i zjawiskach psychicznych w zupełnie dowolny i skrajnie subiektywny sposób. Staram się tego typu jednostronności uniknąć".
Funkcjonowanie ludzkiego mózgu to problem, który od wieków wprawia ludzkość w zakłopotanie. Fascynujące badania tego, jak pracuje prawa, a jak lewa półkula mózgu, poznawanie funkcji płatów czołowych oraz nowe odkrycia w zakresie idei holograficznego mózgu ujawniają ekscytujące i nieoczekiwane odpowiedzi. Korzystając z odkryć neuropsychologii, psychologii, parapsychologii i fizyki teoretycznej Loye odsłania tajemnice umysłu i jego unikalnych mocy przewidywania – od przeczuć, ESP i jasnowidzenia po zdolność rzeczywistego przewidywania przyszłych zdarzeń.
Dzięki zrozumieniu i wykorzystaniu mocy „umysłu przewidującego” będziemy znacznie lepiej przygotowani do tego, co nastąpi.
PROLOG
Strzała przez chaos - wiek XXI
Co czeka nas w dwudziestym pierwszym wieku? Z treści wielu książek wzbija się w niebo tornado przewidywań. Większość z nich jest bardzo ekscytująca: infostrady, komputery wielkości znaczka pocztowego i miasta pod szkłem. Ale są także prognozy nie wróżące nic dobrego: bomba atomowa w walizce, nuklearna zima i globalne ocieplenie, a także ogólnoświatowa mieszanina powiązanych lawinowo klęsk żywiołowych - łącznie z tym najbardziej ulubionym przez media, w którym to Kalifornia oraz całe zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych zsuwa się do Pacyfiku.
Jak wytyczyć drogę przez obszar, który nas kusi, a jednocześnie odstrasza? Jak poznać, co jest faktem, który będzie miał miejsce, a co iluzja? I co robić, kiedy uświadamiamy sobie, że od chwili, kiedy budzimy się o poranku, aż do momentu, gdy zasypiamy, naszym życiem kierują plany, jakie układamy względem przyszłości - a mimo to nowy, najbardziej prestiżowy twór nauki, jakim jest teoria chaosu, mówi nam, iż przewidywanie, a w związku z tym i planowanie, jest niemożliwe?
Czy wchodzimy w przyszłość jedynie na skrzydłach procesu, jakim jest przetrwanie gatunku (chociaż być może chodzi tu o przetrwanie całej planety) i mamy po prostu nadzieję na lepsze? A może ewolucja wyposażyła nasz umysł w zdumiewającą zdolność, dzięki której poszukuje on ścieżki wiodącej w przyszłość i niczym strzała mknie przez chaos?
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.
Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
Trening koncentracji dla uczniów zawiera wiele gier, zabaw i ćwiczeń wzmacniających zdolność koncentracji. Autorka, przedstawiając scenariusze zajęć, skorzystała ze swojego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Przy pomocy książki, nauczyciele, wychowawcy i rodzice mogą wzbogacić codzienne zajęcia z dziećmi o elementy treningu koncentracji. Umiejętność koncentracji jest jedną z kluczowych umiejętności, potrzebną w procesie uczenia i rozwoju. Umiejętność szybkiego skupienia warunkuje sukcesy w szkole. Niestety często dzieciom i młodzieży tej zdolności brak. Ćwiczenia przydadzą się wszystkim: uczniom z ADHD i uczniom, którzy mają umiarkowane problemy z koncentracją; takim, którzy szybciej chcieliby odrabiać prace domowe i tym, którzy za mało korzystają z materiału przerabianego na lekcjach. Wiele z przedstawionych propozycji może także pomóc dorosłym, którzy nierzadko sami mają problemy z koncentracją.
Zabawy i ćwiczenia logiczne zawarte w tej książeczce wpływają na rozwój podstawowych i szczególnie przydatnych w okresie szkolnym sprawności intelektualnych dziecka, takich jak: spostrzeganie, koncentracja uwagi, zapamiętywanie, analiza i synteza wzrokowa.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Co oznaczają pierwsze problemy z pamięcią? Jak odróżnić naturalne starzenie od wczesnej demencji? I jak mądrze wspierać bliską osobę, gdy pojawia się diagnoza choroby Alzheimera? W nowym, zaktualizowanym wydaniu bestsellerowego poradnika dr Peter V. Rabins – wybitny amerykański psychiatra i współautor kultowej książki „The 36-Hour Day” – odpowiada w formule Q&A na najczęstsze pytania, z jakimi mierzą się rodziny, pacjenci i opiekunowie osób z zaburzeniami pamięci. Autor wyjaśnia, jak przebiega proces diagnostyczny, na czym polegają współczesne terapie, co faktycznie wpływa na ryzyko demencji i choroby Alzheimera oraz jak radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Przejrzysta struktura pytań i odpowiedzi pozwala szybko odnaleźć kluczowe informacje – niezależnie od tego, czy szukamy wskazówek dla siebie, bliskiej osoby czy pacjenta. To praktyczny przewodnik, który pomaga zrozumieć chorobę i podejmować świadome decyzje w momentach, gdy każda z nich ma znaczenie. W książce znajdziesz m.in.: różnice między naturalnym starzeniem, łagodnymi zaburzeniami poznawczymi a wczesną demencją, kluczowe badania i procedury prowadzące do trafnej diagnozy, zasady kwalifikacji do nowoczesnych terapii i leków, rzetelne informacje o czynnikach ryzyka i czynnikach ochronnych, wskazówki ułatwiające codzienne funkcjonowanie osób z zaburzeniami poznawczymi, praktyczne porady dotyczące komunikacji z rodziną i personelem medycznym, wsparcie emocjonalne i organizacyjne dla opiekunów. Książka polecana wszystkim, których niepokoją problemy z pamięcią – własne lub bliskiej osoby.
Człowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy? Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności. Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.
Skąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie? Popatrz na innych. Nie będą zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie pojawiają się przełomowe idee? Co je inspiruje? Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie własną kreatywnością?
Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh MacLeod był młodym, próbującym się wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (GapingVoid) i stały się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj MacLeod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.
Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby stał się bardziej "user friendly", sprawi jedynie, że ludziom będzie się mniej podobał.
Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi się powoli i w bólach.
Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.
Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy? Zrób to dla siebie!
Superpamięć dla seniorów i nie tylkoDbamy o kondycję. Dbamy o nią niezależnie od wieku, wykształcenia, płci. Coraz częściej, coraz mocniej, coraz bardziej świadomie. Na siłowniach, w klubach fitness, w strefach wellness. Biegając, uprawiając nordic walking, jeżdżąc na rowerze. Dbamy nierzadko w sposób metodyczny, korzystając ze wskazówek specjalistów, często pod okiem trenera. Czujemy, że nasz organizm potrzebuje regularnych, choć niekoniecznie forsownych dawek ruchu, które wykonane prawidłowo, przynoszą nam radość. Dbamy o nasze organizmy, każdy według potrzeb i możliwości, bo przecież nie trzeba, a nawet nie powinno się od razu biegać maratonu - czasem wystarczy solidny spacer."Superpamięć dla seniorów i nie tylko" pod lupąA co z naszym mózgiem, z tym niezwykle ważnym ośrodkiem sterującym nasze ciało? Czy i ten organ można wyćwiczyć podobnie jak inne, serwując mu rozmaite treningi? Oczywiście że można - i podobnie jak w przypadku wszystkich treningów, najlepiej ćwiczyć według wskazówek ekspertów. W tej książce znajdą Państwo zestaw ćwiczeń i rozrywek umysłowych pomagających w treningu pamięci, logicznego myślenia, skupienia uwagi, przygotowanych przez wysokiej klasy specjalistkę. Autorka książki "Superpamięć dla seniorów i nie tylko" opracowała zadania tak, żeby można je było stosować dzień po dniu, bo w treningach poznawczych wytrwałość liczy się bardziej niż perfekcyjność w wykonaniu ćwiczenia.A zatem, życząc owocnych treningów, zostawiamy Państwa z książką i przygotowanym na jej stronicach treningiem. Do dzieła!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?