Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z szeroką i bogatą ofertą książek, poradników, podręczników o tematyce psychologicznej, a zwłaszcza dotyczącej inteligencji i kreatywności, a także o samorealizacji, karierze, uzależnianiach. W tym dziale proponujemy książki o pracy mózgu, ludzkim umyśle, jak działa mózg?, jak go zaprogramować? na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w proponowanych przez sklep DobreKsiazki.pl publikacjach. Zwłaszcza wydawnictwa: Aha! , Feeria, Helion, Znak proponują ciekawą lekturę z tej tematyki.
Niezwykle ważna książka, którą powinni przeczytać wszyscy rodzice, nauczyciele i lekarze.
Daniel Goleman, autor Inteligencji emocjonalnej
Dlaczego miłość ma ogromne znaczenie dla rozwoju mózgu dziecka?
Dlaczego tak ważne są już pierwsze interakcje między dzieckiem a rodzicami?
Odpowiedź na te pytania znajdziemy w książce Znaczenie miłości, w której autorka wnikliwie analizuje interakcje między dzieckiem a rodzicami i wynikające z tych relacji konsekwencje dla układu nerwowego. Sue Gerhardt pokazuje, w jaki sposób rozwój mózgu wpływa na późniejsze życie emocjonalne i jak pewne sytuacje z okresu dzieciństwa mogą warunkować brak odporności na stres oraz przyczynić się do wystąpienia takich zaburzeń, jak anoreksja, uzależnienia czy zachowania antyspołeczne. Znaczenie miłości to fascynująca i niezwykle przystępna prezentacja odkryć neuronauk, psychologii, psychoanalizy i biochemii.
Sue Gerhardt zajmuje się psychoterapią psychoanalityczną. Jest również współzałożycielką Oxford Parent Infant Project (OXPIP), pionierskiej instytucji charytatywnej, zapewniającej pomoc psychoterapeutyczną rodzicom oraz ich dzieciom.
506 zagadek matematycznych , wizualnych , logicznych
Książka została podzielona na dwadzieścia rozdziałów o rosnącym poziomie trudności, od najłatwiejszych zagadnień po najbardziej skomplikowane. Najlepiej zacząć jest od początku, czyli poziomu pierwszego, a pracując systematycznie poprzez kolejne poziomy, powinniście rozpoznać zasady i logikę kierującą zagadnieniami w pozostałych rozdziałach.
Jeśli utkniecie na jednej z zagadek, najlepiej jest ją pominąć i wrócić do niej później, zawsze opierając się pokusie zajrzenia do odpowiedzi. Często, jeśli spojrzycie na zagadkę z innej perspektywy, rozwiązanie staje się oczywiste, wszystko jest kwestią logiki.
Logiczne wyzwania nie polegają jedynie na znalezieniu prawidłowej odpowiedzi – zadaniem książki jest trenować myślenie i wyostrzać umysł by pracował logicznie. Jeśli pomylicie się z odpowiedzią, przyjrzyjcie się ponownie zadaniu aby dowiedzieć się w jaki sposób należy go rozwiązać. Uzbrojeni w narzędzia i techniki jakie poznaliście w pierwszych dziewiętnastu rozdziałach, będziecie mieć szansę na zmierzenie się z rozdziałem dwudziestym – jego najbardziej skomplikowanymi i pokrętnymi zadaniami jakie byliśmy w stanie wymyślić!
Powodzenia i dobrej zabawy!
ćwiczenia dla lewej półkuli mózgu
Wyniki najnowszych badań ujawniają, że wykorzystywanie lewej półkuli mózgu poprawia nastrój, pobudza pozytywne emocje i zwiększa poziom energii. Chociaż ćwiczenia zawarte w tej książce są oparte na najnowszych odkryciach z dziedziny neurologii, zostały także pomyślane w taki sposób, aby bawić i angażować kreatywność. Trzynaście fascynujących rodzajów zagadek pozwala ćwiczyć struktury mózgu, których potrzebujemy w zmaganiach z naszym codziennym życiem. W książce znajdziesz całą gamę zadań, od łatwych do bardzo trudnych, a także wskazówki, które pomogą ci zacząć, oraz opcjonalne podpowiedzi prowadzące jak po sznurku do satysfakcjonującego rozwiązania. Autorzy i redaktorzy zapoznali się także z najnowszymi odkryciami neurologicznymi, prezentując 87 "zagadek mózgu", czyli ciekawostek dotyczących przyspieszania oraz usprawniania procesu przyswajania wiedzy i zapamiętywania. Wiele z tych informacji nigdy wcześniej nie było udostępnianych w niespecjalistycznej formie.
Czy masz czasem uczucie, że nie wykorzystujesz w pełni swojego potencjału w celu osiągnięcia sukcesu zawodowego? Często nie potrafisz odnaleźć się w relacjach międzyludzkich? Prawdopodobnie oznacza to, że nie rozwinąłeś swojej inteligencji emocjonalnej (EQ = Emotional Quality). EQ nie jest niezmienna, sam możesz ją doskonalić i kształtować. Ten praktyczny poradnik pokaże ci, jak możesz nauczyć się postępowania zgodnego z zasadami inteligencji emocjonalnej. Liczne przykłady z życia codziennego ułatwią ci zastosowanie teorii w praktyce. Ta książeczka wskaże ci, jak możesz:
- rozpoznać i zaakceptować swoje własne uczucia;
- udoskonalić swoje zdolności odczuwania innych;
- umiejętnie postępować z różnymi typami osobowości;
- tworzyć trwałe relacje z otoczeniem.
Czy poradzisz sobie z ogromną księgą zagadek i łamigłówek MENSY? Oczywiście, że tak! W środku znajdziesz szeroki zestaw zadań testujący twoją spostrzegawczość, zdolność logicznego oraz abstrakcyjnego myślenia a także umiejętność odkrycia wielopłaszczyznowych powiązań pomiędzy rozmaitymi elementami.Zagadki w książce posortowane są według poziomu trudności, zaczynając od prostych i sympatycznych zadań do naprawdę podchwytliwych i skomplikowanych łamigłówek. Dzięki temu można poćwiczyć w sekcji łatwiejszej przed przejściem do części zaawansowanej.Nie potrzeba żadnych specjalnych zdolności aby rozwiązywać zagadki MENSY. Wystarczy zdrowy rozsądek, podstawowa znajomość matematyki oraz alfabetu, umiejętność myślenia i oczywiście determinacja i siła woli.Zatem, ołówki w dłoń – i do dzieła!
Demetrio postrzega pamięć jako skarbnicę tożsamości, doświadczeń, przeżyć i wspomnień bogatą i wzbogacaną wraz z postępem wieku.
Wspomnienia, porządkowanie wspomnień, ich układanie w ciągi, ich ogląd Autor postrzega jako proces samokształcenia, a proces tworzenia autobiografii jest, według niego, procesem edukacyjnym. Próby odtwarzania własnej biografii uczą, wymagają wysiłku, refleksji, oceny, przywracają różne fakty, obrazy, rzeczy.
Ze Wstępu prof. Olgi Czerniawskiej
O niedoskonałościach ludzkiego umysłu
W jaki sposób przypadki ewolucyjne ukształtowały nasz dziwaczny, niedoskonały umysł – i co możemy na to poradzić? Czy rzeczywiście jesteśmy „wielcy przez rozum”? Doskonali, stworzeni na obraz i podobieństwo Boga? Nic podobnego – twierdzi psycholog z Uniwersytetu Nowojorskiego, Gary Marcus. W swojej klarownej, niezwykle odkrywczej książce Marcus dowodzi, że ludzki umysł nie jest elegancko zaprojektowanym organem, lecz byle jaką prowizorką (kluge) – urządzeniem skleconym naprędce z tego, co akurat było pod ręką. Autor odkrywa przed nami zupełnie nowe podejście do ludzkiego umysłu – twierdzi, że ma on więcej wspólnego z samoprzylepną taśmą naprawczo-montażową niż z superkomputerem – podejście, które rzuca nowe światło na niektóre spośród najbardziej zagadkowych aspektów natury ludzkiej. Oprowadzając nas po najważniejszych obszarach ludzkiego doświadczenia – pamięci, przekonaniach, podejmowaniu decyzji, języku i szczęściu – Marcus ujawnia niezliczone usterki i niedociągnięcia umysłu. Zastanawia się, dlaczego ludzie w wielu wypadkach głosują wbrew swoim interesom, dlaczego szczęścia nie można kupić za pieniądze, dlaczego przywódcy często z uporem trwają przy swoich błędnych decyzjach, a także dlaczego zdanie w rodzaju „People people left left” [Ludzie, których opuścili ludzie, opuścili (pomieszczenie)] wprawia nas w zakłopotanie, chociaż składa się z zaledwie czterech słów. Marcus przedstawia również zdumiewająco skuteczne sposoby, w jakie możemy przechytrzyć swój wewnętrzny bałagan z korzyścią dla nas samych i dla całego społeczeństwa. Na stronach swojej książki pokazuje, że tylko ewolucja – chaotyczna i nieukierunkowana – mogła stworzyć ludzki umysł, dając wspaniałe świadectwo potęgi niedoskonałości.
Autor bestsellerowej Inteligencji emocjonalnej i społecznej tym razem radzi jak rozwijać w sobie inteligencję ekologiczną
Daniel Goleman, autor bestsellerowych książek Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna, ujawnia w swojej najnowszej pracy, w jaki sposób to, co wytwarzamy i kupujemy, może wpływać skrycie na środowisko naturalne. Pokazuje, w jaki sposób my sami i przedsiębiorstwa działające na nowoczesnym rynku możemy przyczyniać się do zmian koniecznych do ratowania naszej planety przed zagładą ekologiczną. Zwraca przy tym uwagę na to, byśmy zawsze pamiętali o poszanowaniu trzech sfer: środowiska geograficznego, innych gatunków zamieszkujących Ziemię, a zwłaszcza innych ludzi.
Używamy na co dzień "ziołowych" szamponów, kupujemy "zdrową" żywność i korzystamy z "ekologicznych" toreb, nie zastanawiając się nawet, czy słusznie zostały opatrzone takimi etykietkami. Ich producenci wcale nie ułatwiają nam zadania, drukując drobnym maczkiem składniki zastosowane w ich produkcji. Co gorsza, zbiorowo nie przyjmujemy do wiadomości, jak szkodliwe są rzeczy, które kupujemy, działając na szkodę własnego zdrowia i środowiska, w którym żyjemy.
Czas najwyższy zacząć rozwijać w sobie inteligencję ekologiczną, tak by nie tylko umieć świadomie wybierać towary z półek sklepowych - te naprawdę zdrowe - ale też wymuszać na przedsiębiorstwach naprawdę sprzyjające środowisku i zdrowiu konsumentów podejście do produkcji oraz warunków pracy.
Daniel Goleman jest psychologiem, konsultantem wielkich firm oraz popularyzatorem nauki. Doktoryzował się na Harvardzie. Pisał artykuły popularnonaukowe do "New York Timesa", dwukrotnie był nominowany do Nagrody Pulitzera. Dom Wydawniczy REBIS opublikował spośród jego prac Emocje destrukcyjne - dialog z udziałem Dalajlamy - oraz cieszącą się wielką popularnością wśród czytelników Inteligencję społeczną.
Fragment książki
Rozdział 1
Ukryta cena tego, co kupujemy
Jakiś czas temu dokonałem pod wpływem impulsu pewnego zakupu. Był to mały, jaskrawożółty, drewniany model samochodu wyścigowego, z zieloną kulką przedstawiającą głowę kierowcy i z wymalowanymi na bokach czterema czarnymi krążkami oznaczającymi koła. Po powrocie do domu przeczytałem przypadkiem, że ponieważ ołów zawarty w farbie sprawia, iż kolory (zwłaszcza żółty i czerwony) są żywsze i trwalsze - a przy tym farby te są tańsze od bezołowiowych -jest bardzo prawdopodobne, że to one właśnie zostały użyte do pomalowania tańszych zabawek. Później natknąłem się na artykuł, w którym donoszono, że badania tysiąca dwustu zabawek z półek sklepowych -w tym z placówek sieci, w której nabyłem ten samochodzik - wykazały, że duży ich odsetek zawierał różne stężenia ołowiu.
Nie mam pojęcia, czy w błyszczącej żółtej farbie, którą pomalowana jest ta zabawka, znajduje się ołów czy nie, ale jestem absolutnie pewien, że gdyby znalazła się w rękach mojego wnuka, powędrowałaby najpierw do jego ust. Mimo iż od chwili tego zakupu minęło kilka miesięcy, samochodzik nadal stoi na moim biurku; nie dałem go wnukowi.
Stosowane przez nas technologie produkcji i wykorzystywane w nich substancje chemiczne zostały w znacznej mierze wybrane w bardziej niewinnej epoce, kiedy zarówno kupujący, jak i zatrudnieni w przemyśle inżynierowie mogli sobie pozwolić na luksus niezwracania zbytniej uwagi na niepożądany wpływ tego, co wytwarzano. Zamiast tego cieszyli się — co zrozumiałe - płynącymi z tych metod pożytkami: elektrycznością uzyskiwaną ze spalania węgla, którego było tyle, że miał wystarczyć na stulecia, tanimi i plastycznymi tworzywami sztucznymi, produkowanymi z pozornie niewyczerpanego morza ropy naftowej, skarbcem syntetycznych związków chemicznych, tanim proszkiem ołowianym, który nadawał farbom połysk i żywy kolor. Nie zważali na koszty tych podejmowanych w dobrej wierze wyborów dla naszej planety i zamieszkujących ją ludzi.
Świat materialnego dostatku ma ukrytą cenę. Poza tym, co sami płacimy, nie widzimy innych kosztów rzeczy, które kupujemy i których codziennie używamy - ich niekorzystnego wpływu na planetę, na zdrowie konsumentów i robotników, których praca zaspokaja nasze niezbędne potrzeby i zapewnia nam wygody. Idziemy przez życie w zalewie rzeczy, kupujemy, używamy, wyrzucamy, marnujemy albo oszczędzamy. Każda z nich ma swoją historię i przyszłość, początek i koniec, które są w znacznym stopniu ukryte przed naszym wzrokiem, sieć wpływów rozciągającą się od chwili, w której zostały uzyskane lub obmyślone jej elementy składowe, poprzez jej wyprodukowanie i przetransportowanie, subtelne konsekwencje jej wykorzystania w naszym domu czy miejscu pracy, po dzień, kiedy się jej pozbywamy. A jednak to właśnie te niewidoczne wpływy całej tej masy przedmiotów mogą być ich najważniejszym aspektem.
Chociaż skład i wpływ przedmiotów, które codziennie kupujemy i których używamy, są w większości skutkiem decyzji podjętych dawno temu, nadal określają one wykorzystywane podczas ich wytwarzania procesy i związki chemiczne. Przedmioty te trafiają później do naszych domów, szkół, szpitali i miejsc pracy. Materialne dziedzictwo pozostawione nam przez cudowne wynalazki epoki przemysłowej, która trwała przez cały wiek dwudziesty, sprawiło, że nasze życie jest niepomiernie wygodniejsze niż to, które znali nasi pradziadowie. Pomysłowe kombinacje molekuł, nigdy niewidziane w naturze, tworzą strumień codziennych cudów. Wykorzystywane we wczorajszym środowisku biznesowym dzisiejsze procesy chemii przemysłowej miały głęboki sens, ale obecnie wiele z nich ten sens traci. Zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorstwa nie mogą już pozwalać sobie na to, by ich niewidzialne decyzje o tych procesach i związkach chemicznych pozostawały niezbadane.
We wcześniejszych pracach zajmowałem się badaniem tego, co znaczy podchodzić inteligentnie do emocji i do życia społecznego. Tutaj zastawiam się nad tym, jak możemy wspólnie wykazać się większą inteligencją w ocenie ekologicznego wpływu naszego stylu życia i jak inteligencja ekologiczna, w połączeniu z przejrzystością rynku, może przyczynić się do stworzenia mechanizmu zmian na lepsze. Dla całkowitej jasności wyznaję, że jeśli chodzi o inteligencję ekologiczną, to mam o niej równie mizerne pojęcie jak większość ludzi. Jednak w trakcie zbierania materiałów do tej książki i pisania jej miałem to szczęście, że natrafiłem na sieć osób - szefów firm i naukowców -które wyróżniają się takim czy innym podzbiorem umiejętności pilnie potrzebnych dla stworzenia zbiorowej inteligencji ekologicznej i kierowania się tą wiedzą przy podejmowaniu prowadzących w lepszym kierunku decyzji. Zarysowując możliwości, które daje nam ta wizja, czerpałem z mojego doświadczenia psychologa i dziennikarza zajmującego się popularyzacją nauki, by wniknąć w świat handlu i przemysłu i zbadać nowatorskie pomysły rodzące się w takich dziedzinach, jak neuroekonomika, informatyka i - w szczególności - wyłaniająca się dopiero dyscyplina - ekologia przemysłowa.
Jest to kontynuacja podróży, którą rozpocząłem ponad dwadzieścia lat temu, kiedy napisałem w książce o samooszukiwaniu się, że nasze nawyki konsumpcyjne w skali ogólnoświatowej stwarzają niedobór ekologiczny w stopniu niespotykanym dotąd w dziejach — jak to ująłem - „po prostu wskutek niezważania na związki między decyzjami, które codziennie podejmujemy - na przykład, żeby kupić raczej ten artykuł niż tamten - a ich konsekwencjami".
Wyobrażałem sobie wtedy, że pewnego dnia będziemy potrafili dokładnie mierzyć szkody ekologiczne spowodowane przez akt wytworzenia, zapakowania, przetransportowania i pozbycia się danego produktu i określić je łącznie w jakichś poręcznych jednostkach. Rozumowałem, że znając tę miarę odbiornika telewizyjnego lub pojemniczka z folii aluminiowej, moglibyśmy wziąć odpowiedzialność za wpływ jaki wywierają na planetę nasze indywidualne wybory. Ale straciłem zapał, przyznawszy, że „takie informacje są niedostępne nawet najbardziej ekologicznie świadomi spośród nas nie wiedzą naprawdę, jaki jest ostateczny wpływ na planetę naszego stylu życia. I tak nasza nieświadomość pozwala nam na samooszukiwanie się, że decyzje drobnych i większych sprawach naszego życia materialnego nie mają żadnych poważnych konsekwencji".
Inteligencja ekologicznaSpis treści
Rozdział 1. Ukryta cena tego, co kupujemy 9
Rozdział 2. „Zielone" jest mirażem 19
Rozdział 3. Czego nie wiemy 33
Rozdział 4. Inteligencja ekologiczna 43
Rozdział 5. Nowa matematyka 53
Rozdział 6. Luka informacyjna 69
Rozdział 7. Pełna jawność 79
Rozdział 8. Trajkotanie i wrzenie 95
Rozdział 9. Sprawiedliwie i uczciwie 109
Rozdział 10. Szlachetny cykl 119
Rozdział 11. Chemiczna zupa 131
Rozdział 12. Ciało migdałowate idzie na zakupy 145
Rozdział 13. Trudne pytania 163
Rozdział 14. Nieustanna modernizacja 181
Rozdział 15. Chwila refleksji 197
Rozdział 16. Rób dobre interesy dzięki czynieniu dobra 209
Podziękowania 223
Przypisy 225
Źródła 237
Indeks 239
Francuski antropolog Marc Augé jest znaczącą postacią współczesnej humanistyki. Jego esej o zapomnieniu nie pretenduje do próby wyjaśnienia, czym jest pamięć ludzka, i nie sięga do rozległych rozważań na ten temat w literaturze przedmiotu. Jest raczej wyprawą etnologa na obszar jego własnego doświadczenia, szczególnie bogatego w różnorodne przeżycia świata. To relacja francuskiego człowieka miasta, który jako badacz poznaje wieś afrykańską, lecz mimo przeżytej fascynacji nie zostaje tam, lecz wraca do wielkiej europejskiej metropolii. Przemyślenia wynikłe z tego powrotu i to, co dostrzegł po latach przeżytych w Afryce, rozszerzają się na cały ponowoczesny rozwinięty świat i pozwalają świeżym okiem dostrzegać dokonujące się zmiany i klasyfikować wyłaniające się formy.
Książka adresowana do studentów, uczniów szkół średnich, rodziców, nauczycieli i pedagogów.
Książka pomaga opanować techniki skutecznego uczenia się. Opisuje operacje myślowe potrzebne do zrozumienia i zapamiętania materiału, który jest przerabiany na wyższych uczelniach i szkołach średnich. Opisuje też typowe problemy studentów z motywacją i podaje pewne sugestie, jak sobie z nimi radzić.
Opanowanie zasad i technik opisanych w niniejszej książce pomoże uczyć się wydajniej i uzyskiwać lepsze oceny.
Nie wystarczy wiedzieć, że trzeba zrozumieć temat, zadawać pytania czy przypomnieć sobie przeczytany materiał. Trzeba wiedzieć, jak konkretnie wykonać te zadania i – co równie ważne- w jaki sposób można samemu ocenić, czy wykonuje się je prawidłowo.
Podobnie w odniesieniu do motywacji nie wystarczy powiedzieć studentom, aby byli dojrzali, wyznaczali cele, nie denerwowali się podczas egzaminu lub, aby uczyli się na własnych błędach. Trzeba wiedzieć jak tego dokonać w praktyce.
Fragment recenzji: Lee M. Piersona:
„Książka Locke`a jest zwięzłą prezentacją skutecznych metod uczenia się. Autor przedstawia co najmniej jeden ważny temat (monitorowanie swojej nauki, tj. świadome kontrolowanie efektywności swojego wysiłku umysłowego), którego nie napotkałem w innych publikacjach tego typu.
Ta książka okazała się bardzo użyteczna na prowadzonych przeze mnie zajęciach praktycznych z umiejętności posługiwania się umysłem.”
Autor prezentuje nowoczesne podejście do obliczeń inteligentnych. Przedstawia rys historyczny rozwoju sztucznej inteligencji, jej zastosowania w życiu codziennym i prognozę dalszego rozwoju.
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia.
Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność.
Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły.
Odkryj je w sobie i rozwijaj
Książka, dzięki której ludziom łatwiej będzie odkryć i uwolnić swój intelektualny potencjał.
Howard Gardner, Ph.D., autor książki Inteligencje wielorakie
7 rodzajów inteligencji to książka, która wprowadzając cię w tajniki pionierskiej teorii inteligencji wielorakich, zmieni twoje postrzeganie inteligencji. Wersja zaktualizowana i rozszerzona zawiera także informacje na temat dwóch nowych typów inteligencji. Dzięki lekturze tego niezwykłego opracowania przekonasz się, że mądrym można być na wiele różnych sposóbów. Dowiesz się również, jak możesz wykorzystać swoje kompetencje w codziennym życiu.
• Inteligencja słów, czyli wyrażanie własnej inteligencji językowej
• Inteligencja obrazów, czyli myślenie za pomocą oczu
• Inteligencja dźwięków, czyli maksymalne wykorzystanie talentu muzycznego
• Inteligencja ciała, czyli wykorzystanie kompetencji kinestetycznych
• Inteligencja logiczna, czyli oszacowanie kompetencji matematycznych i naukowych
• Inteligencja społeczna, czyli korzystanie z wyczucia relacji międzyludzkich
• Inteligencja własnego ja, czyli rozwijanie potencjału intrapersonalnego
• Inteligencja przyrodnicza, czyli bliskość z naturą
• Inteligencja egzystencjalna, czyli określenie własnego stosunku do spraw ostatecznych
W tej książce znajdziesz:
• Listy, za pomocą których zidentyfikujesz swoje najsilniej i najsłabiej rozwinięte inteligencje
• Analizy, które pozwolą ci dopasować inteligencje do celów zawodowych
• Techniki i narzędzia, dzięki którym będziesz mógł rozwijać swoje wyjątkowe zdolności
• Strategie przezwyciężania trudności w uczeniu się
O AUTORZE
THOMAS ARMSTRONG, Ph.D., jest autorem siedmiu książek, w tym The Myth of the ADD Child, In Their Own Way oraz Awakening Your Child’s Natural Genius. Pracując jako nauczyciel edukacji specjalnej, opublikował na łamach takich czasopism jak „Ladies’ Home Journal” czy „Family Circle” liczne artykuły na temat wychowania i edukacji. Mieszka w Sonoma County w Kalifornii.
Douwe Draaisma (ur. 1953) jest holenderskim badaczem historii nauki, w szczególności psychologii. „Machina metafor”, książka tłumaczona na wiele języków i znana w świecie, należy do jego głównych osiągnięć. W fascynujący sposób opowiada o podejmowanych w historii próbach zrozumienia natury pamięci. W obliczu tajemnicy, jaką do dziś stanowi pamięć, historia jej badania sprowadza się w pewnej mierze do historii metafor, którymi usiłowano ją opisać. Draaisma sięga do tej historii i rekonstruuje ją, przywołując fascynujące, a niekiedy wprost sensacyjne szczegóły. Czytelnik może przebiec za autorem dzieje pojmowania pamięci od idei Platona po hologramy. Po drodze napotka pamięć jako księgę, alchemiczne wizje pamięci jako światła, nowoczesne – jako fotografii czy komputera. Jak się przy tym okazuje, metafora nie jest tylko literackim ozdobnikiem lub naukowym skrótem myślowym, lecz pewną perspektywą intelektualną zdolną wyznaczać kierunek badań. Inną nauką, jaka płynie z tej solidnej porcji historii idei jest to, że stare metafory „nie umierają”, okazuje się bowiem, że dziś znów sięga się do metafor na pozór zapomnianych. Historia pamięci powraca pamięcią do swoich wspomnień.
Tytuł Pozytywne myślenie odmładza, nie odnosi się do obmyślania sposobów komplikowania życia za pomocą dziwnych, zawiłych czy zniekształconych wizji, ale dotyczy zdolności pozytywnego myślenia i przeżywania z dużą prostotą i naturalnością tego wszystkiego, co życie nam przynosi.
Zaleca się ciągłe trenowanie umysłu, ćwiczenie pamięci, „rozmyślanie” z wykorzystywaniem tych zdolności umysłowych, które zdobyliśmy z czasem i kontynuowanie rozmyślań, medytacji, projektowania, planowania… czyli po prostu „korzystanie” z głowy w sposób użyteczny i zdrowy.
Należy przede wszystkim wykluczyć ze swojego słownika zdania w stylu „To już taki wiek, nic się nie da już zrobić” czy „Nie warto już…”.
Książka ta uczy, że należy żyć pełnią życia akceptując bieg czasu z wielką naturalnością, przeżywając, doceniając i smakując to wszystko, co życie przynosi i ofiarowuje.
Komputerowy test do samobadania, prosty w obsłudze, interesujący i urozmaicony zawiera wiele ciekawych zadań dla każdego. Ich różnorodność skutecznie zapobiega znużeniu użytkownika. Test obejmuje 300 zadań tworzących pięć grup, które odnoszą się do poszczególnego rodzaju zdolności składających się na inteligencję. Są to:
- zdolności słowne,
- zdolności logiczne,
- zdolności przestrzenna,
- zdolności liczbowe,
- wiedza o świecie
W ramach każdej grupy znajdują się różnorodne zadania, tworzące w sumie 17 testów szczegółowych.
Wymagania sprzętowe:
- system Windows 95/98/NT/200/ME/XP
- karta graficzna o rozdzielczości co najmniej 800x600 pikseli
- około 20MB wolnego miejsca na dysku
- napęd CD
Podręcznik dostarcza informacje interesujące zarówno egzaminujących, jak i egzaminowanych. Oprócz wiedzy specyficznej dla obu stron procesu egzaminowania - egzaminujący powinien wiedzieć, jakie jest podejście egzaminowanych, a dla egzaminowanych może być bardzo ciekawa "kuchnia" przygotowania i prowadzenia testów.
I tak adresatami książki są dwie grupy osób:
- nauczyciele akademiccy, nauczyciele szkół średnich i podstawowych, pracownicy działów personalnych, firmy rekrutujące pracowników, kierownicy na różnych szczeblach zarządzania;
- studenci, uczniowie, uczestnicy kursów, pracownicy oraz poszukujący pracy.
Podręcznik jest opracowaniem interdyscyplinarnym, o różnorodnych wątkach: pedagogicznych, statystycznych i informatycznych, zarówno teoretycznych jak i praktycznych.
Podręcznik kompleksowo ujmuje problem egzaminowania testowego z punktu widzenia egzaminującego w trzech obszarach:
- Przygotowania pytań testowych.
- Narzędzi informatycznych wspomagających proces egzaminowania testowego.
- Metod statystycznych do oceny testów i poszczególnych pytań w oparciu o udzielone odpowiedzi.
Inteligencja emocjonalna stała się w ostatnich latach popularnym pojęciem. Wiele mówi się o wielkim znaczeniu tej grupy zdolności we wszystkich sferach życia człowieka. Osoby inteligentne emocjonalnie miałyby nawiązywać bardziej satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi, lepiej spełniać się w pracy, być zdrowsze, a także charakteryzować się wyższym poczuciem szczęścia. Autorzy zaprosili do dyskusji nad inteligencją emocjonalną wybitnych polskich i zagranicznych uczonych, a także jej badaczy i praktyków. Przedstawili podstawowe fakty (definicje, modele, narzędzia pomiarowe) oraz pokazali problemy badawcze będące w kręgu zainteresowań jej zwolenników.
Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które – choć są rozproszone w czasie i przestrzeni – prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.
Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole („syndrom poniedziałku”). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu. [...]
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?