KATEGORIE [rozwiń]

Robert J. Sternberg

Okładka książki Jak nauczyć dzieci myślenia. Praktyczny poradnik

23,00 zł 17,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ta ma pomóc nauczycielom i pedagogom świadomie rozwijać umiejętność poprawnego myślenia u dzieci. Autorzy książki wskazują na fakt istnienia trzech typów inteligencji i wyjaśniają, dlaczego uczniowie różnie sobie radzą w szkole. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek, uczących, jak za pomocą dialogu i odpowiednio zorganizowanych lekcji pobudzić myślenie u dziecka, tak by lepiej radziło sobie ono z przyswajaniem wiedzy i życiowymi trudnościami. Robert J. Sternberg jest profesorem psychologii i kształcenia na Yale University. W przeszłości pełnił funkcje redaktora naukowego Psychological Bulletin oraz dyrektora kilku sekcji Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Był również laureatem nagrody APA dla młodych naukowców oraz trzech nagród przyznanych przez American Educational Research As-sociation za wybitne publikacje książkowe. Louise Spear-Swerling jest profesorem nadzwyczajnym Edukacji Specjalnej na Southern Connecticut State University w New Haven. W 1988 roku uzyskała doktorat w dziedzinie psychologii poznawczej na Yale University. Uczyła w szkolnictwie państwowym w klasach o profilu specjalnym i zwyczajnym, a obecnie zajmuje się kształceniem nauczycieli. Specjalizuje się w nauczaniu czytania młodzieży z marginesu społecznego oraz osób z problemami w nauce.Jak nauczyć dzieci myślenia Spis treści Przedmowa 9 Wstęp 11 Założenia podstawowe 12 Struktura książki 12 Celi Trzy sposoby prawidłowego myślenia 14 Nadużywanie wyników testów 20 Procesy myślowe wyższego rzędu 28 Umiejętności poznawcze 29 Podsumowanie 34 Cel 2 Zrozumienie strategii nauczania usprawniających myślenie 37 Trzy alternatywne strategie nauczania 38 Wybór najlepszej strategii 43 Podsumowanie 46 Cel 3 Zrozumienie roli pytań w rozwijaniu umiejętności myślenia 51 8 JAK NAUCZYĆ DZIECI MYŚLENIA Cel 4 Nauczanie trzech sposobów myślenia 58 Czterostopniowy model nauczania 61 Podsumowanie 67 Cel 5 Nauczanie i ocenianie umiejętności twórczego rozumienia 71 Natura rozumienia 71 Trójstopniowe podejście do rozumienia 72 Przykłady problemów wglądu związane z wyborczym kodowaniem, wybiórczą kombinacją i wybiórczym porównywaniem 74 Podsumowanie 79 Cel 6 Rozpoznanie podstawowych zasad nauczania myślenia i zasadzek z nim związanych 83 Zasady 83 Zasadzki 94 Podsumowanie 103 Cel 7 Dlaczego ludzie poprawnie myślący (zbyt często) przegrywają 107 Podsumowanie 117 Zakończenie 120 Słownik pojęć 123 Bibliografia 125
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka