Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z szeroką i bogatą ofertą książek, poradników, podręczników o tematyce psychologicznej, a zwłaszcza dotyczącej inteligencji i kreatywności, a także o samorealizacji, karierze, uzależnianiach. W tym dziale proponujemy książki o pracy mózgu, ludzkim umyśle, jak działa mózg?, jak go zaprogramować? na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w proponowanych przez sklep DobreKsiazki.pl publikacjach. Zwłaszcza wydawnictwa: Aha! , Feeria, Helion, Znak proponują ciekawą lekturę z tej tematyki.
Co zyskujesz po przesłuchaniu tej książki?
Dowiesz się jak działa pamięć;
Nauczysz się ćwiczeń usprawniających Twój mózg;
Poznasz kluczowe pojęcia dotyczące pamięci;
Odkryjesz tempo własnej nauki;
Znajdziesz nieocenioną pomoc przy nauce do egzaminów, testów, itp.;
Zaczniesz lepiej zapamiętywać twarze, nazwiska, przemówienia;
Poznasz i zrozumiesz, na czym polegają najlepsze techniki zapamiętywania;
Carol Turkington podaje ćwiczenia pobudzające pamięć związaną z umiejętnościami uczenia się. Przedstawione techniki umożliwią każdemu, bez względy na wiek, zwiększenie siły pamięci ? dzięki wykorzystywaniu kluczy do pamięci zaprezentowanych przez autorkę ? rozwinięcie narzędzi do lepszego zapamiętywania, które będzie trwać przez całe życie. Materiały przedstawione są krok po kroku, w łatwej do zrozumienia formie, a konstrukcja książki jest jasna i w pełni przystępna.
Ludzie często mówią o pamięci tak, jakby była rzeczą, jak bolące kolano, czy bujna czupryna, ale w rzeczywistości pamięć nie funkcjonuje w taki sam sposób, w jaki funkcjonują przedmioty. Pamięć odnosi się raczej do procesu zapamiętywania.
Carol Turkington jest pisarką zajmującą się tematyką zdrowia i psychologii napisała ponad dwadzieścia pięć książek. Pisała do gazet, spędziła także trzy lata jako autor/redaktor medyczny w Duke University Medical Center i pięć lat jako starszy autor w zakresie psychologii klinicznej Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego w Waszyngtonie.
Praca przedstawia dzieje warstw wykształconych we Francji, Niemczech, Polsce i Rosji od połowy XVIII do połowy XIX w. Autor analizuje procesy, które doprowadziły do rozwoju świadomości inteligencji jako grupy społecznej, jej stosunek do państwa, modernizacji i najważniejszych ideologii owych czasów, a także realia życia inteligentów: ich sytuację materialną. zainteresowania i fascynacje, mody i aspiracje. Książka zawiera też katalog głównych problemów teoretycznych badań nad inteligencją i jej samoświadomością.
Klio w Niemczech, t. XVI
Książka zawiera 550 ćwiczeń, zadań, zagadek i łamigłówek logicznych o zróżnicowanej trudności, pogrupowanych w 55 zestawów. Ma ona stanowić pomoc w nauczaniu logiki i matematyki na studiach, w liceach i gimnazjach oraz starszych klasach szkół podstawowych; przeznaczona jest dla nauczycieli logiki i matematyki, dla studentów i uczniów, a także tych wszystkich, którzy lubią bawić się myśleniem.
Samodzielną prace z książką ułatwią zamieszczone w trzeciej części rozwiązania, mogące także stanowić wskazówkę, jak rozwiązywać podobne problemy.
Dzięki naszym scenariuszom godzin wychowawczych nie tylko przeprowadzicie ciekawe lekcje wychowawcze, ale też skutecznie wpłyniecie na postawy swoich uczniów i na relacje z nimi. Być może uda Wam się przekonać swoich wychowanków, że praca nad własnym charakterem i zachowaniem nie jest wypełnianiem narzuconego, zbędnego obowiązku, ale ich osobistym zyskiem!
W książce Czytelnik znajdzie wiele interesujących i zagadkowych przykładów osiągnięć twórczych w nauce i technice, których powstanie nie sposób pojąć bez odwoływania się do takich pojęć, jak: intuicja, inkubacja, olśnienia...
Książka rozjaśnia mroczne zakamarki naszej psychiki, wyjaśnia istotę myślenia intuicyjnego oraz jego najważniejsze właściwości.
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc).
Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.
Światowy bestseller! 10 milionów sprzedanych egzemplarzy!Chcesz myśleć sprawniej niż inni
Światowy bestseller! 10 milionów sprzedanych egzemplarzy!
Chcesz myśleć sprawniej niż inni? Będziesz zaskoczony, jak bardzo można ulepszyć funkcjonowanie mózgu i jak wiele osiągnąć dzięki nowym technikom pracy umysłowej. Autorzy postanowili połączyć swe siły w pracy nad tą wyjątkową książką. Rewolucja w uczeniu okazała się strzałem w dziesiątkę. Okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. Jak sprostać wymaganiom współczesnych nauczycieli i pracodawców? Myśleć szybciej i sprawniej? Z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy, prędko opanowywać języki obce, poradzić sobie z każdym wyzwaniem? Przeczytaj tę książkę! Już miliony ludzi korzystają z zawartych w niej rad, a ich liczba wzrasta z każdym dniem.
Rewolucja w uczeniu opiera się na ośmiu głównych przekonaniach:
1. Świat dotarł do punktu zwrotnego w swojej historii.
2. Przeżywamy obecnie rewolucję, która zmienia sposób naszego życia, porozumiewania się, myślenia i osiągania dobrobytu.
3. Rewolucja ta określi, jak - i czy w ogóle - my i nasze dzieci będziemy pracować, zarabiać na utrzymanie i w pełni cieszyć się życiem.
4. Po raz pierwszy w dziejach niemal wszystko jest możliwe.
5. Prawdopodobnie zaledwie jedna osoba na pięć, nawet w krajach rozwiniętych, wie, jak w pełni skorzystać z tych gwałtownych przemian.
6. Jeśli nie znajdziemy właściwych rozwiązań, do elity dwudziestu procent każdego społeczeństwa będzie trafiało sześćdziesiąt procent jego dochodu, podczas gdy najuboższe dwadzieścia procent będzie musiało zadowolić się zaledwie dwoma procentami1. Jest to niezawodna recepta na nędzę, brak wykształcenia, narastanie przestępczości, narkomanii, rozpaczy, przemocy i rozpad więzi społecznych.
7. Konieczna jest rewolucja w podejściu do ustawicznego kształcenia, przebiegająca równolegle do rewolucji informatycznej, tak aby wszyscy mogli korzystać z czasów potencjalnego dobrobytu.
8. Na szczęście ta rewolucja - rewolucja, która może pomóc każdemu z nas uczyć się wszystkiego znacznie szybciej i lepiej - również nabiera tempa.
Książka ta opowiada właśnie jej historię, a ponadto stanowi praktyczny poradnik, który pomoże ci przejąć kontrolę nad własną przyszłością.
Rewolucja w uczeniu jest możliwa dzięki dwóm głównym elementom: wspaniałym odkryciom w dziedzinie badań mózgu oraz natychmiastowej dostępności informacji i wiedzy.
Współcześnie po raz pierwszy wiemy, jak przechowywać niemal całe światowe zasoby informacji, jak zapewnić natychmiastowy dostęp do nich - w dowolnej formie i niemal wszystkim ludziom na świecie - oraz jak połączyć wszystkich za pomocą światowej sieci edukacyjnej.
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać. Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.62 ćwiczenia rozwijające intelekt
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia.
Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność.
Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły.
Fragment książki
WSTĘP
Każdy chce być kreatywny.
Każdy powinien chcieć być kreatywnym. Kreatywność sprawia, że życie jest przyjemniejsze, bardziej interesujące i pełne osiągnięć.
Badania pokazują, że 94 procent młodych ludzi wymienia „osiągnięcia" jako najważniejszą rzecz w ich życiu. Kreatywność jest kluczową umiejętnością niezbędną do osiągnięcia czegoś.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. To sprawy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania, ale właśnie kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W świecie biznesu kreatywność stała się niezbędna. Dzieje się tak, ponieważ wszystko inne stało się szeroko dostępnym towarem.
Jeśli twoją jedyną szansą na przetrwanie jest to, że twoja firma będzie bardziej kompetentna niż u konkurencji, jesteś na straconej pozycji. Nie możesz zrobić nic, co powstrzymałoby twoich konkurentów przed staniem się równie kompetentnymi.
Informacja stała się dostępna dla każdego. Aktualna technologia stworzyła sytuację, w której, z małymi wyjątkami, szesnaście lat praw patentowych zapewnia swojego rodzaju ochronę.
Wyobraź sobie konkurs gotowania i wielu kucharzy stojących wzdłuż długiego stołu. Każdy z nich ma do dyspozycji takie same składniki i taki sam sprzęt. Kto wygra te zawody?
Na niższym poziomie konkursu zwycięży kucharz najwyższej jakości. Ale na wyższym poziomie wszyscy mają doskonałe umiejętności. Który z nich w takim razie zwycięży? Szef kuchni, który potrafi zamienić dostępne składniki w coś o wyróżniającej się jakości.
W biznesie konkurowanie z Indiami i Chinami w dziedzinie cen jest niemożliwe. Stworzenie nowej wartości staje się podstawą konkurencji. A to z kolei wymaga poważniejszego niż obecnie zaangażowania w kreatywność.
KREATYWNOŚĆ JAKO TALENT
Zbyt wiele ludzi uważa, że kreatywność jest talentem, z jakim niektórzy się rodzą, a reszta może im tylko zazdrościć. Jest to negatywne i całkowicie błędne podejście.
Kreatywność jest umiejętnością, której można się nauczyć, a potem rozwijać ją i stosować.
Uczę kreatywnego myślenia bardzo różnych ludzi od ponad trzydziestu lat:
...od cztero- do dziewiećdziesięciolatków
...od dzieci z zespołem Downa po laureatów Nagrody
Nobla ...od niepiśmiennych górników w Afryce po osoby na
kierowniczych stanowiskach
Używając tylko jednej z technik myślenia lateralnego, grupa biorąca udział w warsztatach wysunęła w jedno popołudnie 21 000 pomysłów dla firmy z branży hutniczej.
BEZ ZAHAMOWAŃ
Zwykły mężczyzna idzie ulicą. Grupa ludzi łapie go i związuje sznurem. Następnie pojawiają się skrzypce. Oczywiście człowiek związany sznurem nie może grać na skrzypcach. Co więc powiemy? Uznamy, że gdyby przeciąć sznur, mężczyzna zagrałby na skrzypcach. Oczywiście jest to nonsens. Przecięcie sznura nie sprawi, iż mężczyzna stanie się skrzypkiem.
Niestety, podobne podejście mamy do kreatywności. Jeśli jesteś pełen zahamowań, trudno ci być kreatywnym. Tym samym, jeśli wpłyniemy na pozbycie się twoich zahamowań, czy staniesz się kreatywny?
Umysł kreatywnySpis treści
Wstęp 9
Jak korzystać z tej książki 20
Jak korzystać z przypadkowych wyrazów 25
Gry 27
Gra 1. Przypadkowe wejście 29
Gra 2. Podwójny efekt 35
Gra 3. Jeden nie pasuje 37
Gra 4. Grupowanie 39
Gra 5. Dobieranie w pary 41
Gra 6. Związki 43
Gra 7. Łączenie 45
Gra 8. Postęp 48
Gra 9. Wartość 50
Gra 10. Wielokrotne połączenia 53
Gra 11. Most 55
Gra 12. Sznurek 58
Gra 13. Historia 61
Gra 14. Wymuszona historyjka 63
Gra 1 5. Rozwiązywanie problemów 66
Gra 16. Pomysły na rozwiązanie problemu 69
Gra 1 7. Listy 72
Gra 18. Ulepszenie 75
Gra 19. Wskazówki 78
Gra 20. Wsparcie dla pomysłu 80
Gra 21. Pisanie powieści 83
Gra 22. Centrum 86
Gra 23. Inny 89
Gra 24. Pożyteczne 91
Gra 25. Przeciwieństwa 93
Gra 26. Połączenie wstecz 95
Gra 27. Potrzeby 98
Gra 28. Skojarzenia 101
Gra 29. Baw się dobrze! 103
Gra 30. Wchłanianie 105
Gra 31. Osiąganie celu 107
Gra 32. Nowy sport 110
Gra 33. Silne koneksje 113
Gra 34. Wiem! 116
Gra 35. Twórz i niszcz 118
Gra 36. Wartości 120
Gra 37. Prezentacja 1 22
Gra 38. Opis 125
Gra 39. Polityczna siła 127
Gra 40. Historia 129
Gra 41. Różne kierunki 132
Gra 42. Pojęcia operacyjne 135
Gra 43. Poezja 137
Gra 44. Bliźniaki 1 39
Gra 45. Upraszczaj 141
Gra 46. Podobieństwo 143
Gra 47. Dewaluacja 145
Gra 48. Reklama 147
Gra 49. Atrakcyjne 149
Gra 50. Wzrost 151
Gra 51. Wpływ 153
Gra 52. Przydatne 156
Gra 53. Pośrodku 159
Gra 54. Trójkąt 161
Gra 55. Oczywistość 1 63
Gra 56. Ratunek 165
Gra 57. Mnóż 167
Gra 58. Graj dalej 169
Gra 59. Automat 171
Gra 60. Bajeczka 173
Gra 61. Część 1 75
Gra 62. Nagłówki 1 77
Wnioski 179
Tabele przypadkowych wyrazów 183
Mapy liczbowe 197
Tabele z przypadkowymi liczbami 201
Wcześniej ustawione tabele 205
O Autorze 207
Jest to kolejna książka adresowana do rodziców, wychowawców i nauczycieli, dla których ważny jest rozwój uwagi i pamięci dziecka.
Autorki ? na podstawie badań i obserwacji sześciolatków i młodszych uczniów ? przedstawiają programy działania, które pomogą uczyć dzieci:
? skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania tego, co ważne;
? skutecznego uczenia się wierszy na pamięć;
? uważnego patrzenia i zapamiętywania;
? zapamiętywania szeregów czynności i przewidywania, co będzie dalej;
? uważnego słuchania, aby zapamiętać to, co ważne i potrzebne;
? prezentowania siebie, a także obdarzania uwagą innych i zapamiętywania, jak wyglądają i jak się nazywają.
Jak wspierać zdolnego ucznia?
Odkrycie i rozpoznanie zdolności uczniów wymaga profesjonalnej opieki nauczycieli, pedagogów oraz rodziców.
Autorki poradnika podają skuteczne narzędzia wyłaniania talentów w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej. Wskazują na praktyczne rozwiązania trudności w pracy z uzdolnionymi uczniami. Podsuwają inspirujące pomysły, które wspierają rozwój utalentowanych uczniów i nie pozwalają na ich zaprzepaszczenie.
Książka jest jednocześnie poradnikiem metodologicznym i metodycznym. Z jednej bowiem strony Autorzy piszą o tym, jakie działania należy podjąć, żeby zaprojektować i przeprowadzić trening pamięci (metodologia), a z drugiej pokazują, jak to zrobić – jakie postawić sobie cele, jakie przekazać treści, jakimi metodami się posłużyć, jakie techniki i ćwiczenia wykorzystać (metodyka). Oryginalność książki wyraża się w możliwości wykorzystania zawartych w niej treści w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i osobami dorosłymi i starszymi; zarówno w ramach placówek oświatowych (szkół, uczelni), instytucji kulturalnych i edukacyjnych (domy kultury, kluby, świetlice), jak i organizacji pozarządowych i firm szkoleniowych, realizujących projekty edukacyjne. Możliwe jest także samodzielne korzystanie z proponowanych ćwiczeń w celu podniesienia własnych możliwości pamięciowych. Książka skierowana jest przede wszystkim do osób projektujących szkolenia – warsztaty pamięci i koncentracji uwagi dla różnych grup odbiorców. Prezentuje nie tylko różne ćwiczenia i techniki, ale sposoby ich wykorzystania podczas przygotowywania tego typu warsztatów.
Egzamin? Matura?
Tylko u nas! Bestseller!
Sukces murowany!
?Sukces na egzaminie?.
Autor książki Marek Grębski jest psychologiem, znanym uczniom i studentom z publikacji w piśmie Cogito. W książce ?Sukces na egzaminie? pomaga dobrze przygotować się do sprawdzianów, kolokwiów i egzaminów.
Daje praktyczne wskazówki dotyczące:
* Metod uczenia się.
* Treningu pamięci.
* Szybkiego czytania.
* Technik notowania i sporządzania mapy myśli.
* Organizacji pracy.
Mówi też o tym, jak zmobilizować się do nauki, czego należy spodziewać się na egzaminie, jak poskromić lęk i ? jak sobie poradzić w razie niepowodzeń.
FASCYNUJĄCA PODRÓŻ W GŁĄB LUDZKIEGO UMYSŁU
Dlaczego myślimy, czujemy i postępujemy tak a nie inaczej?
Na ile możemy ufać naszej umiejętności podejmowania właściwych decyzji?
Czy iloraz inteligencji ma wpływ na nasze sukcesy zawodowe?
Co możemy zrobić, by zachować bystrość umysłu mimo upływu lat?
Czy od naszej osobowości zależy, jak długo żyjemy?
Autorzy, wykorzystując wyniki najnowszych badań, uczą, jak analizować własne zachowanie i zachowanie ludzi wokół nas. Pokazują możliwości, różnorodność i zdumiewającą subtelność psychologii człowieka.
DR DANIEL FREEMAN, jeden z czołowych psychologów klinicznych w Wielkiej Brytanii, pracuje w Instytucie Psychiatrii King’s College w Londynie. W 2008 roku został laureatem przyznawanej przez Brytyjskie Towa-rzystwo Psychologiczne nagrody imienia May Davidson za „ wybitny wkład w rozwój psychologii klinicznej”. Razem z bratem JASONEM FREEMANEM, dziennikarzem zajmującym się popularyzacją wiedzy psycho-logicznej, są autorami wielu książek psychologicznych i artykułów m.in. w „The Times”, „The Guardian”, „The Independent”.
Z poradnika dowiesz się, jak w ciągu dwóch miesięcy biegle opanować język obcy, błyskawicznie zapamiętywać wiersze, definicje itp., zapisywać w pamięci ciągi kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu cyfr, czytać fotograficznie w tempie jednej strony na sekundę, bezstresowo zdać każdy egzamin.
Poradnik umożliwi poznanie technik pamięciowych, które pomogą ci błyskawicznie zapamiętywać informacje, podwoić szybkość czytania po półgodzinnym treningu, skrócić każdą powtórkę materiału do paru minut dzięki wykorzystaniu map umysłowych, skutecznie przygotować się do sprawdzianów, egzaminów, klasówek.
Ta książka zawiera wszystko czego potrzebujesz, aby twój mózg był szybszy, sprawniejszy i bardziej wydajny. Naukowcy są zdania, iż zdolności umysłowe można wytrenować. Warto dbać o sprawność naszego umysłu przez ciągłe pobudzanie go do aktywności.
czyli jak obudzić w sobie potencjał
Autorzy poradnika zabierają czytelników w fascynującą podróż w głąb ludzkiego mózgu. Udowadniają, że sprawność intelektualna zależy w znacznej mierze od naszego stylu życia - a nie tylko od genów. Zaprezentowane w książce specjalne zestawy ćwiczeń i porady zapewniają skuteczny trening mózgu, IQ i pamięci.
Dlaczego poradnik trafia w SAMO SEDNO?
- prezentuje zestawy prostych ćwiczeń, które poprawiają sprawność intelektualną;
- pokazuje, w jaki sposób dieta, sen, sport i seks wpływają na usprawnienie pamięci i zwiększenie poziomu inteligencji;
- praktycznie radzi, jak utrzymać mózg w dobrej kondycji niezależnie od wieku.
CO SIĘ DZIEJE W MÓZGU, KIEDY MYŚLIMY O PIENIĄDZACH?
Otóż całkiem dużo. Nie wszystko, co się dzieje, ma jednak korzystny wpływ na stan naszych finansów. W Twój mózg, twoje pieniądze Jason Zweig wyjaśnia, dlaczego mądrzy ludzie podejmują głupie decyzje finansowe ? oraz co mogą zrobić, by tego typu błędów uniknąć. Zweig, doświadczony dziennikarz finansowy, sięga do najnowszych odkryć neuroekonomii, fascynującej nowej dyscypliny stanowiącej połączenie psychologii, neurobiologii i ekonomii, by lepiej zrozumieć istotę procesu podejmowania decyzji finansowych. Wyjaśnia, dlaczego tak często niepoprawnie oceniamy ryzyko i dlaczego jesteśmy zbyt pewni siebie, gdy chodzi o decyzje inwestycyjne. Rzuca zupełnie nowe światło na proces inwestowania i wyjaśnia, w jaki sposób można kontrolować przebieg walki między rozumem i emocjami.
Twój mózg, twoje pieniądze to książka równie zabawna, co odkrywcza. W trakcie swoich badań Zweig odwiedził wiodące laboratoria neurobiologiczne i poddał się licznym eksperymentom. Łączy anegdoty dotyczące tych doświadczeń z historiami opisującymi błędy inwestycyjne ? przedstawia między innymi zwierzenia ludzi sukcesu, którzy opowiadają o swoich głupich błędach. Na tej podstawie formułuje wnioski i przedstawia praktyczne porady dla inwestorów pragnących podejmować mądrzejsze decyzje.
Ta książka powinna zainteresować każdego, kto kiedykolwiek, myśląc o swojej decyzji finansowej, zaczął się zastanawiać: „Jak mogłem być taki głupi?”.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat pożądanych umiejętności akademickich, rozumianych jako umiejętności ułatwiające studiowanie.
Poradnik "Jak skutecznie studiować?" to synteza i podsumowanie najlepszych pomysłów i metod, których stosowanie pozwala efektywnie studiować (zdawać egzaminy, napisać i obronić pracę dyplomową, itp) i uzyskać dyplom w specjalności dopasowanej do własnych możliwości i predyspozycji oraz wymagań i uregulowań rynku pracy.
Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do studentów I roku, może być także użyteczny dla maturzystów, studentów starszych lat studiów, dyplomantów, doktorantów oraz wszystkich osób, które w swej pracy zawodowej i życiu prywatnym chcą bardziej efektywnie przyswajać wiedzę i wykorzystywać ją.
Zawartość podręcznika:
* Podstawowe informacje o środowisku akademickim dotyczące zadań uczelni, rodzajów uczelni, organizacji uczelni, pracowników uczelni, studiowania, rodzajów studiów, organizacji i przebiegu studiów, itp.
* Kształtowanie podstawowych umiejętności akademickich: koncentracji uwagi, efektywnego notowania, skutecznego zapamiętywania, szybkiego czytania oraz efektywnego zarządzania własnym czasem.
* Wskazówki jak przygotowywać się i zdawać poszczególne rodzaje egzaminów: ustne, testowe i pisemne.
* Podstawowe zasady planowania, wykonywania i prezentowania pracy dyplomowej i rozprawy doktorskiej oraz zasady planowania i prowadzenia prezentacji wyników pracy naukowej.
Książka ta ma pomóc nauczycielom i pedagogom świadomie rozwijać umiejętność poprawnego myślenia u dzieci. Autorzy książki wskazują na fakt istnienia trzech typów inteligencji i wyjaśniają, dlaczego uczniowie różnie sobie radzą w szkole. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek, uczących, jak za pomocą dialogu i odpowiednio zorganizowanych lekcji pobudzić myślenie u dziecka, tak by lepiej radziło sobie ono z przyswajaniem wiedzy i życiowymi trudnościami.
Robert J. Sternberg jest profesorem psychologii i kształcenia na Yale University. W przeszłości pełnił funkcje redaktora naukowego Psychological Bulletin oraz dyrektora kilku sekcji Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Był również laureatem nagrody APA dla młodych naukowców oraz trzech nagród przyznanych przez American Educational Research As-sociation za wybitne publikacje książkowe.
Louise Spear-Swerling jest profesorem nadzwyczajnym Edukacji Specjalnej na Southern Connecticut State University w New Haven. W 1988 roku uzyskała doktorat w dziedzinie psychologii poznawczej na Yale University. Uczyła w szkolnictwie państwowym w klasach o profilu specjalnym i zwyczajnym, a obecnie zajmuje się kształceniem nauczycieli. Specjalizuje się w nauczaniu czytania młodzieży z marginesu społecznego oraz osób z problemami w nauce.Jak nauczyć dzieci myślenia
Spis treści
Przedmowa 9
Wstęp 11
Założenia podstawowe 12
Struktura książki 12
Celi
Trzy sposoby prawidłowego myślenia 14
Nadużywanie wyników testów 20
Procesy myślowe wyższego rzędu 28
Umiejętności poznawcze 29
Podsumowanie 34
Cel 2
Zrozumienie strategii nauczania usprawniających myślenie 37
Trzy alternatywne strategie nauczania 38
Wybór najlepszej strategii 43
Podsumowanie 46
Cel 3
Zrozumienie roli pytań w rozwijaniu umiejętności myślenia 51
8 JAK NAUCZYĆ DZIECI MYŚLENIA
Cel 4
Nauczanie trzech sposobów myślenia 58
Czterostopniowy model nauczania 61
Podsumowanie 67
Cel 5
Nauczanie i ocenianie umiejętności twórczego rozumienia 71
Natura rozumienia 71
Trójstopniowe podejście do rozumienia 72
Przykłady problemów wglądu związane z wyborczym kodowaniem,
wybiórczą kombinacją i wybiórczym porównywaniem 74
Podsumowanie 79
Cel 6
Rozpoznanie podstawowych zasad nauczania myślenia
i zasadzek z nim związanych 83
Zasady 83
Zasadzki 94
Podsumowanie 103
Cel 7
Dlaczego ludzie poprawnie myślący (zbyt często) przegrywają 107
Podsumowanie 117
Zakończenie 120
Słownik pojęć 123
Bibliografia 125
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?