W niniejszej monografii Autorka podejmuje rozważania nad uczeniem się partycypacji przez młodzież szkolną. W książce szuka odpowiedzi na pytanie, jak młodzi ludzie uczą się partycypacji publicznej, czyli jak uczą się funkcjonować w przestrzeni demokratycznego uczestnictwa. Książka ta jest jednym z pierwszych na polskim rynku wydawniczym tak szerokich i pogłębionych ujęć uczenia się partycypacji publicznej przez młodzież w warunkach demokratycznych współczesnej Polski.
To kompleksowe opracowanie poświęcone zjawisku zachowań ryzykownych w środowisku akademickim oraz możliwościom ich diagnozy i profilaktyki. Autorka, opierając się na szerokim przeglądzie literatury, prezentuje teoretyczne ujęcie zachowań ryzykownych – od definicji i etiologii, przez ujęcia neuropsychologiczne, po konteksty profilaktyczne i edukacyjne.Centralnym punktem publikacji jest zastosowanie koncepcji kapitałów – społecznego, kulturowego i psychologicznego – jako narzędzia pozwalającego zrozumieć mechanizmy podejmowania ryzykownych zachowań oraz wspierać pozytywny rozwój studentów. Praca uwzględnia interdyscyplinarne spojrzenie na kapitał, jak koncepcję Pierre’a Bourdieu, Jamesa Colemana i Roberta Putnama czy nowoczesne ujęcie kapitału psychologicznego zbliżone do teorii resilience i psychologii pozytywnej.
Książka zawiera gotowe formularze i tabele do dokumentowania: odruchów oralnych i twarzowych, budowy aparatu mowy, napięcia mięśniowego, funkcji pokarmowych, a także rozwoju mowy i komunikacji. Dziennik jest narzędziem nie tylko dla logopedów, ale także terapeutów wczesnej interwencji, pediatrów, psychologów i rodziców, którzy chcą świadomie wspierać rozwój dziecka.
Monografia wieloautorska spełnia wszystkie kryteria stojącego na wysokim poziomie, interdyscyplinarnego dzieła naukowego. Autorki reprezentują różnorodne dyscypliny naukowe: od pedagogiki i politologii poprzez prawo i filozofię do wschodoznawstwa i filologii. Zdecydowanie wzmacnia to konteksty analityczno-interpretacyjne podejmowanych w książce zagadnień. […]
To kompleksowe opracowanie poświęcone problematyce prawidłowego funkcjonowania głosu w pracy zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli szkół podstawowych. Autor łączy wiedzę teoretyczną z praktycznym wymiarem badań, analizując higienę głosu, zaburzenia głosowe związane z nadmiernym obciążeniem zawodowym oraz kompetencje w zakresie emisji głosu w kontekście kształcenia nauczycieli. Problematyka ta jest związana z pedagogiką, psychologią, logopedią, medycyną i sztuką, a szczególnie z artystyczną emisją głosu.
Autorki monografii przedstawiają self-adwokaturę jako proces umożliwiający przełamanie barier i wpływający na realne zmiany społeczne. Dzięki temu Czytelnik może zaobserwować, jak lokalna działalność self-adwokacka może się przeradzać w zmiany o charakterze makrospołecznym. [...]
Publikacja adresowana jest do osób, które pragną wzbogacić swój warsztat zawodowy o podejście coachingowe do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, tutorów, wychowawców, jak również do studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Jej celem jest wspieranie rozwoju kompetencji miękkich, komunikacyjnych oraz refleksyjnych, które są nieodzowne w pracy z drugim człowiekiem zarówno z dzieckiem, jak i osobą dorosłą. Coaching edukacyjny to potężne narzędzie, które wspiera rozwój osobisty i profesjonalny zarówno uczniów, jak i nauczycieli. To podejście, które nie narzuca gotowych rozwiązań, lecz umożliwia ich odkrywanie w dialogu, opartym na uważności i odpowiedzialności. Podręcznik oferuje czytelnikom zarówno solidną podstawę teoretyczną, jak i praktyczne narzędzia, które można zastosować w codziennej pracy edukacyjnej. Zawiera definicje, koncepcje, odniesienia do literatury, ćwiczenia, pytania kontrolne oraz scenariusze pracy, które pomagają lepiej zrozumieć i wdrożyć coaching w pracy. Publikacja została stworzona z myślą o nauczycielach, pedagogach, psychologach, tutorach oraz studentach kierunków pedagogicznych i psychologicznych, którzy pragną wzbogacić swoje kompetencje o coachingowy sposób pracy z uczniami i dorosłymi. Czytelnik znajdzie w nim nie tylko narzędzia, ale także przestrzeń do refleksji nad własnym stylem pracy, co pozwoli na pełniejsze wykorzystanie potencjału coachingowego w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Wprowadzenie do coachingu edukacyjnego to zaproszenie do odkrywania własnego potencjału i ciągłego rozwoju.
Pełna emocji i nieoczekiwanych zwrotów akcji powieść, która zabiera czytelnika w podróż przez skomplikowane relacje rodzinne, przyjacielskie oraz wyzwania, z jakimi muszą zmierzyć się bohaterowie. Akcja toczy się w malowniczej Kalifornii, gdzie spotykają się losy ludzi próbujących odnaleźć swoje miejsce w życiu.Główna bohaterka, Abi, to młoda kobieta, która szuka nowego początku. Jej życie zmienia się diametralnie, gdy spotyka Billa. Niespodziewanie staje się on dla niej kimś więcej niż tylko przyjacielem. Chociaż ich relacja rozwija się powoli, oboje zaczynają marzyć o wspólnej przyszłości.Jednak nieoczekiwane wydarzenia wprowadzają chaos do ich życia. Bohaterowie stają przed szeregiem trudnych decyzji dotyczących zarówno przyszłości, jak i tajemnic, które wychodzą na jaw.
Książka stanowi zaproszenie do duchowej podróży, w której ważne miejsce zajmują wyciszenie, koncentracja, uważność oraz troska o ciało i umysł. Na jej kartach odnajdziemy praktyczne wskazówki, inspiracje do pracy nad sobą i do życia w zgodzie z ciałem, duchem oraz naturą.
To wyjątkowa publikacja, w której autorka - z wrażliwością, ciepłem i odrobiną kociego humoru - opowiada o świecie osób w spektrum autyzmu. Poprzez metafory i historie z kociego życia pokazuje, jak różnorodny, bogaty i piękny może być sposób odbierania świata. To książka dla rodziców, nauczycieli, terapeutów, ale też wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć drugiego człowieka.Premiera już w drugiej połowie listopada!
Monografia autorstwa dr Moniki Kaczmarczyk podejmuje niezwykle istotny i jednocześnie rzadko eksplorowany temat macierzyństwa przeżywanego w warunkach izolacji penitencjarnej. Publikacja ta, dzięki multidyscyplinarnemu podejściu, łączy w sobie elementy socjologii, pedagogiki, psychologii, kryminologii i nauk prawnych, oferując czytelnikowi kompleksowe spojrzenie na sytuację kobiet matek w zakładach karnych oraz funkcjonowanie ich dzieci w instytucjach zamkniętych.
Jak reagujemy jako społeczeństwo na kryzys? Jakie wartości stawiamy na pierwszym miejscu, gdy stajemy w obliczu wojny? Co w nas się zmienia pod wpływem tego doświadczenia, a co pozostaje niezmienne?"Przystanek Polska" to książka, która podejmuje te pytania, analizując wpływ wojny w Ukrainie na społeczeństwo polskie i ukraińskie. Autorzy prezentują różnorodne metody badawcze, takie jak wywiady czy analizy listów, by uchwycić każdy aspekt tego procesu. Celem jest zrozumienie, jak wojna wpływa na nasze relacje, jak kształtują się wartości i jak w obliczu kryzysu budujemy mosty porozumienia w świecie pełnym podziałów.
Matka Aniołów" brzmi pięknie, prawda?Tak określa autorka kobiety, które doświadczyły poronienia. Jej głos to głos wszystkich kobiet - często pozostawionych samych ze swoim bólem, niezrozumianych, narażonych na nieświadome, raniące komentarze i brak odpowiedniego wsparcia medycznego. To opowieść, która łamie tematy tabu i z odwagą zagląda w sferę psychiczną oraz intymną kobiety roniącej.Autorka dzieli się swoim osobistym doświadczeniem poronień, ukazując bezradność wobec polskiego systemu medycznego. Pisze językiem żywym, emocjonalnym, pełnym ironii, goryczy i wzruszeń. To historia, którą momentami czyta się z bólem, ale i z poczuciem, że uczestniczy się w czymś niezwykle prawdziwym - w drodze od nadziei, przez rozczarowanie i żałobę, aż po spełnienie i szczęście macierzyństwa.
Publikacja ma charakter biograficzny, ukazuje w wielorakich przekrojach historie poszczególnych narratorów w różnych okresach przemian cywilizacyjnych zachodzących w naszym kraju []. Autor bardzo rzetelnie i wnikliwie przedstawia specyfikę pracy, rozpoczynając od epoki społeczeństwa wspólnoty rodowej, a kończąc na czasach współczesnych. Istotnymi walorami książki są odniesienie się do pracy jako środka realizacji wielu potrzeb z... [...] Mam nadzieję, że jej lektura umocni Czytelników w przeświadczeniu o dużym i niekwestionowanym znaczeniu domu rodzinnego w edukacji do pracy i kształtowania kultury pracy oraz zainspiruje do podejmowania działań na rzecz tej edukacji. Pozwoli też na uszanowanie niestety często dyskredytowanej pracy wykonywanej przez rodziców w niełatwym okresie PRL-u. Adresuję tę książkę szczególnie do rodziców, wychowawców i nauczycieli, to bowiem głównie od nich zależy dzieci chowanie - takie, aby na przestrzeni całego dalszego życia mogły czerpać z zasobów nabytych w dzieciństwie, zwłaszcza z uzyskanego poziomu kultury pracy. W czasach ponowoczesnych jest to wyjątkowo istotne.
Fikusiowe rozterki to wartościowa książka, która łączy zabawę z nauką i wspiera rozwój emocjonalny dziecka. Książka pomaga dzieciom lepiej rozumieć własne uczucia, pokazuje, jak o nich mówić i dlaczego warto komunikować swoje potrzeby.Fikuś i jego przyjaciele uczą, jak ważna jest przyjaźń, empatia i wspólne rozwiązywanie problemów.
Autorka w polecanej publikacji "Swojskie opowieści" zaprasza Was do świata miejskich peryferii, żyjącego w zgodzie z naturą, o ile to jeszcze możliwe. Takie swojskie życie, może nawet sielskie, ma swoje uroki i uczy symbiozy.
W życiu codziennym obecna jest muzyka. Jest nią wypełniona przestrzeń środowiska rodzinnego, (przed)szkolnego, środowiska pracy, przestrzeń życia publicznego i wirtualnego. Muzyka koncentruje nas na kontemplacji piękna dźwięku i jego osobliwej natury [...]. Konkretnym działaniem, o jakie warto i trzeba niezmiennie się starać, jest poszukiwanie adekwatnej (edukacyjnie i kulturowo) formuły obcowania człowieka z muzyką. Przekonujące, choć nie bez krytycznego namysłu, są wiodące tezy Edwina Eliasa Gordona o istocie audiacji jako w zasadzie głównej kategorii opisu rozwoju muzycznego. Szczególne znaczenie w optymalizowaniu działań w tym zakresie przypisuje się wczesnej edukacji muzycznej [...]. Takie też zogniskowanie refleksji na problemie audiowania tonalnego wymiaru zawartości muzycznej przyjęto w niniejszej publikacji. Zadanie to, pomimo oczywistych kłopotów interpretacyjnych, okazało się nie tylko ważne i aktualne, ale także wielce inspirujące.
Publikacja jest raportem z badania 1266 osób, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z wielu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju.1. Rodzice zazwyczaj jako pierwsi zauważają nietypowość rozwoju dziecka i inicjują proces diagnostyczny. 2. Dziewczynki w spektrum autyzmu są diagnozowane o około 18 miesięcy później niż chłopcy. 3. Ponad 70% rodziców ocenia, że proces diagnostyczny był stresujący, w tym ponad 30% uważa go za skrajnie stresujący. 4. Rodzice czują się niedoinformowani co do kroków po diagnozie, w tym możliwości otrzymania specjalistycznego wsparcia dla dziecka i rodziny.
Publikacja ukazuje jeden z najważniejszych wycinków polskiego życia akademickiego. Jest dwojako komprehensywna: po pierwsze dzięki swojemu szerokiemu zakresowi przedmiotowemu, spełniając tym samym trudny warunek wyczerpywalności w naukowym ujmowaniu tematu, po wtóre zaś dzięki jego klarowności. Tym tematem jest zagadnienie ścieżki awansowej w akademickiej nauce, głównie w naukach społecznych, a szczególnie pedagogicznych, ujmowane w kategoriach społecznych [], wraz z oświetlaniem indywidualnej kondycji naukowców (także naukowczyń) oraz środowisk, które na nich (na nie) wpływają. Książka ma charakter w pełni pedagogiczny, bo opisuje... [...] (Z recenzji dr. hab. Marka Budajczaka, prof. UAM) Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Problemy doskonałości naukowej prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Zapraszamy do publikacji opiniami recenzentów: Publikacja ukazuje jeden z najważniejszych wycinków polskiego życia akademickiego. Jest dwojako komprehensywna: po pierwsze dzięki swojemu szerokiemu zakresowi przedmiotowemu, spełniając tym samym trudny warunek wyczerpywalności w naukowym ujmowaniu tematu, po wtóre zaś dzięki jego klarowności. Tym tematem jest zagadnienie ścieżki awansowej w akademickiej nauce, głównie w naukach społecznych, a szczególnie pedagogicznych, ujmowane w kategoriach społecznych [], wraz z oświetlaniem indywidualnej kondycji naukowców (także naukowczyń) oraz środowisk, które na nich (na nie) wpływają. Książka ma charakter w pełni pedagogiczny, bo opisuje, nierzadko skrzeczącą, rzeczywistość awansów naukowych, opierając się na doniesieniach z licznych badań. Ponadto komentuje z pozycji aksjonormatywnych, bywa, że gorzko i oskarżycielsko, fakty czy kazusy, odwołując się do fundamentalnego etosu nauki. Wreszcie precyzyjnie informuje osoby zainteresowane rozwojem naukowym o formalno-prawnych warunkach kroczenia ścieżką kariery akademickiej. W swoim ogólnym wydźwięku monografia bardziej podkreśla konieczność bycia rzetelnym na każdym kroku w czasie wspinaczki, niż wskazuje na sam szczyt doskonałości naukowej. Z recenzji dr. hab. Marka Budajczaka, prof. UAM Bogusław Śliwerski, korzystając z osobistych doświadczeń, odnosi się do kwestii doskonałości naukowej i tym samym podąża za przedmiotową legislacją oraz nomenklaturą obecnie obowiązującą w legalnym słowniku formalno-naukowym. Ma to z pewnością znaczenie dla głównych adresatów monografii, czyli młodych kadr nauki młodych uczonych, ponieważ jednoznacznie ujawnia przedmiot podjętych analiz. [] Troska o wysoką naukową jakość pedagogiki jest osią, wokół której Autor rozwija szczegółowe kwestie pracy naukowej i towarzyszących temu rezultatów (zarówno naukowych, jak i instytucjonalnych, w tym formalnych). Jest to głos, który niesie ze sobą walory historyczne, eksplanacyjne, jak również informacyjne oraz inspiracyjne (wyzwalające refleksję). Z recenzji dr. hab. Arkadiusza Żukiewicza, prof. UKEN
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?