Sylaba, wyraz, zdanie 3 to trzecia część zupełnie nowej serii książeczek PUS, których celem jest doskonalenie u dzieci umiejętności czytania. Serię tę opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale jeszcze nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Książeczki mają służyć rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności samodzielnego płynnego czytania. Mogą być przydatne w: edukacji wczesnoszkolnej, edukacji domowej, terapii pedagogicznej, terapii logopedycznej, pracy z tymi dziećmi, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Doskonalenie czytania Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie. Doskonalenie czytania oznacza, że zawarte w tych książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko przez kolejne etapy doskonalenia czytania: od płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych i rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez czytanie wyrazów dłuższych, aż po całe zdania.Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. to kontynuacja i rozwinięcie wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, która służy pierwszym próbom samodzielnego czytania. Autorką jednej i drugiej serii jest neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.Sylaba, wyraz, zdanie Nowe książeczki stanowią doskonałe uzupełnienie wydanych dotychczas innych materiałów PUS do nauki czytania, a wśród nich serii: Sylabowe potyczki 1 i kolejne części, Łatwe ćwiczenia do nauki czytania 1 i następne części, Od gwiazdki do bajki 1 i kolejne części, ABC 1 i dalsze części, Zgadywanki 1 i następne części, Wyliczanki rymowanki 1 i 2, Czytanie ze zrozumieniem 1 i kolejne części.
Sylaba, wyraz, zdanie 2 to druga część najnowszej serii książeczek PUS. Ich celem jest doskonalenie u dzieci umiejętności samodzielnego, płynnego czytania. Seria składa się z trzech części i przeznaczona jest dla dzieci, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Może być przydatna także w terapii pedagogicznej, jak również w pracy z dziećmi, które z różnych przyczyn mają z czytaniem problemy.Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie oznacza, że kolejne znajdujące się w książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko od etapu płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych oraz rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez etap czytania wyrazów dłuższych, aż po etap czytania ze zrozumieniem całych zdań.Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. Książeczki z serii Sylaba, wyraz, zdanie są kontynuacją i rozwinięciem wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, służącej pierwszym próbom samodzielnego czytania. Opracowała je neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.Sylaba, wyraz, zdanie książeczki te stanowią doskonałe uzupełnienie wydanych dotychczas innych materiałów PUS do nauki czytania, takich jak serie: Sylabowe potyczki 1 i kolejne części, Łatwe ćwiczenia do nauki czytania 1 i następne części, Od gwiazdki do bajki 1 i kolejne części, ABC 1 i dalsze części, Zgadywanki 1 i następne części, Wyliczanki rymowanki 1 i 2, Czytanie ze zrozumieniem 1 i kolejne części.
Sylaba, wyraz, zdanie 1 to pierwsza część zupełnie nowej serii książeczek PUS, których celem jest doskonalenie czytania. Serię tę opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale jeszcze nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Książeczki mają służyć rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności samodzielnego płynnego czytania. Mogą być również przydatne w pracy z tymi dziećmi, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy.Doskonalenie czytania Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie oznacza, że kolejne znajdujące się w książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko od płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych i rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez czytanie wyrazów dłuższych, aż po całe zdania. Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. Książeczki te są kontynuacją i rozwinięciem wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, która służy pierwszym próbom samodzielnego czytania. Ich autorką jest neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.
Emocje dziecka 1to nowa książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Może być przydatna także w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Głównym celem tej książeczki jest pomoc dzieciom w nauce rozpoznawania emocji własnych i cudzych oraz adekwatnego reagowania na nie. Ma ona także wspierać ich rozwój umiejętności społecznych, które są niezbędne do właściwego odnalezienia się i funkcjonowania zarówno w grupie rówieśniczej, jak również w innych grupach społecznych. Właściwie rozwinięte kompetencje społeczne oraz umiejętność dostrzegania, nazywania i rozumienia własnych emocji są fundamentalne dla ogólnego rozwoju człowieka i mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami. PUS Emocje dziecka 1Ponieważ nauka przez zabawę jest sprawdzoną metodą nabywania i utrwalania wiedzy, zastosowaliśmy ją i w tej książeczce. Dlatego też zawarte w niej zadania i ćwiczenia mają zróżnicowaną, ale opartą zawsze na zabawie, formę, która w niewymuszony sposób pozwala dzieciom zdobywać wiedzę o emocjach. Ćwiczenia ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności mają formę zarówno obrazkową, obrazkową-tekstową, jak również wyłącznie tekstową. Dzięki nim dzieci: doskonalą umiejętność aktywnego słuchania i rozumienia innych, rozwijają umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji, kształtują empatię i zdolność do wczuwania się w emocje innych osób. Książeczka Emocje dziecka 1.można wykorzystywać w ramach edukacji wczesnoszkolnej realizowanej w szkole systemowej, jak również w edukacji domowej. Z pewnością powinna się znaleźć w gabinetach szkolnych pedagogów, a także w gabinetach psychologicznych i terapeutycznych, w których pracuje się z dziećmi.Wśród tytułów dotyczących rozpoznawaniai nazywania emocji polecamy również: książeczkę PUS pt. Emocje i umiejętności społeczne, grę planszową Emocje. Nazywam, rozumiem, wyrażam, grę planszową Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Emocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolakówEmocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolaków to zupełnie nowy tytuł w kolekcji książeczek PUS. Książeczkę tę kierujemy głównie do dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystać z niej mogą również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na przykład z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, które często mają trudności z rozpoznawaniem i właściwym reagowaniem na stany emocjonalne i zachowania innych osób.Celem tej książeczki jest pomoc w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności społecznych na tym wczesnodziecięcym etapie.Rozwój emocjonalny dziecka to fundament jego dojrzewania we wszystkich sferach życia. To właśnie zdolności emocjonalne, zwane też kompetencjami społecznymi, odgrywają ogromną rolę w przyszłych osiągnięciach dziecka jako ucznia i osoby dorosłej, jak również mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami.Dziecko w wieku przedszkolnymjest na etapie intensywnych zmian i rozwoju. Zmienia się m. in. jego sposób postrzegania świata. Zaczyna dostrzegać i coraz lepiej rozumieć rządzące nim zasady i reguły. Coraz bardziej świadomie kontroluje własne zachowania. Coraz częściej potrafi zauważyć emocje drugiego człowieka; rośnie jego empatia i umiejętność właściwego rozumienia zachowań innych osób.Emocje i umiejętności społeczneJak powszechnie wiadomo, najlepszą formą nauki jest zabawa, dlatego ćwiczenia dotyczące rozpoznawania oraz rozumienia emocji własnych i drugiego człowieka, które zamieściliśmy w tej książeczce, właśnie w formie atrakcyjnej zabawy umożliwiają kilkulatkowi nabywanie, jak również doskonalenie umiejętności społecznych. Ćwiczenia te stanowią praktyczną pomoc do prowadzenia zarówno w przedszkolu, jak i w domu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.Emocje i umiejętności społeczne w systemie PUSKsiążeczka ta jako pierwsza jest w całości poświęcona zagadnieniom związanym z rozpoznawaniem, określaniem i nazywaniem emocji własnych i drugiego człowieka. Ponieważ to książeczka skierowana do dzieci młodszych, to opiera się wyłącznie na ćwiczeniach i zagadkach obrazkowych, w których często wykorzystywane są tak obecnie popularne i powszechnie w komunikacji stosowane emotikony czy - mówiąc inaczej - emoznaki. Wszystkie ćwiczenia należy rozwiązywać stosując zestaw kontrolny PUS. Rozwiązując ćwiczenia, dziecko jednocześnie układa klocki w zestawie kontrolnym, aby pod koniec pracy móc samodzielnie sprawdzić, czy udzieliło poprawnych odpowiedzi. Prawidłowo ułożony wzór kontrolny jest dla dziecka informacją, że ćwiczenie zostało rozwiązane dobrze, a tym samym jest doskonałą motywacją do sięgania po kolejne zadania.Nowa książeczka PUSznajdzie zastosowanie zarówno w edukacji przedszkolnej, jak i w edukacji domowej. Powinna też znaleźć się w gabinetach pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących z dziećmi młodszymi oraz z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.W przygotowaniu jest również książeczka dotycząca emocji i kompetencji społecznych dla dzieci starszych.Przypominamy, żerozwój emocjonalny dzieci młodszych doskonale wspiera również znana i ceniona gra planszowa z naszego asortymentu Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Matematyka na starcie 1. to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym. Zawiera zagadki i ćwiczenia matematyczne, które w formie ciekawej zabawy pozwalają przedszkolakom wejść w świat zagadnień matematycznych.Pierwsze zabawy matematyczneMatematyka może być dla małego dziecka wspaniałą przygodą i ciekawą formą odkrywania świata, w którym matematykę spotyka się niemal na każdym kroku. Jeśli w atrakcyjny sposób pokażemy przedszkolakowi, że matematyka otacza nas zewsząd i że mamy z nią do czynienia każdego dnia, to on ją polubi. Przedszkolak przelicza podczas spaceru drzewa w parku i uzbierane kasztany; przelicza misie na swojej półce z zabawkami i kredki w pudełku; przelicza, a czasem nawet dodaje samochodziki we własnym zabawkowym garażu. Liczy, ile jabłek mama daje do ulubionej szarlotki, a także ile szklanek mąki do niej wsypuje. A przecież to wszystko to matematyka.Jeśli przedszkolak polubi takie zabawy, to wkrótce sam zacznie ,,bawić się"" w matematykę. Temu właśnie celowi służy ta książeczka; ma pomóc najmłodszym zaprzyjaźnić się z matematyką i dostrzegać ją w realnym świecie.Pierwsze zabawy matematyczneA kiedy zaprzyjaźniony z matematyką przedszkolak staje się uczniem i rozpoczyna naukę w szkole, jego naturalne zainteresowania matematyczne mogą się rozwijać i poszerzać, a jego matematyczne umiejętności mogą się pogłębiać.Matematyka na starcie 1.zawiera zagadnienia takie jak: przeliczanie elementów, zapoznanie się z cyframi, łączenie cyfry z odpowiadającą jej liczbą elementów, cyfry pisane, liczby i liczebniki główne, zastępowanie symbolu liczbą.Materiał ćwiczeniowyzawarty w tej książeczce oparty jest na podstawie programowej w zakresie edukacji matematycznej na poziomie przedszkola. Może być wykorzystywany zarówno przez nauczycieli przedszkola, jak i przez rodziców uczących swoje dzieci w domu, czy choćby tylko pragnących zainteresować dzieci matematyką. Książeczkę można także stosować na zajęciach świetlicowych, wyrównawczych, jak też tych prowadzonych w ramach terapii pedagogicznej.PUS w edukacji matematycznej najmłodszychSystem edukacji PUS pozwala dziecku przede wszystkim na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy i poszerzaniu własnych umiejętności. Rozwiązując zawarte w książeczkach zadania przy jednoczesnym układaniu klocków PUS w zestawie kontrolnym, dziecko jest zaciekawione, skoncentrowane i zaangażowane. Utworzony z klocków kolorowy kod pozwala mu po zakończeniu pracy samodzielnie sprawdzić, czy wszystkie zadania zostały rozwiązane poprawnie. To daje ogromną satysfakcję i motywuje do sięgania po kolejne, coraz trudniejsze ćwiczenia.Z serii PUS Matematyka na starcie polecamy również: Matematyka na starcie 2 Dreptuś Matematyk 1 Dreptuś Matematyk 2 korale matematyczne 20, które wykorzystane zostały w kilku ćwiczeniach
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Zawarte w drugiej części Sylabowych potyczek ćwiczenia pomagają dziecku w zdobywaniu nowych umiejętności w przygodzie z czytaniem. Dziecko poznaje kolejne sylaby, które naturalnie pojawiają się w rozwoju w takiej kolejności. Ćwiczenia pozwalają dziecku na doskonalenie różnicowania, syntezy i analizy. Wśród ćwiczeń pojawiają się również ćwiczenia z kodowaniem oraz ćwiczenia globalnego odczytywania wyrazów. Nauka w takiej formie jest nie tylko atrakcyjna dla dziecka, ale pozwala też na minimalizowanie liczby błędów podczas czytania.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Cześć trzecia Sylabowych potyczek umożliwia dziecku poznanie kolejnych sylab oraz utrwalania samodzielnego czytania. Dzieci mają tu już możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami czytelniczymi w zabawach sylabowych. Mogą je doskonalić w ćwiczeniach polegających na wydzielaniu sylab w wyrazach, samodzielnym układaniu wyrazów i prostych zdań oraz na zabawach w kodowanie sylabowe.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Czwarta część Sylabowych potyczek to utrwalanie umiejętności czytelniczych i ciekawe zabawy sylabowe. Ćwiczenia w atrakcyjnej formie zachęcają dziecko do zabawy w „sylabowego detektywa” oraz odszukiwanie zakodowanych wyrazów i zdań, odpowiedzi na zadane pytania i rozwiązywanie logicznych zagadek. Wszystko po to, żeby pokazać, że czytanie jest atrakcyjne i niezbędne w naszym życiu i rozwoju.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
MoMo – gra logiczna, której celem jest rozwijanie i ćwiczenie myślenia logicznego i kombinatorycznego.
MoMo
to uniwersalna gra logiczna dla 2 – 6 graczy powyżej 6. roku życia. Polega ona na manipulowaniu kolorowymi patyczkami i na układaniu ich w taki sposób, aby odtworzyć wzór z wylosowanej karty. Podczas rozgrywki gracze ćwiczą koncentrację, intuicje geometryczne, orientację na płaszczyźnie oraz myślenie kombinatoryczne.
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów. A zdobywa się je za ułożenie patyczków zgodnie z wylosowanym wzorem. W swojej kolejce gracz może zmienić położenie tylko 1 patyczka. I właśnie za ten prawidłowo ułożony wzór dostaje punkty. Jak je liczymy? Za ułożenie patyczków w takim samym kształcie, jaki pokazuje karta, gracz otrzymuje 2 punkty. A jeśli jeszcze kolor któregoś z patyczków pasuje do ułożenia z karty, to za każdy taki kolor gracz otrzymuje po 1 punkcie. Zebrane punkty zapisujemy na kartce i losujemy kolejną kartę. Wygrywa gra, który zdobędzie najwięcej punktów.
MoMo – na czym polega atrakcyjność gry?
Ponieważ każdy gracz ma w ręku kartę z innym wzorem, dąży do innego celu. Czyli przekładając patyczki tak, aby pasowały do naszego wzoru, jednocześnie przeszkadzamy innym graczom i utrudniamy im otrzymanie wzoru z karty, którą wylosowali oni. ??
Zabawy z młodszymi dziećmi
Niektóre elementy gry mogą być wykorzystywane w zabawach z młodszymi dziećmi. Mogą one na przykład za pomocą patyczków po prostu odtwarzać wzory z kart. Tę zabawę można utrudnić poprzez układanie takiego wzoru z pamięci albo na czas.
MoMo należy do serii gier logicznych,
których autorem jest dr Jan Amos Jelinek z Katedry Pedagogiki Małego Dziecka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Wcześniej w tej serii ukazały się gry:
LABIrynt
Mistrz GETRIKO
KUBIK
Wszystkie one wspierają rozwój koncentracji i myślenia logicznego oraz uczą zasad fair play. Oprócz swoich walorów edukacyjnych są także doskonałymi grami towarzyskimi, po które można sięgać w czasie wolnym.
Piramida to wspaniała zabawa połączona z nauką, ponieważ rozwija u dziecka zdolność do myślenia i zapamiętywania, uczy wytrwałości, wzmacnia koncentrację i skutecznie pomaga przezwyciężyć trudności w procesie uczenia się. Budowanie piramidy jest proste i odbywa się na zasadzie gry w domino, w efekcie rozwiązania wszystkich zadań otrzymujemy imponującą piramidę.
Piramida matematyczna M3 to nieoceniona pomoc, która dzięki swojej zabawowej formie służy poznawaniu podstaw techniki rachunkowej, utrwaleniu pojęcia liczby i odejmowania. Rozwiązywanie zadań nie służy pamięciowemu opanowaniu umiejętności liczenia. Jest raczej propozycją aktywnej nauki, opartej na kształceniu zdolności formułowania wniosków i samodzielnemu dochodzeniu do wyniku działania. Taki model uczenia się sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i wzmacnia ich odporność emocjonalną. Dzięki prawidłowemu rozwiązaniu 45 zadań dzieciom uda się stworzyć imponującą piramidę, która zrekompensuje wysiłek umysłowy poniesiony przy odejmowaniu. Zabawa i nauką z piramidą z pewnością przyniosą wymierne korzyści w szkole, domu i w przyszłym życiu codziennym.
W zestawie znajduje się 36 trójkątów.
Piramida jest rekomendowana przez logopedów, pedagogów i psychologów jako wartościowy materiał edukacyjno-terapeutyczny.
Oferta tematyczna Piramid:
Logopedyczna L1: ś – ź – ć – dź;
Logopedyczna L2: b – p , d – t , w – f;
Ortograficzna P1: zasady pisowni – ó, u, rz, ż, ch, h;
Ortograficzna P2: zasady pisowni – wymienne;
Matematyczna M1: dodawanie do 100;
Matematyczna M2: tabliczka mnożenia;
Matematyczna M4: dodawanie/odejmowanie do 100;
Matematyczna M5: mnożenie/dzielenie do 100;
Język angielski JA1: dla najmłodszych.
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności.
W tym też sensie niniejsza książka powstał w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń.
Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
(…)niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym.
Prof. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
Swój wkład w powstanie tego opracowania mieli m. in.
Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Stanisław Dylak, Jolanta I. Kruk, Danuta Borecka - Biernat.
Drewniane korale w kolorze czerwonym, niebieskim i żółtym, stanowią sprawdzony i praktyczny system nauki liczenia. Można ustawiać je na sznurku w dowolnej pozycji tak, by nie przesuwały się po nim samoistnie, ponieważ nawleczone są na grubym, porowatym sznurku.
Dla dzieci powyżej 3 lat
Ćwiczenia w orientacji, położenie w przestrzeni i relacje między przedmiotami. Kształcenie u dziecka orientacji w przestrzeni, to ciągły proces, który odbywa się w naturalnych sytuacjach życiowych i polega na zdobywaniu własnych doświadczeń przy użyciu wszystkich zmysłów. Dziecko rozpoczynając programową edukację posiada już ogólną orientację w przestrzeni. Rozumie i poprawnie stosuje większość zawiązanych z nią pojęć: na, pod, nad, obok, przód, tył, na prawo, na lewo itp. Książeczka Ćwiczenia w orientacji to wybór wielu cennych rozwiązań służących utrwalaniu pojęć i umiejętności orientacji w przestrzeni, wzajemnego położenia obiektów i zjawisk, rozpatrywania ich pod względem cech wielkościowych, jakościowych i mierzalnych: - określenie położenia przedmiotów w przestrzeni względem obserwatora i innych przedmiotów: za, pod, nad, obok, wewnątrz, na lewo, na prawo, do przodu, do tyłu, w górę, w dół, - przypisywanie przedmiotom cech wielkościowych: długi, krótki, szeroki, wąski, - porównywanie przedmiotów pod względem wybranej cechy: długi – krótki, szeroki – wąski, niski – wysoki, - poprawne używanie oraz rozumienie stosowanych zwrotów i określeń. Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Bóg, Świat i My to druga książeczka do religii dla pierwszoklasistów, służąca utrwaleniu i uzupełnianiu poznanego w ramach katechezy szkolnej materiału, opartego na założeniach programowych nauczania religii w klasie pierwszej.
* Bóg stworzył świat
* Stworzenia Boże
* Aniołowie
* Bóg kocha wszystkich ludzi
* Rodzina
* Jak pełnię wolę Boga
* Święci przyjaciel Boga
* Znicze symbol pamięci o zmarłych
* Święta kościelne
* Niedziela dniem świętym
* Pożywienie darem Boga dla człowieka
* Jezus narodził się w stajence, w Betlejem
* Pomagajmy sobie
* Czcimy i kochamy Maryję
* Kościół domem Bożym
Naturalną aktywnością dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest zabawa, a poprzez zabawę dziecko skupia swoją uwagę na tym co je interesuje, zdobywa własne doświadczenia i efektownie uczy się, niezależnie jakiego zagadnienia zabawa ta dotyczy.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Książeczka Chrząszcz z Żyrzyna 1 zawiera materiał ćwiczeniowy szczególnie przydatny dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców tych dzieci, które z różnych przyczyn nie opanowały jeszcze umiejętności poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się, mają problemy w komunikacji z otoczeniem oraz trudności w czytaniu i pisaniu. Przyczyną nieprawidłowej wymowy mogą być zaburzenia słuchu fonemowego. Są one często wynikiem niedojrzałości lub mikrouszkodzenia części mózgu odpowiedzialnej za analizę bodźców słuchowych. Powodują wtedy u dzieci problemy np. z odróżnianiem zbliżonych artykulacyjnie dźwięków, prawidłową wymową i pisownią. Z tej grupy często wywodzą się dzieci z dysleksją i z dysortografią. Muszą, więc one więcej czasu poświęcać nauce oraz nadrabiać zaległości w tych czynnościach, które warunkują i kształtują rozwój ich mowy. Teraz dzięki zabawie z PUS-em, ćwiczenie prawidłowej wymowy przestanie być nudne, nie będzie zniechęcało do żmudnej pracy oraz przyniesie spodziewane efekty. Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Książeczka Chyża Żmija Syk - Syk 2 zawiera materiał ćwiczeniowy szczególnie przydatny dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców tych dzieci, które z różnych przyczyn nie opanowały jeszcze umiejętności poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się, mają problemy w komunikacji z otoczeniem oraz trudności w czytaniu i pisaniu. Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Bóg, Świat i My to pierwsza książeczka do religii dla pierwszoklasistów, służąca utrwaleniu i uzupełnianiu poznanego w ramach katechezy szkolnej materiału, opartego na założeniach programowych nauczania religii w klasie pierwszej. Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Zabawy i ćwiczenia logiczne zawarte w tej książeczce wpływają na rozwój podstawowych i szczególnie przydatnych w okresie szkolnym sprawności intelektualnych dziecka, takich jak: spostrzeganie, koncentracja uwagi, zapamiętywanie, analiza i synteza wzrokowa.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?