Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 to nowy zestaw zadań do systemu edukacji Paleta, będący kontynuacją części pierwszej. To materiał edukacyjny opracowany przede wszystkim z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 to ćwiczenia wspomagające rozwój: percepcji wzrokowej, analizy i syntezy wzrokowej, koncentracji uwagi, logicznego myślenia. Zmysł wzroku to główny analizator w procesach poznawczych. To właśnie poprzez wzrok pozyskujemy większość informacji z otaczającego nas świata. Lecz wzrok to coś więcej niż tylko widzenie czegoś. Dla prawidłowego funkcjonowania w świecie musimy mieć również umiejętność rozpoznawania i różnicowania bodźców oraz rozumienia tego, co widzimy. Temu celowi służą niniejsze ćwiczenia uczą patrzeć świadomie, uważnie oraz rozpoznawać bodźce, które odbieramy za pomocą wzroku.Percepcję wzrokową należy stymulować na każdym etapie rozwoju i w ogóle całego życia, rówież w dzieciństwie. Im więcej opartych na zabawie ćwiczeń doskonalących percepcję wzrokową dziecko wykonuje, tym lepszy i pełniejszy jego rozwój. Dziecku z właściwie rozwiniętą percepcją wzrokową łatwiej jest się skupić i wykonywać różne zadania; dziecko takie osiąga lepsze rezultaty w nauce i odnosi większe korzyści z przyswajania nowych rzeczy.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 Nowy zestaw zadań znakomicie uzupełnia dotychczasową gamę ćwiczeń do systemu edukacji Paleta. Dzięki temu znacznie poszerzają się możliwości jego wykorzystania w procesie edukacyjnym. Polecamy go uwadze nauczycieli przedszkoli, pedagogów, jak również rodziców, zwłaszcza edukatorów domowych. Przypominamy, że do w pełni efektywnego korzystania z tarcz Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 niezbędny jest zestaw kontrolny Paleta.
Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1 to nowy zestaw zadań do systemu edukacji Paleta. To materiał edukacyjny opracowany przede wszystkim z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1to ćwiczenia wspomagające rozwój:percepcji wzrokowej,analizy i syntezy wzrokowej,koncentracji uwagi,logicznego myślenia.Zmysł wzrokuto główny analizator w procesach poznawczych. To właśnie poprzez wzrok pozyskujemy większość informacji z otaczającego nas świata. Lecz wzrok to coś więcej niż tylko widzenie czegoś. Dla prawidłowego funkcjonowania w świecie musimy mieć również umiejętność rozpoznawania i różnicowania bodźców oraz rozumienia tego, co widzimy. Temu celowi służą niniejsze ćwiczenia uczą patrzeć świadomie, uważnie oraz rozpoznawać bodźce, które odbieramy za pomocą wzroku.Percepcję wzrokowąnależy stymulować na każdym etapie rozwoju i w ogóle całego życia, rówież w dzieciństwie. Im więcej opartych na zabawie ćwiczeń doskonalących percepcję wzrokową dziecko wykonuje, tym lepszy i pełniejszy jego rozwój. Dziecku z właściwie rozwiniętą percepcją wzrokową łatwiej jest się skupić i wykonywać różne zadania; dziecko takie osiąga lepsze rezultaty w nauce i odnosi większe korzyści z przyswajania nowych rzeczy.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1Nowy zestaw zadań znakomicie uzupełnia dotychczasową gamę ćwiczeń do systemu edukacji Paleta.Polecamy go uwadze nauczycieli przedszkoli, pedagogów, jak również rodziców, zwłaszcza edukatorów domowych.Przypominamy, że do w pełni efektywnego korzystania z tarcz Percepcja wzrokowa i koncentracja 1 niezbędny jest zestaw kontrolny Paleta.
Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem, to nowa książeczka PUS skierowana głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Książeczka jest kontynuacją wydanych wcześniej Gramatyczne zabawy z czasownikiem 1. Znajdujące się w tej książeczce ćwiczenia mają na celu: rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanymCałość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako:materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej,materiał wspomagający terapię pedagogiczną orazmateriał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce.Książeczka Gramatyczne zabawy z przymiotnikem pełni jeszcze jedną ważną rolę – pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.
Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to kolejna część dobrze już znanej i lubianej serii książeczek PUS z ćwiczeniami logopedycznymi opracowanymi z myślą o dzieciach starszych, które potrafią już czytać i które potrzebują wsparcia w doskonaleniu artykulacji głosek już w mowie wywołanych.Prawidłowa wymowa głosek T i D jest niezwykle istotna wpływa na wszystkie pozostałe głoski i warunkuje ich piękne brzmienie; sprawia, że mówimy wyraźnie i w sposób zrozumiały dla innych, dzięki czemu nasza komunikacja jest efektywna.Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to książeczka zawierająca setki słów, wyrażeń, zdań, historyjek, jak również zabawnych wierszyków, które w połączeniu z jednoczesnym układaniem klocków PUS pomogą dzieciom w doskonaleniu prawidłowej wymowy głosek T i D. Dodatkowo wesprą ich rozwój w zakresie: koncentracji, czytania ze zrozumieniem, myślenia logicznego i analitycznego, analizy wzrokowej i słuchowej, kategoryzowania, szeregowania. Wielkim atutem tej książeczki są czarno-białe zabawne ilustracje, które wzbogacają treść samych ćwiczeń.Szósta część serii Logopedyczne potyczki znakomicie uzupełnia materiał wspomagający doskonalenie prawidłowej wymowy głosek, znajdujący się w częściach wydanych wcześniej: głoski ciszące głoski syczące głoski szumiące głoski L-R głoski K-G Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii są ułożone tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Skonstruowano je tak, aby były dla dzieci dobrą, angażującą zabawą, dzięki której konieczne, nawet najbardziej żmudne i trudne ćwiczenia staną się przyjemnością, do której będą chętnie wracać.Logopedyczne potyczki to zbiory ćwiczeń, które można wykorzystywać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Ich rozwiązywanie przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS przyciąga uwagę dziecka. Umożliwia również samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To nie tylko bardzo atrakcyjna dla dzieci forma nauki, ale także doskonały motywator do dalszych ćwiczeń.Autorką wszystkich książeczek z serii Logopedyczne potyczki (samych ćwiczeń, jak również ilustracji do nich) jest Magdalena Rybka, znana jako Logopedarybka.
Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z czasownikiem to nowa książeczka PUS adresowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęcanie do używania w języku mówionym i pisanym poprawnych form językowych.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne ważne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Sposób rozwiązywania ćwiczeń Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę, dzięki czemu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka ta pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego zarówno w edukacji systemowej, jak i w edukacji domowej, jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Sylaba, wyraz, zdanie 3 to trzecia część zupełnie nowej serii książeczek PUS, których celem jest doskonalenie u dzieci umiejętności czytania. Serię tę opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale jeszcze nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Książeczki mają służyć rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności samodzielnego płynnego czytania. Mogą być przydatne w: edukacji wczesnoszkolnej, edukacji domowej, terapii pedagogicznej, terapii logopedycznej, pracy z tymi dziećmi, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Doskonalenie czytania Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie. Doskonalenie czytania oznacza, że zawarte w tych książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko przez kolejne etapy doskonalenia czytania: od płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych i rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez czytanie wyrazów dłuższych, aż po całe zdania.Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. to kontynuacja i rozwinięcie wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, która służy pierwszym próbom samodzielnego czytania. Autorką jednej i drugiej serii jest neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.Sylaba, wyraz, zdanie Nowe książeczki stanowią doskonałe uzupełnienie wydanych dotychczas innych materiałów PUS do nauki czytania, a wśród nich serii: Sylabowe potyczki 1 i kolejne części, Łatwe ćwiczenia do nauki czytania 1 i następne części, Od gwiazdki do bajki 1 i kolejne części, ABC 1 i dalsze części, Zgadywanki 1 i następne części, Wyliczanki rymowanki 1 i 2, Czytanie ze zrozumieniem 1 i kolejne części.
Sylaba, wyraz, zdanie 2 to druga część najnowszej serii książeczek PUS. Ich celem jest doskonalenie u dzieci umiejętności samodzielnego, płynnego czytania. Seria składa się z trzech części i przeznaczona jest dla dzieci, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Może być przydatna także w terapii pedagogicznej, jak również w pracy z dziećmi, które z różnych przyczyn mają z czytaniem problemy.Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie oznacza, że kolejne znajdujące się w książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko od etapu płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych oraz rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez etap czytania wyrazów dłuższych, aż po etap czytania ze zrozumieniem całych zdań.Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. Książeczki z serii Sylaba, wyraz, zdanie są kontynuacją i rozwinięciem wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, służącej pierwszym próbom samodzielnego czytania. Opracowała je neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.Sylaba, wyraz, zdanie książeczki te stanowią doskonałe uzupełnienie wydanych dotychczas innych materiałów PUS do nauki czytania, takich jak serie: Sylabowe potyczki 1 i kolejne części, Łatwe ćwiczenia do nauki czytania 1 i następne części, Od gwiazdki do bajki 1 i kolejne części, ABC 1 i dalsze części, Zgadywanki 1 i następne części, Wyliczanki rymowanki 1 i 2, Czytanie ze zrozumieniem 1 i kolejne części.
Sylaba, wyraz, zdanie 1 to pierwsza część zupełnie nowej serii książeczek PUS, których celem jest doskonalenie czytania. Serię tę opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale jeszcze nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Książeczki mają służyć rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności samodzielnego płynnego czytania. Mogą być również przydatne w pracy z tymi dziećmi, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy.Doskonalenie czytania Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie oznacza, że kolejne znajdujące się w książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko od płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych i rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez czytanie wyrazów dłuższych, aż po całe zdania. Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. Książeczki te są kontynuacją i rozwinięciem wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, która służy pierwszym próbom samodzielnego czytania. Ich autorką jest neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.
Emocje dziecka 1to nowa książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Może być przydatna także w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Głównym celem tej książeczki jest pomoc dzieciom w nauce rozpoznawania emocji własnych i cudzych oraz adekwatnego reagowania na nie. Ma ona także wspierać ich rozwój umiejętności społecznych, które są niezbędne do właściwego odnalezienia się i funkcjonowania zarówno w grupie rówieśniczej, jak również w innych grupach społecznych. Właściwie rozwinięte kompetencje społeczne oraz umiejętność dostrzegania, nazywania i rozumienia własnych emocji są fundamentalne dla ogólnego rozwoju człowieka i mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami. PUS Emocje dziecka 1Ponieważ nauka przez zabawę jest sprawdzoną metodą nabywania i utrwalania wiedzy, zastosowaliśmy ją i w tej książeczce. Dlatego też zawarte w niej zadania i ćwiczenia mają zróżnicowaną, ale opartą zawsze na zabawie, formę, która w niewymuszony sposób pozwala dzieciom zdobywać wiedzę o emocjach. Ćwiczenia ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności mają formę zarówno obrazkową, obrazkową-tekstową, jak również wyłącznie tekstową. Dzięki nim dzieci: doskonalą umiejętność aktywnego słuchania i rozumienia innych, rozwijają umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji, kształtują empatię i zdolność do wczuwania się w emocje innych osób. Książeczka Emocje dziecka 1.można wykorzystywać w ramach edukacji wczesnoszkolnej realizowanej w szkole systemowej, jak również w edukacji domowej. Z pewnością powinna się znaleźć w gabinetach szkolnych pedagogów, a także w gabinetach psychologicznych i terapeutycznych, w których pracuje się z dziećmi.Wśród tytułów dotyczących rozpoznawaniai nazywania emocji polecamy również: książeczkę PUS pt. Emocje i umiejętności społeczne, grę planszową Emocje. Nazywam, rozumiem, wyrażam, grę planszową Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Opóźniony rozwój mowy 1Opóźniony rozwój mowy 1. Pierwsze słowa: osoby, rodzina to pierwsza część zupełnie nowej serii książeczek PUS. Seria ta powstała przede wszystkim z myślą o dzieciach, którym nauka mówienia z różnych powodów sprawia trudność. Głównym jej założeniem jest poznawanie i utrwalanie przez dzieci słów podstawowych, znanych im z codziennego życia.Ta książeczka zawiera słowa określające osoby z najbliższej rodziny. Oparte na nich, znajdujące się w książeczce ćwiczenia w formie ciekawych zabaw pomagają te słowa poznawać, powtarzać, zapamiętywać i ćwiczyć ich wymowę. Towarzyszące im polecenia sformułowane są w taki sposób, aby prowokować dziecko do odpowiedzi i reakcji werbalnej. Dzięki temu, że w trakcie ich rozwiązywania dziecko jest skoncentrowane na rozwiązywaniu kolejnych zagadek, ćwiczenie mowy odbywa się niejako na marginesie. Nie kojarzy się przez to ze żmudnym wysiłkiem. Oczekiwane efekty takiego sposobu pracy przychodzą szybciej, łatwiej i są trwalsze.Pierwsze słowaW znajdujących się w książeczkach do ORM zadaniach skupiamy się na słowach jedno- i dwusylabowych. Zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, a następnie przechodzimy do budowania prostych zdań.Książeczki tej serii ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Dotyczy to zarówno materiału wyrazowego wykorzystanego w ćwiczeniach, jak i rodzaju zadań.Nie określamy wieku dzieci, do których są one skierowane. Stawiamy bowiem na indywidualny poziom rozwoju i możliwości dziecka. Ćwiczenia skonstruowano tak, żeby były one ciekawe dla wszystkich dzieci, nie tylko dzieci z ORM.PUS-owe innowacjeZupełnie nowym elementem tej książeczki, który nie pojawił się jeszcze nigdy wcześniej, jest dodatkowa karta, wydrukowana na sztywnym papierze. Znajdują się na niej wraz z podpisami wizerunki wszystkich postaci, z jakimi dziecko spotka się rozwiązując ćwiczenia. Wszystkie wyrazy zarówno na tej karcie, jak i w całej książeczce zostały napisane dużymi drukowanymi literami.Ten dodatkowy ruchomy element jest pomocą w rozwiązywaniu ćwiczeń, jak również w nauce nowych słów.Książeczki PUS do opóźnionego rozwoju mowysłużyć mogą również do doskonalenia: koncentracji, kojarzenia i logicznego myślenia, wczesnej nauki czytania.Opóźniony rozwój mowy 1oraz kolejne części tej serii sprawdzą się zarówno w specjalistycznych gabinetach logopedycznych i terapeutycznych, jak i w zwykłych domowych zabawach. Mogą sięgać po nie i osoby pracujące z dziećmi z ORM, jak i rodzice, którzy poprzez dodatkowe zajęcia w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii ORM i w nabywaniu umiejętności werbalnego komunikowania się.
Opóźniony rozwój mowy 2Opóźniony rozwój mowy 2. Pierwsze słowa: zwierzęta to druga część zupełnie nowej serii książeczek PUS. Seria ta powstała z myślą przede wszystkim o tych dzieciach, którym nauka mówienia z różnych powodów sprawia trudność. Głównym jej założeniem jest poznawanie i utrwalanie przez dzieci słów podstawowych, znanych im z codziennego życia.Ta książeczka zawiera słowa określające zwierzęta, które podzieliliśmy na dwie kategorie: zwierzęta domowe i zwierzęta dzikie. Oparte na nich, znajdujące się w książeczce ćwiczenia w formie ciekawych zabaw pomagają te słowa poznawać, powtarzać, zapamiętywać i ćwiczyć ich wymowę. Towarzyszące im polecenia sformułowano w taki sposób, aby prowokować dziecko do odpowiedzi i reakcji werbalnej. Dzięki temu, że w trakcie ich rozwiązywania dziecko jest skoncentrowane na rozwiązywaniu kolejnych zagadek, a ćwiczenie mowy odbywa się niejako na marginesie. Nie kojarzy się przez to ze żmudnym wysiłkiem. Oczekiwane efekty takiego sposobu pracy przychodzą szybciej, łatwiej i są trwalsze.Pierwsze słowaW znajdujących się w książeczkach do ORM zadaniach skupiamy się na słowach jedno- i dwusylabowych. Zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, a następnie przechodzimy do budowania prostych zdań.Książeczki tej serii ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Dotyczy to zarówno materiału wyrazowego wykorzystanego w ćwiczeniach, jak i rodzaju zadań.Nie określamy wieku dzieci, do których są one skierowane. Stawiamy bowiem na indywidualny poziom rozwoju i możliwości dziecka. Ćwiczenia skonstruowano tak, żeby były one ciekawe dla wszystkich dzieci, nie tylko dzieci z ORM.PUS-owe innowacjeZupełnie nowym elementem tej książeczki, który nie pojawił się jeszcze nigdy wcześniej, jest dodatkowa karta, wydrukowana na sztywnym papierze. Znajdują się na niej nazwy wszystkich zwierząt, z jakimi dziecko spotka się rozwiązując ćwiczenia. Pod każdym wyrazem znajduje się też powiązane z nim wyrażenie dźwiękonaśladowcze, co w założeniu jest kolejnym elementem sprzyjającym nauce mówienia.Wszystkie wyrazy zarówno na tej karcie, jak i w całej książeczce zostały napisane dużymi drukowanymi literami.Ten dodatkowy ruchomy element jest pomocą w rozwiązywaniu ćwiczeń, w nauce nowych słów, jak również we wczesnej nauce czytania.Książeczki PUS do opóźnionego rozwoju mowysłużyć mogą również do doskonalenia: koncentracji, kojarzenia i logicznego myślenia, wczesnej nauki czytania.Opóźniony rozwój mowy 2oraz inne części tej serii sprawdzą się zarówno w specjalistycznych gabinetach logopedycznych i terapeutycznych, jak i w zwykłych domowych zabawach. Mogą sięgać po nie i osoby pracujące z dziećmi z ORM, jak i rodzice, którzy poprzez dodatkowe zajęcia w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii ORM i w nabywaniu umiejętności werbalnego komunikowania się.
Emocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolakówEmocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolaków to zupełnie nowy tytuł w kolekcji książeczek PUS. Książeczkę tę kierujemy głównie do dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystać z niej mogą również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na przykład z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, które często mają trudności z rozpoznawaniem i właściwym reagowaniem na stany emocjonalne i zachowania innych osób.Celem tej książeczki jest pomoc w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności społecznych na tym wczesnodziecięcym etapie.Rozwój emocjonalny dziecka to fundament jego dojrzewania we wszystkich sferach życia. To właśnie zdolności emocjonalne, zwane też kompetencjami społecznymi, odgrywają ogromną rolę w przyszłych osiągnięciach dziecka jako ucznia i osoby dorosłej, jak również mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami.Dziecko w wieku przedszkolnymjest na etapie intensywnych zmian i rozwoju. Zmienia się m. in. jego sposób postrzegania świata. Zaczyna dostrzegać i coraz lepiej rozumieć rządzące nim zasady i reguły. Coraz bardziej świadomie kontroluje własne zachowania. Coraz częściej potrafi zauważyć emocje drugiego człowieka; rośnie jego empatia i umiejętność właściwego rozumienia zachowań innych osób.Emocje i umiejętności społeczneJak powszechnie wiadomo, najlepszą formą nauki jest zabawa, dlatego ćwiczenia dotyczące rozpoznawania oraz rozumienia emocji własnych i drugiego człowieka, które zamieściliśmy w tej książeczce, właśnie w formie atrakcyjnej zabawy umożliwiają kilkulatkowi nabywanie, jak również doskonalenie umiejętności społecznych. Ćwiczenia te stanowią praktyczną pomoc do prowadzenia zarówno w przedszkolu, jak i w domu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.Emocje i umiejętności społeczne w systemie PUSKsiążeczka ta jako pierwsza jest w całości poświęcona zagadnieniom związanym z rozpoznawaniem, określaniem i nazywaniem emocji własnych i drugiego człowieka. Ponieważ to książeczka skierowana do dzieci młodszych, to opiera się wyłącznie na ćwiczeniach i zagadkach obrazkowych, w których często wykorzystywane są tak obecnie popularne i powszechnie w komunikacji stosowane emotikony czy - mówiąc inaczej - emoznaki. Wszystkie ćwiczenia należy rozwiązywać stosując zestaw kontrolny PUS. Rozwiązując ćwiczenia, dziecko jednocześnie układa klocki w zestawie kontrolnym, aby pod koniec pracy móc samodzielnie sprawdzić, czy udzieliło poprawnych odpowiedzi. Prawidłowo ułożony wzór kontrolny jest dla dziecka informacją, że ćwiczenie zostało rozwiązane dobrze, a tym samym jest doskonałą motywacją do sięgania po kolejne zadania.Nowa książeczka PUSznajdzie zastosowanie zarówno w edukacji przedszkolnej, jak i w edukacji domowej. Powinna też znaleźć się w gabinetach pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących z dziećmi młodszymi oraz z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.W przygotowaniu jest również książeczka dotycząca emocji i kompetencji społecznych dla dzieci starszych.Przypominamy, żerozwój emocjonalny dzieci młodszych doskonale wspiera również znana i ceniona gra planszowa z naszego asortymentu Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Matematyka na starcie 1. to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym. Zawiera zagadki i ćwiczenia matematyczne, które w formie ciekawej zabawy pozwalają przedszkolakom wejść w świat zagadnień matematycznych.Pierwsze zabawy matematyczneMatematyka może być dla małego dziecka wspaniałą przygodą i ciekawą formą odkrywania świata, w którym matematykę spotyka się niemal na każdym kroku. Jeśli w atrakcyjny sposób pokażemy przedszkolakowi, że matematyka otacza nas zewsząd i że mamy z nią do czynienia każdego dnia, to on ją polubi. Przedszkolak przelicza podczas spaceru drzewa w parku i uzbierane kasztany; przelicza misie na swojej półce z zabawkami i kredki w pudełku; przelicza, a czasem nawet dodaje samochodziki we własnym zabawkowym garażu. Liczy, ile jabłek mama daje do ulubionej szarlotki, a także ile szklanek mąki do niej wsypuje. A przecież to wszystko to matematyka.Jeśli przedszkolak polubi takie zabawy, to wkrótce sam zacznie ,,bawić się"" w matematykę. Temu właśnie celowi służy ta książeczka; ma pomóc najmłodszym zaprzyjaźnić się z matematyką i dostrzegać ją w realnym świecie.Pierwsze zabawy matematyczneA kiedy zaprzyjaźniony z matematyką przedszkolak staje się uczniem i rozpoczyna naukę w szkole, jego naturalne zainteresowania matematyczne mogą się rozwijać i poszerzać, a jego matematyczne umiejętności mogą się pogłębiać.Matematyka na starcie 1.zawiera zagadnienia takie jak: przeliczanie elementów, zapoznanie się z cyframi, łączenie cyfry z odpowiadającą jej liczbą elementów, cyfry pisane, liczby i liczebniki główne, zastępowanie symbolu liczbą.Materiał ćwiczeniowyzawarty w tej książeczce oparty jest na podstawie programowej w zakresie edukacji matematycznej na poziomie przedszkola. Może być wykorzystywany zarówno przez nauczycieli przedszkola, jak i przez rodziców uczących swoje dzieci w domu, czy choćby tylko pragnących zainteresować dzieci matematyką. Książeczkę można także stosować na zajęciach świetlicowych, wyrównawczych, jak też tych prowadzonych w ramach terapii pedagogicznej.PUS w edukacji matematycznej najmłodszychSystem edukacji PUS pozwala dziecku przede wszystkim na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy i poszerzaniu własnych umiejętności. Rozwiązując zawarte w książeczkach zadania przy jednoczesnym układaniu klocków PUS w zestawie kontrolnym, dziecko jest zaciekawione, skoncentrowane i zaangażowane. Utworzony z klocków kolorowy kod pozwala mu po zakończeniu pracy samodzielnie sprawdzić, czy wszystkie zadania zostały rozwiązane poprawnie. To daje ogromną satysfakcję i motywuje do sięgania po kolejne, coraz trudniejsze ćwiczenia.Z serii PUS Matematyka na starcie polecamy również: Matematyka na starcie 2 Dreptuś Matematyk 1 Dreptuś Matematyk 2 korale matematyczne 20, które wykorzystane zostały w kilku ćwiczeniach
Klocki Dienesa Przewodnik metodyczny to nowa publikacja adresowana głównie do tych nauczycieli, terapeutów, jak i rodziców, którzy w pracy z dziećmi korzystają z Klocków Dienesa. Zainteresuje ona jednak także psychologów, historyków oświaty, matematyków, ale i studentów. Sięgnąć po nią może również każda osoba, której zależy na wspomaganiu uczniów w rozwijaniu precyzyjnego rozumowania, a przez to na zapewnieniu im sukcesów w nauce.Klocki Dienesa Przewodnik metodycznynosi podtytuł Jak wspomagać rozwój logicznego myślenia uczniów. Publikacja poświęcona jest wspieraniu rozwoju intelektualnego dzieci w zakresie klasyfikowania i wiązania przyczyny ze skutkiem. Przedstawiono w niej prawidłowości w kształtowaniu się klasyfikacji w umysłach dzieci. Na przykładzie Klocków Dienesa pokazano, dlaczego i jak należy tę umiejętność kształtować.Przewodnik metodycznydo klocków Dienesa składa się z trzech części. Część I i II napisana została przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską. Autorką części III jest Małgorzata Zambrowska.O burzliwej historii stosowania Klocków Dienesa w edukacji matematycznej polskich dzieci.O konieczności wspomagania dzieci w rozwoju klasyfikacji, nim zastosuje się Klocki Dienesa w doskonaleniu tej ważnej umiejętności.Jak stosować Klocki Dienesa w doskonaleniu umiejętności klasyfikowania u starszych uczniów, studentów i dorosłych.Autorki przewodnika wyjaśniają:Pisząc tę książkę, świadomie umieściłyśmy w niej rozdziały, w których omawiamy ważniejsze problemy modernizacji edukacji matematycznej. Zależy nam bowiem na tym, aby nauczyciele stosujący Klocki Dienesa uniknęli pułapek, które spowodowały wycofanie tej znakomitej pomocy z edukacji matematycznej. () Zależy nam na tym, aby jak najwięcej nauczycieli i pedagogów szkolnych korzystało z tej znakomitej pomocy dydaktycznej, wspierając uczniów w rozwoju precyzyjnej klasyfikacji i wiązaniu przyczyny ze skutkiem. Takie sprawności intelektualne są bowiem zaliczane do nośników człowieczej inteligencji. Jeżeli pomoże się uczniom je rozwinąć, będzie się im lepiej wiodło w szkole i w codziennych sytuacjach.
Gry i zabawy znane i lubiane - Matematyka to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki, które adresujemy przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób popularne i znane gry można wzbogacić w treści edukacyjne. Podpowiadają także, jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka. Gry i zabawy znane i lubiane - Matematykapodobnie jak każdy z pozostałych tomów tej serii, zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania gier edukacyjnych. W niektórych przypadkach należy wykonać tylko wybrane elementy, ale są i takie, w których trzeba przygotować nawet całe gry. Już ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie, jak również umiejętność współdziałania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów. Wspólny cel, jakim jest gotowa do rozegrania gra, wzmacnia motywację wewnętrzną. Przewodniki z serii Gry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu
Gry i zabawy znane i lubiane. Zabawy ogólnorozwojowe to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki adresowane przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne, a także jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodników zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów lub nawet całych gier. Już ten etap mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie oraz umiejętność działania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości. Przewodniki z serii Gry i zabawy znane i lubiane przygotowane zostały z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych, przy realizacji programów wychowawczych, podczas zajęć świetlicowych, w pracy w specjalistycznych poradniach, w domu.
Gry i zabawy znane i lubiane. Środowisko społeczno-przyrodnicze to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki adresowane przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne, a także jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodnikówzachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów lub nawet całych gier. Już ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie, jak również umiejętność działania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów.Przewodniki z seriiGry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu
Gry i zabawy znane i lubiane. Język polski to część nowej serii 4 praktycznych przewodników kierowanych głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne oraz jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy i rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodników zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów, a nawet całych gier. Już sam ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze podejście do problemu, jak również rozwija umiejętność współdziałania w grupie. Ważne jest przy tym, żeby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów. Przewodniki z seriiGry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu.
Od kropki do kodu 2 jest kontynuacją części pierwszej.Książeczki PUS pod tytułem Od kropki do kodu kierujemy do dzieci w wieku od 6 lat wzwyż. Zawierają one ćwiczenia wprowadzające do kodowania. To kodowanie w trybie off line, którego celem jest nauczenie dzieci określonego sposobu myślenia. Ten sposób myślenia polega na poszukiwaniu optymalnych rozwiązań oraz dostrzeganiu określonych reguł i analogii.Od kropki do kodu 2 to książeczka, która opiera się przede wszystkim na dobrej zabawie. Ale przy tej dobrej zabawie dziecko utrwala też umiejętność rozróżniania kierunków, jak też poruszania się w tabelach oraz na układzie współrzędnych. Ponadto doskonale ćwiczy koncentrację wzrokową i logiczne myślenie. Uczy się dostrzegać i eliminować te rozwiązania, które nie prowadzą do celu, a wybierać te prawidłowe.Kodowanie i elementy programowania są obecnie w szerokim zakresie włączane w codzienną edukację szkolną. Zostały nawet wpisane do postawy programowej edukacji wczesnoszkolnej. A to dlatego, że umiejętność twórczego rozwiązywania problemów jest dzisiaj jedną z tych najbardziej cenionych i pożądanych. Trzeba ją ćwiczyć i rozwijać od najmłodszych lat. Temu właśnie służą książeczki Od kropki do kodu.W książeczce Od kropki do kodu 2 znalazły się ciekawe i uniwersalne zadania, które mogą być atrakcyjnym materiałem uzupełniającym edukację szkolną. Nadają się do stosowania zarówno na lekcjach, jak i w trakcie zajęć pozalekcyjnych. Doskonale sprawdzą się w edukacji domowej.Trzeba tu podkreślić, że ćwiczenia, z jakimi będzie miało do czynienia dziecko w tej książeczce, są co najmniej o jeden poziom trudniejsze od tych znajdujących się w części pierwszej, czyli Od kropki do kodu 1. Dlatego zabawy z kodowaniem warto zaczynać właśnie od niej. Pewnym zaskoczeniem dla dzieci mogą być znajdujące się w książeczce, w kilku ćwiczeniach, znaki i symbole graficzne, tzw. emoznaki tak powszechnie używane obecnie i znane dzieciom z nowoczesnych form i sposobów komunikacji.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Zawarte w drugiej części Sylabowych potyczek ćwiczenia pomagają dziecku w zdobywaniu nowych umiejętności w przygodzie z czytaniem. Dziecko poznaje kolejne sylaby, które naturalnie pojawiają się w rozwoju w takiej kolejności. Ćwiczenia pozwalają dziecku na doskonalenie różnicowania, syntezy i analizy. Wśród ćwiczeń pojawiają się również ćwiczenia z kodowaniem oraz ćwiczenia globalnego odczytywania wyrazów. Nauka w takiej formie jest nie tylko atrakcyjna dla dziecka, ale pozwala też na minimalizowanie liczby błędów podczas czytania.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?