Współczesna praktyka zawodowa stawia przed nami wyzwania, które wymagają nie tylko doskonałego przygotowania merytorycznego, ale także zdolności do nieustannej refleksji nad własnym działaniem. W świecie dynamicznych zmian, rosnącej złożoności problemów i coraz wyższych wymagań, samorozwój staje się kluczowym elementem efektywnej pracy. Właśnie dlatego refleksyjność - umiejętność analizy własnych myśli, działań i emocji - jest dziś jedną z najważniejszych kompetencji zawodowych. Książka przybliża koncepcję superwizji jako narzędzia wspierającego rozwój refleksyjności w codziennej pracy zawodowej oraz rozwoju osobistym. Potencjał superwizji może się przysłużyć sprawniejszemu funkcjonowaniu osób nie tylko pracujących w profesjach pomocowych, jak praca socjalna czy psychoterapia, ale też w innych zawodach polegających na pracy z ludźmi. Superwizja, choć tradycyjnie kojarzona z psychologią czy terapią, znajduje coraz szersze zastosowanie w innych dziedzinach: edukacji, pracy socjalnej, biznesie i coachingu. To przestrzeń, w której profesjonaliści mogą bezpiecznie przyjrzeć się swoim doświadczeniom, zyskać nowe perspektywy i lepiej zrozumieć własne reakcje. Dzięki superwizji można nie tylko doskonalić warsztat pracy, ale także rozwijać samoświadomość, empatię i umiejętność podejmowania świadomych decyzji. Książka skierowana jest do osób, które pragną lepiej zrozumieć mechanizmy stojące za ich działaniami, uczą się na własnych doświadczeniach i chcą budować bardziej świadome relacje zawodowe i osobiste. Czytelnik znajdzie tu zarówno teoretyczne wprowadzenie do superwizji i refleksyjności, jak i praktyczne wskazówki, które pomogą stosować te narzędzia we własnej pracy i życiu osobistym. Autorki, bazując na doświadczeniu i badaniach, pokazują, jak konstruktywnie korzystać z superwizji, aby stała się ona prawdziwym wsparciem w rozwoju zawodowym i osobistym.
Książka dotyczy zastosowania zasad ekonomicznych w praktycznych aspektach życia i podejmowania decyzji. Autor koncentruje się na tym, jak różne teorie ekonomiczne mogą być zastosowane w codziennych sytuacjach, zarówno w kontekście indywidualnym, jak i przedsiębiorczym. Książka jest adresowana do tych wszystkich, którzy chcą poznać arkana warsztatu działania. Jest to zamysł trudny, bowiem odnosi się do materii spraw i rzeczy niekiedy bardzo frapujących, otoczonych nawet pewną dozą tajemnicy. Adresatami opracowania mogą być też różni odbiorcy, ceniący użyteczność wiedzy i umiejętności w organizowaniu działania w sferze gospodarczej życia. Rozważania mogą być użyteczne dla początkujących ekonomistów, jak też bardziej zaawansowanych w znajomości problematyki ekonomicznej.
Arteterapia może być skutecznym narzędziem w budowaniu odporności psychicznej dzieci. Wspiera rozwój emocjonalny, społeczny oraz kreatywny, co przekłada się na lepsze radzenie sobie z trudnościami życiowymi. Prezentowana książka to zbiór scenariuszy mających za zadanie przygotowanie dzieci i wyposażenie ich w umiejętność panowania nad stresem poprzez znajomość własnych zalet, potrzeb i zasobów. Zestawione w książce zabawy, a także wprowadzenia i komentarze, w sposób aktywny zapraszają dzieci do działania, co ułatwia lepsze poznanie siebie i innych, dbanie o zasoby osobiste dzieci i pozytywne relacje, zauważanie trudności i konstruktywne radzenie sobie z nimi. Każdy rozdział zawiera przygotowane karty pracy związane z danym tematem oraz komentarze psychologa. Przedstawiony materiał dostarczy dzieciom, nauczycielom i rodzicom nowych, pięknych doświadczeń i przyjemnych chwil, które wzmacniają więzi, pozwalają uczyć się od siebie wzajemnie, zaskakują działaniem wizualnym i torują drogi harmonijnego rozwoju i pełni człowieczeństwa. Wsparcie psychologiczne Jagoda Sikora. Jagoda Sikora - dr nauk społecznych w dyscyplinie psychologii. Posiada specjalizację z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz uprawnienia pedagogiczne. Pracuje terapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Zdobyła doświadczenie w pracy klinicznej, pracując z dziećmi i młodzieżą między innymi w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka oraz licznych placówkach wsparcia ambulatoryjnego i dziennego.
Książka została przygotowana przez zespół autorski składający się z dziewiętnastu ekspertów prowadzących badania oraz realizujących zadania w branży logistycznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia opisali priorytetowe kwestie funkcjonowania i rozwoju logistyki w ramach pól problemowych nauk o zarządzaniu i jakości. Na szczególną uwagę zasługuje interdyscyplinarne podejście do opisywania podejmowanych problemów, co było możliwe dzięki zaangażowaniu autorów reprezentujących uznane ośrodki naukowe.
W książce przedstawione zostały szkoły psychoterapii, które skutecznie pomagały pacjentom z niepełnosprawnościami. Autor ilustruje proces psychoterapii przykładowymi interwencjami terapeuty. Osoby doświadczające problemów w funkcjonowaniu psychicznym i społecznym, dzięki lekturze książki, mogą łatwiej otworzyć się na odkrywanie, nierzadko zagubionych wartości i sensu życia. Publikacja skierowana jest do adeptów psychoterapii oraz już praktykujących w tym zawodzie, a także psychologów, pedagogów, lekarzy, nauczycieli i wszystkich zainteresowanych lepszym rozumieniem samego siebie i innych ludzi.
Doskonalenie organizacji procesowej to podejście mające na celu zwiększenie efektywności i efektywności działania organizacji poprzez optymalizację jej procesów. Jest kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i zdolności do przystosowywania się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. Wdrażanie zarządzania procesowego w firmie może być źródłem wielu korzyści. Zarządzanie procesowe pozwala na dokładną analizę wszystkich procesów biznesowych w firmie. Dzięki temu można zidentyfikować zbędne lub nieefektywne etapy, a następnie je usprawnić lub wyeliminować. Prowadzi to do większej efektywności, zmniejszenia kosztów i lepszego wykorzystania zasobów. Poprawnie zaprojektowane procesy pomagają w zapewnieniu stałej jakości produktów i usług. Przeprowadzone i opisane przez autorów studium przypadku oraz badania ankietowe wyjaśniają trudności i wyzwania, jakie pojawiają się podczas wdrażania podejścia procesowego w zarządzaniu współczesnymi organizacjami. Autorzy zwracają uwagę, że zarządzanie procesowe umożliwia precyzyjne monitorowanie postępów w realizacji zadań i szybkie identyfikowanie problemów. Dzięki temu menedżerowie mają pełniejszy obraz tego, co dzieje się w firmie i mogą podejmować decyzje oparte na twardych danych.
W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły - zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic. Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole.
Książka pozwala spojrzeć na małżeństwo i rodzinę z perspektywy analizy transakcyjnej, jednego z kierunków współczesnej psychologii. Ta koncepcja, zapoczątkowana w końcu lat 50. ubiegłego wieku, nadal cieszy się uznaniem oraz znajduje zastosowania w wielu dziedzinach (psychoterapii, usprawnianiu struktur organizacyjnych firm i przedsiębiorstw, edukacji, poradnictwie, coachingu). W tym nurcie pojawiają się też wątki i zagadnienia związane z małżeństwem i rodziną. W niniejszym opracowaniu ukazano oraz omówiono wspomniane kwestie. Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, ale zapewne najbardziej zainteresuje przedstawicieli interdyscyplinarnej dyscypliny naukowej określanej jako familiologia, łączącej w sobie wiedzę z obszaru psychologii, pedagogiki, socjologii, a także prawa i teologii. Mamy nadzieję, że prezentowana publikacja dostarczy możliwości ujrzenia niektórych problemów i tematów życia rodzinnego w odmienny, inspirujący oraz wzbogacający sposób.
Książka poświęcona jest zagadnieniom inwestycji w agroturystyce i różnorodnej oferty turystycznej z nią związanej. Autorzy analizują dynamiczny rozwój tego sektora, wskazując na jego znaczenie dla lokalnych społeczności oraz potencjał inwestycyjny dla przedsiębiorców zainteresowanych branżą turystyczną. W pierwszym rozdziale omówiono istotę agroturystyki jako formy turystyki wiejskiej, zwracając uwagę na główne cechy, korzyści oraz wyzwania z nią związane. Następnie skupiono się na aspektach inwestycyjnych, prezentując różnorodność możliwości inwestycyjnych w agroturystykę oraz strategie zapewniające sukces na tym rynku. W kolejnym rozdziale ukazano szeroką ofertę turystyczną w ramach agroturystyki. Przedstawiono różnorodność form zakwaterowania, aktywności oraz atrakcji, które mogą być oferowane turystom na terenach wiejskich. Autorzy wskazali także na trendy i innowacje w tej dziedzinie, które mogą stanowić istotny czynnik przyciągający nowych klientów. W dalszej części skupiono się na praktycznych aspektach inwestycji w agroturystykę, prezentując studia przypadków, doświadczenia przedsiębiorców oraz najlepsze praktyki w zakresie zarządzania agroturystyką.
Dwoiste zarządzanie procesami biznesowymi w erze gospodarki cyfrowej to podejście, które łączy tradycyjne metody zarządzania z nowoczesnymi technologiami i innowacjami, które wynikają z cyfryzacji. W kontekście dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego, organizacje muszą dostosować swoje strategie i procesy, aby skutecznie konkurować i odpowiadać na potrzeby klientów. Książka zawiera informacje dotyczące istoty oraz założeń i uwarunkowań dwoistego zarządzania procesami biznesowymi, umożliwiającego integrowanie eksploatacji i eksploracji przy wykorzystaniu technologii ICT. Monografia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscypliną ekonomii i finansów. Zainteresować może zarówno przedstawicieli środowiska akademickiego, jak i praktyków zarządzania.
Podręcznik terapeuty zawiera gotowy protokół pracy z pacjentem zmagającym się z uzależnieniem. Dostarcza szczegółowych informacji pomagających terapeucie w zrozumieniu uzależnienia z perspektywy poznawczo-behawioralnej. Każdy rozdział składa się z części teoretycznej, objaśniającej zagadnienia związane z terapią, oraz części praktycznej, zawierającej zalecaną strategię terapeutyczną w postaci konkretnych ćwiczeń. Uzupełnienie podręcznika terapeuty stanowi Poradnik pacjenta, który jest swoistym zeszytem ćwiczeń do samodzielnej pracy nad sobą. Umieszczony przy każdym rozdziale kod QR pozwala na pobranie poszczególnych edukacji wraz z ćwiczeniami. Mogą być wykorzystane jako gotowe arkusze w trakcie prowadzonych zajęć.
Druga publikacja z serii Studia z pedagogiki szkoły przedstawia zagadnienie ewaluacji, w tym ewaluacji edukacyjnej, które na świecie systematycznie zyskuje na znaczeniu. Jej rozwój łączony jest z potrzebą budowania strategii rozwoju w różnych dziedzinach życia społecznego oraz zabezpieczaniem interesu publicznego. Ustawicznie zaś praktykowana ewaluacja gwarantująca ciągłość procesu projektowania i wdrażania zmiany ładu społecznego poprzez edukację powinna się stać przedmiotem nauczania w akademii.
Książka przyczyni się do wzbogacenia wiedzy o funkcjonowaniu rodzin patchworkowych. Zaproponowane przez autorki implikacje praktyczne sformułowane na podstawie wyników badań mogą okazać się pomocne nie tylko w obliczu pojawiających się kryzysów, lecz przede wszystkim pozwolą na dostrzeżenie potencjału, jaki może posiadać rodzinny patchwork. W obliczu współczesnych zmian demograficznych związanych z reorganizacją struktury rodziny, umiejętność konstruktywnego radzenia sobie z kryzysem i wykorzystywania posiadanych zasobów wydaje się tematem o dużym znaczeniu społecznym. Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że wkrótce model ten może stać się w zasadzie równoległym do konwencjonalnej rodziny, ze względu na utrzymujący się wysoki wskaźnik rozwodów, skutkujący wzrostem liczby osób ponownie tworzących rodziny z rozszerzonym składem osobowym.
Książka stanowi przegląd aktualnej wiedzy w obszarze zdrowia psychicznego kobiet w ciąży. Jednym z najważniejszych celów książki jest prezentacja metod pomiaru przeznaczonych do diagnozy kobiet w ciąży i po porodzie i służących do oceny różnych aspektów zdrowia psychicznego. Może ona stanowić inspirację do podejmowania poszukiwań badawczych, wskazując obszary, które warto uwzględniać przy wyznaczaniu przyszłych kierunków badań. Proponowane treści można uznać również za cenny materiał dla celów aplikacyjnych: mogą zostać wykorzystane zarówno w klinicznej praktyce okołoporodowej, jak i szeroko pojętej pomocy psychologicznej udzielanej pacjentkom w ośrodkach ochrony zdrowia sprawujących opiekę nad kobietą ciężarną.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące zarządzania cyberbezpieczeństwem w dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym. Publikacja przedstawia różne podejścia do zarządzania cyberbezpieczeństwem, omawiając zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne - od wprowadzenia podstawowych pojęć, przez analizę modeli i strategii, po omówienie konkretnych przypadków oraz wyniki badań empirycznych (ankiet i wywiadów eksperckich). Książka skierowana jest do menedżerów, specjalistów IT oraz osób zainteresowanych zarządzaniem cyberbezpieczeństwem, poszukujących rzetelnych wskazówek odnoszących się do zarządzania w obliczu współczesnych wyzwań cyfrowych.
W grach strategicznych tkwi niewykorzystany potencjał wspierania rozwoju dzieci. Gra, jako pochodna zabawy, w naturalny sposób tworzy warunki do rywalizacji, a umiejętnie wykorzystana stymuluje rozwój dzieci. W książce przedstawiono 50 gier strategicznych, które uporządkowane od prostych do złożonych, wytyczają ścieżkę rozwijania spostrzegawczości, uwagi, myślenia i relacji społecznych, podnoszą poziom rozwoju umysłowego i hartują odporność emocjonalną u dzieci. Ścieżka postępowania edukacyjnego, potwierdzona wynikami badań, tworzy skuteczną metodę wspierania rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry strategiczne. Książkę polecamy przede wszystkim nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także rodzicom zainteresowanym rozwojem poznawczym, społecznym i emocjonalnym swoich dzieci. Walory gier strategicznych będą także atrakcyjne dla wychowawców kolonijnych, opiekunów świetlic oraz osób pracujących z osobami starszymi.
Książka ma formę przewodnika po różnych metodach prowadzących do szeroko pojętego żywienia. Dotyczy to takich zagadnień, jak: co jeść, jak jeść, gdzie jeść, z kim jeść. Spośród dziesiątków warsztatów realizowanych przez Autorów wybranych zostało kilkanaście, na których przykładzie można zaobserwować sposoby radzenia sobie z emocjami, pokonywania barier, autorefleksji. Każdy opis warsztatu zawiera założenia, koncepcję warsztatu, polecenia, krótki opis realizacji, sposób prezentacji i konfrontacje uczestników na temat metody, jej efektywności i odczuć związanych z realizacją.
Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy (teoretyczny) poświęcony jest rozważaniom na temat jedzenia w ujęciu historycznym. Rozdział drugi to dziesięć przykładów realizacji posiłków autorów publikacji wraz z rodziną. Rozdział trzeci to kilkanaście przykładów różnych posiłków, jedzenia realizowanego przez studentów arteterapii na studiach podyplomowych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w oddziałach w Łodzi i Warszawie. Rozdział czwarty to przykłady warsztatów zrealizowanych przez studentów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na Wydziale Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej. Każdy z prezentowanych warsztatów zamieszczonych w publikacji był realizowany w różnych miejscach, z różnymi uczestnikami, jak i z różnymi przesłaniami. Warsztaty uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów.
Książka ta nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem przykładów działań arteterapeutycznych, które mogą stać się pretekstem, inspiracją do wykorzystania dla prowadzących rozmaite warsztaty z grupami biorącymi udział w zajęciach arteterapii. Może być kierunkowskazem dla poszukujących wyboru, na czym się skupić. Jest też ofertą dla wszystkich, którzy poszukują zmiany w życiu codziennym, pracy, środowisku, w którym żyją.
Patronat: Fabryka Kreatywności, Stowarzyszenie Arteterapeutów Polskich Kajros, Centrum Arteterapii SensArte, Centrum Arteterapii Katarzyna Góralczyk, Polski Instytut Ericsonowski, Polskie Stowarzyszenie Terapii przez Sztukę.
Książka przedstawia autorską koncepcję przywództwa pozytywnego. Jest to pierwsze całościowe i empirycznie zweryfikowane podejście do stylu przywództwa, którego badacze pozytywnej nauki o organizacji poszukiwali od dłuższego czasu. Pozytywny lider dąży do doskonałości, czym dzieli się ze swoimi współpracownikami, zarazem umacniając ich i poświęcając się dla nich oraz stanowiąc dla nich etyczny wzór do naśladowania. Koncepcja przywództwa pozytywnego odpowiada na zapotrzebowanie naukowe, ale również praktyczne. Przeprowadzone badania wskazują na to, że pozytywni liderzy swoimi zachowaniami i podejściem pomagają pracownikom lepiej wykorzystać ich talenty i pracować z witalnością i zaangażowaniem, w tym samym czasie osiągając wysoki stopień dobrostanu, kapitału psychologicznego (nadziei, optymizmu, poczucia skuteczności i rezyliencji) oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich.
Ekonomika transportu to dziedzina ekonomii, która zajmuje się analizą i zarządzaniem kosztami oraz efektywnością transportu towarów i osób. W kontekście logistyki, ekonomika transportu odgrywa kluczową rolę, ponieważ transport jest jednym z podstawowych elementów łańcucha dostaw. W 11 rozdziałach książki zaprezentowano problematykę transportu z punktu widzenia potrzeb logistyka i logistyki, mając na uwadze funkcjonowanie globalnych łańcuchów dostaw. Książka jest skierowana do studentów kierunku logistyka pierwszego (licencjackiego i inżynierskiego) oraz drugiego stopnia, słuchaczy studiów podyplomowych oraz menedżerów logistyków różnych szczebli zarządzania.
Książka ma na celu poszerzenie u czytelnika wiedzy z zakresu złożoności funkcjonowania człowieka, który będąc rodzicem, poszukuje pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej dla siebie lub swojego dziecka. W związku z coraz większym dostępem do psychologów i psychoterapeutów oraz istnieniem wielu modalności psychoterapii powstają liczne wątpliwości utrudniające podjęcie ostatecznej decyzji o wyborze specjalisty. Autorka zwraca uwagę na konieczność dopasowania rodzaju psychoterapii do odczuwanego problemu. Uzupełnieniem rozważań teoretycznych jest możliwość skorzystania z wielu ćwiczeń i porad psychologiczno-terapeutycznych. Publikacja nie jest jednak typowym poradnikiem, ponieważ, poza ćwiczeniami dla rodziców, znajduje się w niej dużo przydatnej wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej na temat kształtowania się osobowości oraz całościowego funkcjonowania człowieka.
Patronat: Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?