
Wybrane zagadnienia z zakresu turystyki, hotelarstwa i rekreacji
-
Autor: Michał Roman Dębski Maciej
- ISBN: 9788382704211
- EAN: 9788382704211
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Difin
- Format: 159x237 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 218
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
49,75złCena detaliczna: 65,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,12 zł
Turystyka jest ważną częścią gospodarki światowej. W książce szczególną uwagę zwrócono na branżę hotelarską, która w czasach pandemii COVID-19 przeżywała ogromny kryzys. W tym czasie branża hotelarska odnotowała poważny spadek rozwoju, a sektor turystyczny uległ przeobrażeniom oraz skutecznej adaptacji do nowych warunków. W opracowaniu zaprezentowano również zagadnienia związane z rekreacją, która pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka kształtując jego osobowość i charakter. Prezentowana monografia składa się z czterech części. Część pierwsza publikacji poświęcona została ekonomiczno-społecznym uwarunkowaniom rozwoju turystyki. Przedstawiono w niej podstawowe informacje dotyczące znaczenia gospodarki doświadczeń w turystyce, jak również ukazano istotę kredytowania przedsiębiorstwa turystycznego. W tej części zwrócono również szczególną uwagę na transport psów w turystyce, który w obecnych czasach jest zagadnieniem bardzo ważnym. W części drugiej przybliżono szanse i kierunki rozwoju wybranych rodzajów turystyki. Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia związane z turystyką wiejską, turystyką medyczną i kwalifikowaną. W części tej podkreślono potrzebę większego uwzględniania zainteresowań turystów w kształtowaniu oferty turystycznej. W trzeciej części monografii zaprezentowano wybrane czynniki rozwoju branży hotelarskiej. Zwrócono szczególną uwagę na kategoryzację hoteli, transfer wiedzy jako istotnego aspektu zarządzania. Znaczenie rekreacji ruchowej przedstawiono w części czwartej. Opracowania w niej zawarte dotyczą m.in. osób ćwiczących na siłowniach, jak również organizację obozów sportowych dla dzieci i młodzieży. Książka jest adresowana do studentów turystyki, rekreacji, hotelarstwa, wychowania fizycznego, sportu, zarządzania, a także właścicieli podmiotów gospodarczych wchodzących w skład przemysłu czasu wolnego.