Początek roku szkolnego to nie dla wszystkich uczniów radosny czas. Niektóre dzieci wyczekują go z lękiem. Dzieje się tak przede wszystkim wtedy, gdy padają ofiarami nękania. Cierpią i często im się wydaje, że nic nie mogą na to poradzić. Czują się samotne, zawstydzone, a nawet zastraszone czy zaszczute. Autorka książki, Vanessa Green Allen, ma dla nich przesłanie: „Pamiętajcie, że nie jesteście bezsilni wobec dręczycieli i zawsze możecie szukać pomocy!”.Ci, którzy nękają innych, są bardzo różni. Książka „Powiedz „nie” szkolnym dręczycielom” uczy rozpoznawać szkolną przemoc, jej przyczyny i rodzaje: przemoc fizyczną, słowną, emocjonalną
i cyberprzemoc. Na wielu przykładach pokazuje też, że nie wszystkie trudne zachowania są nękaniem – czasem to tylko incydentalne przytyki czy droczenie się.
Rozpoznać szkolną przemoc to jedno, ale co zrobić, żeby ją powstrzymać? Wraz z książką dzieci i ich rodzice poznają różne sytuacje, w których następuje przemoc, i wspólnie uczą się radzić sobie ze szkolnymi dręczycielami.
Bycie odpornym na szkolną przemoc nie oznacza, że dzieci mogą sprawić, by inni zmienili swoje zachowanie. Ale mogą zmienić to, jak na nią reagują i jaki ma na nich wpływ. Kształtując odporność i pewność siebie, czytelnicy tej książki staną się silni i szybko odzyskają równowagę po bolesnych przeżyciach. Poczują się dobrze ze sobą. I o to właśnie chodzi! Ta książka to ochrona, w którą możemy wyposażyć swoje dzieci. Tarcze w dłoń!
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.
Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach:
Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne nazywania potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne nazywania potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Spać albo nie spać każdego rodzica.
Sen dziecka spędza wam sen z powiek? Wypróbowaliście już wielu sposobów, a żaden nie pozwolił wam przespać nocy? Wasze wspaniałe dziecko z nadejściem nocy zmienia się w pana Hyde’a? A może próbujecie „wypłakać” dziecko od tygodnia, a jedynym rezultatem są awantury? To jest książka dla was.
Każdy rodzic potrzebuje odpoczynku. Kiedy zbliża się wieczór, marzy o relaksie – o czytaniu, leniuchowaniu przed telewizorem lub w wannie... Jeśli jednak dziecko znów odmawia położenia się do łóżka, po raz piąty wstaje napić się wody lub chlipie, że nie zaśnie, jeśli mama nie będzie go głaskała po plecach, wszystkie te marzenia się rozwiewają. Narasta frustracja.
Magda Kaczor i Magdalena Szczęsna pracują z dziećmi od wielu lat i na co dzień stykają się z rodzinami cierpiącymi z powodu trudności ze snem. Widzą krańcowo odmienne podejścia prezentowane przez zagraniczne poradniki, fora internetowe czy blogi parentingowe i rodziców zagubionych w natłoku informacji.
Każde dziecko jest nieco inne i wstrzelenie się w jego potrzeby wymaga elastyczności, jednak ogólne zasady pozostają takie same. Ta książka pozwoli spojrzeć na trudności nieco z boku, dostrzec ich przyczyny, a przede wszystkim pomoże waszemu dziecku – i wam – się wyspać.
Dr Magda Kaczor – lekarz, specjalista psychiatra dzieci i młodzieży, ekspert Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w wiodących ośrodkach klinicznych w Polsce i Wielkiej Brytanii. Fascynatka snu i wszystkiego, co z nim związane. Przygodę z medycyną snu rozpoczynała pod okiem doskonałego nauczyciela dr. Michała Skalskiego. Publikuje teksty w czasopismach naukowych m.in. „Psychiatrii Polskiej” i „Psychiatrii po Dyplomie”. Autorka pierwszej polskiej monografii dotyczącej snu u dzieci, skierowanej do lekarzy. W przystępny sposób opowiada rodzicom o zagadkach wiążących się z tym najbardziej tajemniczym obszarem naszego życia. Matka trójki dzieci.
Magdalena Szczęsna – lekarz, aktualnie w trakcie specjalizacji z pediatrii, odbywanej w jednym z warszawskich dziecięcych szpitali klinicznych. Od czasu studiów związana ze studenckimi kołami naukowymi pediatrii i neurologii dziecięcej, gdzie spotkała prawdziwych mistrzów w swoich dziedzinach, którzy nie tylko byli przewodnikami w świecie medycyny, ale również wzorem profesjonalnej i empatycznej relacji lekarz–pacjent. Tam stawiała również swoje pierwsze kroki w świecie nauki, zarówno tej profesjonalnej, jak i popularyzatorskiej. Współautorka pierwszej polskiej monografii dotyczącej snu u dzieci skierowanej do lekarzy oraz książki o tej samej tematyce skierowanej do rodziców w formie poradnika. Mama dwójki dzieci.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania:
jak rozpoznać typowe objawy ADHD;
jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole;
jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie.
dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika
Czy mam u niego szanse? Co miał na myśli mówiąc „zostańmy przyjaciółmi”? Dlaczego on zachowuje się w ten sposób? Sarah O’Leary Burningham i Keri Smith, autorka „Zniszcz ten Dziennik” opracowały poradnik dla nastolatek, który pozwala zrozumieć zawiły i odmienny męski świat. Oto instrukcja obsługi chłopaków! Znajdziesz tu porady na temat komunikacji z chłopakami, strategii i technik flirtowania w realu i online oraz sposobów na odróżnienie przyjaźni od miłości. Dowiesz się jak odczytywać sygnały wysyłane przez chłopców, co naprawdę myślą, kiedy mówią i robią coś innego, jak zbliżyć się do swojego crusha i czego spodziewać się na pierwszym spotkaniu. Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące nawiązywania więzi, niezapomnianych randek i metod budowania nastroju. Dowiesz się co czeka cię po rozpoczęciu związku i jak pozbierać się po zerwaniu. Chłopcologia wyjaśni ci wszystkie tajemnice chłopaków i pomoże zbudować silne relacje. Poznasz prawdziwe historie z życia rówieśniczek skonfrontowane z wypowiedziami chłopaków z ich perspektywy. Wnioski będą zaskakujące! Kiedy skończysz czytać, będziesz wiedziała niemal wszystko o chłopcach i będziesz gotowa na własne doświadczenia!
ZDANIEM CHŁOPCÓW:
„Lubię dziewczyny, które czują się dobrze we własnej skórze i nie boją się żyć tak, jak chcą”.
– David, 18 lat „Moja dziewczyna jest przepiękna. Wygląda ślicznie nawet po grze w koszykówkę, kiedy jest cała spocona”. – Nick, 17 lat.
ZDANIEM DZIEWCZYN:
Czy dziewczyna może zaprosić chłopaka na randkę? „Jeśli masz w sobie tyle odwagi i pewności siebie, żeby to zrobić, PRÓBUJ!” – Lindsay, 14 lat. „Sama nie zapraszam chłopaków na randki, ale daję im wskazówki, że chcę się z nimi umówić. A potem czekam na ich ruch!” – Jessi, 15 lat.
Można mieć także nadzieję, że opracowanie – które zaliczyć należy do wnikliwych badań juventologicznych, czyli nad społecznymi problemami młodzieży – znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, zarówno ze względu na przytoczone zagadnienia, jak i ze względu na poruszoną tematykę. Z merytorycznego punktu widzenia publikacja powinna być sztandarowa dla osób zajmujących się młodzieżą. Widać w niej ogromną intuicję badawczą autorów
oraz praktyczny wymiar formułowanych wniosków.
dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych Politechniki Rzeszowskiej
Praca posiada zaletę rzadko spotykaną w publikacji zbiorowej – logiczny przejrzysty wykład, a przystępna forma językowa ułatwia zrozumienie prezentowanych treści przez przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych. Wszystko to sprawia, że praca dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje i delegacje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania „sieciowego człowieka” i rewolucji kulturowej.
dr hab. prof. AHE Irena Motow
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Publikacja jest cennym źródłem wiedzy w przedmiotowej problematyce oraz stanowi dużą wartość poznawczą i utylitarną. Ważność poruszanej problematyki, jak też interesujący sposób jej przedstawienia mogą sprawić, iż publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników, którzy po jej przeczytaniu z niecierpliwością oczekiwać będą na drugi jej tom. Ogromne zaangażowanie autorów w treści poszczególnych rozdziałów pozwoliły uzyskać udokumentowany materiał teoretyczny o cennych walorach poznawczych.
dr hab. Tomasz Bąk
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Absolutne must-have każdej dziewczyny. Dzięki tej książce będziesz sobą!
„Wiara w siebie jest tym czymś, co pomaga ci dokonywać rzeczy, które wydają się trudne, przerażające albo niemożliwe” – piszą autorki tego niezwykłego poradnika coachingowego dla nastolatek i dodają: „Wyobraź sobie wiarę w siebie jako malutkiego, ale stanowczego trenera w twojej głowie, pomagającego ci zrobić wszystko, co sobie wymarzysz”.
Ten uparty człowieczek jest po to, żeby ci nie odpuszczać, pozytywnie motywować, rozwiewać wątpliwości i nakłaniać do tego, na co nie zawsze masz ochotę, bo: nie chcesz się „wychylać”, boisz się ośmieszyć, masz mnóstwo obaw, wolisz skulić ogon pod siebie i upodobnić się do innych. Jest niezwykle potrzebny, bo nawet zwyczajne bycie sobą, pokazanie twojego prawdziwego „ja” może wymagać większej wiary w siebie i odwagi, niż dopasowanie się do stereotypu. A będąc sobą, będziesz szczęśliwsza. To sprawdzony naukowo fakt, który potwierdzają entuzjastyczne reakcje całej rzeszy silnych kobiet, które osiągnęły sukces, i ich zachwyty nad książką Katty Kay i Claire Shipman. Zresztą przeczytaj sama…
Łał! Kocham, kocham, kocham tę książkę. Codziennie spotykam dziewczyny, które ogromnie cierpią, ponieważ nie znają narzędzi opisanych w Pewnej siebie dziewczynie… Dorośli docenią fakt, że książka koncentruje się na budowaniu wiary we własne siły i konkretnych scenariuszach postępowania, a dziewczyny pokochają ją za humor, opowieści z życia i ciekawe zadania.
PHYLLIS L. FAGELL, doradczyni edukacyjna, pisarka i autorka kolumny O rodzicielstwie w „Washington Post”.
Dziewczyny powinny wiedzieć, że być inną jest cool. Ja odrobiłam tę lekcję na lodowisku, grając w hokeja... Ta książka pomoże każdej dziewczynie zmienić swój sposób myślenia, tak by mogła poczuć zachwyt i pewność siebie płynące z faktu, że jest niepowtarzalna.
HILARY KNIGHT, srebrna medalistka olimpijska, zawodniczka amerykańskiej kobiecej reprezentacji w hokeju na lodzie
Żałuję, że nie mogłam przeczytać tej książki, kiedy sama byłam mała — i ogromnie się cieszę, że współczesne dziewczyny ją otrzymują.
SHERYL SANDBERG, dyrektor operacyjny Facebooka
Absolutne must-have każdej dziewczyny, która chce spełnić swoje marzenia.
LAURIE HERNANDEZ, gimnastyczka, złota medalistka olimpijska
Maria Beisert podejmuje mroczny temat wykorzystania seksualnego dziecka w rodzinie, często o niemożliwych do przewidzenia konsekwencjach. Ukrycie krzywdy dziecka za ścianami domu utrudnia dostęp do rzetelnej wiedzy o zjawisku, opisu jego przyczyn, mechanizmów i skutków. Dotarciu do sedna kazirodztwa i wyjaśnieniu dlaczego dorosły człowiek – rodzic podejmuje zachowania seksualne wobec dziecka poświęcona została ta praca.
Książka jest przeznaczona głównie dla osób, które z racji wykonywanego zawodu (psycholodzy, nauczyciele, lekarze, prawnicy, pedagodzy, pracownicy socjalni) lub pełnionych funkcji (kuratorzy, policjanci, dyrektorzy szkół, sędziowie) potrzebują rzetelnej wiedzy o kazirodztwie, jego symptomach, postaciach i konsekwencjach. Dla studentów stanowić może podręcznik opisujący patologię systemów rodzinnych. Powinna ułatwić postawienie diagnozy, wydanie opinii, rozpoznanie zaburzeń oraz skuteczną pomoc ofiarom i sprawcom. Autorka położyła w niej nacisk na dostarczenie informacji tym, którzy mają największy wpływ na ludzkie losy.
Od kary chłosty do karnego jeżyka - czyli długa historia przysłowiowego klapsa
"Historia dzieciństwa jest koszmarem, z którego jako ludzkość dopiero zaczynamy się budzić", uważa amerykański badacz Lloyd deMause - i ma rację. Rzeczywiście, dzieje dzieciństwa przypominają długi, ciągnący się przez stulecia i doświadczany nadal przez najmłodszych na całym świecie zły sen. W przeszłości dzieci dorastały w atmosferze strachu czy wręcz terroru, ich życie przepełnione było nie miłością i szczęśliwością, lecz osamotnieniem, przemocą i najróżniejszymi formami krzywdzenia. Od pierwszych chwil na świecie. Dziś dzieciństwo kojarzy nam się z beztroską i poczuciem bezpieczeństwa, a opiekę i ochronę rodzicielską uważamy za coś oczywistego i naturalnego - mimo to wciąż sporo ludzi akceptuje i stosuje kary cielesne.
Chciałabym napisać, że przeczytałam tę książkę z prawdziwą przyjemnością, ale nie pozwala na to jej tematyka. Napiszę więc inaczej: przeczytałam ją z zainteresowaniem i ze świadomością, że tak było (wynikającą z mojego zainteresowania problematyką dziecka i dzieciństwa w dawnych czasach), ale także z niedowierzaniem, że, co gorsze, tak jest! A jeszcze gorsze - że nadal są dorośli, którzy uzasadniają stosowanie przemocy wobec dzieci, twierdząc, jak przytoczony przez Annę Golus profesor filozofii polityki Zbigniew Stawrowski, że klaps "jest czynem o wysokiej wartości wychowawczej i dlatego zasługuje na pochwałę"!
prof. zw. dr hab. Dorota Żołądź-Strzelczyk, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
O autorze
Anna Golus - publicystka i autorka kilku e-booków oraz licznych artykułów dotyczących głównie praw dziecka i przemocy wobec dzieci. Publikowała między innymi w „Tygodniku Powszechnym”, „Ale Historii”, Niebieskiej Linii, Dziecku, Przekroju, Znaku, Blizie, Gdańskich Zeszytach Kulturoznawczych, Kulturze Popularnej i Studiach Edukacyjnych oraz w kilku serwisach internetowych. Inicjatorka kampanii Kocham. Nie daję klapsów i akcji Książki nie do bicia. W 2018 roku nominowana do nagrody MediaTory w kategorii reformaTOR.
APROBATA RODZICÓW WPŁYWA NA TO, W JAKI SPOSÓB DZIECI POSTRZEGAJĄ SIEBIE. MOŻESZ DAĆ SWOIM DZIECIOM DAR BEZWARUNKOWEJ AKCEPTACJI, KTÓRY BIBLIA NAZYWA BŁOGOSŁAWIEŃSTWEM. DZIECI PRAGNĄ, BY RODZICE DOCENILI ICH WARTOŚĆ
Wypełnienie dziecięcej potrzeby bycia docenionym nie musi być wcale trudne ani czasochłonne. Jednym ze sposobów na to jest ofiarowanie im błogosławieństwa. To nie kolejny trik rodzicielski ani specjalna formuła, ale potężny, a jednak prosty koncept biblijny, który wzmocni wszystkie twoje relacje. Co dokładnie oznacza błogosławienie? Kiedy czytamy o błogosławieństwie w Biblii, zawsze składa się na nie te pięć elementów:
1. Czułe dotknięcie
2. Słowny komunikat
3. Wielka wartość osoby, której błogosławimy
4. Wyjątkowa przyszłość tej osoby
5. Aktywne zaangażowanie w wypełnienie błogosławieństwa
Odkryj 30 różnych sposobów na podbudowanie swojego syna czy córki i na to, jak pomóc dzieciom zrozumieć ich wartość – dla waszej rodziny oraz dla Boga.
Doktor John Trent jest prezesem StrongFamilies.com i założycielem Instytutu Błogosławieństw w College’u Barclay. Jest rozchwytywanym mówcą i autorem, często gości też w programach telewizyjnych i radiowych. Prowadzi The Blessing Challenge, współpracujące z Focus on the Family i StrongFamilies.com. John i jego żona Cindy mają dwie dorosłe córki.
APROBATA RODZICÓW WPŁYWA NA TO, W JAKI SPOSÓB DZIECI POSTRZEGAJĄ SIEBIE. MOŻESZ DAĆ SWOIM DZIECIOM DAR BEZWARUNKOWEJ AKCEPTACJI, KTÓRY BIBLIA NAZYWA BŁOGOSŁAWIEŃSTWEM. JOHN TRENT 30 SPOSOBÓW, NA KTÓRE MATKA MOŻE BŁOGOSŁAWIĆ SWOJE DZIECI DZIECI PRAGNĄ, BY RODZICE DOCENILI ICH WARTOŚĆ
Wypełnienie dziecięcej potrzeby bycia docenionym nie musi być wcale trudne ani czasochłonne. Jednym ze sposobów na to jest ofiarowanie im błogosławieństwa. To nie kolejny trik rodzicielski ani specjalna formuła, ale potężny, a jednak prosty koncept biblijny, który wzmocni wszystkie twoje relacje. Co dokładnie oznacza błogosławienie? Kiedy czytamy o błogosławieństwie w Biblii, zawsze składa się na nie te pięć elementów:
1. Czułe dotknięcie
2. Słowny komunikat
3. Wielka wartość osoby, której błogosławimy
4. Wyjątkowa przyszłość tej osoby
5. Aktywne zaangażowanie w wypełnienie błogosławieństwa
Odkryj 30 różnych sposobów na podbudowanie swojego syna czy córki i na to, jak pomóc dzieciom zrozumieć ich wartość – dla
waszej rodziny oraz dla Boga.
Doktor John Trent jest prezesem StrongFamilies.com i założycielem Instytutu Błogosławieństw w College’u Barclay. Jest rozchwytywanym mówcą i autorem, często gości też w programach telewizyjnych i radiowych. Prowadzi The Blessing Challenge, współpracujące z Focus on the Family i StrongFamilies.com. John i jego żona Cindy mają dwie dorosłe córki.
Gdzie podziała się nadzieja, gdy potrzeba jej najbardziej?
Joe i Tahni Cullen zostali wepchnięci do dezorientującego świata autyzmu, gdy ich malutki synek Jozjasz nieoczekiwanie stracił zdolność mowy, zabawy i życia społecznego. Diagnoza: spektrum zaburzeń autystycznych. Gdy Cullenowie próbowali doprowadzić do poprawy stanu syna oraz odzyskania przez niego mowy, dotknęły ich problemy zdrowotne, emocjonalne i finansowe. Inne dzieci robiły postępy, a z ich chłopcem było tylko gorzej.
Pięć lat później Jozjasz, który nigdy nie był uczony czytania i pisania, nagle zaczął wypisywać na swoim iPadzie dogłębne frazy na temat Boga, nauki, historii, biznesu, muzyki, nieznajomych i nieba. Jego wizje, niebiańskie spotkania i ponadnaturalne doświadczenia zmusiły rodzinę do porzucenia swojej strefy komfortu i utartej teologii oraz zaprowadziły do niesamowitego doświadczenia miłości Jezusa.
· Odnajdź nadzieję w trudnościach.
· Uchwyć świeże spojrzenie na niebo.
· Naucz się słuchać Bożego głosu i ufać mu.
· Rozpoznaj role Ojca, Syna i Ducha Świętego.
· Zwróć uwagę na pracę, którą wykonują aniołowie!
Wyrusz szlakiem prawdy do tajemniczego świata Jozjasza i dowiedz się, dlaczego jego rodzina i przyjaciele nie mogli już dłużej zachować milczenia.
Tahni Cullen jest licencjonowanym pastorem oraz mówcą konferencyjnym. Dostarcza pełne mocy przesłanie o nadziei i odnowieniu.
Cheryl Ricker jest autorką ekscytujących książek – prawdziwych, ponadnaturalnych historii o Bożej zniewalającej obecności, miłości i potędze.
7 nawyków szczęśliwego dziecka to zbiór zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżają rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
Wiele wczesnych kontrowersji na temat pracy Melanie Klein niemal uległo zapomnieniu. Jej sposób myślenia został w znacznej części zasymilowany do głównego nurtu psychoanalizy. Ci, których znamy jako kleinistów i którzy wprost używają pojęć i techniki Melanie Klein, rozwinęli i nadal rozwijają jej pracę, a zainteresowanie jej koncepcjami rośnie na całym świecie. Żywotność i znaczenie jej dzieła nie budzą żadnych wątpliwości.
Hanna Segal
Koncepcje Klein w istocie dotykają problemów organizacji całego życia umysłowego. Klein ukazuje, jak rozwijające się prymitywne fantazje powołują inne fantazje, które stają się matrycą dla związków myślowych i procesów intelektualnych. Zatem jej prace wszędzie, gdzie się ukazywały, wzbudzały również duże zainteresowanie filozofów, socjologów, antropologów kulturowych, etnografów, literaturoznawców, krytyków sztuki i twórców.
Wojciech Hańbowski
Melanie Klein (1882–1660) jest znana jako wybitna psychoanlityczka, twórczyni kierunku w psychoanalizie kładącego nacisk na relację z obiektem. Jej technika pracy z dziećmi, koncepcje nieświadomych fantazji, pozycji paranoidalno-schizoidalnej i depresyjnej przyczyniły się do nowego rozumienia wczesnych faz rozwoju dziecka. Miały również wpływ na rozumienie psychopatologii dorosłych i na analityczną technikę leczenia.
Melanie Klein jest znana jako wybitna psychoanlityczka, twórczyni kierunku w psychoanalizie kładącego nacisk na relację z obiektem. Jej technika pracy z dziećmi, koncepcje nieświadomych fantazji, pozycji paranoidalno-schizoidalnej i depresyjnej przyczyniły się do nowego rozumienia wczesnych faz rozwoju dziecka. Miały również wpływ na rozumienie psychopatologii dorosłych i na analityczną technikę leczenia.
ELEGANCKI KREATYWNY ALBUM z okazji chrztu świętego.
SYMPATYCZNE ILUSTRACJE na każdej stronie.
UPORZĄDKOWANIE wszystkich wydarzeń związanych z uroczystością chrztu.
ATRAKCYJNA PREZENTACJA najważniejszych ZDJĘĆ z chrztu.
KSIĘGA PAMIĄTKOWA utrwalająca najpiękniejsze wspomnienia wyjątkowego dnia.
Książka to wyjątkowy ALBUM, w którym rodzice będą mogli ZAPREZENTOWAĆ niezwykle ważne wydarzenie w życiu ich dziecka, jakim jest CHRZEST ŚWIĘTY. W ten sposób uwiecznią wszystkie WSPOMNIENIA związane z tą uroczystością. W albumie zamieszczą ODCISKI rączek i nóżek dziecka, wkleją ZDJĘCIA rodzinne, opiszą szczegóły dotyczące uroczystości, a także znajdą miejsce na WPISY i ŻYCZENIA gości. Dzięki temu powstanie wyjątkowa PAMIĄTKA, która po latach będzie dla dziecka i całej rodziny bezcenną SKARBNICĄ niezwykłych WSPOMNIEŃ.
Książka
• stanowi doskonałą PAMIĄTKĘ
• może być eleganckim i kreatywnym PREZENTEM z okazji chrztu świętego
• GROMADZI i PORZĄDKUJE wspomnienia wyjątkowego dnia
Skończyły się czasy, kiedy uważano, że pulchne bobasy to sama słodycz, a pyzate dzieci z czasem z tego wyrosną. Dziś wiadomo, że otyłość i nadwaga to nie tylko defekt kosmetyczny, ale podłoże wielu chorób i zaburzeń, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze, stłuszczenie wątroby, choroby tarczycy, choroby autoimmunologiczne, a także insulinooporność, której w tej książce poświęcamy dużo uwagi.
Jako mama dwóch córek widzę, jak potrzebna jest edukacja rodziców w kwestii żywienia i stylu życia dzieci. Nam, rodzicom, ciągle brakuje w tych sprawach wsparcia! Dlatego zaprosiłam do współpracy znakomitą dietetyczkę, a prywatnie mamę czwórki dzieci - Anetę Stanek-Gonerę. Od 2017 roku prowadzimy razem warsztaty dla rodziców i dzieci, edukujemy w internecie, a także prowadzimy grupy wsparcia. Ta książka to kompendium i dopełnienie wiedzy, którą na co dzień wam przekazujemy.
Zachęcam do lektury nie tylko obecnych i przyszłych rodziców, lecz także babcie i dziadków, ciocie i wujków, dietetyków i innych specjalistów pracujących z dziećmi oraz opiekunów i pracowników rozmaitych placówek dla dzieci. Wspólnie zadbajmy o zdrowie i dobro dzieci nie tylko naszych własnych, ale wszystkich! Aż 80% otyłych nastolatków zostanie otyłymi dorosłymi. Razem możemy temu zapobiec!
Dominika Musiałowska
Prezes Fundacji
Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie
Choć nadwaga i otyłość u dzieci oraz powiązana z nimi insulinooporność pociągają za sobą groźne skutki, to jest dobra wiadomość: nadprogramowych kilogramów można się pozbyć – unikając jednocześnie wielu chorób – i nie trzeba do tego domowej rewolucji. Wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian.
Książka Pokonaj nadwagę oraz insulinooporność u dziecka to wyjątkowo przyjazny poradnik dla rodzica zarówno przedszkolaka, jak i ucznia. Dowiesz się z niego między innymi, na czym tak naprawdę polega problem, z którym zmaga się twoje dziecko – a wraz z nim wasza rodzina! - i zyskasz gotowe narzędzia, które pozwolą ci go rozwiązać.
Znajdziesz tu m.in.:
• blisko 300 przepisów na pyszne i zdrowe dania,
• przystępnie podane informacje o nadwadze, insulinooporności i ich konsekwencjach oraz o tym, jak sprawdzić, czy dotyczą również twojego dziecka,
• pomysły na atrakcyjne zabawy ruchowe,
• sposoby na znalezienie motywacji do zmian dla całej rodziny.
Książeczka, którą Państwu polecamy, uświadamia dziecku, czym jest molestowanie seksualne. W prosty, praktyczny sposób mówi, co zrobić, gdy ktoś przekracza granicę. Pięć komiksowych historii pokazuje pięć różnych sytuacji zagrożenia, z jakimi dziecko może się zetknąć. Po każdej z nich autorzy umieścili instrukcję, jak się zachować. Uciekać, wołać o pomoc, porozmawiać z rodzicami lub innym dorosłym, któremu się ufa… Na końcu książki dziecko znajdzie niezbędne numery telefonów, pod które może zadzwonić, by uzyskać pomoc. Ten komiks ośmieli dzieci do wyrażania sprzeciwu, gdy zachowanie dorosłego budzi lęk, zakłopotanie, zawstydzenie. Uczy zdrowej ostrożności, zaznaczając równocześnie, że zdecydowana większość dorosłych to dobrzy ludzie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?