KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
Obecność w rodzinie dziecka z niepełnosprawnością umysłową wpływa na jej strukturę, funkcjonowanie i rozwój. Przedmiotem zainteresowania autorki książki stały się relacje między rodzeństwem pełnosprawnym i niepełnosprawnym. Celem pracy jest poznanie związków między psychospołecznym funkcjonowaniem pełnosprawnej młodzieży mającej rodzeństwo z niepełnosprawnością umysłową a obrazem rodzeństwa z niepełnosprawnością i postawami wobec niego. Psychospołeczne funkcjonowanie młodzieży i poziom ewentualnych trudności odnosi się do czterech sfer życia pełnosprawnej młodzieży: osobowościowej, rodzinnej, społecznej i zawodowej. Cel praktyczny odnosi się do zastosowania wniosków z wyników badań w praktyce rehabilitacyjnej, podczas terapii rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością umysłową.
Przed czytelnikiem tom spostrzegawczych i refleksyjnych analiz psychologów, pedagogów i socjologów, którzy przyglądają się Archipelagowi Młodości, w perspektywie oscylowania jego fal przypływu i odpływu na biegunach ZAGROŻEŃ i zachowań zrównoważonych. Autorzy trafnie ukazują specyfikę współczesności, którą nazywają „nowym światem”, w którym socjalizują się i doświadczają szczególnej zmienności kontekstowej nastolatkowie, dzieci i młodzież. W kryteriach tej zmienności znajdują się między innymi: „prawda”, która co rusz jest podważana, zniekształcana, relatywizowana; „wolność”, która nieodmiennie pulsuje pomiędzy wolnością do… i wolnością od… oraz nieoczywistość, nieodgadnioność najbliższej przyszłości naznaczonej niebywałym tempem zmian, choćby z powodu wpadania w infostrady, rwące w szaleńczym tempie megabajtów informacji, komunikatów, wzorców i antywzorców. Opracowanie cechuje aktualność i poruszanie się po obszarach zbyt rzadko nawiedzanych analitycznie i wychowawczo, a także troska o wyniki młodzieńczej brawury, zagubienia i niepewności.
dr hab. Jacek Kurzępa, prof. AHE
Wraz ze zmianami społecznymi i przechodzeniem od społeczeństwa tradycyjnego do ponowoczesnego, katalog zagrożeń społecznych zdecydowanie się zmienia, a w każdej dekadzie powstaje co najmniej jedno znaczące nowe zagrożenie, którego koszty obciążają wiele sfer życia społecznego. Ich cechą charakterystyczną jest opóźniona reakcja na nie, co skutkuje w pierwszej kolejności niedowierzaniem, że tak jest, a w drugiej kolejności opóźnionymi już działaniami. Tak się stało z „dopalaczami”, tak jest z cyberzagrożeniami. Powstaje zatem pytanie, czy społeczeństwo i jego instytucje są przygotowane na zmiany w sferze dysfunkcjonalnych zachowań dzieci i młodzieży. Do tych nowych zagadnień nawiązuje kolejna publikacja przygotowana pod kierunkiem wytrawnych pedagogów – praktyków. Powinni po nią sięgnąć nie tylko nauczyciele i pedagodzy, rodzice, dyrektorzy szkół, przedstawiciele władz oświatowych odpowiadający za oświatę i wychowanie. władze samorządowe, czy politycy społeczni.
dr hab. Eugeniusz Moczuk, prof. PRz
Praca dotyka niezwykle ważnych ze społecznego punktu widzenia, a jednocześnie poznawczo interesujących kategorii problemowych. Zaliczają się do nich w szczególności kwestie uwarunkowań rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży rozpatrywane w kontekście zmiany społecznej. W zasadzie nieustannie zaznaczają one swoją obecność w przestrzeni interdyscyplinarnie zorientowanych dociekań prowadzonych na gruncie pedagogiki, socjologii wychowania, psychologii, filozofii czy prawa. Trzeba zaznaczyć, że fenomen zmiany społecznej i związanych z nią szans oraz zagrożeń dla przebiegu procesu socjalizacji dzieci i młodzieży nieodmiennie fascynuje badaczy, a jednocześnie stanowi przedmiot dynamicznej, wielopłaszczyznowej, społecznej debaty. Przedkładana Czytelnikowi praca stanowi w tej debacie ważny głos. Jego wartość dodatkowo podkreśla fakt oparcia jej o wyniki rzetelnie przeprowadzonych, naukowych dociekań. Jest to walor niebagatelny, bowiem pozwala na znalezienie równowagi pomiędzy ważkimi, ale częstokroć skrajnie różniącymi się stanowiskami, a jednocześnie w znacznym stopniu neutralizuje jakże często pojawiające się w takich przestrzeniach wątki obarczone populizmem. Sądzę, że praca powinna zainteresować zarówno przedstawicieli środowisk akademickich, jak osoby zorientowane na praktykę wsparcia społecznego dzieci i młodzieży.
dr hab. Przemysław Frąckowiak, prof. WWSSE
Szukającym pewnych i sprawdzonych rad młodym mamom (a także ojcom!), zarówno tym debiutującym w roli rodziców, jak i tym, którzy chcieliby uniknąć błędów w opiece nad swym kolejnym dzieckiem, z pomocą przychodzi Lucyna Mirzyńska, ceniona położna rodzinna, która od niemal 30 lat towarzyszy tysiącom krakowskim rodzin w najpiękniejszym, ale i jednym z najtrudniejszych, momencie ich życia.
Bazując na aktualnej wiedzy medycznej i pedagogicznej, a przede wszystkim na swym długoletnim doświadczeniu pomaga kobietom w dobrym przygotowaniu się do porodu, połogu, karmienia piersią i opieki nad noworodkiem. Czuwając nad zdrowiem swoich pacjentek, daje im coś więcej niż tylko opiekę medyczną – daje im niezachwiane poczucie, że dla swoich dzieci są najlepszymi mamami na świecie.Dzięki tej niezwykłej książce pod swe opiekuńcze skrzydła bierze nie tylko te rodziny, które miały szczęście znaleźć się w gronie jej pacjentów, ale także wszystkie polskie mamy i ojców.
Warto zaufać jej doświadczeniu i skorzystać z jej sprawdzonych wskazówek m.in.:
* jak przygotować dobry plan porodu,
* co spakować do szpitalnej torby,
* gdzie szukać pomocy w walce z bólem porodowym,
* jak skorzystać z praw przysługujących w Polsce kobietom w okresie okołoporodowym,
* co zrobić, by poradzić sobie z trudnościami w połogu,
* jak odnieść sukces w karmieniu piersią, nawet wtedy, gdy nie jest łatwo,
* jak skompletować wyprawkę, by nie zrujnować rodzinnego budżetu,
* co zrobić, gdy dziecko płacze,
* jak bezpiecznie szczepić maluchy.
Lucyna Mirzyńska – absolwentka Collegium Medicum UJ oraz pedagogiki rodziny. Dzięki głosom swych pacjentek zajęła w 2016 r. III miejsce w ogólnopolskim rankingu „Położna na medal”. Laureatka wyróżnienia „Najlepsza położna Małopolski”. Mimo nagród za swój największy sukces zawodowy uznaje uśmiechy które wywołuje na twarzach pacjentów. Od prawie 30 lat żona wyrozumiałego męża, który wie, że pacjentki niemal zawsze mają pierwszeństwo. Dumna mama Ani i Marcina, którzy nie obrażają się, jak o swoich podopiecznych mówi: „moje dzieci”.
The inspiring true story of a Greta Thunberg, a young eco-activist whose persistence sparked a global movement.
You are never too young to make a difference.
Ever since she learned about climate change, Greta Thunberg couldn’t understand why politicians weren’t treating it as an emergency. In August 2018, temperatures in Sweden reached record highs, fires raged across the country, and fifteen-year-old Greta decided to stop waiting for political leaders to take action. Instead of going to school on Friday, she made a sign and went on strike in front of Stockholm’s parliament building.
Greta’s solo protest grew into the global Fridays for Future—or School Strike 4 Climate—movement, which millions have now joined. She has spoken at COP24 (the UN summit on climate change) and has been nominated for the Nobel Peace Prize. This timely, unofficial biography is her story, but also that of many others around the world willing to fight against the indifference of the powerful for a better future.
Czujeszsię zmęczona? Przytłacza cię nadmiar obowiązków? Nieustannie odkładasz swojesprawy na bliżej nieokreślone „potem”? Marzysz o tym, żeby uciec od własnychdzieci, a jednocześnie masz wyrzuty sumienia, że nie poświęcasz im całegoswojego czasu i energii? Czujesz się winna, gdyż swoją złość i rozgoryczeniewyładowujesz na dzieciach?
Prawdopodobnienie tak wyobrażałaś sobie macierzyństwo. Prawdopodobnie cierpisz z powoduwypalenia macierzyńskiego.
Współczesne mamy ulegają ogromnej presji niemożliwych do sprostania wymagań: mają wychowywać dzieci i jednocześnie rozwijać karierę zawodową, zawsze wyglądać olśniewająco, dbać o zdrową dietę rodziny, realizować swoje pasje, udzielać się towarzysko, a gości podejmować w wypucowanym na błysk domu. Czują, że muszą być doskonałe na każdym polu, i mają poczucie winy, gdy to się nie udaje. Czują, że to na nich spoczywa odpowiedzialność za szczęście rodziny.
To dążenie do perfekcji jest destrukcyjne, powoduje stres, zmęczenie,rozdrażnienie, ciągły niepokój, które w końcu prowadzą do wypalenia macierzyńskiego. Frustracja nieustannie narasta i obezwładnia, a nagromadzone napięcie nie znajduje ujścia. Uszczęśliwienie dzieci staje się misją, a dbanie o innych jest ważniejsze niż zadbanie o własne podstawowe potrzeby. Wypalona mama jest nieszczęśliwa, przygnębiona i przytłoczona.
Dzięki radom zawartym w książce „Wypalona mama” odnajdziesz równowagę i spokój, zadbasz o siebie i swoje potrzeby, uwolnisz się od perfekcjonizmu i na nowo odkryjesz radość z macierzyństwa. Ten poradnik to recepta na problemy wypalonej mamy.
Termin kultura studencka odnosi się do całego szeregu formalnych i nieformalnych praktyk, wartości oraz postaw, które określa się jako charakterystyczne dla życia w trakcie studiów uniwersyteckich. Choć definicyjnie możemy się spierać nad różnymi wyznacznikami tej charakterystyki, to kluczowe jest tutaj coś innego. W zasadzie różne formy kultury studenckiej wykształciły się nieomalże jednocześnie wraz z pierwszymi uniwersytetami i ukształtowaniem się szkolnictwa wyższego. Zasadniczo jednak okres jej właściwego tworzenia się możemy lokować w momencie, kiedy szkolnictwo wyższe staje się szkolnictwem masowym, dostępnym każdemu. Zniesienie ograniczeń w tym względzie powoduje, że kultura ta dotyczy na tyle dużej liczby osób, że zaczynamy postrzegać ją właśnie jako swoistą kulturę czy wręcz subkulturę […].
W sensie ogólnym rozumiemy kulturę studencką jako rozciągniętą pomiędzy dwoma punktami. W zależności od tego, do którego punktu w danym momencie ciągnie, charakteryzuje się naciskiem na inne swoje środki wyrazu. Z jednej strony takiej osi mielibyśmy instytucjonalną kulturę studencką, a z drugiej – spontaniczną kulturę studencką. Ta pierwsza charakteryzowałaby się albo wysokim stopniem związków z władzą, jak miało to miejsce w PRL, albo związkiem z instytucjami życia pozastudenckiego, gdzie kulturę studencką rozumielibyśmy jako przygotowanie do tego życia. Spontaniczna kultura studencka, jak można by to określić, wskazywałaby raczej na te obszary studenckiej kultury, które wymykają się instytucjonalnym ramom. Do takich praktyk należałoby np. uczestnictwo w działaniach politycznych wykraczających poza instytucjonalne formy lub przeniesienie wzorców kontrkulturowych do kultury studenckiej […].
Założeniem naszej publikacji było pokazanie wzajemnych relacji, związków i napięć między tymi dwoma porządkami. Studencka kultura instytucjonalna w PRL z jednej strony pozostawała bardzo często w opozycji do kultury spontanicznej. Z drugiej strony jednak często studenckie instytucje pełniły funkcję parasola ochronnego wobec różnorakiej działalności, która mogła być uznana za związaną z kulturą spontaniczną. O ile nie wręcz z opozycją wobec władzy. W książce nie tylko chcieliśmy ukazać te wspomniane napięcia, ale także próbować scharakteryzować główne obszary studenckiej aktywności.
Ze Wstępu
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
Żyjemy w czasach dużego przyspieszenia, kiedy przeobrażeniom ulega nie tylko technika, ale również życie społeczne i rodzina. Dzisiaj dziecko, podobnie jak dorosły, musi dopasować się do szybko zmieniających się wymogów dnia codziennego, musi wypracować skuteczne sposoby radzenia sobie. Jednym ze sposobów pomocy dzieciom jest odkrywanie roli literatury, a szczególnie baśni i bajek, które dają wsparcie, kompensują niezaspokojone potrzeby, przedstawiają inne wzory myślenia i działania, a tym samym budują zasoby osobiste, stymulują rozwój. Umożliwiają poznanie i rozumienie cudzych, a potem własnych motywów działania. Uwrażliwiają na piękno i dobro. Baśń i bajka są zgodne ze sposobem rozumienia świata, który preferują dzieci. Nie są czymś sztucznym, wymyślonym na potrzeby terapii czy profilaktyki, ale czymś, co naturalnie związane jest z rozwojem dziecka, jego poszukiwaniem swego miejsca wśród innych ludzi.
Profesor psychologii Lynne Murray jest uznaną brytyjską badaczką wczesnego rozwoju dzieci. Jej książka Psychologia małego dziecka to znakomite źródło wiedzy zarówno dla rodziców (a także babć, dziadków oraz innych opiekunów), jak i dla specjalistów pracujących z dziećmi i rodzinami. Wyjątkowość tego przewodnika po różnych obszarach rozwoju dziecka w pierwszych dwóch latach życia polega na tym, że wszystkie przedstawione wnioski płynące ze współczesnych badań naukowych autorka ilustruje wynikami szczegółowej obserwacji zachowania i interakcji społecznych konkretnych dzieci. Bogaty materiał zdjęciowy pomaga dostrzec niezwykłą wrażliwość dziecka na otoczenie społeczne i umożliwia odczytanie istotnego znaczenia wielu dziecięcych zachowań często uznawanych za przypadkowe. A przede wszystkim unaocznia ogromny wkład dziecka we własny rozwój i doniosłą rolę rodziców we wspieraniu jego rozwoju.
Zdarza ci się myśleć, że nie jesteś wystarczająco dobrym rodzicem? Że nie radzisz sobie z problemami, presją, że wszyscy dookoła wiedzą lepiej, co jest dobre dla ciebie i dziecka? Wychowywanie szczęśliwych, pewnych siebie i odpornych dzieci jest najważniejszą pracą na świecie ale w naszym szybko rozwijającym się społeczeństwie wyzwania stojące przed rodzicami mogą być przytłaczające i wyczerpujące.Psycholog kliniczny dr Genevieve von Lob czerpie z bogatego doświadczenia z setkami rodzin z różnych środowisk, aby zapewnić rodzicom wsparcie. W oparciu o uważność, psychologię i neurobiologię ten uspokajający przewodnik pokaże ci, jak być dla siebie łagodniejszym i zaufać własnemu osądowi, gdy masz do czynienia z dylematami, przed którymi staje każdy rodzic. Na prawdziwych przykładach autorka pokazuje, jak rozładować napięcie i niepokój w domu. Zestresowani rodzice odkryją poczucie pewności, spokoju i równowagi zarówno dla siebie, jak i dla swoich dzieci.
Dlaczego dziecko nie chce spać, co robić, gdy dziecięca skóra zupełnie nie przypomina tej z reklam, albo malca kolejną godzinę męczy kolka? Książka rozwiewa najczęstsze rodzicielskie wątpliwości. Nie tylko te dotyczące pierwszych miesięcy życia z dzieckiem, ale również późniejsze, pojawiające się w kolejnych latach życia malucha.
Książka ta jest zbiorem moich felietonów, w których dzielę się swoimi przemyśleniami, doświadczeniami z trzydziestoletniej pracy z dziećmi i ich rodzicami. Fakt, że poruszam w nich takie, a nie inne kwestie wychowawcze, przekazuję takie, a nie inne porady, podaję takie, a nie inne opinie, jest niezaprzeczalnym prawem autora. A niezaprzeczalnym prawem czytelnika jest je przyjąć, zgodzić się z nimi lub je odrzucić i skrytykować. I w tym między innymi wyraża się nasza wolność ...
Joanna Białobrzeska
Zapis analizy dziecka jest pozycją niezwykłą nie tylko w dorobku Klein, ale również w historii piśmiennictwa psychoanalitycznego. Nigdy przedtem, nikt nie opublikował tak dokładnego zapisu sesji psychoanalitycznych.Właściwie każda z sesji dobrze obrazuje specyfikę pracy Klein, jej starania o to, aby w tym, co pacjent komunikuje podczas sesji, odnaleźć nieświadome fantazje, wywołane zarówno przez zdarzenia z przeszłości i konflikty związane z rozwojem, jak i przez aktualne zdarzenia zewnętrzne. [...] Opublikowanie tej pracy zapoczątkowało istotny zwyczaj szczegółowego studiowania zapisu sesji jako cennego źródła wiedzy o pacjencie i o sposobie pracy analityka.Wojciech Hańbowski, ze Wstępu do wydania polskiegoKsiążka jest żywa. Ukazuje pracę Melanie Klein jak żadna inna. Przedstawia jej technikę, a także (poprzez dołączone uwagi) daje wgląd w pracę umysłu Autorki. Pokazuje też koncepcje teoretyczne Klein, wykorzystywane w procesie analitycznym. [...] Książka ta, będąca ostatnim dziełem Melanie Klein, jest godnym pomnikiem jej twórczego myślenia.Elliott Jaques ze Słowa wstępnegoMelanie Klein (18821660) jest znana jako wybitna psychoanlityczka, twórczyni kierunku w psychoanalizie kładącego nacisk na relację z obiektem. Jej technika pracy z dziećmi, koncepcje nieświadomych fantazji, pozycji paranoidalno-schizoidalnej i depresyjnej przyczyniły się do nowego rozumienia wczesnych faz rozwoju dziecka. Miały również wpływ na rozumienie psychopatologii dorosłych i na analityczną technikę leczenia.
PODZIĘKOWANIA / 9
WSTĘP / 11
ROZDZIAŁ I. KONSTRUOWANIE DZIECIŃSTWA / 29
O antropologii i o dzieciństwie / 29
Symulowanie dzieciństwa / 57
Świadectwa dzieciństwa / 72
Maskowanie dzieciństwa / 87
ROZDZIAŁ II. CIAŁO DZIECIŃSTWA / 117
Ciało dzieciństwa w sieciach relacji / 117
Ciało dzieciństwa w oku kamery / 134
Ciało dzieciństwa na wojnie. W stronę fikcji / 150
Ciało dzieciństwa na wojnie. W stronę dokumentu / 184
Ciało dzieciństwa w perspektywie „realizmu bezpośredniego” / 199
ROZDZIAŁ III. LITERACKIE TEMATY CIELESNE
W PERSPEKTYWIE BIOPOLITYKI / 207
Biopolityka oraz literatura dla dzieci i młodzieży / 207
Między treningiem a zabawą / 231
Między wykluczeniem a akceptacją niepełnosprawnego ciała / 254
Społeczna produkcja obrazów odmienności / 283
ZAKOŃCZENIE / 293
SUMMARY / 299
NOTA BIBLIOGRAFICZNA / 303
SPIS RYCIN / 305
BIBLIOGRAFIA / 307
INDEKS OSOBOWY / 323
A unique step-by-step visual guide to help your kids study with Carol Vorderman.
Reduce the stress of studying and help your child get the most out of school with Help Your Kids with Study Skills. This unique guide is designed to enhance curriculum learning and build confidence in gathering knowledge, recalling from memory, creating study plans, and managing stress.
This colourfully illustrated book helps guide you and your child through revision techniques, online study, and handling anxiety, all the way to the big exam questions. Clear, accessible guidelines ensure that homework is no longer a struggle, helping to develop real world skills for lifelong learning.
Help Your Kids with Study Skills is the perfect guide for frustrated children and confused adults to unlock your child's academic achievement.
Covering everything from the menstrual cycle to sexting and even cyber-bullying, this visual guide to puberty and adolescence is a must-read for all parents and tweens embarking on those scary teenage years.
Help Your Kids with Growing Up is the only guide to cover contemporary issues such as internet safety, whilst also tackling key topics such as sexuality and body image. Expert-written content by Professor Robert Winston offers a straight-forward, unpatronizing approach to tricky topics, with special chapters on puberty by Dr Radha Modgil. Stunning graphics and illustrations make this invaluable for tweens and teens alike, whether as a quick-reference guide or cover-to-cover read.
Non-judgemental and up to date, this is the essential illustrated guide to adolescence for both parents and their teens.
Protect your children from cyber crime, sexting, cyber bullying, phishing, ghosting, grooming, nude selfies, and other internet dangers. You can't shield your kids from the risks if you don't know what they are.
Kids spend hours online, confidently exploring the best the internet has to offer - but what about the risks? Who are they talking to on social media? How do you educate them about their digital footprint and and protect them from trolls, bullies, stalkers, and frenemies? They may be tech-savvy but not worldly-wise, so can you set ground rules? And if they see you as a tech-dinosaur, how do you encourage them to come to you if they are in difficulty, and what action should you take to prevent, minimise, or resolve the damage?
Packed with real-life scenarios, practical advice, and action plans in non-techspeak, Parent Alert is your go-to guide for one of the greatest dangers facing children today. Celebrity best friends and concerned mums Nadia Sawalha and Kaye Adams ask the questions and specialist security expert Will Geddes provides the no-nonsense answers. Learn best-practice cyber-security on social media accounts; what signals might mean your child is falling prey to online grooming, bullying, or extortion; and how you can protect your kids from danger without being critical of them or setting unrealistic restrictions.
Instructional resource for mental health clinicians on using cognitive behavioural therapy with adolescents and young adults
This book complements author Paul Stallard’s Think Good, Feel Good and provides a range of Cognitive Behaviour Therapy resources that can be used with adolescents and young adults. Building upon that book’s core strengths, it provides psycho-educational materials specifically designed for adolescents and young people. The materials, which have been used in the author’s clinical practice, can also be utilized in schools to help adolescents develop better cognitive, emotional and behavioural skills.
Thinking Good, Feeling Better includes traditional CBT ideas and also draws on ideas from the third wave approaches of mindfulness, compassion focused therapy and acceptance and commitment therapy. It includes practical exercises and worksheets that can be used to introduce and develop the key concepts of CBT. The book starts by introducing readers to the origin, basic theory, and rationale behind CBT and explains how the workbook should be used. Chapters cover techniques used in CBT; the process of CBT; valuing oneself; learning to be kind to oneself; mindfulness; controlling feelings; thinking traps; solving problems; facing fears; and more.
Written by an experienced professional with all clinically tested material
Specifically developed for older adolescents and young adults
Reflects current developments in clinical practice
Wide range of downloadable materials
Includes ideas from third wave CBT, Mindfulness, Compassion Focused Therapy and Acceptance and Commitment Therapy
Thinking Good, Feeling Better: A CBT Workbook for Adolescents and Young Adults is a "must have" resource for clinical psychologists, adolescent and young adult psychiatrists, community psychiatric nurses, educational psychologists, and occupational therapists. It is also a valuable resource for those who work with adolescents and young adults including social workers, nurses, practice counsellors, health visitors, teachers and special educational needs coordinators.
Newly updated edition of the highly successful core text for using cognitive behaviour therapy with children and young people
The previous edition of Think Good, Feel Good was an exciting, practical resource that pioneered the way mental health professionals approached Cognitive Behaviour Therapy with children and young people. This new edition continues the work started by clinical psychologist Paul Stallard, and provides a range of flexible and highly appealing materials that can be used to structure and facilitate work with young people. In addition to covering the core elements used in CBT programmes, it incorporates ideas from the third wave CBT therapies of mindfulness, compassion focused therapy and acceptance and commitment therapy. It also includes a practical series of exercises and worksheets that introduce specific concepts and techniques.
Developed by the author and used extensively in clinical practice, Think Good, Feel Good, Second Edition: A CBT Workbook for Children and Young People starts by introducing readers to the origin, basic theory, and rationale behind CBT and explains how the workbook should be used. Chapters cover elements of CBT including identifying thinking traps; core beliefs; controlling feelings; changing behaviour; and more.
Written by an experienced professional with all clinically tested material
Fully updated to reflect recent developments in clinical practice
Wide range of downloadable materials
Includes ideas for third wave CBT, Mindfulness, Compassion Focused Therapy and Acceptance and Commitment Therapy
Think Good, Feel Good, Second Edition: A CBT Workbook for Children and Young People is a "must have" resource for clinical psychologists, child and adolescent psychiatrists, community psychiatric nurses, educational psychologists, and occupational therapists. It is also a valuable resource for those who work with young people including social workers, school nurses, practice counsellors, teachers and health visitors.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?