Niniejsza książka stanowi kompendium kluczowych zasad najpopularniejszej gry fabularnej na świecie, sięgającej swoimi korzeniami aż do roku 1974, która obecnie doczekała się piątej edycji.
Dzięki temu Niezbędnikowi będziesz w stanie stworzyć własną postać oraz wcielić się w nią podczas przygód.
Jako Mistrz Gry znajdziesz tu wiele cennych informacji niezbędnych do przygotowania i poprowadzenia przygód dla swoich graczy.
W środku znajdziesz:
• Instrukcję tworzenia postaci krok po kroku
• 6 ras postaci: krasnolud, człowiek, niziołek, elf, półelf, półork
• 4 klasy postaci: kapłan, wojownik, czarodziej, łotrzyk
• Ekwipunek: zbroje, bronie oraz pozostałe wyposażenie
• Szczegółowe zasady gry
• 9 atutów
• 15 magicznych przedmiotów
• Prawie 140 czarów
• Ponad 60 potworów i bohaterów niezależnych
W drugim wydaniu dodaliśmy:
• Zasady rozwoju postaci do poziomu 6.
• Poradnik Mistrza Gry
• Tabele do generowania przygód
• Nowe opcje dla klas postaci
• 2 rasy postaci: połelfa i półorka
• Atuty
• Magiczne przedmioty
• 80 czarów
• 20 potworów
• Instrukcję tworzenia własnej zawartości do piątej edycji
Skarbiec Orków to krótka przygoda dla drużyny pierwszo-poziomowych postaci — w składzie od 3 do 5 bohaterów. Została ona przygotowana w taki sposób, aby była przystępna zarówno dla początkujących graczy, jak i mistrza gry. Oprócz samej przygody, skupionej wokół wioski Chudolipie i grasujących w okolicy orków, w środku znajdziecie:
- Kolorowe mapy
- Trzy zadania poboczne
- 20 plotek mogących służyć jako kontynuacja przygody
- Zasadzki bandytów
- Olbrzymie szczury
- Diabła, który źle ocenił człowieka
- Pozornie uczonego mleczarza
- Wyjątkowo okazałego przedstawiciela rodziny Bufo Gigantus
- Przepis na ser
Do rozegrania przygody będziesz potrzebować oficjalnych podręczników źródłowych do piątej edycji lub nieoficjalnego podręcznika „5. Edycja: Niezbędnik”.
„ Piernikowy smak życia” to bogato ilustrowana książka o historii toruńskiego piernika oraz o dawnej fabryce Wessego ( obecnie Fabryka Cukiernicza KOPERNIK S.A. ).
PODZIĘKOWANIA / 9
WSTĘP / 11
ROZDZIAŁ I. KONSTRUOWANIE DZIECIŃSTWA / 29
O antropologii i o dzieciństwie / 29
Symulowanie dzieciństwa / 57
Świadectwa dzieciństwa / 72
Maskowanie dzieciństwa / 87
ROZDZIAŁ II. CIAŁO DZIECIŃSTWA / 117
Ciało dzieciństwa w sieciach relacji / 117
Ciało dzieciństwa w oku kamery / 134
Ciało dzieciństwa na wojnie. W stronę fikcji / 150
Ciało dzieciństwa na wojnie. W stronę dokumentu / 184
Ciało dzieciństwa w perspektywie „realizmu bezpośredniego” / 199
ROZDZIAŁ III. LITERACKIE TEMATY CIELESNE
W PERSPEKTYWIE BIOPOLITYKI / 207
Biopolityka oraz literatura dla dzieci i młodzieży / 207
Między treningiem a zabawą / 231
Między wykluczeniem a akceptacją niepełnosprawnego ciała / 254
Społeczna produkcja obrazów odmienności / 283
ZAKOŃCZENIE / 293
SUMMARY / 299
NOTA BIBLIOGRAFICZNA / 303
SPIS RYCIN / 305
BIBLIOGRAFIA / 307
INDEKS OSOBOWY / 323
Książka Literatura i maszyna to rezultat kilkuletnich badań relacji między człowiekiem a urządzeniem, które od momentu rewolucji przemysłowej wyraźnie determinuje nasze zachowanie, nie wyłączając procesu twórczego. Rozważam w związku z tym kilka mniej lub bardziej szczegółowych problemów, uporządkowanych wokół trzech tematów: dyskursu maszynowego, dyskursu o maszynie i dyskursu maszyną. Pierwszy omawiam na przykładzie aktu pisarskiego, kładąc nacisk na uobecnianie się maszyny do pisania w wybranych tekstach Bolesława Prusa i Sławomira Mrożka, a także na opis i charakterystykę wpływu maszyny cyfrowej na powstawanie literatury. Drugi z tematów realizuję w oparciu o artykuły i szkice ogłaszane w XIX-wiecznych czasopismach, „Przeglądzie Technicznym” i „Wszechświecie”. Ich lektura uświadamia wpływ odkryć i wynalazków, szczególnie związanych z energią elektryczną, na sposób postrzegania rzeczywistości oraz sztuki. Ostatni z tematów, dyskurs maszyną, jest opisem znaczenia i funkcji urządzenia jako ważnego elementu wyobraźni pisarskiej. Przedmiotem namysłu czynię wybrane utwory Witolda Gombrowicza, Stanisława Lema, Tadeusza Różewicza oraz teksty rozrywkowe, w tym powieść kryminalną i prozę erotyczną. Tworzą one w książce mozaikę prowokującą czytelnika do dyskusji o XX-wiecznej literaturze.
Książka Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne to rezultat namysłu nad kondycją instytucji szkoły z perspektywy zadań edukacji polonistycznej, a zarazem opis dynamicznej relacji między dzieckiem a dorosłym. Tytułowe przestrzenie, w których zachodzą owe związki, mają charakter sensualny, wyznaczany funkcją budynku szkolnego, oraz symboliczny, ujawniający się w tekstach (podręcznik, lektura). Zarysowany w książce szeroki kontekst kulturowy pozwala dojrzeć szczeliny w restrykcyjnych przestrzeniach edukacji. Prześwity wolności nie tworzą się samoczynnie, ale są efektem oporu i buntu młodego człowieka, któremu narzucono kulturową rolę ucznia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?