KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola

Okładka książki Przedszkolak. Książka dla nauczycieli i rodziców

29,00 zł 21,31 zł


Przedszkolak – choć ma dopiero kilka lat, stawia przed rodzicami i nauczycielami niebagatelne wyzwania wychowawcze: jak wychowywać i uczyć przedszkolaka? Misja, powołanie, odpowiedzialność, przygoda, zadanie, praca, sens życia... Pojęcia te zdają się wymykać definicjom. Ale przecież nie o definicje tu chodzi. Książka jest inspirującą i przydatną lekturą dla rodziców i nauczycieli, którzy chcieliby się dowiedzieć więcej o tym, jak wychowujemy dzieci we współczesnym świecie, kto w rodzinie sprawuje władzę, w jaki sposób skutecznie komunikować się z dzieckiem, w czym może pomóc mediacja, jak funkcjonuje dziecko w odniesieniu do środowiska szkolnego, jak pomagać dziecku w osiąganiu gotowości szkolnej, jak rozpoznać symptomy przemocy wobec dziecka. Publikacja warta jest polecenia również tym rodzicom i nauczycielom, którzy poszukują wsparcia w radzeniu sobie z trudnościami rozwojowymi występującymi u przedszkolaków, takimi jak zaburzenia w rozwoju mowy, odmowa jedzenia, zachowania masturbacyjne, agresja dziecięca, problemy adaptacyjne w środowisku przedszkolnym. W wydaniu drugim uaktualniono treści rozdziałów, które tego wymagały, ponadto książka została poszerzona o praktyczne propozycje ćwiczeń wspomagających rozwój mowy oraz wiadomości dotyczące ryzyka jąkania. Wydanie to zostało wzbogacone o rozdział traktujący o rozpoznawaniu symptomów przemocy wobec dziecka. Czytelnik znajdzie tu także rozważania dotyczące współpracy rodziców z nauczycielami oparte na wieloletniej praktyce doświadczonego psychologa.
Okładka książki Techniki plastyczne w pracy z dziećmi

25,00 zł 18,37 zł


Publikacja została stworzona, aby pomóc nauczycielom i rodzicom w sposób praktyczny oraz interesujący dla dzieci organizować zajęcia plastyczne w przedszkolu, szkole (w klasach I-III) i w domu. Skierowana do osób zainteresowanych rozwijaniem potencjału artystycznego dzieci, stanowi nie tylko kompendium wiedzy teoretycznej, ale dotyka praktycznej sfery twórczej działalności dzieci, w której asysta pedagoga czy rodzica ma podstawowe znaczenie zabezpiecza warunki i narzędzia do działania oraz pomaga w doborze materiałów stosownej jakości. Ta książka to nie tylko przewodnik po technikach plastycznych, ale również gruntowne pedagogiczne opracowanie promujące możliwości twórczego działania dziecka. Publikacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, w której dziecko, otrzymując ogromną ilość komunikatów wizualnych rozleniwiających wyobraźnię, może tracić motywację do tworzenia obrazu własnego świata. Jej nieskomplikowany język oraz fotografie przedstawiające prace wykonane w większości przez dzieci dla zilustrowania omawianych technik sprawiają, że korzystanie z treści tu zawartych staje się proste i intuicyjne. Publikacja Techniki plastyczne w pracy z dziećmi to prawdziwa biblia wychowania plastycznego, którą powinien posiadać każdy nauczyciel przedszkolny oraz wczesnoszkolny i aktywnie korzystać z zawartych w niej z propozycji.
Okładka książki Come And Play With Me - piosenki do nauki j. ang.

39,00 zł 28,66 zł


Come and play with me to publikacja składająca się z książeczki z opisami zabaw do piosenek lub inspirowanych ich tematyką oraz płyty CD z 17 dynamicznymi piosenkami w języku angielskim (dopasowanymi do percepcji dzieci wwieku przedszkolnym). Na płycie CD znajdują się też podkłady muzyczne do piosenek, dzięki którym po opanowaniu tekstu dzieci będą mogły samodzielnie śpiewać w języku angielskim. Zgromadzone tu zabawy i piosenki wspierają rozwój kompetencji językowych, doskonalą koordynację ruchową, uczą współpracy, rozładowują nadmiar energii, rozwijają świadomość własnego ciała, kształtują słuch muzyczny i wrażliwość muzyczną, a co najważniejsze, sprawiają dzieciom wiele radości. Odpowiedni dobór tematów pomaga dodatkowo w opanowaniu takich umiejętności jak: liczenie, określanie i odczytywanie godzin na zegarze, rozpoznawanie emocji, kolorów i kształtów, dostosowywanie ubioru do warunków pogodowych, nazywanie zwierząt, owoców czy wyposażenia szkolnego plecaka.
Okładka książki Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole

32,00 zł 23,52 zł


„Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole” to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury. Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci – tematycznych, językowych, muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej). Publikacja ta stanowić może także doskonały punkt wyjścia do pedagogizacji rodziców. Wydanie wzbogacają wywiady z Ewą Stadtmüller (autorką ponad stu książek dla dzieci) oraz osobami, które, robiąc to na co dzień, podają przykłady, w jaki sposób można pomysłowo promować czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców. Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!
Okładka książki Sing Along All Year Long piosenki do nauki j. ang.

29,00 zł 21,31 zł


Sing Along All Year Long. Piosenki wspomagające naukę języka angielskiego w przedszkolu to publikacja składająca się z płyty CD z 16 dynamicznymi piosenkami (w wersji wokalnej i instrumentalnej) oraz z książeczki z opisem zabaw do piosenek. Do wykorzystania w każdym przedszkolu niezależnie od przyjętego programu nauczania. Jej celem jest wspomaganie nauki języka angielskiego w przedszkolu. Jest wynikiem połączenia pasji oraz wieloletniego doświadczenia w nauczaniu. Tematyka utworów dotyczy najbliższego otoczenia, jednocześnie skorelowana jest z zagadnieniami wdrażanymi w edukacji przedszkolnej. Proste rymy i rytmy ułatwiają nabywanie umiejętności językowych, a zabawa przy nich sprawia dzieciom radość.
Okładka książki Kobieta,nauczycielka przedszkola. Pomiędzy Tobą...

33,30 zł 24,47 zł


Kontynuacja bestsellerowej powieści „Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem”! "Jutro o tym pomyślę. Przecież jutro tak wiele może się jeszcze wydarzyć... – tak kończy swoją podróż przez pasję i zagubienie bohaterka książki „Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem”. Dzisiaj Iza i jej bliscy powracają znowu, aby zmierzyć się z nowym wyzwaniem, jakim jest jutro. Czym „jutro” okaże się dla nich w drugiej części książki, w której autorka z jednakowym zaangażowaniem prowadzi wrażliwych i ambitnych ludzi do wytyczonych przez siebie celów? Dołączyli do nich nowi bohaterowie, pełni życia, wątpliwości i pragnień, dla których „jutro” miało przygotowane niełatwe historie. Czy Izabela pozostała sobą w obliczu jutra, które przyniosło jej nowe wyzwania, porwało na strzępy marzenia Piotra i wystawiło na próbę ich dotychczasowy ład? „Jutro” stawia wymagania. Może być początkiem czegoś nowego. Wydarzeniem. Albo końcem, rozczarowaniem, stratą. W jutrze możesz zakochać się nastoletnią miłością lub szczerze angażować się w każdą jego minutę. Bywa tak, że nie możesz się go doczekać i tęsknisz, niecierpliwie licytując się z nocą, by przeminęła jak najszybciej. Może potrzebujesz czasu, aby dojrzeć do tego, co ma nadejść jutro. Starannie przygotowujesz się na spotkanie ze swoim jutrem, przypisując mu setki twarzy, emocji i traktując jak przyjaciela albo wroga. Możesz z nim walczyć lub mu się poddać. Każde jutro kryje w sobie niepewność, rodzi odwagę. Jak więc nazwiesz swoje jutro? Konsekwencją, marzeniem, epizodem, sukcesem, cierpieniem? Nadzieją...?" Chcesz się wycofać? Jeszcze nie teraz. Poczekaj chwilę. Bo jutro może okazać się, że temperatura się podniesie, a nocą spadnie ciepły deszcz. Poczekaj jeszcze z jednego powodu: każdego następnego dnia stajesz się nauczycielką o jeden dzień dłużej. To jak przybywanie dnia na wiosnę. Cieszy każda minuta... – książkę, którą trzymasz w rękach, napisały trzy kobiety, które wypełniają mnie od dziewięciu lat: żona, mama i nauczycielka przedszkola. Jestem szczęśliwa, że przytulasz do serca tę książkę. Bo to oznacza, że jesteś przygotowana na to, co przyniesie twoje „jutro”. Autorka
Okładka książki Jak kochać dziecko? (w przedszkolu i w domu)

36,00 zł 26,46 zł


„Jak kochać dziecko? (w przedszkolu i w domu)” to napisana przez cenionego specjalistę pozycja przydatna zarówno nauczycielom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i rodzicom. Książka, będąca zbiorem doświadczeń psychologa z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, zawiera wiele z życia wziętych przykładów, przybliżających nieuświadomione niekiedy problemy wychowawcze. Na konkretnych przykładach Autorka uzmysławia Czytelnikowi, z jakimi trudnościami trzeba się zmierzyć w wychowaniu dzieci i do czego prowadzą niewłaściwe postawy. Ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i możliwość spojrzenia perspektywicznego, Autorka łączy i wiąże oddziaływanie ludzi dorosłych na dzieci z postawami tych dzieci na różnych etapach ich rozwoju. Autorka prezentuje długofalowe skutki podjętych przez nas decyzji wychowawczych. Przedstawiono w niej także charakterystykę człowieka w kolejnych stadiach jego rozwoju – od niemowlęcia do wieku dorosłego. Dowiesz się z niej, jak postrzega on świat, z jakimi trudnościami musi się mierzyć oraz jak zachowania wyuczone i utrwalone w dzieciństwie rzutują na naszą przyszłość. Czym są trudności rozwojowe? Jakie są skutki stosowania kar i nagród oraz w jaki sposób je stosować, by odniosły zamierzony skutek? Jak kształtować system wartości u dziecka? Jak wspomagać rozwój jego osobowości? Jak wspierać dziecko w trudnych dla niego momentach? Tego (i o wiele więcej) dowiesz się sięgając po tę fachową, a zarazem napisaną łatwym w odbiorze językiem, publikację! Jej fragmenty możesz wykorzystać w ramach tzw. pedagogizacji rodziców!
Okładka książki Piosenki z charakterem.

30,00 zł 22,05 zł


„Piosenki z charakterem” to publikacja wspierająca kształtowanie się dojrzałości społeczno-emocjonalnej przedszkolaków oraz dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Publikacja jest wydana w formie digipacku, czyli książeczki z dołączoną na 3 stronie okładki płytą CD. Na płycie CD zamieszczono 14 piosenek w różnych stylach muzycznych (m.in. pop, rock, country, a nawet hip-hop!) mających za zadanie rozwijać u dziecka m.in.: - poczucie własnej wartości i optymizm - samodzielność i odwagę - zdolność współdziałania z innymi - wrażliwość i szacunek do innych ludzi - cierpliwość, spokój i opanowanie - umiejętność komunikowania się - wytrwałość w dążeniu do celu. W książeczce znajdziemy słowa piosenek, propozycje zagadnień do poruszenia z dziećmi oraz propozycje pracy plastycznej do wykonania przez dzieci. Piosenki świetnie nadają się do codziennych wspólnych zabaw w przedszkolu i domu, a ich rytmy i teksty zachęcają do aktywności. Można przy nich tańczyć, można ilustrować ich treść ruchem i gestem. Można też usiąść i w skupieniu ich wysłuchać.
Okładka książki Radzę sobie śpiewająco - płyta CD z książeczką

29,00 zł 21,31 zł


Publikacja „Radzę sobie śpiewająco” zawiera 14 piosenek, które pomogą dzieciom radzić sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego w przedszkolu. Walorem tych utworów jest to, że zachęcają najmłodszych do wykonywania różnych gestów, ruchów i wydawania dźwięków (np. do wygrywania rytmu za pomocą własnego ciała, naśladowania odgłosów) oraz do bezsłownego porozumiewania się. Tego typu zabawy zazwyczaj wprawiają dzieci w dobry humor, odprężają je, dają też tak ważne dla ich rozwoju poczucie sprawstwa. Są również ważnym elementem w nauce komunikacji. Dzięki dobrze dobranym ćwiczeniom ruchowym i dźwiękonaśladowczym dziecko może także dotlenić organizm i zrytmizować jego funkcjonowanie. Będzie to korzystnie działało na jego układ nerwowy i zachodzące w nim procesy. Wskazane jest, by wszystkie zabawy towarzyszące piosenkom przeprowadzać w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Szczególnie dotyczy to piosenek, które mają pomóc dzieciom się zrelaksować i ułatwić im odpoczynek. Po publikację warto sięgnąć szczególnie wtedy, kiedy chce się pomóc dzieciom: zaczynać z radością nowy dzień w przedszkolu; łatwiej nawiązywać kontakty społeczne; poczuć się w przedszkolu bezpiecznie i obdarzyć zaufaniem grupę; lepiej skoncentrować się przed zajęciami wymagającymi skupienia; rozluźnić się po okresie wzmożonej koncentracji; zrelaksować się i wyciszyć, kiedy zaczynają być zmęczone i rozdrażnione; zmniejszyć tęsknotę za domem; poradzić sobie ze złością w sposób akceptowany społecznie; „rozćwiczyć buzię” i opanować tremę przed publicznymi występami; łatwiej komunikować się werbalnie i niewerbalnie. Mam nadzieję, że dzięki korzystaniu z materiałów zawartych w tej publikacji codzienny komfort przedszkolaków będzie stale wzrastał, a nauczycielom będzie się pracowało łatwiej i przyjemniej.
Okładka książki A kura stroszy pióra CD

38,00 zł 27,93 zł


Piosenki autorstwa Izabelli Klebańskiej z płyty „A kura stroszy pióra” w zamierzeniu autorki miały służyć zabawie. Tak też jest, niemniej jednak jest to zabawa mądra – edukująca, służąca rozwijaniu wszelkiego rodzaju umiejętności, od muzycznych, przez plastyczne i ruchowe, a nawet rozwiązująca problemy natury psychologicznej. Dzieje się to naturalnie, jakby mimochodem, zaczynając już od warstwy muzycznej, nieczęsto spotykanej w twórczości dla dzieci. Oprócz typowych form, takich jak polka czy walczyk, na płycie można znaleźć na przykład tango, boogie, bluesa, a nawet szantę. Również melodycznie i harmonicznie brzmi to bardzo ciekawe. Kompozytorem większości utworów jest Tomasz Kmiecik, pianista i kompozytor Piwnicy pod Baranami. Partie wokalne wykonali niezwykli artyści Piwniczni: Kamila Klimczak, Agata Ślazyk i Tadeusz Kwinta, którzy stworzyli wspaniałe kreacje aktorsko-wokalne. Całość jest zabawna i wdzięczna. Zachwyci każdego słuchacza, a dzieciom przyniesie sporą dawkę wiedzy.
Okładka książki Kapelusz pełen nut

29,00 zł 21,31 zł


Publikacja „Kapelusz pełen nut” składa się z płyty zawierającej 20 piosenek oraz książki z opisami zabaw do tych utworów. Kompozycje zostały stworzone z myślą o dzieciach najmłodszych, a więc przeznaczone są dla dwu- i trzylatków czyli dla młodszych przedszkolaków oraz dzieci uczęszczających do starszych grup żłobkowych. Teksty piosenek nawiązują do doświadczeń dzieci i są zgodne z ich zainteresowaniami. Utwory zostały wzbogacone zabawami muzycznymi, ruchowymi, manualnymi lub plastycznymi, dzięki czemu każdy temat wynikający z treści piosenki może być realizowany na wiele sposobów, a zajęcia dadzą wiele radości zarówno dzieciom jak i prowadzącemu je nauczycielowi. W książce zostały zamieszczone piosenki autorskie Marii Zaofii Tomaszewskiej o zróżnicowanej tematyce, które można proponować dzieciom w ciągu całego roku, utwory okolicznościowe towarzyszące świętom czy uroczystościom rodzinnym, piosenki związane są z porami roku, a także muzyczne opowieści o zwierzątkach domowych. W publikacji nie mogło także zabraknąć utworów przeznaczonych do maszerowania, tańczenia z lalami i misiami oraz rozwijających u dziecka świadomość własnego ciała.
Okładka książki Diagnoza i wspomaganie + CD

45,00 zł 34,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z nowymi rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej z 2013 r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być zapewniana na terenie placówki, do której uczęszcza dziecko. Nowe przepisy obligują więc nauczycieli do wyodrębniania dzieci, które potrzebują pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz zaplanowania form udzielanego wsparcia, a także do opracowania programów pracy terapeutycznej. Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom. W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom? ?przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej; ?uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach; ?rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka; ?omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka; ?przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń; ?pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku. Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne! …czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych. To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.
Okładka książki Od przedszkola do Doliny Krzemowej

43,00 zł 32,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Od przedszkola do Doliny Krzemowej to książka ponadczasowa, tak jak ponadczasowe są Twoje wysiłki wychowawcze. Zmagasz się z humorami dziecka, cieszysz się z jego osiągnięć, podpowiadasz sposoby na dobre życie, a wszystko po co, by za wiele lat wyszedł spod Twoich skrzydeł mądry i samodzielny dorosły człowiek. Od tego, co i jak poukładasz w głowie i w sercu dziecka, będzie zależała jego przyszłość. W książce odnajdziesz połączenie wizji świata za kilka lub kilkanaście lat z podpowiedziami narzędzi i działań wychowawczych, które warto podjąć tu i teraz, by wyposażyć dziecko we wszystko, czego potrzebuje do skutecznego wejścia w dorosłe życie.
Okładka książki Starsze przedszkolaki
nowość

69,00 zł 50,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka o skutecznej edukacji dzieci dla nauczycieli i dla rodziców starszych przedszkolaków W jaki sposób osiągnąć dobre efekty wychowawcze i prowokować dorosłych do kierowania w mądry sposób edukacją dzieci? Nie wystarczy wiedzieć, jakie zabawy i sytuacje zadaniowe należy organizować starszym przedszkolakom, lecz trzeba mieć świadomość, jakie są ich możliwości umysłowe. Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic. To ponad 400-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, w której znajdziemy gotowe odpowiedzi na zagadnienia: Wprowadzenie do edukacji domowej i przedszkolnej starszych przedszkolaków Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci Organizacja procesu uczenia się Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu Kształtowanie u dzieci zdolności do rozróżniania dobra od zła Wychowanie społeczne dzieci Dbałość o rozwój mowy Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo Wychowanie przez sztukę Wychowanie techniczne Edukacja przyrodnicza Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z edukacją matematyczną Wychowanie rodzinne i obywatelskie Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu z obowiązku szkolnego niektórych dzieci „(…) Książkę tę – z jednej strony – należy traktować jako kontynuację cyklu publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, rozszerzających wiedzę rodziców i nauczycieli o tym, jakie są prawidłowości rozwojowe, dlaczego, w jaki sposób i w oparciu o jakie założenia koncepcyjne należy wspierać dzieci w rozwoju, wychowaniu i edukacji. Z drugiej zaś strony, jest to książka różniąca się od wcześniejszych, gdyż jako jedna z pierwszych bezpośrednio nawiązuje do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r.). Stąd też wynika jej oryginalność, wyjątkowość i aktualność. To nie tylko kompendium wiedzy, ale – należy przypuszczać, że stanie się również kanonem literatury przedszkolnej. (…) Łączy bowiem wielką erudycję i doświadczenie pedagogiczne z niezwykłą wrażliwością i niespotykaną wręcz umiejętnością kontaktu z czytelnikiem”. Fragment recenzji dr hab., prof. Ewy M. Kuleszy Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Okładka książki Nauczycielka przedszkola

43,00 zł 31,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Czy nauczycielka przedszkola może mądrze i skutecznie przemienić otaczającą nas świat w zrozumiały i przyjazny dla małego człowieka? Czy może sprawić, że pod wpływem jej ciepłego uśmiechu i pełnych serdeczności słów dzień stanie się lepszy, a otaczająca rzeczywistość łatwiejsza do zniesienia? Oczywiście, że tak ta książka w przystępny i zbeletryzowany sposób pokazuje, jak może zrobić. Jak w tej przemianie mogą dopomóc rodzice i jakich błędów podczas wzajemnej współpracy powinny unikać obie strony.
Okładka książki Niekończąca się historia....poradnik dla rodziców

10,00 zł 7,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przykłady opisane w tej książce są osobistą relacją szczęśliwej mamy i zarazem nauczycielki przedszkola. Pracując z małymi dziećmi, autorka zdobyła doświadczenie, które wzbogaciła przeżyciami, jakie wiązały się z pójściem synka do przedszkola. Połączyła więc odczucia mamy i nauczycielki, co zaowocowało powstaniem tego poradnika. Posyłając swoje dziecko po raz pierwszy do przedszkola, rodzice muszą zmierzyć się z całkiem nowymi wyzwaniami i problemami, którym towarzyszą nieznane dotąd emocje. Karolina Turek napisała ten poradnik, aby pomóc rodzicom przygotować się do tego ważnego wydarzenia w życiu dziecka i całej rodziny.
Okładka książki Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu...

65,00 zł 49,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy – podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, został do niego dodatkowo opracowany pakiet pomocy dydaktycznych – zabawek edukacyjnych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiety dla każdego dziecka z jego grupy. Podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”: wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków; konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego; uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków. To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się: o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola; o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego i kształtowania ważnych umiejętności; poznasz także krótką charakterystykę procesu uczenia się maluchów; o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia; jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych; o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można; jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem; o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo; o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci; o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów; o wspomaganiu najmłodszych w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radzili sobie w każdej sytuacji; o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania – konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw; o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania; o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego – przykłady wspólnych zajęć; o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj