Całkiem nowe muzyczno-ruchowe zabawy grupowe to zbiór 14 propozycji zabaw integrujących grupę i rozwijających sprawność motoryczną. Wszystkie zostały opracowane w oparciu o wpadające w ucho, autorskie piosenki. Publikacja ta jest kontynuacją hitu wydawniczego, który kilka lat temu ukazał się nakładem naszego wydawnictwa oddajemy ją w Państwa ręce, aby jeszcze bardziej urozmaicić repertuar zabaw sprzyjających budowaniu relacji.W skład publikacji wchodzą: książeczka zawierająca opisy zabaw; 2 płyty CD z 14 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich. Obserwując bawiące się dzieci, nauczyciel ma możliwość oglądu, jak radzą sobie w relacjach społecznych. Czy są akceptowane przez grupę, czy przestrzegają reguł społecznego funkcjonowania, czy nie mają problemów z interakcjami itp. Może również prowadzić ocenę tego, czy dzieci robią postępy w wyżej wskazanych aspektach. Jest to także okazja do oceny funkcjonowania dziecka w fizycznym obszarze rozwoju. Z publikacji tej z powodzeniem można korzystać w przedszkolach i szkołach, ale znajdzie swoje zastosowanie także jako pomoc dla animatorów czy rodziców planujących organizację urodzin lub innych dziecięcych imprez.
Publikacja Cztery pory roku z piosenką powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie nauczycieli, którzy nie grają na pianinie, a chcą zapewnić przedszkolakom udział w aktywnościach o charakterze zajęć rytmicznych.Gwarantem polubienia przez dzieci muzyki i aktywności podejmowanych przy niej jest proponowanie im łatwych i atrakcyjnych sposobów jej poznawania i wykonywania poprzez różne formy wychowania muzycznego, jakimi są ruch przy muzyce, śpiew, gra na instrumentach, słuchanie muzyki oraz jej tworzenie wszystkie one zostały uwzględnione w niniejszej publikacji. W skład publikacji wchodzą: 2 płyty CD pierwsza z dwunastoma piosenkami (po trzy na każdą z pór roku) i z trzema specjalnie skomponowanymi utworami instrumentalnymi, druga z podkładami muzycznymi do piosenek; książeczka zawierająca słowa piosenek, a także propozycje zabaw muzyczno-rytmicznych im towarzyszących. Punktem wyjścia dla proponowanych aktywności jest zawsze właściwie dobrana piosenka. Dodatkowym atutem jest jej staranne wykonanie, o co zadbali specjaliści z Krakowskiego Centrum Artystycznego, przygotowując pieczołowicie małych i większych wokalistów do zrealizowanych nagrań.
Rozpoczęcie edukacji przedszkolnej może budzić wiele lęków we wszystkich osobach stojących przed tym wyzwaniem. Jak je przezwyciężyć i zapewnić dziecku dobry start adaptacyjny, rodzicom spokój, a nauczycielom i pozostałym pracownikom przedszkola wzrost poczucia kompetencji i sprawczości w tym obszarze? Sposób jest tylko jeden: dając im określoną wiedzę i konkretne wskazówki! I niniejsza książka powstała właśnie w tym celu. Siłą naszej publikacji jest jej różnorodność zawdzięczamy to temu, że jest ona dziełem wielu Autorów. Do współpracy zaprosiliśmy nauczycieli edukacji przedszkolnej, dyrektorów, psychologów, pedagogów, w wielu przypadkach będących jednocześnie rodzicami. Podzielili się oni z Czytelnikami swoim niemałym doświadczeniem dydaktyczno-wychowawczym. Część treści została zaczerpnięta z artykułów opublikowanych na łamach miesięcznika Bliżej przedszkola, jednak znakomitą większość stanowią nowe teksty. W publikacji znajdziesz: 9 specjalistycznych artykułów pełnych wartościowych wskazówek dotyczących procesu adaptacji - ich Autorkami są m.in. dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska (Pani Zuzia), Agnieszka Czeglik i Jolanta Jastrzębska; kilkadziesiąt zabaw do wykorzystania podczas zajęć adaptacyjnych i w pierwszych tygodniach nowego roku (przed)szkolnego; 7 rozbudowanych scenariuszy zajęć adaptacyjnych z elementami multisensorycznymi opracowanymi przez Agnieszkę Bugajską, Annę Wiktor-Stępień oraz Karinę Perkowską; 4 scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka stworzone przez Aldonę Kazimierską, Marię Brodę-Bajak, Izabelę Michtę i Annę Bombę; 42 zagadki autorstwa Agnieszki Kornackiej; 14 piosenek (z zapisami nutowymi i podkładami muzycznymi), które przybliżają dzieciom rzeczywistość przedszkolną lub mają charakter zabaw integrujących grupę Autorką tekstów większości z nich jest Dorota Kluska, muzyki Maria Broda-Bajak, zaś aranżacji Mateusz Hrynkiewicz z Krakowskiego Centrum Artystycznego.
Opowieści z Krainy Spokoju to cykl opowiadań będących pomocnym narzędziem zarówno dla nauczycieli, jak i dla samych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Młodzi odbiorcy w czasie słuchania opowiadań relaksacyjnych nie tylko regenerują swoje zasoby, ale także odbywają podróż do świata wyobraźni, co dodatkowo rozwija ich zdolności poznawcze między innymi tak ważną we współczesnym świecie kreatywność. Nauczyciele natomiast otrzymują pomoc we wsparciu grupy w czasie odczuwania intensywnych emocji czy nadmiernej pobudliwości i rozkojarzenia.
Żadnemu świadomemu nauczycielowi czy opiekunowi nie trzeba tłumaczyć, jak cenne są zabawy realizowane w ramach zajęć z rytmiki łączące wspieranie rozwoju potencjału muzycznego i ruchowego. Aktywności z tego obszaru warto więc proponować dzieciom nie tylko w czasie przeznaczonym na rytmikę, ale także w innych momentach przedszkolnego dnia. Publikacja Marsze, tupanki, klaskanki to zbiór różnego rodzaju zabaw przy muzyce, które rozwijają poczucie rytmu i muzykalność u dzieci, a także przyczyniają się do ich ogólnego rozwoju. Prosta forma piosenek ma zachęcać dzieci do śpiewania podczas wspólnej zabawy.
W Porusz dłonie, porusz ciało zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu wspieranie rozwoju motoryki małej i ogólnej sprawności ruchowej u dziecka. Motoryka mała to sprawność dłoni ze szczególnym uwzględnieniem sprawności palców, czyli zdolność do ruchu bardziej precyzyjnego (np. pisanie, rysowanie, majsterkowanie, zapinanie guzików). By mogła się ona rozwijać, potrzeba wielu prób i powtórzeń oraz ciągłych okazji do jej ćwiczenia. Warto więc w tym obszarze proponować dzieciom zorganizowane zabawy. Nie wolno jednak zapominać o ogólnym rozwoju ruchowym i o tym, że żeby móc zwiększyć skuteczność ćwiczeń z zakresu motoryki małej, trzeba najpierw rozruszać cały organizm i zadbać o rozwój motoryki dużej. Poziom rozwoju motoryki dużej ma znaczny wpływ na poziom rozwoju motoryki małej. W niniejszej publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw, mające na celu rozwój dużej i małej motoryki u dzieci w wieku przedszkolnym oraz u dzieci starszych, u których występują problemy motoryczne i grafomotoryczne.
Pobawmy się razem to zbiór ponad 400 zabaw i gier, który oddajemy w ręce Czytelników z przekonaniem o jego ogromnej wartości. Książka zawiera propozycje aktywności, których celem jest dostarczanie i bogacenie dziecięcych doświadczeń. Uczestnicząc w zaproponowanych w nim zabawach, dzieci mają szansę na utrwalenie posiadanych umiejętności i nabywanie nowych. Zabawy te mogą stanowić pomysł na zagospodarowanie czasu przedszkolaków zarówno w momentach, kiedy trzeba zespół uaktywnić, jak i wyciszyć. Jedne propozycje, w zależności od potrzeb i możliwości grupy, dają okazję do zabawy poprzez ruch czy integrujące działania w kręgu; inne zaś wymagają większego skupienia i wysiłku umysłowego.
Publikacja powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na pozycje, które pomogą ćwiczyć z dziećmi dobre maniery w czasie codziennych aktywności w przedszkolu. Znajdują się w niej krótkie wierszowane formy, które ułatwią poznanie zasad właściwego zachowania, używania magicznych słów (czyli zwrotów grzecznościowych), nauczą życzliwości, uprzejmości, tolerancji, empatii. W książce zostało zamieszczonych blisko 80 wierszyków ilustrowanych ruchami i gestami lub uzupełnionych zabawą oraz zapisy nutowe piosenek, a na płycie CD będącej częścią publikacji Czytelnik znajdzie 10 piosenek tematycznych, wraz z podkładami muzycznymi do nich.
Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom? przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej; uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach; rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka; omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka; przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń; pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku. Do książki zostały dołączone gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. Arkusze te znajdują się w części książki zatytułowanej "Aneks", można je także pobrać na swój komputer w celu edycji i samodzielnego wydrukowania.
Zbiór ponad 160 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych latem, a także dodatek pomysły na sensoryczne aktywności, które można zaproponować podczas wakacyjnych dyżurów.Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka.
Propozycje zabaw i aktywności służących rozwojowi dziecka.Dzieci potrzebują ruchu na powietrzu. To prawda powszechnie znana, oczywista i wydawałoby się prosta do zrealizowania, ale czy rzeczywiście niespieszne spacery albo zabawy podwórkowe są tak częstym elementem codzienności? W publikacji znalazły się propozycje na cały rok przedszkolny i na każdą pogodę. To także dobry wybór na czas dyżuru wakacyjnego i urlopu spędzanego z dziećmi na wyjazdach.
Propozycje wierszowanych zabaw pomagających rozumieć uczucia i radzić sobie z nimi.Emocje i uczucia to bardzo ważny temat. Nauczyciel spotyka się z nimi w swojej pracy na co dzień, pojawiają się jednak pytania: Jak sobie z nimi radzić? Jak pomóc dzieciom dobrze je przeżywać? A przede wszystkim jak mądrze wprowadzać dzieci w ich świat?
Zbiór ponad160 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych wiosną, a także dodatek z wielkanocnymi inspiracjami. Publikacji towarzyszy wirtualny album z utworami muzycznymi oraz pomocami dydaktycznymi.Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka.Zabawy sensoryczne na każdy dzień to zbiór propozycji aktywności, ćwiczeń i zajęć wspierających integrację sensoryczną. W skład publikacji wchodzą:książka zawierająca ponad 160 propozycji zabaw, 7 scenariuszy zajęć inspirowanych wiosną, a także DODATEK pomysły na wielkanocne aktywności;wirtualny album z dostępem do piosenek, podkładów muzycznych, utworów instrumentalnych, dźwięków oraz pomocy dydaktycznych pojawiających się w publikacji (pomoce będą dostępne w wirtualnym albumie od 09.03.2022 r.).Wiosna to pora roku, na którą czeka każdy z nas. Często traktujemy wiosnę jako nowy początek, szczególny czas, gdy zachodzi bardzo wiele zmian nie tylko w przyrodzie, ale i poniekąd w nas samych. Wzrasta temperatura powietrza, a dni stają się coraz dłuższe. Na drzewach pojawiają się pierwsze pąki, które zaczynają się otwierać, na niektórych gałązkach pojawiają się srebrzyste kotki. Powracają ptaki, zwierzęta budzą się z zimowego snu, spod śniegu zaczynają wyglądać pierwsze wiosenne kwiaty. Po długich, zimowych miesiącach spędzonych głównie w domu, możemy cieszyć się wiosną, która zaprasza nas do zabawy. A my z ogromną radością i ekscytacją zachęcamy Was do przyłączenia się do sensorycznej przygody każdego wiosennego dnia!Zabawy sensoryczne przeznaczone są dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów i wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi: każdy z nich znajdzie w publikacji aktywności dostosowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym!
Sposoby na nudę. Wiosna to zbiór zabaw i piosenek do wykorzystania w dowolnym momencie dnia w przedszkolu. Propozycje te są owocem długoletniego doświadczenia Autorki w pracy nauczyciela, dzięki czemu skupiają się na potrzebach i zainteresowaniach samych dzieci.Załączone tu aktywności nawiązują tematycznie do okresu wiosennego i czynności związanych z tą porą roku, zatem na pewno sprawdzą się podczas wiosennych dni w przedszkolu ? zarówno tych słonecznych, jak i tych przeplatanych typową dla tego czasu kapryśną pogodą.W skład publikacji wchodzą: książka, w której znajduje się ponad 100 propozycji zabaw: ruchowych (w tym zabaw do piosenek), paluszkowych, zabaw w kole, masażyków, zabaw słuchowych, wierszyków do rysowania i innych; płyta CD z 12 piosenkami o tematyce wiosennej (i podkładami do nich)Jest to propozycja przeznaczona dla nauczycieli wychowania przedszkolnego ? przedstawione tu pomysły wykorzystują fakt, że naturalną aktywnością dziecka jest zabawa, a dzięki swojej różnorodności wpływają na jego wszechstronny rozwój.
Kontynuacja bestsellerowego poradnika dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym! Przedstawiamy Czytelnikom kontynuację publikacji ?Zanim wkroczy specjalista?, czyli drugą część przewodnika dla nauczycieli i rodziców o tym, jak pomóc przedszkolakowi w trudnych sytuacjach. Agnieszka Wentrych tym razem zaprasza do rozmowy specjalistów różnych dziedzin, związanych z rozwojem i wychowaniem małych dzieci. Są wśród nich: terapeuta integracji sensorycznej, neurologopeda, psycholog psychoterapeuta, dietetyk, pedagog i nauczyciel akademicki, dyrektor przedszkola, terapeuta ośrodka interwencji kryzysowej, a także doświadczeni rodzice dzieci w wieku przedszkolnym. Autorka rozmawia z nimi m.in. o: zaburzeniach integracji sensorycznej, opóźnieniach w rozwoju mowy, labilności emocjonalnej, problemach z nadwagą u dzieci oraz o pracy z dziećmi szczególnie zdolnymi. Wraz z rozmówcami podejmuje zagadnienia związane z integracją społeczną i edukacją przedszkolną dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz dzieci z niepełnosprawnością, a także zamieszcza refleksje na temat dziecięcych postaw ?konsumpcjonistycznych?, samodzielności przedszkolaków, pojawienia się rodzeństwa w rodzinie czy współpracy nauczycieli z rodzicami. Publikację tę można traktować jako poradnik zarówno teoretyczny, jak i metodyczny, gdyż nie brakuje w nim konkretnych wskazówek, pomysłów oraz rozwiązań proponowanych przez specjalistów.
Publikacja autorstwa Anny Bomby to zbiór scenariuszy przedstawień przedszkolnych na różne okazje. Inscenizacje tu zawarte pozwolą przekazać przedszkolakom takie wartości, jak życzliwość i sympatia w stosunku do kolegów, miłość i przywiązanie do bliskich, szacunek do przyrody. Dzięki prostym tekstom dzieci dowiedzą się, jak wspólnie celebrować święta, jak dbać o więzi rodzinne i koleżeńskie, poznają także cechy pór roku i wiele ciekawostek ze świata przyrody.W skład publikacji wchodzą:- książka z 12 scenariuszami przedstawień i uroczystości oraz zapisem nutowym piosenek;- 2 płyty CD z 24 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.W książce zamieszczono scenariusze publikowane w miesięczniku Bliżej Przedszkola w latach 20172020 (większość z nich po modyfikacjach) oraz całkiem nowe propozycje powstałe na potrzeby publikacji. Teksty te mogą być doskonałą inspiracją do przedstawień w ciągu całego roku (przed)szkolnego. Zostały tak zaplanowane, aby nauczyciel mógł z nich skorzystać podczas różnych okazji towarzyszących dzieciom w przedszkolu (m.in. pasowanie na przedszkolaka, powitanie każdej z pór roku, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Rodziny, pożegnanie starszaków itd.). Każdy scenariusz zawiera też propozycje strojów, dekoracji i rekwizytów, co ułatwi nauczycielom planowanie i organizację całego występu.Propozycje przedstawień zostały opracowane w taki sposób, by można je było wykorzystać w każdej grupie wiekowej po odpowiednich modyfikacjach ze strony reżysera (np. rozdzielenie ról na większą liczbę aktorów), scenariusze z powodzeniem mogą być wykorzystywane także w młodszych grupach.Dodatkowym atutem publikacji są towarzyszące jej płyty, na których znajdują się wszystkie utwory pojawiające się w scenariuszach (oraz podkłady do nich). Niektóre piosenki ukazały się już wcześniej na płytach dołączanych do miesięcznika ""Bliżej Przedszkola"", a pozostałe skomponowano i nagrano specjalnie na potrzeby publikacji. Utwory te mają uniwersalne treści, można je zatem wykorzystać nie tylko podczas inscenizacji, lecz także w trakcie realizacji zajęć tematycznych czy zabaw muzyczno-ruchowych.
W skład publikacji wchodzi książka ze scenariuszami zajęć i uroczystości o charakterze patriotycznym przeznaczonymi dla dzieci w wieku przedszkolnym, oraz dołączone do niej:- 2 płyty Audio-CD zawierające 20 pieśni i piosenek oraz podkłady muzyczne do nich (w tym Hymn Polski i 7 tradycyjnych pieśni patriotycznych oraz 12 piosenek o charakterze patriotycznym napisanych specjalnie dla dzieci), a także nagranie hejnału mariackiego;- 24 karty A4 z kolorowymi pomocami dydaktycznymi niezbędnymi do przeprowadzenia opisanych zajęć zapakowane w estetyczną teczkę;- konturowa mapa Polski formatu B1.Publikacja powstała w oparciu o materiały stworzone na potrzeby Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ""Piękna Nasza Polska Cała"". Projekt zgromadził wokół siebie wielu ludzi, którzy chcieli pokazać, że patriotyzm jest nie tylko wartościową ideą, ale także realnym doświadczeniem możliwym do przeżycia już nawet przez najmłodszych dzieci w wieku przedszkolnym. Ludzie ci stworzyli myśl, którą następnie ""podchwyciło"" wielu nauczycieli i wychowawców z placówek różnego typu. Ta myśl zaczęła się rozszerzać i przynosić zaskakujące rezultaty - w postaci materiałów związanych z pojęciem patriotyzmu, spływających do osób koordynujących projekt. Materiały te pokazują, jak realnie rozumiany jest patriotyzm i jak wiele ma kolorów.W książce znajduje się 12 scenariuszy uroczystości i inscenizacji z okazji polskich świąt narodowych, 7 scenariuszy zajęć różnych (w tym zajęć otwartych z udziałem rodziców, zawodów sportowych, a nawet turnieju patriotycznego) oraz 32 wiersze o tematyce patriotycznej, a także teksty piosenek i pieśni patriotycznych występujących w scenariuszach.Wśród scenariuszy uroczystości znajdują się te potrzebne do zorganizowania występu listopadowego z okazji Narodowego Święta Niepodległości, akademii majowej - z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja 1791 r., a także uniwersalne inscenizacje o szeroko rozumianej tematyce patriotycznej (traktujące o domu rodzinnym czy małych ojczyznach).Scenariusze uroczystości zostały podzielone na trzy kategorie dostosowane do wieku dzieci: dla dzieci 3-4-letnich, dla dzieci 4-5-letnich oraz dla dzieci 5-6-letnich. Każdy scenariusz zawiera umieszczony na początku opis dekoracji, strojów i rekwizytów, a także spis występujących postaci (przy czym należy pamiętać, że poszczególne kwestie mogą być modyfikowane rozdzielane pomiędzy większą liczbę dzieci lub łączone zgodnie z liczbą dostępnych aktorów, zamysłem nauczyciela oraz możliwościami dzieci z danej grupy).Autorkami propozycji ujętych w publikacji są: Anna Bomba, Monika Bącik, Agnieszka Besser-Krysiak, Agnieszka Bugajska, Agata Dziechciarczyk, Małgorzata Glapa, Katarzyna Jaworska, Dorota Kluska, Joanna Łoziak, Kamila Łyżwińska-Grubecka, Magdalena Siwiorek, Agnieszka Skalska, Karolina Skonieczka, Monika Smułka, Marzena Wacowska-Chałoń, Anna Zielińska.
W publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu rozwój sprawności motorycznej i aparatu artykulacyjnego u dziecka. Zachęcają one nie tylko do zabawy dźwiękami, lecz także do ćwiczeń motorycznych, które sprzyjają rozwojowi mowy i zwiększają atrakcyjność zajęć.Dzieci zazwyczaj bardzo lubią zabawy ruchowo-dźwiękonaśladowcze i chętnie do nich wracają. Dzięki temu z zapałem będą wykonywać przedstawione tu ćwiczenia i skutecznie ćwiczyć aparat mowy i ogólną sprawność ruchową, dobrze się przy tym bawiąc. Udoskonalą przy tym także pamięć słuchową i rozwiną koncentrację uwagi. To wszystko przełoży się na coraz wyraźniejsze mówienie, a co za tym idzie lepsze funkcjonowanie w kontaktach społecznych. Co ważne, zaproponowane zabawy zachęcą do komunikacji także te dzieci, które mają opory w tym zakresie.W skład publikacji wchodzą:książeczka zawierająca opisy zabaw;2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.Piosenki dołączone do publikacji są proste i łatwo wpadają w ucho, a ich śpiewanie pozwala na skuteczne wspomaganie rozwoju aparatu mowy. Ćwiczy też głos, słuch fonematyczny, posługiwanie się melodią, akcentem i rytmem, a w konsekwencji wpływa na lepszą artykulację.Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Warto jednak wykorzystać ją także w realizacji zadań z dziećmi starszymi, u których rozwój mowy jest opóźniony bądź zaburzony. Nadaje się ona zarówno do zabawy indywidualnej, jak i grupowej, a więc sprawdzi się w przedszkolu, w szkole i w domu. Mogą z niej z powodzeniem korzystać nauczyciele, logopedzi oraz rodzice.
Publikacja została stworzona, aby pomóc nauczycielom i rodzicom w sposób praktyczny oraz interesujący dla dzieci organizować zajęcia plastyczne w przedszkolu, szkole (w klasach I-III) i w domu.Skierowana do osób zainteresowanych rozwijaniem potencjału artystycznego dzieci, stanowi nie tylko kompendium wiedzy teoretycznej, ale dotyka praktycznej sfery twórczej działalności dzieci, w której asysta pedagoga czy rodzica ma podstawowe znaczenie zabezpiecza warunki i narzędzia do działania oraz pomaga w doborze materiałów stosownej jakości.Ta książka to nie tylko przewodnik po technikach plastycznych, ale również gruntowne pedagogiczne opracowanie promujące możliwości twórczego działania dziecka. Publikacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, w której dziecko, otrzymując ogromną ilość komunikatów wizualnych rozleniwiających wyobraźnię, może tracić motywację do tworzenia obrazu własnego świata.Jej nieskomplikowany język oraz fotografie przedstawiające prace wykonane w większości przez dzieci dla zilustrowania omawianych technik sprawiają, że korzystanie z treści tu zawartych staje się proste i intuicyjne.Publikacja Techniki plastyczne w pracy z dziećmi to prawdziwa biblia wychowania plastycznego, którą powinien posiadać każdy nauczyciel przedszkolny oraz wczesnoszkolny i aktywnie korzystać z zawartych w niej z propozycji.
Książka o skutecznej edukacji dzieci dla nauczycieli i dla rodziców starszych przedszkolaków
W jaki sposób osiągnąć dobre efekty wychowawcze i prowokować dorosłych do kierowania w mądry sposób edukacją dzieci?
Nie wystarczy wiedzieć, jakie zabawy i sytuacje zadaniowe należy organizować starszym przedszkolakom, lecz trzeba mieć świadomość, jakie są ich możliwości umysłowe. Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic.
To ponad 400-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, w której znajdziemy gotowe odpowiedzi na zagadnienia:
Wprowadzenie do edukacji domowej i przedszkolnej starszych przedszkolaków
Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną
Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci
Organizacja procesu uczenia się
Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego
Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu
Kształtowanie u dzieci zdolności do rozróżniania dobra od zła
Wychowanie społeczne dzieci
Dbałość o rozwój mowy
Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych
Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci
Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo
Wychowanie przez sztukę
Wychowanie techniczne
Edukacja przyrodnicza
Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków
wraz z edukacją matematyczną
Wychowanie rodzinne i obywatelskie
Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole
Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły
Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu z obowiązku szkolnego niektórych dzieci
„(…) Książkę tę – z jednej strony – należy traktować jako kontynuację cyklu publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, rozszerzających wiedzę rodziców i nauczycieli o tym, jakie są prawidłowości rozwojowe, dlaczego, w jaki sposób i w oparciu o jakie założenia koncepcyjne należy wspierać dzieci w rozwoju, wychowaniu i edukacji. Z drugiej zaś strony, jest to książka różniąca się od wcześniejszych, gdyż jako jedna z pierwszych bezpośrednio nawiązuje do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r.). Stąd też wynika jej oryginalność, wyjątkowość i aktualność. To nie tylko kompendium wiedzy, ale – należy przypuszczać, że stanie się również kanonem literatury przedszkolnej. (…) Łączy bowiem wielką erudycję i doświadczenie pedagogiczne z niezwykłą wrażliwością i niespotykaną wręcz umiejętnością kontaktu z czytelnikiem”.
Fragment recenzji dr hab., prof. Ewy M. Kuleszy
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?