Während der Weihe der Basilika der Göttlichen Barmherzigkeit am 17. August 2002 sagte Papst Johannes Paul II, er sei überzeugt davon, dass Łagiewniki ?ein besonderer Ort ist, den Gott auserwählt hat, um die Gnade seines Erbarmens allen zuteilwerden zu lassen.? Heute wissen wir, dass sich die Worte des seligen Papstes bewahrheitet haben.
10 Jahre nach der Weihe strömen jährlich mehr als anderthalb Millionen Pilger aus allen Kontinenten ins Heiligtum Łagiewniki. Religiöse Ereignisse von Weltrang werden hier gefeiert und die polnische Nation versammelt sich hier in Stunden der Trauer und der Freude. Vor dem Gnadenbild des Barmherzigen Jesu und den Reliquien der hl. Faustina betete auch Papst Benedikt XVI. Die vielen und unterschiedlich ausgestatteten Kapellen, sowie die moderne Infrastruktur erlauben es den Pilgern einen ausgezeichneten Platz zum Gebet zu finden.
Die herrliche Entwicklung des Heiligtums hielt der Krakauer Fotograf Adam Bujak auf seinen einzigartigen Bildern fest. Begleitet werden diese von interessanten Essays des Prälaten Franciszek Ślusarczyk, dem Vizerektor des Heiligtums.
During the Dedication of the Shrine of Divine Mercy on 17th August 2002, John Paul II expressed the conviction ?that this is the special place chosen by God to sow the grace of his mercy?. Today, 10 years later, the Łagiewniki Sanctuary is visited by over 1.5 million pilgrims annually from all the continents! The Basilica of Divine Mercy hosts religious events of global magnitude, while the entire compound of the sanctuary became the venue for experiencing collectively the grief and joys of the whole nation.
The marvellous development of the Łagiewniki Sanctuary ? today, the World Centre for Worshipping Divine Mercy ? is presented here by Adam Bujak, its faithful witness and a Kraków artist of renown, in his unparalleled photographs. The images are accompanied by the words of Monsignor Franciszek Ślusarczyk, Deputy Rector of the Sanctuary.
ROCZNICA BEATYFIKACJI JANA PAWŁA II.
Książka ta jest świadectwem niezwykłego, narodowego dziękczynienia, wielkiego ogólnokrajowego modlitewnego pospolitego ruszenia, które zmobilizowało i zjednoczyło Polaków po beatyfikacji, tak jak było to za życia Ojca Świętego. Piękne słowa i obrazy w podzięce i hołdzie za tyle lat opieki nad naszą Ojczyzną. Historyczne momenty, które utrwalono dla nas i dla następnych pokoleń.
Album ? zawierający mistrzowskie zdjęcia Adama Bujaka - dokumentuje najważniejsze i najciekawsze uroczystości dziękczynne z terenu całej Polski ? z Warszawy, Krakowa, Nakła nad Notecią, Nowego Targu, znad Lednicy, ze Starego Sącza, Gliwic, Poznania, Przemyśla, Tatr, Jasnej Góry itd. Ileż w tych zdjęciach wzruszenia, ileż dramatu, ileż odżywających wspomnień? Przywołano teksty o historycznym wprost znaczeniu: m.in. kard. Camillo Ruiniego, kard. Stanisława Dziwisza, kard. Stanisława Ryłki, kard. Stanisława Nagyego, abp. Henryka Hosera, abp. Mieczysława Mokrzyckiego, abp. Józefa Michalika. ?Dziękczynienie? to kolejne świadectwo niezwykłego kultu Jana Pawła II, czci okazywanej zarówno Jego osobie jak i dziełom, których dokonał.
Największe wydarzenia 27. Roku pontyfikatu Jana Pawła II
* Imieniny Karola
* Audiencje
* Boże Narodzenie
* Anioł Pański
* Poliklinika Gemelli
* Wielki Tydzień
* Wielkanoc
* 2 kwietnia 2005, godzina 21:37
* Hołd w Sali Klementyńskiej
* Msza św. Pogrzebowa
* Groty Watykańskie
* Testament
215 mistrzowskich fotografii Arturo Mariego i Adama Bujaka ukazuje wielkie wydarzenia dwudziestego szóstego roku pontyfikatu Jana Pawła II: Boże Narodzenie w Watykanie, święto Matki Bożej Gromnicznej, Wielki Tydzień w Rzymie, beatyfikacje i kanonizacje, Boże Ciało. Przy okazji corocznych celebracji liturgicznych Papież z radością spotykał się z wiernymi ? młodzieżą, przedstawicielami różnych instytucji, m.in. delegacją Uniwersytetu Opolskiego, chorymi czy biskupami. Odbywały się też spotkania ekumeniczne i audiencje dla osobistości świata polityki. Szczególnym powodem do radości dla Polaków było wyniesienie na ołtarze ks. Augusta Czartoryskiego.
Album zawiera również zdjęcia z ostatnich podróży apostolskich Jana Pawła II ? do Szwajcarii, włoskiego Les Combes, gdzie Papież spędził wakacje, oraz do Lourdes we Francji i Loreto we Włoszech. Tom zamyka inauguracja Roku Eucharystii. Piękne zdjęcia przeplatają starannie wybrane cytaty z homilii i przemówień Jana Pawła II.
Jubileuszowe wydanie poetyckich listów Marka Skwarnickiego do Jana Pawła II, "wzbogaconych piękną oprawą nadającą słowom wizualną rzeczywistość", jak pisał Ojciec Święty o sugestywnych fotografiach Adama Bujaka.
Potwierdza się wielość talentów Marka Skwarnickiego, który nie tylko pisze piękne wiersze i tłumaczy je, ale potrafi też wypowiadać się jako krytyk, mówiąc przy tym ważne rzeczy. To przecież do niego zwróciła się Komisja Liturgiczna Episkopatu Polski o dokonanie przekładu psalmów do użytku liturgicznego. Czytałem jego pojawiające się książki, zwłaszcza wiersze. Wielkie wrażenie wywarły na mnie te pisane w okresie ciężkiej choroby. Bardzo ważnym jego dokonaniem jest też udostępnienie czytelnikom poezji Karola Wojtyły. Papież obdarzył go zaufaniem.
Ks. Jan Twardowski
Album wydany na 800- lecie zakonu Franciszkanów, przybliża skarby Prowincji Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny, powszechnie zwanej Prowincją O.O. Bernardynów. W niespotykany dotąd sposób ukazuje najwybitniejsze dzieła sztuki - od XV w. do współczesności, ukryte w zakamarkach klasztorów i często zapomniane. Przebogate i niezwykle różnorodne dziedzictwo kulturowe i artystyczne bernardynów w obiektywie mistrza Adama Bujaka: architektura, wnętrza, malarstwo, rzeźba, stolarstwo artystyczne, liturgia, cudowne wizerunki, święci i błogosławieni. Unikatowe fotografie uzupełnione zostały bogatymi podpisami i ciekawymi tekstami, które objaśniają, w jaki sposób duchowe wartości bernardynów znalazły artystyczny wyraz w wielkiej materialnej spuściźnie zakonu.
Jan Paweł II stale zachęcał do świętości. Poprzez liczne beatyfikacje kanonizacje, na przykładach konkretnych osób, Ojciec Święty ukazywał, że osiągnięcie świętości jest realne dla zwykłego śmiertelnika. Przekonywał
jednak głównie własnym życiem, zachęcał przykładem osobistym. Promieniowanie świętości cechowało cały Jego Pontyfikat, odczuwalne było w kontaktach z bliźnimi, w modlitwie, w pracy, w cierpieniu i w radości.
Prawie 100 niezwykle ekspresyjnych zdjęć – przekrój 27 lat Pontyfikatu – obrazuje owo niezwykłe „promieniowanie świętości”. Fotografiom towarzyszą frapujące papieskie teksty o potrzebie świętości i sposobie jej osiągania.
Jasna Góra, miejsce w Częstochowie, miejsce wPolsce, gdzie - jak to pięknie wyraził Henryk Sienkiewicz - bije nieśmiertelne serce polskiego ludu. Klasztor, sanktuarium, ale i twierdza, której nie zdołali pokonać wrogowie wiary inarodu polskiego. Także główna siedziba Zakonu Świętego Pawła Pierwszego Pustelnika, czyli paulinów. Już od ponad sześciu wieków opiekują się oni obrazem Matki Bożej, który słynie cudownymi łaskami. Do Czarnej Madonny przybywa co roku kilka milionów pielgrzymów z całego świata; a wśród nich ipapieże, i głowy państw, i nikomu nieznani pątnicy przeróżnych stanów. Wszyscy szukają u Niej pociechy albo i ratunku - i jakże często znajdują! ToCzarną Madonnę z Częstochowy naród polski ukochał i wybrał na swoją królową. Jej dom, Jasną Górę, pokazuje i opisuje ta księga.Jakiż to dom? Rozmodlony i piękny. Gospodarny i gościnny. Patriotyczny i niezłomny. Dom, w którym świętość i sztuka stały się idealną wspólnotą. I tak właśnie widzimy go w tym albumie, wybitnym dziele sztuki fotograficznej i edytorskiej. Ukazuje się on w 700-lecie powstania zakonu paulińskiego, który zrodził się na ziemi węgierskiej, ale na polskiej rozrósł niczym prastary dąb. Dzięki wam, drodzy Ojcowie i Bracia, za tę wieki trwającą opiekę nad naszą Panią! A ta księga niech poleca nas wszystkich Jej dobroci.
Jasna Góra ist ein Ort in Tschenstochau, ein Ort in Polen, ein Ort, an dem das unsterbliche Herz der polnischen Nation schlägt, wie dies Henryk Sienkiewicz wunderbar ausdrückte. Ein Kloster, ein Heiligtum, aber auch eine Festung, die von keinem Feind des Glaubens und Polens jemals eingenommen wurde.
Es ist auch der Hauptsitz des Paulinerordens. Schon seit über sechs Jarhunderten kümmern sie sich um das Gnadenbild Marias, das berühmt ist für seine Wunder. Jährlich kommen Millionen von Pilgern zur Schwarzen Madonna und unter ihnen sind Päpste, Staatsoberhäupter und unbekannte, einfache Pilger. Alle suchen bei Ihr Trost oder Rettung ? und finden diese auch sehr oft!
Eben jene Schwarze Madonna wurde von der polnischen Nation zu seiner Königin erkoren und wird so sehr geliebt. Ihr Haus,
Jasna Góra, zeigt und beschreibt dieses Buch.
Aber wie ist dieses Haus? Wunderschön und von Gebeten erfüllt.
Weise verwaltet und gastfreundlich. Patriotisch und unbeugsam.
Ein Haus, in dem Heiliges und Kunst zu einer vollkommenen Einheit wurden. So sehen wir es in diesem Bildband, der anlässlich des 700. Jahrestags der Gründung des Paulinerordens erscheint. Dieser Orden entstand in Ungarn, aber erst in Polen erwuchs er wie eine uralte Eiche.
Vielen Dank Euch, Padres und Brüder, für diese jahrhundertlange Sorge um unsere Herrin! Dieses Buch möge uns alle ihrer Güte empfehlen.
Przepiękny album Adama Bujaka pokazujący na mistrzowskich fotografiach najsłynniejsze miejsca w Krakowie związane z Janem Pawłem II. Wersja trójjęzyczna polsko - angielsko - niemiecka.
„Żeby zobaczyć Jana Pawła II, trzeba zobaczyć Kraków. Zabrał ze sobą do Rzymu wszystko, z czego wyrósł. Kraków jest posagiem, który ze sobą przyniósł. Jest ziarnem, którym się stale żywił i którym, jak widać, nie przestał się żywić także w Watykanie.” Ks. Kard. Franciszek Macharski ze wstępu do albumu.
„Moje serce było i nie przestało być związane z wami, związane z tym miastem, z tym dziedzictwem, z tym ‘polskim Rzymem’. […] Tu, na tej ziemi się urodziłem. Tutaj, w Krakowie, spędziłem większość lat mojego życia, poczynając od wpisu na Uniwersytet Jagielloński w 1938 roku. Tutaj też doznałem łaski powołania kapłańskiego, w trudnym okresie życia narodu, w czasie okupacji niemieckiej, kiedy pracowałem jako robotnik w kamieniołomach, w fabryce chemicznej Solvayu w Borku Fałęckim. Tak Bóg kierował. Tutaj też w katedrze wawelskiej otrzymałem konsekrację biskupią – a od stycznia 1964 roku przejąłem wielkie dziedzictwo biskupów krakowskich. […] Kraków od najmłodszych lat mojego życia, od lat dziecięcych jeszcze, był dla mnie szczególną syntezą wszystkiego, co polskie i co chrześcijańskie. Zawsze mówił mi o wielkiej przeszłości mojej Ojczyzny. Zawsze najpełniej wyrażał jej dzieje. Kraków stary, który pamiętam z lat młodzieńczych i studenckich, nawet jeszcze okupacyjnych – i Kraków nowy – ten, który wraz z powstaniem Nowej Huty rozrósł się już trzykrotnie w stosunku do tego przedwojennego – a może i więcej?”
Jan Paweł II 6.06.1979
Wzniesiona na Ostrowie Tumskim katedra św. Piotra i św. Pawła nazywana jest Matką Kościołów w Polsce. Stając się królewską nekropolią, bazylika wyniesiona została do szczególnej godności i znaczenia pomnika początków dziejów państwa polskiego, a jednocześnie symbolu ciągłości pokoleń. W jej tysiącletnie dzieje wpisane są najważniejsze
momenty polskiej historii i chrześcijaństwa.
Wydanie specjalne, poszerzone. Przepiękna, złota szta graficzna. Wspaniała książka na prezent!
Niezwykła, bogato ilustrowana biografia św. Siostry Faustyny. Także prezentacja Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach ze wstępem kustosza Sanktuarium ks. bpa Jana Zająca. Pokazane pięknie wszystkie kaplice Sanktuarium. Obie wizyty papieskie (Jana Pawła II i Benedykta XVI). Fragmenty Dzienniczka św. Siostry Faustyny, świadectwa cudownego działania Bożego Miłosierdzia. Mistrzowskie fotografie Adama Bujaka. Trzy osobne wersje jezykowe: polska, angielska i niemiecka.
Wydanie specjalne, poszerzone. Przepiękna, złota szta graficzna. Wspaniała książka na prezent!
Niezwykła, bogato ilustrowana biografia św. Siostry Faustyny. Także prezentacja Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach ze wstępem kustosza Sanktuarium ks. bpa Jana Zająca. Pokazane pięknie wszystkie kaplice Sanktuarium. Obie wizyty papieskie (Jana Pawła II i Benedykta XVI). Fragmenty Dzienniczka św. Siostry Faustyny, świadectwa cudownego działania Bożego Miłosierdzia. Mistrzowskie fotografie Adama Bujaka. Trzy osobne wersje jezykowe: polska, angielska i niemiecka.
Wymiary ołtarza Mariackiego (wysokość około 13 m, szerokość blisko 11 m) stawiają go na pierwszym miejscu wśród zachowanych gotyckich retabulów. Dzięki ruchomym skrzydłom program ikonograficzny ołtarza można zmieniać, dostosowując do liturgii. Na co dzień eksponowano odsłonę tak zwaną ferialną (szafa zamknięta), z okazji radosnych uroczystości skrzydła były otwierane i oczom wiernych ukazywała się odsłona świąteczna. Sceny umieszczone w ołtarzu ukazują, najogólniej mówiąc, ewangeliczną prawdę o odkupieniu świata dokonanym przez Jezusa Chrystusa. Ze względu na wezwanie krakowskiej fary na pierwszy plan wysunięto osobę Marii jako matki Syna Bożego oraz jej udział w dziele Zbawienia.
Stwosz był doskonałym obserwatorem rzeczywistości i potrafił niezwykle trafnie charakteryzować ludzi w różnym wieku, różnego stanu, doznających różnych uczuć. Dowodzą tego postacie apostołów, ludzi w większości dojrzałych lub starych, których kościste albo nalane, poorane zmarszczkami twarze, kontrastują z subtelną, delikatną, gładką twarzą Dziewicy Marii. Spójrzmy również na ich dłonie... Cechą typową dla rzeźb Stwosza jest też ich poruszenie, ujęcie w ruchu, często gwałtownym. Dramatyczna ekspresja osiągnięta została poprzez gesty, ale nade wszystko poprzez skomplikowane, łamane, zawijane, skręcane wirowo, tworzące łyżkowate, muszlowate fałdy szat.
Wit Stwosz potrafił zainscenizować świętą historię w sposób genialny. Jak reżyser prawdziwie mistycznego spektaklu. Nikt, kto obejrzał ołtarz Mariacki, nie ma chyba co do tego wątpliwości.
Wymiary ołtarza Mariackiego (wysokość około 13 m, szerokość blisko 11 m) stawiają go na pierwszym miejscu wśród zachowanych gotyckich retabulów. Dzięki ruchomym skrzydłom program ikonograficzny ołtarza można zmieniać, dostosowując do liturgii. Na co dzień eksponowano odsłonę tak zwaną ferialną (szafa zamknięta), z okazji radosnych uroczystości skrzydła były otwierane i oczom wiernych ukazywała się odsłona świąteczna. Sceny umieszczone w ołtarzu ukazują, najogólniej mówiąc, ewangeliczną prawdę o odkupieniu świata dokonanym przez Jezusa Chrystusa. Ze względu na wezwanie krakowskiej fary na pierwszy plan wysunięto osobę Marii jako matki Syna Bożego oraz jej udział w dziele Zbawienia.
Stwosz był doskonałym obserwatorem rzeczywistości i potrafił niezwykle trafnie charakteryzować ludzi w różnym wieku, różnego stanu, doznających różnych uczuć. Dowodzą tego postacie apostołów, ludzi w większości dojrzałych lub starych, których kościste albo nalane, poorane zmarszczkami twarze, kontrastują z subtelną, delikatną, gładką twarzą Dziewicy Marii. Spójrzmy również na ich dłonie... Cechą typową dla rzeźb Stwosza jest też ich poruszenie, ujęcie w ruchu, często gwałtownym. Dramatyczna ekspresja osiągnięta została poprzez gesty, ale nade wszystko poprzez skomplikowane, łamane, zawijane, skręcane wirowo, tworzące łyżkowate, muszlowate fałdy szat.
Wit Stwosz potrafił zainscenizować świętą historię w sposób genialny. Jak reżyser prawdziwie mistycznego spektaklu. Nikt, kto obejrzał ołtarz Mariacki, nie ma chyba co do tego wątpliwości.
Wymiary ołtarza Mariackiego (wysokość około 13 m, szerokość blisko 11 m) stawiają go na pierwszym miejscu wśród zachowanych gotyckich retabulów. Dzięki ruchomym skrzydłom program ikonograficzny ołtarza można zmieniać, dostosowując do liturgii. Na co dzień eksponowano odsłonę tak zwaną ferialną (szafa zamknięta), z okazji radosnych uroczystości skrzydła były otwierane i oczom wiernych ukazywała się odsłona świąteczna. Sceny umieszczone w ołtarzu ukazują, najogólniej mówiąc, ewangeliczną prawdę o odkupieniu świata dokonanym przez Jezusa Chrystusa. Ze względu na wezwanie krakowskiej fary na pierwszy plan wysunięto osobę Marii jako matki Syna Bożego oraz jej udział w dziele Zbawienia.
Stwosz był doskonałym obserwatorem rzeczywistości i potrafił niezwykle trafnie charakteryzować ludzi w różnym wieku, różnego stanu, doznających różnych uczuć. Dowodzą tego postacie apostołów, ludzi w większości dojrzałych lub starych, których kościste albo nalane, poorane zmarszczkami twarze, kontrastują z subtelną, delikatną, gładką twarzą Dziewicy Marii. Spójrzmy również na ich dłonie... Cechą typową dla rzeźb Stwosza jest też ich poruszenie, ujęcie w ruchu, często gwałtownym. Dramatyczna ekspresja osiągnięta została poprzez gesty, ale nade wszystko poprzez skomplikowane, łamane, zawijane, skręcane wirowo, tworzące łyżkowate, muszlowate fałdy szat.
Wit Stwosz potrafił zainscenizować świętą historię w sposób genialny. Jak reżyser prawdziwie mistycznego spektaklu. Nikt, kto obejrzał ołtarz Mariacki, nie ma chyba co do tego wątpliwości.
Istniejące od 1595 roku Arcybractwo owiane jest tajemnicą; nigdy nie było o nim albumu, trudno w ogóle nawet o parę zdjęć. Członkowie Arcybractwa zakrywają twarze specjalnymi kapturami z otworami tylko na oczy. Nikt nigdy nie mógł ich fotografować. To religijne stowarzyszenie świeckich, powołane do rozpamiętywania Męki Chrystusa. Dawniej należeli do Arcybractwa królowie, magnaci, kupcy i zwykli mieszczanie; dziś Arcybractwo zrzesza m.in.: artystów, robotników, urzędników, rzemieślników. Przed wiekami Arcybractwo miało przywilej raz w roku w Wielki Czwartek wyswabadzać więźniów od kary w tym więźniów skazanych na śmierć. Adam Bujak jest przełożonym Arcybractwa i działa w nim ok. 40 lat. Tylko on mógł się zbliżyc do członków Arcybractwa z aparatem fotograficznym, pokazać istotę owianego tajemnicą i wzbudzającego wielkie zainteresowanie Arcybractwa. Album przedstawia obrzędy liturgiczne, modlitwy, procesje. W tekście historia Arcybractwa - aż po dzień dzisiejszy oraz wytłumaczenie obrzędów.
W 1991 roku Ojciec Święty przyjechał z pielgrzymką do wolnej Polski. Swoją wizytę rozpoczął od Koszalina. Miasto to na zawsze pozostało wierne Janowi Pawłowi II.
15 lat po pielgrzymce mieszkańcy Koszalina uroczyście świętowali rocznicę tego wielkiego wydarzenia. W publikacji zostały przywołane słowa Ojca Świętego wypowiedziane w Koszalinie. Na pięknych fotografiach pokazano najbardziej wzruszające momenty z papieskiej wizyty. Czytelnik zapozna się także z najważniejszymi wydarzeniami z dziejów miasta, jego zabytkami i nowoczesną zabudową. Zobaczy również najciekawsze zakątki regionu (m.in. Kołobrzeg, Piłę, Darłowo, Krąg). Szczególnie cenne są archiwalne zdjęcia z wakacji Karola Wojtyły, który niegdyś wypoczywał w okolicach Koszalina.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?