Interesujesz się życiem swoich ulubionych aktorów, muzyków, artystów, celebrytów, pisarzy? Zapraszamy Cię do zapoznania się z najciekawszą literaturą biograficzną znanych osobistości w naszym sklepie internetowym DoberKsiazki.pl
Akcja powieści, napisanej w formie dziennika przez współczesnego polskiego autora, rozgrywa się w ciągu paru miesięcy poprzedzających odejście Jana Pawła II. Chory na raka lekarz, Józef Kowalski, cyniczny, zgorzkniały i ogarnięty antyklerykalną obsesją ateista, z niejasnych przyczyn, na których wyjaśnienie czytelnik musi czekać do samego końca, obwinia siebie o przyśpieszenie śmierci papieża. Dręczony wyrzutami sumienia, dokonuje obrachunku swojego życia i doznaje niespodziewanej przemiany duchowej.Tę napisaną brawurowo, niezwykle barwnym i sugestywnym językiem książkę czyta się jak kryminał. Zadziwiająca, miejscami bulwersująca, ale za to pozbawiona taniej moralistyki opowieść o umieraniu nawróconego grzesznika poruszy każdego czytelnika, bez względu na wiek i światopogląd.
VIII wydanie popularnej monografii poświęconej osobie i twórczości F. Chopina Monografia ujęta w niezwykle interesującej szacie literackiej. Iwaszkiewicz podaje fakty i domysły, stara się wyjaśnić nieporozumienia i legendy, którymi obrosła biografia kompozytora. Opiera się przede wszystkim na korespondencji od i do Chopina oraz na wszelkich słowach współczesnych Fryderykowi i piszących o nim. W wyborze i ocenie przedstawianych osób, sytuacji Iwaszkiewicz kieruje się subiektywizmem, jednak mając przed sobą bardzo wyraźnie wytyczony cel: stworzyć prawdziwy obraz życia i wewnętrznego rozwoju Chopina. Jego sylwetka jest mocno osadzana w środowisku, w którym w danym momencie życia przebywał, czy to warszawskie czy paryskie także podlega indywidualnej ocenie Iwaszkiewicza. Pomaga to Autorowi pokazać, w jaki sposób określone warunki bytowe i towarzyskie wpływały na pracę twórczą kompozytora. Nie ma tu trudnych analiz muzykologicznych, są anegdoty, ciekawe, czasem bardzo cięte charakterystyki osób, zdarzeń. Uderza miłość do muzyki i niesamowity szacunek dla Chopina i jego twórczości. (redakcja)
Mój pan nie żyje. Zdawałoby się, że śpi. Nie oczekujcie ode mnie, że zdradzę wam moje uczucia i ujawnię me myśli. Czuję się zdolna tylko do żałości i płaczu. Ale komu się zwierzyć? On już nie zmartwychwstanie. Właśnie skończył był pięćdziesiąt siedem lat. W nocy ze środy na czwartek miał we śnie widzenie: zobaczył chmury, trąby wodne z piekielnym zgiełkiem spadające wprost z nieba i był tym tak przerażony, że obudził się z wielkim krzykiem. Nękany strasznym cierpieniem, oblany zimnym potem i drżący na całym ciele, rzucał się we wszystkie strony i skręcał, śmierć przyzywając na pomoc. Jego cierpienie tak było okrutne, iż jęczał bez chwili przerwy. Chwycił go ból przeszywający w pachwinie. Poczuł, że życie zeń wycieka i zobaczył je całe, od dnia swych narodzin, o szóstej wieczorem, we wtorek 21 maja 1471, w dzień Świętej Prudencji w Norymberdze w Bawarii, gdzie na chrzcie dano mu imię Albrecht, po ojcu, człowieku wielkiej dobroci i mądrości, złotniku, po którym, wedle zwyczaju, odziedziczyć miał zawód, ale który, widząc jego skłonności, bo bardziej ciągnęło go malarstwo niż jubilerstwo (zawód wielkiej precyzji), powierzył go opiece sąsiada, czcigodnego Michaela Wolgemuta - zmarłego w wieku osiemdziesięciu dwóch lat - w pracowni którego wyuczył się był sztuki malowania i używania narzędzi, dzięki czemu, w wieku trzynastu lat, srebrnym sztyftem, którego subtelny użytek wymaga pewnej ręki, zważywszy iż nie dopuszcza żadnej poprawki, narysował portret samego siebie, najlepszy w północnej Europie.
Jest darem Boga dla naszych czasów, darem polskiej ziemi dla całego Kościoła i świata.
Jan Paweł II o św. Faustynie
Pochodząca z chłopskiej, wielodzietnej rodziny Helena Kowalska, nie ukończyła nawet trzech klas szkoły powszechnej. A właśnie przez nią Bóg objawił światu wielką tajemnicę.
Ta wzruszająca powieść o orędowniczce Bożego Miłosierdzia, jej dzieciństwie, młodości i wyjątkowej misji, ukazuje, że świętość nie jest zarezerwowana dla ludzi wybitnych. Wystarczy zaufać Jezusowi.
Trzeci, niewydawany dotąd w Polsce, tom przygód pięknej Fiory, której wcześniejsze losy czytelnicy mogli poznać w książkach „Fiora i Wspaniały” oraz „Fiora i Zuchwały”. Los Fiory jest niezwykły od chwili narodzin. Urodziła się w więzieniu, a kilka dni po narodzinach została osierocona i sama niechybnie zakończyłaby życie, gdyby nie fakt, że świadkiem egzekucji jej rodziców był bogaty florencki kupiec, przejeżdżający wówczas przez Burgundię, który uratował niemowlę i zabrał ze sobą do Florencji. Fiora wyrosła na dziewczynę o niezwykłej urodzie i inteligencji, los jednak nie pozwolił jej się długo cieszyć szczęściem, wciągając ją w wir zdarzeń, które na zawsze odmieniły jej życie. I tym razem Fiora musi się zmierzyć z okrutnym losem. Oczekując na narodziny dziecka, dowiaduje się, że jej mąż został skazany na śmierć. Wkrótce też zostaje uprowadzona do Rzymu, a tam staje się ofiarą machinacji papieża Sykstusa VI i obiektem namiętności kardynała Borgii. Wśród pułapek zastawianych przez wrogów piękna Fiora z odwagą i godnością walczy o powrót do tych, których kocha.
Juliette Benzoni, jedna z najpoczytniejszych pisarek świata, wplata burzliwe losy pięknej Fiory w bogate tło historyczne XV-wiecznej Florencji, Rzymu, Burgundii i Francji. Doskonała lektura dla miłośników romansu i historii!
W przygotowaniu ostatni tom przygód Fiory: „Fiora i król Francji”.
Zestawiając Greka z Rzymianinem, Plutarch ukazuje jedność obu kultur, etyczną tożsamość "czynów rodzących cnotę". Oto porównuje postać Arystydesa, zwanego Sprawiedliwym - ateńskiego męża stanu, którego najpierw wygnano, potem zawezwano na powrót do ojczyzny w przededniu najazdu perskiego króla Kserksesa, a wreszcie powierzono mu ustalenie wysokości składki dla poszczególnych członków Związku Morskiego - z charakterem i dokonaniami Katona Starszego.
Pragnąc pomścić śmierć niesłusznie oskarżonej matki, Fiora opuszcza Florencję Medyceuszy i wyrusza do Burgundii. Jest zdeterminowana wypełnić swą niebezpieczną misję, a że jednym z jej wrogów jest książę Karol Zuchwały, młoda kobieta nie zawaha się służyć walczącemu z nim królowi Francji Ludwikowi XI.
W książce "OMAMY" znajdziemy ciekawy opis dziejów młodego pokolenia małego miasteczka, które po wojnie wkraczało w dorosłe życie, goniło utracony czas, pokonywało przeszkody i osiągało awanse społeczne. Były to czasy trudnych wyborów. Także dla Autora.
"Omamy" to niezwykły, barwny opis znikającego świata oraz okruchy życia Autora w literackim ujęciu.
Książka z klimatem. Nostalgiczna dla czytelników starszych, a bajkowa dla tych młodszych. Nie brak w niej fragmentów humorystycznych.
Jerzy KOŁCZAK (ur. 1929 r.) to literacki pseudonim. Kariera zawodowa Autora książki jest niezwykle bogata. Zaczynał jako młody żołnierz zawodowy, aby po latach stać się oficerem wysokiej rangi, pedagogiem, dziennikarzem, a nawet dyplomatą.
Zbeletryzowana autobiografia ""Wyzwoliciele""(którą wcześniej publikowano w Polsce pod tytułem ""Żołnierze wolności"") była pierwszą książką, którą Wiktor Suworow napisał po ucieczce na Zachód. Autor przedstawia w niej swoje doświadczenia z lat służby w Armii Czerwonej, przeplatając epizody komiczne z tragicznymi i mrożącymi krew w żyłach. Opisuje prawdziwe stosunki panujące w idealizowanym przez władze radzieckim wojsku, wszechobecny sadyzm, okrucieństwo, głupotę i hipokryzję. Szczególną uwagę poświęca brutalnej interwencji wojsk Układu Warszawskiego w Czechosłowacji w 1968 roku, w której uczestniczył jako pancerniak.
Bohater Kaliguli wciągnięty w spisek groźniejszy od pałacowych intryg i krwawej wojny
Szkarłat ich tunik zalewa kraj jak krew. Ich siła rzuca na kolana najdumniejszych wodzów. Ani modły druidów, ani krwawe ofiary składane celtyckim bóstwom nie ocalą Brytanii. Nikt jeszcze nie oparł się potędze Rzymu...
Legiony maszerują na Brytanię. Wraz z nim wyrusza Rufus - młody niewolnik, który od czasu śmierci szalonego Kaliguli służy nowemu cezarowi. Nie wie, że Klaudiusz przeznaczył mu specjalną rolę w niebezpiecznej wyprawie. I że zmierza wprost w sieć podstępów i zdrad, przy których miecze barbarzyńców wydadzą się dziecinną igraszką...
To niezwykła opowieść, bo też bohater tej historii jest niezwykły. Biografia Karola Wojtyły, ukazująca jego dzieciństwo, młodość, drogę do kapłaństwa i na Stolicę Piotrową, przedstawiona została w ciekawy i wzruszający sposób. Autor, używając barwnego języka, opisał postać, w której każdy odnajdzie swojego przyjaciela, bliską osobę.
Jak to już nieraz bywało u Grassa, tak i w jego najnowszej książce realizm nie może obyć się bez magii. Centralną postacią utworu jest Maryjka, fotografka - czarodziejka rodem z warmińsko - mazurskiej ziemi, długoletnia przyjaciółka Grassów. W jej rękach tytułowa Skrzynka, pospolity aparat fotograficzny z dawnych lat, staje się magicznym kluczem, który pozwala zaglądać w przeszłość, odgadywać przyszłość i przede wszystkim spełniać skrywane marzenia. Obdarzona nadzwyczajną mocą Maryjka z czarno-białych zdjęć Skrzynki układa barwne, pełne fantazji, dowcipne "opowieści z ciemni". Docieka prawdy o ludziach, którzy marzą albo coś ukrywają, podtrzymuje na duchu, wskazuje drogę zabłąkanym.
Fikcyjna biografia Maurice’a Ravela (1875-1937), obejmująca ostatnich dziesięć lat życia francuskiego kompozytora. Tłem jest jego tournée po Ameryce - Nowy Jork, Chicago, Los Angeles - migawki z podróży, rywalizacja z Gershwinem, spotkanie z Josephem Conradem, powrót do Paryża, do domu w Monfort-l’Amaury, choroba i dramatyczny kres życia. Echenoz drobiazgowo odtwarza codzienną scenerię życia kompozytora, buduje wizerunek postaci niedostępnej i utkanej ze sprzeczności. Z jednej strony Ravel to artysta u szczytu sławy, światowiec, wyrafinowany dandys, dbający o każdy szczegół własnej garderoby, z drugiej – cierpiący na bezsenność mizantrop, człowiek zamknięty w sobie i nieprzenikniony. Echenoz stara się przede wszystkim stworzyć portret psychologiczny wielkiego kompozytora, wybierając ten moment jego życia, gdy był już dojrzałym człowiekiem i świadomym swojej drogi twórcą.
W mieszkaniu, w którym spędziło się dzieciństwo, każdy przedmiot ma moc przenoszenia w czasie i przestrzeni. Znowu ma się trzy, siedem czy dwanaście lat i wraca się do dawnych sytuacji – tych magicznych, dziecinnych, ale też strasznych i traumatycznych.
Ewa Kuryluk w niezwykle poruszający sposób opisuje powojenne losy swojej rodziny i domu, który na długie lata stał się azylem i piekłem jednocześnie. Zderza stalinowską szarzyznę z atmosferą domu, w którym bywają artyści światowej sławy, a tę pozornie idylliczną atmosferę – z mrocznymi tajemnicami domowników.
Ojciec autorki, Karol Kuryluk był ministrem kultury w rządzie Cyrankiewicza, szefem PWN-u, wreszcie ambasadorem w Wiedniu. Matka, uratowana przez niego od Zagłady, do końca życia ukrywa swoją tożsamość i pochodzenie, próbując jednocześnie zapomnieć o koszmarze Holokaustu. Brat – nieprzeciętnie inteligentny chłopiec – po śmierci ojca zaczyna chorować na schizofrenię.
Frascati to książka o tym nieuchwytnym elemencie, który sprawia, że rodzina trwa razem mimo dziejowych burz i prywatnych katastrof. Niektórzy nazywają ten element miłością.
O autorze
Ewa Kuryluk – znana malarka, pisarka, eseistka, historyk sztuki; urodzona w Krakowie, obecnie mieszka w Paryżu, Nowym Jorku i Krakowie; współtwórczyni i członkini redakcji „Zeszytów Literackich”; autorka licznych prac eseistycznych poświęconych sztuce: m.in. Wiedeńska apokalipsa, Salome albo o rozkoszy. O grotesce w twórczości Aubreya Beardsleya, Podróż do granic sztuki, Weronika i jej chusta, utworów literackich: Wiek XXI, Grand Hotel Oriental; nominowana do Nagrody Nike 2005 za swą najbardziej osobistą, zawierającą wspomnienia z dzieciństwa powieść Goldi.
W tej książce poznajemy postać Świętego Mikołaja. Razem z Basią i Kamilem wędrujemy przez życie i przygody Świętego, począwszy od dzieciństwa poprzez młodość, dorosłe życie aż do czasu, kiedy został biskupem. Z legend i opowieści wyłania się niezwykła postać człowieka o wielkim sercu, który do dziś w tajemniczy sposób przynosi dzieciom prezenty.
Alfred i Emily to najbardziej osobista i według zapewnień samej autorki – ostatnia książka. Lessing składa w niej hołd swoim rodzicom i całemu pokoleniu naznaczonemu tragicznym doświadczeniem, którym była I wojna światowa. Nie znała swoich rodziców sprzed wojny, bo ich życie uległo gruntownej zmianie w obliczu konfliktu i nigdy już nie byli tymi samymi ludźmi. Ojciec doznał dotkliwych obrażeń i do końca życia cierpiał z powodu kalectwa, matka zaś straciła na wojnie ukochanego.
Aby opowiedzieć tę historię Noblistka zastosowała ciekawy zabieg literacki dzieląc powieść na dwie części.
W pierwszej wyobraża sobie i opisuje losy rodziców takimi, jakie mogłyby być, gdyby wojna nigdy nie miała miejsca. Druga część jest poświęcona jest rzeczywistym losom Alfreda i Emily.
Chociaż autorka przedstawia powieść jako antywojenny manifest, jest ona przede wszystkim poruszającym studium kobiecych charakterów, bo też kobiece postaci – począwszy od matki Lessing – wysuwają się w tej historii na plan pierwszy. Doskonale opisana jest obyczajowość epoki edwardiańskiej i moralny gorset, który nie pozwalał zaoferować kobietom nic innego poza rolą przykładnej żony i matki.
To książka na wskroś kobieca i kobieco subtelna, starająca się uchwycić proces emancypacji kobiety w niesprzyjających dla niej warunkach.
To mądre i poruszające połączenie fikcji z prawdziwą historią. Alfred i Emily jest… dowodem na wciąż żywotną formę literacką Lessing.
Sealed for one hundred and twenty-five years, Wilkie Collins's scribbled words launch a feverish descent into the underbelly of Victorian London as he is dragged into Charles Dickens's pursuit of a spectral figure known only as DROOD. Their investigation will lead them through slums, opium dens, catacombs and sewers. What they discover will destroy their friendship, driving each writer to the very brink of insanity. And murder ...
Debiut powieściowy Gazdanowa Wieczór u Claire (1930) to utwór-wspomnienie, gdzie miejscem akcji jest pamięć bohatera-narratora. Rozpoczyna go ów tytułowy wieczór w Paryżu, kiedy dochodzi do zbliżenia miłosnego bohatera z kobietą o imieniu Claire. Zdarzenie to uruchamia w pamięci bohatera ciąg wspomnień, które koncentrują się wokół czterech głównych okresów jego życia: dzieciństwa, nauki w korpusie kadetów, gimnazjum i wojny domowej. Wspomnienia toczą się kapryśnie, z nawrotami, dygresjami, reminiscencjami, przynosząc wiele świetnych portretów psychologicznych, głębokich refleksji nad życiem i śmiercią.
Widmo Aleksandra Wolfa (1947-1948) to utrzymana w konwencji thrillera psychologicznego rzecz o roli przypadku w życiu człowieka, opowieść o śmierci. Bohatera prześladują wspomnienia z wojny domowej w Rosji, kiedy to w obronie własnej zabił człowieka. Wpada mu w ręce to opowiadań niejakiego Aleksandra Wolfa, gdzie owa zdarzenie zostało opisane szczegółowo z perspektywy niedoszłej ofiary. Wytłumaczenie może być jedno – ofiara przeżyła. Bohater postanawia odszukać Wolfa. Ciąg niezwykłych okoliczności doprowadzi do spotkania zabójcy i ofiary. Wówczas to bohater po raz drugi zabije Wolfa…
Przenoszę wzrok na doga. Już siedzi.
Hipis tymczasem siada nieopodal mnie i pozostaje w bezruchu. Kątem oka sprawdzam szczególy; broda na miejscu, cycki niestety też. Więc to nie było chwilowe rozmazanie rzeczywistości - brodacz z cyckami to fakt...
Fragment
Dzieje Apostoła Narodów są szczególnie barwne i wymowne. To idealny materiał, by pokazać, że hagiografia nie musi być nudną opowieścią, że może się stać historią dziejącą się na oczach czytelnika, żywym obrazem poruszającym wyobraźnię i serca. Bo przecież nie chodzi tylko o to, by dokładnie znać sylwetkę świętego, ale o to, żeby go naśladować w gorliwości, z jaką wyznawał wiarę w Chrystusa. Dynamiczna, wartka narracja, piękne ilustracje i jasny przekaz tej publikacji pomagają dobrze zrozumieć Pawła z Tarsu. Pozwalają uwierzyć, że warto postawić w życiu na Chrystusa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?