Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
- Format 70x114x22 mm
- Ilość stron: 736
- Oprawa: klejona
- Układ kalendarium: 1 dzień na stronie
- Duży i czytelny numer dnia roku i tygodnia
- Zawiera czytelne kalendarium z imieninami i Świętami w języku polskim
- Zawiera wschody i zachody słońca, wschody i zachody księżyca, aforyzm na każdy dzień oraz przepisy kulinarne
Kalendarz Zdzierak to tradycyjny kalendarz dzienny, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Każda jego strona poświęcona jest jednemu dniowi i zawiera szereg użytecznych informacji oraz ciekawostek, które wzbogacają codzienność.
Codziennie znajdziesz w nim nowe cytaty, wiersze oraz interesujące fakty, które mogą dostarczyć inspiracji, wiedzy lub po prostu wywołać uśmiech. Dodatkowo kalendarz zawiera informacje o godzinach wschodu i zachodu słońca, co szczególnie docenią miłośnicy astronomii, fotografii czy osoby planujące dzień zgodnie z naturalnym rytmem.
Dzienny układ kalendarium z dużymi i przestronnymi polami pozwala na wygodne zapisywanie notatek, przypomnień oraz szczegółowych planów. Przejrzysta forma ułatwia organizację i pomaga utrzymać porządek w codziennych obowiązkach.
Kalendarz został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowania można go zawiesić na ścianie lub ustawić na biurku, co umożliwia szybki dostęp do aktualnych informacji w domu, biurze lub innym miejscu pracy.
- Format 70x114x22 mm
- Ilość stron: 736
- Oprawa: klejona
- Układ kalendarium: 1 dzień na stronie
- Duży i czytelny numer dnia roku i tygodnia
- Zawiera czytelne kalendarium z imieninami i Świętami w języku polskim
- Zawiera wschody i zachody słońca, wschody i zachody księżyca, aforyzm na każdy dzień oraz przepisy kulinarne
Kalendarz Zdzierak to tradycyjny kalendarz dzienny, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Każda jego strona poświęcona jest jednemu dniowi i zawiera szereg użytecznych informacji oraz ciekawostek, które wzbogacają codzienność.
Codziennie znajdziesz w nim nowe cytaty, wiersze oraz interesujące fakty, które mogą dostarczyć inspiracji, wiedzy lub po prostu wywołać uśmiech. Dodatkowo kalendarz zawiera informacje o godzinach wschodu i zachodu słońca, co szczególnie docenią miłośnicy astronomii, fotografii czy osoby planujące dzień zgodnie z naturalnym rytmem.
Dzienny układ kalendarium z dużymi i przestronnymi polami pozwala na wygodne zapisywanie notatek, przypomnień oraz szczegółowych planów. Przejrzysta forma ułatwia organizację i pomaga utrzymać porządek w codziennych obowiązkach.
Kalendarz został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowania można go zawiesić na ścianie lub ustawić na biurku, co umożliwia szybki dostęp do aktualnych informacji w domu, biurze lub innym miejscu pracy.
Kasztanowe włosy miała
I malachitowe oczy
W zdumieniu patrzące
Naga pośród kąpieli
Zręczną zielarką już była
Choć osiemnaście wiosen miała
Zaledwie
Naga pośród kąpieli
Rozsiewała magię wokoło
Choć osiemnaście wiosen miała
Zielarka
Naga pośród kąpieli
Zostawiła wszystko, wszystko porzuciła
Aby móc moją zostać
Z miłości
Naga pośród kąpieli.
Krzysztof Majewski, ur 4 września 1996 w Krakowie.
Absolwent Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Plastycznej
w Krakowie. Artysta, grafik komputerowy, prezentujący swoje prace na wystawach w galeriach sztuki.
Rumienie to jego debiutancki tomik, pisany prozą literacką.
Jan Hubert Pucicki
Urodził się 6 listopada 1969 r. w Krakowie. Ukończył Technikum Budowlane nr 2 oraz trzy lata studiów historycznych na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.
Jest sympatykiem nieistniejącej już partii politycznej Unii Wolności. Od pierwszych, wolnych wyborów w Polsce w 1990 r. głosuje na liberalnych demokratów. Jest zwolennikiem pełnej
integracji europejskiej.
W książce Niebieskie Barwy Unii Wolności porusza
zagadnienia historyczne, polityczne, filozoficzne i wyznaniowe.
Jest to próba pogodzenia polityki i wiary tzn. liberalnej demokracji
z chrześcijaństwem.
Światopogląd jest oparty na chrześcijańskiej demokracji - przyjęty od matki, która w latach 50-tych ubiegłego wieku studiowała na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Bogactwo tematyki podjętej przez autora zawiera także odniesienia do wiary rzymskokatolickiej,
a konkretnie wydarzeń, jakie miały miejsce w Watykanie z udziałem Ojca Świętego Jana Pawła II
i Księdza Kardynała Stanisława Dziwisza.
Jan Hubert Pucicki
Urodził się 6 listopada 1969 r. w Krakowie. Ukończył Technikum Budowlane nr 2 oraz trzy lata studiów historycznych na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.
Interesuje się historią, a szczególnie historią Francji. W 2021 r. zadebiutował wierszami w języku francuskim, dedykowanymi Ojcu Świętemu Franciszkowi. Od tego czasu pisze wiersze w językach polskim i francuskim. Poezja umieszczona w tym zbiorze ma dać otuchę i wiarę w prawdziwą miłość.
Autor podejmuje tematykę współczesnych wydarzeń i nawiązuje do spraw osobistych oraz problemów otaczającego Go świata.
Jest to wydanie dwujęzyczne, w którym autor wiąże grę słów, opartą na różnicach językowych
z tematem dążeń i uprzedzeń w zachowaniach i kulturze ludzi.
Życie codzienne i doświadczenie sprawiły, że poruszone w wierszach problemy odcisnęły
trwałe piętno w twórczości autora.
Z definicji celem pomnika jest zachowanie czegoś lub kogoś w naszej zbiorowej pamięci. Równocześnie jest zawsze czymś jeszcze signum temporis znakiem czasu, a przez to fragmentem większej narracji.
Niniejszy przegląd zielonogórskich pomników i rzeźb plenerowych to nie tylko zbiór historii poszczególnych obiektów, również tych już nieistniejących, ale także opowieść o samej Zielonej Górze. Zakręty jej fascynujących dziejów odbijają się w przestrzeni miejskiej i symbolicznej, utrwalone w rzeźbach i pomnikach, z których każdy jest znakiem innego czasu. W ich historiach, towarzyszących im opowieściach lub anegdotach, niejednokrotnie przegląda się także ta Wielka Historia.
A czasami słychać jej chichot.
O Autorze: Igor Myszkiewicz (ur. 1974 r.); absolwent Instytutu Sztuki i Kultury Plastycznej w Zielonej Górze. Na co dzień kustosz i plastyk w zielonogórskim Muzeum Ziemi Lubuskiej. Od ćwierć wieku w szeregach Zielonogórskiego Klubu Fantastyki Ad Astra, nieco krócej w Stowarzyszeniu Forum Art. Pomysłodawca i ilustrator antologii opowiadań fantastycznych "Fantazje Zielonogórskie"; autor ("Signum Temporis. Zielonogórskie pomniki i rzeźby plenerowe", "Galeria Twórców Galera. XX lat rejsu", "Krew Bachusa. Opowieści Zielonogórskie", "Ilustrowana Kronika Zielonej Góry", "O czarownicy i potworze. Zielonogórskie procesy o czary"), a czasem współautor ("Monografia Okręgu Zielonogórskiego ZPAP", "Nie wszystek umrę", "Kronika Zielonogórskiego Rocka") publikacji o lubuskim środowisku kulturalnym i dziejach Winnego Grodu. Ilustrator książek i gier fabularnych, twórca komiksów, m.in. krzepiącej internetowej serii "Kryzys Wieku", "Zdeptak" (2009-2016), "Paprochów Historii. Zielonogórskich podróży w czasie", "W SEPII".
Wywiad rzeka z jednym z najwybitniejszych historyków zajmujących się II wojną światową, niemiecką okupacją Polski i ruchem oporu, relacjami polsko-niemieckimi.W opowieści prof. Szaroty historia Europy XX wieku przenika się z historią jego rodziny, związanej przed wojną z Berlinem, Paryżem i Warszawą. Tomasz Szarota urodził się kilka tygodni po tym, jak Niemcy zamordowali jego ojca, katolickiego publicystę o żydowskich korzeniach. Matka, wychowana w kulturze niemieckiej i francuskiej, była profesorką i autorką licznych podręczników."Miejsce Polski jest w Europie i nie powinno to być miejsce na widowni" - przekonuje prof. Szarota.Rozmowa wiedzie również przez historię PRL-u i relacje polsko-niemieckie, oglądane także z perspektywy narodowych stereotypów. Bodaj najgorętsza dyskusja dotyczy zbrodni w Jedwabnem.Bohaterami tej książki są postaci najważniejsze dla historii naszego kraju w XX wieku - od Stefana Starzyńskiego, przez Irenę Sendlerową, Stefana "Grota" Roweckiego, Mariana Turskiego, po aktorów polskiej polityki najnowszej.Duma i wstyd. O historii i potrzebie pamiętania - wywiad przeprowadzony przez Emila Marata i Michała Wójcika dowodzi, że możemy rozmawiać w zgodzie, a historia jest dziedziną, która powinna nas łączyć, a nie dzielić.
CIEPŁE opowieści o MIŁOŚCI i przyjaźni. SYMPATYCZNE ILUSTRACJE zachęcają do czytania.
Treść PRZYSTĘPNA dla kilkulatka. Książka porusza temat EMOCJI. Miłość nas otacza. Kryje się w niedźwiedzich przytulasach, w serdecznych liścikach od pewnego króliczka, w pudełku wspomnień małej lisiczki, a przede wszystkim w rozmowach z mamą i tatą.
Ta pięknie ilustrowana kolekcja sześciu ciepłych opowieści zachwyci małych i dużych czytelników.
Warto czytać je z kimś wyjątkowym!
To idealna lektura kształtująca poczucie BLISKOŚCI i AKCEPTACJI.
Książka
• ukazuje ważne wartości
• skłania do przemyśleń
• rozwija wyobraźnię
• kształtuje empatię
• wzbogaca słownictwo
• wzrusza
Bestsellerowy komiksowy podręcznik dla dzieci, który w prosty i humorystyczny sposób wyjaśnia, co to są granice i jak je stawiać, okazując szacunek sobie i innym.Co zrobić, gdy zachowanie drugiej osoby nas krępuje lub wręcz budzi strach? Jak nie zapominać, że nasze ciało należy do nas i to my decydujemy, z czym czujemy się dobrze, a co nas wprawia w zakłopotanie?Autorka ilustruje każdy przykład komiksowym rysunkiem, który podpowiada dzieciom, jak jasno komunikować własne potrzeby, szanując przy tym granice innych ludzi.Bezcenne narzędzie dla rodziców, nauczycieli i edukatorów!
Stary dworek na Ogrodowej staje się spokojnym domem dla Liliany i jej córki. Jednak Klaudia Leszczyńska, inna gałąź rodziny Żmudzkich, nigdy się nie pogodziła z tragedią, która pogrążyła jej najbliższych w żałobie - ze śmiercią swojej dziesięcioletniej siostry. Żyje ciągle wspomnieniami, które zmieniły jej beztroskie dzieciństwo w pasmo goryczy. Po bolesnym zerwaniu z kolejnym "złym wyborem" Klaudia jest przekonana, że jej życie miłosne nigdy nie potoczy się normalnym torem. Dom, dzieci i mężczyzna, który potrafiłby zaakceptować jej potrzeby, to plany dalekie w realizacji. Ekstrawagancka i nieprzewidywalna Klaudia jako fotograf-podróżnik może w każdej chwili spakować walizki i ruszyć w nieznane. Odnalezienie tego jedynego nie powinno być trudne dla kobiety z jej wyglądem i urokiem osobistym, a jednak Klaudia wmawia sobie, że ciąży na niej klątwa prababki Rozalii. Kiedy postanawia zapomnieć o nieszczęśliwych związkach, zająć się pracą i uporządkować swoje sprawy, na jej drodze staje komisarz Artur Solecki, znany ze swojego kiepskiego poczucia humoru, perfekcjonizmu w pracy i nieprzekupnego charakteru, a także zamiłowania do przelotnych romansów. Wspólne śledztwo Klaudii i Artura prowadzi nie tylko do odkrycia upiornych tajemnic rodzinnych, ale także czegoś znacznie ważniejszego
Pierwsza część barwnej sagi rodzinnej, osadzonej w realiach współczesnej polskiej wsi.Liliana Kłosowska-Maj po pięciu latach trwania w toksycznym małżeństwie postanawia uciec z wielkiego miasta, by jej córeczka mogła wychowywać się w innym, pozbawionym wiecznego strachu, środowisku. Wprowadza się do rodzinnego dworku, gdzie spędziła dzieciństwo. Nawiedzony dwór prababki Rozalii, zwanej "Czarownicą z Ogrodowej", staje się spokojną przystanią dla matki i córki. Choć wszystko zdaje się pomyślnie układać, a na horyzoncie pojawia się nowe uczucie, natrętnie powracają wspomnienia przeszłości, a stare domostwo kryje w swoich zakamarkach okrutne tajemnice, legendy i wiele wylanych łez.Losy Kai i Lilki to początek opowieści o różnych pokoleniach, problemach i losach rodziny z Ogrodowej.
Siedem historii zakochanych Polek, które z miłości się buntowały, umierały lub trafiały na Syberię Zakochane bez pamięci potrafiły walczyć o swoją miłość, nie zważając na nic, przeciwstawiając się swoim apodyktycznym rodzicom czy tyranii zaborcy. Często jednak dążenie do szczęścia zmuszało je do walki z najbliższymi, z konwenansami, z obyczajowością lub nawet z całym imperium. Robiły to na wiele sposobów, czasem uporem, czasem sprytem, dyskretnie omijając przeszkody lub otwarcie walcząc o ukochanych. Weronika Wierzchowska, bestsellerowa autorka powieści obyczajowych, tym razem w swojej prozie sięgnęła po prawdziwe historie kobiet z przełomu wieków. Na podstawie zachowanych wspomnień, listów i pamiętników stworzyła pasjonujące opowieści o losach naszych prababek, kobiet z różnych sfer, które kochały tak samo jak my, ale borykały się z perypetiami sercowymi w jakże odmiennych warunkach.
W październiku 1923 roku do słynnej willi Wahnfried w Bayreuth przybywa niezapowiedziany gość - Adolf Hitler. Poznaje tam rodziców sześcioletniego wówczas Wielanda, jego wuja Houstona Stewarta Chamberlaina, a przede wszystkim nawiedza położony w ogrodzie grób wielkiego Richarda Wagnera, dziadka Wielanda. Święcący triumfy narodowosocjalistyczny polityk jest namiętnym wielbicielem opery, w szczególności dzieł Wagnera, i idei Gesamtkunstwerku. Winifred Wagner, matka chłopca, jest już mocno zaangażowana politycznie - wygłasza płomienne mowy na cześć dyktatora, w których przewiduje jego sukces. 28 lipca 1925 roku Hitler przeżywa w Bayreuth swój pierwszy Zmierzch bogów. Jest odurzony. Opera działa na niego jak narkotyk. Wolf, bo tak dzieci Wagnerów zwracają się do przyszłego kanclerza, należy teraz do rodzinnego klanu, zyskuje miano dobrotliwego wujaszka, a od 1930 roku, kiedy umiera Siegfried Wagner, zastępuje im ojca. W 1945 roku willa Wahnfried leży w gruzach. Nie kontynuuje się słynnego festiwalu, na Zielonym Wzgórzu nie słychać odświętnych fanfar. W 1951 roku wszystko wraca "do normy". Wieland Wagner, teraz w pełni ukształtowany artysta, który w minionych latach korzystał z protekcji Hitlera, znowu inscenizuje i reżyseruje, tym razem wspólnie z bratem Wolfgangiem. "Nowemu Bayreuth" patronuje motto ze Śpiewaków norymberskich: "Tu głos ma sztuka!". O tym, co było, należy jak najszybciej zapomnieć. 70 lat od tych wydarzeń muzykolog i teatrolog, profesor Anno Mungen, rzuca światło na najciemniejsze lata Bayreuther Festspiele i teatrów operowych w Norymberdze i Altenburgu. Tłumaczy, na czym polegał tragiczny splot wojny i sztuki, polityki i bezwzględnego dążenia do sławy. Anno Mungen jest kierownikiem Lehrstuhls fr Theaterwissenschaft unter besonderer Bercksichtigung des Musiktheaters i dyrektorem Forschungsinstituts fr Musiktheater (fimt) na Uniwersytecie w Bayreuth. Studiował grę na flecie w duisburskiej Musikhochschule, muzykologię i historię sztuki na Technische Universitt Berlin. Rozprawę doktorską poświęcił berlińskiej twórczości Gaspare Spontiniego. Habilitował się na podstawie archeologii muzyki filmowej na Uniwersytecie w Moguncji. W latach 20052006 pracował jako adiunkt i profesor muzykologii na uniwersytetach w Moguncji i Bonn. Zrealizował wielkie projekty naukowe: "WagnerWorldWide2013", "Musik - Stimme - Geschlecht" (studia nad sztuką wokalną Wilhelmine Schrder-Devrient zwieńczone monografią opublikowaną w 2021 roku) i "Musiktheater in Nrnberg im Nationalsozialismus". W 2018 r. był kuratorem wystawy "Hitler.Macht.Oper" w Norymberdze, a w 2021 ogłosił drukiem w Westend-Verlag we Frankfurcie nad Menem kronikę kariery artystycznej Wielanda Wagnera.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?