Spis treści:
Wykaz ważniejszych skrótów i symboli
1. Pozostałości chemiczne w żywności
2. Micelarna chromatografia cieczowa
3. Badanie mechanizmn retencji sulfonamidów
4. Zależność między aktywnością a strukturą związku
5. Kontrola jakości preparatów farmaceutycznych
6. Analiza sulfonamidów w środkach spożywczych pochodzenia zwierzęcego
7. Część eksperymentalna
8. Podsumowanie
Literatura
Książka dostarcza Czytelnikowi wielu cennych informacji dotyczących ewolucji spojrzenia na miłość, małżeństwo i ludzką płciowość w nauczania Magisterium.
Podstawowe fakty obserwacyjne dotyczące wszechświata
Zasady teorii względności
Najprostszy klasyczny relatywistyczny model wszechświata
Najprostszy model kosmologii kwantowej
Problem czasu w kosmologii kwantowej
Konieczność wprowadzania uogólnionego iloczynu skalarnego
Stoki poznańskiej cytadeli kryją szczątki tysięcy ofiar XIX- i XX-wiecznych konfliktów zbrojnych, spoczywających w obszarze jednej z piękniejszych w Polsce, acz mało znanej nekropolii. Pochowano tutaj ponad 5800 żołnierzy radzieckich, około 1500 polskich, przeszło 1300 francuskich, około pół tysiąca brytyjskich - w tym z różnych krajów Commonwealthu.
Funkcjonowanie układu słuchowego, zarówno w stanie fizjologicznym, jak i ze zmianami patologicznymi, było i jest od wielu lat przedmiotem licznych prac teoretycznych i eksperymentalnych. Wśród prac eksperymentalnych, obejmujących zarówno pomiary fizyczne, jak i badania modelowe, szczególne znaczenie mają te, które dotyczą numerycznego modelowania pracy ucha wewnętrznego. W ślimaku ucha wewnętrznego funkcjonuje biologicznie aktywny mechanizm ślimakowy, którego działanie ustaje w kilkanaście minut po chirurgicznym otwarciu ślimaka dla celów pomiarowych. Wynika stąd podstawowa trudność napotykana w pomiarach doświadczalnych, które muszą być wykonywane bardzo szybko, jeśli ich celem jest określenie parametrów dynamicznych zasadniczego elementu organu Cortiego, jakim jest prawidłowo funkcjonująca błona podstawna. Ponieważ ślimak jest strukturą o małych rozmiarach, skręconą spiralnie i zwężającą się w kierunku wierzchołka, do pomiarów można udostępnić jedynie niewielki fragment błony podstawnej w pobliżu jego podstawy. Ta część błony jest nastrojona na duże częstotliwości, rzędu kilkunastu kiloherców. Obszar błony podstawnej nastrojony na częstotliwości niższe, najistotniejsze jeśli chodzi o percepcję najważniejszego sygnału akustycznego występującego w środowisku człowieka, tzn. mowy, jest bardzo trudno dostępny. Pomiary prowadzone na zwierzętach wykonywano przy użyciu różnych technik pomiarowych, jak np. stroboskopia, spektroskopia mossbauerowska czy interferometria laserowa. Techniki te są obarczone różnymi ograniczeniami i mają różną dokładność, dlatego rezultaty pomiarów są często rozbieżne i trudne do porównania, co dodatkowo utrudnia wnioskowanie na temat dynamiki błony podstawnej. Jest rzeczą oczywistą, że badań pomiarowych w warunkach in vivo nie przeprowadza się na ludziach, zaś pomiary takie przeprowadzane na zwierzętach zawsze kończą się ich śmiercią. Z tego względu modelowe badania pracy błony podstawnej nabierają szczególnego znaczenia.
Wbrew potocznemu mniemaniu współczesny judaizm nie jest monolitem. Wielu myślicieli żydowskich podejmowało i wciąż podejmuje wysiłek wypracowania `właściwego` pojęcia Boga. Rekonstrukcjonizm żydowski , który rozwinął się w Stanach Zjednoczonych, jest racjonalną próbą ujęcia problematyki Boga. Czy próbą udaną? Na to pytanie stara się odpowiedzieć autor w niniejszej książce. Poszukiwanie rozwiązania domaga się wyjaśnienia pośrednio wielu innych kwestii: czym jest współczesny judaizm, jakie są koncepcje Boga w judaizmie, czym jest rekonstrukcjonizm, na czym opiera się postulat nie-osobowego Boga w rekonstrukcjonizmie, czy rekonstrukcjonizm jest judaizmem. Podjęty temat nie tylko przybliża czytelnikowi nowy sposób pojmowania Boga przez Żydów, lecz także skłania do refleksji nad własnym rozumieniem Najwyższej Prawdy, co stanowi fundament owocnego dialogu chrześcijańsko-judaistycznego.
Monografia przybliża zarówno osobę, jak i dorobek twórczy pisarza. Ukazuje problemy natury filozoficzno-religijnej, z jakimi się zmagał, a także wpływ znamienitych myślicieli na którzy ukierunkowali jego rozwój intelektualny. Opisuje również poszukiwania, jakim przez większość życia oddawał się pisarz, a które miały na celu odnalezienie, a w razie konieczności stworzenie Boga odpowiadającego potrzebom współczesnego człowieka.
Poznanie religijne, zwłaszcza zanurzone w obiektywnym przekazie objawieniowym, na którym bazuje teologia fundamentalna, wnosi nowe jakości do myślenia i traktowania o relacjach między osobami ludzkimi. Aktualne wyniki pracy postanowiono przedstawić w trzech częściach. Każda z tych części składa się z trzech odrębnych, a zarazem w istotnym stopniu uzupełniających się koncepcji doktrynalnych specjalistów określonych dyscyplin naukowych oraz reprezentowanych przez nich poglądów. [...] Poszczególne opracowania cechuje prawdziwy i rzetelny wgląd w istotę problematyki oraz profesjonalizm naukowy.
W rozprawie ukazana została sylwetka autora na tle czasów jemu współczesnych, kontekst i czas ukazywania się jego dzieł oraz historia ich recepcji. Otrzymujemy wnikliwy opis, analizę oraz interpretację trzech poematów biblijnych autora. Prowadzi to do uchwycenia poświadczonej przez teksty praktyki twórczej, wiążącej się z tematyką biblijną, jako z jednej strony indywidualnej autorskiej wypowiedzi, z drugiej zaś jako wypowiedzi osadzonej w szeroko rozumianym kontekście kulturowym, literackim religijnym, jakim był okres późnego baroku. Metodyka dokonywanych działań badawczych jest połączeniem warsztatu teoretyka i historyka literatury. Podstawą źródłową książki są pierwodruki, wydania utworów z lat 1705 i 1745. Z uwagi na pozostawanie w postaci starodruku (niewydane i opracowane w postaci edycji krytycznej) są obszernie w książce cytowane i komentowane.
Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.
Monografia z zakresu narratopsychologii, a ściślej metodologii badań jakościowych typu narracyjnego. Autorka podejmuje stosunkowo nowy problem z zakresu ludzkich form komunikacji i ekspresji. O wysokich walorach pracy świadczy bogactwo zebranego materiału, klarowny sposób prezentacji oraz wyjątkowo rzetelne i precyzyjnie opisane procedury badawcze i analizy psychometryczne. Zjawisko narracji stanowi przedmiot zainteresowań nie tylko językoznawców czy literaturoznawców, ale także coraz częściej etnometodologów, socjologów i kulturoznawców.
Dzieło zbiorowe przygotowane przez poznańskich pedagogów i psychologów reprezentujących różne specjalności. Przynosi dwanaście obszernych opracowań o dużych walorach poznawczych, kształcących i praktycznych, ukazujących różne sytuacje trudne w życiu dziecka i analizujących je z odmiennych punktów widzenia. Część autorów tekstów skupiła swą uwagę na rozmaitych problemach dziecka w kontekście oddziaływań rodziny, część zaś analizuje różne trudności pojawiające się w życiu szkolnym dziecka.
Protestancka „pełnia dnia” w kulturze polskiej (lata 1560–1658) to okres burzliwy z powodu sporów dogmatycznych, ale też intelektualnie wyrobiony, inspirowany bodźcami dojrzałej kultury renesansowej, obfitujący w znakomite dokonania pisarskie. Ówczesne piśmiennictwo uzewnętrzniło odrębność protestanckiego modelu kultury i wysoką samoświadomość ideową, duchową oraz moralną różnowierców. Zmieniła się wówczas, w porównaniu z pierwszym okresem reformacji, funkcja i charakter literatury różnowierczej, która zajęła się przede wszystkim utrwalaniem wiary wśród współbraci (...), złagodniała (bo nie ustąpiła) zadziorność wobec katolickiego kleru, (...) zyskała na znaczeniu solidna argumentacja podbudowana wiedzą filologiczną i teologiczną, zmienił się też nieco repertuar środków, narzędzi i gatunków wypowiedzi, tak w polemikach, jak i w tekstach adresowanych do własnej wspólnoty wyznaniowej. Pisarze, nowi „apostołowie”, wzorem ewangelicznego siewcy (Mt 13,1-8), nie ustawali w pracy, licząc, zgodnie z przypowieścią, na „stokrotny plon”.
Publikacja przybliża problematykę wartości, jakimi legitymują się Europejska Wspólnota Węgla i Stali, Europejska Wspólnota Energii Atomowej, była Europejska Wspólnota Gospodarcza oraz Unia Europejska, a także państwa do nich należące. Punktem wyjścia analizy jest prezentacja ważnych fragmentów dokumentów i preambuł eksponujących problem wartości w konstytucjach państw członkowskich; m.in. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, Deklaracja Schumana
Autorka koncentruje się na charakterystyce psychologów-diagnostów pod kątem ich preferencji poznawczych oraz na opisie wybranych elementów procesu diagnozowania. Choć efektem prezentowanych badań było stworzenie typologii diagnostów i tytuł książki mógłby sugerować przypisywanie tej typologii dużej wagi, to zamiarem Autorki nie jest zachęcanie do "szufladkowania" psychologów-diagnostów.
Ze Wstępu
Zbyszko Melosik, Słoneczne (poza-kulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive
Sebastian Ciszewski, Wychowanie - kulturowe konteksty w ponowoczesnym świecie
Marek Konopczyński, Przemiany tożsamościowe nieprzystosowanych społecznie w procesie destygmatyzacji
Dzierżymir Jankowski, Ludzie starzejący się.Edukacja, aktywność kulturalna i rekreacja (Szkic diagnozy i prognozy)
Ewa Skibińska, Badania biograficzne - dylematy metodologiczne (wybrane zagadnienia)
Alina Szczurek-Boruta, Kapitał społeczno-kulturowy i poczucie tożsamości wielowymiarowej na Śląsku Cieszyńskim
Katarzyna Górak-Sosnowska, Kobieta w świecie islamu. Wyobrażenia polskich licealistów i możliwości ich modyfikacji
Monika Bartkowiak, Joanna Szłapińska, Praktyka zawodowa jako element kształcenia przyszłych doradców.
Monika Frąckowiak, Rodzina jako wartość w świadomości współczesnych Polek
Inga Jaguś, Rodzina pochodzenia a wizja rodziny prokreacji. Raport z badań
Dorota Kałuża, Otwartość doboru terytorialnego małżonków we współczesnej Polsce
Jyldyz Omusheva, Dzieci ulicy i młodzież bezdomna w Kirgistanie
Autor, znany fenomenolog niemiecki, podejmuje próbę przedstawienia miłości erotycznej jako zasady stawania się człowiekiem i jednocześnie jako panaceum na postmodernistyczną atomizację społeczeństwa. Miłość pary, której nie należy redukować do samego pożycia seksualnego, jest dla filozofa antropologicznym wyznacznikiem, który w toku ewolucji oddzielił człowieka od hordy zwierzęcej. W tym kontekście staje się medium międzyludzkiej komunikacji, w której odnajdujemy samych siebie i własną egzystencję. Konstruując swoją koncepcję miłości - z dala od dualizmów jednostki i społeczeństwa oraz świadomości i języka, odwołując się wszakże do bogatej wiedzy biologiczno-antropologicznej, wpisuje się autor książki we współczesną debatę na temat sił nośnych ludzkiej cywilizacji (szczególnie zachodniej - w kontekście kryzysu rodziny i rozpadu prymatu więzi heteroseksualnych).
Książka składa się z ośmiu wykładów poświęconym filozofom i socjologom, dla których religia i religijność były znaczącymi obszarami zainteresowań naukowych. Tę racjonalność autor ujmuje w rozmaitych uwikłaniach i kontekstach społecznych. Jest to znakomity podręcznik akademicki nie tylko dla studentek i studentów filozofii, ale także socjologii (zwłaszcza do przedmiotu socjologia religii), religioznawstwa i kulturoznawstwa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?